ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای گام به گام اخذ معافیت کفالت سربازی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۷
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
معافیت کفالت سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت معافیت کفالت سربازی در میان مشمولان خدمت نظام وظیفه امری رایج است. اینجاست که اطلاع هر فرد قبل از دریافت این نوع از معافیت از شرایط گرفتن معافیت کفالت و حتی مراحل اخذ معافیت کفالت الزامی به نظر می رسد. البته شخص مشمول باید قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت این قسم از معافیت از انواع معافیت کفالت نظام وظیفه نیز اطلاع حاصل کند. ممکن است این سؤال هم برای شمار زیادی از مشمولان مطرح شود که آیا امکان دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی نیز برای افراد مشمول وجود دارد یا خیر؟ آیا می توان برای این امر در طول دوران سربازی اقدام کرد یا نه لزوماً دریافت معافیت تنها قبل از شروع دوران خدمت میسر است؟

در این نوشته، بحث مفصلی با شما در رابطه با معافیت کفالت سربازی داریم و شما را با مواردی از جمله مراحل اخذ معافیت کفالت، شرایط گرفتن معافیت کفالت و یا انواع معافیت کفالت سربازی آشنا می کنیم. پس با ما همراه باشید تا هر آن چه را که باید در مورد معافیت کفالت سربازی به دست آورید.

آیا با انواع معافیت کفالت سربازی آشنایی لازم را دارید؟

باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که انواع معافیت کفالت نظام وظیفه در چند بخش مختلف قرار می گیرند. از میان انواع معافیت کفالت سربازی می توان به موارد آورده شده در زیر اشاره کرد. اما جهت اطلاع از انواع معافیت کفالت نظام وظیفه می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مشاوران حاضر در مجموعه ما می توانند اطلاعات دقیق و موثقی را در رابطه با انواع معافیت کفالت نظام وظیفه در اختیار شما عزیزان و دوستان قرار دهند.

بنابراین برای مشاوره سربازی می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

انواع معافیت کفالت نظام وظیفه
معافیت پدر یا مادر معلول معافیت برادر بیمار افراد مشمول خدمت
معافیت سه خواهری برای فرد مشمول سربازی معافیت پدربزرگ پدری یا مادری فرد مشمول
معافیت برادر یا خواهر معلول و دارای مشکل جسمی یا ذهنی معافیت مادر مطلقه و یا فاقد شوهر
معافیت فرزند فرد مشمول خدمت معافیت برادر یا خواهر صغیر پایین تر از هجده سال

 

در ادامه با ذکر توضیحاتی در رابطه با شماری از مهم ترین این معافیت ها در خدمت شما دوستان همیشه همراه سایت ایران تحصیل هستیم.

اما در ابتدا اجاره دهید به ارائه توضیحاتی بسیار مهم در رابطه با این موضوع بپردازیم که اصلاً کفیل کیست و چه شرایطی برای افراد کفیل در نظر گرفته شده است. از طرف دیگر، قصد داریم بدانیم که منظور از افراد کفیل چیست و مدارک لازم برای ارائه جهت تأيید کفیل بودن یک فرد شامل چه مواردی می شوند.

شرایط دریافت معافیت های مختلف کفالت با یکدیگر متفاوت است و هر فرد مشمول لزوماً باید قبل از هر اقدامی برای دریافت آن از این شرایط و ضوابط مطلع شود.

به چه شخصی کفیل گفته می شود و این افراد در چند دسته قرار می گیرند؟

به طور طبیعی در یک خانواده پدر و مادر مسئول حمایت و مراقب از اعضای خانواده هستند. حالا اگر پدر از کار افتاده شود و یا از دنیا برود، آنگاه ممکن است پسر او این مسئولیت را قبول کند. اما منظور از کفالتی که در نظام وظیفه معافیت به آن تعلیق می گیرد، این است که تنها یک پسر نگهدارنده اعضای آن خانواده باشد و مسئولیت زندگی بر دوش اوست.

حال اینکه اعضای افراد تحت تکفل او چه شرایطی باید داشته باشند که معافیت به این پسر تعلق گیرد به چند عامل بستگی دارد. در مجموع می توان کفیل را در سه دسته مختلف قرار داد که در ادامه این سه دسته را خدمت شما دوستان عرض می کنیم.

. تنها برادر بالاتر از هجده سال برادر یا خواهر خودش

. تنها نوه پدربزرگ یا مادربزرگ که سنش بالاتر از 18 سال است (یعنی نوه های دیگر سنشان از هجده سال کمتر است)

. تنها فرزند بالاتر از هجده سال تمام یک مادر یا پدر

مکفول به چه کسی گفته می شود؟

شاید این سؤال به ذهن شما دوست عزیز هم رسیده باشد که مکفول به چه شخصی گفته می شود. در پاسخ باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که فرد مکفول به شخصی می گویند که توسط کفیل نگهداری و مراقبت می شود. حال این مکفول می تواند پدر، مادر، پدربزرگ، مادربزرگ و حتی خواهر یا برادر فرد کفیل و یا هر فرد دیگری باشد.

انواع معافیت کفالت نظام وظیفه

چه مدارکی برای شناسایی فرد کفیل باید ارائه شود؟

همانطور که گفتیم، نمی توان تحت هر شرایطی فردی را کفیل نامید، بلکه باید چند ویژگی داشته باشد. خصوصیت بارز او باید این باشد که در غیاب او دیگر کسی نیست که امورات زندگی و امرار معاش را انجام داده و به عبارتی سرپرست آن خانواده است. در ادامه به ذکر شماری از مستندات و مدارک لازم قابل ارائه برای مشخص کردن کفالت فرد برای شما عزیزان می پردازیم.

  1. گواهی یا استشهادی که به وسیله سه نفر از اقوام و بستگان فرد مشمول خدمت نظام وظیفه امضاء شده باشد و از طرف دیگر، به تأیید مراجع انتظامی ذی ربط رسیده باشد.
  2. انجام تحقیقات و بررسی های لازم در رابطه با صحت و درستی ادعای مطرح شده از جانب فرد مشمول خدمت سربازی و جمع آوری استشهاد از بستگان و اقوام به وسیله مأموران نیروی انتظامی و یا کلانتری

شرایط گرفتن معافیت کفالت پدربزرگ و یا مادربزرگ چیست؟

دوستان عزیز شرایط گرفتن معافیت کفالت پدربزرگ و یا مادربزرگ آن چنان که شما و شمار زیادی از مشمولان خدمت نظام وظیفه فکرش را می کنید مشکل نیست. ببینید در صورتی که پدربزرگ و یا حتی مادربزرگ شما هیچ فرزند در قید حیات و زنده ای نداشته باشند و شما شرایط گرفتن معافیت کفالت پدربزرگ و یا مادربزرگ را دارید و می توانید برای به عنوان کفیل شناخته شوید.

اگر قصد دریافت معافیت کفالت پدربزرگ را دارید قبل از هر چیز شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه باید این موضوع مهم را که پدربزرگ شما به تنهایی توانایی مراقبت از خودش را ندارد و نیاز به رسیدگی دارد را تأیید کند. اما شرایط گرفتن معافیت کفالت مادربزرگ آسان تر از معافیت پدربزرگ است. به این معنا که هیچ احتیاجی به صدور تأییدیه از طرف شورای پزشکی برای دریافت این نوع از معافیت نیست.

در واقع، تنها همین موضوع که مادربزرگ شما در حال حاضر هیچ فرزندی نداشته باشد و شما به عنوان تنها نوه بالای هجده سال تنها فردی هستید که می توانید از وی مراقبت و پرستاری کنید برای دریافت این نوع از معافیت کافی به نظر می رسد.

در مورد معافیت خواهر مجرد بالای هجده سال چه می دانید؟

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که از میان انواع معافیت کفالت نظام وظیفه امکان دریافت معافیت خواهر مجردی با سن بالاتر از هجده سال نیز برای شما عزیزان وجود دارد. این نوع از معافیت به افرادی تعلق می گیرد که لزوماً خواهرشان ازدواج نکرده و مجرد است و از طرف دیگر پدر هم فوت شده باشد و در قید حیات نباشد.

اما چنانچه در صورتی که پدر در زندان یا حبس به سر ببرد، دیگر برادر کفیل او محسوب نمی شود. یک مورد دیگر این است که اگر خواهر مطلقه و یا همسرش فوت کرده باشد نیز جزء مکفولین حساب می شود و برادر می تواند به خاطر این موضوع درخواست معافیت نماید. شاید برایتان سوال باشد که در مورد داشتن برادر اوضاع چگونه خواهد بود.

در این مورد باید بگوییم، اگر مشمول عزیز دارای برادر بالای 18 سال باشد که از بیماری رنج می برد و قادر به سرپرستی از خواهر و مادر نمی باشد، جزء مکفولین به شمار می آید. البته این موضوع باید حتما توسط شورای پزشکی به تایید برسد و ناتوان بودن برادر دیگر اثبات گردد.

در صورت هر گونه سؤالی در رابطه با شرایط اخذ معافیت خواهر مجرد بالای هجده سال، نحوه و یا مدارک لازم برای دریافت این نوع از معافیت می توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

در مورد معافیت والدین دارای معلولیت چه می دانید؟

آیا اطلاعی از معافیت والدین دارای معلولیت دارید؟‌ آیا می دانید دریافت معافیت والدین معلول تحت چه شرایطی امکان پذیر است؟ اصلاً شرایط اخذ معافیت کفالت پدر معلول با مادر دارای معلولیت با یکدیگر فرق دارند؟ در پاسخ باید عرض کنیم که دریافت معافیت کفالت سربازی والدین دارای معلولیت برای پدر و مادر با یکدیگر فرق دارد.

شرایط گرفتن معافت کفالت سربازی پدر معلول بدین گونه است که برای دریافت این نوع از معافیت شما باید تنها فرزند پسر در خانواده باشید که سنش از هجده سال بیشتر است. اما در رابطه با معافیت کفالت سربازی مادر معلول قضیه کاملاً متفاوت است. به عبارت دیگر، برای دریافت معافیت کفالت سربازی مادر شما لزوماً‌ باید تحت پوشش اداره بهزیستی باشد.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی دقیق تر و جزئی تر در رابطه با معافیت کفالت سربازی مادر یا پدر معلول هستید می توانید با مشاورانی خبره در حوزه نظام وظیفه مشورت کنید.

در مورد مراحل و شرایط دریافت معافیت کفالت فرزند چه می دانید؟

طبق این قانون، چنانچه همسر فرد مشمول فوت کرده باشد و وی دارای فرزند باشد، می تواند از معافیت کفالت استفاده کند. البته در مورد جنس و تعداد فرزندان چیزی قید نشده است و در هر حالتی پدر کفیل محسوب می شود. اما باید توجه داشت که این تنها در صورتی است که فرد ازدواج مجدد نکرده باشد.

چرا که ماهیت این قانون به این دلیل است که فرزندان نگهدارنده ایی نداشته باشند، در صورتی که وجود یک همسر می تواند حکم سرپرست فرزندان را داشته باشد.یک مورد مهم این است که این نوع معافیت، موقت می باشد. اما تحت شرایط خاصی می توان آن را به دائم تغییر داد.

معافیت کفالت در حین خدمت سربازی

آیا اطلاعی از لیست مدارک لازم برای دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی دارید یا خیر؟ شرایط لازم برای دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی شامل چه مواردی می شوند؟ شاید این پرسش مهم به ذهن شما دوستان عزیز هم برسد که آیا امکان دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی هم برای هر فرد مشمول وجود دارد یا خیر؟در پاسخ باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که بله هر فرد می تواند در صورت نیاز از معافیت کفالت در حین خدمت سربازی نیز استفاده کرده و برای دریافت آن اقدام کند.

اما موضوعی که در این جا باید به آن توجه لازم را مبذول داشت این است که دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی تحت شرایط و ضوابطی برای هر فرد مشمول همراه است. این موضوع به طور معمول توسط سازمان نظام وظیفه بررسی و در صورت تایید به سرباز داده می شود.

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در رابطه با مدارک لازم برای دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی هستید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات لازم را در این رابطه رد اختیارتان قرار دهند.

آیا فرد مشمول امکان گرفتن معافیت کفالت را در حین تحصیل دارد؟

شاید این سؤال مهم برای شما دوست عزیز هم مطرح شود که آیا امکان دریافت معافیت کفالت برای فرد مشمول در حین تحصیل در دانشگاه یا مدرسه هم وجود دارد؟ در پاسخ به این سؤال مهم باید خدمت شما عزیزان عرض کنیم که بله این امر برای فرد میسر است. به این شرط که از شرایط و نحوه دریافت آن مطلع باشید.

برای دریافت اطلاعاتی دقیق تر در رابطه با شرایط و نحوه و حتی مدارک لازم برای دریافت معافیت کفالت در حین تحصیل می توانید با مشاوران ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

جهت اطلاع از انواع مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت کفالت در حین خدمت نظام وظیفه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

2/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت معافیت کفالت سربازی برای کدام یک از افراد خانواده میسر است؟ 

دریافت معافیت کفالت سربازی برای کفالت افرادی همچون خواهر، برادر، پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ میسر است.

آیا امکان دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی هم برای فرد مشمول خدمت نظام وظیفه وجود دارد؟ 

بله. برای اطلاع از شرایط و نحوه دریافت معافیت کفالت در حین خدمت سربازی می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

شرایط گرفتن معافیت کفالت چیست؟ 

برای اطلاع از شرایط دریافت معافیت کفالت در هر کدام از انواع این نوع معافیت با مشاوران حاضر در مجموعه ما تماس بگیرید.

مراحل اخذ معافیت کفالت شامل چه مواردی می شود؟

جهت کسب اطلاعاتی دقیق تر و بهتر در رابطه با مراحل اخذ معافیت کفالت با مشاوران مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

انواع معافیت کفالت نظام وظیفه در چند دسته تقسیم بندی می شوند؟ 

انواع معافیت کفالت نظام وظیفه شامل مواردی مانند معافیت سه خواهری، پدربزرگ، مادربزرگ، خواهر، برادر و پدر و مادر می شود.

نظرات

17 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای گام به گام اخذ معافیت کفالت سربازی»

  1. Avatar photo محمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    پدر من چهار تیر و ترکش توی کمرش هست
    و منم تنها فرزندشم
    میتونم معافیت معلولیت پدرم رو بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      عضو کمیته بهزیستی هستند؟

  2. Avatar photo محمد سادات#### گفت:

    سلام خسته نباشید من همه کارامو کردم به مادرم گفتن فلان تاریخ بیا کمیسیون مادرم هم رفت و هر چهار داور بهش رأی مثبت دادن(من همه شرایط گرفتن معافیت موقت رو‌دارم تک پسری نداشتن غیبت و…)آیا کمیسیون رو که قبول شدم دیگه تمومه به من نامه معافیت رو میدن(من حین خدمت هم هستم)مادر و پدرمم طلاق گرفتند ولی خب گفتم دیگه همه کارامو کردم هر چهار دارم تو کمیسیون رای مثبت دادن
    لطفا نگید باید تماس بگیرین ممنون⁦❤️⁩

    پاسخ

  3. Avatar photo Ahmadheidaryan000 گفت:

    سلام خسته نباشید من بعد از 7ماه خدمت پدر و مادرم حین خدمتم از هم طلاق گرفتند من تنها پسر بالای18سالام غیبت پشت دفترچه ای هم ندارم با مادرم هم زندگی میکنم رفتم تشکیل پرونده دادم‌همه مدارک رو‌جمع کردم رفتم پلیس +۱۰پست کردم مدارکو گفته جوابش دو ماه دیگه میاد میخاستم ببینم آیا میشه نظام وظیفه معافیت من رو رد کنه؟مثلا بگه طلاق سوری بوده من باید چیکار کنم پدر و مادر من واقعا از هم طلاق گرفتند از برج ۹پارسال هم مدارکشون مبنی بر اینکه اختلاف داشتند رو دارم ممنون⁦❤️⁩⁦❤️⁩

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام تشکر از سایت خوب تون , من دانشجو هستم و احتمال زیاد در مهلت معرفی ( سومین ترم ارفاقی ) یعنی بعد از سنوات ارفاقی مجاز فارغ التحصیل می شوم . آیا امکان اخذ معافیت کفالت مادر را بعد از فراغت از تحصیل دارم ؟ یا غایب حساب می شوم ؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز، سنوات ارفاقی جزو معافیت تحصیلی قانونی محسوب شده و شما برای اقدام معافیت کفالت مادر محدودیتی ندارید.

  5. Avatar photo صادق گفت:

    سلام من تابحال برای سربازی اقدامی نکردم 32سال دارم متاهل هستم پدروبرادربزرگم فوت شدن ایامیتوانم معافیت کفالت مادرم بگیرم

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      برای بررسی دقیق شرایط تون تماس بگیرید

  6. Avatar photo حسین 1401 گفت:

    سلام من سال ۹۵ به خدمت اعزام شدم بدون غیبت و سر وقت
    ولی بعد از شش ماه فرار کردم امسال پدرم فوت کرد و من تنها فرزند مادرم هستم آیا اگر برم خودمو معرفی کنم در حین خدمت میتونم درخواست کفالت مادرمو بدم؟و معاف بشم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز، بله شما این امکان رو دارید البته در صورتیکه بتونید توجیه غیبت کنید و توجیهات شما قابل پذیرش باشد. اما جزئیات شرایط شما نیاز به بررسی بیشتر دارد، لطفا با داخلی 108 تماس بگیرید.

  7. Avatar photo کورش گفت:

    سلام پدر من بر اثر زمین خوردن استخوان لگنشون شکست و تعویض مفصل لگن انجام دادن و جای مفصل هیپ پروتز گذاشتن
    میتونم کفالتشون بگیرم؟؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز شرایط پدرتون برای گرفتن کفالت کامل نیاز به بررسی بیشتر و دقیق تر دارد، لطفا با داخلی 108 تماس بگیرید.

  8. Avatar photo راستان گفت:

    با سلام
    من پدرم سال آینده 60 ساله می شود و خودم متاهل هستم با معافیت تحصیلی آیا می توانم برای مافعیت کفالت اقدام کنم؟؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز، سن پدر برای گرفتن معافیت کفالت 75 سال تمام میباشد.

  9. Avatar photo صارمی گفت:

    شرط مشمولی که مادرش طلاق گرفته چیه

    1. Avatar photo moshaverarshad گفت:

      واریکوسل اتساع و پیچ خوردگی غیر طبیعی شبکه وریدی (سیاهرگی) بالای بیضه‌ است. شیوع آن زیر 10سال نادر است ولی در بالغین جوان 15% و در مردان نابارور 20 تا 40% می‌باشد. در کسانی که با ناباروری ثانویه مراجعه می‌نمایند یعنی قبلا بچه دار شده اند شیوع آن به 70% می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال + شرایط، مدارک سال 1403

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال فقط برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها مشکلات جسمی یا روحی و روانی دارند. در سال‌های گذشته، جوانان بیشتر از 18 سال که پدر آنها 60 سال سن داشت، می‌توانستند معافیت...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر + شرایط، مدارک قانون 1403| iran tahsil

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر یکی از روش‌های نرفتن به خدمت سربازی به شمار می‌رود که شرایط خاصی دارد. بسیاری از افراد هستند که سربازی رفتن را نوعی اتلاف وقت می‌دانند. خیلی‌ها حاضر هستند روش‌های زیادی را برای معاف...
  • معافیت کفالت مادر

    معافیت کفالت مادر 1403 + شرایط جدید، مدارک لازم و مراحل

    معافیت کفالت مادر یکی دیگر از انواع کفالت هایی است که فرد متفاضی در صورت داشتن شرایط آن، می تواند از این نوع معافیت استفاده کند. معافیت کفالت مادر باعث می شود تا هر فردی که مشمول خدمت است با...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)