ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین رشته تحصیلی برای پسران

بهترین رشته برای پسران (1)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب رشته برای پسران از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا پسران قرار است در آینده از رشته ای که تحصیل کرده اند، درآمد داشته باشند. به دلیل اهمیت این موضوع ما در ادامه این مطلب قصد داریم، بهترین رشته تحصیلی برای پسران را بررسی کنیم و رشته هایی که می تواند درآمد بهتری نسبت به سایررشته ها داشته باشد، معرفی کنیم.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از بهترین رشته تحصیلی در خارج از کشور برای پسران با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

بهترین رشته تحصیلی برای پسران

همانطور که همیشه گفته ایم، برای انتخاب رشته تحصیلی تنها در نظر گرفتن موقعیت شغلی و درآمد کافی نیست؛ زیرا علاق تاثیر بسیار زیادی بر موفقیت افراد خواهد داشت. پس قبل از معرفی بهترین رشته تحصیلی برای پسران توصیه می کنیم، حتماً علایق خود را بررسی کنید و صادقانه لیستی از علایق خود ایجاد نمایید.

 

 

 بهترین رشته تحصیلی برای پسران  : مدیریت و مدیریت بازرگانی

مدرک مدیریت و مدیریت بازرگانی، شما را برای موفقیت نامحدود در پست های مدیریتی در شرکت ها، بانک های بزرگ، گروه های غیر انتفاعی و حتی سازمان های دولتی آماده می کند. در رشته های مدیریت افراد می توانند در چندین حوزه به صورت همزمان مهارت بدست بیاورند. از جمله این حوزه ها می توان به زبان انگلیسی، مهارت های کامپیوتری و مهارت های مدیریتی و حتی مهارت های روان شناسی اشاره کرد.

 

 

بهترین رشته تحصیلی برای پسران در داخل

 

 

مهندسی برق

مهندسی برق نیز می تواند در گروه رشته های خوب برای پسران قرار بگیرد. دراین رشته نیز می توانید مهارت های برنامه نویسی و سایر مهارت های مورد نیاز برای ورود به بازار کار را در نظر بگیرید. حتی می توانید با این رشته به راحتی برای تحصیل در خارج از کشور نیز اپلای بگیرید. به صورت کلی پذیرش گرفتن در رشته های مهندسی برای خارج از کشورآسان است.

 

 

معماری

این روزها پیشرفت های زیادی در این رشته به وجود آمده و به همین دلیل دیده می شود که برای کسب درآمد در این رشته راه های بسیاری وجود دارد. اگر به معماری داخلی و حتی خارجی علاقه مند هستید، در انتخاب این رشته شک نکنید.معماری جزء بهترین رشته تحصیلی برای پسران محسوب می شود؛ زیرا درآمد نسبتاً خوبی داشته و فرصت های شغلی متنوعی را ایجاد می کند.

 

 

 علوم کامپیوتر

در حوزه علوم کامپیوتر حرف برای گفتن زیاد داریم. برای ورود به این رشته کافی است، تنها کمی علاقه داشته باشید. اگر علاقه را به همراه تلاش و پشتکار به کار بگیرید، قطعاً آینده درخشانی در انتظار شما خواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است که قبل از ورود به این رشته، حوزه مورد علاقه خود را مشخص کنید. البته عمده افرادی که از این رشته فارغ التحصیل می شوند، وارد حوزه برنامه نوسی خواهند شد؛ اما برخی هم حوزه های دیگر همچون، طراحی نرم افزار، داده کاوی، طراحی وبسایت و غیره را ترجیح می دهند. در کل باید به شما بگوییم که زیربنای موفقیت در این رشته مهارت خوب دربرنامه نویسی است.

برای ادامه تحصیل در این رشته حتی اگر قصد اپلای داشته باشید نیز موقعیت خوبی خواهید داشت. زیرا علوم کامپیوتر از جمله رشته های پردرآمد در خارج از کشور نیز محسوب می شود.

 

 

جزییات بهترین رشته های تحصیلی در خارج

 

 

مهندسی شیمی

شاید کمتر کسی مهندسی شیمی را به عنوان بهترین رشته تحصیلی برای پسران قبول داشته باشد. اما این تصور غلطی است، در واقع مهندسی شیمی می تواند رشته ای بسیار عالی و درآمد زا باشد. افرادی که دراین رشته تحصیل می کنند، می توانند به عنوان پردازش کننده اجزا مواد غذایی در کارخانه های مواد غذایی، شرکت های مراقبت بهداشتی و ایمنی محیط زیست و بسیاری حوزه های دیگر استخدام شوند.  

گرایش های مهندسی شیمی شامل موارد زیر می شود :

  • گرایش صنایع پتروشیمی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع غذایی
  • بیوتکنولوژی
  • نانوتکنولوژی
  • مهندسی فرایند

شاید تصور کنید این رشته نیازی به مهارت های کامپیوتری ندارد. اما این طور نیست و برای موفقیت در این رشته لازم است در نرم افزارهای زیر مهارت پیدا کنید:

  • ASPEN ONE نرم افزار طراحی و شبیه سازی
  • FLUENT
  • نرم افزار رسم ساختمان ملکول و نمادهای شیمی
  • OLGA
  • FEMLAB
  • MATLAB

 

 

حقوق

رشته حقوق و درآمد آن نیز بر کسی پوشیده نیست و می تواند از جمله، بهترین رشته تحصیلی برای پسران معرفی شود. در این رشته افراد می توانند خود دفتر وکالت تاسیس نمایند و یا موسسات دولتی و سازمان های بزرگ برای انجام کارهای حقوقی استخدام شوند. این رشته نیز برای گرفتن پذیرش بسیار محبوب است و شما می توانید با این رشته شغل های بسیار پردرآمدی را در کشورهای اتریش، کانادا و … داشته باشید. شاید تنها نقطه ضعف آن در مقابل رشته های دیگر، مدت زمان مورد نیاز برای فارغ التحصیلی باشد.

 

 

 حسابداری

اگر با اعداد و ارقام ارتباط خوبی دارید و مهارت های مدیریت پول قوی دارید (یا می خواهید یاد بگیرید)، مدرک حسابداری برای شما مناسب است.

با داشتن مدرکی در این زمینه، آمادگی محاسبه مالیات بدهی و ارائه خدمات اظهارنامه مالیاتی، سازماندهی و نگهداری صحیح سوابق مالی و ارزیابی عملکرد ادارات مالی برای رعایت قوانین و مقررات محلی را خواهید داشت.

این رشته نیز مانند علوم کامپیوتر دارای شغل تضمین شده برای افراد خواهد بود.

 

 

طراحی گرافیک

همانطور که می دانید این روزها طراحان گرافیک، پیشنهادهای شغلی بسیاری دارند. دلیل آن هم گسترش رسانه های اجتماعی و نیاز به تولید محتوای گرافیکی است که طراحان از پس آن برمی آیند. البته موضوعی که وجود دارد این است که بسیاری تصور می کنند آقایان در رشته های هنری مانند طراحی گرافیک مانند دختران موفق نخواهند بود؛ در حالی که اصلاً این طور نیست. همانطور که خیلی از دختران در رشته های مهندسی و یا به اصطلاح مردانه موفق هستند، پسران نیز می توانند در بسیاری از رشته های هنری موفق باشند. دراین رشته نیز فرصت های شغلی بسیاری می تواند وجود داشته باشد. از جمله این فرصت های شغلی می توان به طراح در شرکت ها، تولید کننده تیزهای تبلیغاتی و یا چاپ بنر و غیره اشاره کرد.

 

 

بیوتکنولوژی

این رشته ترکیبی از علوم بیولوژیک و فن آوری های مهندسی است که بر

تغییر و چگونگی ایجاد موجودات مختلف و سایر سیستم های حیاتی برای پیشرفت دارو، غذا و مراقبت های بهداشتی تمرکز دارد.

اگر دارای شرایط زیر هستید، به شما پیشنهاد می کنیم رشته بیوتکنولوژی را انتخاب کنید:

اگر به ویژگی های موجودات زنده و کشف آن ها علاقه دارید.

اگر دوست دارید مشکلات فعلی زندگی انسان ها را برطرف کنید.

اگر از شکست نمی هراسید.

اگر از کار گروهی، لذت می‌برید.

اگر دارای تفکر خلاق هستید.

اگر کارهای چالشی را دوست دارید.

اگر دوست دارید محاسبات سنگین انجام دهید.

اگر به زیست و شیمی علاقه دارید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از بهترین رشته های آینده ایران کلیک کنید.

 

 

پرستاری

پرستاری از آن دسته رشته هایی است که کمی نیازمند عشق است. اگر در وجودتان تمایلی برای کمک به بیماران می یابید و دوست دارید به این افراد کمک کنید تا سلامتی خود را بیایند به شما رشته پرستاری را پیشنهاد می کنیم. در این رشته افراد حتی قبل از به پایان رسیدن تحصیلات در دانشگاه، می توانند مشغول به کار شوند و حقوق بگیرند.

 

 

بهترین رشته برای پسران

 

 

 پزشکی

درآمد رشته ای پزشکی بر کسی پوشیده نیست. افرادی که در رشته پزشکی تحصیل می کنند اگرچه لازم است مدت زمان بیشتری را به ادامه تحصیل بپردازند، اما در نهایت با درآمدی عالی مشغول به کار خواهند شد.

لازم است در مورد رشته پزشکی بدانید که این رشته همیشه به صورت با آزمون پذیرش دارد و در دانشگاه های زیر ارائه می شود:

  • دانشگاه روزانه
  • دانشگاه پردیس خودگردان سراسری
  • دانشگاه ظرفیت مازاد سراسری
  • دانشگاه آزاد اسلامی
  • دانشگاه ظرفیت مازاد آزاد اسلامی
  • دانشگاه پردیس خودگردان آزاد اسلامی

بیشترین ظرفیت این رشته نیز در دانشگاه علوم پزشکی تهران است.

