ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها ۱۴۰۳ + رفع مشکل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۶ مهر ۱۴۰۲
اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای حل مشکلات ثبتنام آنلاین دانشگاه ها تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام اولیه در برخی از دانشگاه ها به صورت اینترنتی انجام می شود که داوطلبان باید در آن اطلاعات هویتی خود را وارد کنند. گاهی اوقات بنا به دلایل مختلفی، افراد ممکن است که این اطلاعات را به نادرستی وارد نمایند. در این صورت، احتمال دارد که در ثبت نام دچار اختلال شده و با مشکلات جدی رو به رو شوند. این افراد باید در زمان مقرر برای تصحیح اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها، اقدام نمایند. لازم به ذکر است تا بدانید که زمان تصحیح اشتباه و ویرایش اطلاعات در هر دانشگاه، متفاوت می باشد.

📣 اطلاعیه 📣

ویرایش اطلاعات ثبت نام در دانشگاه صرفا با در اختیار داشتن اطلاعات ثبت نام و کارت اعتباری ثبت نام امکان پذیر خواهد بود.

 

زمان تصحیح اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها 1403

👈 ممکن است در زمان ثبت نام آزمون سراسری، متقاضیان به دلایل مختلفی همچون بی‌دقتی و یا عدم اطلاع از نحوه درست وارد کردن اطلاعات، با برخی اشتباهات رایج در کنکور سراسری ۱۴۰۳ مواجه شوند. اما حتی اگر برخی اطلاعات خود را در سایت سازمان سنجش به غلط وارد کرده اید، می‌توانید در تاریخ‌هایی که سازمان سنجش آموزش کشور به عنوان مهلت ویرایش اطلاعات ثبت نامی اعلام می‌کند، اقدام به ویرایش اطلاعات خود کنید.

بازه‌های زمانی مشخص‌شده‌برای ویرایش اطلاعات و برطرف کردن اشتباه در ثبت نام کنکور ۱۴۰۳ به شرح زیر است:

ویرایش قبل از پایان مهلت ثبت نام:

متقاضیانی که مراحل ثبت نام خود را در سایت سازمان سنجش آموزش کشور تکمیل می‌کنند، اگر فرم تقاضانامه اینترنتی خود را به اشتباه تکمیل کرده باشند، تا قبل از پایان مهلت ثبت نام فرصت دارند، مجددا به سایت سنجش مراجعه و اشتباهات خود را برطرف کنند.

در زمان تمدید مهلت ثبت نام و فرصت مجدد ثبت نام:

متقاضیان در زمان تمدید مهلت ثبت نام و همچنین مهلت مجدد ثبت نام آزمون سراسری نیز مجاز به ویرایش اطلاعات ثبت نامی‌شان هستند.

دریافت کارت ورود به جلسه آزمون:

چند روز قبل از برگزاری کنکور سراسری، متقاضیان باید برای دریافت کارت ورود به جلسه خود از طریق سایت سازمان سنجش اقدام کنند. اگر متقاضیان در این بازه زمانی متوجه شوند برخی اطلاعات خود را در سامانه به اشتباه وارد کرده اند، مجاز به ویرایش اطلاعات خود هستند. در این مرحله، ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۳ از طریق لینک فعال در سایت سازمان سنجش و باجه‌های رفع نقص امکان‌پذیر است.

زمان تصحیح اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

رایج ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

👈 همان طور که در ابتدای مقاله بیان کردیم، تمامی شما عزیزانی که تصمیم دارید تا در دانشگاه ثبت نام کنید، ممکن است در زمان نام نویسی، دچار اشتباه و خطا شوید. در واقع، شما متقاضیان گرامی ممکن است که برخی از اطلاعات را سهوا اشتباه در سامانه وارد نمایید که برخی از رایج ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها، شامل موارد زیر می باشند:

رایج ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه‌ها

اشتباه در وارد کردن اطلاعات هویتی

👈 یکی از رایج ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها در زمان نوشتن اطلاعات هویتی است. اطلاعات هویتی شامل: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سری و سریال شناسنامه، تاریخ تولد، کد ملی و … می باشند. در این صورت، شما ممکن است یک یا دو عدد را به اشتباه وارد کنید و یا فراموش کنید که آن ها را در کادرهای مربوطه بنویسید. این خطا، نسبت به سایر اشتباهات، رایج تر است به نحوی که اغلب افراد با آن مواجه می شوند. به همین دلیل، اگر شما هم تصمیم به ثبت نام دارید، حتما در زمان وارد کردن اطلاعات هویتی خود، به میزان کافی دقت کرده و پیش از رفتن به مراحل بعد، حتما اطلاعات را به طور کامل بررسی کنید.

 

👈 برای آشنایی با نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه آزاد، بر روی لینک کلیک کنید. 👉

وارد کردن عکس اشتباهی یا بی کیفیت

👈 یکی دیگر از مهم ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها که ممکن است شما مرتکب آن شوید، وارد کردن عکس بی کیفیت و یا اشتباه است. شما عزیزان پیش از آن که بخواهید فرایند ثبت نام را تکمیل کنید، بهتر است که ابتدا به بخش مدارک مورد نیاز مراجعه کرده و از کیفیت و حجم مورد نیاز عکس، اطلاع یابید. با این کار، عکسی را در سایت بارگذاری می کنید که مورد نظر مسئولین دانشگاه می باشد. ابعاد عکس، در اغلب دانشگاه ها 3 ×4 یا 6 ×4 می باشد. در بخش مدارک مورد نیاز، حجم عکس ها را حداکثر حجم 400×300 و حداقل 300×200 پيكسل بیان کرده اند.

علاوه بر این، حتما توجه کنید که عکستان جدید باشد و زمینه سفیدی داشته باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که اغلب دانشگاه ها عکسی را می خواهند که تمام رخ باشد و بانوان تمامی شئونات اسلامی را در آن رعایت کرده باشند. همچنین، به یاد داشته باشید که اگر برای ثبت نام تصمیم دارید تا به کافی نت ها یا مکان های دیگری مراجعه کنید، حتما عکس شما در سایت بارگذاری شود. زیرا، در این مکان ها افراد دیگری نیز برای ثبت نام مراجعه می کنند که ممکن است به اشتباه عکس آن ها در سامانه بارگذاری شود.

اشتباه در وارد کردن اطلاعات تحصیلی

👈 یکی دیگر از مشکلات و اشتباهاتی که ممکن است هر یک از شما داوطلبان در زمان ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها با آن مواجه شوید، خطا در زمان نوشتن اطلاعات تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است تا بدانید که برای ثبت نام در هر یک از دانشگاه ها، شما باید برخی از اطلاعات تحصیلی اعم از: معدل آخرین مدرک تحصیلی، کد سوابق تحصیلی، معدل کتبی دیپلم، تاریخ فارغ التحصیلی و … را وارد کنید. این اطلاعات، بسیار مهم هستند و اگر هر یک از شما داوطلبان آن ها را اشتباه وارد کنید، باید فورا آن را ویرایش کرده و این اشتباه را برطرف نمایید. بنابراین، حتما پس از وارد کردن اطلاعات تحصیلی خود، آن ها را بررسی کنید تا هیچ مشکلی در این زمینه برای شما عزیزان ایجاد نشود.

رایج ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

مراحل ویرایش اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه  1403

👈 اشخاص متقاضی می‌توانند در هر بازه زمانی که خطا در ثبت نام آن‌ها برای آزمون کنکور و فرم تقاضانامه رخ داده باشد، اقدام به ویرایش آن نمایند. باید ذکر شود که برای ویرایش اطلاعات نادرست و ورود اطلاعات صحیح به آن نیازی به پرداخت هزینه نیست.

در ادامه به مراحل گام به گام ویرایش اشتباه در ثبت نام کنکور سال ۱۴۰۳ اشاره‌شده‌است:

✔️ به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی «sanjesh. org» مراجعه کنید.

✔️ با توجه به آزمونی که متقاضی آن هستید، به بخش مورد نظر خود بروید.

اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها سازمان سنجش

✔️ وارد سامانه ثبت نام کنکور مقطع تحصیلی خود شوید.

✔️ برای ورود به سامانه و ویرایش اطلاعات در کنکور سال ۱۴۰۳، شماره داوطلبی و شماره پرونده خود را وارد کنید.

✔️ پس از ورود به سیستم، برای دسترسی به فرم تقاضانامه اینترنتی روی گزینه «ویرایش ثبت نام» کلیک کنید.

در نهایت اطلاعاتی که قصد ویرایش آن‌ها را دارید، به درستی تصحیح کنید. باید ذکر شود که امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام آزمون سراسری تنها برای برخی از اطلاعات از طریق لینک فعال سایت سازمان سنجش وجود دارد. ویرایش برخی از اطلاعات مانند معلولیت و عکس داوطلب از طریق باجه‌های رفع نقص امکان‌پذیر است.

👈برای اطلاع از ثبت نام دانشگاه با سوابق تحصیلی کلیک نمایید. 👉

مراحل ویرایش اشتباه در ثبت نام اینترنتی رشته های  بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

👈 قبل از توضیح نحوه ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال اول سال ۱۴۰۳، به بیان زمان شروع این ویرایش می‌پردازیم. دانشگاه آزاد هر سال در دو مرحله فرآیند ثبت نام بدون کنکور دانشجویان خود را انجام می‌دهد. یکی از این مراحل برای ورودی ترم تحصیلی مهر ماه بوده و دیگری برای ترم تحصیلی بهمن ماه است.

 نکته‌ای که اهمیت داشته و بسیاری از داوطلبین ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد به آن علاقه مند هستند، زمان شروع ویرایش اطلاعات این ثبت نام است. به‌طور معمول در هر نیمسال از زمانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد آغاز‌شده‌تا زمانی که این مهلت پایان می‌پذیرد، امکان ویرایش اطلاعات هم توسط داوطلبین وجود دارد. به عبارت دیگر در بازه زمانی ثبت نام، امکان ویرایش اطلاعات نیز موجود است.

اکنون که زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد نیمسال اول و دوم را می‌دانید، می‌خواهیم نحوه انجام این کار را برای شما توضیح دهیم. جهت ویرایش اطلاعات خود  اقدامات زیر را به صورت پیوسته و مرتب انجام دهید.

✔️ ابتدا آدرس اینترنتی سامانه مربوطه یعنی azmoon.iau.ir را در مرورگر خود جست و جو کنید و منتظر نتایج بمانید.

✔️ با بالا آمدن نتایج، اولین سایت با همین عنوان را انتخاب کنید و وارد شوید.

اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها آزاد

✔️ صفحه اصلی این سایت باز خواهد شد. در قسمت میانی صفحه، گزینه مربوط به «سامانه ثبت نام بدون آزمون» مقطع خود را انتخاب کنید.

✔️ سپس صفحه دیگری باز خواهد شد که باید گزینه «ثبت نام» را در قسمت پایین و سمت چپ آن کلیک کنید.

صبت نام برای اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

✔️ در ادامه مراحل ویرایش ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳، لازم است شماره ملی و شماره سریال کارت خود را در جعبه‌های مربوطه قرار داده و وارد سایت شوید. لطفا توجه داشته باشید که در صورت انجام کار ثبت نام و دریافت کد رهگیری قبلا، برای ویرایش ثبت نام خود نیازی به خریداری مجدد کارت اعتباری نخواهید داشت.

ورود اطلاعات برای اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

✔️ با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز برای ورود، شما می‌توانید به حساب کاربری خود وارد شوید.

✔️ سپس می‌توانید اطلاعات نادرست را اصلاح و نواقص ثبت نام خود را تکمیل کنید.

✔️ پس از اصلاح اطلاعات نادرست و تکمیل نواقص، باید گزینه «ثبت» را فشار دهید تا اقدامات شما به صورت نهایی تایید شوند.

✔️ با انجام این مراحل، شما به راحتی می‌توانید اطلاعات ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ خود را ویرایش کنید.

✔️ در طول بازه زمانی مشخص‌شده‌برای ثبت نام، امکان ویرایش اطلاعات ثبت نام وجود دارد و هر بار که بخواهید، می‌توانید به این سامانه وارد شوید. هیچگونه محدودیتی وجود ندارد.

بنر کال تو اکشن

مشاوره در خصوص اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

👈 هر یک از شما عزیزان برای این که بتوانید در دانشگاه های مورد نظر خود ثبت نام کنید، بهتر است که از مشاوران کمک بگیرید. مشاوران، هم اطلاعات دقیقی را در رابطه با هر دانشگاه در اختیار شما قرار می دهند و هم شما را در زمان ثبت نام راهنمایی می کنند. علاوه بر این، اگر در زمان ثبت نام دچار مشکلی شدید و یا مشکلات بیان شده را انجام دادید، می توانید از مشاوران برای رفع آن ها کمک بگیرید. اما، به یاد داشته باشید که هر مشاوری نمی تواند به شما در این زمینه یاری برساند. مشاور خوب باید اطلاعات کافی در تمامی زمینه ها داشته و تجربه و دانش کاملی نیز داشته باشند. مشاوران ما در ایران تحصیل، با داشتن چندین سال سابقه و دانش کافی، می توانند به شما داوطلبان گرامی کمک کنند.

مشاوره در خصوص اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

👈برای اطلاع از زمان ویرایش اطلاعات ثبت نام دانشگاه افسری  کلیک نمایید. 👉

اخبار پیرامون اشتباهات در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها

📢 چه کسانی پس از کنکور حذف خواهند شد

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور به شان اوطلبانی که معدلشان را درست ثبت نکرده‌اند اظهار داشت: ما برآنیم تا وضعیت این افراد را مجددا بررسی کنیم. اگر با معدل حقیقی خود در همان رشته و دانشگاهی که با معدل اشتباه قبول شده‌اند، باز هم امکان قبول شدن داشته باشند، بدین معناست که مشکلی وجود ندارد و داوطلب می‌تواند به تحصیل خود ادامه دهد.

 

📜خلاصه مطلب 📜

ما در این مقاله سعی کردیم تا شما را رایج ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها آشنا کنیم. به یاد داشته باشید که شما می توانید با اطلاع از این اشتباهات، در زمان ثبت نام دچار هیچ یک از آن ها نشوید. اما، اگر به هر دلیلی دچار آن ها شدید و یا مشکلات جدیدی برای شما پیش آمد، جای نگرانی وجود ندارد. زیرا، می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل ارتباط برقرار کرده و ایرادات خود را رفع نمایید.

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله، کلیک کنید.📥

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

برای حل مشکلات ثبتنام آنلاین دانشگاه ها تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان تصحیح اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها چه تاریخی است؟

زمان ویرایش اطلاعات یا تصحیح اشتباه در هر یک از دانشگاه ها مختلف می باشد. 

دانشجویان برای ویرایش اطلاعات ثبت نام خود باید به چه سایتی مراجعه نمایند؟

این افراد باید به سایت دانشگاه مورد نظر خود مراجعه کنند. 

رایج ترین اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها کدامند؟

ما برخی از رایج ترین اشتباهات را در مقاله بیان کرده ایم، لطفا مقاله را مطالعه کنید. 

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه ها ۱۴۰۳ + رفع مشکل»

  1. Avatar photo Gholami گفت:

    سلام وقتتون بخیر من برای ارشد استعداد درخشان دانشگاه آزاد پذیرش شدم ولی کد ملیم اشتباه ثبت شده امکانش هست زمان ثبت نام این مسئله رو حل کنم یا اینکه به مشکل می خورم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      موردی ندارد شما حضورا داخل دانشگاه این امکان را دارید ویرایش کنید

      1. Avatar photo Aaaa گفت:

        سلام وقت بخیر چند هفته پیش ثبت نام اشتباه دادم تازه فهمیدم کی ویرایش کنی ثبت نام

        1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

          سلام باید از طریق اموزش دانشگاه اقدام کنید

  2. Avatar photo mahshid گفت:

    سلام من تراز کنکورم رو تو ثبت نام دانشگاه چمران اشتباه وارد کردم
    چطور باید ویرایشش کنم؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      به دانشگاه اعلام کنید

  3. Avatar photo ظفر گفت:

    سلام و عرض ادب من کارای انتخاب رشتم رو تو سایت دانشگاه آزاد محلات انجام دادم بعد ارور firewall داد الانم دیگه نمیتونم برم تو سایت. چه اشتباهی ممکنه پیش اومده باشه الان من باید چیکار کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید انتی ویروس سیستم را خاموش کنید

  4. Avatar photo علی صادق زاده گفت:

    سلام من در نوشتن کد ملیم موقع ثبتنام در سایت دانشگاه آزاد شهرقدس اشتباه کردم حالا میخوام ببینم چجوری میشه این رو درست کرد؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      به دانشگاه مراجعه کنید.

  5. Avatar photo تارا گفت:

    سلام میشه یه توضیحی در خصوص ویرایش اشتباه در ثبت نام اینترنتی دانشگاه های پردیس خودگردان بفرمایید؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر تماس بگیرید

  6. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر خداقوت
    بنده در زمان ثبت نامی دانشگاه علمی کاربردی قسمت سریال شناسنامه یک عدد اشتباهی وارد کردم اما متاسفانه امروز متوجه شدم ک نمیشه دیگه ویرایش ثبت نامی رو انجام بدم ..
    آیا ب خاطر این اشتباه کوچیک ثبت نامی من لغو میشه و با مشکل مواجه میشم؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام خیر امکان لغو ثبت نام وجو ندارد و باید مدارک را به دانشگاه پذیرفته شده ارائه بدید

  7. Avatar photo Marzu گفت:

    با سلام اگر ثبت نام اینترنتی انجام دادیم و اشتباهی رخ داد و حتی زمان ویرایش هم باز نفهمیدیم که این اشتباه رخ داده و بعد از چند هفته تازه متوجه شدیم و زمان ثبت نام اصلی در خود دانشگاه برگزار میشود باید چه کرد آیا در دانشگاه ویرایش میکنند

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      به اشتباه و خطای وارد شده بستگی دارد.از طریق پشتیبانی سامانه درخواست ویرایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)