ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

هزینه رشته داروسازی ۱۴۰۳ + اعتبار مدرک

شهریه رشته داروسازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هزینه رشته داروسازی و میزان شهریه رشته داروسازی بدون کنکور در دانشگاه های غیر سراسری از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می شود و بسته به میزان واحد های انتخابی دانشجو می تواند در بازه ای مشخص تغییر داشته باشد، علاوه بر این هزینه های ثابت در رشته داروسازی بستگی به نیمسال ورودی دانشجو دارد که در سال های مختلف متفاوت می باشد.

به طور معمول شهریه رشته داروسازی بدون کنکور در نوع ثابت هر ساله از بین ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش پیدا می کند؛ البته که نرخ دقیق هرینه ها همواره قبل از آغاز مهلت پذیرش دانشجویان از سوی سازمان سنجش اعلام می گردد.

 

هزینه رشته داروسازی

هزینه رشته داروسازی

اطلاعیه

به اطلاع تمامی داوطلبان عزیز می رسانیم سازمان سنجش آموزش کشور در سال ۱۴۰۳ هیچگونه اطلاعیه ای در مورد جذب دانشجو در رشته داروسازی اعلام نکرده و جذب دانشجوی پیراپزشکی به هیچ عنوان به صورت بدون کنکور انجام نمی گیرد و اطلاعیه ارائه شده در زیر در خصوص دفترچه سال 94 ، 96 و 97 بوده است که به سال ۱۴۰۳ مربوط نمی شود.

 

شهریه رشته داروسازی بدون کنکور چقدر است؟

تحصیل بدون کنکور در تمامی رشته های پزشکی از جمله داروسازی که رشته ای محبوب می باشد طرفداران زیادی را دارد، اما بسیاری از افراد به این دلیل که در کنکور سراسری نتوانسته اند موفق باشند، از ورود به این رشته باز می مانند و به همین دلیل ثبت نام بدون کنکور در رشته داروسازی برای بسیاری از افراد جذاب می باشد، اما آیا تحقق این رویا امکان پذیر است؟ شهریه رشته داروسازی بدون کنکور چقدر است؟ و آیا می توان از عهده هزینه رشته داروسازی ۱۴۰۳ برآمد؟

در دهه ۸۰ وزارت علوم با توجه به ضوابطی امکان ورود بدون کنکور به رشته های پزشکی و پیراپزشکی را فراهم کرد، اما شرایط ورود به این رشته ها هر ساله متفاوت و متغیر بود و با اطلاعیه های مختلفی از سوی دانشگاه های مقصد دانشجویان این فرایند طی می شد.

اما در سال های گذشته دیگر چیزی به نام ورود بدون کنکور به رشته های پیرامون پزشکی وجود نداشته و ندارد و به نوعی می توان گفت تنها راه ورود رشته داروسازی شرکت و موفقیت در کنکور سراسری می باشد.

 

هزینه رشته داروسازی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان

قبل از ثبت نام در رشته داروسازی ابتدا باید به موضوع هزینه رشته داروسازی ۱۴۰۳ و و به عبارتی میزان شهریه رشته داروسازی بدون کنکور توجه داشته باشید و براساس میزان بودجه ای که دارید بررسی کنید که آیا می توانید از عهده شهریه رشته داروسازی بدون کنکور را بپردازید یا خیر. 

دانشگاه های پردیس خودگران زیر نظر دانشگاه های دولتی هستند و پس از دانشگاه های روزانه بالاترین اعتبار مدرک را دارند و همین مسئله سبب شده تا این دانشگاه ها مقصدی بسیار مناسب برای دانشجویان علاقه مند داروسازی باشد.

این دانشگاه ها با هدف پذیرش بیشتر دانشجو در سال های اخیر اقدام به فعالیت زیر نظر وزارت علوم کرده اند، اما به دلیل عدم موفقیتی که در این زمینه داشته اند در حال حاضر به فعالیت خود ادامه نمی دهند و این به معنای آن است که راهی به غیر شرکت در کنکور سراسری برای تحصیل در رشته داروسازی وجود ندارد.

اما در مورد هزینه های رشته داروسازی بدون کنکور در دانشگاه آزاد باید این نکته را به شما گوشزد کنیم که هزینه های ثبت نام در دانشگاه پردیس خودگران نسبت به دانشگاه های آزاد بالاتر می باشد.

 

برای اطلاع دقیق از رتبه قبولی در رشته داروسازی پردیس بر روی لینک کلیک کنید.

 

 

اعتبار مدرک داروسازی دانشگاه های پردیس بین الملل

همانطور که پیش تر گفتیم دانشگاه های پردیس بین الملل مراکزی هستند که زیر نظر دانشگاه های سراسری اقدام به فعالیت و سعی بر جذب دانشجوی خارجی داشتند.

زیر نظر دانشگاه های سراسری بودن این مراکز موجب شده است تا اعتبار مدرک تحصیلی این مراکز بعد از دانشگاهی سراسری روزانه در بالاترین رتبه قرار بگیرد به طوری که می توان اعتبار این مدارک را در رده دانشگاه های شبانه قرار داد.

دانشگاه های سراسری به این علت که فیلتر ورودی قوی ترین به نام کنکور دارند از اعتبار مدرک بالاتری هم برخوردار هستند، بر خلاف تصور همگان که فکر می کنند بعد از دانشگاه های سراسری دانشگاه های آزاد بالاترین اعتبار را دارند این دانشگاه های پردیس هستند که در جایگاه دوم قرار می گیرند.

 

اطلاعیه

جهت اطلاع دقیق از میزان هزینه رشته داروسازی بدون کنکور سال های گذشته و شهریه با کنکور شرایط و ضوابط ثبت نام دیگر رشته های بدون کنکور – پرستاری بدون کنکور – داروسازی بدون کنکور با ایران تحصیل در تماس باشید. 

 

علاوه بر این از آن جایی که این دانشگاه ها زیر نظر دانشگاه های دولتی فعالیت خود را انجام می دهند اساتید و مباحث و چارت درسی ای که در این دانشگاه ها ارائه می شود با دانشگاه های دولتی یکسان است و صرفا تفاوتی که وجود دارد این است که دانشجو بابت خدمات که به وی ارائه می شود باید هزینه پرداخت کند.

 

هزینه رشته داروسازی

هزینه رشته داروسازی

برای اطلاع دقیق از آزمون لیسانس به داروسازی بر روی لینک کلیک کنید.

 

هزینه رشته داروسازی ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد

همانطور که می دانید دانشگاه آزاد از دیگر دانشگاه هایی است که در سال های گذشته اقدام به پذیرش بدون کنکور در رشته های پزشکی و پیرایپزشکی نموده است. دانشگاه آزاد برای پذیرش در این رشته ظرفیتی را در نظر دارد که در صورت تکمیل نشدن این تعداد از طریق تکمیل ظرفیت برخی از داوطلبان را پذیرش خواهد نمود.

در ادامه با جدول هزینه های ثبت نام داروسازی در دانشگاه آزاد با شما همراه هستیم.

رشته تحصیلی تعداد واحد شهریه ثابت شهریه متغیر به ازای هر واحد درسی مجموع شهریه ثابت و متغیر
داروسازی ۱۸ 7/424/797 تومان 150/000 تومان 9/500/000 تومان

 

برای دریافت پاسخ سوال آیا دانشگاه علمی کاربردی رشته داروسازی دارد؟ بر روی لینک کلیک کنید.

 

آینده شغلی رشته داروسازی بدون کنکور

آینده و بازار کار رشته داروسازی در ایران را می توان جزو درخشان ترین رشته ها دانست، به طور که با توجه به حجم زیاد بیمارستان ها برای هر ۱۱۰ تخت یک دکتر داروساز بالینی و یک دکتر داروساز عمومی نیاز می باشد، علاوه بر این بازار کار این متخصصین در داروخانه ها هم بسیار داغ می باشد.

در ضمن اگر دانشجوی رشته داروسازی باشید و قصد خروج از کشور را هم داشته باشید آینده درخشانی می تواند برای شما شکل بگیرد چرا که در بسیاری از کشور های اروپایی جذب متخصص داروساز برای مسئول فنی داروخانه ها در تراکم بالا صورت می گیرد و علاوه بر آن استخدام در بیمارستان های خصوصی در خارج از کشور چندان کار دشواری نمی باشد.

 

جهت ثبت نام دندانپزشکی بدون کنکور تهران بر روی لینک کلیک کنید.

 

شرایط تأسیس داروخانه

یکی از رویاهایی که هر دانشجویی در رشته داروسازی دارد تاسیس یک داروخانه می باشد، اما به قطع انجام این کار پیش نیاز هایی دارد که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت:

  • ابتدا باید به امتیاز شهر خود توجه داشته باشید، یکی از مواردی که در مشخص کردن صلاحیت شما تاثیر گذار است همین موضوع می باشد.
  • دومین مسئله ای که باید به آن توجه داشته باشید امتیاز مدرک تحصیلی شما می باشد، امتیازارات مدرک تحصیلی برای تاسیس داروخانه بر اساس جدول زیر می باشد.
هزینه رشته داروسازی

هزینه رشته داروسازی

 

برای اطلاع از شرایط تاسیس داروخانه بر روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب 

تا به اینجا به بررسی میزان هزینه رشته داروسازی پرداختیم، اما در صورتی که نتوانستید این مقاله را به طور کامل مطالعه نمایید در ادامه با بررسی نکات چشمگیر آن با ما همراه باشید:

  • هزینه های ثبت نام در رشته داروسازی از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است.
  • شهریه متغیر به معنی تعداد واحد های انتخابی دانشجو می باشد.
  • حداقل واحد انتخابی برای تبدیل به دانشجوی دائمی ۱۸ عدد می باشد.
  • در حال حاضر شرایط ثبت نام داروسازی بدون کنکور وجود ندارد برای همین اطلاعاتی در مورد هزینه های ثبت نام آن ارائه نمی شود. 

برای کسب اطلاعات در رابظه با جدول و میزان شهریه داروسازی بدون کنکور و همچنین دریافت پاسخ سوالات مطرح شده با مشاوران ایران تحصیل به شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

پادکست صوتی مقاله

 

3.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شهریه رشته داروسازی بدون کنکور به چه مقدار است؟

نمی توان مبلغ ثابتی را در نظر گرفت و شهریه رشته داروسازی بدون کنکور به عوامل مختلفی بستگی داد.

شهریه هر ترم داروسازی دانشگاه آزاد به چه صورتی محاسبه می شود؟  

شهریه هر ترم معادل است با حاصل جمع شهریه ثابت و شهریه متغیر واحدهای انتخابی که در متن مقاله کاملا توضیح داده شده است.

شهریه رشته داروسازی دانشگاه پردیس خودگردان چطور محاسبه می شود؟

این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغییر می باشد که می بایست در هر نیمسال تحصیلی، مجموع میزان آن ها را بپردازید.

نظرات

31 دیدگاه دربارهٔ «هزینه رشته داروسازی ۱۴۰۳ + اعتبار مدرک»

  1. Avatar photo بهار برازندگان گفت:

    سلام آیا بالیسانس روان شناسی ومعدل18/14و دیپلم تجربی و معدل 18/56.میتوان بدون کنکور در دانشگاه آزاد تبریز یا پردیس خود گردان تبریز در رشته ی دکتری داروسازی در سال ۱۴۰۱و از مهر ماه تحصیل کرد،میشه لطفا راهنمایی ام کنید ،ممنون

    1. Avatar photo aghazade گفت:

      سلام
      شما در صورتی میتوانید برای این رشته اقدام به تحصیل کنید که اطلاعیه زده شود نیازه اطلاعیه هارو بررسی کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دندانپزشکی بدون کنکور در تهران

    دندانپزشکی بدون کنکور در تهران + ثبت نام

    دندانپزشکی بدون کنکور تهران از جمله مواردی است که متقاضیان بسیاری دارد، اما در حال حاضر رشته دندانپزشکی بدون کنکور در شهر تهران ارائه نمی شود. رشته های زیر نظر وزارت بهداشت فقط و فقط یکبار در اواخر دهه ۸۰...
  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • رشته های بدون کنکور

    رشته های بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها sanjesh.org

    اطلاع از زمان ثبت نام در رشته های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی بسیار اهمیت دارد. کلیه داوطلبان برای ثبت نام باید به سایت sanjesh.org مراجعه کنند تا از رشته های بدون کنکور تهران و سایر شهرستا‌ن‌ها در...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور