ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی

کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آشنایی با کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی برای قبولی در این آزمون بسیار مهم است. زیرا با دانلود بهترین کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی می توانید به درصد قابل توجهی از سوالات پاسخ دهید. البته تنها همراه داشتن بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی کافی نیست و شما باید علاوه بر همراه داشتن کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی، نحوه استفاده از آن را نیز بدانید. ما در این مطلب به شما توضیح خواهیم داد که چرا بهتر است از دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی صرف نظر نمایید و روش های دانلود بهترین کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی را نیز بررسی خواهیم کرد.

 

 

جهت اطلاع از نحوه دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پیش شماره پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

ضرورت آشنایی با کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی

همانطور که می دانید آزمون نظام مهندسی یکی از آزمون های پرطرفدار برای ورود به بازار کار در رشته مهندسی است. این آزمون، برای رشته های مختلف مهندسی برگزار خواهد شد. افرادی که در آزمون نظام مهندسی شرکت می کنند، باید اطلاعات کاملی را در رابطه با منابع و نحوه مطالعه کتاب ها بدست آورند. یکی از تفاوت های اساسی آزمون نظام مهندسی با آزمون های دیگر، کتاب باز بودن آن است که همین موضوع اگرچه یک نقطه مثبت محسوب می شود؛ اما در واقع همین موضوع، نکات بسیاری دارد که داوطلب باید از آن آگاه باشید. یکی از این نکات مربوط به ضرورت آشنایی با منابع می شود. کتاب واژه های مهم، کتابی است که در آن یک سری کلیدواژه با تعاریف مربوطه آورده شده است. کاربرد آن، مربوط به این مورد می شود که داوطلب ابتدا باید سوال را خوانده و سپس پاسخ مربوطه را از نکات آورده شده در کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی استخراج نماید. در ادامه ما نکات مهمی را که در رابطه با آن وجود دارد و همچنین، بهترین کتاب را معرفی خواهیم کرد. در صورتی که باز هم سوالی در رابطه با نحوه دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

دانلود بهترین کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی

 

 

آشنایی با انواع کلمات در کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی

در کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی، انواع مختلفی از کلمات آورده می شود که اگر اطلاعات کافی را در رابطه با آن ها داشته باشید؛ قطعاً می توانید نتیجه بهتری را از کنکور گرفته و یا زمان کمتری را صرف استخراج اطلاعات نمایید.

البته قبل از بررسی لازم است بدانید حتی اگر بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی را استفاده کرده باشید نیز قطعاً در آن نقص هایی را مشاهده خواهید کرد. پس تمام تلاش ما معرفی ویژگی های کتاب هایی است که حداقل مشکلات کمتری دارند.

 

 

برای اطلاع از منابع آزمون نظام مهندسی مکانیک کلیک کنید.

 

 

کلیدواژه مفهومی

همانطور که می دانید هر ساله سوالات به سمت مفهومی شدن پیش می روند. مفهومی شدن، یعنی به جای اینکه از عین کلمه و یا معنی آن استفاده شود، از مفهوم و کاربرد واژه در سوالات استفاده خواهد شد. برخی از کتاب های کلید واژه  به همین دلیل یک سری کلیدواژه مفهومی را نیز در منابع خود آورده اند که قطعاً می تواند برای خواننده مفید باشد.

 

 

میکرو کلیدواژه

میکرو کلیدواژه ها عباراتی هستند که از تصاویر، پیش نویس ها و ضمائم استخراج می شوند. زیرا هیچ بعید نیست که طراحان به قسمت های کمتر دیده شده، توجه ویژه ای برای طراحی سوال داشته باشند. پس هنگام خرید و یا دانلود، به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

 

 

کلیدواژه جدولی

منظور از کلیدواژه جدولی، نحوه کاربرد و نمایش کلیدواژه ها است. از آنجایی که زمان اهمیت بسیاری در یافتن پاسخ سوالات دارد، به همین دلیل نحوه نمایش کلیدواژه ها حتی در بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی، مهم می باشد. پس این نکته را نیز هنگام استفاده از کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی، مد نظر داشته باشید تا با نحوه نمایش واژه ها آشنایی کامل پیدا کنید.

 

 

کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی

 

 

کلیدواژه ویراستاری شده

مورد مهم دیگری که باید هنگام استفاده از کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی در نظر داشته باشید، نحوه ویراستاری کلمات است. حتی اگر کوچک ترین ایراد ویراستاری در کلمات مشاهده شود، می تواند منجر به گیجی داوطلبان شده و در نتیجه زمان را برای آن ها هدر دهد. پس هنگام انتخاب و دانلود بهترین کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی، به این نکته نیز توجه کافی را داشته باشید.

 

 

آپدیت کلیدواژه‌ها

هر ساله تغییراتی در کلیدواژه های مورد استفاده مشاهده می شود، به همین دلیل مهم است که داوطلبان، به این موضوع نیز توجه کامل کرده و از انتخاب و دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی پرهیز نمایند. زیرا اکثراً با دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی، منابعی را خواهید دید که بسیار قدیمی بوده و کاربرد آنچنانی نخواهند داشت.

 

 

برای اطلاع از لیست منابع آزمون نظام مهندسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

نحوه استفاده از کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی

پس از معرفی نکات مربوط به نحوه استفاده از کلیدواژه و ویژگی های بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی، نوبت به این موضوع می رسد که بدانید چطور باید بعد از دانلود بهترین کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی، از آن استفاده کنید. باز هم تاکید می کنیم که از دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی بپرهیزید و برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی، با ما تماس بگیرید.

در ابتدا مثالی را با هم بررسی می کنیم که مربوط به، نحوه استفاده از کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی می شود.

سوال: ارتفاع نرده حفاظتی موقت از کف طبقه یا سکوی کار، نباید:

۱) کمتر از ۷۰ سانتیمتر و بیشتر از ۹۰ سانتیمتر باشد.

۲) کمتر از ۸۰ سانتیمتر و بیشتر از ۱۲۰ سانتیمتر باشد.

۳) کمتر از ۹۰ سانتیمتر و بیشتر از ۱۱۰ سانتیمتر باشد.

۴) کمتر از ۱۰۰ سانتیمتر و بیشتر از ۱۰۵ سانتیمتر باشد.

نکته اول، این است که شما بفهمید این سوال دقیقاً چه موردی را می خواهد؟ با خواندن دقیق این سوال، متوجه خواهید شد که ارتفاع نرده حفاظتی موقت مد نظر است.

پس حالا به سراغ کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی رفته و بررسی کنید که در کدام مبحث به این موضوع پرداخته شده است.

حال مثال دیگری را بررسی می کنیم که شاید در آن تشخیص کلیدواژه کمی مشکل تر باشد.

سوال : بررسی و تصویب ضوابط و مقررات نظام نامه های پیشنهادی اداری،استخدامی و غیره مربوط به شورای مرکزی از وظایف و اختیارات کدام یک از موارد زیر است؟

الف:هیات عمومی

ب:هیات مدیره سازمان

ج:شورای مرکزی

د:وزیر مسکن و شهرسازی

دراین سوال برای رسیدن به جواب، باید از بین گزینه ها جستجو کنید. در این سوال از دو کلیدواژه استفاده شده است.

 

 

جهت مشاهده چگونه در آزمون نظام مهندسی قبول شویم؟ بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

سوال :کدامیک از گزینه های زیر صحیح است؟

۱) در یک کارگاه ساختمانی با ۱۶ متر ارتفاع و زیر بنای ۳۱۰۰ متر مربع معرفی شخص ذیصلاح به عنوان مسئول ایمنی، بهداشت کار و حفاظت محیط زیست الزامی می باشد.

۲) حداقل ارتفاع حصار حفاظتی از کف معابر عمومی ۱٫۵ متر است.

۳) حداقل فاصله عمودی بیرون زدگی از روی سطح سواره رو۴ متر می باشد.

۴) نگهداری مایعاتی که نقطه شعله زنی آنها بیش از ۷ درجه سانتی گراد می باشد، روی سطح زمین مجازنیست.

در این سوال هم باید در هر یک از گزینه ها به دنبال کلیدواژه باشید و یا یافتن درست یا غلط بودن آن ها را بفهمید.

هدف ما از بررسی این سوال ها این بود که به شما بگوییم هر نوع سوالی ممکن است از این منبع طرح شود. نکته مهم بعد از دانلود، تسلط و آگاهی از نحوه برخورد با سوال است. شاید در ابتدا هنگام استفاده از این منبع، کمی مشکل داشته باشید اما با گذشت زمان و کمی تمرین، قطعاً مهارت لازم را پیدا خواهید کرد.

 

 

دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی

 

 

تفاوت کلید واژه تکی و رشته ای

در خصوص شناخت بهتر بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی، بهتر است از دیگر انواع کلیدواژه هایی که در این کتاب آورده می شود نیز اطلاعات لازم را داشته باشید. یکی از این کلیدواژه ها مربوط به کلید واژه تکی و رشته ای است. کلیدواژه تکی، همانطور که از نام آن پیداست، به صورت تکی است.

کلیدواژه رشته ای، شامل تمام منابع بوده که دفتر مقررات ملی اعلام کرده است و بهتر است که از این کلیدواژه استفاده نمایید.

از این جهت می گوییم بهتر است که در واقع با استفاده از کلیدواژه تکی، تعداد منابع شما در جلسه آزمون بسیار زیاد شده و منجر به سردرگمی خواهد شد. اما اگر از کتاب های رشته ای استفاده کنید، قطعاً این مشکل برطرف خواهد شد.

در نهایت برای استفاده بهتر از کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی به شما توصیه می کنیم که کتاب را با حروف الفبا نام گذاری کرده تا زمان کمتری را صرف پیدا کردن حروف و کلمات نمایید.

 

 

معرفی منابع مهم

در این قسمت همراه ما باشید تا منابع مهم  را بیشتر بررسی کنیم.

 

 

منابع کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی
قرارداد همسان شماره ۱۲ (تهیه طرح های توسعه و عمران، حوزه نفوذ و تفضیلی شهرها) (دانلود منبع) قرارداد همسان شماره ۱۹ (تهیه طرح توسعه عمران (جامع) ناحیه) (دانلود منبع)
قانون شهرداری ها و اصلاحات بعدی مبحث اول (تعاریف)(۱۳۹۲)
راهنمای دستورالعمل الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل در طرح های توسعه و عمران شهری (دانلود منبع) آئین نامه نحوه بررسی و تصویب طرح های توسعه و عمران از سطح ملی تا محلی (دانلود منبع)
آئین‌نامه طراحی راه‌های شهری (۱۲ جلدی)(۱۲جلد به استثناء بخش‌های ۲ و ۳) – (دانلود منبع) {کلیدواژه تکی طراحی راه‌های شهری} آئین‌نامه طرح هندسی راه‌های ایران – نشریه ۴۱۵ (دانلود منبع) {کلیدواژه تکی نشریه ۴۱۵}
کتاب بازآفرینی شهری پایدار در محدوده ها و محله های ناکارآمد شهری (۱۳۹۷) ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری برای افراد دارای معلولیت – ویرایش سوم ۱۳۹۹ (دانلود نشریه ۲۴۶) جدید
مبحث بیست و یکم (پدافند غیر عامل)(۱۳۹۵) مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران (دانلود مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران PDF)
مبحث دوازدهم (ایمنی و حفاظت کار در حین اجرا)(۱۳۹۲) مبحث بیستم (علائم و تابلوها)(۱۳۹۶)
مبحث دوم (نظامات اداری)(۱۳۸۴) مبحث چهارم (الزامات عمومی ساختمان)(۱۳۹۶)
قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و آئین‌نامه‌های اجرائی آن (۱۳۹۰) و تصویب نامه

 

 

برای اطلاع از لیست منابع آزمون نظام مهندسی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

توصیه برای قبولی آزمون نظام مهندسی

استفاده از کتاب واژه ها  و انتخاب و دانلود بهترین کتاب در رشته شهرسازی، تنها بخشی از نکاتی است که باید برای قبولی در آزمون نظام مهندسی در نظر داشته باشید. ما در این قسمت قصد داریم دیگر نکات مهم برای قبولی در این آزمون را بررسی کنیم.

قبولی هر فردی در گرو، رعایت یک سری نکات ساده است. برخی از این نکات مربوط به انتخاب منابع، برخی دیگر مربوط به نحوه مطالعه و در نهایت یک سری از عوامل نیز مربوط به مهارت های شرکت درآزمون و تست زنی می شود که داوطلب باید بدانید. در ابتدا تاکید می کنیم که تصور نکنید به دلیل کتاب باز بودن آزمون، عدم مطالعه اشکالی نخواهد داشت. پس از آشنایی با منابع، باید حتماً یک دور از تمامی آن ها خوانده و سپس در جلسه حاضر شوید.

نکته بعدی مربوط به مهارت های تست زنی است. برای تقویت این مهارت، باید تا  جایی که می توانید تست های سال گذشته را از خودتان امتحان بگیرید.

مورد بعدی نیز شرکت در کلاس های کمک آموزشی است که قطعاً می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

 

 

اختصارات به کار رفته در کلید 

پس از دانلود بهترین کلید، آشنایی با برخی اختصارات می تواند بسیار کمک کننده باشد.

 

 

قانون نظام : قانون نظام مهندسس و كنترل ساختمان و آیين‌نامه اجرائي آن  ۱۳۹۰ م.۲۱: مبحث بیست و یکم مقررات ملی ساختمان(پدافند غیر عامل)، دفتر مقررات ملی ساختمان، ویرایش ۱۳۹۵
م.۲۰: مبحث بیستم مقررات ملی ساختمان(علائم و تابلوها)، دفتر تدوین مقررات ملی ساختمان، ویرایش ۱۳۹۶ م.۲: مبحث دوم مقررات ملی ساختمان(نظامات اداری)، دفتر تدوین و ترویج مقررات ملی ساختمان، ویرایش ۱۳۸۴
م.۴: مبحث چهارم مقررات ملی ساختمان(الزامات عمومی ساختمان)، دفتر مقررات ملی ساختمان، ویرایش ۱۳۹۶ اطلاعات تکنیکی: اطلاعات تكنيكي لازم در زمينه انواع طرح‌ها و برنامه‌هاي شهرسازي ايران، انتشارات نوآور، چاپ پنجم، سال ۱۳۹۷
حقوق شهرسازی: حقوق، قوانين، مقررات و آئين‌نامه‌هاي مربوط به شهرسازي كشور، انتشارات نوآور، چاپ ششم، سال ۱۳۹۷ شرح و درس: شرح و درس آزمون‌های نظام‌ مهندسی شهرسازی، انتشارات نوآور، چاپ دوم، سال ۱۳۹۷
روش‌های برنامه‌ریزی: روش‌ها و شيوه‌هاي مديريت برنامه‌ريزي و طراحي شهري، انتشارات نوآور، چاپ اول، سال ۱۳۹۷  

مسائل شهرسازی: مسائل شهرسازي ايران اعم از مديريت برنامه‌ريزي شهري و طراحي شهري، انتشارات نوآور، چاپ اول، سال ۱۳۹۷

مصوبات شورای ‌عالی: مصوبات شوراي ‌عالي شهرسازي و معماري ايران، انتشارات نوآور، چاپ نهم، سال ۱۳۹۷ اصول برنامه‌ریزی: اصول و مباني مديريت برنامه‌ريزي و طراحي شهري، انتشارات نوآور، چاپ اول
بازآفرینی شهری: بازآفرینی شهری پایدار در محدوده‌ها و محله‌های ناکارآمد شهری، وزارت راه و شهرسازی، چاپ اول، سال م.۱: مبحث اول مقررات ملی ساختمان(تعاریف)، دفتر مقررات ملی ساختمان، ویرایش ۱۳۹۲

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه استفاده از کلید واژه و اهمیت استفاده از آن بپردازیم. از آنجایی که بسیاری در رابطه با نحوه شناخت بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی شهرسازی سوال می پرسند، با ویژگی های بهترین کتاب کلید واژه شهرسازی نظام مهندسی را نیز بررسی کرده و این موضوع را نیز به صورت کامل توضیح دادیم. در نهایت نیز توصیه می کنیم بهتر است از دانلود رایگان کلید واژه آزمون نظام مهندسی شهرسازی صرف نظر کرده و به دانلود بهترین کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی بپردازید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با نحوه خرید و دانلود کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی هستند.

 

 

جهت اطلاع از نحوه دانلود بهترین کلید واژه نظام مهندسی شهرسازی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پیش شماره پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی

راه های قبولی در آزمون نظام مهندسی چیست؟

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای دانلود کتاب کلیدواژه شهرسازی چه راهی وجود دارد؟

برای اطلاع از نحوه دانلود با ما تماس بگیرید.

به منظور آگاهی از مهم ترین منابع آزمون شهرسازی می توان از ایران تحصیل کمک گرفت؟

بله ایران تحصیل در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

آیا آزمون شهرسازی کتاب باز است؟

بله این آزمون کتاب باز است.

بهترین انتشارات کلیدواژه چیست؟

این موضوع بستگی به سطح شما و میزان رتبه مورد نظرتان در آزمون دارد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی

    زمان برگزاری آزمون نظام مهندسی 1403 + تقویم آموزشی inbr.ir

    برای دریافت پروانه نظام مهندسی و گواهی اشتغال به کار از این سازمان لازم است افراد حتماً در آزمون هایی که از طرف سازمان نظام مهندسی اعلام می شود شرکت کرده و حد نصاب نمره قبولی را کسب کنند تا...
  • ثبت نام آزمون نظام مهندسی

    ثبت نام آزمون نظام مهندسی 1403 + زمان، شرایط و مدارک inbr.ir

     ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ آغاز شد. در این آزمون داوطلبان می توانند با انواع مدرک های تحصیلی و اطلاع از راهنمای ثبت نام آزمون نظام مهندسی شرکت نمایند. به صورت کلی افراد شرکت کننده در آزمون نظام مهندسی...
  • شرایط آزمون نظام مهندسی

    شرایط آزمون نظام مهندسی ۱۴۰۳ + سابقه کار مورد نیاز

    متقاضیانی که قصد شرکت در آزمون نظام مهندسی را دارند باید دارای شرایط آزمون نظام مهندسی در رشته هایی که از طرف این سازمان اعلام می شود باشند. بدین ترتیب، به شرکت کنندگانی که موفق به اخذ نمره قبولی شوند،...
  • ارتقاء پایه نظام مهندسی

    شرایط ارتقاء پایه نظام مهندسی + بخشنامه سنوات 1403 | inbr.ir

    ارتقاء پایه نظام مهندسی با گذر زمان و کسب تجربه امکان پذیر می باشد. ارتقاء پایه نظام مهندسی فرآیندی برای بالا بردن سطح تجربه و تخصص مهندسان در زمینه های مختلف است. از این طریق خدمات مهندسی با کیفیت بیشتری...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)