ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی متاهلین دارای ۲ فرزند یا بیشتر 1403 + خبر فوری شرایط جدید

معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای آشنایی با شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قانون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند تصویب شد. مجلس شورای اسلامی تاکنون طرح‌‎های بسیاری در خصوص خرید خدمت سربازی یا معافیت مطرح کرده است که یکی از پربحث‌ترین آن‌ها مربوط به معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می‌باشد. معافیت سربازی مسئله بسیار مهمی است که افراد مشمول خدمت همواره به آن فکر می‌کنند.

بسیاری از افراد مشمول خدمت سربازی نیز به دلایل مختلف قادر نیستند برای انجام و گذراندن سربازی خود اقدام کنند و به همین علت به دنبال یافتن راهی برای دریافت معافیت سربازی متاهلین هستند.

بنابراین در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید و در صورت داشتن هرگونه سوال در رابطه با معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

بررسی طرح معافیت سربازی متاهلین

معافیت سربازی متاهلین همانند معافیت پزشکی اعصاب و روان، چشم، دندان و معافیت‌های جسمی دیگر حائز اهمیت بوده و مجلس طرح جدیدی را به تصویب رسانده است. افرادی که به تازگی ازدواج کرده باشند و بخواهند معافیت دائم از این طریق بگیرند، لازم است پیش از هرگونه اقدامی شرایط لازم را بررسی کنند.

یکی از خبرهای فوری و مهم سال 1403 معافیت سربازی متاهلین تصویب شد، بوده است. از این رو واجدین شرایط که متاهل و دارای فرزند هستند، باتوجه به موارد ذکر شده در بندهای قانون اساسی می‌توانند برای دریافت معافیت سربازی اقدام کنند.

اما بهتر است همراه با اطلاع از شرایط با مدارک لازم برای معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند آشنا شوید و بعد برای کسب اطلاعات دقیق‌تر با مشاورین مجرب و حرفه‌ای ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید.

زمان اجرای قانون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند از اردیبهشت ماه 1403 اجرایی شده و براساس ستاد کل نیروهای مسلح مشمولان باید حتما مدارک لازم برای اخذ معافیت سربازی متاهلین را ارائه می کردند.

مشمولان برای دریافت معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می توانستند از تاریخ اول خرداد ماه 1403 اقدام کنند. علاوه بر این سربازان فراری هم در صورت داشتن شرایط اعلام شده می توانند اقدام نمایند.

هزار و یک راه معافیت سربازی

کسری سربازی متاهلین دارای فرزند

طبق قانون سازمان نظام وظیفه، سربازان متاهلی که در اول آذر ۹۹ یا بعد از آن به خدمت سربازی اعزام شده باشند، شامل کسری خدمت سربازی متاهلین به مدت دو ماه خواهند شد. اما سوالی که ذهن عده زیادی را به خود مشغول کرده، معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند است که در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد.

علاوه بر این اگر فرد مشمول، قبل از سربازی یا حین خدمت صاحب فرزند شود، به ازای هر فرزند سه ماه از مدت خدمت سربازی او کسر می‌‌گردد. این قانون حتی مشمول سربازانی که غیبت سربازی داشتند نیز می‌شود و بهره مندی از این قانون ارتباطی به تاریخ اعزام ندارد.

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند

در قانون جدید معافیت که از سوی کمیسیون طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی اعلام شده است، مشمولان متاهل دارای دو فرزند با داشتن سن 35 سال و مشمولان دارای 3 فرزند و زیر 35 سال می‌توانند از معافیت متاهلین که به عنوان معافیت عفو رهبری شناخته می‌شود، بهره‌مند شوند.

در اطلاعیه معافیت سربازی ستاد کل نیروهای مسلح خبر معافیت مشمولان دارای فزرند اعلام شده است و افراد دارای دو فرزند می‌توانند برای دریافت معافیت اقدام کنند. از سوی دیگر مشمولانی که دارای غیبت سربازی هستند، در صورت داشتن فرزند، نیازی به گذراندن دوره ضرورت خدمت ندارند.

افرادی که می‌خواهند به خدمت نروند، با وجود داشتن غیبت سربازی نیز این امکان را دارند که از دوره ضرورت خدمت معاف شوند. قانون جدید معافیت برای کارکنان در حین خدمت نیز صادق است. از این رو برای پیگیری اخبار سربازی می‌توانید مطالب به‌روز را دنبال کنید.

 

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

انواع معافیت سربازی باعث شده که هرکدام شرایط خاصی داشته باشند. مانند شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور، بررسی شرایط معافیت خدمت سربازی افراد متاهل نیز اهمیت دارد. از آنجا که در سال جاری قانون معافیت سربازی متاهلین تصویب شد، شرایط زیر برای مشمولان در نظر گرفته شده است:

🔸 داشتن بیشتر از سی سال سن

🔸 داشتن حداقل دو فرزند

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

معافیت سربازی متاهلین دارای سه فرزند و بیشتر

براساس آخرین ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ تا پایان سال ۱۴۰۴ تمامی مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان نظام وظیفه که در حال گذراندن دوران خدمت سربازی بوده و دارای 3 فرزند و یا بالاتر می‌باشند، پس از طی کردن دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی در سازمان سپاه از انجام دوران خدمت وظیفه عمومی معاف خواهند شد.

از سوی دیگر مشمولان غایب و غیرغایب و کارکنان وظیفه دارای ۳ فرزند با داشتن حداقل ۴۰ سال تمام، پس از گذراندن دوره مقدماتی و تکمیلی آموزشی در سپاه پاسداران از انجام خدمت نظام وظیفه معاف بوده و می‌توانند برای معافیت سربازی اقدام کنند.

معاون فرماندهی انتظامی استان هرمزگان اعلام کرد: به کارکنان وظیفه متاهل در حال گذراندن خدمت علاوه بر اعطای ۲ ماه کسری خدمت تاهل، به ازای فرزند اول ۳ ماه، به ازای فرزند دوم ۴ ماه و برای فرزند سوم ۵ ماه کسری خدمت در نظر گرفته می‌شود.

همچنین مشمولین سربازی که متاهل و دارای سه فرزند یا بیشتر هستند، از خدمت نظام وظیفه عمومی معاف می‌شوند. اما مطابق با قانون و تصویب طرح جدید مجلس، تنها افرادی می‌توانند از خدمت معاف شوند که سن آن‌ها بالای 35 سال باشند.

متاهلین دارای فرزند برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام وظیفه ناجا به آدرس vazifeh.police.ir و یا کانال پیام رسان داخلی سازمان به نشانی khabaresarbazi@ از آخرین اخبار مربوط به معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند مطلع شوند.

بنابراین همانطور که درباره معافیت سربازی متاهلین دارای دو فرزند مطرح کردیم، مشمولانی که سه فرزند و یا بیشتر دارند نیز می‌توانند با داشتن شرایط لازم برای اخذ این نوع معافیت از طریق سازمان نظام وظیفه عمومی اقدام کنند. چنانچه سوالی در اینباره دارید، می‌توانید با مشاوران متخصص ما در ارتباط باشید.

معافیت سربازی متاهلین دارای 3 فرزند 

 

مدارک لازم برای طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

مشمولین باای 35 سال و دارای فرزند برای اخذ معافیت سربازی متاهلین باید مدارک خود را کامل آماده کنند. از این رو در این بخش از مقاله مدارکی را که لازم است افراد مشمول این طرح در آینده ارائه دهند، ذکر خواهیم کرد:

  •  اصل و کپی شناسنامه مشمول
  • اصل و کپی کارت ملی مشمول
  • اصل و کپی شناسنامه همسر
  • اصل و کپی کارت ملی همسر
  • اصل و کپی شناسنامه فرزندان
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • عکس سه در با پس زمینه سفید
  • مدرک فیش بانکی پرداخت هزینه‌ها

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

اخبار پیرامون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

✅ کسر خدمت دو ماهه ویژه سربازان متاهل فراری

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه ای خبر داده است که سربازان متاهل فراری می‌توانند به مدت دو ماه کسری خدمت دریافت کنند. البته این کار به شرطی انجام می‌شود که بعد از تاریخ یک آذر سال 99 خود را به یگان خدمتی معرفی کرده باشند.

✅ تخفیف جریمه برای سربازان غایب متاهل و دارای فرزند

پس از آن که معافیت سربازی متاهلین تصویب شد، بر اساس قانون جدید که در آن تخفیف‌هایی برای سربازان در نظر گرفته شده است؛ مشمولان غایب متاهل ۵ درصد و به ازای هر فرزند نیز ۵ درصد دیگر از کل مبلغ جریمه آن ها کسر می‌شود.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته


خلاصه مقاله معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

در این مقاله درباره طرح معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند توضیحاتی ارائه دادیم. در سال جاری معافیت سربازی متاهلین تصویب شد و مشمولان دارای حداقل سه فرزند با داشتن 35سال سن می‌توانند با ارائه مدارک لازم، کارت معافیت خود را دریافت کنند.

بنابراین شما عزیزان می‌توانید در صوزت نیاز به دریافت مشاوره نظام وظیفه، با کارشناسان ایران تحصیل در تماس باشید تا در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند و یا آن که از طریق تماس با شماره تلفن 9099075307 (بدون کد) سوال خود را با مشاوران کارآزموده ایران تحصیل در میان بگذارید و مشاوره معافیت خدمت سربازی دریافت کنید.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

3.7/5 - (19 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای آشنایی با شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند چیست؟

شرایط معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند داشتن حداقل 35 سال سن و دو فرزند است.

برای دریافت معافیت سربازی متاهلین به کدام سازمان باید مراجعه کرد؟

برای دریافت معافیت سربازی متاهلین به سازمان نظام وظیفه عمومی، مراجعه نمایید.

طرح معافیت سربازان متاهل دارای فرزند چه زمانی اجرا خواهد شد؟

این طرح هنوز اجرایی نشده است، بنابراین نمی‌توان زمان دقیقی را برای اجرایی شدن آن ذکر کرد.

نظرات

262 دیدگاه دربارهٔ «معافیت سربازی متاهلین دارای ۲ فرزند یا بیشتر 1403 + خبر فوری شرایط جدید»

  1. Avatar photo فیروز رحیمی اصل گفت:

    سلام وقتتون بخیر ببخشید همسر من42 سالشه2فرزندم داریم آموزشی رو رفته ولی بدلیل یه سری مشکلات نتونسته ادامه بده آیا معاف هستن شرایطش چطوره.

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر معاف دائم لحاظ نمیشود

  2. Avatar photo کوروش محمدی گفت:

    باسلام آیا مشمولینی که سن ۴۵ سال و ۶ ماه را داشته باشند شامل معافیت ۴۶ ساله می‌شوند به خاطر اینکه در سن ۴۶ سالگی هستند یا اینکه حتما الزام به اتمام ۴۶ سال سن تمام را دارند

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در سن 50 سالگی می توانید بدون انجام خدمت کارت پایان خدمت دریافت نمایید

  3. Avatar photo الهام گفت:

    سلام وقت بخیر، همسر بنده بالای ۳۵ سال و دارای دو فرزند هستند برای در خواست معافیت دو فرزندی چه موقع باید اقدام کنند؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در حال حاضر معافیت دو فرزندی تصویب نشده است

  4. Avatar photo سپاهان گفت:

    سلام شوهر بنده کتولد۱۳۶۷ بمدت یازده ماه خدمت کرده و معاف از رزم بود ولی بعلت مشکلات زندگی دیگه نرفت خدمت ،الان یک بچه داریم آیا باید از اول اقدام کنه و کامل خدمت کنه یا مابقی دوره رو میگذرونه ،وایا معافیتش برقراه ،جریمه و زندان داره بخاطر فرارش؟و یه چیز دیگه دوبار اقدام کرد ک دوباره بره و ب پادگان‌ها رف گفتم اصلا اسمی ازتو تو لیست سربازها وجود ندارد و برامون عجیب بود

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      همسر شما وارد دوران غیبت شده اند و نمیتوانند برای معافیت اقدام کنند

  5. Avatar photo موسوی گفت:

    سلام ۴۶سالمه دارای یک فرزند دختر هستم آیا معاف میشم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر شما برای معاقیت باید صاحب 3 فرزند باشید.

  6. Avatar photo چالاک گفت:

    سلام من متولد 1365 هستم سرباز فراریم متأهل هستم سە فرزند دارم ،سوال من این است آیامن معاف میشوم؟ وآیا قانون درحال حاضر اجرایی شده؟من میتوانم از همین فردا اقدام کنم یا باید فعلٱ صبر کنیم تاشورای نگهبان تصویب کنه واجرابشه ،بعد اقدام کنیم ممنون میشم اگر پاسخ دهید.خواهش میکنم راهنماییم کنید ممنون میشم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتوانید برای معافیت اقدام کنید طبق قانون افراد بالای 35 سال که دو فرزند به بالا داشته باشند میتوانند برای معافیت اقدام کنند

  7. Avatar photo H گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده متولد ۵۵ هستم دارای سه فرزند،۸ ماه خدمت کردم و بنا به دلایلی قادر به ادامه خدمت نبودم و ترک خدمت کردم، ایا این معافیت شامل بنده میشود و ایا جریمه و هزینه ای دارد؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شامل شما هم میگردد

  8. Avatar photo حمودی گفت:

    با سلام.. بنده ۳۷ سالمه با ۳ فرزند معاف میشم… کی این قانون قابل اجرا است ..ممنون

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. افراد بالای 40 سال تمام با داشتن 3 فرزند معاف خواهند شد. شما اگر حین خدمت باشید معاف هستید.

  9. Avatar photo صادق گفت:

    این قانون از چه تاریخی اجرا میشود؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      معلوم نیست

      1. Avatar photo احمد اریایی گفت:

        سلام وقت بخیر. من 42 سال سن دارم دارای دو فرزند هستم ایا طرح معافیت به بنده تعلق میگیره.

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر خیر

  10. Avatar photo علی گفت:

    سلام با38سال سن وسه فرزند معافیت به من تعلق می‌گیرد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید درخواست معافیت کنید

  11. Avatar photo آزاد گفت:

    سلام همسرمن ۴۰سال سن دارن و فقط ۳ماه اموزشی رو رفتن الان دوتا فرزند دارن معاف میشن یا باید جریمه پرداخت کنن

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      چون بالای 40 هستن و دو فرزند دارند
      به احتمال خیلبی زیادی معاف خواهند شد.

  12. Avatar photo حمیدرضا صراف زاده گفت:

    سلام وقت بخیر من متولد ۱۳۶۷ هستم متاهل ودارای ۳ فرزند می‌باشم. و به مدت ۸ ماه خدمت کرده بخاطر موقعیت زندگی غیبت کردم العان معافیت به من تعلق میگیره یا نه
    ممنون از زحمات فراوان شما

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله زیرا افراد بالای 35 سال دارای 2 فرزند به بالا معاف میشوند.

      1. Avatar photo رجب گفت:

        سلام من هم ۳۸ سالمه با دو فرزند کی اقدام کنم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بالای 35 سال با 3 فرزند معاف میشوید

  13. Avatar photo زارع گفت:

    سلام شرایط معافیت سربازی برای متاهلین که فرزند ندارن و غیبت هم دارن چطوریه. اصلا میشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط معافیت ندارید شما دوست عزیز

  14. Avatar photo majid moosavi گفت:

    سلام 31 سال سن دارم و از سن 25 سالگی فارغ تحصیل شدم. در حال حاضر 6 سال هست متاهلم و دارای 2 فرزند هستم آیا امکان معافیت دائم برای من هست یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

      1. Avatar photo صالح گفت:

        سلام جناب خسته نباشید شرمنده یه سوال داشتم من متولد ۱۳۷۰ هستم که صاحب دو دخترم و از لهاظ جسمانی ناسالم هستم (هر دو دستم شکسته هست و از اخر مهره ۳ ستون فقراتم خردگی و سه چهار غضرض زده بیرون مدارک هم دارم )اگه امکانش هست راهنمایم کنید و خسته نباشید

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          احتمال معافیت از خدمات رزمی وجود دارد

          1. Avatar photo حکیم گفت:

            سلام سه فرزنده سی سالم معافیت دائم برای من هست

          2. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

            سلام وقت بخیر
            بله

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت کفالت برادر معلول

    معافیت کفالت برادر معلول + شرایط آیین نامه 1403

    معافیت کفالت برادر معلول یکی از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توان از رفتن به سربازی جلوگیری کرد. همان طور که می‌دانید، مشمولان خدمت سربازی می‌توانند طبق قانون جدید معافیت سربازی برادر معلول و بر اساس شرایط اعلامی، با...
  • معافیت عفو رهبری

    معافیت عفو رهبری 1403 + خبر خوش بخشنامه عفو رهبری

    معافیت عفو رهبری، نوع خاصی از معافیت است که بر مبنای مدرک فارغ التحصیلی و سن فرد مشمول در نظر گرفته می شود. معافیت جدید رهبری یک تفاوت عمده با دیگر معافیت های سربازی دارد و آن این است که...
  • معافیت سربازی طلاب + شرایط اخذ دائمی قانون 1403 | ایران تحصیل

    معافیت سربازی طلاب + شرایط اخذ دائمی قانون 1403 | ایران تحصیل

    معافیت سربازی طلاب یک موضوع مهم و حساس است که در جوامع بسیاری از کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. روحانیت به عنوان یک شغل مقدس و متفاوت، نیازمندی‌ها و وظایف خاصی دارد که می‌تواند از انجام خدمت...
  • معافیت کفالت پدر زندانی

    معافیت کفالت پدر زندانی {شرایط و مراحل} + آیین نامه 1403 | vazife

    آخرین آیین نامه معافیت کفالت پدر زندانی برای سال 1403 اعلام شد. بر طبق این آیین نامه افراد مشمول خدمت سربازی که پدر آن ها در زندان است می توانند معافیت دریافت نمایند. اما نکته حائز اهمیت این است که...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)