ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری ۱۴۰۳

نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شما نیز به دنبال نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری ۱۴۰۳ هستید؟ آیا می دانید که سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری بیشتر به چه مواردی مربوط می شوند و چگونه باید به آن ها پاسخ داد؟ سامانه ایران تحصیل برای متقاضیانی که قصد موفقیت در آزمون و کسب نمره حد نصاب را دارند، تدبیری اندیشیده است تا برای دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری اقدام نمایند.

در ادامه خواهیم دید که دریافت این نمونه سوالات به چه نحوی است و اطلاعات کافی در این زمینه را ارائه خواهیم داد. چنانچه می خواهید با نحوه مطالعه و شیوه کسب نمره بالا آشنا شوید، از طریق ارتباط با مشاوران ایران تحصیل می توانید با تکنیک ها و راهکارهای ای امر آشنا شوید.

نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری را از کجا تهیه کنیم؟

دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری

 

قبول شدن در آزمون کمک پرستاری برای بسیاری از افرادی که قصد ورود به این حرفه را دارند، از اهیمت خاصی برخوردار است. چرا که اگر متقاضیان نتوانند نمره حد نصاب را کسب نمایند، به آن ها گواهینامه تعلق نگرفته و مجاز نخواهند بود تا در این شغل مشغول به کار شوند.

به همین دلیل، آشنایی با نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری یکی از مواردی است که تقریبا همه داوطلبان به دنبال آن هستند. اما مسئله این است که این افراد معمولا نمی دانند چگونه و از کجا باید سوالات را تهیه نمود. البته باید اشاره کرد که این سوالات تنها به بخش کتبی ختم نمی شوند، و پاسخگویی به سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری نیز برای پذیرش ضرورت دارد.

به همین سبب، کارشناسان ایران تحصیل این امکان را به وجود آروده است تا به نمونه سوالات مراحل و بخش های مختلف این آزمون دسترسی داشته و با آن ها به طور کامل آشنا شوند. برای این منظور، می توانید از طریق شماره هایی که در این مقاله ذکر شده است، با همکاران ما تماس گرفته و لینک دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری را دریافت نمایید.

برای آشنایی با زمان دقیق اعلام نتایج آزمون کمک پرستاری بر روی لینک قرمز کلیک نمایید

منابع سوالات امتحانی کمک پرستاری کدامند؟

حال که در مورد نحوه دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری صحبت کردیم، ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که این پرسش ها از چه کتبی طراحی می شوند. برای این منظور بایستی منابع آزمون استخدامی کمک پرستاری را دانست و بر محتوای آن ها آشنا شد.

از آنجا که سوالات به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می شوند، ابتدا بایستی با منابع عمومی آشنا شد. این منابع عبارتند از، معارف اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی عمومی، اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی، هوش و توانمندی های عمومی، ریاضیات عمومی، فناوری اطلاعات(مهارتهای هفتگانه ICDL)

اما بخش تخصصی که ضریب بالاتری را به خود اختصاص می دهند، مطابق با جدول زیر می باشند. اگر می خواهید سوالات سوالات امتحانی کمک پرستاری را به خوبی پاسخ دهید، لازم است که این کتب را به طور دقیق مطالعه کنید.

برای اطلاع از برنامه امتحانات نهایی خرداد وارد شوید.

منابع اختصاصی آزمون کمک پرستاری

 اصطلاحات پزشکی آناتومی و فیزیولوژی تغذیه و روش غذا دادن به بیمار – فعالیت و ورزش
ایمنی بیمار و کنترل عفونت داروشناسی اخلاق و تشکلات بیمارستانی-بهداشت عمومی و فردی
حمل بیمار اصول پایه کمک پرستاری و مراقبتهای بيماری (سيستمهای گوارشی، توليدمثل، عضلانی، اسکلتی، پوست، قلب و عروق و …) زیست شناسی
 بهداشت روانی بهداشت عمومی تغذیه
دستگاه عصبی اخلاق و مقررات بهیاری (ارتباط و رعایت حقوق بیمار) عضلات اسکتی
قلب و عروق مراقبت تنفس  کنترل علایم حیاتی
کمک های اولیه فوریت ها مراقبت تولید مثلبه
مراقبت ادرای مراقبت گوارش تئوری مقدماتی

سوالات تخصصی رایج مصاحبه کمک پرستاری

سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری

از جمله مهم ترین مراحلی که پذیرفته شدگان مرحله کتبی باید ان را پشت سر بگذارند، پاسخ دادن به سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری می باشد. هر کدام از دانشگاه های علوم پزشکی از افرادی که در مرحله کتبی قبول شده ند، برای مصاحبه دعوت به عمل می آورد.

بسیاری از داوطلبان به دلیل عدم آشنایی با سوالات، دچار استرس شده و نگران این هستند که آیا می توانند به آن ها پاسخ دهند یا خیر. در ادامه نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری مرحله حضوری را که عموما در بین همه مصاحبه های پرستاری مشترک است را ذکر می کنیم.

برای آشنایی بیشتر با منابع آزمون کمک پرستاری سال جاری وارد لینک قرمز شوید

هدفتان از انتخاب حرفه کمک پرستاری چیست؟

دلیل این سوال آن است که مصاحبه گیرنده از میزان علاقه و هدف فرد مطلع شود. چرا که این شغل به دلیل ارتباطی که با افراد بیمار دارد، نیازمند صبر، حوصله و توجه زیادی است. سعی کنید قبل از اینکه بخواهید در محل حضور یابید، این سوال را صادقانه از خود بپرسید و جواب دهید. چرا که در حقیقت تا زمانی که از درون به این کار نگاه مثبتی نداشته باشید، نمی توانید به درستی خدمت کنید. سپس، با اطمینان خاطر دلایل خود را برای مصاحبه گیرندگان شرح دهید تا به آن ها این اطمینان خاطر را بدهید که به قول معروف می توانید از عهده کار برآیید.

در مواقع بحرانی چه عکس العملی نشان می دهید؟

برای همگان روشن است که پرستاری از افراد ناتوان با اوقات بحرانی نیز ممکن است همراه باشد. به همین دلیل بسیار مهم است که کمک پرستار بتواند این موقعیت ها را به خوبی مدیریت کرده و ساماندهی نماید. این موضوع تقریبا بدون شک در همه سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری وجود دارد. هدف از این سوال، نه تنها شناخت نحوه مدیریت استرس، بلکه آگاهی از این است که آیا فرد قبلا تجربه ایی در این زمینه داشته یا نه. سعی کنید جواب را مدبرانه بدهید، و از میزان تسلط خود در مواقع پر تنش اطلاع دهید.

اگر بیمار از شما ناراضی باشد، چه می کنید؟

یکی از دلایلی که متقاضیان در یک امتحان محک داده می شوند و به دنبال دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری برای قبولی هستند، این است که درصد نارضایتی بیماران از پرستار کاهش یابد. اگر یک تجربه قبلی موفق دارید، آن را توضیح دهید. این کار می تواند بسیار موثر باشد. بهترین پاسخ این خواهد بود که صحبت های بیمار و خانواده وی را با بردباری می شنوید و برای آن راهکاری بیندیشید.

در مواقعی که بیماری فراگیر است چه می کنید؟

در برخی از موارد بیماری های واگیردار دلیل نیاز به مراقبت می باشد. برای چنین مواقعی که بایستی تخصص و مهارت خود برای کنترل اوضاع را نشان دهید. چرا که در صورتیکه کمک پرستار نتواند از واگیر جلوگیری کند، ممکن است جان خود و دیگران را به خطر بیندازد.

به احتمال زیاد این یکی از سوالات مصاحبه کمک پرستاری خواهد بود، بنابراین به خوبی شرح دهید که چه اقداماتی را انجام خواهید داد.

چنانچه می خواهید از شهریه پرستاری بدون کنکور آگاه شوید، وارد لینک مربوطه شوید

سوالات عمومی مصاحبه حضوری کمک پرستاری

نیمی از سوالات مصاحبه کمک پرستاری به حیطه عمومی مربوط می شود. پرسش های این بخش معمولا در یک محدوده خاص گنجانده می شوند. به طور کلی، سرفصل این سوالات عبارتند از احکام، آشنایی پیامبران، امامان، احادیث و شخصیت های مذهبی، جبهه و جنگ، قرآن، قانون اساسی، وصیت نامه امام خمینی، قانون اداری.

چنانچه می خواهید با سوالات عمومی و تخصصی و پاسخ آن ها آشنا شوید، می توانید با دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری از سایت ایران تحصیل به این هدف دست یابید.

پاسخنامه سوالات آزمون کمک پرستاری

خواندن نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری بدون آشنایی با پاسخ آن ها را می توان کاری بیهوده دانست و یکی از تکنیک هایی که همواره مشاوران بر آن تاکید دارند، این است که بعد از زدن هر تستی، حتما پاسخ تشریحی آن را مطالعه کنید. حتی فرقی ندارد که پاسختان درست بوده یا غلط. این امر به تثبیت نکته یا مبحت مورد نظر در ذهن شما کمک می کند.

به همین دلیل، بعد از دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری شما می توانید پاسخ های تشریحی را نیز مشاهده و آن ها را به خاطر بسپارید.

جهت آگاهی از زمان و نحوه ثبت نام رشته ی پرستاری بدون کنکور لینک مربوطه را انتخاب کنید

نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری چه خصوصیاتی دارند؟

متقاضیانی که به دنبال سوالات کتبی یا مصاحبه حضوری کمک پرستاری هستند، طبیعتا هدف خاصی را دنبال می کنند. از این رو، نمونه سوالات باید ویژگی هایی داشته باشد که بتواند نیازهای شرکت کننده در آزمون را ارضا نموده و در کسب نمره بالا یاری دهد. برای مثال، این ویژگی ها عبارتند از:

  • از نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری سال های گذشته باشند. سوالات تالیفی به دلیل آنکه استاندارد معادلی با سوالات اصلی آزمون ها ندارند، نمی توانند یک شبیه سازی درست داشته باشند. بنابراین، تلاش بر این است که حتما از نمونه سوالات آزمون های گذشته تهیه شوند.
  • پاسخ سوالات به صورت تشریحی باشد نه تستی. متقاضی بایستی بعد از اینکه یک سوال را اشتباه پاسخ داد، نه تنها گزینه درست را پیدا کند، بلکه دلایل آن را نیز بداند.
  • سوالات باید به روز باشد. سوالات قدیمی ممکن است دیگر جزء منابع نبوده و دیگر سوالی از آن ها طراحی مشود.
  • جزوه نمونه سوال لازم است همه سرفصل ها را در بر بگیرد. اگر هر دو جزوه سوالات عمومی و تخصصی را تهیه کنید، به مراتب بهتر است.

جهت اطلاع از رشته های پیراپزشکی شامل هوشبری و پرستاری بر اساس سوابق تحصیلی اینجا کلیک کنید.

نحوه مطالعه نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری

برای مطالعه نمونه سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری یک برنامه ریزی مدون لازم است. به یاد داشته باشید که تمرین این سوالات را به روزهای پایانی واگذار نکنید و حتما برای آن ساعات و روزهای مشخصی را در نظر بگیرید. بعلاوه، بهتر است که تست ها را به شکل زماندار بزنید. یعنی برای مثال اینکه بیست و پنج تست را در بیست دقیقه بزنید. این کار باعث می شود تا در سر جلسه با کمبود زمان مواجه نشوید.

نکته دیگر به نحوه آمادگی برای سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری مربوط می شود. به طور معمول در زمان پاسخ دادن به سوالات شفاهی، استرس بر متقاضی حاکم می شود و همین امر باعث می شود تا آنچه را که در چنته دارد نتواند بروز دهد. سعی کنید از روزهای قبل از تاریخ مصاحبه تمرینات لازم را انجام دهید و خود را در فضای حاکم تصور کنید.

یک مزیت بزرگ استفاده از نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری ، این است که شبیه سازی تفاق می افتد و شخص در هنگام جلسه آزمون از سوالات غافلگیر نمی شود. البته این به شرطی است که، بر اصول نیز اشراف داشته باشد.

جهت آگاهی از لیست شهرهای پرستاری بدون کنکور لینک مربوطه را انتخاب نمایید


خلاصه مطالب

ما در این مقاله تلاش کردیم تا نه تنها متقاضیان گرامی را با شیوه دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری آشنا کنیم، بلکه توضیحاتی را در باب شیوه مطالعه آن ها و آمادگی برای سوالات مصاحبه کمک پرستاری را بیان کنیم.

چنانچه شما نیز از داوطلبان این آزمون هستید، می توانید با یک مشاوره تخصصی، قبولی خود را تضمین کنید. مشاوران مجرب ما که در این زمینه سابقه طولانی دارند، در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب در خدمت شما عزیزان خواهند تا راهنمایی های لازم را ارائه دهند.

مطالب مرتبط

پردرآمدترین رشته های پیراپزشکی ایران کدام اند؟

4.4/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری را از کجا تهیه کنیم؟

برای این منظور، می توانید از طریق شماره هایی که در این مقاله ذکر شده است، با همکاران ما تماس گرفته و لینک دانلود نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری را دریافت نمایید.

نمونه سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری را چگونه مطالعه کنیم؟

بهتر است که حتما یک برنامه مدون جهت مطالعه نمونه سوالات داشته و پاسخنامه تشریحی را نیز با دقت بخوانید.

سوالات مصاحبه حضوری کمک پرستاری به چه نحوی است؟

برای آشنایی با متداولترین سوالات مصاحبه کمک پرستاری می توانید مقاله حاضر را مطالعه فرمایید.

سوالات آزمون استخدامی کمک پرستاری به چند بخش تقسیم بندی می شوند؟

سوالات این آزمون به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم بندی می شوند.  

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «نمونه سوالات امتحانی کمک پرستاری ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo اقاکوچک گفت:

    با سلام
    با شماره تماس میگیرم ولی میگوید برقراری ارتباط با شماره مورد نظر امکان پذیر نمیباشد

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با تلفن ثابت بدون پیش شماره اقدام نمایید.

  2. Avatar photo مریم اسدی گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید
    خیلی وقته با تلفن ثابت شماره مشاوره رو میگیرم ولی اصلا نمیگیره باید چیکارکنم میخاستم ازمون کمک پرستاری شرکت کنم کتاب یا نمونه سوال میخاستم لطفا راهنمایم کنید با تشکر

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام شما بعد از گرفتن شماره تماس داخلی 101یا 102 یا 105 را وارد کنید

  3. Avatar photo محمدرضا حیائی گفت:

    با سلام . خاستم نمونه سوالات مهم ازمون کمک پرستاری یکساله رو دریافت کنم

    1. Avatar photo hedayati گفت:

      سلام وقت بخیر جهت دریافت نمونه سوالات کمک پرستاری با همکاران ما تماس بگیرید

    2. Avatar photo heydari گفت:

      سلام وقتتون بخیر با ما تماسبگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • منابع لیسانس به پزشکی

    منابع لیسانس به پزشکی 1403 {بودجه‌بندی سوالات}

    آشنای با منابع لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد. متقاضیانی که علاقه مند هستند در رشته پزشکی به تحصیل بپردازند باید در کنکور تجربی شرکت کنند. لازم به ذکر است بدانید بسیاری از افراد موفق به قبولی در کنکور تجربی...
  • ضرایب دروس آزمون وکالت

    ضرایب دروس آزمون وکالت ۱۴۰۳ + بودجه بندی | ایران تحصیل

    اهمیت هر یک از دروس برای قبولی در آزمون وکالت بسیار متفاوت است. ضرایب دروس آزمون وکالت 1403 با توجه به دروس مختلف متفاوت می باشد. همانطور که می دانید ظرفیت پذیرش در کانون های مختلف متفاوت است. برای انجام...
  • بودجه بندی آزمون وکالت۲

    بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ + جدول فراوانی سوالات | ایران تحصیل

    بودجه بندی آزمون وکالت 1403 در واقع تعیین‌کننده میزان اهمیت مباحث هر کدام از دروس می‌باشد. متقاضیان آزمون قوه قضاییه و آزمون وکالت دادگشتری، می‌توانند با اطلاع بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ و تعداد سؤالات هر درس، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته...
  • جزوه آزمون وکالت

    جزوه آزمون وکالت ۱۴۰۳ {دانلود pdf} | ایران تحصیل

    حجم کتاب‌های آزمون وکالت بسیار زیاد می‌باشد و مطالعه آنان وقت زیادی را می‌طلبد. جزوه آزمون وکالت 1403 به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان بر مطالب مهم تسلط یابید. در هر درس تمام نکات مهمی که برای آمادگی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)