ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برگه سفید سربازی چیست؟ راهنما جامع + لینک دریافت | vazife.epolice

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
برگه سفید سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

از جمله سوالات مشمولین نظام وظیفه، برگه سفید سربازی چیست؟ است. زیرا اکثر افرادی که به سنی قانونی رسیده و باید برای ورود به نظام وظیفه آماده شوند، تفاوت بین برگه سبز سربازی و برگه معرفی نامه سربازی را نمی‌دانند. بنابراین پیش از ثبت نام و دریافت دفترچه اعزام به خدمت از پلیس +10، دچار مشکلات متعددی می‌شوند. برگه سفید سربازی معمولا پس از برگه سبز خدمت توزیع می‌شود که بر روی آن اطلاعاتی مهم نظیر تاریخ اعزام، آدرس ارگان، کاهش خدمت سربازی و مواردی این چنینی ثبت شده است. به این ترتیب، به دلیل مهم بودن این مبحث سرنوشت ساز در ادامه به معنای برگه سربازی، نحوه و زمان دریافت آن خواهیم پرداخت.

مفهوم برگه سفید سربازی چیست؟

مشمولین نظام وظیفه بعد از اقدام به دریافت دفترچه اعزام به خدمت 2 برگه مهم دریافت می‌کنند. همانطور که می‌دانید در برگه سبز سربازی تاریخ اعزام به خدمت ذکر شده است و در صورتی که فرد بخواهد غیبت داشته باشد، مهر غیبت روی این برگه ثبت می‌شود. اما برگه سفید سربازی چیست؟ دومین برگه مهم که بلافاصله پس از توزیع برگه سبز، به مشمولین سربازی تعلق می‌گیرد. روی این برگه اطلاعات مهمی درج شده است که نگهداری و مراقبت از آن تا پایان دوره خدمت، ضروری می‌باشد.

روی این برگه اطلاعاتی از فرد واجد شرایط  نظیر نام و نام خانوادگی، تاریخ اعزام به خدمت، کسری سربازی، آدرس و ساعت ورود به پادگان، معافیت از رزم فرد و نام ارگانی که مشمول واجد شرایط باید به آن مراجعه کند؛ ثبت شده است. بنابراین داشتن این برگه از زمان شروع سربازی تا آخرین روز خدمت، مهم و الزامی است. چنانچه مشمول واجد شرایط کسری داشته باشد، اما برگه سفید خود را گم کند در روند کارهای اداری دچار موانع و مشکلات می‌شود.

مفهوم برگه سفید سربازی چیست؟

در ضمن نام دیگر برگه خدمت سربازی، معرفی نامه مشمولین است. افراد واجد شرایط که بایستی دوران خدمت خود را در یکی از ارگان‌های نظامی مثل ارتش، سپاه، نیروی انتظامی، نیروی دریایی و نیروی هوایی بگذرانند؛ باید برای معرفی خود برگه سربازی که روی آن اطلاعات مهمی از هویت فرد درج شده است را به همراه داشته باشند.

زمان دریافت برگه سفید سربازی

بدون شک یکی از پر تکرارترین سوالات بعد از اقدام به دریافت دفترچه اعزام به خدمت، برگه خدمت سربازی چیست؟ است. مشمولین خدمت بعد از رسیدن به سن قانونی باید برای اخد دفترچه اعزام به سربازی از دفاتر پلیس +10، اقدام کرده و مدارک خود را برای ثبت نام تحویل دهند.

پس از ثبت نام برای ورود به نظام وظیفه، برگه سبز اعزام به خدمت به مشمولین سربازی داده می‌شود و معمولا یک هفته بعد از آن برگه سربازی یا معرفی نامه مشمولین توسط این سازمان توزیع می‌گردد. افراد واجد شرایط بایستی از آدرس پادگان و زمان ورود به ارگان سربازی، اطلاعاتی داشته باشند و نیز آن اطلاعات را برای معرفی به پادگان حفظ کنند.

پس از انجام مراحل ثبت نام و دریافت برگه سبز اعزام به خدمت، چند روز پیش از شروع دوران سربازی، برگه سفید سربازی اعزام به خدمت به مشمولین داده می‌شود. بنابراین پیگیری برای دریافت برگه معرفی به یگان خدمتی لازم است، چراکه در صورت تاخیر مهر غیبت بر روی برگه سبز سربازی ثبت می‌شود.

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

اطلاعات برگه سفید خدمت سربازی

شناخت از اطلاعات برگه سربازی به شما در تکمیل فرم کمک حواهد کرد. بنابراین در ادامه قصد داریم به معرفی نامه مشمولین بپردازیم:

✔ نام و نام خانوادگی

✔ تاریخ شروع سربازی

✔ زمان اعزام به پادگان

✔ طول مدت سربازی

✔ کسری خدمت سربازی

✔ معاف از رزم بودن یا نبودن مشمول

✔ آدرس پادگان مشمول سربازی

✔ نام پادگان مشمول سربازی

✔ اطلاعات هویتی مشمول سربازی

✔ وضعیت تاهل مشمول سربازی

✔ مقطع تحصیلی مشمول سربازی

نحوه دریافت برگه سفید خدمت سربازی

دریافت برگه خدمت سربازی با برگه سبز اعزام به خدمت متفاوت است. برگه سفید سربازی چیست؟ اولین برگه اعزام به خدمات که به مشمولین نظام وظیفه داده می‌شود، کدام است؟ همانطور که می‌دانید اولین برگه‌ای که واجدین شرایط دریافت می‌کنند، برگه سبز است که تا چند سال پیش پس از مراجعه به دفاتر پلیس، اداره پست وظیفه توزیع و پخش برگه سبز را به افرادی که برای اعزام اقدام کرده بودند را داشت. اما امروزه پس از ثبت نام در پلیس +10، برگه سبز همانجا حاضر و به مشمولین داده می‌شود.

نحوه دریافت برگه سفید خدمت سربازی

پس از دریافت برگه سبز از طریق پیامک به شماره تلفن مشمولین، زمان دریافت برگه سربازی به افراد اطلاع داده می‌‎شود. بنابراین واجدین شرایط برای ورود به پادگان و شروع دوران سربازی، نیاز به معرفی نامه یا همان برگه خدمت سربازی را دارند. همچنین داشتن کارت هویتی مثل شناسنامه و کد ملی الزامی است. پس به هر یک از موارد گفته شده در این مقاله توجه نمایید.

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

تفاوت برگه سبز و برگه سفید خدمت سربازی

احتمالا افراد واجد شرایط برای ورود به نظام وظیفه تا به این قسمت از مقاله برگه سفید سربازی چیست؟ به تفاوت میان این دو برگه آشنا شده‌اند. اما برای درک بهتر این مطلب باید بگوییم که برگه سبز اولین برگه‌ای است که به مشمولین خدمت داده می‌شود. بر روی این برگه همانند برگه سفید، اطلاعاتی مثل تاریخ اعزام به سربازی درج شده است. اما چه تفاوتی با برگه معرفی به یگان خدمتی یا همان برگه سفید اعزام به خدمت دارد؟

در برگه معرفی نامه سربازی علاوه بر تاریخ اعزام به خدمت، آدرس پادگان، نام و نام خانوادگی، وضعیت تاهل و تحصیل مشمول و مواردی این چنینی به صورت کامل ثبت شده تا افراد با مشکلی مواجه نشوند. بنابراین لازم است که این برگه را بعد از دریافت برگه سبز سربازی دریافت کنید و برای معرفی خود به محل خدمت تحویل دهید. همچنین برای دریافت این برگه می‌توانید به آدرس vazife.epolice مراجعه نمایید.

کدهای درج شده در برگه سفید خدمت سربازی چیست؟

کدهای درج شده در برگه سربازی، نشانی محل خدمت است که گاهی به این صورت ثبت می‌شود:

✅ کد 1: مرکز آموزش ولیعصر تبریز

✅ کد 2: نیروی انتظامی سعید آباد

✅ کد 3: ارومیه

✅ کد 4: بیرجند

✅ کد 5: کرمان ارتش

✅ کد 6: اراک نیروی انتظامی

✅ کد 7: شهید بهشتی اصفهان

✅ کد 11: اراک نیروی انتظامی شهید دستغیب جهرم ناجا

✅ کد 12: نیروی انتظامی مرزن آباد چالوس

✅ کد 13: نیروی انتظامی مشکین شهر

✅کد 14: اصلاندوز اردبیل

✅کد 17: نیروی هوایی شیراز ارتش منطقه هوایی شهید دوران

✅کد 20: نیروی هوایی ارتش دانشگاه هوایی ستاری_ شمشیری آذری

 

برای اطلاع  از گرفتن برگه سبز سربازی کلیک کنید.

 

استعلام برگه سفید سربازی

نحوه استعلام برگه معرفی نامه سربازی معمولا از طریق پیامک و یا لینک دریافت vazife.epolice اعلام می‌شود. مشمولین سربازی باید پس از توزیع برگه سبز اعزام به خدمت، دریافت برگه سربازی را پیگیری کرده تا در روز شروع سربازی و ورود به پادگان دچار مشکل نشوند.

البته زمان دریافت برگه سربازی از چند روز قبل از اعزام به خدمت اطلاع رسانی می‌شود و نیازی به نگرانی نیست. فقط مشمولین خدمت سربازی، بایستی از استعلام برگه معرفی به یگان خدمتی و دریافت آن مطمئن شوند تا با تاخیر و ثبت مهر غیبت بر روی برگه سبز سربازی مواجه نگردند.

خلاصه مطلب

در این مقاله به موضوع برگه سفید سربازی چیست؟ پرداختیم. افراد واجد شرایط اعزام به خدمت باید پس از ثبت نام در دفاتر پلیس +10 و اخذ دفترچه، دو برگه سبز و سفید دریافت کنند. در برگه سبز تاریخ اعزام به خدمت درج می‌شود و در برگه سفید اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، کسری خدمت سربازی، وضعیت تاهل و تحصیلی ثبت شده که به عنوان معرفی نامه، پادگان آن را به همراه کارت ملی و شناسنامه و برگه واکسیناسیون از هر شخص دریافت می‌کند؛ درج گشته است. در ضمن معمولا پس از توزیع برگه سبز اعزام به خدمت، برگه سفید خدمت سربازی از طریق پیامک اعلام می‌شود.

برای دانلود فایل PDF مطالب این مقاله کلیک کنید.

 

2/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آدرس سایت نظام وظیفه عمومی کشور کدام است؟

نشانی اینترنتی سامانه نظام وظیفه vazifeh.police.ir می‌باشد.

برگه آبی سربازی چیست؟

به برگه سفید به دلیل کادر آبی رنگ آن گاهی برگه آبی گفته می‌شود.

دریافت و استعلام از برگه سربازی چیست؟

برای دریافت برگه سربازی باید منتظر ارسال پیامک از سوی نظام وظیفه باشید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام سرباز ماهر

    ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 + شرایط، زمان و مدارک | ایران تحصیل

    یکی از موضوعات مهم برای سربازی، ثبت نام وام سرباز ماهر 1403 است. برخی از سربازان در دوره خدمت به معنای واقعی برای دفاع از میهن و یادگیری مهارت‌های جانبی، تلاش می‌کنند. دولت برای افرادی که در دوره‌های فنی و...
  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
تماس با مشاور