ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قانون جدید معافیت تحصیلی ۱۴۰۳ + آیین نامه

قانون جدید معافیت تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 این روزها اطلاع از قانون جدید معافیت تحصیلی برای شمار زیادی از مشمولان خدمت نظام وظیفه از اهمیت زیادی برخوردار است. این موضوع از آنروست که جایگاه و اهمیت فراگیری علم و دانش و ادامه تحصیل در مقاطع مختلف برای این قبیل از افراد بالاست. اما در این میان ممکن است فرد با این سؤالات مواجه شود که معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی به چه صورت است و چه شرایطی دارد؟ آیا امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی وجود دارد یا خیر؟ در صورت امکان پذیر بودن این امر شرایط تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست؟ حتی برخی به دنبال اطلاع از مراحل لغو معافیت تحصیلی و امکان گرفتن معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها و یا معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی و همین طور شرایط دریافت این نوع از معافیت ها هستند.

 

در این نوشته، به دلیل نیاز شما دوستان عزیز اطلاعاتی را در رابطه با قانون جدید معافیت تحصیلی در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم و شما را با نحوه و شرایط دریافت آن آشنا می کنیم. البته برای اطلاع از قانون جدید معافیت تحصیلی استفاده از کمک مشاورانی کاردان و متخصص نیز نمی تواند خالی از لطف باشد و حتی می تواند بسیار مفید هم واقع شود.

 

 

جهت اطلاع از قوانین و ضوابط جدید معافیت از تحصیل در دانشگاه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

قوانین معافیت تحصیلی

قوانین معافیت تحصیلی

 

 

چرا اطلاع از قانون جدید معافیت تحصیلی الزامی است؟

شاید از خود بپرسید که اصلاً چه اهمیتی دارد که من یا هر فرد مشمول دیگری از قانون جدید معافیت تحصیلی اطلاع پیدا کنیم؟

در پاسخ به شما دوستان عزیز و محترم باید عرض کنیم که اطلاع از قانون جدید معافیت تحصیلی از این جهت اهمیت زیادی دارد که قوانین معافیت تحصیلی همچون سایر قوانین نظام وظیفه مدام در حال تغییر و تحول هستند.

حتی این امکان نیز وجود دارد که روزی روزگاری این قوانین حذف شوند و دیگر خبری از اعلام قانون جدید معافیت تحصیلی نباشد.

از این رو، قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی، معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی و حتی معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها برای اطلاع از قانون جدید معافیت تحصیلی اقدامات لازم و ضروری را انجام دهید.

 

 

قانون جدید معافیت تحصیلی شامل حال چه کسانی می شود؟

شاید این سؤال برای شما دوستی که در شرف اعزام به خدمت نظام وظیفه هستید هم مطرح شود که قانون جدید معافیت تحصیلی شامل حال چه افرادی می شود؟

در جواب باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که قانون جدید معافیت تحصیلی شامل حال افرادی همچون دانشجویان مشغول به تحصیل در مراکز دانشگاهی وابسته به وزارت آموزش و پرورش، دانش آموزان کلیه مدارس کشور، طلاب حوزه های علمیه می شود.

از طرف دیگر، قانون جدید معافیت تحصیلی شامل حال دانشجویان مشغول به تحصیل در انواع مؤسسات آموزش عالی دولتی و دانشگاه ها خارج و داخل کشور که مورد تأیید وزارت علوم و همین طور وزارت بهداشت نیز می شود و آن ها هم امکان استفاده از این نوع معافیت را دارند.

دوستان عزیز دقت داشته باشید که معافیت تحصیلی در دسته معافیت های موقت قرار می گیرد و هر شخص مشمول بعد از اتمام دوران تحصیل دیگر امکان استفاده از  آن را ندارد و باید برای مشخص کردن وضعیت خود و رفتن به خدمت سربازی اقدام کند.

 

 

در صورتی که فرد از ادامه تحصیل در دانشگاه یا مدرسه انصراف دهد و یا اخراج شود معافیت تحصیلی وی باطل می شود و دیگر امکان استفاده از آٖن را ندارد

 

 

در مورد معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی چه می دانید؟

شاید شما هم از آن دسته از دانش آموزان مشغول به تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی باشید و نگران حضور در خدمت نظام وظیفه با توجه به تمایل جهت ادامه تحصیل باشید.

در این زمان است که به دنبال اطلاع از این موضوع هستید که آيا امکان دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی هم وجود دارد؟

آيا دانش آموزان با توجه به شرایط سنی در نظر گرفته شده امکان دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی را دارند؟

در صورت امکان دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی آيا شرایطی هم برای آن در نظر گرفته شده است؟

 در صورت وجود شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی این شرایط شامل چه مواردی می شوند؟

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی در مورد معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی هستید می توانید در این رابطه از کمک مشاوری آگاه و خبره بهره بگیرید.

مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل می توانند اطلاعاتی دقیق را در رابطه با معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی و همین طور شرایط اخذ آن در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

 

برای اطلاع از شرایط تحصیل مجدد در یک مقطع مشمولان خدمت سربازی بر روی لینک مربوطه کلیک بفرمایید

دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها به چه صورتی انجام می شود؟

همان طور که همه می دانیم تمامی افراد ذکور برای ادامه تحصیل در انواع دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی لزوماً باید از معافیت تحصیلی استفاده کنند و در ابتدای اخذ این نوع از معافیت هم از قانون جدید معافیت تحصیلی اطلاع حاصل کنند.

در واقع، بدون دریافت معافیت تحصیلی در دانشگاه ها نمی توان به تحصیل در دانشگاه اقدام کرد.

اما دوستان در مورد معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها چه می دانید؟ آیا می توان برای دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها اقدام کرد؟

چه شرایطی برای دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها در نظر گرفته شده است؟

در پاسخ باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که بله دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها تحت شرایطی میسر است.

شرایطی که قبل از هر گونه اقدامی برای دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها باید از آن اطلاع حاصل کنید و به آن ها توجه نمایید.

البته فراموش نکنید که کسب اطلاعاتی جامع و دقیق در مورد قانون جدید معافیت تحصیلی برای افراد پشت کنکوری نیز الزامی به نظر می رسد.

در ابتدا بیایید به سراغ این موضوع برویم که امکان دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها تا چه سنی وجود دارد؟

 باید عرض کنیم که تمام افراد پشت کنکوری و دانش آموزان می توانند تا قبل از سن 20 سالگی برای دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها اقدام کنند.

در نتیجه، بعد از اتمام این سن و ورود به 21 سالگی دیگر فرد نمی تواند برای دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها اقدام کنند.

 

 

شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها چیست؟

در ادامه با ذکر شماری از شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها به عنوان قانون جدید معافیت تحصیلی در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم.

اگر به دنبال اطلاع دقیق از شرایط دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها هستید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا شما را به طور دقیق از این موضوع مطلع کنند.

. از جمله شرایط لازم برای دریافت معافیت تحصیلی برای افراد پشت کنکوری می توان به این مورد اشاره کرد که این قبیل از افراد لزوماً باید گواهی اشتغال به تحصیل را از مراجع زیربط دریافت کنند و بدون وجود این گواهی امکان دریافت این نوع از معافیت براساس قانون جدید معافیت تحصیلی وجود ندارد.

البته دقت داشته باشید که این گواهی تنها برای یک سال اعتبار دارد و پس از گذشت این مدت از درجه اعتبار ساقط می شود.

. هر فرد مشمول در صورت انصراف از تحصیل لزوماً باید خود را به سازمان نظام وظیفه جهت گذراندن دوران سربازی معرفی کنند و راه فراری برای نرفتن به خدمت مقدس سربازی برای آن ها وجود ندارد.

 

 

در رابطه با معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیزی می دانید؟

با توجه به قانون جدید معافیت تحصیلی در رابطه با معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که در صورت انصراف فرد از دانشگاه وی دیگر امکان استفاده از معافیت تحصیلی برای فرد وجود ندارد.

به عبارت دیگر، هر یک از دانشجویان باید براساس قانون معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی برای لغو معافیت خود اقدامات لازم و ضروری را انجام دهند.

پس به این موضوع مهم دقت کنید که امکان دریافت معافیت تحصیلی برای دانشجویان انصرافی به هیچ وجه وجود ندارد و معافیت آن ها لغو می شود و باید خود را برای رفتن به خدمت نظام وظیفه آماده کنند.

 

 

آیا امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی وجود دارد؟

شاید این سؤال به ذهن شما هم رسیده باشد که آیا امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی نیز وجود دارد؟

 در پاسخ به شما عزیزان باید عرض کنیم که خیر با توجه به لغو معافیت دانشجویان بعد از انصراف از دانشگاه در نتیجه امکان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی نیز وجود ندارد.

پس به دنبال تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی نباشید.

 

 

مراحل لغو معافیت تحصیلی چیست؟

در ابتدا باید عرض کنیم که براساس قانون جدید معافیت تحصیلی لغو معافیت تحصیلی معمولاً برای افرادی صورت می گیرد که یا از دانشگاه حال به هر دلیلی اخراج شده اند و یا از دانشگاه انصراف داده اند.

این گونه است که وی باید برای لغو معافیت تحصیلی اقدام کند. اما قبل از هر کاری اطلاع از مراحل لغو معافیت تحصیلی نیز برای هر فرد مشمول الزامی است.

آیا اطلاعی از مراحل لغو معافیت تحصیلی دارید؟ با توجه به اهمیت اطلاع از مراحل لغو معافیت تحصیلی برای شما دوستان عزیز در این بخش توضیحاتی مفصل را در رابطه با مراحل لغو معافیت تحصیلی به شما عزیزان مشمول خدمت نظام وظیفه ارائه می کنیم.

در این رابطه باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که براساس قانون جدید معافیت تحصیلی هر فرد مشمول برای دریافت معافیت تحصیلی در ابتدا باید از طرف اداره آموزش و پرورش دانشگاه محل تحصیل خود به اداره مشمولان خدمت نظام وظیفه دانشگاه معرفی شوند.

در مرحله بعد، از طرف سازمان نظام وظیفه حکم لغو معافیت فرد مشمول صادر می شود و برای وی ارسال می گردد.

 

 

 

مراحل لغو معافیت تحصیلی

 

 

در مورد معافیت تحصیلی طلاب حوزه علمیه چه می دانید؟

همان طور که در ابتدای این نوشته هم اشاره کردیم براساس قانون جدید معافیت تحصیلی امکان دریافت معافیت تحصیلی برای طلاب مشغول به تحصیل در حوزه های علمیه هم وجود دارد؟

اما آيا از شرایط دریافت این نوع از معافیت برای طلاب حوزه های علمیه اطلاعی دارید؟ آیا می دانید مرحل دریافت این نوع از معافیت چیست و چگونه می توان برای دریافت آن اقدام کرد؟

در صورتی که دنبال کسب معافیت تحصیلی طلاب حوزه علمیه هستید اما اطلاع دقیقی از شرایط و همین طور مراحل اخذ آن ندارید به هیچ وجه نگران نباشید.

شما دوستان عزیز می توانید از طریق برقراری تماس با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل هر آن چه را که در رابطه با معافیت تحصیلی طلاب حوزه های علمیه باید بدانید را در اختیار شما دوستان و عزیزان مشمول قرار دهند.

پس با آن ها تماس حاصل فرمایید تا به تمامی اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با شرایط و نحوه دریافت معافیت تحصیلی طلاب دست پیدا کنید و دقیقاً با قوانین آن آشنا شوید.

 

 

در مورد معافیت تحصیلی سربازان فراری چه می دانید؟

سربازان فراری افرادی هستنند که از معرفی خود به سازمان نظام وظیفه سرباز زده اند و یا این که غیبت آن ها بسیار طولانی شده است.

اما در این جا این سؤال پیش می آید که آیا امکان دریافت معافیت تحصیلی برای سربازان فراری وجود دارد یا خیر؟ در این صورت چه شرایطی برای دریافت آن در نظر گرفته شده است؟

اگر به دنبال کسب اطلاعاتی دقیق در رابطه با معافیت تحصیلی مختص سربازان فراری هستید از کمک مشاوری خبره و کاردان در این رابطه کمک بگیرید تا راهنمایی های لازم را برایتان به عمل آورند.

 

 

برای آشنایی با مراحل و شرایط لغو معافیت تحصیلی دانشگاه یا مدرسه و علت لغو این معافیت ها از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

شرایط معافیت پزشکی دندان

سامانه سخا نظام وظیفه

معافیت سربازی خالکوبی

پروژه کسری خدمت

قانون جدید معافیت تحصیلی

قوانین جدید معافیت سربازی در سال ۱۴۰۳

3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توانم از قانون جدید معافیت تحصیلی اطلاع حاصل کنم؟ 

برای اطلاع دقیق از قانون جدی معافیت تحصیلی با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مراحل لغو معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی چیست؟ 

برای لعو معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی هر فرد باید از طرف اداره آموزش و پرورش به اداره مشمولان خدمت سربازی معرفی شود و سپس حکم لغو معافیت برایش ارسال شود.

آیا معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها امکان پذیر است؟ 

بله. هر فرد پشت کنکوری می تواند برای دریافت معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها اقدام کند. برای اطلاع از جزئیات این امر با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

چگونه می توانم از مراحل و شرایط دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی مطلع شوم؟ 

برای اطلاع دقیق از شرایط و نحوه دریافت معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نظرات

132 دیدگاه دربارهٔ «قانون جدید معافیت تحصیلی ۱۴۰۳ + آیین نامه»

  1. Avatar photo امیر مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی روزانه پرستاری هستم ، قبل از اینکه قبول بشم برای معافیت بیشتر و اینکه وقت داشته باشم درس بخونم دانشگاه آزاد ثبت نام کردم و بعد قبولی در پرستاری انصراف دادم .
    الان تصمیم دارم که دوباره برای کنکور بخونم چ با توجه به قوانین جدید سازمان سجش بعد قبولی تو دانشگاه جدید میتونم از پرستاری انصراف بدم
    خواستم ببینم امکانش هست معافیت من تمدید بشه در رشته ی جدید ؟با مشمول به خدمت میشم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      داوطلبان اقا در هر مقطع یک بار حق انصراف دارند

  2. Avatar photo میلاد نادری گفت:

    سلام وقت بخیر من بیست سال سن دارم سه تا درس قبول نشدم یه معافیت سه ماهه بهم دادن واسه پاس کردنش الان یکیش قبول شدم خواستم بدونم میشه تمدید کرد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر نظام وظیفه این امکان را به شما بدهد بله در غیر این صورت خیر

  3. Avatar photo هوت گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده معافیت تحصیلی نگرفتم یعنی وقتی ک دانشگاه ثپت نام کردم معافیت نداشتم تشکیل پرونده دادم الان کاردانی تموم کردم تازه متوجه شدم معافیت نداشتم الان ۲۰سالم است چیکار کنم راهی وجود دارد یل برم خدمت

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      مراجعه حضوری کنید دفاتر پلیس به علاوه قسمت نظام وظیفه

  4. Avatar photo محمدصادق گفت:

    سلام وقت بخیر
    یک دفعه از دانشگاه دولتی انصراف دادم و در همان ترم دانشجو دانشگاه پیام نورشدم و 5سال معافیت تحصیلی داشتم که تمام شده یک ترم سنوات استفاده کردم و الان با سنوات دوم موافقت شده و تا 31شهریور1403 معافیت دارم(6سال)
    درصورت اتمام سنوات تا مهلت ذکتر شده.میتوانم از یکسال فرجه مهلت معرفی استفاده کنم و برای تحصیل در مقظع بالاتر اقدام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر شما سنوات ارفاقی را استفاده کرده اید و فرصت یکساله ندارید

  5. Avatar photo ارسلان جاویدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من قصد انصراف دارم رشته مهندسی کامپیوتر کارشناسی پیوسته ترم 9 هستم و چند روز دیگه میشم ترم 10
    میخواستم بدونم آیا میشه بعد از انصراف همین رشته رو تو همون دانشگاه که انصراف دادم مجدد ثبت نام کنم و بهم معافیت میدن؟ مشکل نظام وظیفه نمیخورم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر این مورد امکان پذیر نمیباشد، شما مجاز به ادامه تحصیل در همان رشته نمیباشید و باید رشتتون رو عوض کنید که این مورد بستگی به موافقت دانشگاه دارد.

      1. Avatar photo ارسلان جاویدی گفت:

        سلام ،ممنون از پاسخگویی تون
        پس من انصراف بدم یکسال مهلت دارم ،آیا میتونم همین رشته رو دانشگاه دیگه ثبت نام کنم و مشکل نظام وظیفه پیش نمیاد؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر با توجه به مقطعتون اگر وارد سنوات ارفاقی نشده باشید معافیت بهتون تعلق خواهد گرفت

  6. Avatar photo احسان گفت:

    سلام
    من از ۸ سال معافیت تحصیلی در مقطع دکتری استفاده کرده یعنی ۲۹ بهمن۱۴۰۲ این مهلت تمام میشود ولی پذیرش مقاله ام نیومده الان راهی هست که بتونم یک ترم دیگه تمدید کنم متاهل هستم دارای یک فرزند ۳۶ سال دارم و پدر سابقه ۱۲ ماه در جبهه را دارم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید تشریف ببرید نظام وظیفه برای گرفتن 1 ترم سنوات ارفاقی البته اگر با شما موافقت کردند

  7. Avatar photo Amir گفت:

    سلام من متولد 79/4/28 هستم 99 پیام نور ثبت نام کردم و بعد انصراف دادم الان کارشناسی روزانه درس میخونم و میخوام ترم بعد مدرک معادل کاردانی بگیرم و ادامه رو دانشگاه آزاد تحصیل کنم آیا امکانش است ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شما این امکان را دارید بع دلیل این که تنها در طول تحصیل از طرف نظام وظیفه فقط یک بار مجاز به انصرافی هستید

      1. Avatar photo Amir گفت:

        یعنی گرفتن مدرک معادل کاردانی انصراف محسوب میشه

        1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله انصرافی برای شما لحاظ میشود

  8. Avatar photo راستین گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده به اشتباه برای دانشگاه قم معافیت گرفتم و بعد پشیمان شدم اما هیچگونه ثبت نامی در این دانشگاه انجام ندادم ، بعد که رفتم سازمان نظام وظیفه که باطلش کنم گفتن باید بری از دانشگاه انصراف بدی ، منم رفتم و یه فرمی بود اونو پر کردم و بالاخره اونو باطل کردم. اما میخواستم بدونم که دیگه اون یکبار حق انصراف بنده از دانشگاه سوخت شد یا نه اگر سریع برم یه دانشگاه نیمسال اول رو بخونم ، بازم یه بار دیگه حق انصراف دارم ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام اگر درهمان نیمسال پذیرش دانشگاه دیگه ای رو گرفته باشید یکبار از انصراف را استفاده نکرده اید

  9. Avatar photo امیرحسین گفت:

    سلام من ترم ۴ کارشناسی دانشگاه آزادم ، اگر انصراف بدم و برم کاردانی یک دانشگاه علمی کاربردی معافیتم کافی هست تا کارشناسی رو هم همون دانشگاه ادامه بدم؟
    و اینکه من معافیت گرفتم و رفتم کارشناسی الان که میخام برم کاردانی باید معافیت رو تغییر بدم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی داره چه تعداد واحد پاس کرده باشید در صورتی مدرک معادل کاردانی به شما تعلق بگیرید از مدت زمان معافیت شما کم خواهد شد

      1. Avatar photo امیرحسین گفت:

        سلام ، خیر معادل نمیخام بگیرم ، از اول کاردانی رو میخام شروع کنم ، در این شرایط از معافیت قبلیم که برای کارشناسی ۱۰ ترم هست کاردانی رو کم میکنن؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          در صورتی که واحد های پاس شده معادل کاردانی باشه از معافیت کم خواهد شد

      2. Avatar photo پویا بهرامی گفت:

        سلام وقت بخیر من تا 1 بهمن 1402 معافیت تحصیلی دارم
        میتونم ورودی بهمن ماه باشم برای دانشگاه ازاد یا علمی کاربردی ؟

        1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

          سلام وقت بخیر
          بستگی داره به زمان فارغ التحصیلی شما
          از زمان فارغ التحصیلی به مدت یک سال فرجه تحصیلی دارید
          که در این بازه میتوانید جهت ثبت نام در مقطع بعد اقدام فرمایید

  10. Avatar photo اطهر رحمانیان کوشککی گفت:

    سلام وقت بخیر
    متولد 1356هستند،وبه دلیل فوت همزمان مادر و خواهر و برادر
    وسرپرستی پدر و خواهر کوچکتر که آسیب دیده بودند در آن زمان اعزام به خدمت نشدند آیا می تونن از معافیت بخاطر سن سون استفاده کنند.منپن میشم راهنمایی بفرمایید.
    ضمنا تلفن ثابت نداریم که بتونم راهنمایی بگیرم.
    سپاسگزارم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که پدرتان بالای 75 سال باشند می توانید درخواست کفالت کنید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
  • معافیت سربازی چشم

    معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید

    معافیت سربازی چشم از جمله معافیت‌هایی است که در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین اعطا می‌شود. برخی از بیماری‌های چشم بسته به درجه حاد بودن می‌توانند منجر به معافیت پزشکی چشم دائم یا...
  • خرید خدمت سربازی

    خرید خدمت سربازی 1403 + خبر فوری تصویب قانون جدید نظام وظیفه

    افرادی که به دلیل شرایط خاص خود، تصمیم به خرید خدمت سربازی و عدم حضور در خدمت سربازی دارند، می‌توانند طبق مقررات خرید خدمت نظام وظیفه، مراحل مربوط به خرید خدمت نظام وظیفه خود را انجام داده و پس از...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)