ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه کنکور را شکست دهیم؟

چگونه کنکور را شکست دهیم؟ 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

غول چگونه کنکور را شکست دهیم؟ چرا قبول شدن در کنکور برای برخی از داوطلبان کار بسیار دشواری به نظر می رسد و برای برخی دیگر نه؟ چه روش هایی را می توان برای غلبه بر کنکور انجام داد؟ این ها سوالاتی است که ذهن همه متقاضیان آزمون کنکور را پر کرده و نیاز به پاسخدهی دارد. در ادامه با 14 راز مهم شکست دادن غول کنکور ، راهکارهای موثری را خواهیم آموخت، اما برای کسب مشاوره و برنامه ریزی دقیق تر، می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

برای پاسخ به این سوال که چگونه کنکور را از طریق برنامه ریزی استاندارد شکست دهیم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

با وجود اما و اگرها چگونه کنکور را شکست دهیم؟

با وجود اما و اگرها چگونه کنکور را شکست دهیم؟

آزمون کنکور از همان زمانی که به وجود آمد، به یک دغدغه بزرگ و شاید بزرگترین مرحله تحصیلی تبدیل شد. اما میزان میزان این دغدغه برای تعدادی بزرگتر از سایرین بوده و هست، و هر کسی آن را به شکلی برای خود تعریف می کند.

یکی از دشواری های کنکور هم به نحوه برگزاری آن برمی گردد. چرا که دانش آموزان تا پایان آخرین سال تحصیلی خود در مدرسه، امتحانات را یکی یکی و با سبک دیگری پشت سر گذاشته اند، اما برای کنکور باید در طول یک سال چندین کتاب و درس را با هم به طور متعادل مطالعه کنند. اینجاست که با این سوال مواجه می شوند که چگونه کنکور را شکست دهیم؟

ایجاد تعادل و حتی سبک و سنگین کردن دروس و اینکه کدام یک مهمترند، پیچ و خم های گوناگون، خستگی های راه، نا امیدی ها، استرس ها و ترس از اینکه مبادا پذیرفته نشوم، همگی دست به دست هم می دهند تا این مرحله برای کنکوری به یک غول بزرگ تبدیل شود.

اما نباید فراموش کرد که این شرایط برای همه یکسان است و افراد موفق آنهایی هستند که به اصطلاح قلق کار دستشان آمده و با تکنیک های موثر، این مسیر را با موفقیت طی می کند. در ادامه با چند نمونه از این تکنیک ها آشنا می شویم.

با چه روش هایی و چگونه کنکور را شکست دهیم؟

اگر شما به سایت ها و یا مراکز مشاوره تحصیلی مراجعه کنید، تقریبا همه آن ها توصیه های یکسانی را پیشنهاد می دهند. شاید این روش ها برایتان بدیهی و تکراری به نظر برسد، اما حقیقت این است که رمزهای موفقیت در عملی کردن همین راهکارها نهفته است.

تفاوت فردی که در کنکور رتبه برتر را به دست می آورد، با داوطلبی که صرفا ورود به دانشگاه از هر نوعی را مد نظر دارد، در تلاش شبانه روزی و آشنایی با شیوه های مطالعه صحیح است. اگر احساس می کنید که با روند فعلی نتیجه لازم را نمی گیرید، بایستی آن را تغییر دهید. انیشتن در جایی می گوید، ” در تعجبم از کسانی که کارهای تکرار انجام می دهند، اما انتظار نتایج متفاوت دارند”.

بنابراین، به طور مداوم به اثر بخشی روش درس خواندنتان توجه کنید و در صورت عدم کسب نتیجه دلخواه، آن را تغییر دهید. البته ممکن است یک داوطلب عادی با تکنیک های جدید آشنایی داشته باشید. به همین دلیل، مشورت با یک مشاوره خبره و با تجربه می تواند بسیار راهگشا باشد.

به منظور شناخت  تغییرات کتاب درسی برای کنکور لینک مربوطه را انتخاب کنید

14 راز مهم شکست دادن غول کنکور

راز موفقیت در کنکور از زبان رتبه های برتر

حال که به ضرورت آگاهی از ویژگی های مطالعه یک پشت کنکور موفق پی بردیم، در زیر چند مورد از مهمترین عوامل موفقیت رتبه های برتر را با هم مرور می کنیم و در مورد آن ها توضیح می دهیم.

  1. اعتماد بنفس را دست کم نگیرید

اگر مدام احساس نگرانی دارید، به این فکر می کنید که ممکن است قبول نشوید، دیگران را در سطحی بالاتر از خود تصور می کنید، و یا از خود احساس نارضایتی دارید، بخش زیادی از آن به کمبود اعتماد بنفس مربوط است. چنانچه می خواهید بدانید که چگونه کنکور را شکست دهیم؟ قدم اول این است که به خود و تلاش هایتان ایمان داشته باشید.

خود را ناتوان تصور کنید و باور داشته باشید که شما هم قابلیتهای خاص خود را دارید. در مسیرتان ثابت قدم باشید و از مقایسه خود با دیگران دست بکشید. در مکان ها و جاهی مختلف مطالعه تان بنویسید ” من می توانم ” و از جملات انگیزشی زیبا استفاده کنید.

  1. چگونه کنکور را شکست دهیم؟ فرصت را غنیمت شمرید

همه ما این ضرب المثل که ” کار امروز را به فردا مینداز ” را شنیده ایم. متاسفانه برخی از کنکوری های عزیز با به تعویق انداختن روزهای شروع مطالعه و یا مکث های طولانی، زمان را از دست می دهند. زمان هایی که حوصله درس خواندن ندارید، به این فکر کنید که اگر در این زمان تلف شده حتی یک یا چند صفحه بیشتر می خواندم می توانستم یک تست در کنکور بزنم.

آینده شما به همین تلاش های امروزتان  بستگی دارد و سعی کنید که از هر لحظه آن بهتریت استفاده را ببرید.

جهت آشنایی با  روش های درس خواندن در سر و صدا  بر روی لینک کلیک کنید

  1. برنامه ریزی داشته باشید

اهمیت برنامه ریزی نه تنها در حوزه تحصیل، بلکه تمام مسائل زندگی بر همگان واضح است. اما وقتی که از برنامه ریزی برای کنکور صحبت می کنیم، تنها منظور تعیین ساعات مطالعه نیست. بلکه تعیین زمان استراحت، غذا خوردن، خوابیدن، نظافت و همه ابعاد زندگی را در بر می گیرد. علاوه بر این، یک کنکوری باید برنامه ریزی را به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم کند.

در پاسخ به اینکه چگونه کنکور را شکست دهیم؟ شما باید بدانید که برای امروز، این هفته، این یک ماه، و چند ماه خود چه دروسی را می خواهید بخوانید و به چه هدفی باید دست پیدا کنید. این کار به ذهن شما نظم می دهد و قانونمندی را در مسیر مطالعه حاکم می کند. البته چینش یک برنامه استاندارد کار چندان راحتی نیست و می توانید برای این منظور از مشاورین ایران تحصیل کمک بگیرید، تا به شما یک برنامه ریزی اصولی ارائه گردد.

  1. از شکست خوردن نترسید

اینکه دوست نداشته باشید شکست بخورید، بسیار طبیعی است. اما نباید این احساس به ترس افراطی تبدیل شود. توصیه می کنیم که ابتدا سر منشا این ترس را پیدا کنید و برای رفع آن اقدام کنید. ممکن است شما از نگاه خانواده، اطرافیان و دوستان به خودتان در صورت عدم قبولی مضطرب باشید. همچنین، این احتمال وجود دارد که به دلیل ضعف در مطالعه و عملکرد، این حالت به سراغ شما آمده باشد. بنابراین، ابتدا دلیل را پیدا وسپس آن را با روش های اصولی از راه بردارید.

  1. استراحت کافی داشته باشید

بدن و جسم شما به تجدید قوا نیاز دارید. برخی از داوطلبان شبانه روز درس می خوانند، و فکر می کنند که استراحت کردن یعنی اتلاف وقت.

خوب است که ما حد اعتدال را رعایت کنیم و هر چیزی را سر جایش داشته باشیم. علاوه بر استراحت های کوتاه مدت، سعی کنید هر چند وقت یک بار زمانی را برای پرداختن به کارهایی که دوست دارید اختصاص دهید.

برای دریافت برنامه ریزی آنلاین کنکور بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید

  1. کتاب های مناسب تهیه کنید

با وجود اینکه منبع اصلی سوالات کنکور، کتاب اصلی درس است، اما این حقیقت را نمی توان کتمان کرد که یک کنکوری به کتاب های تست و کمک آموزشی هم نیاز خواهد داشت. متاسفانه با به وجود آمدن مافیای کنکور و تعدد بالای موسسات مختلف آموزشی، برخی از متقاضیان در پیدا کردن بهترین منابع دچار مشکل می شوند.

به همین دلیل توصیه می شود که به جای اینکه خود را در میان کتابهای گوناگون غرق کنید، تحقیق کنید و بهترین را تهیه نمایید. چندین بار خواندن یک کتاب مفید، بهتر از یک بار خواندن چند کتاب غیر اصولی و بی فایده است.

  1. واقع بین باشید

جواب اغلب مشاورین به این سوال که چگونه کنکور را شکست دهیم؟ این است که منطقی نگاه کنید. داشتن هدف های بلند نه تنها بد نیست، بلکه بسیار هم خوشایند است. اما نباید ما را از واقع بینی دور کند. بسیاری از افراد تصور می کنند که مسیر رسیئن به موفقیت، یک راه هموار و مستقیم است. اما واقعیت این است هیچ گنجی راحت به دست نمی آید. این واقع بینی در همه مراحل کنکور، از مطالعه گرفته تا انتخاب رشته را در بر می گیرد.

برای اطلاع از 12 راه طلایی برای افزایش کیفیت مطالعه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

  1. آزمون های آزمایشی بدهید.

وقتی که برای یک مدت مشخص مطالعه می کنید، ممکن است که فکر همه چیز در حد ایده آل است و شما در سطح عالی قرار دارید. اما اگر یک آزمون جامع از خود بگیرید، متوجه خواهید شد که اوضاع به آن خوبی ها هم که فکر می کردید، نیست. مزیت بزرگ این گونه آزمون این است که فصول و مباحث را به صورت ترکیبی مورد سوال قرار می دهد و محک زدن واقعی تر خواهد بود.

  1. چگونه کنکور را شکست دهیم؟ تا می توانید تست بزنید.

درس خواندن مستمر و پشت سر هم، بدون تست زدن تقریبا فایده ایی ندارد. در مشاوره و برنامه ریزی اکیدا توصیه می شود که تست را در برنامه خود بگنجانید. به طور کلی می توان گفت که تست شامل سه مرحله است. مرحله اول، همزمان با درس خواندن است، مرحله دوم، پس از هطالعه همه کتاب، و مرحله سوم، در نزدیکی کنکور که بعد از عید را شامل می شود.

چنانچه در هنگام تست زدن جواب سوالی را بلد نبودید، به سراغ پاسخ تشریحی آن و توضیحات کتاب  بروید. همچنین، حتما تست های زمان دار را تمرین کنید. تا در سر جلسه کنکور، مدیریت جلسه برایتان دشوار نباشد.

برای آشنایی با نحوه برنامه ریزی کنکور توسط رتبه های تک رقمی کلیک کنید

     10. تحلیل کارنامه قبولی سال های گذشته

با نگاه کردن به کارنامه افراد پذیرفته شده در کنکور سال های گذشته، تا حد زیادی به خویدی خود، پاسخ این سوال چگونه کنکور را شکست دهیم؟ را پیدا خواهید کرد.

کسی که هدف پزشکی را در یکی از دانشگاه های معتبر کشور در ذهن می پروراند، به درصدهای متفاوتی با کسی که می خواهد رشته غیر پزشکی را در یک دانشگاه سطح پایین قبول شود، نیاز دارد. سعی کنید، چند نمونه کارنامه تهیه و با دقت آن ها را بررسی کنید.

       11.  دوستان درسخوان انتخاب کنید

شاید شما هم این جمله معروف را شنیده باشید که ما میانگین پنج نفری هستیم که بیشترین ارتباط را با آن ها داریم “. اگر در اطراف شما دوستانی باشند که هیچ علاقه ایی به درس خواندن ندارند و وقت خود را کارهای دیگری صرف می کنند، بتدریج انگیزه و جدیت شما نیز کاهش می یابد. س

سعی کنید با افرادی معاشرت داشته باشید که دغدغه آن ها تحصیل و علم است. البته این بدان معنا نیست که دوستانتان را تنها بر این اساس انتخاب کنید. اما توصیه می شود که این نکته را در روابطتتان نیز در نظر داشته باشید.

همچنین، می توانید بعضی اوقات جلساتی را ترتیب دهید که همراه با دوستانتان به صورت دسته جمعی درس بخوانید و اشکالات را با کمک یکدیگر رفع نمایید.

برای آشنایی با روش جمع بندی کنکور  لینک مربوطه را انتخاب کنید

    12. چگونه کنکور را شکست دهیم؟ عادات بد را کنار بگذارید

همه ما عادات و رفتارهایی داریم که بعضی از آن ها ممکن است مخل درس خواندن و پیشرفت ما شوند. سیطره این عادات در افراد متفاوت است. برای مثال، گذراندن ساعات طولانی در فضای مجازی، مکالمه های طولانی، سرعت کند در انجام کارها، مهمانی رفت های مداوم، و … نمونه ایی از این رفتارها است. 

تشخیص اینکه کدام رفتار مزاحم مطالعه است، بر عهده خود داوطلب کنکوری است. ترک کردن عادات همیشگی نیز ممکن است به همین راحتی نباشد. بنابراین، سعی کنید به تدریج و با روش های جایگزین مناسب، رفتارهای مناسب را در خود نهادینه کنید.

    13. حواسپرتی ها را از خود دور کنید

اجازه ندهید هیچ چیز تمرکز شما را برهم زند.جتی اگر ساعت ها مطالعه کنید، اما عمیقا در کتاب فرو نروید، هیچ سودی نبرده اید. اگر در حین درس خواندن حواستان مدام به مسائل مختلف پرت می شود، آن ها را بنویسید. تمام افکاری که در ذهنتان مرور می شود را بر روی کاغذ بیاورید و در مقابل آن، دلیل بروزش را یادداشت کنید.

چنانچه سر و صدا عامل حواسپرتی است، باید به یک جای خلوت بروید. حتی شاید دکور و فضای اتاق هم سرگرم کننده باشد. از دما، نور و اکسیژن اتاق خود مطمئن شوید، چرا که در صورت عدم تعادل خیلی زود خسته می شوید. 

برای دریافت راهنمای جامع انتخاب رشته کنکور سراسری وارد لینک مربوطه شوید

     14.  تکنیک های جمع بندی و خلاصه نویسی را یاد بگیرید

زمانی که دارید مطالعه می کنید، نکات مهم را یادداشت برداری کنید. شما برای تثبیت مطالب در ذهنتان، به مرور و یادآوری نیاز دارید. برای این کار، خواندن خلاصه برداری ها بهترین راه است. البته شیوه های خلاصه نویسی متنوع است و برای برخی دروس نیز با سایرین فرق دارد.

برای مثال، خلاصه نویسی درختی ( یا شاخه ایی) از بهترین روش ها برای دروس حفظی و تشریحی است. در نهایت، به جمع بندی های کوتاه مدت و بلند مدت نیاز دارید. این موارد باعث نظم بخشیدن به ذهن و ماندگاری مطالب منجر خواهد شد. 

خلاصه مطالب

در این مقاله به این سوال که چگونه کنکور را شکست دهیم؟ پاسخ دادیم و با ذکر 14 راز مهم شکست دادن غول کنکور سعی کردیم اطلاعات لازم را در این مورد کسب کنید.

اگر شما نیز می خواهید که از رتبه های برتر و موفق کنکور باشید و به رشته مورد نظر خود دست یابید، می توانید از مشاوره همکاران ما بهره ببرید. برای کار، از ساعت 8 صبح الی 12 شب در همه روزهای از طریق شماره های ذکر شده در جدول زیر با ما تماس بگیرید.

جهت دریافت مشاوره چگونه کنکور را شکست دهیم؟ و رتبه شویم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه کنکور را شکست دهیم؟

برای کسب مشاوره حرفه ایی و روش های کسب رتبه، می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

راز موفقیت نفرات برتر کنکور چیست؟

نمی توان یک عامل را سبب موفقیت دانست، اما مطمئنا از یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده بهره مندند.

دانش آموزان چگونه می توانند در کنکور موفق شوند؟

داوطلبان در هر سطحی با تلاش و به کارگیری 14 راز مهم شکست دادن غول کنکور می توانند به نتیجه مطلوب دست یابند.

چطور بر استرس کنکور غلبه کنیم؟

بهتر است برای غلبه بر اضطراب ها و نگرانی ها با یک مشاور صحبت کنید.

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور