ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آزمون ادواری چیست؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۳ مرداد ۱۴۰۰
همه چیز در مورد آزمون ادواری فنی حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می دانید آزمون ادواری چیست؟ برای شرکت در آن چه زمانی باید اقدام کرد؟ چه کسانی می توانند در این آزمون شرکت کنند؟ ملاک و نحوه دریافت گواهینامه فنی حرفه ای چیست؟ در این مقاله قصد داریم تا همه چیز در مورد آزمون ادواری فنی حرفه ای را در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهیم و شما را با روند و مراحل مختلف آن آشنا کنیم.

اما چنانچه در مورد نحوه نام نویسی و دریافت نمره قبولی مهارت و رشته مورد نظر خود، یا هر زمینه دیگری از آزمون ادواری دچار سوال یا ابهامی شدید، می توانید همه رهنمایی های لازم را از کارشناسان و متخصصان ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

 

اگر می خواهید بدانید شرایط شرکت در آزمون ادواری چیست؟ و چگونه می توان در آن قبول شد، از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

آیا می دانید آزمون ادواری چیست؟

 

آیا می دانید آزمون ادواری چیست؟

 

سازمان فنی حرفه ای هر ساله به منظور اعطای گواهینامه مهارت به افرادی که علاقه مند ورود به دنیای کار هستند، دوره های آموزشی را در رشته های مختلف برگزار کرده و پس از برگزاری آزمون، برای افرادی که نمره حد نصاب را به دست آورده اند مدرک صادر می کند.

حال ممکن است برخی از افراد، خود در یک زمینه خاص دارای مهارت بوده و نیازی به شرکت در کلاس های آموزشی نداشته باشند. برای چنین متقاضیانی نیز یک سری آزمون های خاص به نام، آزمون های ادواری در نظر گرفته شده است. اما آزمون ادواری چیست؟

منظور از ادواری آن است که در طول سال، در فواصل منظم و تقریبا هر یک ماه یک بار آزمون هایی برگزار می شود که قبول شدگان آن مدرک ارائه می شود. وجه تمایز آزمون های ادواری این است که دیگر نیاز به حضور در دوه های آموزشی نبوده و تنها کسب نمره قبولی کفایت می کند.

 

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون ادواری فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید

 

 

روال معمول برگزاری آزمون ادواری چیست؟

گرچه برای شرکت در آزمون های ادواری نیازی به حضور در کلاس نیست، اما مراحل، فرایندها و قوانین خاص خود را دارد. اولین مرحله برای این منظور، نام نویسی است. روند معمول نیز به شکلی همه رشته ها در یک زمان و به صورت هماهنگ آزمون نمی دهند، بلکه سازمان فنی و حرفه ای یک برنامه زمانبندی خاص را جهت برگزاری آزمون های مختلف منتشر کرده که در آن هر کدام از رشته ها در یک تاریخ مشخص آزمون می دهند.

نکته دیگر آنکه برای اغلب رشته ها دو آزمون کتبی و عملی وجود دارد، که ابتدا می بایست در آزمون کتبی و سپس آزمون عملی شرکت کرد. در صورتی که بتوان در هر دو این آزمون ها نمره قبولی کسب کرد، گواهینامه مهارت اعطا می شود.

متقاضیان هر رشته در زمان های مقرری با مراجعه به سایت ثبت نام آزمون های ادواری و دانلود دفترچه راهنما، برای تکمیل فرم نام نویسی و ارائه مدارک اقدام می کنند.

سپس بعد از حدود یک ماه در آزمون کتبی شرکت کرده و در صورت قبولی وارد مرحله عملی می شوند. نمره میانگین این دو آزمون ملاک پذیرش خواهد.

 

 

برای اطلاع از نمره قبولی آزمون ادواری فنی حرفه ای بر روی لینک کلیک فرمایید

 

 

شرایط لازم برای شرکت در آزمون ادواری 

آزمونهای ادواری بر اساس ضوابط خاصی امکان پذیر است.  به همین دلیل توصیه می شود که حتماً قبل از ثبت نام ضوابط درنظر گرفته  شوی شده مطلع شوید. چراکه اگر در هر مرحله از  آزمون این مشخص شود که فرد متقاضی حتی یکی از شرایط در نظر گرفته شده را ندارد، از پذیرش وی ممانعت به عمل خواهد آمد. اما شرایط شرکت در آزمون ادواری چیست؟

 

  • داوطلب از حداقل تحصیلات مرتبط با رشته مورد نظر  برخوردار باشد. برای افرادی که از شاخه کار دانش وزارت آموزش و پرورش در این آزمون شرکت می کنند، چنانچه معرفی نامه صادر شده از سوی آموزش و پرورش را ارائه دهند، مشمول بند نخواهند بود.

 

  •  شرکت در برخی از رشته ها مستلزم برخورداری از گواهینامه مهارت پیش نیاز است. متقاضیان این دست مهارتها حتماً باید گواهینامه مذکور را ارائه دهند.

 

  • داشتن سلامت جسمی برای انجام امور مهارت مربوطه الزامی است.

 

  •  حداقل سن داوطلب باید ۱۵ سال تمام باشد.

 

  •  شرکت کنندگان مرد بایستی  بسته به وضعیت وظیفه عمومی خود، کارت پایان خدمت، کارت معافیت کفالت، پزشکی دائم، معافیت دائم زمان صلح و یا معافیت پزشکی را ارائه دهند. همچنین داوطلبان مشمول نباید از نظر  نظر مراجع نظام وظیفه مشکلی در خصوص خدمت خود داشته باشند.

 

 

 

برای اطلاع از لیست کامل رشته های آزمون ادواری فنی حرفه ای بر روی لینک مربوطه کلیک فرمایید 

 

 

 

مراحل ثبت نام آزمون ادواری چگونه است؟

 

مراحل ثبت نام آزمون ادواری چگونه است؟

 

برای ثبت نام آزمون های ادواری هیچ نیازی به مراجعه حضوری به سازمان های فنی حرفه ای نیست. بلکه هر متقاضی تنها با ورود به سایت ثبت نام الکترونیکی سازمان آموزش فنی حرفه ای کشور می تواند  را انجام دهد. اما ترتیب مراحل ثبت نام چیست؟

 

  • وارد نمودن آدرس اینترنتی  portaltvto.com

 

  • برای هر کدام از استانداردهای آموزشی لازم است که ابتدا یک کارت اعتباری خریداری شود. البته میزان هزینه مورد نیاز برای خرید کارت اعتباری هر کدام از خوشه ها ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

 

  •  از آنجا که همه شرایط و مراحل لازم برای ثبت نام در دفترچه راهنما  ذکر شده است قبل از هر چیز بایستی برای دانلود دفترچه و مطالعه  آن اقدام نمود.

 

  • بارگذاری عکس جدید و ماهیت داوطلب در حجم و اندازه های خواسته شده و تکمیل فرم ثبت نام

 

  • دریافت کد رهگیری بعد ازنهایی شدن نام نویسی

 

  • اصلاح مندرجات فرم در صورت نیاز

 

  • کلیک بر روی دکمه تایید و به اتمام رسیدن فرایند نام نویسی

 

  • اخذ کارت ورود به جلسه در زمان های تعیین شده

 

 

برای آشنایی با نحوه ورود به سامانه آموزش مجازی دانشگاه فنی حرفه ای لینک قرمز را انتخاب کنید

 

 

نحوه محاسبه نمره ادواری چگونه است؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد این آزمون این متشکل از دو مرحله کتبی و هم عملی می باشد. میانگین نمرات تراز شده در این مرحله املاک پذیرش خواهد بود.

آزمون های عملی و کتبی هرکدام از صفر تا صد نامیده می شوند. حد نصاب نمره قبولی در آزمون کتبی ۵۰ و برای نمره عملی از ۷۰ در  100 می باشد.

اما نکته مهم آن است که  تاثیر نمره کتبی نسبت به عملی کمتراست. به شکلی که ضریب وزنی آزمون کتبی  ۲۵% و  عملی 75%  می باشد .

 

 

برای اطلاع از اعلام نتایج آزمون ادواری فنی حرفه ای بر روی لینک قرمز کلیک فرمایید

 

 

تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون ادواری

هر داوطلب در سال تنها دو بار مجاز به در آزمون ادواری می باشد. بدین مفهوم که اگر نتوانست در مجموعه نمره قبولی آزمون را کسب کند، می تواند در دوره های بعدی شرکت کند. چنانچه در هر دو دوره  وفق پذیرش نشود، بایستی در دوره‌های مهارت آموزی که توسط سازمان فنی حرفه ای برگزار می گردد، شرکت نموده و در صورت کسب نمره حد نصاب، گواهینامه برای وی صادر خواهد شد.

در این میان برای هر کدام از مردود شدگان مراحل کتبی و عملی قوانینی وجود دارد. شاید بپرسید منظور از مردودی در آزمون ادواری چیست؟ برای مثال اگر فرد پذیرفته شده مرحله کتبی، در زمان مقرر برای آزمون عملی حاضر نشود، مردود شماره محسوب می گردد.

همچنین درصورتی که فرد قبول شده در آزمون کتبی، مرحله عملی را با موفقیت پشت سر نگذارند، می‌تواند مجدد آزمون عملی شرکت کند.

از سوی دیگر متقاضیانی که که با وجود کسب حداقل  نمره  آزمون کتبی و عملی،  معدل آنها به حد نصاب لازم نرسد، همانند مردودشدگان آزمون عملی مجاز به شرکت مجدد در آزمون عملی می باشند.

 

 

برای آگاهی از نحوه و زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون ادواری فنی حرفه ای وارد لینک مربوطه شوید

 

 

 آیا گواهینامه آزمون ادواری اعتبار دارد؟

از جمله سوالات رایجی که در این حیطه مطرح می‌شود، آن است که کاربرد مدرک آزمون ادواری چیست؟ آیا یا با سایر مدارک صادر شده است از سازمان آموزش فنی حرفه ای از نظر اعتبار تفاوت دارد یا خیر؟

باید بگویم که خوشبختانه اعتبار گواهینامه های آموزشی با گواهینامه های ادواری فنی حرفه ای یکسان می باشد. بدین ترتیب، دریافت کنندگان آن امکان اخذ پروانه کسب دریافت تسهیلات وام مهاجرت و اقامت را خواهند داشت.

تنها یک نکته مهم در مورد گواهینامه های آزمون های ادواری این است که در آن ها ساعت آموزش ذکر نشده  است. همین امر شاید در برخی از موارد برای تطبیق و  اخذ دیپلم مشکلاتی را به وجود بیاورد. البته چنانچه در این زمینه با مسئله ایی مواجه شده اید و یا مایل تعویض گواهینامه فنی حرفه ای خود در هر کدام از آزمون های هماهنگ، تفاهم نامه، ادواری و یا صنعت ساختمان بودید، توانید راهنمایی های لازم را همکاران ما دریافت نمایید.

 

 

اگر می خواهید از زمان انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ادواری فنی و حرفه ای مطلع شوید، وارد لینک شوید

 

 

 

انواع سطوح مهارتی در آزمون ادواری فنی حرفه ای

در سازمان فنی حرفه ای برای اندازه گیری سطح مهارت فرد متقاضی و مدرکی که به وی اعطا می شود، چهار دسته بندی بر اساس میزان مهارت و توانایی آموخته شده در یک دوره آموزشی وجود دارد. مهارتها به چهار دسته تقسیم بندی می شوند، که مهارت سطح چهار در بالاترین رده و مهارت سطح یک در پایین‌ترین رده آن قرار دارد. اگر می خواهید بدانید که ملاک مفهوم و تعریف پیچیدگی مشاغل آزمون ادواری چیست؟ موارد زیر را مطالعه فرمایید.

 

سطح یک مهارت: مشاغلی که در این قیمت جای میگیرند، از پیچیدگی چندانی برخوردار نبوده و همانند کارهای روتین و روزمره، بیشتر نیازمند جسمی و قدرت بدنی خوب است. برای شغل های این رده، غالبا داشتن مدرک گواهی پایان دوره ابتدایی کفایت می کند

 

سطح دو مهارت:طیف  کاری این دسته بیشتر به اموری همچون اپراتوری ماشین آلات و تجهیزات سنگین، نگهداری و تعمیر تجهیزات مکانیکی و برقی، رانندگی خودرو و غیره مربوط می شود. همچنین، برای این مهارت داشتن توانایی مناسب در اعمال دستورالعمل های حفاظتی بهداشتی، محاسبات ریاضی و توانایی در خواندن و نوشتن نوشتن می باشد. مدرک های مورد نیاز برای این رده نیز عبارتند از گواهی پایان دوره متوسطه اول آیا در مواردی گواهی پایان متوسطه دوم.

 

سطح سه مهارت: مشاغلی که در این جا نمی گیرند از پیچیدگی فنی و عملی بیشتری برخوردارند و به همین دلیل نیازمند افرادی می باشد که دارای دانش عملی و فنی خوبی باشد. علاوه بر این، داشتن سطح سواد و  روابط عمومی بالا به همراه درک مفاهیم پیچیده نوشتاری، ارائه گزارش و ایجاد ارتباط در شرایط سخت را می توان از ضروریات آن دانست.

 

سطح چهار مهارت: از آنجا که بالاترین مهارت می باشد، توانایی تصمیم گیری، خلاق بودن و حل مسائل پیچیده را می توان از مشخصه های آن به شمار آورد. افرادی که قادر به تجزیه و تحلیل و پژوهش در بسط علم یک حوزه خاص باشند. تشخیص و درمان بیماری ها، منتقل کردن علم، آشنایی با طراحی ماشین آلات و ساخت و تولید از مشخص های آن می باشد.

 

 

برای آگاهی از بهترین رشته فنی حرفه ای از نظر بازار کار وارذ لینک مربوطه شوید 

 

 

مدارک لازم برای اخذ گواهینامه آزمون ادواری چیست؟

اکنون می خواهیم بدانیم که مدارک لازم  برای دریافت پذیرفته شدگان آزمون ادواری چیست؟ توجه داشته باشند که در این مرحله می بایست مدارک به صورت حضوری تحویل مرکز مربوطه گردد.

  • ارائه اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی مدرک تحصیلی و یا گواهی اشتغال به تحصیل
  • اصل و کپی كارت پايان خدمت، معافيت پزشكي، يا گواهي اشتغال به خدمت وظيفه عمومي
  • اصل و کپی گواهينامه مهارت پيش نياز
  • مدارکی که نشان دهنده مردود شدن فرد در دوره های قبلی می باشد برای متقاضیانی که قبلا در یکی از استاندارهای آموزشی شرکت نموده اند.
  • یک عدد پوشه ساده

 

 

چنانچه می خواهید اطلاعات کامل را در مورد ثبت نام دانشجویان فنی حرفه ای دریافت نمایید، وارد لینک شوید

 

 

نحوه اعلام نتایج آزمون ادواری

بازه زمانی معمول برای اعلام نتایج آزمون ادواری حدود 10 الی 15 روز می باشند. بنابراین، پس از اینکه آزمون هر مرحله از آزمون رشته های مختلف برگزار گردید، داوطلبان می توانند بعد از 10 روز الی دو هفته برای دریافت نتیجه خود اقدام کنند.

اما روش اعلام آزمون ادواری چیست؟ برای این منظور بایستی به سامانه ثبت نام الكترونيكي سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات خواسته شده، کارنامه خود را دریافت نمایند.

توجه داشته باشید که هر کدام از استان ها، نتایج آزمون ادواری خود را به طور جداگانه منتشر می کنند. در صورت انتشار کارنامه، نام این استان ها با رنگ قرمز مشخص می شود؛ در غیر این صورت باید منتظر ماند تا کارنامه بر روی سایت قرار گیرد.  

 

 

به منظور دریافت مشاوره کنکور فنی حرفه ای بر روی لینک قرمز کلیک فرمایید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا توضیح دهیم که ماهیت آزمون ادواری چیست؟ و برای شرکت در آن به چه شرایط، مدارک و روشی برای نام نویسی لازم است.

اگر شما نیز از علاقه مندان دریافت گواهینامه ادواری و یا هر کدام از دوره های فنی حرفه ایی هستید، می توانید برای کسب اطلاعات در مورد تمامی مراحل، از ثبت نام تا اعلام نتایج را کارشناسان ایران تحصیل دریافت نمایید. برای این منظور، همکاران ما در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب از طریق شماره های درج شده در جدول زیر آماده پاسخگویی به شما دوستان عزیز هستند.

 

 

چنانچه می خواهید بدانید روش قبولی در آزمون عملی و کتبی ادواری چیست؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

ثبت نام سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای

ثبت نام سامانه سمیاد دانشگاه فنی حرفه ای

زمان و نحوه استخدام مدرس دانشگاه فنی حرفه ای

آزمون ادواری چیست؟

آزمون مجدد فنی حرفه ای

3/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آزمون ادواری چیست؟

در این مقاله می توانید در مورد ماهیت و همه جوانب آزمون ادواری را مطالعه فرمایید و با آن آشنا شوید.

برای ثبت نام در آزمون به کجا باید مراجعه کرد؟

برای نام نویسی در این آزمون لازم است که داوطلبان به آدرس اینترنتی  portaltvto.comمراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهید. 

نمره قبولی در آزمون ادواری چند است؟

متقاضیان می بایست در آزمون کتبی حداقل نمره 50 و در آزمون عملی حداقل نمره 70 را کسب نمایند.

چه زمانی نتایج آزمون ادواری منتشر می شود؟

نتایج آزمون هر مهارت به طور معمول حدود 10 الی 15 روز بعد از برگزاری آزمون منتشر می شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    راهنما جامع ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + شرایط

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش ۱۴۰۲ + بهترین منابع

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)