ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نکات تستی آزمون نمونه دولتی + {۶ تجربه مهم} | ایران تحصیل

نکات تستی آزمون نمونه دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با توجه به اینکه تمامی امتحانات دانش آموزان در پایه های مختلف به صورت تشریحی برگزار می شود به همین دلیل برای آزمون های تستی ورودی مدارس نمونه دولتی برخی از داوطلبان با مشکلاتی مواجه می شوند که در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم به بررسی نکات تستی آزمون نمونه دولتی بپردازیم. برای پاسخگویی به آزمون های تستی علاوه بر تسلط داشتن بر مباحث کتاب ها، لازم است تا داوطلبان از برخی تکنیک های تست زنی نیز استفاده کرده و بتوانند در جلسه آزمون زمان خود را مدیریت کنند. به همین دلیل نیز در این مقاله به بررسی نکات تستی آزمون نمونه دولتی خواهیم پرداخت. چنانچه بتوانید به این نکات تسلط کافی یابید، می توانید در آزمون نمونه دولتی تراز و رتبه لازم را کسب کنید و بنابراین نگرانی ای در خصوص پذیرش در مدارس نمونه دولتی نخواهید داشت. 

از آن جایی که مدارس نمونه دولتی از مدارس برتر ایران هستند و تعداد شرکت کنندگان در این آزمون نیز همه ساله افزایش می یابد، بهتر است تا از کمک مشاوری مجرب بهره مند شوید تا قبولی در این آزمون ورودی را تضمین کنید. مشاوران ایران تحصیل در تمامی ایام هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما بوده و پشتیبان شما خواهند بود. تنها کافیست تا با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

نکات تستی آزمون نمونه دولتی در روز آزمون 1403 – 1403

قبل از اینکه به نکات تستی آزمون نمونه دولتی اشاره نماییم، بهتر است ابتدا به این موضوع بپردازیم که شما قبل از این فنون لازم است به لحاظ روانی خود را کاملا برای آزمون آماده نمایید. زیرا این آزمون در درجه اول به آمادگی و تسلط شما از نظر اطلاعاتی و روانی وابسته خواهد بود. بنابراین حتی در صورتی که نتوانسته اید مطالعه کافی را داشته باشید، باز هم نگران نباشید. بهتر است قبل از شرکت در آزمون، به نتیجه آن فکر نکنید و تمامی تلاش خود را برای آمادگی هر چه بیشتر و پاسخ صحیح دادن به سوالات، بکنید.

 

نکات تستی آزمون نمونه دولتی در روز آزمون

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

نکات تستی آزمون نمونه دولتی عبارتند از:

1- زمان را مدیریت کنید:

مدیریت زمان یکی از مهم ترین مواردی است که شما به هنگام آزمون باید داشته باشید زیرا حتی در صورتی که برای هر درس تلاش و انرژی زیادی را صرف نموده باشید اما نتوانید در جلسه آزمون زمان خود را برای پاسخگویی به سوالات مدیریت نمایید، نتیجه مطلوب را اخذ نخواهید کرد. حتما در زمان آزمون ساعت مچی به همراه داشته باشید تا بتوانید بر زمان خود مدیریت لازم را داشته باشید.

2- زمان هر درس را به خود آن اختصاص دهید:

یکی از اشتباهاتی که برخی از دانش آموزان ممکن است داشته باشند، این است که چنانچه در زمان درس ریاضی دچار کمبود وقت شوند، این زمان را از درس دیگری طلب می کنند به همین دلیل نمی توانند در درس دیگر همان زمان را بگذارنند و نتیجه دلخواه خود را کسب نمایند. رعایت نکات تستی آزمون نمونه دولتی موجب می شود تا از تمامی این اشتباهات به دور باشید.

3- پاسخ سوال و شماره سوال را چک کنید:

برای جلوگیری از این اشتباه، بهتر است ابتدا شماره سوال را با خود بگویید و در ردیف پاسخنامه با انگشت گزینه ها را طی نموده و پس از آن گزینه مورد نظر خود را علامت بزنید. حتی در صورتی که یکی از پاسخ تست ها را جابه جا بزنید و حتی تمامی سوالات را درست پاسخ داده باشید، در زمان دریافت کارنامه نمونه دولتی نهم به دهم متوجه خواهید شد که متاسفانه نمره و تراز لازم را کسب ننموده اید.

4- زمان خود را برای سوالاتی که نمی دانید تلف نکنید:

یکی از اشتباهاتی که برخی از دانش آموزان به هنگام آزمون دارند، این است که ضریب را با درصد اشتباه می گیرند. ضریب بدین معنا است که اهمیت آن درس نسبت به سایر دروس از اهمیت بیشتر می باشد و درصد به معنای این است که شما به چند سوال پاسخ صحیح و ناصحیح داده اید. اگر دقت کرده باشید در این رابطه هیچین تفاوتی بین سوالات دشوار و یا غیر دشوار قرار داده نشده است. به همین دلیل ممکن است با گذراندن وقت خود بر روی سوالات دشوار، از سوالات آسان غافل بمایند و این یعنی عدم رعایت نکات تستی آزمون نمونه دولتی .

5- پاسخ سوالاتی را که شک دارید علامت بزنید:

چنانچه در بین دو گزینه دچار شک شده اید، یکی از مهم ترین نکات این است که ابتدا در کنار سوال علامتی را که خودتان مناسب می بینید همانند منها یا بعلاوه و یا دایره و… در کنار سوال علامت بزنید و پس از آنکه به سوالاتی که اطمینان دارید پاسخ مناسبی توانستید بدهید، در آن زمان به سوالات مورد نظر باز گردید و مجددا فکر نمایید و پاسخ دهید.

6- برای موفقیت در آزمون نمونه دولتی، نمونه سوالات را حل کنید:

یکی از بهترین نکات تستی آزمون نمونه دولتی، حل نمونه سوالات امتحانی پیش از شرکت در جلسه آزمون است. در زمانی که برای این آزمون مطالعه می کنید، بهتر است تا انواع نمونه سوالات را حل کرده و با نحوه طراحی سوالات آشنا شوید. همچنین با حل کردن نمونه سوالات می توانید برای جلسه آزمون بهتر آماده شده و از سوالات پر تکرار و مباحث مهم مطلع شوید. 

 

🔗 برای اطلاع از زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

در روز آزمون، به این نکات توجه کنید!

توجه داشته باشید که فنون تست زنی برای دروس مختلف، متفاوت است به عنوان مثال برای درسی همچون ریاضیات، نوعی از تست زنی بسیار مناسب خواهد بود و همچنین برای درس دیگری همانند علوم توجه به برخی دیگر از نکات تستی آزمون نمونه دولتی مورد استفاده می باشد. بنابراین شما باید به تسلط همه جانبه در تست زنی انواع سوالات دروس مختلف دست یابید.

در روز آزمون نمونه دولتی، به این نکات توجه کنید

یکی از مهم ترین نکات تستی برای آزمون نمونه دولتی این است که به هنگام علامت گذاری سوالات، حتما با مداد تمامی  پاسخنامه را علامت بزنید؛ زیرا این علامت شما در صورتی که حتی به اندازه ذره ای به سطح دیگری راه یابد، موجب مشکلاتی خواهد شد که ممکن است دستگاه تصحیح کننده هر دو پاسخ را شناسایی کرده و به همین دلیل این سوال برای شما منفی منظور گردد.

در روز آزمون حتما چند مداد و چند پاک کن به همراه داشته باشید تا وقت خود را با تراش کردن و یا گم کردن پاک کن هدر ندهید.

روی تمامی سوالات را با دقت بخوانید و سپس به آن ها پاسخ دهید. 

توجه داشته باشید که استرس زیاد ممکن است باعث افت قند خون شما شود؛ به همین دلیل هم بهتر است تا شکلات و یا خوردنی ای شیرین به همراه داشته باشید.

مشاوران ایران تحصیل می توانند شما را در زمینه دریافت برنامه درسی اصولی، آشنایی با انواع فنون تست زنی و معرفی بهترین منابع درسی راهنمایی کنند. برای دریافت مشاوره تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

 

🔗 برای اطلاع از نحوه ثبت نام مدارس نمونه دولتی  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

اخبار پیرامون آزمون نمونه دولتی

📢 تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تغییر کرد:

عباس سلطانیان؛ مدیر کل دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تغییر زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی گفت: زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس دوره دوم متوسطه نمونه دولتی (دبیرستان‌ ها و هنرستان‌ های فنی و حرفه‌ ای) که قرار بود در روز پنجشنبه 8 تیر ماه 1403 برگزار شود، به دلیل همزمانی با عید سعید قربان به ساعت 8 صبح روز جمعه 9 تیر ماه 1403 تغییر یافت.

داوطلبان در آزمون ورودی باید به 100 سؤال در مدت 120 دقیقه پاسخ دهند. سؤالات آزمون از کتب درسی؛ آموزش قرآن و پیام‌ های آسمان، فارسی، عربی، مطالعات اجتماعی (جغرافیا، تاریخ، مدنی)، زبان انگلیسی، علوم تجربی و ریاضی پایه نهم طرح می‌ شود.

نتایج آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، حداکثر تا هفته اول مرداد از طریق سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir اعلام خواهد شد.

بیش از 58 هزار دانش‌ آموز در سراسر کشور برای ورود به پایه دهم در 732 دبیرستان نمونه دولتی، از طریق برگزاری آزمون ورودی، پذیرفته خواهند شد.

برای آشنایی بیشتر با روش قبولی در مدارس نمونه دولتی مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

خلاصه مطلب

مدارس نمونه دولتی از جمله مدارس محبوب و معروف ایران هستند که سالانه دانش آموزان بسیاری برای تحصیل در این مدارس، در آزمون ورودی آن ثبت نام کرده و شرکت می کنند. به دلیل محدود بودن تعداد افرادی که پذیرش می شوند و نیز بالا بودن متقاضیان آزمون، لازم است تا داوطلبان با نکات تستی آزمون نمونه دولتی آشنا شده و برای هر چه بیشتر شدن تسلط خود در تست زنی تلاش کنند. از این رو در مقاله فوق به بررسی برخی از نکات تست زنی و مدیریت زمان در جلسه آزمون پرداختیم تا داوطلبان بتوانند با تسلط بیشتری به سوالات پاسخ دهند. 

فراموش نکنید که پاسخ دادن به سوالات تستی نیازمند دانستن تکنیک های تست زنی و تلاش و تمرین مستمر است. در این مسیر همراهی و مشورت با مشاوری کاردان می تواند به افزایش تسلط دانش آموزان و نیز قبولی آن ها در آزمون ورودی نمونه دولتی کمک کند. کارشناسان ایران تحصیل در کنار شما هستند. تنها کافیست تا با شماره 9099075307 تماس بگیرید و از مشاوره و راهنمایی متخصصان ما بهره مند شوید. 

 

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله نکات تستی آزمون نمونه دولتی بر روی لینک کلیک کنید.

2.2/5 - (12 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در روز آزمون نمونه دولتی، به چه نکاتی توجه کنیم؟

در جلسه آزمون لازم است تا برخی نکات را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. 6 مورد از نکات تستی آزمون نمونه دولتی در مقاله فوق بیان شده است. 

به سوالات شک دار چگونه باید پاسخ داد؟

یکی از تکنیک هایی که برای پاسخگویی به سوالات شک دار می توان استفاده کرد، تکنیک ضربدر منها است. برای اطلاع از سایر تکنیک ها می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

مدیریت زمان در روز جلسه آزمون چگونه است؟

روش های مختلفی برای مدیریت زمان در جلسه آزمون وجود دارد که برخی از آن ها در مقاله فوق بیان شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

36 دیدگاه دربارهٔ «نکات تستی آزمون نمونه دولتی + {۶ تجربه مهم} | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo نهم گفت:

    ببخشید چرا نوشتین نمونه دولتی و تیزهوشان ادغام نمیشع؟؟؟تصویب شد ک!

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      مقاله برای گذشته می باشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور