ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ترمیم معدل دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + بخشنامه جدید و مراحل | ایران تحصیل

ترمیم دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه های آزاد سراسر کشور برای دانشجویان خود در مقاطع مختلف امکان ترمیم معدل را فعال نموده اند. در صورتی که نمره خوبی در دروسی کسب نشده باشد دانشجویان می توانند اقدام به ترمیم معدل در دانشگاه آزاد نمایند. این دروس تا سقف 3 عدد اضافه بر واحد های درسی ان ها می باشد.

ترمیم معدل در دانشگاه آزاد جزو خدماتی می باشد که دانشگاه برای دانشجویانش در نظر گرفته است و با این قانون دانشجویان می توانند در صورت داشتن نمره پایین، کسری نمره و معدلشان را بدین شیوه جبران کنند که این طرح در بین دانشجویان مورد استقبال فراوان قرار گرفته است و برای جبران نمراتشان در ترمیم نمره و معدل نهایت تلاش خود را می کنند.

برای اطلاع از شرایط ترمیم معدل دانشگاه آزاد و تمامی بخشنامه های جدید آن در سال ۱۴۰۳ و مراحل انجام این کار این متن را تا انتها مطالعه نمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال با مشاوران مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

ترمیم معدل دانشگاه آزاد

همان طور که در بالا بیان شد ترمیم معدل از جمله خدمات دانشگاه آزاد برای دانشجویان این مراکز آموزشی می باشد. دانشگاه آزاد برای تشویق و ادامه تحصیل دانشجویانش این طرح را پیشنهاد داده و در تمام قسمت هایش از این طرح استفاده می کند. این طرح در تمامی مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری قابل اجرا می باشد. دانشجویانی که به هر دلیلی احتیاج به افزایش معدل و نمره خود دارند می توانند با موافقت کمسیون رسیدگی به موارد خاص از این طرح استفاده کنند.

ترمیم نمره در دانشگاه آزاد

ترمیم معدل در کارشناسی دانشگاه آزاد

ترمیم معدل برای دانشجویان در مقطع کارشناشی که در این سال ها به صورت مجازی و در سال های اخیر به صورت حضوری تحصیل می کردند، بسیار موثر و مفید می باشد. روش و شیوه اجرای این طرح بدین گونه می باشد که دانشجو در مقطع کارشناسی چنان چه نمره کمتر از ۱۲ را کسب کند، و ترم مجاز را به طور کامل طی نکرده باشد یک سال فرصت دارد تا دوباره دروس را انتخاب کند. فرد می تواند اضافه بر واحد انتخابی هر ترم اش ۳ درس و یا حداکثر ۶ واحد را به عنوان ترمیم نمره بدون پرداخت شهریه اضافی انتخاب کند. این طرح برای دانشجویانی که به هر دلیلی نیاز به افزایش معدل خود دارند، بسیار موثر بوده و مورد استقبال این دسته از دانشجو ها قرار گرفته است.

برای اطلاع از جزییات ترمیم معدل کارشناسی ارشد روی لینک مربوطه کلیک کنید.

ترمیم معدل در کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

همان طور که در بالا بسیار بیان شد ترمیم معدل راهی برای جبران معدل پایین برای دانشجویان می باشد که با موافقت دانشگاه دانشجویان می توانند برای این طرح اقدام کنند. این طرح فرصتی را برای دانشجویان فراهم کرده است تا بتوانند برای افزایش معدل خود تلاش کنند و نمره بالاتر کسب کنند تا معدلشان را افزایش دهند در واقع فرصت دوباره برای افزایش معدلشان می باشد. دانشجویان متقاضی ترمیم معدل در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در صورت پایین بودن معدلشان از ۱۴ می توانند برای ترمیم نمره خود اقدام کنند. این افراد تا یک سال فرصت دارند مازاد بر انتخاب واحدشان ۳ درس تا سقف ۶ واحد را به عنوان دروس ترمیم معدل بدون پرداخت شهریه انتخاب کنند تا معدلشان را بالا ببرند.

شرایط ترمیم معدل دانشگاه آزاد

  • دانشجویان باید همواره از وضیعت تحصیلی و نمرات ترم و سال شان آگاهی داشته باشند تا در صورت پایین بودن نمره در خواست ترمیم نمره را به کمسیون موارد خاص ارجاع دهند.
  • ترمیم معدل برای تمامی دروس امکان ‌پذیر نخواهد بود.
  • طرح ترمیم معدل برای تمامی مقاطع کاردانی و کارشناسی و کارشناسی ارشد قابل اجرا می باشد و در برخی از رشته ها برای مقطع دکتری نیز قابل اجرا می باشد.
  • این طرح برای دروس پایین تر از ۱۲ برای مقطع کاردانی و کارشناسی و برای و برای دانشجویان کارشناسی ارشد برای نمرات کمتر از ۱۴ قابل اجرا می باشد.
  • دانشجویان فقط یک بار در سال در صورت عدم اتمام سنواتشان می توانند نسبت به انتخاب مجدد دروس برای ترمیم معدل اقدام کنند و شهریه اس پرداخت نکنند.
  • دانشجو در هر مقطعی که باشد می تواند علاوه بر دروس انتخابی ۶ واحد را برای ترمیم معدل انتخاب کند.

برای اطلاع از لیست مدارک لازم برای ترمیم معدل روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چه دروسی شامل ترمیم معدل می شوند؟

ترمیم معدل شامل شرایط و موارد خاصی می باشد که از جمله شرایط خاص این طرح دروسی می باشد که می توانید برای ترمیم معدل انتخاب کنید. برخی از دروسی که نمی توانید برای ترمیم نمره انتخاب کنید بدین شرح است، پیش نیاز دانشگاهی، وصایای امام، آشنایی با قران کریم، دروسی که به دلیل مشکلات انضباتی توسط کمتیه انضباطی حذف شده اند و دروس عملی و آزمایشگاهی و تربیت بدنی و … قابل تکرار نیستند و دانشجو نمیتواند این دروس را برای ترمیم نمره انتخاب کند. فقط دروس نظری که دارای وضیعت عادی باشند را می توانند برای ترمیم نمره انتخاب کنند تا نمره بهتر و بالاتر را کسب کنند.

دانشجویانی که در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند و در این اوضاع کرونایی کلاس هایشان به صورت مجازی برگزار می شود می توانند کلاس های دروس انتخابی برای ترمیم نمره را نیز به صورت مجازی بگذرانند.  دانشجویانی که تا الان این دروس را انتخاب نکرده اند می توانند در مدت حذف و اضافه این دروس را دریافت کنند و حتما باید در مدت زمان تعیین شده برای حذف و اضافه واحد های مورد نظرشان را برای ترمیم معدل انتخاب کنند. که این ترم به دلیل شیوع بیماری کرونا کلاس های واحد های ترمیم معدل نیز مجازی برگذار می گردد. متقاضیان این طرح می توانند در هر ترم ۳ درس تا سقف ۶ واحد را انتخاب کنند.

شرایط انتخاب واحد ترمیم نمره در دانشگاه آزاد

از شرایط ترمیم معدل این است که در هر ترم دانشجو مجاز می باشد فقط ۶ واحد و ۳ درس را انتخاب کند. که اگر دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۲ به پایین و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ۱۴ به پایین باشند می توانند دروسی را برای ترمیم معدل انتخاب کنند. دانشجویان مازاد بر انتخاب واحد هر ترم شان می توانند بدون پرداخت هزینه اضافی دروس ترمیم معدل را انتخاب واحد کنند.

شرط دوم این است که اگر دانشجو بعد از انتخاب واحد دروس ترمیم نمره کسب کرده اش بیشتر باشد آن نمره در معدل کل لحاظ می شود و در صورتی که نمره کسب کرده اش پایین تر از نمره اول باشد نمره بالاتر در معدل کل ثبت می شود. و در صورتی که دو نمره با هم مساوی باشند تنها یکی از آنها در معدل ثبت و لحاظ می گردد. این طرح مشمول دانشجویانی که اخراج شده اند و یا مدت تحصیل شان به پایان رسیده است نمی شود. در برخی از رشته های دکتری شامل طرح ترمیم معدل نمی شوند.

نحوه ترمیم نمره در دانشگاه آزاد

ترمیم معدل دانشگاه آزاد بعد از فارغ التحصیل شدن

ترمیم معدل شامل دانشجویانی که فارغ التحصیل شده و مدرک شان صادر شده است نمی شود ولی تا زمانی که کارنامه شان حتمی و مدرک صادر نشده باشد می توانند از این طرح استفاده کنند.

برای اطلاع از امکان ترمیم معدل دانشجویان دکتری روی لینک مربوطه کلیک کنید.

ترمیم معدل و معرفی به استاد

در صورتی که شما دانشجو دانشگاه آزاد باشید می توانید از قانون ترمیم معدل و معرفی به استاد یا همان آر سی یا همان ارجاع به استاد  برای افزایش معدل استفاده کنید، که دارای شرایط خاصی می باشد.

در صورتی که فقط ۶ واحد تئوری از دروس دانشجو باقی مانده باشد می تواند از این طرح استفاده کند. زمانی که واحد های درسی به اتمام رسید دانشجو می تواند به مدیریت دانشگاه مراجع کند و در خواست آر سی دهد. که باید فرم مربوطه را پر کند و شهریه تعیین شده را پرداخت کند. در صورت صلاح دیدن کمسیون رسیدگی به موارد خاص دانشجو می تواند دروس را به صورت معرفی به استاد سپری کند. اقداماتش شامل:

۱: مراجعه به گروه رشته و در خواست پرینت و بررسی کارنامه توسط ایشان و در نهایت ارسال نامه به سازمان مرکزی

۲: مراجعه به سازمان مرکزی برای انتخاب واحد آر سی و همچنین دریافت فرم مربوطه،

۳ : مراجعه به مدیر گروه برای تعیین استاد آر سی

۴: مراجعه به آموزش دانشکده برای انجام امور مالی و ثبت درس در سیستم و دریافت فرم تاییدیه نهایی

۵: مراجعه به استاد برای تعیین زمان امتحان

۶: اعلام و پرینت نمره توسط استاد و امضا مدیر گروه

شرایط دریافت آر سی

۱: واحد های باقی مانده نباید از ۴ واحد بیشتر باشد.

۲: درس آر سی باید فاقد واحد عملی باشد.

۳: تمامی نمرات حتی پروژه و کارآموزی به صورت قطعی در سیستم ثبت شده باشند.

۴: معدل کل باید بالای ۱۲ باشد.

ترمیم نمره دانشگاه آزاد

ترمیم معدل ماده ۴۷

ترمیم معدل نیز روندی مانند معرفی به استاد آر سی دارد و تنها تفاوتش در این است که در دو حالت قابل استفاده می باشد، زمانی که معدل کل کمتر ۱۲ باشد و حالت بعدی در صورتی که فرد خواستار افزایش معدل هستند و یا می خواهند مشروطی خودشان را از کارنامه حذف کنند.

ماده ۴۷: دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی نا پیوسته که کلیه دروس خود را به طور کامل پاس کرده و گذرانده اند، در صورت اینکه خواستار افزایش معدل و همچنین می خواهند تعداد نیمسال های مشروطی خودشان را کم کنند می توانند حداکثر ۱۴ واحد و آن دروسی که نمره شان کمتر از ۱۲ می باشد را اخذ کنند. دانشجوی مقطع کارشناسی پیوسته در یک نیمسال می تواند تا سقف ۲۰ واحد درسی از دروس نظری که نمرات کمتر از ۱۲ دارد در دو نیمسال اخذ کند. در صورتی که مدت تحصیلشان از سقف مجاز دوره عبور نکند امکان پذیر خواهد بود.

زمان برگزاری آزمون برای دانشجویانی که معرفی به استاد را انتخاب کرده اند حداقل یک هفته بعد از اخذ نامه معرفی به استاد است. برگه امتحانی معرفی به استاد برای بررسی به دایره امتحانات ارسال می گردد. استاد باید ظرف یک هفته بعد از امتحان برگه را تصحیح و به آموزش ارجاع دهد.

تبصره: چنانچه دانشجو ۴ واحد درسی و حداکثر دو درس را انتخاب کند می تواند به صورت معرفی به استاد سپری کند. تبصره، در صورتی که نمره واحد اخذ شده بالا تر از نمره قبلی باشد ثبت می گردد و در معدل لحاظ می شود و معدل کل بالا می رود و اگر معدل کل آن ترم کمتر از ۱۲ بوده و بعد از پاس درس دوباره انتخاب شده برای ترمیم معدل افزایش پیدا کند مشروطی حذف می گردد. و اگر نمره کسب کرده کمتر باشد نمره قبلی باقی می ماند.

تبصره، تنها دروس نظری که وضیعت نرمال دارند را می توانید برای ترمیم نمره معدل مجدد انتخاب کنید. و دروسی هستند که نمیتوانید در ترمیم معدل انتخاب کنید که برخی از آن دروس در بالا بیان شده اند. در زمان معرفی به استاد و یا همان آر سی، استاد هرگونه صلاح ببیند نمره می دهد. زمان فارغ التحصیلی دانشجو همان تاریخ ثبت شده در فرم نمره آخرین و یا همان درس معرفی به استاد می باشد. تنها دروس نظری را می توانید به صورت معرفی به استاد انتخاب کنید و دروس آزمایشگاهی و عملی را نمی توانید انتخاب کنید. قانونا یک بار می توان از ترمیم استفاده کرد در صورتی که در برخی مواقع استفاده بیشتر از ان هم دیده شده است.

خلاصه مطالب

این طرح ترمیم معدل در دانشگاه آزاد برای دروس نظری تعبیه شده است در صورتی که این دروس به صورت عادی گذرانده شوند و هیچ نوع تخلف انضباطی رخ نداده باشد. برای دروس عمومی و عملی امکان ترمیم معدل وجود نداشته و دانشجویان نمی توانند این طرح را بدین منظور اجرا نمایند.

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

3.2/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کدام دسته از دروس در جزو ترمیم معدل هستند؟

اکثریت دروس شامل ترمیم معدل می شوند، برخی از دروسی که نمی توانید برای ترمیم نمره انتخاب کنید بدین شرح است، پیشنیاز دانشگاهی، وصایای امام، آشنایی با قران کریم، دروسی که به دلیل مشکلات انضباتی توسط کمتیه انضباطی حذف شده اند و دروس عملی و آزمایشگاهی و تربیت بدنی و … قابل تکرار نیستند.

آیا امکان گذراندن دروس ترمیم معدل به صورت مجازی نیز وجود دارد؟

دانشجویانی که در دانشگاه آزاد مشغول تحصیل هستند و در این اوضاع کرونایی کلاس هایشان به صورت مجازی برگزار می شود می توانند کلاس های دروس انتخابی برای ترمیم نمره را نیز به صورت مجازی بگذرانند. 

امکان ترمیم نمره در چه مقاطعی وجود دارد؟

افراد مشغول به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می توانند در صورت نیاز اقدام به ترمیم نمره خود نمایند.

 

نظرات

59 دیدگاه دربارهٔ «ترمیم معدل دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ + بخشنامه جدید و مراحل | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Ali گفت:

    سلام من سال ۱۴۰۰ از دانشگاه آزاد در رشته مهندسی صنایع فارغ التحصیل شدم با معدل ۱۴/۶۰ الان بعد از گذشت سه سال میتونم درخواست ترمیم معدل بدم اگر امکانش هست میشه راهنمایی کنین یا شماره تماس بزارین باهاتون تماس بگیرم ممنون میشم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان شرکت برای ترمیم معدل در دوران تحصیل وجود دارد

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام
    ایا امکان ترمیم معدل برای رشته داروسازی وجود داره؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر منظورتان ترمیم معدل دیپلم تان است در صورتی که دیپلم تان کامل باشد می توانید در دوره های ترمیم ثبت نام نمایید

  3. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من چندماهه که فارغ التحصیل شدم ایا امکانش هست ترمیم معدل انجام بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله میتونید اقدام کنید برای ترمیم معدل و برای هر درس فقط یکبار فرصت ترمیم دارید

  4. Avatar photo عبدلمالک گفت:

    سلام من درس معادلات دیفرانسیل با نمره 15 در کارشناسی پیوسته مهندسی کامپیوتر قبول شدم و همچنین نمره 19.5 ریاضیات پایه و 19 ریاضی عمومی1 و نمره 10 ریاضی عمومی 2 ایا میتوانم دوباره برای جبران نمره این درس هارو بردارم

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. خیر متاسفانه این امکان وجود ندارد.

  5. Avatar photo Zzz گفت:

    سلام وقت بخیر برای ۲۰واحد ترمیم معدل کارشناسی پیوسته دانشگاه ازاد
    آیا نیاز هست که سر کلاس برم؟و امتحاناتم باید آخر ترم با بقیه بچها بدم یا معرفی به استاد هست؟
    من فارغ‌التحصیل شدم اما مدکمو نگرفتم میخوام ۲۰ واحد بردارم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      یعنی میخواید۲۰ واحد اضافه ترپاس کنید؟

  6. Avatar photo رشیدی گفت:

    سلام من سال 99 از دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی فارغ شدم. سرباز ی رفتم بعد 3سال میگذره میتونم ترمیم معدل کنم؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      امکان پذیر میباشد ولی در صورت قبولی در کنکور سراسری نمیتوانید اقدام به ثبت نام نمایید .

  7. Avatar photo Haniy گفت:

    سلام
    من کارشناسی میکروبیولوژی ترم ۷ هستم آیا میتونم برای دروس تخصصی که در ترم ۲ و ۴ زیر ۱۲ گرفتم رو ترمیم کنم؟ و اینکه آیا خود نمره ۱۲ رو هم میشه ترمیم کرد؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      با آموزش دانشگاه رای زنی کنید

  8. Avatar photo هستی گفت:

    سلام برای کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد خود نمره ۱۲ رو هم میشه ترمیم کرد؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      ترمیم معدل برای ورود به دانشگاه میباشد ن دانشگاه

  9. Avatar photo Mj گفت:

    سلام من معدلم 14/37کارشناسی، ازدانشگاه علمی کاربردی، سال97هستم. ایامیتونم الان ترمیم معدل کنم

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      ترمیم معدل برای دانشگاه نمیباشد قبل اآن و برای کنکور کارشناسی میباشد

  10. Avatar photo ارسلان گفت:

    سلام
    من لیسانس برق دانشگاه آزاد هستم ، معدلم ۱۵.۶۶ هست ، سال ۹۴ فارغ‌التحصیل شدم و مدرکم ام گرفتم ، جز درسهای عمومی نمره ای زیر ۱۶ ندارم ، میتونم برای دروس عمومی ترمیم معدل انجام بدم ! درس های وصیت ، تنظیم خانواده و…همه زیر ۱۲ هستند ، میشه برا اینا کاری کرد ؟!

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      ترمیم معدل برای کنکور میباشد نه دانشگاه

  11. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید، من دانشجوی ترم آخر (ترم8) دانشگاه آزاد هستم امکانش هست بعد پایان این نیم سال یه ترم تابستان بردارم و نمره دو تا درسمو که زیر 12 هست را افزایش بدم.

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      ترمیم نمره یا معدل برای دیپلم میباشد

  12. Avatar photo علی گفت:

    من 10 سال پیش فارغ التحصیل شدم از دانشگاه ازاد. معدل لیسانسم 13 شد. اگر درسی رو دفعه اول میافتادیم، در معدل لحاظ میشد. دفعات بعدی لحاظ نمیشد، تا پاسش کنی. قانون الان رو نمیدونم، شنیدم دیگه لحاظ نمیشه.
    ایا الان هم امکان ترمیم معدل دارم؟؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز خیر متاسفانه چون بیشتر از 3 سال از فارغ التحصیلیتون میگزره این امکان رو ندارید.

  13. Avatar photo فاطمه گفت:

    با سلام و عرض ادب
    اینجانب فارغ التحصبل کارشناسی ارشد سال ۹۴ می باشم.
    در زمان ما درس مردودی در معدل لحاظ می شد اما بعد از آن بخشنامه آمد که درس مردودی در معدل لحاظ نمی شود.
    آیا آیا استفاده از این امتیاز و امکان ترمیم معدل برای من وجود دارد؟
    با تشکر.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق واحد دانشگاهی محل تحصیل پیگیری نمایید.

  14. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام، من لیسانس حسابداری دارم و در سال 1380 با معدل 13/13 فارغ التحصیل شدم.
    آیا بعد از گذشت این همه سال میتونم ترمیم معدل انجام بدم؟. لطفا پاسخ بدین

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز بله برای ترمیم معدل محدودیتی وجود ندارد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور