ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش + جذب معلم ابتدایی 1403

استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور از طریق برگزاری آزمون و جذب در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سوادآموزی صورت می گیرد. برگزاری آزمون استخدامی فرصتی مناسب برای کسانی است که موفق نشده اند از طریق کنکور سراسری به صورت رسمی جذب آموزش و پرورش شوند. آن دسته از داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش را دارند می بایست از زمان و نحوه ثبت نام اطلاع داشته باشند تا بتوانند در موعد مقرر نام نویسی کرده و در آزمون شرکت نمایند.

برای اطلاع متقاضیان در این مقاله زمان و جزئیات مربوط به شرکت در آزمون استخدامی و روش های دیگر جذب در آموزش و پرورش را بررسی می کنیم. چنان چه قصد شرکت در آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور را دارید و می خواهید اطلاعات تکمیلی بیشتری در این خصوص به دست بیاورید، از طریق شماره تماس 9099075307 با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

جزئیات استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

شغل معلمی از شغل های محبوب است و هر سال تعداد زیادی از داوطلبان کنکور سراسری تلاش می کنند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. دانشگاه فرهنگیان هر سال از میان داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت می کنند دانشجو پذیرفته و به تربیت آن ها برای رشته معلمی می پردازد. دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند به استخدام آموزش و پرورش در می آیند. در این میان کسانی هستند که در کنکور سراسری شرکت نکرده و یا دارای شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان نبوده اند اما می خواهند که به استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور درآیند.

برای اطلاع این دسته از داوطلبان باید گفت که استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش از طریق شرکت در آزمون استخدامی، برخورداری از سهمیه استعداد درخشان، استخدام در مدارس غیرانتفاعی و نهضت سواد آموزی امکان پذیر است. از سال های گذشته به خاطر کمبود معلم، آموزش و پرورش بدون کنکور سراسری نیرو جذب می نماید. برای این منظور وزارت آموزش پرورش از میان کسانی که در دانشگاهی غیر از دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده اند از طریق برگزاری آزمون به طور رسمی نیرو جذب می کند. بر همین اساس آموزش و پرورش در سال 1403 نیز با برگزاری سه آزمون 72 هزار معلم جدید را به کادر آموزشی اضافه می کند.

آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور برای جذب مربیان تربیت بدنی، مشاوره و بهداشت و سلامت روز 17 اسفند 1403 برگزار می شود. آزمون استخدام آموزگار ابتدایی برای مدارس عادی و استثنایی روز 24 فروردین و آزمون استخدام دبیر و هنرآموز دبیرستان و هنرستان روز 28 اردیبهشت 1403 برگزار می شود. داوطلبانی که بتوانند مراحل آزمون و مصاحبه را با موفقیت پشت سر بگذارند، در یک دوره صلاحیت معلمی شرکت کرده و جذب آموزش و پرورش می شوند.

جزئیات استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

زمان استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش را دارند باید از تاریخ ثبت نام اطلاع داشته باشند و با مطالعه دفترچه و دارا بودن شرایط، در زمان مقرر نام نویسی نمایند. مجری برگزاری آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403 به روال سال های گذشته سازمان سنجش می باشد.

طبق اطلاعیه هایی که در سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org منتشر شده است زمان ثبت نام و جذب معلم بدون کنکور از تاریخ 9 بهمن 1403 آغاز و تا تاریخ 14 بهمن ادامه دارد. متقاضیانی که موفق نشوند در فرصت معین شده و تمدید زمان ثبت نام، نام نویسی نمایند، شانس شرکت در آزمون و استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش را از دست داده و می بایست سال آینده در آزمون شرکت کنند.

 برای دریافت اطلاعیه تاریخ ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش کلیک کنید

زمان استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

شرایط استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

تمام مؤسسات و مراکز دولتی در ایران از طریق برگزاری آزمون کتبی و انجام مصاحبه و گزینش، نیروی مورد نیاز خود را جذب می کنند. وزارت آموزش و پرورش نیز از این قاعده مستثنی نیست. کسانی که متقاضی استخدام بدون کنکور معلم آموزش و پرورش می باشند باید در موعد مقرر دفترچه آزمون را از طریق سایت سازمان سنجش دانلود و مطالعه کرده و در صورت دارا بودن شرایط عمومی و اختصاصی نام نویسی کنند.

شرایط ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بدون کنکور به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود.

شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

  • تابعیت ایرانی داوطلب
  • اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور
  • التزام به قانون اساسی
  • ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت از نظام وظیفه
  • برخورداری از سلامت روحی و جسمی
  • عدم سوء پیشینه کیفری
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • عدم تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی و بازنشسته بودن

جهت دریافت آخرین اخبار از استخدامی آموزش و پرورش کلیک نمایید

شرایط اختصاصی استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

  • شرط سنی: داوطلبان باید حداقل 20 سال و حداکثر 40 سال داشته باشند
  • مرتبط بودن مدرک و مقطع تحصیلی با رده شغلی انتخابی
  • شرکت در دوره های مهارت آموزی
  • ارائه گواهینامه مهارت های کامپیوتر (ICDL)
  • متقاضی نباید دانش آموخته دانشگاه فرهنگیان باشد

کسانی که می خواهند از طریق تدریس در مدارس غیرانتفاعی جذب آموزش و پرورش شوند باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • مرتبط بودن مدرک تحصیلی با مبحث تدریسی
  • دارا بودن سابقه کار متناسب با حوزه تدریس
  • داشتن شرط جنسیتی و سنی
  • داشتن رفتار و ظاهر مناسب
  • برخورداری از مهارت برقراری ارتباط

شرایط استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

مدارک استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403

داوطلبانی که می خواهند از طریق آزمون به استخدام آموزش و پرورش درآیند، قبل از هر چیز باید دفترچه آزمون را مطالعه نمایند و اگر شرایط و رشته تحصیلی آن ها با رده های شغلی همخوانی داشت با تهیه مدارک برای نام نویسی اقدام کنند. مدارک لازم جهت ثبت نام در آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403 عبارتند از:

  • اسکن مدارک شناسایی که شامل شناسنامه و کارت ملی می شود
  • اسکن عکس 4*3
  • خرید کارت اعتباری و دریافت سریال کارت برای انجام فرآیند ثبت نام
  • تکمیل فرم مربوط به اطلاعات شخصی و تحصیلی
  • تکمیل فرم سهمیه ها
  • درخواست منشی برای جلسه امتحان در صورت نیاز
  • درج نام استان و آدرس محل سکونت برای تعیین حوزه امتحانی
  • تکمیل بخش مربوط به سوابق کاری

مدارک استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور 1403

از شرایط مهم برای استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403 برخورداری از حداقل مدرک تحصیلی مشخص شده در آیین نامه جذب نیرو می باشد. طبق قانون مربوط به استخدام آموزش و پرورش حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در آزمون استخدامی لیسانس می باشد. داوطلبانی می توانند در آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403 شرکت نمایند که حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی را داشته باشند و کسانی که مدرک پایین تر از آن را دارند مجاز به شرکت در آزمون نیستند.

بر همین اساس شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور برای متقاضیان فراهم نیست. همچنین استخدام معلم ابتدایی با مدرک فوق دیپلم نیز امکان پذیر نیست. کسانی که دارای مدرک دیپلم و فوق دیپلم هستند برای آن که به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شوند ابتدا می بایست در کنکور سراسری شرکت کنند و در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهند و به طور مستقیم به استخدام آموزش و پرورش درآیند و یا مدرک کارشناسی خود را در دانشگاه دیگری گرفته و از طریق شرکت در آزمون استخدامی به عنوان معلم جذب این وزارتخانه شوند.

در مدارس غیرانتفاعی که آزمون برگزار نمی کنند هم گزینش آموزش و پرورش با دیپلم و فوق دیپلم انجام نمی شود و متقاضیان باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشند تا روزمه آن ها بررسی شود. متأسفانه راهی غیر از ادامه تحصیل برای دارندگان مدرک دیپلم و فوق دیپلم برای استخدام در آموزش و پرورش وجود ندارد.

شرایط استخدام معلم ابتدایی با مدرک دیپلم بدون کنکور

جذب معلم بدون آزمون استخدامی

برخی از داوطلبان نتوانسته اند از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و به این صورت به استخدام آموزش و پرورش درآیند. برخی دیگر نیز در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بدون کنکور شرکت نکرده و یا قبول نشده اند. اما این دسته از افراد قصد دارند که به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش شوند. جذب معلم بدون آزمون در آموزش و پرورش امکان پذیر است. متقاضیان می توانند به طرق مختلف بدون شرکت در آزمون جذب آموزش و پرورش شوند البته از طریق بعضی از این روش ها نمی توان به استخدام رسمی این وزارتخانه درآمد.

استخدام از طریق استعدادهای درخشان

کسانی که در المپیادهای علمی و آزمون های مختلف شرکت کرده و مقام کسب کرده اند، عنوان نخبه به آن ها تعلق گرفته است. این افراد می توانند تحت نام استعداد درخشان بدون نیاز به شرکت در آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند. برای این منظور این داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش از جزئیات جذب دانشجو استعداد درخشان با خبر شده و نسبت به تکمیل فرآیند ثبت نام خود اقدام نمایند.

اگر می خواهید از نحوه گزینش آموزش و پرورش اطلاع یابید، بر روی لینک کلیک کنید

جذب معلم بدون آزمون در مدارس غیرانتفاعی

کسانی که متقاضی استخدام آموزش و پرورش بدون شرکت در آزمون می باشند از طریق کار در مدارس غیرانتفاعی می توانند جذب آموزش و پرورش شوند. این دسته از افراد باید رزومه تحصیلی و مدارکی که نشان دهنده شایستگی آن ها برای تدریس به عنوان معلم می باشد را به مدیر مدرسه ارائه دهند. بعد از بررسی مدارک و احراز صلاحیت، می توانند به عنوان معلم کار خود را شروع کنند.

تدریس در مدارس غیرانتفاعی و دولتی تفاوتی با هم ندارند ولی حقوق افرادی که در مدارس غیر انتفاعی تدریس می کنند، متغیر بوده و در طول تابستان نیز وجهی دریافت نمی کنند. همچنین نوع قرارداد معلمان مدارس غیرانتفاعی رسمی نبوده مگر آن که در آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور شرکت نمایند تا بتوانند وضعیت استخدامی خود را به رسمی تبدیل کنند در غیر این صورت قرارداد کاری آن ها پیمانی و خرید خدمت باقی می ماند.

البته امکان استخدام رسمی نیروهایی که به صورت خرید خدمت و قراردادی در مدارس آموزش و پرورش تدریس کرده اند، زیاد است.

جذب معلم بدون آزمون در نهضت سوادآموزی

برای کسانی که  می خواهند به استخدام آموزش و پرورش بدون شرکت در آزمون استخدامی درآیند، این امکان وجود دارد که به صورت معلم در دوره های نهضت سوادآموزی تدریس کنند. در برخی از استان های کشور هنوز استخدام به عنوان معلم نهضت سوادآموزی انجام می شود. داوطلبان می توانند به آموزش و پرورش محل سکونت خود مراجعه نمایند و در این زمینه اطلاعات لازم را کسب کنند.

در صورت فراهم بودن شرایط جذب نیروی نهضت سوادآموزی، متقاضیان با ارائه مدارک شناسایی و تحصیلی برای تدریس اقدام می کنند. قرارداد کسانی که به عنوان معلم نهضت سوادآموزی تدریس می کنند در برخی مواقع رسمی و در مواردی قراردادی است که می توان از طریق شرکت در آزمون به استخدام رسمی آموزش و پرورش درآمد.

جذب معلم بدون آزمون در نهضت سوادآموزی

خلاصه مقاله استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور

آن دسته از داوطلبانی که نتوانسته اند از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و با تحصیل در این دانشگاه به استخدام آموزش و پرورش درآیند، نگران نباشند. آموزش و پرورش به طرق مختلف کادر آموزشی مورد نیاز خود را استخدام می کند. یکی از راه های استخدام رسمی در آموزش و پرورش، شرکت در آزمون می باشد. متقاضیان می بایست از زمان آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403 اطلاع داشته و در زمان تعیین شده ثبت نام خود را انجام دهند.

همچنین می توان از طریق تدریس در مدارس غیرانتفاعی و نضهت سوادی آموزی جذب آموزش و پرورش شد. داوطلبانی که جزء استعدادهای درخشان هستند نیز بدون کنکور می توانند در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرده و به استخدام این نهاد درآیند. شرایط استخدام و جذب معلم بدون کنکور فقط برای دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس به بالا فراهم است و کسانی که مدرک پایین تری دارند باید از طریق شرکت در کنکور سراسری مدرک تحصیلی خود را ارتقاء دهند تا بتوانند جذب آموزش و پرورش شوند.

اگر بعد از مطالعه مقاله حاضر هنوز درباره استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور سؤال دارید، مشاوران ایران تحصیل اطلاعات تکمیلی لازم را در اختیار شما قرار داده و به سؤالات پیش آمده پاسخ مناسب می دهند.

 

برای دانلود فایل PDF مقاله کلیک کنید

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

1. ثبت نام آزمون استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور 1403 در چه تاریخی انجام می شود؟

استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور از طریق برگزاری آزمون از 9 بهمن 1403 شروع و تا روز 14 همان ماه ادامه داشت.

2.برای شرکت در آزمون استخدام آموزش و پرورش چه مدارک تحصیلی لازم است؟

استخدام آموزش و پرورش بدون کنکور فقط از میان دارندگان مدرک تحصیلی لیسانس به بالا صورت می گیرد. داوطلبانی که مدرک دیپلم و فوق دیپلم دارندگان نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

3.استخدام معلم در آموزش و پرورش بدون کنکور چه شرایطی دارد؟

متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون استخدام آموزش و پروش بدون کنکور را دارند باید شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه آزمون را دارا باشند. شرایط عمومی و اختصاصی به طور کامل در متن مقاله توضیح داده شده است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • آزمون کارشناس رسمی دادگستری

    رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری سال 1403 | irantahsil

    داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون کارشناس رسمی دادگستری شرکت کنند، باید رشته های مورد قبول آزمون کارشناس رسمی دادگستری را با دقت تمام رصد نمایند تا با در نظر گرفتن زیر گروه‌های درخواستی بدون هیچ نگرانی در این آزمون نام‌نویسی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • شرایط استخدام بانک

    شرایط استخدام بانک در سال 1403 + سن و مدرک

    یکی از محبوب ترین شغل های مالی نزد عموم مردم، اشتغال در بانک است. متقاضیان برای این کار لازم است از نحوه ثبت نام آزمون استخدام بانک ها و نحوه استخدام بانک با مدرک کاردانی یا فوق دیپلم اطلاع داشته...
  • استخدام نیروی زمینی ارتش

    استخدام نیروی زمینی ارتش 1403 {شرایط درجه داری و افسری}

    استخدام نیروزی زمینی ارتش 1403 آغاز شد. هر ساله افراد زیادی داوطلب شرکت در آزمون ورودی استخدام نیروی زمینی ارتش می باشند. متقاضیان باید با مطالعه شرایط اعلام شده، نسبت به ثبت نام و مراجعه به نزدیک ترین دفاتر جذب...
تماس با مشاور