ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
آیین نامه کارآموزی وزارت علوم 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیین نامه کارآموزی وزارت علوم منتشر شده است. کارآموزی یکی از دوره های اجباری است که تمامی دانشجویان درتمامی رشته ها باید آن را بگذرانند. در کارآموزی قوانین متفاوتی وجود دارد. ما در ادامه قصد داریم به تمامی سوالات شما در رابطه با قوانین کارآموزی دانشجویان پاسخ دهیم. در صورتی که قصد گذراندن دوره کارآموزی را دارید و دوست دارید بدانید حقوق کارآموزی چقدر است ، در ادامه همراه ما باشید.

 

جهت کسب اطلاعات دقیق از آیین نامه کارآموزی برای افراد کاردانی وزارت علوم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

آیین نامه کارآموزی وزارت علوم 

قبل از بررسی قوانین کارآموزی دانشجویان و پاسخ به سوال حقوق کارآموزی چقدر است ، قصد داریم آیین نامه کارآموزی وزارت علوم  را بررسی کنیم. در ادامه با قسمت های مختلف این آیین نامه، بیشتر آشنا خواهیم شد و تک به تک  قوانین را بررسی خواهیم کرد.

 

اگر به دنبال کسب اطلاعات کاربردی از بازار کار رشته بهداشت عمومی هستید ، وارد شوید.

 

 

 در آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ، هدف از گذراندن این واحد چیست؟

هدف از کارآموزی آشنایی دانشجویان با تمامی واحدهای درسی به صورت عملی است. در واقع با این دوره، دانشجویان می آموزند که چطور از آموخته های خود در محیط کار استفاده کنند. در واقع دانشجویان نه تنها با کاربرد واحدهای درسی در محیط کار آشنا می شوند، حتی می توانند مشکلات و کمبودهای محیط های کاری را نیز به خوبی شناسایی کنند. با شناسایی این موارد، در مراحل بعدی برای یافتن شغل ، تجربه بیشتری داشته و می توانند روی مهارت های مورد نیاز در محیط های کاری تمرکز نمایند. امروزه توجه بیشتری بر روی افزایش سرمایه گذاری ها جهت بالا بردن راندمان کارآموزی ها می شود.

 

 

قوانین کارآموزی دانشجویان

 

 

در آیین نامه کارآموزی چه تعاریفی آمده است؟

در آیین نامه کارآموزی وزارت علوم، تعاریف مختلفی آمده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

تعریف کارآموزی : در دوره کارآموزی افرادی که  مجاز به گذراندن دوره هستند، می توانند این واحد را بگذرانند. سازمان های کارآموزی هم از طرف مرکز تحصیل و هم توسط دانشجو، می تواند انتخاب شود.

 

 

اگر به دنبال کسب اطلاعات کاربردی از بازار کار رشته اقتصاد هستید ، وارد شوید.

 

 

تعریف دانشجوی کاراموزی : دانشجوی کارآموز فردی است که در دوره های کارآموزی شرکت می کند.

استاد کارآموزی : تمامی دانشجویان این واحد را با یک استاد می گذرانند، که استاد کارآموزی نام دارد.

 سرپرست كار آموزي : سرپرست فردی که تمامی دانشجویان زیر نظر او هستند. در واقع این فرد مسئولی است که از طرف محل کارآموزی تعیین خواهد شد.

 

 نحوه تعيين محل كارآموزي چگونه است؟

طبق آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ، در تعیین محل سخت گیری خاصی وجود ندارد. البته این محل باید دانشجویانی را به کارآموزی بگیرد که رشته تحصیلی آن ها مرتبط با موضوع فعالیت سازمان باشد. در برخی دانشگاه ها طبق قوانین کارآموزی دانشجویان ، محل توسط خود دانشگاه تعیین خواهد شد.

 

اگر به دنبال کسب اطلاعات کاربردی از بازار کار رشته حقوق هستید ، وارد لینک شوید.

 

 

ضوابط و مقررات مربوط به اخذ واحد كار آموزي

طبق قوانین کارآموزی دانشجویان تمامی افرادی که این واحد را برمی دارند، لازم است یک سری قوانین را رعایت کنند که شامل موارد زیر می شود :

تمامی دانشجویان لازم است قبل از انتخاب واحد کارآموزی بین 80 تا 100 واحد را گذرانده باشند. یعنی اگر کمتر از این مقدار واحد را گذرانده باشد، نمی تواند واحد کارآموزی را انتخاب نماید. طبق آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ، این تعداد برای افرادی که در دوره کارشناسی ناپیوسته هستند، 60 واحد می باشد.

برای دانشجویان مقطع کاردانی، که دوره کارآموزی 1 و 2 را دارند.  طبق آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ، برای کاردانی 1، 40 تا 50 واحد و برای کاردانی 2 ، لازم است دانشجوی ترم آخر باشند.

طبق قوانین کارآموزی دانشجویان، افرادی که این واحد را اخذ می کنند می توانند 14 واحد دیگر را نیز بردارند. البته اگر در رشته مهندسی باشند و معدل شان بالاتر از 16، امکان برداشتن 17 واحد نیز میسر می باشد.

این قانون برای دانشجویان ترم آخر تغییر کرده و در کل دانشجو می تواند، 24 واحد بردارد.

برای ترم های تابستانی، مجموع واحدهایی که دانشجو می تواند به همراه کارآموزی بردارد، 6 واحد است.

تمامی افرادی که واحد کارآموزی را برمی دارند، طبق آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ، ده روز مهلت دارند به محل تعیین شده مراجعه نمایند در غیر این صورت مسئولیت عدم مراجعه با خودشان می باشد.

 

 

دستورالعمل کارآموزی

 

 

مقررات انضباطي كارآموزي شامل چه مواردی می شود؟

طبق آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ، تمامی دانشجویان موظف هستند قوانین کارآموزی را به صورت کامل رعایت کنند که شامل موارد زیر می شود.

هر محلی قوانین خاص خود را دارد. تمامی دانشجویان کارآموز، موظف هستند قوانین کارآموزی را در محل کار رعایت کنند.

دانشجو موظف است، طبق قوانین محل کار در ساعات مقرر در محل حاضر باشند.

طبق قوانین کارآموزی دانشجویان، کارآموز موظف است مسائل و مشکلات اداری را از طریق سرپرست حل و فصل نمایند.

اگر کارآموز ایده ای جهت پیشبرد بهتر کار در محل داشته باشد، این موارد را لازم است ابتدا با سرپرست در میان بگذارد و  از اقدام شخصی خودداری نماید.

در هنگام کارآموزی، فرد کارآموز لازم است اسرار محل کار را نزد خود نگاه دارد و در اختیار شرکت ها و واحدهای صنعتی دیگر قرار ندهد.

هر گونه تخلف لازم است ابتدا توسط سرپرست به صورت شفاهی تذکر داده شود و اگر باز هم تکرار شدف با واحد دانشگاهی در میان گذاشته شود.

 

 

حقوق کارآموزی چقدر است

 

 

نحوه نوشتن گزارش كارآموزي

یکی از موارد مهمی که تعیین کننده کیفیت دوره کارآموزی است، نحوه نوشتن گزارش در دوره کارآموزی می باشد. گزارش کارآموزی چهارچوبی خاص دارد که در ادامه بیشتر آن را بررسی خواهیم کرد.

در قسمت اول باید به مواردی که در مورد مکان کارآموزی اشاره دارد، توجه داشته باشید. به طور مثال، می توانید از تاریخچه سازمان مربوطه، نمودار سازمانی، نوع محصول و نوع فعالیتی که انجام می دهد، صحبت کنید.

در قسمت دوم باید به ارزیابی بخش های مرتبط با رشته علمی کارآموزی اشاره نمایید. این موارد شامل، موقعیت رشته کارآموز، بررسی شرح وظایف، اموری که در دست اقدام بوده، برنامه هایی که فرد در آینده دارد و تنکیک هایی در واحد مربوطه استفاده کرده است، مشخص شود.

 

 

نحوه ارائه گزارش كارآموزي

گزارش باید تایپ شده باشد و در صفحه اول نام خدا را ذکر کرده باشید. در صفحه دوم مقدمه و تشکر نوشته شده و در صفحه سوم فهرست نیز آورده شده باشد. از صفحه چهارم موارد آورده شده در قسمت های فوق را باید بنویسید. باید یک نسخه از گزارش به استاد راهنما و یک نسخه به دفتر صنعت ارائه شود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از بازار کار رشته داروسازی کلیک کنید.

 

حقوق کارآموزی چقدر است

پس از بررسی آیین نامه کارآموزی وزارت علوم  و قوانین کارآموزی دانشجویان ، در این قسمت قصد داریم به شما بگوییم که حقوق کارآموزی چقدر است. در ابتدا لازم است بدانید که حقوق، مبحثی کاملاً متفاوت بوده و در هر شرکت با شرکت دیگر متفاوت است. به طور مثال در برخی شرکت ها حقوقی خوب برای دوره در نظر می گیرند، در حالی که در برخی شرکت های دیگر، هیچ حقوقی بابت کارآموزی ارائه نمی شود. در هر صورت تمامی شرایط توسط محل، همان ابتدا ارائه خواهد شد. ما به شما توصیه می کنیم به حقوق این دوره خیلی توجه نکنید و به دنبال کسب مهارت و تجربه باشید. در صورتی که برای سوال حقوق کارآموزی چقدر است ، نیاز به راهنمایی بیشتری داشتید، می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم موضوع آیین نامه کارآموزی وزارت علوم را بررسی کنیم. از آنجایی که واحد کارآموزی برای تمامی رشته ها و دانشگاه ها ارائه می شود به همین دلیل اطلاع از قوانین کارآموزی دانشجویان بسیار مهم است. با اطلاع از قوانین قطعاً می توانید این دوره را با کیفیت بیشتر و بهتری بگذرانید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص آیین نامه و همچنین اینکه حقوق کارآموزی چقدر است داشتید، با ما تماس بگیرید.

 

 

جهت کسب اطلاعات دقیق از آیین نامه کارآموزی دانشجویان  وزارت علوم از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

 

مطالب مرتبط

ورود به سامانه کارآموز

برای کارآموزی کجا بریم

زمان ثبت نام دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

آخرین رتبه قبولی در دانشگاه مالک اشتر

دانشگاه امام حسین

ثبت نام سامانه ملی کارآموزی 

آیین نامه کارآموزی وزارت علوم

 

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای اطلاع از آیین نامه کارآموزی وزارت علوم چه راهی وجود دارد؟

می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و یا به واحد آموزش دانشگاه خود مراجعه کنید.

آیا قوانین کارآموزی دانشجویان هر سال تغییر می کند؟

ممکن است این اتفاق بیوفتد.

حقوق کارآموزی برای رشته های فنی و مهندسی چقدر است؟

حقوق کارآموزی برای این رشته ها بستگی به محل کارآموزی شما دارد.

آیا حقوق کارآموزی برابر با حقوق یک کارمند تمام وقت است؟

خیر حقوق کارآموزی قطعا از این مقدار کمتر خواهد بود.

 

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «آیین نامه کارآموزی وزارت علوم ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo رضا گفت:

    با عرض سلام خدمتتون اگه در ترم تابستان اخر کارشناسی کارآموزی داشته باشم و ارشد نیز قبول شوم اما هنوز نمره کارآموز یوارد نشده باشد مشکلی پیش می آید؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      پذیرش شما منوط بر موافقت دانشگاه ارشد است.

  2. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

    سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای د ریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور