ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ورود و دانلود برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد برای آن دسته از دانشجویان غیربومی که در فصل امتحانات قصد تغییر حوزه امتحانی به واحد دانشگاهی استان یا شهر محل سکونت خود را دارند، امکانپذیر شد. دانشجویان متقاضی برای ثبت درخواست خود، ابتدا باید برای دانلود مستقیم اپلیکیشن و نرم افزار امتحانات امن آزمون دانشگاه آزاد اقدام نموده، و سپس با انجام مراحل خاصی، تقاضای خود را به ثبت برسانند. جهت کسب راهنمای کامل و رفع موانع احتمالی در هنگام ورود به این سامانه می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه دانلود برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد و شرایط لازم برای تغییر حوزه امتحانی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

هدف از ایجاد برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد چیست؟

 

هدف از ایجاد برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد چیست؟

 

 

علیرغم اینکه بسیاری از دانشگاه های کشور در دوران شیوع کرونا، امتحانات خود را به صورت مجازی برگزار کرده و می کنند، دانشگاه آزاد تصمیم گرفت که امتحانات همچنان به صورت حضوری باشد. اما این تصمیم گیری با ایجاد تدابیری همراه بود. یکی از تسهیلات مهم در این زمینه، فراهم کردن شرایطی است که دانشجویان غیر بومی بتوانند در شهر و محل زندگی خود امتحان دهند.

برای این کار، برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد در نظر گرفته شد تا دانشجویان عزیز در همه مقاطع تحصیلی رشته های پزشکی و غیر پزشکی بتوانند از طریق آن، درخواست خود را مبنی بر تغییر حوزه امتحانی اعلام نمایند.

اولین قدم برای این اقدام، دانلود برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد و سپس نصب و عضو شدن در آن است. همچنین، دانشجویان می توانند در طرح تعاون امتحانات، بدون خروج از منزل و به صورت مجازی امتحانات را پشت سر بگذارند.

 

 

برای ورود به سامانه vadamp.iauec.ac.ir بر روی لینک لیک نمایید

 

 

راهنمای دانلود برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد

  • آدرس iau.ac.ir را در مرورگر خود وارد نموده و پس از ورود به سامانه، نرم افزار امتحانات دانشگاه آزاد را دانلود کنید
  • اپلیکیشن را بر روی گوشی خود که اندروید آن باید بالاتر از 5 باشد، نصب نمایید.
  • شماره تلفن همراه خود را محل خواسته شده وارد نمایید تا برای شما یک پیامک حاوی کد ورود ارسال گردد.

 

دانلود مستقیم اپلیکیشن امن آزمون

 

 

  • کد مربوطه را در اپلیکیشن ثبت و سپس گزینه تایید را فشار دهد.

 

 

 

 

  • در این مرحله، اطلاعاتی همچون شماره دانشجویی و کد ملی را وارد کرده و دکمه تایید را اتخاب نمایید. بدین ترتیب وارد صفحه اصلی خواهید شد.

 

 

 

 

  • در بخش بالایی صفحه اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی دانشجو نمایش داده می شود و در وسط صفحه نزدیکترین آزمون پیش روی داوطلب قابل مشاهده است. علاوه بر این، چهار قسمت « برنامه امتحانی»، «لینک محلی سوال»، «تغییر مرکز» و «راهنما» نیز در این صفحه وجود دارد که با کلی بر روی هر کدام می توان به ان قسمت وارد شد. اگر قصد انتخاب هیچ کدام را ندارید، می توانید منوی ” خروج ازحساب کاربری” را فشار دهید. دقت داشته باشید که اگر این گزینه را انتخاب نکنید، هر بار که وارد حساب کاربری می شوید، هین قسمت را مجددا مشاهده خواهید نمود.

 

 

 

 

  • با لمس بر روی ” برنامه امتحانی “، لیست آزمون های شما قابل مشاهده می باشد. همانطور که می بینید، آزمون ها به سه رنگ نمایش داده می شوند. البته توجه داشته باشید که این قسمت برای امتحانات مجازی است.

 

 

 

 

قرمز: مربوط به آزمون های پایان یافته و شروع نشده می باشد، و تا قبل از روز آزمون امکانورود به آن وجود ندارد.

رنگ سبز: مربوط به آزمون های در حال اجرا می باشد که دانشجوبایستی در آن ها شرکت نماید.

رنگ زرد: آزمون تمام شده است، اما هنوز می توان آن را در رنامه امن آزمون دانشگاه آزاد بارگذاری کرد.

 

 

  • در صورت لمس موی جستجوی مرکز آزمون، همه واحدهای دانشگاهی آزاد که آزمون در آن ها برگزار می شود، قابل مشاهده است.

 

 

دانلود مستقیم اپلیکیشن امن آزمون

 

 

  • دانشجو می تواند از میان واحدهای دانشگاهی موجود، گزینه مورد نظر را انتخاب کرده و سپس باکس ” تایید ” را فشار دهید.

 

 

 

 

  • دراین مرحله می توان اطلاعات وارد شده را تصحیح کرد و چنانچه مورد تایید بودند، گزینه ” ادامه ” را لمس نمایید.

 

 

دانلود برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد

 

 

  • چنانچه قصد دارید محل آزمون خود را مجددا تغییر دهید، می توانید با ورود به قسمت ” تغییر مرکز ” و انتخاب ” حذف آزمون ” برای این کار اقدام نمایید.

 

 

نرم افزار امتحانات دانشگاه آزاد

 

 

برای ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی وارد لینک مربوطه شوید

 

 

نکات مهم در نرم افزار امن آزمون آزاد

هدف اصلی دانلود برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد و ایجاد چنین اپلیکیشنی، رعایت نکات بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا بوده است. به همین دلیل، در سامانه مرکز آزمون الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی مواردی ذکر شده است که آگاهی از آن ها برای همه دانشجویان و اساتید الزامی است.

  • دانشجویان عزیز بایستی قبل از شروع امتحانات، با مراجعه به سامانه gov.ir فرم خوداظهاری وزارت بهداشت را تکمیل کنند. در صورت نداشتن علائم بیماری، پیامک دریافت شده را در هنگام ورود به مسئولین حوزه امتحانی تحویل دهند. اگر دانشجو فاقد باشد، نیازی به تکرار آن در آزمون های بعدی نیست. افرادی که دارای علائم بیماری می باشند نیز بایستی متعاقبا گواهی سلامت خود را تحویل دهند.

 

  • همه دانشجویان، اساتید و پرسنل بایستی در هنگام حضور در جلسه، پروتکل های بهداشتی همچون ماسک، عدم علائمی مثل تب، علائم تنفسی، سرماخوردگی و …

 

  • جهت کمتر کردن زمان حضور در جلسه، طول آزمون ها ترجیحا 60 دقیقه، و نهایتا 90 دقیقه خواهد بود. همچنین، دانشجویان بمحض پایان آزمون باید جلسه را ترک نمایند.

 

  • تمام فضای جلسه باید ضدعفونی و گندزدایی شود

 

  • سلف سرویس و مراکز فروش مواد غذایی غیر بسته بندی تعطیل خواهند بود.

 

  • به دلیل نزدیک بودن محل آزمون، نیازی به باز شدن خوابگاه ها نیست.

 

 

برای اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد در دوره بدون کنکور و با کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

آیا دانلود مستقیم اپلیکیشن امن آزمون برای دانشجویان دکتری امکانپذیر است؟

دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته از دانشجویانی که در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند نیز شرایطی را فراهم آورده است تا میزان جابجایی ها برای حضور در جلسات آزمون به حداقل برسد. دانلود برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد یکی از این تدابیر است، اما قوانین مربوطه به آن با مقاطع دیگر اندکی متفاوت می باشد که بر اساس شیوه نامه اجرایی ازمون جامع دانشجویان دکتری 98-99 به شرح زیر است.

 

  • آزمون جامع کتبی به شکل حضوری است و دانشجویان با انتخاب نزدیکترین محل به برگزاری آزمون در جلسه حاضر شوند.
  • آزمون های شفاهی به صلاحدید مدیر گروه، در سامانه دان و یا دیگر سامانه های این دانشگاه قابل انجام است. دانشجویان باید دقت داشته باشند که ذخیره فایل شفاهی این امتحانات ضروری خواهد بود.
  • دانشجویانی که متقاضی شرکت در بخش کتبی ارزیابی جامع واحد دانشگاهی خود می باشند، در صورت دارا بودن شرایط لازم می توانند از طریق مراجعه به سایت iau.ac.ir، برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد را دانلود کنند.
  • دانشگاه های مبدا درخواست های ثبت شده را بررسی و لیست دانشجویاتپن حائز شرایط را به استان مقصد ارسال می کنند.

 

 

برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج انتقالی دانشگاه آزاد اسلامی وارد لینک مربوطه شوید

 

 

دانلود مستقیم اپلیکیشن امن برای آزمون های مجازی

دانشجویانی که قصد دارند به صورت مجازی در امتحانات شرکت کنند، پس از اینکه مراحل ذکرشده در راهنمای برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد را طی کردند، می توانند با کلیک بر روی گزینه ” ورود به آزمون ” وارد صفحه مورد نظر شوند. در ادامه انجام گام های زیر ضروری است:

 

  • پس از اینکه دکمه ورود به آزمون انتخاب شد، در نرم افزار امتحانات دانشگاه آزاد از فرد خواسته می شود تا دسترسی به برخی از موارد مانند دوربین، میکروفون و … را امکانپذیر نماید. برای این کار کافی است که منوی Allow را فشار دهید.

 

  • دکمه تایید و موافقت با قوانین و مقررات را کلیک کرده و مجددا برای ورود به آزمون تلاش کنید.

 

  • به محض باز شدن برگه سوالات، دوربین جلوی تلفن همراه دانشجو روشن می شود و تصویر او در بالای صفحه سمت راست نمایش داده خواهد شد. دقت کنید که موقعیت دوربین باید به نحوی باشد که صورتف دستان و برگ پاسخنامه دیده شوند.

برای آشنایی با انصراف از دانشگاه کلیک کنید.

  • چند برگه سفید را از قبل آماده کنید و با شروع آزمون، نموشتن را آغاز کنید.

 

  • در تمام طول آزمون، استاد بر روی عملکرد دانشجو نظارت داشته و همه تصاویر برای وی ارسال می شود.

 

  • همه مواردی که باید در امتحان حضوری رعایت شود، در آزمون غیر حضوری نیز بایستی در نظر گرفته شوند. در غیر این صورت، تخلف شناخته می شود و آزمون بدون اعتبار خواهد بود.

 

  • در حین آزمون، از برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد خارج نشوید و یا آن را مینمایز نکنید. اگر چنین کاری صورت گیرد، سلامت آزمون توسط استاد مشکل دار شناخته می شود.

 

  • حتی در صورت قطع شدن اینترنت، در اپلیکیشن عکس گرفته می شود و بعد از اتصال مجدد برای پنل استاد ارسال می گردد. به همین دلیل، به هیچ وجه از برنامه خارج نشوید.

 

  • وقتی سوالات را پاسخ دادید، گزینه ” ثبت پاسخ ” را کلیک کنید. همچنین با انتخاب ” افزودن تصویر” بایستی دانشجو از پاسخنامه خود عکس بگیرد.

 

  • پس از ” ثبت نهایی” دانشجو باید از خود یک عکس سلفی گرفته و برای پنل استاد ارسال کند.

 

  • بعد از خروج دیگر نمی توانید مجددا وارد آزمون شوید. اما گزینه گ ارسال پاسخ” تا مدتی فعال خواهد ماند

 

 

برای اطلاع ازلیست دانشگاه های آزاد همراه با شماره تلفن های آن ها می توانید بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله در مورد نحوه دانلود مستقیم اپلیکیشن و نرم افزار امن آزمون دانشگاه آزاد راهنمایی های لازم را ارائه دادیم، و نکات مهم در حیطه استفاده از آن را یادآور شدیم.

اگر شما هم می خواهید از طریق برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد و یا هر کدام از سامانه های دیگر درخواست خود را به ثبت برسانید، می توانید با همکاران ما در ارتباط باشید. برای این منظور، کافی است که با شماره های درج شده در جدول زیر در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما تماس بگیرید.

 

 

جهت آگاهی از شیوه نامه اجرایی برنامه و نرم افزار امتحانات دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف تحصیلی  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی

رشته های دانشگاه مجازی ایرانیان کدامند؟

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد

سامانه پژوهشیار دانشگاه آزاد ris.iau.ac.ir

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برنامه امن آزمون دانشگاه آزاد برای چه منظوری است؟

این اپلیکیشن جهت کاهش جابجایی ها در زمان آزمون های دانشگاه آزاد و تغییر حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است.

چگونه می توان حوزه احتمانی خود را در دانشگاه آزاد به ثبت رساند؟

برای این کار بایستی از طریق نرم افزار امتحانات دانشگاه آزاد اقدام کرد.

آیا دانشجویان دکترا هم می توانند از اپلیکیشن امن دانشگاه آزاد استفاده کنند؟

بله. در این مقاله توضیحات لازم ذکر گردیده است.

در صورت بروز مشکل در هنگام ثبت درخواست در برنامه امن دانشگاه آزاد چه باید کرد؟

دانشجویان عزیز می توانند برای کسب همه راهنمایی های لازم با کارشناسان ما تماس بگیرند. 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
  • رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد

    رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد 1403 + دانشگاه ها

    لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه آزاد با انتشار دفترچه در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. شرکت در کنکور فراگیر دانشگاه آزاد فرصتی عالی جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس می باشد. داوطلبانی که در آزمون سراسری ثبت نام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)