ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم اعلام شد. کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم از اموری لازم و واجب برای هر کدام از دانش آموزان است. از جمله مسائل بسیار اساسی و مهم برای هر کدام از دانش آموزان مشغول به تحصیل در پایه نهم ایجاد تعادل و توازن بین رشته تحصیلی وی با خصوصیات و تیپ شخصیتی آن هاست. در حال حاضر برای این امر از طرحی به نام هدایت تحصیلی استفاده می شود. در واقع، طرح هدایت تحصیلی به طرح و فرآیندی مهم گفته می شود که در آن به وسیله راهکارهای علمی و همین طور عناصر و عوامل درون مدرسه از جمله معلمان و مشاور شناخت استعدادها و توانایی های دانش آموزان میسر می شود. بعد از شناخت این توانایی ها و استعدادها نوبت به انتخاب رشته های دانشگاهی متناسب با این مهارت ها و استعدادها می رسد. اما در اینجا این سؤال مطرح می شود که نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم به چه صورت است و این محاسبه بر چه اساسی انجام می شود؟

 

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی جامع در رابطه با روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته در پایه های مختلف تحصیلی هفتم، هشتم و یا نهم هستید و یا می خواهید در رابطه با نحوه محاسبه معدل پایه نهم بدانید پیشنهاد ما به شما برقراری تماس با مرکز مشاوره تلفنی انتخاب رشته نهم است. 

 

 

جهت اطلاع از شیوه محاسبه هدایت تحصیلی در سایت همگام از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم براساس ملاک ها و معیارهای مختلفی از جمله نمرات درسی دانش آموز و نظر والدین و معلم های وی انجام می شود

 

 

هدایت تحصیلی نهم

 

 

 

برای اطلاع از نکات و جزئیات مهم در رابطه با انتخاب رشته نهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم براساس چه ملاک هایی انجام می شود؟

باید عرض کنیم که نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم بر طبق شماری از ملاک ها و معیارهای مهم و اساسی انجام می شود.

این ملاک ها را می توان در دو گروه بررسی های مشاوره ای و همین سوابق تحصیلی دانش آموز دسته بندی کرد.

سوابق تحصیلی همان نمرات درسی دانش آموز در پایه های مختلف یعنی هفتم، هشتم و نهم تحصیلی است که مجموعاً 35 امتیاز دارد.

اما بررسی های مشاوره ای موارد مختلفی را شامل می شود که هر کدام امتیاز جداگانه ای را به خود اختصاص می دهند. مجموع نمرات بدست آمده از بررسی های مشاوری برابر با 65 امتیاز است.

در واقع، مجموعه 35 امتیاز حاصل از سوابق تحصیلی و نمره 65 حاصل از بررسی های مشاوره ای نمره کل هدایت تحصیلی یعنی 100 را تشکیل می دهد.

در ادامه با آوردن جدولی این موارد را همراه با امتیازات اختصاص یافته به هر کدام را خدمت شما دوستان و همراهان عزیز ذکر می می کنیم.

 

 

امتیازات مشاوره ای دانش آموز در طرح هدایت تحصیلی
نظر مشاور مدرسه در مورد دانش آموز 10 امتیاز
نظر پدر و مادر دانش آموز 5 امتیاز
نظر فرد دانش آموز در رابطه با علایق خود 10 امتیاز
نظر معلم ها و دبیران دروس مربوطه 10 امتیاز
نمره آزمون رغبت سنجی تحصیلی و شغلی 15 امتیاز

 

 

در ادامه در رابطه با نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم براساس سوابق تحصیلی برای شما دوستان و عزیزان توضیحاتی را ارائه می کنیم.

 

 

برای اطلاع از نحوه اولویت بندی انتخاب رشته پایه نهم بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم براساس سوابق تحصیلی  

دقت داشته باشید که انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی برای دانش آموزان در یکی از سه شاخه فنی حرفه ای، کارو دانش و رشته های نظری انجام می گیرد.

در گروه نظری هر کدام از دانش آموزان امکان انتخاب رشته و ادامه تحصیل در رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک، معارف اسلامی و یا ادبیات و علوم انسانی را دارند.

اما در گروه فنی حرفه ای هر دانش آموز می تواند در یکی از رشته های گروه کشاورزی، هنر و صنعت و در گروه کاردانش در رشته های صنعت، خدمات و هنر انتخاب رشته خود را انجام دهد.

اما در این میان موضوعی که بسیار مهم و حیاتی است نحوه محاسبه هدایت تحصیلی براساس نمراتی است که هر دانش آموز در دروس مربوطه برای ورود به هر کدام از این رشته های تحصیلی کسب می کند.  

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم به این صورت است که مجموع نمره های پایه هشتم و هفتم تحصیلی با ضریب یک و نمره های پایه نهم تحصیلی با ضریب سه مورد محاسبه قرار می گیرد.

پس از ضرب نمره های بدست آمده در ضرایب ذکر شده عدد بدست آمده بر مجموع ضرایب یعنی عدد پنج تقسیم می شود و نمره مورد نظر برای دانش آموز مشخص می گردد.

 

 

 

 

در رابطه با حداقل میانگین نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم هدایت تحصیلی چه می دانید؟

همان طور که بالاتر خدمت شما دوستان عزیز عرض کردیم برای ورود به هر کدام از رشته های تحصیلی حداقل نمره ای در نظر گرفته شده است که دانش آموز باید آن را کسب کرده باشد.

به فرض مثال، برای ورود به رشته های گروه آزمایشی فنی حرفه ای در گرایش کشاورزی هر دانش آموز باید در درس فناوری و هنر نمره 12 و در درس علوم نمره 10 را گرفته باشد تا بدین ترتیب بتواند برای تحصیل در رشته های گروه آزمایشی فنی حرفه ای در گرایش کشاورزی اقدامات لازم را انجام دهد.

یا این که اگر به رشته علوم ریاضی علاقه دارید باید در درس علوم تجربی نمره سیزده و در درس ریاضی الزاماً باید حداقل نمره چهارده را کسب کرده باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با حداقل میانگین نمرات پایه هفتم، هشتم و نهم هدایت تحصیلی با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

تیم مشاوره ما می توانند اطلاعات خوب و دقیقی را در رابطه با نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم و همین طور حداقل نمره ای که باید در هر درس بدست آورید در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

 

جهت اطلاع از نحوه ورود به سامانه همگام انتخاب رشته در پایه نهم تحصیلی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099072952 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

نرم افزار هدایت تحصیلی نهم

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم 

آزمون رغبت و توانایی نهم

روش محاسبه نمرات برای انتخاب رشته

3.1/5 - (9 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم بر چه اساسی است؟ 

نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم براساس مواردی همچون نمرات دانش آموز، معدل وی و نظر مشاور و معلمان وی است.

برای اطلاع از نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم به طور دقیق چه کاری باید انجام دهم؟ 

برای اطلاع از نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم به طور دقیق می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

در نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم باید به چه ملاک هایی توجه شود؟ 

در نحوه محاسبه هدایت تحصیلی پایه نهم باید به ملاک ها و معیارهایی همچون نظر مشاور و معلم و همین طور دانش آموز و نمرات وی در دروس مختلف توجه شود.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته بدون کنکور

    راهنما انتخاب رشته بدون کنکور با سوابق تحصیلی 1403 + نکات قبولی

    فرآیند انتخاب رشته‌ بدون کنکور در دوره‌های روزانه، نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و غیرانتفاعی و همچنین پردیس خودگردان دو بار در سال انجام می‌شود. مهلت انتخاب رشته بدون کنکور ورودی بهمن از 3 تا 8 بهمن ماه بوده و...
  • رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین

    رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین 1403 + شرایط پذیرش

    دانشگاه علوم انتظامی امین تنها دانشگاه افسری در ایران است که داوطلبان واجد شرایط می توانند از میان یکی از رشته های دانشگاه علوم انتظامی امین رشته دلخواه خود را انتخاب کرده، مشغول به تحصیل شده و فارغ التحصیل شوند....
  • آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی

    ثبت نام آزمون مشاوره ای هدایت تحصیلی 1403 + ورود my.medu.ir

    شاید تا به حال نام آزمون هدایت تحصیلی را شنیده باشید اما ندانید که چیست و چه کاربردی دارد. آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی، برای دانش آموزان پایه نهم برگزار می شوند. در واقع، این آزمون ها به دانش...
  • رشته‌های قطبی کنکور

    رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ + دانشگاه ها و شرایط پذیرش

    لیست رشته‌های قطبی کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت نموده و مجاز به انتخاب رشته می‌باشند، بایستی توجه داشته باشند که اگر رشته مورد نظر آن‌ها به صورت گزینش بومی قطبی است، برای افزایش احتمال قبولی...
تماس با مشاور