ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه ثبت نمرات در دانا + آموزش تصویری مراحل | ایران تحصیل

نحوه ثبت نمرات در دانا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آموزش سیستم دانا و آشنایی با نحوه ثبت نمرات در دانا برای تمامی دوره ها، کاربرد های خاص خود را دارد. این سیستم بیشتر برای مدارس ابتدایی دوره اول و متوسط دوم کارآمد تر می باشد. با فرا رسیدن فصل امتحانات از وظایف معاونان اجرایی چاپ ریز نمرات بوده و باید در اختیار دبیران برای درج نمرات گذاشته و سپس باید از دبیران تحویل گیرند و  نمرات را در سیستم های دانش آموزی وارد کنند.  

نحوه ثبت نمرات در دانا که یک سیستم آموزشی برای ارائه خدمات می باشد برای تمامی مقاطع ابتدایی و راهنمایی و دبیرستان به درد می خورد. ما در این مقاله شما را با این سیستم آشنا نموده و طرفندهای مورد نیاز را آموزش می دهیم.

سیستم دانا قابلیت برقراری ارتباط مابین نرم افزارهای مختلف راه به وجود آورده است و یکی از کاربردی ترین سیستم های آموزشی مدارس می باشد. بعد از مطالعه این مقاله و آشنایی با نحوه ثبت نمرات در دانا، در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ثبت نمرات در دانا  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

         

برای آشنایی بانحوه گرفتن کد انتقال دانش آموز در سامانه دانا روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

نحوه ثبت نمرات در دانا

این سیستم یک سیستم نرم افزاری می باشد، اطلاعات دانش آموزان با توجه به پیشرفت علم و فناوری توسط مدیران مدرسه جمع آوری شده و در این سیستم وارد می شود. این نرم افزار این امکان را فراهم کرده است تا دانش آموزان و مدیران با هم در ارتباط باشند، و بتوانند تمامی مراحل آموزشی و ریز نمرات دروس را در این سیستم مشاهده و بررسی کنند.

 

از جمله کاربرد های نحوه ثبت نمرات در دانا

  • ثبت نام دانش آموزان در پایه های مختلف تحصیلی
  • کلاس بندی های دانش آموزان
  • تهیه لیست حضور غیاب برای معلمان
  • تهیه و تنظیم کارنامه های میان ترم و پایان تحصیلی
  • چاپ کارنامه های پایان تحصیلی دانش آموزان
  • ارائه تاییدیه تحصیلی به دانش آموزان
  • انجام مراحل فارق التحصیلی

همه اینها کارهایی است که می توان در سیستم دانا انجام داد.

 

 

ثبت نمرات در دانا

 

  برای اطلاع از نحوه انتقال و ارسال اطلاعات از سیدا به دانا روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

نحوه ثبت نمرات پودمانی در دانا

در این قسمت همراه ما باشید تا نحو وارد کردن نمرات دروس پودمانی را بیشتر بررسی کنیم.

توجه داشته باشید که برای وارد کردن نمرات در دانا ابتدا لازم است آن ها را در سناد وارد کرده باشید. به همین دلیل ما در ابتدا مراحل وارد کردن نمرات در سناد را بررسی کرده و سپس جزییات آن را در دانا بررسی خواهیم کرد.

 

 

گام اول : معرفی دروس  پودمانی در سامانه

اولین گام برای ثبت نمرات پودمانی معرفی دروس به همراه دبیر است. برای این کار نیز باید به منوی دفترداری مراجعه کرده  گزینه مدیریت کلاس ها را انتخاب نمایید. در مرحله بعدی لیست کلاس ها به شما نشان داده خواهد شد. به علاوه در مقابل هر کلاس گزینه هایی همچون، عملیات و گزینه دیگری به شکل آچار وجود دارد که می توانید روی آن کلیک کنید.

 درمرحله بعدی صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که کدملی دبیر مربوطه در آن نوشته شده است.

پس از انتخاب کدملی دبیر و نام درس، لازم است گزینه ثبت را بزنید.

گاهی ممکن است با وارد کردن کدملی همکار خود، نام او را مشاهده نکنید. در این حالت نیاز است روی گزینه مدیریت دانش آموزان کلیک کرده و سپس گزینه مدیریت اطلاعات شناسنامه ای را انتخاب کنید.

سپس صفحه ای باز می شود که در آن می توانید اطلاعات شناسنامه ای را وارد کرده و آن را ثبت کنید.

 

 

گام دوم : چاپ لیست نمرات

پس از مرحله ثبت  و معرفی نوبت به چاپ لیست نمرات می رسد. برای این کار نیاز است از منوی اموردفترداری، گزینه مدیریت کلاس ها را انتخاب کرده و علامت فلش که مربوط به لیست نمرات است می زنیم.

نکته مهم:

گاهی ممکن است درسی را جزء دروس پودمانی معرفی کرده باشید اما هنگام دریافت لیست، اسامی دانش آموزان را نشان ندهد. در این حالت یعنی اسم این درس به عنوان دروس پودمانی در نظر گرفته نشده است.

در مراحل بعدی نیاز از منوی انتخاب فایل گزینه آکروبات پی دی اف را زده و روی خروجی کلیک کنید.

 

 

 گام سوم : ورود نمرات

بعد از اینکه ریز نمرات جمع شد نیاز است در سناد وارد شوند. برای این کار ابتدا باید مسئول فن آوری منطقه را به عنوان کاربر سناد معرفی نمایید.

برای وارد کردن نمرات در مرحله بعدی کافی است از منوی امور دفترداری گزینه ثبت نمرات را انتخاب کنید.

سپس باید نام کاربری و رمز ورود را وارد کنید تا لیست کلاس ها را مشاهده کنید.

با کلیک روی کلاس ها، دروس پودمانی به شما نمایش داده خواهد شد و در مقابل هر درس نیز عبارت ثبت نمرات قابل مشاهده است. در بالای این صفحه نیز گزینه ای با نام نمرات به صورت تایپی وجود دارد که با کلیک روی آن می توانید نمرات را به صورت تایپ شده وارد کنید.

در نهایت با ثبت نمرات، نمراتی را که ثبت کرده اید می توانید مشاهده کنید.

 

 

 گام چهارم : وارد کردن نمرات استخراج شده از سناد در دانا

در گذشته برای وارد کردن نمرات دروس پودمانی در سناد لازم بود چهار نمره وارد میشد. اما در آخرین نگارش های آمده این سبک از وارد کردن نمرات تغییر کرده است و نیازی به وارد کردن چهار نمره نیست. بلکه تنها کافی است نمره پایانی نوبت دوم را وارد کنید.

برای وارد کردن نمرات در سناد کافی است ابتدا آخرین نگارش این برنامه را دریافت کنید.

سپس از منوی سازماندهی و ثبت نام، گزینه دریافت اطلاعات جداول دروس و رشته از اسناد را انتخاب نمایید.

 

تقسیم بندی دروس پودمانی  

دروس پودمانی معمولا به پنج دسته و فصل تقسیم می شوند و باید در پایان هر فصل امتحان گرفته شود و نمرات هر امتحان باید در سناد ثبت گردد و بعد وارد سیستم دانا شود. این روند توانسته بسیار به همکاران کمک کند تا اطلاع از جریان دروس پودمانی داشته باشند.

معرفی دروس پودمانی در سناد

در اول باید دروس پودمانی برای کلاس به همراه معلمش مشخص و معلوم گردد. که در اول باید از منوی دفتر داری گزینه مدیریت کلاس ها را انتخاب کنید. با این کار لیست تمامی کلاس ها را می توانید مشاهده کنید. در مقابل هر کلاس در جلوی کلمه عملیات و در پایینش آچار می باشد که باید روی آن کلیک و گزینه انتخاب درس شایستگی ها را اجرا کنید. با این کار صفحه ای باز می شود که کد ملی دبیر مربوطه نوشته شده است و از منوی درس، درس مورد نظر را انتخاب می کنید، و در آخر ثبت می کنید. با انجام این کار این درس به عنوان درس پودمانی با نام دبیرش در سایت سناد ثبت می شود. این روند برای تمامی دروس چنین می باشد.

نکته در صورتی که با وارد کردن کد ملی همکار نامش مشخص نشد، از منوی مدیریت دانش آموزان گزینه مدیریت اطلاعات شناسنامه ای را اجرا کنید و در صفحه بالا آمده روی ثبت مشخصات شناسنامه کلیک کنید با این کار اطلاعات شناسنامه ای همکار ثبت خواهد شد.

چاپ لیست نمرات در سیستم دانا

بعد از معرفی همکاران و دبیران در سایت سناد نوبت به چاپ لیست نمرات و دادن به همکاران مربوطه برای درج نمرات می باشد. برای این کار باید از منوی امور دفترداری  وارد گزینه مدیریت کلاسها شده و در مقابل هر کلاس لیست دروس پودمانی مشخص می باشد. با زدن فلش رو به پایین منویی ظاهر می شود که لیست نمرات را می توانید انتخاب کنید. صفحه ای به نمایش داده می شود می توانید لیست را به صورت فصل به فصل چاپ کنید. و هم این امکان وجود دارد که تمامی فصل ها را با هم یک جا چاپ کنید. در بالای این صفحه عبارت دریافت لیست نمرات کلی پودمان وجود دارد. که با زدن آن هر ۵ فصل باهم چاپ می شود و همچنین با زدن این گزینه به صفحه دیگر انتقال داده می شود.

نکته مهم: اگر درسی را برای رشته ای جزو درس های پودمانی معرفی کردید و هنگام دریافت لیست اسامی دانش آموزان را نمایش نداد معنیش این است که این دروس برای امسال به عنوان دروس پودمانی نمی باشند. مثال در رشته گرافیک می توان ۷ رشته را جزو دروس پودمان در سناد معرفی کرد که فقط برای درس های الزامی لیست وجود دارد.

 در صفحه بعدی که از انتخاب گزینه دریافت لیست نمرات کلی پودمان حاصل گردید از منوی در بالا که انتخاب فایل است گزینه ACROBAT PDF FILE زده و روی خروج کلیک می کنید با انجام این کار فایل پی دی اف لیست نمرات تهیه می شود. آنها را چاپ کرده و در اختیار همکار قرار دهید تا نمرات را وارد کند.

نکته بعدی: هر فصل دارای دو نمره مستمر می باشد که از ۰ تا ۵ و نمره شایستگی شامل نمرات ۱،۲،۳ می باشد. و هر نمره شایستگی ۵ نمره محسوب می شود. در صورتی که به فردی نمره شایستگی ۳ داده شود، ۱۵ هم نمره مستمر در جمع ۱۸ نمره می شود.

 

 

چاپ لیست نمرات در دانا

 

برای کسب اطلاعات و آموزش ورود به سامانه دانا مدارس روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

ورود نمرات در سناد

بعد از آشنایی با نحوه ثبت نمرات در دانا و  آنکه از همکاران لیست نمرات را جمع کردید نوبت به وارد کردن آنها در سناد می رسد، در اول باید مسئول فن آوری منطقه مدیر باید به عنوان کاربرسناد معرفی شود. و باید رمز ورود بدهید زمانی که مسئول فن آوری مدیر به عنوان کاربر معرفی گردید نام کاربر کد ملی مدیر و رمز هم مسئول منطقه خواهد داد و در دسترس خواهید داشت. برای وارد کردن نمرات، از منوی امور دفتر داری از طریق گزینه ثبت نمرات می توانید اقدام کنید.

بعد از وارد کردن نام کاربر و رمز ورود می توانید لیست کلاس ها را مشاهده کنید. در صورتی که روی کلاس مورد نظرتان کلیک کنید، لیست دروس پودمانی نمایش داده می شود. در مقابل هر درس ثبت نمرات وجود دارد، روی آن کلیک کرده تا وارد صفحه بعدی شوید. در بالای این صفحه عبارت وارد کردن نمره به صورت تایپی وجود دارد. در صورتی که جلوی این گزینه تیک بزنید، باید نمرات را تایپ نمایید. در صورتی که جلوی آن تیک نزنید می توانید نمرات را از درون کشویی که موجود می باشد انتخاب کنید.

بعد از آنکه نمره مستمر و نمره شایستگی را وارد کردید، در مقابلش نمره نهایی و وضیعت قبولی و عدم قبولی را می توانید مشاهده کنید، در آخر می توانید ثبت اولیه نمرات را بزنید که با زدن ثبت اولیه نمرات به صفحه بعدی می رود و در اینجا می توانید نمرات را چک کنید و اگر نمرات وارد کرده  صحیح بودن می توانید ثبت کنید و سراغ فصل و دروس بعدی روید و روند بقیه فصل و درس ها هم چنین می باشد. این نمره ای که سیستم می دهد در واقع همان نمره ای می باشد که باید در سیستم دانا ثبت گردد. شما می توانید برای دریافت لیست نمرات از منوی دفتر داری گزینه ثبت نمرات کلاس مورد نظر و درس مورد نظر را انتخاب کنید و در مقابل هر درس عبارت مشاهده و چاپ عملکرد دانش آموزان را کلیک کنید.

با انجام این کار به صفحه بعدی که چاپ می باشد منتقل می شوید در بالای این مقاله نحوه تبدیل به پی دی اف را به وضوح توضیح دادیم به همان صورت عمل می کنید و لیست ها همراه با نمرات چاپ می شوند. شما باید این نمرات را در دانا وارد کنید.

 

وارد کردن نمرات استخراج شده از سناد در سیستم دانا

در نگارش های قبلی برای دروس پودمانی ۴ نمره در نظر گرفته می شود که شامل، مستمر اول و دوم ، کتبی اول و دوم بود. در آخرین روال این نگارش تغییر کرده و دروس پودمانی نیز مانند اکثر درس های مهارتی فقط دارای نمره پایانی نوبت دوم می باشد. برای این کار باید ابتدا آخرین نگارش را دریافت کرده و از منوی سازماندهی و ثبت نام از گزینه دریافت اطلاعات مربوط به جداول دروس و رشته از سناد را اجرا کنید. 

اجرای این گزینه زمان بر می باشد. و نباید عجله کنید بعد از اجرای این اگر به ورود نمرات بروید می بینید که این دروس دارای یک نمره می باشند. به دلیل اینکه در نوبت اول برای این دروس مستمر و کتبی اول داده شده است باید این نمرات حذف کنید. برای این کار باید از منوی ورود نمرات وارد گزینه ورود نمرات انفرادی شوید و دانش آموزان را تک به تک انتخاب کنید و نمرات مستمر و کتبی نوبت اول را حذف کنید. با این کار می توانید تک نمره ها را در دانا ثبت کنید.

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به توضیح مختصری در رابطه با سیستم دانا مدارس پرداختیم و شمارا به صورت گام به گام با نحوه ثبت نمرات در دانا آشنا نمودیم با این حال در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با شماره تماس درج شده در سایت تماس بگیرید و به پاسخ سوال های خود در رابطه با این سیستم برسید.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه ثبت نمرات در دانا  از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

   

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای رفع خطاها از سیستم دانا در هنگام دریافت کارنامه در مدارس باید چه اقداماتی انجام داد؟

مدیران مدارس باید بعد از هر بار به روز رسانی برنامه، در اولین ورود به سیستم تیک، در هنگام ورود به سیستم اصلاح حروف و سایر روتین ها های اصلاحیه سوابق انجام شود، را فعال کنند. تا در هنگام چاپ کارنامه با مشکل مواجه نشوند. به این ترتیب مشکل خطاها حل می شود.

برای دریافت راهنمایی جهت اخذ کد انتقال دانش آموزی به کجا مراجعه کنیم؟

جهت دریافت پاسخ سوالات خود می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

ضرورت گرفتن کد انتقال در سامانه دانا چیست؟

با گرفتن سوابق تحصیلی از سامانه سناد، سوابق تحصیلی در برنامه های دانش آموزی اعمال نمی شود و برای اعمال این سوابق باید کد انتقال از سامانه دانا دریافت شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور