ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه در کنکور موفق شویم؟

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در کنکور موفق شویم؟ ، برای پاسخ به این سوال لازم است نکات بسیاری را در نظر داشته و روش های متعددی را به کار بگیرید. اگر داوطلب کنکور هستید و دوست دارید در این آزمون ، به رتبه و نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنید ، به سوالات شما در این مطلب پاسخ خواهیم داد. با بررسی 16 گام مهم برای تضمین موفقیت در کنکور ، می توانید در این مسیر مشکلات را آسان تر پشت سر بگذارید.

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونه در کنکور ریاضی موفق شویم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

برای دریافت راهکارهای اساسی جهت پاسخ به سوال چگونه در کنکور موفق شویم؟ حتماً از مشاوران خبره کمک بگیرید.

پاسخ به سوال چگونه در کنکور موفق شویم؟

در این قسمت قصد داریم پاسخ به سوال چگونه در کنکور موفق شویم؟ را با بررسی نکات کلی توضیح دهیم. قبل از اینکه 16 گام مهم برای تضمین موفقیت ، را بررسی نماییم ، ابتدا قصد داریم فضایی از موفقیت در کنکور را برای شما بازسازی نماییم. در ابتدا قبل از هرچیزی لازم است ، هدف اصلی خود را مشخص کنید. به طور مثال تعیین کنید قصد کسب نمره زیر 100 را دارید یا زیر 10 و یا زیر 1000  و یا دوست دارید فقط در کنکور مجاز شوید. زیرا با تعیین هدف است که برنامه و نحوه عملکرد شما مشخص خواهد شد. اگر هدف خود را تعیین نکنید ، تلاش های تان آن طور که باید و شاید ، به ثمر نخواهد نشست. پس از مشخص کردن هدف ، لازم است با مشاوری خبره مشورت کنید تا برنامه ای مختص خودتان دریافت نمایید. این مرحله نیز  از همیت بسیاری برخوردار می باشد . پس از مشخص شده برنامه ، لازم است با روش های مطالعه و مرور و جمع بندی دروس آشنا باشید.

برای آشنایی با رتبه های برتر کنکور کلیک کنید.

نکات کاربردی برای پاسخ به چگونه در کنکور موفق شویم؟

ما در این قسمت قصد داریم با بررسی 16 گام مهم برای تضمین موفقیت ، به سوال شما در رابطه با چگونه در کنکور موفق شویم؟ پاسخ دهیم. در ادامه نکاتی را که کمتر به آن ها توجه می کنید ، برای پاسخ به سوال 16 گام مهم برای تضمین موفقیت ، بررسی خواهیم کرد.

اگر دوست دارید یک پشت کنکوری موفق باشید ، کلیک کنید.

باورهای تان را تقویت کنید

اگرچه در قسمت های بالاتر ما از هدف و تعیین هدفی مشخص صحبت کردیم ؛ اما گاهی دیده می شود که داوطلبان با وجود داشتن هدفی مشخص ، آن طور که باید و شاید تلاش نمی کنند. تلاش نا کافی از عدم ایمان و باور سرچشمه می گیرد. پس حتماً همزمان با تعیین هدف روی باورهای تان کار کنید. البته این طبیعی است که در این مورذ مشکل داشته باشید که در این صورت به شما توصیه می کنیم از مشاوران کمک بگیرید و یا با خواندن کتاب های انگیزشی و هر فعالیت دیگری که منجر به تقویت ایمان و باورتان می شود ، برای تقویت باورهای خود تلاش کنید.

برای اطلاع از روش مطالعه عربی کنکور کلیک کنید.

با خودتان رقابت کنید

همیشه افرادی موفق می شوند که با خودشان رقابت کنند. رقابت کردن با خود به جای دیگران چندین فایده دارد ، یکی از اصلی ترین فایده های آن این است که خودتان را دیگران مقایسه نمی کنید. دومین فایده این است که هر روز در حال پیشرفت خواهید بود. پس به جای اینکه با دیگران رقابت کنید ، همیشه خودتان را در نظر بگیرید.

برای اینکه بدانید منظور از زیرگروه در کنکور چیست ، کلیک کنید.

خودتان را به خودتان ثابت کنید

در اطراف همه ما ، همیشه افرادی هستند که ساز مخالف می زنند و اصرار دارند که دستیابی به هر هدف را ناممکن و محال جلوه دهند. یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با 16 گام مهم برای تضمین موفقیت می توانیم به شما بگوییم ، همین مورد است. گاهی این افراد از دوستان و یا افراد درجه 2 اطراف ما هستند که می توانیم به راحتی از آن ها فاصله بگیریم. گاهی هم ممکن است این افراد از اقوام درجه یک ما باشند که در این گونه مواقع چاره ای نیست و اگر شما با این دسته افراد مواجه هستید ، توصیه می کنیم تا جای ممکن نسبت به حرف های آنها بی تفاوت باشید و سعی نکنید که خودتان را به کسی ثابت کنید. فراموش نکنید ، موفقیت خودش سر و صدا به پا خواهد کرد.

شکست اجتناب ناپذیر است

برخی از افراد تصور می کنند که برای رسیدن به موفقیت باید مدام موفقیت کسب کنند تا به نتیجه نهایی برسند ؛ اما این طور نیست و از پس هر شکستی یک موفقیت به دست می آید. پس اگر در مسیر رسیدن به موفقیت نهایی ، گاهی شکست هایی را تجربه کردید ، ناامید نشوید. این موضوع نیز از جمله مهم ترین نکات در 16 گام مهم برای تضمین موفقیت در کنکور محسوب می شود.

برنامه ریزی

برنامه ریزی سنگ بنای اصلی موفقیت در هر کاری است. وقتی شما ندانید به کدام مقصد در حال حرکت هستید ، نتیجه ای بسیار معمولی خواهید گرفت ؛ اما اگر با برنامه ریزی به سمت هدف خود حرکت کنید ، قطعاً می توانید نتیجه ای به مراتب بهتر از مطالعه خود بگیرید. برنامه ریزی درسی یکی از مهم ترین و اصلی ترین گام ها در 16 گام مهم برای تضمین موفقیت ، محسوب می شود. اگر به خواهیم به سوال شما در رابطه با چگونه در کنکور موفق شویم؟ پاسخ دهیم ، باید بگوییم که لازم است برنامه ریزی داشته باشید.

آشنایی با روش های مطالعه

از نکات مربوط به انگیزه و ایمان و باور که بگذریم ، به روش های مطالعه و نبرد در میدان جنگ می رسیم. همه ما می دانیم که تنها با داشتن روحیه و انگیزه بالا ، نمی توانید در کنکور موفق شوید . یکی از 16 گام مهم برای تضمین موفقیت ، داشتن اطلاعات کافی در رابطه با انواع روش های مطالعه است. روش های مطالعه به تنهایی موارد مختلفی را در بر می گیرد. به طور مثال باید از نحوه پیش مطالعه ، نحوه مطالعه ، نحوه مرور ، متدها و تکنیک های مطالعه مانند تندخوانی و بسیاری موارد دیگر اطلاعات داشته باشید. ما در ادامه برخی از این موارد را بررسی خواهیم کرد.

16 گام مهم برای تضمین موفقیت

تقویت مهارت تست زنی

تمامی داوطلبان مطالعه می کنند برای اینکه از پس تست های کنکور برآمده و بتوانند سوالات تستی را پاسخ دهند. به همین دلیل تقویت مهارت تست زنی بسیار مهم است و باید با انواع روش های تست زنی آشنا باشید. برای آشنایی با انواع روش های تست زنی می توانید از مشاوران کمک بگیرید.

آشنایی با روش های تند خوانی

شاید یکی از دلایل کم بودن ساعت مطالعه شما ، لذت نبردن از مطالعه کردن است. برای لذت بردن از مطالعه ، بهترین راه یادگیری تند خوانی است. با یادگیری تند خوانی شما می توانید در کمترین زمان ممکن ، بیشترین ساعت مطالعه را داشته و در نتیجه در عین لذت بردن ، ساعت مطالعه خود را نیز افزایش دهید. همانطور که در مطالب فوق اشاره کرده بودیم ، یکی از 16 گام مهم برای تضمین موفقیت در کنکور ، آشنایی با روش های مطالعه بود  که تند خوانی یکی از آن ها است.

تکنیک های موثر و نوین برای مطالعه را بیاموزید

اگر همین حالا تکنیک های مطالعه را درگوگل سرچ کنید ، با انبوهی از روش ها مواجه می شوید که قطعاً منجر به سردرگمی تان خواهد شد. همانطور که گفته بودیم آشنایی با روش های مطالعه یکی از  16 گام مهم برای تضمین موفقیت هستند. البته این به معنای امتحان کردن همه آن ها نیست. روش های مطالعه همگی دارای هدف یکسانی هستند ، تنها از مسیری متفاوت رسیدن به هدف را برای شما ممکن می سازند. به شما توصیه می کنیم از قبل در رابطه با انواع روش های مطالعه اطلاعات کسب کنید و ببینید که خودتان با کدام روش راحت تر هستید.

برای دریافت مشاوره کنکور ریاضی کلیک کنید.

آزمون های آزمایشی

یکی از مهم ترین پاسخ هایی که برای سوال چگونه در کنکور موفق شویم؟ می توانیم بدهیم ، شرکت در آزمون های آزمایشی است. شرکت در آزمون های آزمایشی را دست کم نگیرید و حتماً هر ماه یا دو ماه یک بار یک آزمون آزمایشی شرکت کنید. لازم است در این قسمت به این نکته اشاره کنیم که آزمون های آزمایشی جامع ، از جمله مهم ترین آن ها هستند.

دوری از شبکه های اجتماعی

اگرچه تکنولوژی اینترنت این روزها برای بسیاری از مشکلات و مسائل کارگشا بوده است ؛ اما لازم است بدانید برای داوطلبان کنکوری ، فایده خاصی ندارد ؛ مگر اینکه برای یافتن پاسخ سوالات خود و یا جزوه و منابع آموزشی از آن بهره بگیرید. به شما توصیه می کنیم از اینترنت در گوشی تلفن همراه خود به وِیژه برای شبکه های اجتماعی استفاده نکنید.  از جمله مضرات استفاده از شبکه های اجتماعی می توان به کاهش تمرکز و از همه مهم تر اتلاف وقت اشاره کرد.

چگونه در کنکور انسانی موفق شویم؟

استراحت و خواب کافی را دست کم نگیرید

یکی از موارد مهمی که می توانیم برای 16 گام مهم برای تضمین موفقیت بگوییم ، توجه به استراحت و داشتن خواب کافی است. بسیاری از داوطلبان کنکور برای رسیدن به موفقیت خواب و استراحت خود را کم می کنند که این دسته افراد نه تنها نتیجه ای نمی گیرند ؛ بلکه منجر به هدر رفتن سایر زحمات خودشان نیز خواهند شد.

برای دریافت مشاوره کنکور انسانی ، کلیک کنید.

ورزش و تفریح

در کنار درس خواندن همیشه باید زمانی را برای استراحت و تفریح اختصاص دهید. منظور از تفریح هر کاری است که از مشغول شدن به آن لذت می برید. به طور مثال برای از نقاشی کشیدن ، برخی از ورزش کردن برخی از قدم زدن و برخی از مطالعه کتب غیر درسی لذت می برند. پس ورزش و تفریح را دست کم نگیرید.

اختصاص زمان برای تحلیل وضعیت خودتان

یکی از مهم ترین اصولی و گام هایی که می توانیم  جهت ،  16 گام مهم برای تضمین موفقیت به آن اشاره کرد ، تحلیل مسیر و وضعیت خودتان است. همانطور که گفتیم در مسیر موفقیت فراز و نشیب های بسیاری را لازم است بگذارنید ؛ اما مهم این است که پس از گذراندن همه آن ها دوباره به مسیر بازگردید. پس برای اینکه با مشکلات کمتری مواجه باشید ، سعی کنید دلیل هر مشکل را با بررسی وضعیت خودتان بیابید. گاهی با تحلیل وضعیت و کمی فکر بیشتر ، می توانید از بروز اشتباهات لعدی جلوگیری کنید.

چگونه در کنکور ریاضی موفق شویم؟

آرامش

در طول مسیر قطعاً روزهای پر استرس و نگرانی را تجربه خواهید کرد. لازم است این نکته را یادآور شویم که تمامی داوطلبان چنین روزهایی را تجربه می کنند ، آنچه مهم است ، گذر از این روزها و حرکت به سمت موفقیت است. پس نگذارید هیچ کس و هیچ چیز آرامش شما را بر هم بزند و همیشه خودتان برای حال خوبتان تلاش کنید.

کنکور همه چیز نیست

در آخر هم لازم است بگوییم در دنیای امروز ، کنکور همه چیز نیست. اگرچه می تواند روی مسیر شغلی و شخصی شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد. اما اگر هم از آن نتیجه ای نگرفتید ، می توانید روی علایق خود تمرکز کنید و به اهداف دیگرتان برسید. با این تفکر ، مطمئن باشید کاهش قابل توجهی را در استرس روز کنکور خواهید داشت.

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به سوال شما در رابطه با چگونه در کنکور موفق شویم؟ پاسخ دهیم. در صورتی که برای شما موفقیت در کنکور مهم است ، پیشنهاد می کنیم حتماً از رتبه های برتر کمک بگیرید. البته اگر هم توانایی انجام این کار را ندارید ، لازم نیست نگران نباشید ما در این مطلب با بررسی 16 گام مهم برای تضمین موفقیت در کنکور سعی کردیم تمامی نکات مهم را بررسی نماییم.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با چگونه در کنکور انسانی و هنر موفق شویم؟ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای پاسخ به سوال چگونه در کنکور موفق شویم، مهم ترین نکته چیست؟

برای پاسخ به این سوال مهم ترین نکته می تواند برنامه ریزی ، باور درست و تلاش باشد.

در 16 گام مهم برای تضمین موفقیت ، مهم ترین گام می تواند کدام باشد؟

در این موارد مهمترین مورد باور درست و تلاش کافی است.

آیا افرادی که شاغل و یا متاهل هستند نیز می توانند رتبه برتر باشند؟

بله این افراد نیز می توانند رتبه های برتر کسب نمایند. کافی است تلاش و اراده کافی داشته باشند.

برای دریافت مشاوره موفقیت در کنکور می توان از ایران تحصیل کمک گرفت؟

بله ایران تحصیل آماده ارائه هر گونه مشاوره در این حوزه است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور