ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ + راهنما کامل

کد ارائه دروس انتخاب واحد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟، دانشجویان می بایست در زمان تعیین شده توسط واحد دانشگاهی وارد پورتال دانشجویی خود شوند و با توجه به سال ورودی و رشته تحصیلی خود، انتخاب واحد را انجام دهند. بر اساس کد درس و کد ارائه هر یک از دروس، ثبت دروس و تنظیم برنامه هفتگی انجام می گیرد و مسئولیت اطلاع رسانی درباره کد ارائه دروس به عهده دانشگاه است که باید از طریق سایت دانشگاه این کد ها را در اختیار دانشجویان قرار دهد تا دانشجو در زمان انتخاب واحد، راحت تر و سریع تر انتخاب واحد کند.
انتخاب واحد دانشجویان تمام واحد های دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه آموزشیار که از ترم مهر ماه 99 راه اندازی شده است، انجام می گیرد. پیش از ارائه سامانه آموزشیار، از سایت سیدا برای تمام امور دانشجویی از جمله پرداخت شهریه و انتخاب واحد استفاده می شد اما با از دسترس خارج شدن این سامانه، از این پس باید از طریق سایت آموزشیار انتخاب واحد انجام دهید، شهریه پرداخت کنید و …

 

برای اطلاع از کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ + راهنما کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

نحوه انتخاب واحد دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

۱) ورود به سایت آموزشیار به نشانی edu.iau.ac.ir
۲) انتخاب گزینه “دانشجو”
۳) وارد کردن شماره دانشجویی
۴) وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور
۵) ورود به صفحه شخصی
۶) انتخاب گزینه برنامه ریزی درسی برای مشاهده دروس و سپس “انتخاب واحد”
۷) انتخاب گزینه “انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو” برای انتخاب واحد های عمومی
۸) انتخاب گزینه “انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو” برای انتخاب واحد های اختصاصی
۹) بررسی واحد های ارائه شده و انتخاب گزینه های مورد نظر
۱۰) تایید و ثبت نهایی انتخاب واحد

 

برای اطلاع از زمان انتخاب رشته دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

 

راهنمای استفاده از فرم ثبت نام اصلی و ترمیم سامانه گلستان

فرم ثبت نام را از منوی ثبت نام –> عملیات ثبت نام –> ثبت نام اصلی کلیک
۱) مشخصات عمومی:
شامل مشخصات اصلی دانشجو، واحد گذرانده، معدل معیار، واحد گذرانده ترم قبل، حداکثر واحد قابل اخذ و تاریخ ثبت نام می باشد.
۲) دروس در دست ثبت نام:
در این قسمت کاربر عملیات اصلی ثبت نام و یا ترمیم را انجام می دهد. به طور کلی در شروع ثبت نام این جدول خالی خواهد بود(در صورتی که ثبت نام مقدماتی صورت نگرفته باشد) و در زمان ترمیم دروس اخذ شده در زمان ثبت نام اصلی دانشجو در این جدول نشان داده می شود.

برای اطلاع از شرایط انتقالی دانشگاه آزاد بدون کنکور کلیک نمایید.

راهنمای نحوه انتخاب واحد و حذف و اضافه

عملیات قابل قبول در این جدول به شرح ذیل می باشد:
■ تعیین گروه های درسی
این موضوع فقط برای دروسی که در ستون (وضع ثبت) برای آن ها کلمه “بی اثر” ثبت شده است، امکان پذیر می باشد. در این موارد کاربر می تواند گروه درسی مورد نظر خود را در ستون (گروه) وارد نماید.
■ انتخاب درخواست
به ازای هر گروه درسی بر اساس شرایط هر درس کاربر می تواند در ستون (درخواست) یکی از موارد “ثبت”، “انتظار”و یا “حذف” را انتخاب نماید.
دقت نمایید که در موارد ممکن و قابل انتخاب بر حسب شرایط هر درس در لیست مربوطه ثبت شده و فقط همان موارد قابل انتخاب می باشد. همچنین انتخاب گزینه “انتظار” در صورتی مفید خواهد بود که به دلیل تکمیل ظرفیت یک گروه درسی و نیاز دانشجو به آن گروه درسی خاص، دانشجو خودش را در لیست انتظار همان درس قرار می دهد. در این حالت پس از حذف ثبت نام در این گروه درسی توسط دانشجویان دیگر و با اضافه شدن ظرفیت گروه درسی جدید از ابتدای لیست انتظار گروه درسی برای دانشجویان لیست انتظار به صورت خودکار ثبت نام خواهد شد.
■ اضافه کردن درس جدید
با کلیک کردن روی گزینه “اضافه کردن” یک سطر خالی در جدول ظاهر می گردد. توجه شود که با چند مرتبه کلیک کردن امکان اضافه کردن چندین سطر وجود دارد. در سطرهای جدید امکان وارد کردن شماره و گروه درس جدید و انتخاب گزینه مناسب برای ستون “درخواست” وجود خواهد داشت.
روش دیگری که برای اضافه کردن گروه درسی جدید وجود دارد این است که از جدول پایین “لیست گروه های درسی مورد نظر” روی یک گروه درسی کلیک کرده و گروه درسی مذکور به جدول “دروس در دست ثبت نام” منتقل خواهد شد.
■ تغییر گروه های درسی ثبت نام شده
استفاده از این گزینه در مواردی مطرح می باشد که در راستای تنظیم برنامه درسی، در صورت لزوم دانشجو بتواند در هر مرحله نسبت به تغییر یک یا دو گروه درسی ثبت نام شده (نهایی یا لیست انتظار) اقدام نماید. (در مواقع حساس امکان حذف و اخذ مجدد گروه درسی به دلیل وجود لیست انتظار وجود نخواهد داشت) در صورتی که بر اساس قوانین و شرایط تغییر امکان پذیر باشد، گروه های جدید ثبت شده و گروه های قبلی حذف خواهند شد و در غیر این صورت پیغام مناسبی مبنی بر امکان پذیر نبودن درخواست ارسال می گردد.

برای ورود به سامانه انتخاب رشته مجازی کنکور سراسری کلیک نمایید.

به نکات زیر توجه فرمایید:

● در هر بار استفاده از این گزینه اصلاح گروه درسی برای یک یا دو درس امکان پذیر می باشد.
● تغییر گروه درسی در صورتی امکان پذیر است که اولا گروه درسی قبلی برای دانشجو ثبت نهایی یا ثبت لیست انتظار شده و ثانیا با توجه به قوانین و شرایط پیش بینی شده دانشجو بتواند در گروه درسی جدید به صورت نهایی ثبت نام نماید.

۳) لیست گروه های درسی (مورد نظر)
در ثبت نام اصلی و ترمیم کلیه گروه های تعریف شده برای دروس ثبت نام مقدماتی و کلیه گروه های درسی برای دروس رد شده و حذف اضطراری، حذف پزشکی و حذف مجاز دانشجو(به شرطی که در این ترم ارائه شده باشد) در مرحله بارگذاری فرم در جدول نمایش داده می شود.

عملیات ویژه ای که در این جدول امکان پذیر است به شرح زیر می باشد:

▪︎ کار با گزینه انتخاب درس
در صورتی که کاربر روی این گزینه کلیک کند، یک فرم فرعی که به کمک آن انتخاب یا وارد کردن یک شماره درس مشخص ممکن می باشد ظاهر می گردد. کاربر می تواند شماره مورد نظر را مستقیما وارد کرده و یا به کمک راهنما شماره درس مورد نظر را جستجو نماید.(وارد کردن شماره دانشکده، گروه آموزشی، شماره درس و نام درس و ترکیبی از آن ها محدوده راهنما را مشخص می نماید.)

پس از وارد کردن شماره درس کاربر می تواند یکی از گزینه های زیر را انتخاب نماید:
◇ “حذف گروه ها”
یعنی همه گروه های درسی مذکور از جدول پایین حذف گردد.
◇ “مشاهده آخرین وضعیت گروه ها”
یعنی اگر گروه های این درس در جدول پایین وجود ندارد، به آن اضافه گردد و اگر وجود دارد آخرین وضعیت آن از نظر تعداد ثبت نام شده و تعداد لیست انتظار و در صورت تغییر سایر شرایط مانند نام استاد، ساعات ارائه و غیره نشان داده شود.
◇ “انصراف”
یعنی انصراف از عملیات مذکور

▪︎ استفاده از کلیک راست
روی هر یک از گروه های درسی در صورتی که کاربر علامت ماوس را روی هر سطر جدول پایین قرار داده و کلیلک راست را فشار دهد، مانند کار با گزینه “انتخاب درس” (ردیف الف) عمل می نماید. با این تفاوت که شماره درس مربوط سطری که روی آن کلیک کرده ایم به صورت پیش فرض انتخاب خواهد شد. این امکان برای سرعت بخشیدن به عملیات کاربر پیش بینی شده است.

▪︎ انتقال ماوس روی هر سطر جدول
در صورتی که کاربر ماوس را روی هر سطر جدول قرار دهد، روز و زمان ارائه گروه درسی مذکور در همان سطر به صورت “نمایش سریع” به کاربر نشان داده می شود (در کادر زرد رنگ)
لازم به ذکر است چنانچه مقابل ساعت برگزاری کلاس حرف “ف” قرار گرفته باشد، به معنی تشکیل شدن کلاس آن ساعت در هفته های فرد، و حرف “ز” به معنی تشکیل شدن کلاس آن ساعت در هفته های زوج خواهد بود.

▪︎ مشاهده پیش نیاز، هم نیاز، متضاد و نظام های خاص درس
در ستون های (پیش نیاز)، (هم نیاز)، (متضاد) و (نظام خاص) در صورتی که هر گروه درسی دارای پیش نیاز، هم نیاز، متضاد و یا نظام خاص باشد، به ازای درس مربوطه کلمه (دارد) قید شده است. در مواردی که کلمه (دارد) قید شده است، کاربر می تواند با قرار دادن ماوس روی کلمه و کلیک کردن آن، به ترتیب پیش نیاز ها، هم نیازها، متضادها و نظام های خاص درس مورد نظر را مشاهده نماید.

▪︎ کلیک کردن روی هر سطر جدول
کاربر می تواند ماوس را روی هر سطر از جدول پایین قرار داده و کلیلک نماید. کلیک مذکور با هدف انتقال گروه درسی از جدول پایین به جدول بالا برای انجام عملیات ثبت نامی روی گروه درسی پیش بینی شده است. به هر حال دو حالت ممکن است مطرح باشد:
• درسی که روی آن کلیک شده در جدول بالا وجود دارد. در این صورت پس از سوال از کاربر در رابطه با وجود درس مذکور در جدول بالا، در صورت درخواست کاربر، گروه درسی در جداول بالا اصلاح شده و در حالت درخواست “ثبت” قرار می گیرد.
• درسی که روی آن کلیک شده در جدول بالا وجود ندارد. در این صورت گروه درسی جدید به جدول بالا منتقل شده و در حالت درخواست “ثبت” قرار می گیرد.

 

جهت ورود به سایت آموزشیار دانشگاه آزاد – edu.iau.ac.ir کلیک نمایید.

 

مراحل ثبت نام

پس از ظاهر شدن فرم ثبت نام یا ترمیم، دانشجو می تواند تغییرات مورد نظر را در جدول “دروس در دست ثبت نام” وارد کرده و سپس گزینه “بررسی تغییرات” را انتخاب و در صورت صحیح بودن تغییرات یعنی سبز رنگ بودن پیغام اطلاع در قسمت پایین فرم و عدم وجود خطا در ستون توضیحات از جدول دروس در دست ثبت نام، گزینه “اعمال تغییرات” را انتخاب کند. عمل مذکور می تواند چندین مرتبه تا رسیدن به هدف نهایی تکرار شود.
باید به این نکته توجه شود که چنانچه در درخواست ثبت نام برای یک یا چند درس خطایی وجود داشته باشد، هیچ کدام از دروس دانشجو در درخواست مورد نظر ثبت نمی شود و ثبت یک درس برای دانشجو زمانی در سیستم عمل شده است که در جدول “دروس در دست ثبت نام” تحت ستون “وضعیت درس” (ستون هشتم) یکی از کلمات “ثبت نهایی” یا “انتظار” درج شده باشد.
همچنین در صورتی که دانشجو قصد انصراف از ادامه عملیات را داشته باشد، در هر لحظه امکان انتخاب گزینه “بازگشت” برای خروج موقت از سیستم ثبت نام وجود خواهد داشت. به هر حال توجه شود که خروج از سیستم به معنی انصراف از تغییرات اعمال شده نخواهد بود. در آخر دقت کنید که در هر مرحله کاربر می تواند یک یا چند گروه درسی را وارد و برای هر کدام یکی از درخواست های “ثبت”، “انتظار” و یا حذف را مشخص کرده و گزینه “بررسی تغییرات” را انتخاب نماید. در صورت وجود هر نوع اشکال تحت ستون “توضیحات” تعداد خطاها مشخص می گردد. کاربر می تواند با قرار دادن ماوس روی هر خط توضیح کامل خطا یا خطاها را مشاهده کرده و نسبت به اصلاح آن اقدام نماید.
دانشجویانی مجاز به انتخاب واحد نخواهند بود که بدهی داشته باشند، پس قبل از زمان در نظر گرفته شده برای انتخاب واحد، از قسمت مدیریت مالی نیمسال های تحصیلی دانشجو و سپس پرداخت الکترونیکی، شهریه  ثابت و متغیر ترم خود را واریز نمایید.

 

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام وام دانشجویی ساجد دانشگاه آزاد کلیک نمایید.

 

 راهنمای کامل کد ارائه دروس انتخاب واحد
راهنمای کامل کد ارائه دروس انتخاب واحد

سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

آدرس سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد به نشانی edu.iau.ac.ir می باشد و تمام امکانات سایت سیدا در این سامانه نیز موجود است. دانشجویان جهت انتخاب واحد در سایت آموزشیار ابتدا باید شماره دانشجویی جدید و همچنین رمز عبور خود را در دسترس داشته باشند که نسبت به قبل تغییر کرده است. پیش از آموزش تصویری انتخاب واحد دانشگاه آزاد ابتدا باید اطلاعات لازم برای ورود به سامانه را تهیه کنید :

ورود به سامانه آموزشیار:

■ کد دانشگاه + شماره دانشجویی + edu@

به عنوان مثال کد دانشگاه آزاد تهران شمال 157 است و فرضا اگر شماره دانشجویی 123456789 باشد، شماره دانشجویی ورود به سامانه آموزشیار به صورت زیر می باشد.
157123456789@edu

برای آشنایی با سامانه پژوهشیار کلیک کنید.

رمز عبور ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد

رمز عبور ورود به سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد از: شماره دانشجویی + کد دانشگاه تشکیل می شود. به صورت زیر :

157123456789

کد ارائه دروس دانشگاه آزاد

کد و نام واحد های سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد، پس از اطلاع از کد دانشگاه، وارد سایت به نشانی edu.iau.ac.ir شوید و شماره دانشجویی جدید خود که به صورت edu@ + شماره دانشجویی + کد دانشگاه می باشد. در بخش نام کاربری و رمز عبور جدید را که به صورت شماره دانشجویی + کد دانشگاه می باشد در بخش کلمه عبور درج نمایید.
بعد از ورود به پروتال شخصی خود در سامانه، در منوی سمت راست سایت سه گزینه اصلی را مشاهده می کنید. ثبت نام دروس دانشجو، درخواست مجوز و ارزشیابی اساتید.
بر روی عبارت “ثبت نام دروس دانشجو” بزنید و سپس از منویی که نمایش داده می شود، بر روی گزینه “انتخاب واحد” کلیک کنید. با ورود به بخش انتخاب واحد، اطلاعات شما به صورت تصویر زیر نمایش داده می شود و باید از قسمت پایین صفحه دکمه “ادامه” را بزنید.
در مرحله بعدی وارد صفحه انتخاب واحد می شوید و از دو راه می توانید کد ارائه دروس دانشگاه آزاد در آن ترم را درج کنید. بر روی گزینه انتخاب کلاس درس از دروس دانشجو یا انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو کلیک کنید.
اگر در گزینه “انتخاب درس از دروس رشته دانشجو” لیست دروس ارائه شده نمایش داده نشود، از طریق گزینه “انتخاب کلاس درس از دانشکده دانشجو” استفاده نمایید و یا بالعکس. سپس در صفحه ای که ایجاد می شود، کد ارائه در انتخاب واحد را درج و ثبت نمایید.

 

جهت اطلاع از شرایط مهمانی دانشگاه آزاد  کلیک نمایید.

 

آموزش انتخاب واحد دانشگاه آزاد و کد ارائه دروس دانشگاه آزاد

پس از وارد کردن کد درس، لیست دروس و اساتیدی که آن درس را ارائه داده اند نمایش داده می شود که شما می توانید با توجه به ساعات و روزهایی که امکات حضور در دانشگاه دارید، یک گزینه را انتخاب کنید.

نکات مهم در زمان انتخاب واحد

● دانشجویان حداقل باید در یک ترم 12 واحد درسی اخذ کنند و در صورتی که تعداد واحد ها کمتر باشد، آن ترم حذف خواهد شد مگر اینکه دانشجوی ترم آخر باشید و دروس باقیمانده کمتر از 12 واحد باشند.
● انتخاب واحد دانشجویان ترم اول دانشگاه آزاد توسط خود دانشگاه انجام می گیرد.
● پیش از انتخاب واحد باید میزان شهریه ای را که سامانه در نظر گرفته است را واریز نمایید.
● با معدل بالاتر از 17 امکان اخذ 24 واحد درسی دارید و با معدل مابین 12 تا 17 می توانید 20 واحد اخذ کنید.
● دانشجویان مشروط که معدل پایین تر از 12 دارند، حداکثر می توانند 14 واحد درسی بگیرند.
● حتما دروس پیش نیاز و هم نیاز را رعایت کنید و طبق چارت انتخاب واحد انجام دهید.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ + راهنما کامل برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ + راهنما کامل برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ + راهنما کامل با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

انتخاب واحد دانشگاه آزاد اسلامی ۱۴۰۳ + آموزش تصویری

انتخاب واحد دانشگاه علمی کاربردی

منابع درسی کنکور سراسری ۱۴۰۳

مشاوره کنکور سراسری ۱۴۰۳

کد ارائه دروس انتخاب واحد چیست؟ + راهنما کامل

3/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور