ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ | azmoon.medu.ir

نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به عنوان دو نمونه از مدارس برتر کشور، آرزوی بیشتر دانش آموزان است و برای دستیابی به هدف خود بسیار تلاش می کنند. اولین گام برای پذیرش در این مدارس، شرکت در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی است. باتوجه به اهمیتی که نمره قبولی در این آزمون دارد، حساسیت دانش آموزان نیز بسیار است و گاه پس از اعلام نتایج آزمون احساس می کنند که خطایی رخ داده و کارنامه آن ها اشتباه است. در چنین مواقعی می توانند اعتراض خود را در سامانه مربوطه ثبت کنند. معمولا نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی چند روز (نهایتا سه هفته) پس از ثبت اعتراض اعلام می گردد که در این مقاله به بررسی هر چه بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت. تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

باتوجه به اینکه رقابت بر سر اخذ پذیرش در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی بالاست، پیشنهاد می کنیم که از مشورت با مشاور تحصیلی، دریافت برنامه درسی تخصصی و پشتیابی تحصیلی همه روزه غافل نشوید. برای برقراری ارتباط با مشاوران مجرب ایران تحصیل تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

اطلاعیه

نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه هر استان اعلام می گردد. برای کسب راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

اعلام نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

با توجه به اینکه تعداد ظرفیت پذیرش برای مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی محدود است، رقابت بسیار بالایی در آزمون‌ های ورودی این مدارس وجود دارد و دانش آموزان سعی می کنند تا با شرکت در کلاس های فوق برنامه و حل انواع تست های درسی، آمادگی خود را برای شرکت در این آزمون بالا ببرند. با این حال باز ممکن است که پس از اعلام نتایج آزمون های ورودی مشاهده کنید که موفق به کسب نتیجه مطلوب خود نشده اید. اما علت آن چیست؟ آیا تعداد سوالات کافی را پاسخ نداده اید و یا اشتباهی در تصحیح کارنامه شما رخ داده است؟

اعلام نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

برای یافتن پاسخ این سوالات باید به بررسی دقیق کارنامه و تحلیل آن پرداخت. اگر نتیجه بررسی های شما این بود که در تصحیح برگه پاسخ اشتباهی رخ داده است، می توانید در زمان مقرر شده برای اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، اعتراض خود را ثبت کنید؛ اما چگونه؟

برای ثبت اعتراض به آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، باید به سامانه azmoon.medu.ir برای پایه نهم به دهم و سامانه hoosh.medu.ir برای پایه های ششم به هفتم مراجعه کرد. مشاهده نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نیز از طریق همین سامانه ها صورت می گیرد. 

با توجه به اینکه بررسی اعتراضات در مراکز آموزش‌ و پرورش استان‌ های مربوطه صورت می‌ گیرد، بنابراین اعلام نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی، بستگی به سرعت عمل کارکنان اداره مربوطه و حجم کاری آن ها خواهد داشت. به طور معمول می توان گفت که دو یا سه هفته ای طول می کشد تا نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی مشخص گردد. فراموش نکنید که اعلام نتایج به صورت سراسری و همزمان در تمامی استان های کشور نخواهد بود. 

برای اطلاع دقیق از زمان اعلام نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی استان محل سکونت خود می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. کارشناسان ما شما را به دقت راهنمایی خواهند کرد. 

کال تو اکشن تماس

برای اطلاع از چگونگی اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مشاهده اعلام نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی

جهت مشاهده نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نیازی به مراجعه حضوری به هیچ یک از این مدارس نخواهید داشت. با توجه به بومی گزینی و همچنین وجود مدارس در استان های مختلف، ثبت اعتراضات و دریافت نتایج اعتراض به تیزهوشان و نمونه دولتی در سایت استان محل سکونت خود صورت خواهد گرفت.

در صورت موافقت با نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی دانش آموزان و والدین آنان می توانند با در دست داشتن مدارک خود، نسبت به ثبت نام حضوری در مدارس مربوطه اقدام نمایند. همانند ثبت اعتراض، اعلام جواب اعتراض به تیزهوشان و نمونه دولتی به صورت الکترونیکی و با استفاده از سامانه های ذکر شده امکان پذیر می باشد.

برای اطلاع از روش قبولی در مدارس نمونه دولتی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چه مواردی برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی قابل قبول هستند؟

اگر به دنبال این هستید که نتیجه اعتراض شما مثبت باشد و بتوانید پذیرش خود را دریافت کنید، لازم است تا به مواردی اعتراض کنید که منطقی و قابل قبول هستند. اما چه مواردی برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی قابل قبول هستند؟ برخی از این موارد عبارتند از:

عدم تطابق سوالات صحیح، غلط و جواب داده نشده، با برگه پاسخی که در سامانه های مذکور وجود دارد.

اعمال نشدن قانون مربوط به سهمیه پذیرش داوطلبانی که دوقلو هستند.

وجود اشتباه در محاسبه نمره کل آزمون های ورودی.

تطابق نداشتن اولویت های ثبت شده در کارنامه با برگه ثبت نامی متقاضی.

و …

چه مواردی برای اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی قابل قبول هستند؟

اگر در زمان اعتراض به نتیجه آزمون های ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی به موارد قابل استناد اشاره کنید، به احتمال خیلی زیاد می توانید نتیجه مثبت بگیرید. اگر دلیل اعتراض شما هیچ یک از موارد گفته شده در قسمت بالا نیست و از منطقی و قابل استناد بودن آن مطمئن نیستید، می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید و در خصوص چگونگی اعتراض راهنمایی جامع دریافت کنید. 

مشاوران مجرب ایران تحصیل می توانند با بررسی کامل کارنامه شما و برگه پاسخ و … شما را نسبت به خطاهای موجود و چگونگی ثبت اعتراض در سامانه های مذکور راهنمایی کنند. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

برای اطلاع از چگونگی ثبت اعتراض به نتایج آزمون نمونه دولتی  بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اعلام نتایج ذخیره های نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هر ساله تعداد مشخصی از دانش آموزان را پذیرش می‌ کنند. بنابراین ثبت نام مدارس نمونه دولتی و پذیرش در آزمون بر اساس این تعداد ظرفیت صورت می‌ پذیرد. اما گاهی ممکن است برای دانش آموزان این مسئله به وجود آید که از ادامه تحصیل در این مدارس باز بمانند و یا اینکه به هر دلیلی انصراف دهند. ظرفیت‌ های خالی این مدارس، فرصت مناسبی برای دانش آموزان متقاضی می‌ باشد.

چنانچه پس از دریافت نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی شاهد عدم موافقت با اعتراض خود شده‌ اید، بهتر است منتظر اعلام لیست ذخیره باشید تا در صورت امکان بتوانید پذیرش خود را برای تحصیل در این مدارس کسب کنید. چنانچه ظرفیت در نظر گرفته شده برای یک کلاس پر نشود، مدارس بر مبنای ذخیره نمونه دولتی، این ظرفیت را تکمیل می‌ کنند.

به هر حال در صورت موافقت با اعتراض به نتایج آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی امکان ثبت نام برای دانش آموزان در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی وجود خواهد داشت. اما اگر از هر دو روش، موفق به ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی نشده‌ اید، باید در پایه‌ های بعدی نسبت به ثبت نام در آزمون اقدام کنید. 

بنر کال تو اکشن

اخبار پیرامون آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 

دیوان عدالت اداری مصوبه پذیرش بدون آزمون در مدارس استعداد های درخشان را ابطال کرد:

با اعتراض جمعی از اولیا داوطلبان آزمون متوسطه اول و دوم ورودی مدارس استعدادهای درخشان، با دستور دکتر احمد توکلی رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت و عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام، پرونده آزمون استعدادهای درخشان در دستور کار کمیسیون آموزش دیده بان قرار گرفت. این موضوع در کمیسیون آموزش بررسی و از اولیای داوطلبان به جلسه مشترکی در محل دیده بان، دعوت به عمل آمد.
پس از آن، روابط عمومی سمپاد طی تماسی اعلام داشت که رئیس و معاونین سمپاد خواستار جلسه ای فوری با مسئولین دیده بان جهت ارائه دفاعیات خود هستند و به همین منظور جلسه ای با حضور برخی اعضای هیئت مدیره دیده بان و کمیسیون آموزش در محل دیده بان تشکیل شد.

سرانجام با رأی هیأت محترم عمومی دیوان عدالت اداری مقرره تبعیض آمیز میان دانش آموزان عادی و استعدادهای درخشان که موجب پذیرش بدون آزمون برخی داوطلبان می شود، ابطال شد و پس از این، آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در مقطع متوسطه دوم برای تمامی دانش آموزان پایه نهم کشور که در این آزمون ثبت نام نموده اند، به صورت یکسان برگزار می شود و تحصیل یا عدم تحصیل دانش آموزان پایه نهم در مدارس تیزهوشان موجب کسب امتیاز بیشتر یا کمتر برای استفاده از امکانات ملی در مقطع متوسطه دوم مدارس تیزهوشان نمی شود.

برای پیگیری آخرین اخبار مربوط به استعداد های درخشان به سامانه sampad.medu.ir مراجعه نمایید.

خلاصه مطلب

شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی از اولین چالش ها و آزمون های بزرگ در زندگی هر دانش آموزی است. معمولا رقابت برای دریافت پذیرش در آزمون ورودی این مدارس بالاست و دانش آموزان باید تلاش بسیاری بکنند. اما گاه علارغم تمامی تلاش ها نتیجه مطلوب نمی باشد و متاسفانه در آزمون ورودی قبول نمی شود؛ اما علت این عدم قبولی چیست؟ ممکن است دانش آموز به خاطر رخ دادن اشتباه در تصحیح برگه قبول نشده باشد؟ در چنین مواقعی ابتدا باید کارنامه را بررسی کرد و در صورت وجود اشتباه، نسبت به ثبت اعتراض به نتیجه آزمون های ورودی اقدام کرد. معمولا نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی نیز پس از دو الی سه هفته (بسته به عملکرد اداره آموزش و پرورش استان محل سکونت هر دانش آموز) اعلام می گردد. 

در مقاله فوق به بررسی کامل این مطلب پرداختیم؛ پس از مطالعه دقیق مقاله فوق در صورتی که در رابطه با چگونگی مشاهده نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی سوالی داشتید می توانید با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و درخواست راهنمایی کنید. همچنین می توانید سوالات خود را در قسمت کامنت برای ما نوشته و ارسال کنید.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی بر روی لینک کلیک کنید.

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی چه تاریخی است؟

پس از اعلام نتایج، بازه زمانی خاصی را برای ثبت اعتراض به نتایج آزمون برای داوطلبان متقاضی در نظر گرفته می شود که در حال حاضر تاریخ دقیق آن از سوی اداره آموزش و پرورش و سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی برای سال 1403 - 1403 اعلام نشده است.

چه مواردی برای اعتراض به نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی قابل قبول است؟

دلایلی که برای اعتراض مطرح می گردد باید قابل استناد و منطقی باشد. برخی از مواردی که معمولا مورد قبول قرار می گیرند در مقاله فوق ذکر شده است.

چه زمانی نتایج اعتراض به آزمون مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی 1403 - 1403 اعلام می شود؟

معمولا دو الی سه هفته پس از ثبت درخواست اعتراض به نتیجه آزمون، نتایج اعتراض اعلام می گردد. این اعلام نتایج سراسری نبوده و بستگی به سرعت عمل اداره آموزش و پرورش استان محل سکونت دارد. 

نظرات

یک دیدگاه دربارهٔ «نتایج اعتراض به آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ | azmoon.medu.ir»

  1. Avatar photo زهره صبوری گفت:

    در خصوص طراحی دفترچه دوم آزمون ۱۴۰۲_۱۴۰۳ از سوال ۶۰ تا سوال ۷۹ یک سری سوال با عنوان شمارش مثلث یا مستطیل یا چند ضلعی سفید مطرح شده است
    اولا که چنین سوالاتی (مثلث سفید ) تا به حال جزو هیچکدام از نمونه سوالات و کتابهای آمادگی آزمون نبوده است. و صد البته بنده متوجه نمی شوم با کدامین منطق اگر خطی از یک شکل هندسی سفید رد شود آن شکل تبدیل به شکل رنگی می شود . کلا سوال دارای شبهه و مشکل دار است ‌.
    نکته دیگر اینکه بچه ها نمونه سوالات متعددی را تمرین کرده اند این سوالات سریالی و پیوسته نشان دهنده ی این است که طراحی سوال سرسری و بسیار سطحی انجام شده است و منصفانه نیست که اگر دانش آموز در حل یک سری از سوالات اشکال داشته باشد در آزمون ۱۰ تا ۱۵ سوال را به این واسطه از دست بدهد .دفترچه دو آزمون ۱۴۰۲ صد در صد نیاز به اصلاحیه دارد و باید تمام شرکت کنندگان پیگیر این موارد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)