ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد

نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد پایه ششم به هفتم به دلیل اهمیت این آزمون برای شرکت کنندگان در این آزمون بسیار مهم به نظر می رسد. با دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد پایه ششم به هفتم است که می توانید راهی را برای قبولی خود در مدارس تیزهوشان باز کنید. مدارسی که طرفداران زیادی در بین دانش آموزان دارند و متقاضی برای ورود به آن ها در پایه های مختلف ششم به هفتم، هفتم به هشتم و نهم به دهم زیاد است. با دانلود سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان می توانید آشنایی لازم را با نحوه طراحی سؤالات و مواردی از این قبیل بدست آورید.

در این مطلب جامع، اطلاعاتی را در رابطه با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد پایه ششم به هفتم در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. از طرف دیگر، بد نیست اگر کمی هم در رابطه با مدارس تیزهوشان و همین طور راهکارهای قبولی و پذیرش در آن با شما عزیزان صحبت کنیم.

 

آشنایی با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد

در هر سال، ثبت نام تیزهوشان برای دانش آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم، توسط برگزاری آزمونی انجام می‌شود که برای بسیاری از دانش آموزان و حتی والدین، آمادگی برای شرکت در این آزمون و قبولی در آن موضوعی مهم است.

یکی از راه‌های افزایش احتمال قبولی در این آزمون، آشنایی با مجموعهنمونه سوالات آزمون هوش سمپاد به همراه پاسخ‌های آن است. دانش آموزان می‌توانند پس از مطالعه دقیق منابع آزمون در هریک از پایه‌ها، به مطالعه نمونه سوالات آزمون تیزهوشان در سال‌های گذشته بپردازند و جواب‌های خود را با کلید آزمون‌ها مطابقت دهند.

این روش، علاوه بر یادگیری بیشتر، به مباحث و بخش‌های پرتکرار نیز پی می‌برد و استرس آن‌ها نیز برای آزمون سمپاد ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ کاسته می‌شود. در ادامه می توانید دانلود نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد در سال های گذشته به همراه پاسخنامه را مطالعه نمایید.

آشنایی با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد

مشاهده دفترچه نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد سال ششم به هفتم

سبک نمونه سوالات تیزهوشان ششم در سال‌های اخیر به صورتی‌شده‌است که دو دفترچه در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد که حاوی ۶۰ سوال هستند و ۷۵ دقیقه فرصت پاسخ‌گویی در نظر گرفته‌شده‌است.

دفترچه شماره یک از سه بخش سوال تشکیل‌شده‌است. در بخش اول دانش‌آموزان لازم است به سوالاتی در زمینه مرتب کردن جملات، قرابت معنایی، تکمیل کردن جملات و درک مطلب پاسخ دهند. در بخش دوم دانش‌آموزان هوش و توانایی خود را با سوالات ریاضی و شمارشی می‌سنجند. لازم به ذکر است که این سوالات از مباحث کتب درسی طرح نمی‌شوند. در بخش شماره سه نیز دانش‌آموزان لازم است هوش غیرکلامی خود را بسنجند و به سوالات تصویری پاسخ دهند.

دفترچه شماره دو نیز حاوی سوالاتی است که دقت و سرعت عمل دانش‌آموزان را در پاسخ‌گویی به سوالات می‌سنجد. دلیل در نظر گرفتن زمان کمتر برای پاسخ‌گویی به سوالات دفترچه دوم نیز همین نکته است. ضمن اینکه هم در دفترچه شماره یک و هم در دفترچه شماره دو، به ازای هر پاسخ مثبت سه نمره اضافه‌شده‌و به ازای هر پاسخ منفی نیز یک نمره کسر می‌شود. بی‌جواب گذاشتن سوالات شامل نمره منفی نمی‌شود، اما پاسخ به بیش از یک گزینه نمره منفی را در پی دارد.

. برای آشنایی شما با این نوع سوالات، در جداول زیر لینک‌های رایگان دانلود نمونه سوالات تیزهوشان ششم به هفتم سال‌های گذشته و آزمون‌های شبیه‌ساز تیزهوشان ششم به هفتم را به تفکیک، قرار داده‌ایم.

بانک سوالات تحلیلی تیزهوشان
بانک سوالات تیزهوشان سال  1403- 1403 دانلود دفترچه سوالات  تیزهوشان شماره یک 

 

 دانلود دفترچه سوالات تیزهوشان شماره دو

پاسخنامه سوالات 
بانک سوالات  تیزهوشان سال  1401- 1403 دانلود دفترچه سوالات  تیزهوشان شماره یک 

 

 دانلود دفترچه سوالات  تیزهوشان شماره دو

پاسخنامه سوالات
بانک سوالات تیزهوشان سال  1400- 1399  دانلود دفترچه سوالات  تیزهوشان  پاسخنامه سوالات
بانک سوالات  تیزهوشان سال  1399- 1398  دانلود دفترچه سوالات  تیزهوشان 
بانک سوالات  تیزهوشان سال  1397- 1396  دانلود دفترچه سوالات  تیزهوشان 
بانک سوالات تیزهوشان سال  1396- 1395  دانلود دفترچه سوالات  تیزهوشان  پاسخنامه سوالات

 

مشاهده دفترچه نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد سال نهم به دهم

در دفترچه سوالات تیزهوشان نهم تا دهم، دو دفترچه وجود دارد؛ یکی حاوی تحلیل‌ها و دیگری مربوط به سوالات آزمون مذکور است. دفترچه دوم شامل سوالاتی درباره معارف، قرآن علوم، فارسی و ریاضی است که تعداد سوالات آزمون ۷۵ است. داوطلبان می‌توانند این تعداد سوال را در ۱۰۵ دقیقه پاسخ دهند.

دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم چند سال اخیر به شرح زیر است:

دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم
دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم سال 1403-1404 دفترچه سوالات آزمون  استعداد تحلیلی نهم به دهم  پاسخنامه سوالات تیزهوشان نهم به دهم
دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم سال 1401-1403 دفترچه سوالات آزمون  استعداد تحلیلی نهم به دهم  پاسخنامه سوالات تیزهوشان نهم به دهم
دفترچه سوالات تیزهوشان نهم به دهم سال 1400-1401 دفترچه سوالات آزمون  استعداد تحلیلی نهم به دهم  پاسخنامه سوالات تیزهوشان نهم به دهم

 

چرا باید قبل از شرکت در آزمون با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد آشنا شویم؟

آزمون هوش سمپاد ششم به هفتم از آن دست آزمون هایی است که دانش آموزان زیادی به دنبال قبولی و پذیرش در آن هستند.

آزمونی بسیار مهم که با قبولی در آن می توانید برای تحصیل در مقطع ششم به هفتم مدارس سمپاد اقدام کنید.

ولی موضوع حائز اهمیت در این رابطه بحث آشنایی قبلی با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد است.

در حقیقت، هر فرد دانش آموز متقاضی شرکت در آزمون هوش سمپاد ششم به هفتم باید آشنایی لازم را با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد بدست آورد تا مشکلی بابت پاسخ گویی به آن ها در سر جلسه امتحان نداشته باشد.

آشنایی با نمونه سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان مزیت های زیادی برای فرد دانش آموز به همراه دارد.

از میان این مزیت ها می توان به این مورد اشاره کرد که در صورت دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد در پایه ششم به هفتم هر فرد می تواند با نحوه طراحی سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان آشنایی لازم را پیدا کند.

در واقع، با دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد می توانید به این موضوع پی ببرید که این سوالات تستی هستند یا نه به صورت تشریحی مطرح می شوند؟

یا اصلاً نکند سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان به صورت تستی- تشریحی مطرح می شوند؟

از طرف دیگر، با دانلود و دسترسی به نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد می توان از این موضوع اطلاع حاصل کرد که از هر یک از منابع مورد سؤال چند سؤال مختلف طرح شده است.

مزیت دیگر دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد می تواند این مورد باشد که شما می توانید با سوالات پرتکرار مطرح شده در آزمون تیزهوشان در طول سال های مختلف برگزاری آشنایی کافی را پیدا کنید.

البته این امر در صورتی امکان پذیر است که شما عزیزان اقدام به دانلود نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد پایه ششم به هفتم در سال های مختلف برگزاری این آزمون کرده باشید.

از طرف دیگر با دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد پایه ششم به هفتم می توانید از این موضوع که معمولاً‌ چند سؤال در هر یک از آزمون های تیزهوشان مطرح می شود اطلاع حاصل کنید.

بعلاوه، با دانلود سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم و مطالعه دقیق و کامل آن می توان از این موضوع که از هر یک از فصول و بخش های مختلف کتب و منابع مختلف مورد آزمون چند سؤال مطرح می شود به طور کامل اطلاع حاصل کرد.

چرا باید قبل از شرکت در آزمون با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد آشنا شویم؟

جهت اطلاع از بهترین مدارس تیزهوشان کلیک نمایید.

چگونه می توان نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد را در اختیار داشت؟

حتماً با ارائه توضیحاتی ضروری در رابطه با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد و اهمیت اطلاع از سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان این سؤال به ذهن شما عزیزان می رسد که خب چگونه می توان به نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد دسترسی داشت؟

آن هم سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشانی که از هر جهت جامع و کامل باشند و با پاسخ نامه تشریحی همراه باشند.

در جواب باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که برای دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد می توانید از کمک مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل استفاده کنید.

مشاورانی که می توانند به آسانی امکان دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد و دسترسی به آن ها را برای شما دوست عزیز دانش آموز فراهم کنند.

به این صورت که با تهیه نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد از مشاوران ما می توانید پکیجی حاوی نمونه سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان ششم به هفتم از چند سال قبل تاکنون را دریافت کنید.

در ادامه نیز می توانید تعدادی از نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد را به همراه پاسخنامه دریافت نمایید:

نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان
نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان بخش اول به همراه  پاسخنامه 

نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان بخش دوم به همراه  پاسخنامه 

نمونه سوال تست هوش آزمون تیزهوشان بخش سوم به همراه  پاسخنامه  

 

 

آیا با دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد و مطالعه آن ها می توانم در آزمون تیزهوشان قبول شوم؟

شاید با خود فکر کنید که خب شاید بتوانم تنها با دانلود و تهیه نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد ششم به هفتم و مطالعه آن ها بتوانم در این آزمون قبول شوم.

اما باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که قبولی در آزمون تیزهوشان مرد یل می خواهد و گاو کهن.

یعنی این گونه نیست که این آزمون آنقدر آسان باشد که با مطالعه چند نمونه سؤال بتوان نمره قبولی در آن را بدست آورد.

در واقع، شما باید برای قبولی در آزمون سمپاد ششم به هفتم به شدت مطالعه کنید و وقت کافی را به مطالعه و تست زنی اختصاص دهید.

البته قبل از هر گونه اقدامی برای مطالعه درست و صحیح باید با اصول و تکنیک های خاص و منحصر به فرد مطالعه آشنا شوید.

روش ها و تکنیک هایی که افرادی با رتبه و نمره بالا در آزمون هوش سمپاد ششم به هفتم قبلاً از آن ها استفاده کرده اند و از قضا بسیار مهم مفید فایده بوده اند.

اگر به دنبال شناخت و اطلاع از روش های قبولی در آزمون هوش سمپاد به طور دقیق و کامل هستید می توانید از کمک مشاوران ما در این زمینه کمک بخواهید تا آن ها تمامی اطلاعات لازم را در این رابطه در اختیارتان قرار دهند.

اما به دلیل نیاز شما عزیزان در ادامه شما را با شماری از روش های کاربردی برای قبولی در آزمون هوش سمپاد پایه ششم به هفتم آشنا می کنیم.

 

 

با چه راهکارهایی می توانم در آزمون هوش سمپاد قبول شوم؟

در این بخش از نوشته حاضر با شما در رابطه با راهکارها و شگردهای مورد قبول و منطقی برای پذیرش در آزمون تیزهوشان در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

امیدواریم با استفاده از این راهکارها و شگردهای ذکر شده در این بخش از مقاله حاضر بتوانید قبولی خود را در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم ضمانت کنید.

 

روش اول- از شرکت در آزمون های آزمایشی غافل نشوید

یکی از روش هایی که به جز دانلود و بررسی نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد می توانید برای قبولی به آن تکیه کنید این موضوع است که در آزمون های آزمایشی شرکت کنید.

با شرکت در این آزمون ها می توانید با نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد آشنا شوید و در نتیجه با آمادگی بیشتری در سر جلسه آزمون حاضر شوید.

این گونه به مراتب از میزان استرس ها و نگرانی هایتان هم کم می شود و همین موضوع می تواند کمک بزرگی به شما در سر جلسه آزمون اصلی باشد.

البته قبل از شرکت در این آزمون های آزمایشی از این که کدام مؤسسه برگزار کننده بهترین هستند و می توانند خدمات بهتری را خدمت شما دوستان و عزیزان ارائه کنند اطلاعات لازم را کسب کنید.

برای اطلاع دقیق در رابطه با این موضوع می توانید از کمک مشاورانی خبره که در مرکز مشاوره ایران تحصیل در خدمت شما دوستان و یاران همیشگی هستند استفاده کنید.

 

برای  قبولی تضمینی در آزمون تیزهوشان کلیک نمایید.

روش دوم- داشتن برنامه ریزی عالی و جامع

دوستان عزیز داشتن برنامه ریزی در هر کاری علی الخصوص درس خواندن کاملاً الزامی و ضروری است.

شما حتی برای رفتن به مسافرت هم کلی برنامه ریزی می کنید دیگر چه برسد به آزمون مهمی همچون آزمون تیزهوشان که باید تلاش زیادی برای قبولی در آن به خرج دهید و داشتن برنامه ریزی برای قبولی در آن الزامی است.

هچ فرقی هم نمی کند که شما قصد شرکت در آزمون تیزهوشان هفتم به هشتم را دارید یا نه می خواهید در آزمون تیزهوشان نهم به دهم یا ششم به هفتم شرکت داشته باشید.

در هر صورت داشتن برنامه ریزی جامع و کامل می تواند کمک بزرگی به شما در این زمینه باشد و بهترین ها را برای شما به ارمغان آورد.

البته دقت داشته باشید که این برنامه ریزی کامل و دقیق باشد و شما بتوانید به کمک استفاده از آن به قبولی در یکی از بهترین مدارس سمپاد یا همان تیزهوشان ششم به هفتم برسید.

حتماً‌ می پرسید بهترین برنامه ریزی چه ویژگی هایی می تواند داشته باشد و چگونه باید طراحی شود؟

ببینید دوستان عزیز دانش آموز این برنامه دقیقاً باید با توجه به شرایط و وضعیت درسی شما عزیزان طرح ریزی شود و از هر جهت جامع و کامل باشد.

اگر به دنبال داشتن برنامه ریزی جامع و بی عیب و نقص برای قبولی در آزمون تیزهوشان ششم به هفتم، هفتم به هشتم و یا نهم به دهم هستید می توانید از کمک مشاوران ما در این زمینه نهایت استفاده را ببرید تا بدین ترتیب قبولی را از آن خود کنید.

 

با چه راهکارهایی می توانم در آزمون هوش سمپاد قبول شوم؟

روش سوم- اطلاع از بهترین منابع برای مطالعه

شناخت منابع مورد نیاز برای مطالعه یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان شرکت در آزمون های تیزهوشان انواع پایه های تحصیلی از جمله پایه نهم به دهم ، هفتم به هشتم و یا حتی با توجه به موضوع مقاله پایه ششم به هفتم می تواند در قبولی شما بسیار مهم و مثمر ثمر واقع شود.

آیا می دانید برای قبولی در آزمون تیزهوشان نهم به دهم و یا هفتم به هشتم چه منابعی را باید مورد مطالعه قرار دهید و مهم تر این که بهترین و کامل ترین منابع چه هستند؟

در مورد بهترین منابع مورد استفاده برای قبولی در آزمون ششم به هفتم یا همان آزمون سنجش هوش دانش آموزان چه می دانید؟

اگر به دنبال راهی برای شناخت منابع مورد استفاده برای مطالعه جهت آزمون تیزهوشان نهم به دهم و یا هفتم به هشتم هستید می توانید از کمک مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل کمک بگیرید تا راهنمایی های لازم را در این زمینه به شما ارائه دهند.

 

 

روش چهارم- خود را باور داشته باشید

یکی از راهکارهایی که می توان برای قبولی در آزمون سمپاد ششم به هفتم پیشنهاد کرد این است که خود را باور داشته باشید و اعتماد بنفس خود را حفظ کنید.

این موضوع می تواند در کسب رتبه ای عالی در این آزمون و پشت سر گذاشتن رقبا اثری اساسی برای شما دوست عزیز داوطلب ورود به مدارس تیزهوشان داشته باشد.

شما باید این باور را در خود تقویت کنید که مانند بسیاری از افراد دیگر که در سال های قبل در این آزمون مهم پذیرفته شده اند می توانید در آزمون تیزهوشان قبول شوید و توانایی خود را در این زمینه باور داشته باشید.

این گونه است که رسیدن به مؤفقیت و پیشرفت در زمینه تحصیلی برایتان امکان پذیر است و راه مؤفقیت را با همه سختی ها و مشقت هایش به خوبی طی می کنید.

برای اطلاع از  برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم کلیک نمایید.

مشاوره در خصوص سوالات آزمون هوش سمپاد

برای استفاده بهینه از نمونه سوالات تیزهوشان ششم که دانلود کرده‌اید، توصیه می‌شود ابتدا به مطالعه منابع معتبر و ارتقائ سطح خلاقیت و هوش خود بپردازید. سپس به پاسخ دادن به سوالات آزمون سمپاد سه سال اخیر بپردازید.

در هنگام انجام آزمون، نیاز است به سرعت عمل خود دقت کنید و تنها روی تقویت مهارت‌های استدلال و هوش خود متمرکز شوید. پس از انجام آزمون، تحلیل نتایج را فراموش نکنید و به مطالعه و تمرین بیشتر بر روی نقاط ضعفتان بپردازید.

در هنگام پاسخ دادن به سوالات، از جابه‌جا کردن پاسخ‌ها خودداری کنید و سعی کنید به شماره سوالات و پاسخنامه توجه کنید.

برای مشاوره و برنامه ریزی برای قبولی تضمینی در این آزمون با مشاورین سامانه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

مشاوره در خصوص سوالات آزمون هوش سمپاد

خلاصه مطلب

دانش‌آموزان عزیزی که تمایل دارند در سال تحصیلی جدید وارد مدارس تیزهوشان شوند، می‌توانند با مطالعه دقیق نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد  و دانلود دفترچه در سال‌های گذشته، بهترین آمادگی را برای شرکت در آزمون ورودی داشته باشند و همچنین مشکلات خود را در دروس مختلف بهتر برطرف کنند. ما در طول مقاله لینک نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد را به همراه نکات قبولی در این آزمون را قرار دادیم. در صورت نیاز به مشاوره و برنامه ریزی برای قبولی تضمینی با شماره  9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل نمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد کلیک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مزیت دسترسی به نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد چیست؟

در صورت دسترسی به نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد و مطالعه آن ها می توانید از نحوه طراحی سؤالات و همین طور سوالات پرتکرار این آزمون مطلع شوید.

چگونه می توانم برای دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد ششم به هفتم اقدام کنم؟

برای دانلود سوالات سنجش هوش سمپاد می توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان به چه صورت طراحی می شوند؟

سوالات استعداد تحلیلی آزمون تیزهوشان به صورت تستی هستند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد»

  1. Avatar photo بهرام گفت:

    سلام و خسته نباشید … ممنون از اطلاعات خوبتون در خصوص نمونه سوالات آزمون هوش سمپاد ! برای ازمون نهم به دهم به جز کتاب از منبع دیگری هم سوال طرح میشه ؟ مثلا کتاب تست جدا هم باید تهیه کنیم و استفاده کنیم ؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله البته
      باید منابع تستی تهیه کنید و خودتونو برای ازمون اماده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور