ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ ها + قانون جدید 1403 | ایران تحصیل

معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبان آقا، پس از رسیدن به سن 18 سالگی مشمول خدمت نظام وظیفه می شوند و می بایست برای ارسال دفترچه سربازی خود، هر چه سریع تر اقدام کنند؛ مگر در برخی موارد که مشمول معافیت از خدمت به صورت موقتی خواهند بود. معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ ها یکی از انواع معافیت هایی است که به آقایان ارائه می شود تا چنانچه در سال اولی که در کنکور سراسری شرکت کرده اند و نتیجه مطلوب را کسب نکرده اند، بتوانند یک سال پشت کنکور بمانند و مجددا شانس خود را برای کسب نتیجه موفقیت آمیز امتحان کنند.

این نوع معافیت، خدمت سربازی را به تعویق می اندازد. توجه داشته باشید که مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه و دریافت معافیت تحصیلی برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، دارای اهمیت بسیاری است. چرا که در غیر این صورت سازمان نظام وظیفه اجازه ادامه تحصیل به افراد را نخواهد داد و حتی اگر رتبه قابل قبول نیز در کنکور کسب کنند، پذیرش آن ها باطل خواهد شد.

در این مقاله می توانید نحوه دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها، شرایط و ضوابط معافیت و نیز مدارک مورد نیاز را مشاهده کنید. به علت تغییر مداوم قوانین، پیشنهاد می کنیم که اگر قصد پشت کنکور ماندن را دارید، حتما از مشاوری مجرب کمک بگیرید. برای مشورت با کارشناسان و مشاوران مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل، می توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

شرایط و ضوابط معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ های سال 1403

معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها در واقع یکی از انواع معافیت هایی می باشد که سازمان نظام وظیفه به داوطلبان آقا می دهد تا چنانچه در اولین سال شرکت در کنکور سراسری موفق به کسب تراز و رتبه مورد نظر خود نشدند، بتوانند یک سال دیگر پشت کنکور مانده و برای کسب رتبه ای بهتر تلاش کنند. ولی شرایط دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها به چه صورت است؟ آیا تمامی داوطلبان آقا مشمول این معافیت می شوند؟ قوانین معافیت از خدمت سربازی پشت کنکوری ها در سال 1403 به چه صورت است؟ 

به دلیل اهمیت بالایی که مشخص بودن وضعیت نظام وظیفه داوطلبان آقا دارد، در این بخش از مقاله به بررسی شرایط معافیت از خدمت برای افرادی خواهیم پرداخت که تمایل به یک سال پشت کنکور ماندن، دارند و می خواهند دوباره شانس خود را برای کسب رتبه ای بهتر در کنکور سراسری امتحان کنند.

هم چنین قوانین جدیدی که در سال آینده برای معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها تعیین شده است را شرح خواهیم داد. متقاضیان گرامی می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص معافیت تحصیلی با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل، با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. 

شرایط معافیت تحصیلی پشت کنکوری های

 

 برای اطلاع از قانون جدید معافیت تحصیلی بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

قوانین سازمان نظام وظیفه برای متقاضیان دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری در سال 1403 عبارت است از:

📌 قانون اول: دانش آموزانی پسری که تا قبل از سن 18 سالگی موفق به دریافت مدرک دیپلم خود می شوند، تا سن 18 سال و 6 ماه فرصت دارند تا در دانشگاه ثبت نام کنند.

📌 قانون دوم: دانش آموزان پسری که پس از 18 سالگی مدرک دیپلم خود را دریافت کرده‌ باشند، تا یک سال بعد از تاریخ دریافت مدرک دیپلم فرصت دارند تا برای ادامه تحصیل در دانشگاه ثبت نام کنند، در غیر این صورت باید برای ارسال دفترچه خدمت خود اقدام کنند. در صورتی که اقدام به ارسال دفترچه خدمت نیز نکنند، مشمول غیبت خواهند بود.

📌 قانون سوم: دانش آموزانی پسری که پس از 20 سالگی مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند تا یک سال پس از دریافت این مدرک فرصت دارند تا برای ثبت نام در دانشگاه اقدام کنند. چند روز مانده به پایان مهلت یک ساله، متقاضی باید به یکی از مراکز پلیس +10 مراجعه کند و معافیت تحصیلی خود را دریافت کند. هم چنین برای این دسته از آقایان که در فاصله‌ سنی 18 تا 20 می باشند، دریافت معافیت‌ تحصیلی دانش‌ آموزی نیز اجباری است.

 برای کسب جزئیات بیشتر از اینکه چند سال می توان پشت کنکور ماند، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

ثبت‌ نام پشت کنکوری ها در کنکور سراسری 1403 

هم زمان با آغاز ثبت نام کنکور سراسری، دفترچه راهنمایی نیز منتشر می گردد که دارای تمامی اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون است و داوطلبان را از تمامی جزئیات آگاه می سازد. برای دانلود دفترچه راهنما هم می توانید به سامانه سنجش و آموزش کشور به نشانی اینترنتی sanjesh.org مراجعه کنید و هم از مراکز فروش این دفترچه، اقدام به خریداری آن کنید. 

ثبت نام کنکور سراسری برای پشت کنکوری ها

پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای آزمون، می توانید برای ثبت نام در کنکور سراسری اقدام کنید. پس از ورود به سامانه سنجش و وارد شدن به بخش نام نویسی، فرمی را مشاهده خواهید کرد که لازم است تا کادر های مربوطه را با اطلاعات خواسته شده تکمیل کنید. یکی از بخش هایی که مربوط به داوطلبان آقا می باشد، بند 45 است. این بند مربوط به وضعیت نظام وظیفه داوطلبین آقا است و تکمیل کردن آن الزامیست. در این بخش، متقاضی باید کدی را که مربوط به وضعیت نظام وظیفه خود می باشد وارد کند. 

متقاضیان گرامی می توانند لیست کدهای نظام وظیفه را در دفترچه راهنمای کنکور سراسری مشاهده کنند؛ با این حال برای تسهیل روند نام نویسی و راهنمایی بهتر، لیستی از تمامی کد ها را در ادامه منتشر خواهیم کرد. فراموش نکنید که در تکمیل این کادر، دقت بسیاری باید داشته باشید و وارد کردن کد اشتباه می تواند منجر به باطل شدن پذیرش شما در آینده گردد. 

 برای اطلاع از نحوه اخذ معافیت کفالت مادر بزرگ مطابق جدیدترین قوانین نظام وظیفه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

لیست کدهای سازمان نظام وظیفه برای پشت کنکوری ها و سایر مشمولین خدمت سربازی

همانطور که در بخش قبلی مشاهده کردید، یکی از اطلاعات بسیار مهمی که لازم است در زمان ثبت نام کنکور سراسری در سامانه سنجش درج کنید، کدی است که نشان دهنده وضعیت نظام وظیفه شما می باشد.

سازمان نظام وظیفه نیز برای انواع وضعیت های خدمت سربازی از عدد 1 تا 12 کد گذاری کرده است و هر عدد را به یک وضعیت اختصاص داده است تا افراد به راحتی بتوانند وضعیت خود را اعلام کنند. با اطلاع از هر یک از کد ها می توانید وضعیت خود را انتخاب کرده و در زمان ثبت نام کنکور، در کادر مربوطه درج کنید. 

لیست کدهای سازمان نظام وظیفه

لیست کدهای سازمان نظام وظیفه عبارت است از:

🔻 کد شماره 1: این کد شامل آن دسته از افرادی است که دارای کارت پایان خدمت سربازی می باشند.

🔻 کد شماره 2: چنانچه شما از افراد دارنده کارت های معافیت خدمت سربازی هستید، (مانند: کارت معافیت پزشکی، کارت معافیت ایثارگری و جانبازی، کارت معافیت کفالت و معافیت های موارد خاص) لازم است تا کد شماره 2 را انتخاب کنید. 

🔻 کد شماره 3: برخی از افراد بنا به دلایلی دارای معافیت های موقتی می باشند (در این نوع از معافیت متقاضی باید حتما بدون غیبت سربازی باشد). برای این دسته از افراد کد شماره 3 در نظر گرفته شده است. (نکته: لازم است تا متقاضی پس از تمام شدن معافیت موقت، خود را به سازمان نظام وظیفه معرفی کند تا تکلیف خدمت سربازی وی مشخص شود.)

🔻 کد شماره 4: کد شماره 4 را برای افرادی در نظر گرفته اند که از معافیت های بخشودگی سنی و عفو رهبری بهره مند شده اند. این متقاضیان باید برای ثبت نام در دانشگاه، برای دریافت کارت معافیت خدمت سربازی که به صورت هوشمند است، اقدام کنند.

🔻 کد شماره 5: چنانچه مدرک دوره ی متوسطه خود را دریافت کرده اید و نیز در سنوات مجاز تحصیلی به سر می برید، شما مشمول کد شماره 5 هستید. این دسته از افراد مجاز به ادامه تحصیل تا سن 20 سالگی می باشند. (در غیر این صورت، پس از 20 سالگی می بایست برای اعزام به خدمت اقدام کنند.)

🔻 کد شماره 6: کد شماره 6 ویژه مشمولینی است که آخرین مدرک تحصیلی آنان فارغ التحصیلی از مقطع پیش دانشگاهی بوده است (توجه داشته باشید که متقاضی باید بدون غیبت سربازی باشد) و قصد دارند تا در کنکور سراسری و آزاد شرکت کنند و تحصیلات خود را در دانشگاه ادامه دهند. 

🔻 کد شماره 7: چنانچه دانش آموزی پیش از رسیدن به سن مشمولیت خدمت سربازی، مدرک متوسطه و پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشد، کد شماره 7 نشان دهنده وضعیت خدمت وظیفه او خواهد بود. 

🔻 کد شماره 8: اگر داوطلبی تمامی مراحل اعزام به خدمت خود را به سرانجام رسانده باشد و نیز به خدمت اعزام شده باشد، همچنان می تواند در کنکور سراسری ثبت نام کند و چنانچه موفق به دریافت پذیرش شود، می تواند معافیت تحصیلی دریافت کند. در این حالت لازم است تا در فرم نام نویسی کنکور کد 8 را وارد کند.

🔻 کد شماره 9: این کد نشان دهنده وضعیت آن دسته از متقاضیانی است که مشغول به خدمت سربازی می باشند و دوره ی خدمت ضرورت آن ها تا پایان شهریور ماه ادامه دارد. در این حالت متقاضی می تواند گواهی پایان خدمت سربازی خود را به دانشگاه تحویل دهد.

🔻 کد شماره 10: این کد شامل وضعیت نظام وظیفه طلاب و روحانیون می باشد. این دسته از طلاب علوم دینی می بایست دارای مدرک پیش دانشگاهی باشند. توجه داشته باشید که برای شرکت در کنکور نیز نیازمند کسب اجازه از حوزه های علمیه خواهید بود. حوزه های علمیه مربوطه می بایست صلاحیت فرد را برای ادامه تحصیل هم در دانشگاه و هم در حوزه (به صورت همزمان) تایید کنند.

🔻 کد شماره 11: متقاضیانی که در نیروهای مسلح مشغول به خدمت می باشند، لازم است تا از کد شماره 11 استفاده کنند. این دسته از افراد با تایید سازمان مربوطه، می توانند در دانشگاه مشغول به ادامه تحصیل شوند. 

🔻 کد شماره 12: چنانچه پیش تر دانشجو بوده اید و از دانشگاه و رشته خود انصراف داده اید، و در حال حاضر قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را دارید، می توانید از کد شماره 12 استفاده کنید. 

در لیست بالا می توانید تمامی وضعیت های نظام وظیفه را مشاهده کنید و کدی را که بیان کننده وضعیت شماست انتخاب کرده و در سامانه سنجش وارد کنید. با این حال گاه ممکن است متقاضیان در رابطه با کد ها نتوانند به درستی انتخاب کنند که کدام کد نشان دهنده وضعیت آن هاست، در چنین مواقعی (به دلیل اهمیت بالایی که این کد دارد) بهتر است تا با مشاوری مجرب صحبت کرده و درخواست راهنمایی کنید.

برای دریافت راهنمایی از کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل، تنها لازم است با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. 

 برای اطلاع از زمان ماه های اعزام به ارتش و سپاه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نکته طلایی برای متقاضیان پشت کنکور 

گاه ممکن است داوطلبان پسر از معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها اطلاعی نداشته باشند و برای دریافت آن نیز اقدامی نکرده باشند، در نتیجه مشمول غیبت از سربازی خواهند شد. در چنین حالتی متقاضیان باید برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند؛ چرا که سازمان نظام وظیفه برای آن‌ ها معافیت تحصیلی صادر نمی‌ کند و تنها پس از پایان دوران سربازی می توانند مجددا اقدام به ادامه تحصیل کنند. ولی آیا هیچ راه دیگری برای این دسته از افراد وجود ندارد؟ 

نکته طلایی برای متقاضیان پشت کنکور 

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، ممکن است که نتیجه دلخواه خود را به دست نیاورده باشید و قبل تر نیز در سال جاری بسیاری از داوطلبان مذکر به‌ علت عدم آگاهی از معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ ها وارد لیست غایبین می‌ شوند و سازمان نظام وظیفه برای آن‌ ها معافیت تحصیلی صادر نمی‌ کند در نتیجه از ادامه تحصیل باز می‌ مانند و تا پایان گذراندن دوران سربازی خود اجازه تحصیل ندارند.

پاسخ ما نخیر است. متقاضیانی که در چنین شرایطی قرار دارند، می توانند با یکی از دو روش زیر، بدون اینکه به خدمت سربازی اعزام شوند، ادامه تحصیل دهند. این روش ها عبارتند از: 

1️⃣ ابتدا در یک رشته دانشگاهی در دانشگاه آزاد، پیام نور ثبت نام کنید. پس از آن می توانید مجددا برای شرکت در کنکور سراسری اقدام کنید. در چنین حالتی می‌ توانید از سازمان نظام وظیفه معافیت تحصیلی دریافت کنید. پس از شرکت در کنکور سراسری و قبولی در رشته دلخواه خود، می‌ توانید از رشته ای که قبلا ثبت‌ نام کرده بودید، انصراف دهید و برای تحصیل در رشته جدید ثبت‌ نام کنید.

💡 نکته مهم: توجه داشته باشید که هر دانشجو فقط یک‌ بار مجاز به انصراف از یک رشته تحصیلی است. پس در انتخاب رشته تحصیلی خود بسیار دقت کنید.

2️⃣ روش بعدی این است که دفترچه اعزام به خدمت سربازی خود را پست کنید. در این حالت می توانید مجددا برای ثبت نام در کنکور سراسری اقدام کنید و چنانچه موفق به کسب قبولی در رشته مورد نظر خود شدید، ایست خدمتی تحصیلی بگیرید و تحصیلات خود را ادامه دهید. توجه داشته باشید که در این روش، لازم است تا پس از پایان دوره تحصیلی خود، ادامه سربازی را سپری کنید.

 برای اطلاع از بیماریهایی که باعث معافیت سربازی میشود، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ ها 1403

یکی از مهم ترین مراحل دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها، مرحله تهیه و آماده کردن مدارک می باشد. در این بخش از مقاله لیستی از اصلی ترین مدارک مورد نیاز را ارائه کرده ایم ولی با توجه به اینکه احتمال تغییر قانون وجود دارد و ممکن است تا سازمان نظام وظیفه تقاضای مدارک دیگری کند، بهتر است تا اطلاعیه ها و اخبار سازمان نظام وظیفه را پیوسته دنبال کنید.

همچنین می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. کارشناسان ما تغییرات صورت گرفته را خدمت شما اعلام خواهند کرد و لیستی از آپدیت مدارک مورد نیاز را خدمت شما ارائه خواهند داد.

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری_ها

پس از تهیه مدارک مورد نیاز، لازم است تا مدارک را به یکی از مراکز پلیس +10 ارائه دهید تا درخواست معافیت تحصیلی پشت کنکوری شما ثبت شود.

🔰 از جمله این مدارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔸 ارائه اصل و کپی کارت ملی فرد مشمول

🔸 ارائه اصل و کپی شناسنامه فرد مشمول

🔸 پرینت قبولی در سازمان سنجش

🔸 6 قطعه عکس رنگی 3*4 تمام رخ که زمینه آن سفید است. 

🔸 ارائه آخرین مدرک تحصیلی (مدرک دیپلم و یا پیش‌ دانشگاهی)

🔸 تحویل فرم درخواست معافیت تحصیلی پس از تکمیل کردن آن. 

 برای اطلاع از چگونگی معافیت کفالت پدر تحت پوشش کمیته امداد، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اخبار پیرامون معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها

📢 افزایش بازه زمانی معافیت تحصیلی از 6 ماه به یک سال:

📰 معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به افزایش بازه زمانی معافیت تحصیلی مقطع دیپلم از شش ماه به یک سال یک بار دیگر بر ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب از سوی تمام نهاد های دولتی و غیر دولتی و کارگاه ها و مراکز خصوصی تاکید کرد.

📰 سرهنگ محمد مقصودی هشتم بهمن ماه ۱۴۰۳ در تشریح این خبر گفت: برابر اعلام سازمان وظیفه عمومی فراجا مستند به ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح در بند 15 ضوابط و مقررات معافیت تحصیلی دانش آموزی اصلاحاتی صورت گرفته است.

📰 وی افزود: در این رابطه مشمولانی که قبل از ورود به سن مشمولیت موفق به اخذ مدرک دیپلم یا همان پایه دوازدهم می شوند از تاریخ مشمولیت یک سال مهلت معرفی دارند و در صورت پذیرفته شدن در دانشگاه ها یا مراکز آموزش عالی صدور معافیت تحصیلی برای آنان بلامانع است که قبلا این مهلت شش ماهه بوده اما هم اکنون تا یک سال تعیین شده است.

📰 معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان از ممنوعیت به کارگیری مشمولان غایب از سوی تمام نهاد های دولتی و غیر دولتی و کارگاه ها و مراکز خصوصی خبر داد و تصریح کرد: هیچ یک از مراکز دولتی و غیردولتی و حتی خصوصی مجاز به بکارگیری مشمولان غایب نیستند و در صورت مشاهده این گونه موارد برای آنان جریمه ای معادل هزینه خدمت یک سرباز و در صورت تکرار بکارگیری مشمولان، جریمه ای معادل هزینه دو و سه سرباز اعمال خواهد شد.

خلاصه مطلب

خدمت سربازی را می توان از جمله وظایف اجباری دانست که به عهده آقایان گذاشته شده است و پس از رسیدن به سن 18 سالگی، تمامی آقایان موظف به انجام وظیفه خود خواهند بود؛ مگر در مواردی که از نوعی معافیت برخوردار باشند. معافیت های مختلفی برای خدمت سربازی وجود دارد که یکی از آن ها، معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها می باشد. این نوع از معافیت به داوطلبانی که در سال اول شرکت در کنکور سراسری موفق به کسب رتبه دلخواه خود نشده اند، فرصت پشت کنکور ماندن می دهد بدون اینکه مشمول غیبت از خدمت سربازی شوند. 

لازم به ذکر است که مشخص بودن وضعیت خدمت نظام وظیفه تمامی افراد الزامی است چرا که در صورت سهل انگاری، مشمول غیبت خواهند بود. مشمولین غیبت از سربازی نیز با جریمه هایی رو به رو خواهند بود که گاه جبران ناپذیر می باشد؛ به عنوان مثال حتی اگر فرد مشمول غیبت مورد عفو قرار گیرد، ماهیت غیبت وی از بین نخواهد رفت و دیگر نمی تواند به هیچ عنوان از سهمیه های خود برای دریافت کسری از خدمت استفاده کند.

به همین دلیل نیز اگر تصمیم خود را مبنی بر پشت کنکور ماندن گرفته اید، بلافاصله با مدارک مورد نیاز مانند: کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه، چند قطعه عکس که پشت نویسی شده، آخرین مدرک تحصیلی و … به مراکز پلیس +10 مراجعه کنید و برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها اقدام کنید. 

با مطالعه دقیق این مقاله می توانید اطلاعات کاملی از شرایط و ضوابط معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها به دست آورید؛ با این حال چنانچه سوالی برای شما پیش آمده است و یا در رابطه با بخشی ابهامی برای شما وجود دارد، می توانید با کارشناسان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره تماس 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. هم چنین می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن سوالات شما از سوی کارشناسان ایران تحصیل پاسخ داده خواهد شد. 

 برای دانلود پی دی اف مقاله معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه دریافت معافیت تحصیلی برای داوطلبان پشت کنکوری چگونه است؟

داوطلبان مردی که تمایل به پشت کنکور ماندن دارند، می بایست همراه با مدارک مورد نیاز به مراکز پلیس +10 مراجعه کنند و نسبت به دریافت معافیت تحصیلی خود اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید. 

هر دانش آموز حداکثر چند بار می تواند معافیت تحصیلی خود را تمدید کند؟

هر دانش آموز تنها دو بار می تواند معافیت تحصیلی خود را تمدید کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید و یا با کارشناسان مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. 

ارائه چه مدارکی برای دریافت معافیت تحصیلی پشت کنکوری ها الزامی است؟

مدارکی چون: کپی و اصل کارت ملی و شناسنامه، چند قطعه عکس که پشت نویسی شده، آخرین مدرک تحصیلی و ... از جمله مدارک الزامی برای دریافت معافیت تحصیلی داوطلبان پشت کنکوری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

نظرات

37 دیدگاه دربارهٔ «معافیت تحصیلی پشت کنکوری‌ ها + قانون جدید 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo حسین گفت:

    وقت بخیر من الان چوز مشمولان غایب خدمت حساب میشم میخواستم بدونم چجوری میتونم معافیت تحصیلی بگیرم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      اگر غیبت دارید اجازه گرفتن معافیت تحصیلی را ندارید

  2. Avatar photo ایمان گفت:

    سلام خسته نباشید من متولد اردیبهشت 84 هستم و امسال دیپلم گرفتم میخواستم بدونم برای معافیت تحصیلی نیازه که برگه یا تاییدی بگیرم از جایی یا به صورت خودکار معافیت دارم
    در ضمن میخوام در کنکور 1403 شرکت کنم
    مشکلی پیش نمیاد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      نامه ی فارغ التحصیلی و تایید معافیت تحصیلی خود را از مدرسه محل تحصیل یا پلیس +10 تحویل بگیرید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند

    معافیت سربازی متاهلین دارای ۲ فرزند یا بیشتر 1403 + خبر فوری شرایط جدید

    قانون معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند تصویب شد. مجلس شورای اسلامی تاکنون طرح‌‎های بسیاری در خصوص خرید خدمت سربازی یا معافیت مطرح کرده است که یکی از پربحث‌ترین آن‌ها مربوط به معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند می‌باشد. معافیت سربازی مسئله...
  • معافیت کفالت برادر معلول

    معافیت کفالت برادر معلول + شرایط آیین نامه 1403

    معافیت کفالت برادر معلول یکی از روش‌هایی است که از طریق آن می‌توان از رفتن به سربازی جلوگیری کرد. همان طور که می‌دانید، مشمولان خدمت سربازی می‌توانند طبق قانون جدید معافیت سربازی برادر معلول و بر اساس شرایط اعلامی، با...
  • معافیت عفو رهبری

    معافیت عفو رهبری 1403 + خبر خوش بخشنامه عفو رهبری

    معافیت عفو رهبری، نوع خاصی از معافیت است که بر مبنای مدرک فارغ التحصیلی و سن فرد مشمول در نظر گرفته می شود. معافیت جدید رهبری یک تفاوت عمده با دیگر معافیت های سربازی دارد و آن این است که...
  • معافیت سربازی طلاب + شرایط اخذ دائمی قانون 1403 | ایران تحصیل

    معافیت سربازی طلاب + شرایط اخذ دائمی قانون 1403 | ایران تحصیل

    معافیت سربازی طلاب یک موضوع مهم و حساس است که در جوامع بسیاری از کشورها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. روحانیت به عنوان یک شغل مقدس و متفاوت، نیازمندی‌ها و وظایف خاصی دارد که می‌تواند از انجام خدمت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)