ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب واحد سامانه هم آوا + زمان بندی 1403 {راهنما جامع}

انتخاب واحد سامانه هم آوا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته خود را با یک تماس به متخصصین ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب واحد سامانه هم آوا در سایت edu.uast.ac.ir انجام می شود. اولین قدم پیش از شروع کلاس‌ های هر ترم تحصیلی، انتخاب واحد به صورت اینترنتی است. در این ایام دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی، به دنبال تاریخ دقیق انتخاب واحد هستند و اگر در مدت زمان معین شده اقدامی برای انتخاب واحد انجام ندهند، عمل آن ها به منزله عدم تمایل به شرکت در کلاس‌ ها تلقی می‌ گردد.

بنابراین دروس عمومی، تخصصی و… برای دانشجوی مورد نظر ثبت نخواهد شد. در این خصوص لازم است برای انتخاب واحد صحیح، با نحوه انتخاب واحد سامانه هم آوا آشنا شوید. در این مقاله به مواردی مانند نحوه انتخاب واحد سامانه هم آوا، تاریخ انتخاب واحد در سال جاری، راهنمای تصویری انتخاب واحد و مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت.

معرفی سامانه هم آوا

سامانه انتخاب واحد هم آوا به نشانی الکترونیکی edu.uast.ac.ir برای دانشجویان، اساتید و کارمندان دانشگاه جامع علمی کاربردی راه اندازی شده است. سامانه هم آوا علمی کاربردی برای ارائه خدمات آنلاین تاسیس شده تا افراد بتوانند بدون تحمل ترافیک و رفت و آمد در شهر، هدر رفتن وقت و انرژی و صرف هزینه‌هایی مثل کرایه ماشین یا بنزین؛ از طریق این سایت به امور مربوطه رسیدگی کنند.

سایت آموزشی دانشگاه علمی کاربردی که به هم آوا معروف است، خدمات غیر حضوری بسیار مهمی را به دانشجویان و کارکنان این مجموعه ارائه می‌دهد. افراد با مراجعه به این سامانه از طریق نام کاربری و رمز عبور هم آوا می‌ توانند ثبت نام خود را انجام دهند. شهریه خود را به حساب دانشگاه واریز کنند و برای انتخاب واحد در سامانه جامع هم آوا، اقدامات لازم را انجام دهند.

نحوه انتخاب واحد سامانه هم آوا

نحوه انتخاب واحد سامانه هم آوا

در مرحله‌ ی اول لازم است وارد سایت هم آوا دانشگاه علمی کاربردی شوید و بعد با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور، به صفحه خود دسترسی پیدا کنید. شماره شناسنامه به عنوان نام کاربری و از کد ملی به عنوان رمز عبور استفاده کنید. ضروری است که در بازه زمانی مشخص شده برای انتخاب واحد، اقدامات لازم را جهت اخذ دروس تخصصی، عمومی، پایه و اختیاری انجام دهید. بنابراین برای انتخاب واحد سامانه هم آوا، بایستی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

✅ ابتدا آدرس انتخاب واحد در سامه هم آوا را به نشانی اینترنتی edu.uast.ac.ir در مرورگر گوگل سرچ کرده و وارد صفحه اصلی سامانه شوید.

ورود به صفحه اصلی سامانه هم آوا

✅ در گام بعدی نام کاربری و رمز عبور خود را که معمولا شماره دانشجویی و کد ملی است، در جایگاه‌ های مشخص شده وارد کنید.

ورود به سامانه جامع آموزش هم آوا

✅ گزینه دسترسی در بالای صفحه و سپس انتخاب واحد را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

انتخاب واحد در سامانه هم آوا

✅ واحدهای درسی که در چارت آمده است را با دقت بررسی کنید و هر درس که ظرفیت آن باز است را انتخاب کنید.

چارت واحدهای درسی سامانه هم آوا

✅ اساتید هر درس و روز و ساعت و تاریخ هر کدام را مشاهده نمایید و در صورتی که قصد اضافه کردن درس دیگری را دارید، بر روی گزینه به علاوه کلیک کنید.

انتخاب واحد در سامانه هم آوا بر اساس روز و ساعت و تاریخ

✅ در آخر تمامی مراحلی که طی کردید و انتخاب واحد هایی که انجام دادید، به صورت تصویر زیر به نمایش درخواهد آمد.

مشاهده انتخاب واحد در سامانه هم آوا

✅ گزینه ثبت نهایی را انتخاب کنید تا به مرحله آخر یعنی پرداخت شهریه ورود پیدا کنید.

ثبت انتخاب واحد در سامانه هم آوا

✅ در این بخش باید برای پرداخت شهریه به صورت الکترونیکی و  سیستم بانکی، اطلاعات لازم را درج کنید.

پرداخت شهریه برای انتخاب واحد در سامانه هم آوا

تاریخ انتخاب واحد سامانه هم آوا 1403

تاریخ انتخاب واحد سامانه هم آوا برای نیمسال اول تحصیلی 1403 از 21 تا 31 شهریور ماه و برای نیم سال دوم تحصیلی از تاریخ 14 الی 21 بهمن ماه است. دانشجویان ورودی جدید مهر و بهمن 1403 و یا دانشجویان ورودی‌ های قبلی موظف هستند، طبق زمان بندی اعلام شده برای انتخاب واحد خود اقدام کنند. زمان انتخاب واحد با تاخیر دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی در نیم سال دوم تحصیلی از 21 تا 27 بهمن ماه می باشد.

به صورت کلی، دانشجویان از ترم دوم به بعد با توجه به معدلی که کسب می‌ کنند، بین 8 تا 24 واحد درسی برای نیمسال تحصیلی بعدی اخذ کنید.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی همدان برای انتخاب واحد می‌ توانند به سامانه جامع آموزشی هم آوا دانشگاه علوم پزشکی همدان وارد شده و از این طریق اقدام نمایند. دانشگاه‌ ها تقویم آموزشی سال تحصیلی 1403 که شامل زمان بندی انتخاب واحد نیمسال دوم و زمان حذف و اضافه دانشگاه بوده را منتشر می‌ کنند و دانشجویان با ورود به صفحه فرادید می‌ توانند اقدام به انتخاب واحد کنید.

نحوه ثبت نام در سامانه هم آوا

سامانه جامع علمی کاربردی هم آوا برای دانشجویان، اساتید و کارکنان این دانشگاه است. افراد برای ثبت نام ابتدا باید به آدرس سایت هم آوا edu.uast.ac.ir مراجعه کنند و مراحل ثبت نام را به ترتیب طی کنید. در صورت نیاز برای نهایی کردن انتخاب واحد، بایستی به صورت حضوری به دانشگاه مراجعه نمایند. بنابراین برای نام نویسی ابتدا به سامانه هم آوا علمی کاربردی وارد شوید.

کد ملی به عنوان رمز عبور، شماره شناسنامه یا شماره دانشجویی خود را به عنوان نام کاربری در جایگاه‌ های مربوطه ثبت نمایید و بعد اطلاعات خود را تکمیل کنید. اطلاعاتی مثل نام و نام خانوادگی، کد ملی، آدرس و شماره تلفن و… برای ثبت نام غیر حضوری در دانشگاه علمی کاربردی لازم است.

کال تو اکشن تماس

بازیابی رمز عبور در سامانه هم آوا

یکی از مشکلات بزرگ دانشجویان، فراموشی رمز عبور است. بسیاری از افراد رمز عبور خود را پس از تعویض در سایت هم آوا، فراموش خواهند کرد. به همین خاطر برای بازیابی رمز عبور سامانه جامع علمی کاربردی، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

✅ ابتدا آدرس سامانه هم آوا را به نشانی edu.uast.ac.ir در مرورگر گوگل سرچ کرده و وارد صفحه اصلی سایت شوید.

ورود به صفحه اصلی سامانه هم آوا

✅ پایین بخش ورود، بر روی گزینه “نام کاربری یا رمز عبور خود را فراموش کرده‌ اید؟” کلیک کنید.

ورود به سامانه جامع آموزش هم آوا

✅ یکی از گزینه‌ های به نمایش در آمده را بر حسب نقشی که دارید، انتخاب کرده و کد ملی خود را برای بازیابی رمز عبور وارد کنید.

ورود به سامانه هم آوا با کد ملی

سقف انتخاب واحد دانشگاه سراسری

دانشگاه‌‎ های مختلف برای انتخاب واحد دانشجویان، سقف مشخصی را در نظر می‌ گیرند و دانشجو باید انتخاب واحد خود را بر اساس این سقف مشخص شده انجام دهد. در ادامه به بررسی تعداد واحد های مجاز در هر نیم سال تحصیلی در دانشگاه‌ های مختلف خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است در صورتی که دانشجویان مایل به اتمام واحد ها و فارغ التحصیلی زودتر از زمان معین شده باشند، می‌ توانند با مراجعه به مدیر گروه رشته‌ ی خود و توضیح شرایط و در صورت برخورداری از معدل مناسب، نسبت به افزایش تعداد واحد های خود اقدام کنید. در جدول زیر سقف واحد در مقاطع مختلف دانشگاه سراسری ذکر شده است.

سقف انتخاب واحد دانشگاه سراسری
مقطع تحصیلی معدل لازم سقف انتخاب واحد
کارشناسی زیر 17 12 تا 20 واحد
بالای 17 12 تا 24 واحد
کارشناسی ارشد تمامی معدل ها به غیر از مشروطی 8 تا 14 واحد
تمامی معدل ها به غیر از مشروطی در شرایط خاص و با تایید مدیر گروه 8 تا 16 واحد
دکتری تمامی معدل ها به غیر از مشروطی 6 تا 12 واحد

سقف انتخاب واحد دانشگاه آزاد

دانشجویان دانشگاه آزاد برای انتخاب واحد در هر ترم با محدودیت‌هایی مواجه می‌شوند. از جمله این موارد تعداد واحدهای مجاز در هر ترم تحصیلی است. دانشجویان در هنگام انتخاب واحد باید به سقف تعین شده از سوی دانشگاه دقت نمایند. سقف انتخاب واحد در مقاطع مختلف تحصیلی مانند کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت می‌باشد. توجه به تعداد واحدهای مجاز به دانشجو امکان برنامه ریزی و تصمیم گیری در خصوص دروس ترم پیش رو را می‌دهد.

در جدول زیر سقف انتخاب واحد دانشگاه های آزاد را مشاهده می کنید. در نظر داشته باشید که تمامی این سقف ها در بین تمامی دانشگاه های آزاد یکسان می باشد و همه دانشگاه ها مطابق این دستورالعمل در زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد اقدام به ارائه دروس می کنند. در صورتی که قصد انتخاب واحد در دانشگاه های آزاد را دارید، می توانید طبق جدول زیر واحد انتخاب کنید.

سقف انتخاب واحد دانشگاه های آزاد
مقطع تحصیلی معدل لازم سقف انتخاب واحد
کارشناسی زیر 12 12 تا 14 واحد
12 تا 17 12 تا 20 واحد
بالای 17 12 تا 24 واحد
کارشناسی ارشد تمامی معدل ها به غیر از مشروطی 8 تا 14 واحد
تمامی معدل ها به غیر از مشروطی در شرایط خاص و با تایید مدیر گروه 8 تا 16 واحد
دکتری تمامی معدل ها به غیر از مشروطی 10 واحد

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد تحصیل می‌ کنند، می‌ توانند در ترم تابستان تعداد هشت واحد را انتخاب نمایند که این تعداد شامل دروس آموزش قرآن و وصایای امام نمی‌ باشد.

بنر کال تو اکشن

برای اطلاع از چگونگی انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی کلیک کنید.

سقف انتخاب واحد دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور هم همانند دانشگاه‌ های دیگر سقف مشخصی را برای انتخاب واحد در نظر دارد و دانشجویان موظف‌ اند بر این اساس انتخاب واحد خود را در سامانه‌ی مربوطه تکمیل کنید. همانطور که در جدول زیر مشاهده می‌ کنید، سقف انتخاب واحد در این دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف متفاوت است. همچنین سقف انتخاب واحد در ترم تابستان 8 واحد همراه با یک واحد درسی معارف اسلامی است.

سقف انتخاب واحد دانشگاه های پیام نور
مقطع تحصیلی معدل لازم سقف انتخاب واحد
کارشناسی زیر 12 12 تا 14 واحد
12 تا 17 12 تا 20 واحد
بالای 17 12 تا 24 واحد
کارشناسی ارشد (ورودی 92 به قبل) 14 به بالا 8 تا 14 واحد
14 به پایین 8 تا 12 واحد
کارشناسی ارشد (ورودی 93 به بعد) 14 به بالا 8 تا 14 واحد
14 به پایین حداکثر 8 واحد
دکتری ندارد ندارد

آخرین اخبار پیرامون انتخاب واحد سامانه هم آوا

طبق اخبار جدید باشگاه جوانان علوم پزشکی ایران، سامانه سجاد یا همان سامانه هم آوا تنها مختص به دانشگاه علمی کاربردی است.

به این ترتیب، تمامی دانشجویان، اساتید و کارکنان اداری دانشگاه علمی کاربردی؛ با ورود به سایت edu.uast.ac.ir می‌ توانند از امکانات غیر حضوری سامانه سجاد که اکنون با نام هم آوا شناخته شده است، استفاده کنید. خدمات ارائه شده و آنلاین سامانه جامع علمی کاربردی هم آوا، شامل ثبت نام اینترنتی، انتخاب واحد و پرداخت شهریه است.

 

خلاصه مقاله انتخاب واحد سامانه هم آوا

در دانشگاه برای اخذ دروس و کسب تاییدیه حضور در کلاس‌ های پیش رو لازم است در ابتدای هر نیم سال تحصیلی انتخاب واحد انجام پذیرد. به همین دلیل در این مقاله نحوه انتخاب واحد سامانه هم آوا را برای دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی به صورت کامل به همراه راهنمای تصویری شرح دادیم. دانشجویان گرامی می توانند در بازه زمانی اعلام شده توسط این دانشگاه در نیمسال اول و دوم تحصیلی اقدام به انتخاب واحد کنند.

پس از مطالعه دقیق مقاله فوق و آشنایی با شیوه انتخاب واحد سامانه هم آوا، در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی می توانید با کارشناسان مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 تماس حاصل کنید. توجه داشته باشید که در زمان شماره گیری می بایست از گرفتن کد استانی بپرهیزید و تنها با تلفن ثابت شماره گیری کنید. در صورت تمایل می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه نیز برای ما نوشته و ارسال کنید.

برای دانلود پی دی اف مقاله انتخاب واحد سامانه هم آوا بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

انتخاب رشته خود را با یک تماس به متخصصین ما بسپارید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انتخاب واحد در نیم سال دوم تحصیلی در چه تاریخی صورت می‌ گیرد؟

انتخاب واحد برای نیمسال دوم در بهمن ماه 1403 از تاریخ 14 الی 21 ام صورت می‌ گیرد.

دانشجویان در صورت مواجه شدن با پیام تکمیل ظرفیت چه کاری باید انجام دهند؟

دانشجویان در صورت ارائه همان درس با کد دیگر و عدم تداخل با سایر انتخاب‌ها، می‌توانند کد دیگری را انتخاب کنند.

چه تعداد واحد برای ترم تابستان دانشگاه علمی کاربردی می‌توان اخذ کرد؟

حدود 8 واحد به علاوه دروس قرآن و وصایای امام.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «انتخاب واحد سامانه هم آوا + زمان بندی 1403 {راهنما جامع}»

  1. Avatar photo سامان حلاوتی گفت:

    سایت هم آوا یهو انقدر شلوغ میشه که بعضی وقتا خیلیا نمیتونن انتخاب واحد کنن. باید بریم پیش مدیر گروه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      بله مراجعه ی حضوری ام میتونید داشته باشید.

  2. Avatar photo موسی پور گفت:

    سلام من در سایت هم آوا میخوام انتخاب واحد کنم اما هرچی میزنم میگه شما مجاز نیستید. باید چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      به خوده دانشگاه مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

    رشته های دانشگاه علمی کاربردی مهر 1403 + واحد دانشگاهی

    لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی دوبار در سال اعلام می‌گردد. معمولا رشته‌ها به چهار گروه صنعت، مدیریت، کشاورزی و هنر و فرهنگ دسته‌بندی می‌شود و پس از تایید وزارت علوم کشور اعلام می‌شوند؛ بنابراین شما قبل از انتخاب رشته...
  • ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

    ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی 1403 | ایران تحصیل

    ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه جامع این دانشگاه امکان پذیر است.  بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ازدواج، فوت پدر یا مادر و غیره تصمیم میگیرند محل زندگی خود را تغییر دهند که این...
  • سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی + ورود edu.uast.ac.ir

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی با هدف سهولت امر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی شده است که دانشجویان زیادی به خصوص دانشجویان جدید الورود هنگام کار با این سامانه دچار مشکلات زیادی می‌شوند. از آنجا این سامانه جایگزین...
  • ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی

    سامانه ثبت نام دانشگاه علمی کاربردی 1403 + رشته ها | sanjesh

    دانشگاه علمی کاربردی یکی از برترین مراکز علمی آموزشی ایران است که بیش از هزار واحد آموزشی در سراسر کشور دارد که به دو صورت بدون کنکور در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. داوطلبان برای ثبت نام دانشگاه علمی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)