ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری ۱۴۰۲ + فراموشی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری، برای آن دسته از داوطلبانی که به نتایج آزمون دسترسی ندارند، بسیار اهمیت دارد. پس از آنکه داوطلبان موفق به ثبت‌نام در آزمون دکتری شوند، یک کد پیگیری ۱۶ رقمی و همچنین یک شماره پرونده ۷ رقمی از طریق سایت سازمان سنجش در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. در صورت عدم دریافت این دو کد در هنگام ثبت‌نام، بدان معناست که ثبت‌نام شما به درستی انجام نگرفته است و می‌بایست دوباره تمامی مراحل ثبت‌نام را تکرار نمایید.

علاوه بر این متقاضیان بعد از دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری این امکان را دارند که شماره داوطلبی خود را که در مراحل بعدی از اعلام نتایج مورد استفاده خواهد بود را مشاهده کنند. اما بعضی از داوطلبان به دلایل متعدد ممکن است که شماره پرونده یا شماره داوطلبی و کد رهگیری ثبت‌نام خود را فراموش کرده‌اند که در این شرایط باید برای بازیابی آن اقدام کنند. چنانچه شما داوطلب گرامی در ارتباط با نحوه بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری 1402 سؤال و ابهامی دارید، می‌توانید با کارشناسان آکادمی ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

اهمیت اطلاع از کد بازیابی شماره داوطلبی آزمون دکتری

داوطلبان دوره دکتری این امکان را دارند که در زمان مقرر اعلام ثبت‌نام برای آزمون دکتری که معمولاً در آذر ماه توسط سازمان سنجش اعلام می‌شود، اقدام کنند. این افراد باید پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پرداخت هزینه آن، فرم اینترنتی سنجش را تکمیل کنند. آن دسته از داوطلبانی که مرحله اسم‌نویسی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، پس از مراحل انجام شده یک شماره پرونده شش رقمی و کد پیگیری 7 رقمی دریافت خواهند کرد که باید آنها را یادداشت کرده یا یک نسخه پرینت از آنها داشته باشند تا زمان اعلام نتایج بتوانند از طریق آن به سایت سازمان سنجش وارد شوند.

علاوه بر این داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه می‌توانند شماره داوطلبی خود را بر روی سایت مشاهده کنند. در این بین افرادی هستند که شماره پرونده و شماره داوطلبی خود را فراموش کرده‌اند که سازمان سنجش امکان بازیابی این کدها را برای افراد فراهم کرده است و معمولاً در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه و اعلام نتایج آزمون لینک ویرایش اطلاعات رمز عبور فعال خواهد شد.

در صورتی که در بازه زمانی دریافت کارت یا اعلام نتایج آزمون به شماره پرونده یا داوطلبی و همچنین کد پیگیری ثبت‌نام دسترسی نداشته باشید، پس از عضویت و ورود به سیستم پاسخگویی سنجش و ثبت درخواست جدید می‌توانید اطلاعات خود را مشاهده کنید. در صورت مطابقت داشتن مشخصات شخصی ثبت شده در سامانه پاسخگویی سازمان سنجش با اطلاعات ثبت شده در حین اسم‌نویسی، بلافاصله شماره داوطلبی و پرونده و سایر اطلاعات در پاسخ به درخواست شما اعلام خواهد شد.

اهمیت اطلاع از کد بازیابی شماره داوطلبی آزمون دکتری

اطلاعیه

داوطلبان آزمون دکتری برای وارد شدن به پرتال سازمان سنجش حتماً باید شماره پرونده و شماره داوطلبی و همچنین کد امنیتی خود را وارد کنند.

 

نحوه بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری

در آذر ماه هر سال، ثبت‌نام آزمون دکتری توسط سازمان سنجش برگزار می‌گردد و داوطلبان می‌بایست پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای ثبت‌نام و همچنین پرداخت هزینه تعیین شده، فرم اینترنتی را در سایت سنجش تکمیل نمایند. پس از عضو شدن و ورود به سیستم، در صورتی که شماره پرونده، شماره پرونده و … را در زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری و یا مشاهده اعلام نتایج آزمون در دسترس نبود و یا به فراموشی سپرده شده‌اند، پس از انتخاب آزمون و سال مربوطه در هنگام ارسال درخواست، بر روی عنوان “دریافت شماره پرونده یا داوطلبی” کلیک کنید تا فرم مربوطه را مشاهده نمایید.

پس از تکمیل فرم و ورود اطلاعات، در صورت تطبیق و صحت اطلاعات وارد شده با مشخصات درج شده در پایگاه داده آزمون، تمامی اطلاعات مورد نیاز شما از جمله شماره پرونده، کد پیگیری، شماره دواطلبی و … در سیستم پاسخ به درخواست برای شما اعلام می‌گردد. لازم به ذکر است که فرم مذکور در بازه زمانی دریافت کارت ورود به جلسه و زمان اعلام نتایج آزمون قابل دریافت می‌باشد.

نحوه بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری

 

برای خواندن مقاله دکتری بدون آزمون روی لینک کلیک کنید.

مراحل بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری

برای بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری داوطلبان باید مراحل زیر را طی کنند:

1) ورود به سایت سازمان سنجش
2) ورود به قسمت سیستم پاسخگویی سازمان سنجش از منوی سمت چپ سایت
3) عضویت برای داوطلبانی که تا به حال در سایت ثبت‌نام نداشته‌اند.
4) ورود به پنل کاربری در سایت سنجش به وسیله ایمیل و نام کاربری تعیین شده در زمان عضویت
5) ثبت درخواست جدید
6) انتخاب دریافت شماره پرونده و کد پیگیری ثبت‌نام

بنر کال تو اکشن

راهنمای تصویری دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی

۱) ابتدا جهت دریافت شماره پرونده و شماره داوطلبی خود، می‌بایست وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org شده و سپس از طریق منوی سمت چپ سامانه، گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را انتخاب کنید.

مرحله اول بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری

۲) چنانچه در سایت عضویت ندارید باید گزینه “عضویت در سایت” را انتخاب نمایید اما در صورت عضویت در سایت، می‌بایست بر روی گزینه “ورود به سیستم” کلیک کنید.

مرحله دوم بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری

۳) به منظور ارسال درخواست در سیستم پاسخگویی سازمان سنجش و بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری ابتدا باید با استفاده از حساب ایمیل خود در سامانه عضو شوید و پس از اختصاص نام کاربری و رمز عبور به شما، درخواست خود را ارسال کنید.

اطلاعیه

چنانچه شما داوطلبان عزیز آزمون دکتری، در خصوص عدم امکان ورود و عضویت به سامانه سنجش دچار مشکل شدید، می‌توانید با شماره تماس 9099075307 تماس بگیرید و از طریق ارتباط با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل نسبت به رفع مشکلات و سؤالات خود اقدام نمایید.

 

نحوه بازیابی رمز پرونده کنکور

همچنین جهت بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی کنکور سراسری می‌توانید از طریق تماس با روابط عمومی سازمان سنجش و نیز ثبت درخواست در سیستم پاسخگویی سایت این سازمان امکان پذیر می‌باشد.

 

اطلاعات مورد نیاز برای مشاهده نتایج اولیه کنکور دکتری

برای مشاهده نتایج اولیه آزمون دکتری داوطبان می‌توانند از دو طریق زیر نتایج خود را مشاهده نمایند:

  • ورود براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه داوطلب
    ● ورود براساس شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد داوطلب

 

اطلاعات مورد نیاز محل دعوت به مصاحبه کنکور دکتری

جهت اطلاع از محل دعوت به مصاحبه آزمون دکتری، داوطلبان باید بر طبق راه‌های زیر به اطلاعات محل مصاحبه دسترسی یابند:

■ ورود براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه داوطلب
■ ورود براساس شماره داوطلبی، شماره شناسنامه و سال تولد داوطلب

 

اطلاعات مورد نیاز محل دعوت به مصاحبه کنکور دکتری

برای اطلاع از زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری وارد لینک مربوطه شوید. 

 

اطلاعات مورد نیاز نتایج نهایی کنکور دکتری

داوطلبان آزمون دکتری برای دسترسی به نتایج نهایی آزمون، می‌توانند از روش‌های زیر برای دریافت نتایج خود اقدام کنند:

  • ورود براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه داوطلب
    ● ورود براساس شماره داوطلبی، شماره شناسنامه
    ● ورود براساس شماره پرونده و شماره شناسنامه

 

فراموشی شماره داوطلبی دکتری

راه حل بازیابی شماره پرونده و کد رهگیری ثبت‌نام عبارتند از:
◇ تماس تلفنی با مرکز سازمان سنجش
◇ مراجعه به سایت سازمان سنجش و ثبت درخواست به صورت سیستمی

 

برای اطلاع از تمدید مهلت انتخاب رشته دکتری سراسری 1402 روی لینک کلیک کنید.

 

زمان پاسخگویی به درخواست داوطلبان جهت بازیابی شماره پرونده

پس از ثبت درخواست در سایت ثبت‌نام کنکور سراسری یک شماره پیگیری درخواست به داوطلب ارائه خواهد شد که باید از آن جهت مشاهده پاسخ تقاضای خود استفاده نماید. پاسخ درخواست کاربران 24 الی 72 ساعت پس از ثبت، در سایت قرار داده می‌شود. علاوه بر امکان مشاهده نتیجه تقاضای خود با استفاده از شماره درخواست، می‌توانید از طریق درج نام کاربری و رمز عبور نیز پاسخ را دریافت کنید.

داوطلبان می‌بایست این نکته را در نظر داشته باشند که جهت دریافت کارت ورود به جلسه کنکور سراسری خود نیز به شماره پرونده و کد رهگیری ثبت‌نام خود نیاز خواهند داشت. در صورت عدم دسترسی به آن‌ها نیز می‌بایست با استفاده از روش‌های بیان شده در متن مقاله اطلاعات خود را بازیابی نمایید.

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون دکتری

برای آشنایی با مراحل ثبت‌نامدکتری بدون آزمون سراسری بر روی لینک کلیک کنید. 

کال تو اکشن تماس

جدیدترین اخبار پیرامون آزمون دکتری 1402

اعلام رشته‌های جدید مقطع دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ 

براساس انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون دکتری تخصصی، در مقطع بدون آزمون دکتری تخصصی ویژه استعداد درخشان رشته محل‌های جدید این دوره بر روی سامانه www.azmoon.org قرار گرفته است. با توجه به اینکه آخرین زمان انتخاب رشته تا ششم اردیبهشت ماه می‌باشد، داوطلبانی که نسبت به مراحل انتخاب رشته و ثبت‌نام بدون آزمون اقدام کرده‌اند، می‌توانند مجدداً وارد سامانه شده و کد رشته‌های خود را ویرایش کنند.

ثبت‌نام بدون کنکور مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی تا تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه تمدید شد

افرادی که متقاضی تحصیل در دوره دکتری تخصصی ویژه استعداد درخشان دانشگاه آزاد هستند، تا روز چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه می‌توانند مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. داوطلبان با مراجعه به سایت ثبت‌نام الکترونیکی مرکز سنجش و پذیرش به نشانی www.azmoon.org، و پس از برسی و مطالعه دفترچه راهنما، در صورت احراز شرایط ویژه استعداد درخشان مقطع دکتری تخصصی می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. این افراد باید ابتدا کارت اعتباری را خریداری کرده و سپس با ورود به سامانه مذکور مراحل انتخاب رشته خود را انجام دهند.

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی نحوه بازیابی شماره پرونده و شماره داوطلبی آزمون دکتری پرداختیم. آن دسته از افرادی که به نتایج آزمون دسترسی ندارند، باید حتماً برای بازیابی شماره پیگیری خود اقدام کنند و پس از آن کد پیگیری ۱۶ رقمی و شماره پرونده 7 رقمی در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

اما هنگامی که داوطلبان به هر دلیلی نمی‌توانند نتایج آزمون خود را مشاهده کنند، ابتدا باید برای بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری اقدامات لازم را انجام دهند. در این مطلب به بررسی مراحل بازیابی و شماره پرونده این آزمون اشاره کردیم. چنانچه نیازمند دریافت اطلاعات تکمیلی هستید، می‌توانید از طریق شماره 9099075307 با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید تا شما عزیزان را به بهترین نحو راهنمایی کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

۱) بازیابی شماره پرونده و کد پیگیری ثبت نام دکتری از طریق کدام سایت امکان پذیر است؟

داوطلبان برای دریافت مجدد اطلاعات ثبت نامی خود باید به سایت سازمان سنجش مراجعه نمایند.

۲) برای بازیابی شماره پرونده آزمون دکتری چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

باید از طریق سیستم پاسخگویی سایت سازمان سنجش اطلاعات ثبت نامی خود را وارد نمایید. راهنمای تصویری نیز در این مقاله موجود می باشد.

۳) برای مشاهده نتیجه اولیه آزمون دکتری چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

جهت مشاهده نتیجه اولیه این کنکور داشتن اطلاعات ثبت نامی داوطلب لازم است.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «بازیابی شماره پرونده و داوطلبی آزمون دکتری ۱۴۰۲ + فراموشی»

  1. Avatar photo Amir گفت:

    سلام من درخواست دادم شماره پرونده و کد داوطلبی را ارسال کردند اما کد رهگیری ۱۶ رقمی رو ارسال نکردند چکار کنم ؟!

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      درصورتی که ندارید مجدد ارسال درخواست انجام دهید

  2. Avatar photo قاسمی گفت:

    من شماره پرونده ام رو گم کردم. شماره داوطلبی دکتری رو هم هرچی میزنم نمیاد. چه راهی هست که بتونم نتایج رو ببینم؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      می توانید به سازمان سنجش درخواست دهید

  3. Avatar photo رضا گفت:

    سلام خسته نباشید.
    برای بازیابی شماره پرونده یا شماره داوطلبی کنکور دکتری میشه حضوری به سازمان سنجش رفت؟

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت به خیر.
      از طریق سیستم پاسخگویی سازمان سنجش چرا اقدام نمیکنید ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + زمان و شرایط

    وزارتخانه بهداشت با برگزاری سالانه آزمون دکتری در رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی به داوطلبان علاوه بر فرصت تحصیل در دانشگاه های دولتی، بلکه فرصت تحصیل در سایر دانشگاه های شهریه پرداز مانند دانشگاه...
  • زمان برگزاری آزمون دکتری

    زمان برگزاری آزمون دکتری 1403 + تقویم زمان بندی

    زمان برگزاری آزمون دکتری ۱۴۰۳ از سوی سازمان سنجش اعلام شد. داوطلبان برای حضور در این آزمون باید ابتدا هزینه ثبت نام را در سامانه سنجش بپردازند و پس از آن مراحل اسم نویسی خود را تکمیل کنند. افرادی که...
  • ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان

    ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام دکتری بدون آزمون دانشگاه هرمزگان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مطابق با آیین نامه مقطع دکتری استعداد درخشان وزارت علوم منتشر شد. دانشگاه هرمزگان یکی از این مراکز آموزشی است که امکان پذیرش بدون کنکور در مقطع دکتری...
  • تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری

    تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری + آیین نامه 1402 | ایران تحصیل

    برای بسیاری از داوطلبان دکتری ممکن است این موضوع سوال باشد که تاثیر دانشگاه ارشد در مصاحبه دکتری چگونه است؟ بسیاری بر این عقیده هستند که دانشجویان یک دانشگاه برای ادامه تحصیل دکتری در دانشگاه ارشد خود شانس بیشتری خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)