 

 

تصمیم گیری در مورد رشته دانشگاهی

انتخاب رشته دانشگاهی می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص پس از مشاهده تعداد رشته های دانشگاهی که می توانید انتخاب کنید. فهرستی که ما به عنوان بهترین رشته تحصیلی برای پسران بررسی کردیم، کامل نیست و می توان به این لیست خیلی از رشته های دیگر را نیز اضافه کرد.

بنابراین، چه در حال حاضر دانشجو و چه در شرف ثبت نام هستید، باید بفهمید که کدام رشته دانشگاهی برای شما بهترین خواهد بود.

اول اینکه چه چیزی را دوست دارید؟ لیستی از حداقل ده مورد علایق تان را تهیه کنید و سپس فهرستی از تمام نقاط قوت و ضعف خود بنویسید. علایق خود را به نقاط قوت خود وصل کنید تا بتوانید انتخاب های اصلی دانشگاه خود را محدود نمایید.

در مرحله بعد، اهداف شغلی خود را در نظر بگیرید. چه مدرکی می خواهید؟ هنگامی که هدف خاصی را در نظر دارید، محدود کردن رشته ها ساده تر خواهد شد.

کمی مشاوره بگیرید. بحث در مورد انتخاب های خود با یک مشاور یا متخصص دیگر هرگز ضرری ندارد. آنها می توانند شما را با منابع مفیدی که شاید نمی دانستید در دسترس شما هستند، آشنا کنند.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از بهترین رشته های کنکور تجربی وارد شوید.

 

 

بهترین رشته تحصیلی برای پسران جهت مهاجرت تحصیلی

ما در موارد فوق اشاره کوتاهی به برخی رشته ها که می توانند برای مهاجرت تحصیلی مناسب باشند، داشتیم. اما در این قسمت بیشتر به این موضوع می پردازیم.

به صورت کلی برای ادامه تحصیل در خارج از کشور بسته به اینکه کدام کشور را انتخاب کنید، رشته ها و بهترین آن ها متفاوت خواهند بود.

به طور مثال اگر رشته شما انسانی و یا مدیریت باشد، دانشگاه های آمریکا و کانادا پیشنهاد ما به شما است. در مقابل اگر رشته شما مهندسی است، آلمان و اروپا پیشنهاد ما به شما است. البته همه این موارد تقریبی هستند. به طور مثال اگر هزینه برای شما مهم است، دوباره آلمان پیشنهاد ما به شما است. اما اگر هزینه برای شما مهم نیست، انگلیس و کانادا را پیشنهاد می کنیم. در مقابل مقطع تحصیلی نیز بسیار مهم است.

اما رشته های پولساز در خارج از کشور شامل رشته های مدیریت کسب و کار، مهندسی  و وکالت می شود. اگر رشته های زیر مجموعه این سه مورد را دارید، می توانید با خیال راحت برای مهاجرت اقدام کنید.

 

 

آیا رشته های فنی برای پسران مناسب است؟

قطعاً جواب این سوال مثبت است. اکثر مشاوران به پسران توصیه می کنند که در کنار ادامه تحصیل در رشته مورد علاقه خود، حتماً حداقل در یک رشته فنی مهارت پیدا کنند. زیرا ممکن است به دلیل شرایط جامعه و هر دلیل دیگری نتوانند در رشته تحصیلی صاحب شغل شوند که در این حالت همان رشته فنی راهگشا خواهد بود. رشته های فنی شامل مهارت های متنوعی از مکانیکی، جوشکاری، نجاری تا خیاطی و غیره می شود.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی بهترین رشته تحصیلی برای پسران بپردازیم. لیستی از بهترین رشته تحصیلی برای پسران را ارائه دادیم و همچنین بهترین رشته تحصیلی برای پسران جهت مهاجرت را نیز بررسی نمودیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در این رابطه داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از بهترین رشته تحصیلی در داخل از کشور برای پسران با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

بررسی و معرفی کامل گرایش های مهندسی پزشکی 

چگونه در 3 ماه پزشکی قبول شویم؟

دریافت بانک سوالات کنکور تجربی

بهترین رشته های تحصیلی دنیا

لیست رشته های بدون کنکور انسانی

3.2/5 - (16 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا رشته های فنی نیز جزء بهترین رشته های پسران محسوب می شود؟

بله اگر به این رشته علاقه وجود داشته باشد، می تواند جزء بهترین ها باشد.

برای اطلاع از دیگر رشته های مناسب برای پسران چه راهی وجود دارد؟

می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

به جز حقوق در گروه انسانی چه رشته ای برای پسران مناسب است؟

رشته هایی همچون، مدیریت نیز می تواند مناسب باشد.

آیا در میان رشته های مناسب برای پسران، می توان مهندسی پزشکی را نیز در نظر گرفت؟

این رشته در برخی گرایش ها می تواند بسیار مناسب برای پسران باشد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور