ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مجموع نمرات در سامانه سیدا چیست؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲ بهمن ۱۴۰۰
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مجموع نمرات در سامانه سیدا فاز اول سامانه جامع دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش است، بخش کوچکی از یک مجموعه بزرگ است که در نهایت مقرر شده تا کلیه فعالیت های مرتبط با سیستم های دانش آموزی را پوشش دهد. هدف این سامانه است که یک دانش آموز از ابتدای سنی که امر آموزش برای او معنی پیدا می‌کند.

یعنی مقطع پیش دبستانی به این سامانه معرفی و برای او پرونده تحصیلی، پرورشی و بهداشتی تشکیل شده و سپس در طول سنوات متوالی تحصیل او، مسائلی همچون: ارتقاء پایه، ثبت نام، انتخاب واحد، درج نمرات، اخذ کارنامه های سالیانه و … برای او در این سامانه ثبت و کنترل گردد و در نهایت در پایه  دوازدهم برای شخص امور فارغ التحصیلی انجام، تاییدیه تحصیلی و گواهینامه پایان تحصیلات برای او صادر و در نهایت به مراکز آموزش عالی و یا مراکز نظام وظیفه معرفی گردد.

این سامانه در محیط عملیات تحت وب با تکیه بر استفاده از آخرین دستاورد های علوم مهندسی نرم افزار و ابزارهای برنامه نویسی نوین طراحی گشته است. به عنوان پلتفرم از Visual Studio .Net Core و با استفاده از تکنولوژی Angular JS و برای طراحی دیتابیس از MS SQL Server 2019 استفاده شده است.

معرفی سامانه سیدا

اجرای فاز اول سامانه یکپارچه دانش آموزی سیدا به آدرس sida.medu.ir بر مبنای ثبت نمرات و صدور کارنامه دانش آموزان انجام می پذیرد. با ثبت نمرات در سایت سیدا توسط معلمین مدارس امکان دریافت کارنامه از این سامانه نیز فراهم خواهد شد.

وزارت آموزش و پرورش کشور با راه اندازی سامانه سیدا به نشانی sida.medu.ir این امکان را برای مدارس فراهم کرده است که بتوانند اطلاعات و نمرات دانش آموزان را از یک سامانه واحد دریافت کرده و یا در آن ثبت نمایند. ثبت مجموع نمرات در سامانه سیدا موجب می گردد تا ارزشیابی هر دوره از تحصیل دانش آموزان به صورت منظم و واحد ساماندهی شده و در صورت نیاز در کمترین زمان ممکن به آن ها  دسترسی پیدا کند.

ثبت مجموع نمرات در سامانه سیدا برای مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم به روش های متفاوتی انجام می شود و هر یک از مقاطع ذکر شده دارای اطلاعات مختلفی در فرم نمرات خود هستند. نمرات دانش آموزان هریک از پایه های تحصیلی باید به درستی وارد سامانه سیدا شده و در این سایت ثبت شود چرا که وجود هر گونه اشکال در ثبت و ذخیره سازی نمرات در این سامانه باعث اخلال در تحصیل دانش آموز می گردد.
به منظور راهنمایی بهتر معلمان عزیز مدارس در ادامه مقاله موارد مرتبط با نحوه ثبت نمرات در سایت سیدا از جمله ثبت نمرات هریک از مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم را بررسی کرده و به شرح جزئیات هریک از آن ها می پردازیم. با ایران تحصیل همراه باشید.

 

برای اطلاع از مجموع نمرات در سامانه سیدا و راهنما جامع نمرات سیدا و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

در اولین قدم از پیشبرد اهداف سامانه دانش آموزی سیدا به نشانی الکترونیکی sida.medu.ir، تمامی اطلاعات تحصیلی دانش آموزان ابتدا از سامانه سناد دانش آموزی به سامانه مذکور انتقال یافته و مقدمات ورود نمرات کسب شده در امتحانات نوبت اول سال تحصیلی مقاطع ابتدایی و متوسط اول و دوم همراه با ارائه کارنامه در سیدا فراهم شده است. در ادامه و طی تکمیل طرح مذکور، این سامانه چهار چشم انداز مهم زیر را دنبال خواهد کرد:

۱) ایجاد پرونده تحصیلی، پرورشی و بهداشتی
۲) انجام امور فارغ‌التحصیلی، تاییدیه تحصیلی و صدور گواهینامه پایان تحصیلات برای دانش آموزان پایه دوازدهم
۳) ارتقا پایه، ثبت نام، انتخاب واحد، درج نمرات، اخذ کارنامه‌های سالیانه
۴) معرفی افراد به مراکز آموزش عالی یا مراکز نظام وظیفه

 

نحوه ورود به سامانه سیدا

نحوه ورود تمامی کاربران از جمله مدیران و معلمان کلیه مقاطع تحصیلی به سامانه سیدا یکسان بوده و به ترتیب زیر انجام می‌شود:

● ابتدا نشانی الکترونیکی medu.ir را در مرورگر خود جستجو کنید.
● با باز شدن صفحه ابتدایی سامانه سیدا، نام کاربری و رمز عبور خود و به همراه کد امنیتی را در کادر مربوطه وارد کنید و روی عبارت “ورود کاربران” کلیک نمایید. لازم به ذکر است رمز عبور از طریق مدیر مدرسه در اختیار معلمان قرار می‌گیرد و نام کاربری نیز همان کد ملی معلمان است.
● در اولین ورود خود به سامانه باید رمز عبور را تغییر دهید. برای انجام اینکار در کادر اول، رمز عبور اولیه و در کادر دوم نیز رمز مورد نظر خود را وارد نمائید و سپس در کادر سوم آن را تکرار کنید و دکمه “ثبت و ورود کاربران” را بفشارید.

نکته: رمز انتخابی شما باید حداقل دارای ۶ کاراکتر بوده و ترکیبی از اعداد و حروف لاتین بوده و صفحه کلید شما انگلیسی باشد.

قابلیت‌های سامانه سیدا

■ ثبت نام دانش آموزان
■ ثبت اطلاعات دانش آموزان
■ تخصیص معلم برای هر درس
■ تخصیص دانش آموزان به پایه‌ها و کلاس‌ها
■ ثبت نمرات
■ صدور کارنامه
■ انتقال دانش آموزان و یا تغییر وضعیت آن‌ها و …

ثبت نمرات دوره ابتدایی

● پس از ورود به سامانه سیدا در صفحه باز شده در سمت راست” عملیات ضمن سال” را انتخاب کنید.
● اکنون می‌بایست روی گزینه” لیست کلاس و ورود نتایج” کلیک نمائید.
● در این مرحله باید گزینه” ورود نتایج از طریق کلاس توصیفی (معلم)” را انتخاب کنید.
● در صفحه باز شده، دو بخش را مشاهده خواهید کرد که با انتخاب کادر اول تحت عنوان”درس، معلم” می‌توانید کلیه دروس را مشاهده کرده و با انتخاب درس مورد نظر، لیستی از اسامی دانش آموزان در سمت راست و محل ورود نمره در سمت چپ ظاهر می‌گردد.
با انتخاب اعداد ۱ تا ۴ نمرات را به صورت توصیفی وارد کرده و با انتخاب نوبت تحصیلی در کادر دوم، گزینه”ثبت نتایج” را بفشارید.

ثبت نمرات دوره اول و دوم متوسطه

■ با ورود به سامانه سیدا و انتخاب گزینه” عملیات ضمن سال”، روی عبارت” انتخاب واحد” کلیک کنید.
■ در قسمت تخصیص معلم به درس و گروه، با انتخاب گزینه ” پایه و رشته تحصیلی” مورد نظر لیست همه معلمان و دانش آموزان قابل مشاهده خواهد بود.
■ در این مرحله، مجدد گزینه عملیات ضمن سال و بعد” لیست کلاس و ورود نتایج” را انتخاب کنید.
■ در صفحه پیش رو،” نتایج از طریق کلاس” را انتخاب کرده و بخش‌های مربوط به پایه، درس و نوبت تحصیلی را تکمیل نمائید. با انجام این کار دو آیکن مستمر اول و پایانی اول جهت درج نمرات مربوطه فعال خواهد شد که با ورود به هرکدام از آن‌ها، امکان ثبت نمره را خواهید داشت.
■ توجه داشته باشید که برای ذخیره نمرات می‌بایست در پایان این مراحل، کلید” ثبت نمرات” را بفشارید.

در شاخه‌های هنرستان، فنی و حرفه‌ای و کاردانش دوره دوم متوسطه به علت دروس پودمانی و کارگاهی نحوه ورود نمرات و ارزشیابی درس‌های عملی و نظری متفاوت خواهد بود. بنابراین معلمان جهت ورود نمرات دانش آموزان در هر یک از شاخه‌های مذکور باید از قسمت:
” عملیات ضمن سال” روی قسمت” دروس پودمانی” کلیک کرده از قسمت ورود نتایج از طریق لیست کلاس و تکرار مراحل ذکر شده در بالا، روند ثبت نمرات را ادامه دهند.

نکته: معلمان توجه داشته باشند که هنگام ورود نمرات اعشار پس از وارد کردن عدد صحیح (بدون اعشار) قبل از وارد کردن اعشار از “.” به جای ” / ” استفاده کنند.

نکته: در صورتی که تمامی و یا اکثر دانش آموزان داری یک نمره ثابت باشند، می‌توانید با مراجعه به بخش” ثبت نمره” در سمت راست صفحه پیش رو، به شکل همزمان نمره مورد نظر را برای تمامی آن‌ها ثبت کنید.

از آنجایی که اعتبارسنجی و تأیید معلمان و همچنین دریافت رمز عبور جهت ورود به سامانه سیدا توسط مدیران هر مدرسه انجام می‌شود، آن‌ها باید پس از دریافت رمز عبور خود از کارشناسان فناوری منطقه و ورود به صفحه” انتصاب و دسترسی” سامانه، نسبت به تکمیل مراحل مربوطه در راستای انجام امور مذکور اقدام نمایند.

مجموع نمرات در سامانه دانش آموزی سیدا

در قسمت ثبت نمرات، گزینه های تکرار نمره و مجموع نمرات موجود است که ” در حال حاضر ” کارایی این دو قسمت به این شکل است که در صورت قرار دادن نمره ای در قسمت مربوط به تکرار نمره و فشردن دکمه ی ثبت که در رو به روی آن قرار دارد، آن نمره برای همه ی فیلد های فعال مستمر یا پایانی تکرار خواهد شد.
همچنین قسمت مربوط به مجموع نمرات فقط برای اعتبار سنجی خود کاربر وارد کننده  نمره می باشد و در بروزرسانی های بعدی سایت، کارایی این قسمت تکمیل می گردد. لذا همکاران با قرار دادن هر مقداری و تایید آن می توانند عملیات ثبت نمره را انجام دهند.
” به همکاران پیشنهاد می شود در صورت یکسان نبودن نمرات دانش آموزان از قسمت تکرار نمره و گزینه ی ثبت که در رو به روی آن قرار دارد استفاده ننمایند. “

جمع نمره در سامانه سیدا

قسمت مربوط به مجموع نمرات فقط برای اعتبار سنجی خود کاربر وارد کننده نمره می باشد و در بروزرسانی های بعدی سایت، کارایی این قسمت تکمیل می گردد. به همین جهت همکاران با قرار دادن هر مقداری و تایید آن می توانند عملیات ثبت نمره را انجام دهند. کاربران توجه داشته باشند، اشتباه وارد کردن جمع نمرات مانع ثبت نمرات نخواهد شد .
برای اطمینان از صحت درج نمرات وارد شده هم یک باکس به اسم مجموع نمرات در سمت راست صفحه قرار داده شده که صرفا جهت تایید نمرات وارد شده است.

ثبت نمرات در سیدا

این مجموع نمرات در سامانه سیدا دانش آموزی محاسبه شده و هم از کاربر سوال می شود. اگر این دو عدد با هم همخوانی نداشته باشد احتمال خطایی در ورود نمرات وجود دارد و می توان آن را مجددا بررسی و اصلاح کرد.

مدیریت کاربران

این سامانه قرار است تا به کاربرانی در سطوح مختلف ستادی، استانی، منطقه اي، مسئولین مدرسه و در نهایت دانش آموزان سرویس دهی نماید. برای هر سطح کاربری مسئول و ناظر آن سطح در رده بالاتر قادر است تا کاربران مورد نظر را تعریف کند و به آن ها نام کاربری و پسورد، اختصاص دهد و در آخر نقش آن کاربر را در سامانه را تعریف کرده و سطوح دسترسی او به بخش های مختلف سامانه را مشخص نماید .
به عنوان مثال در مورد یک مدرسه که مهم ترین و پر تعداد ترین کاربران این سامانه هستند، بالاترین سطح کاربری آن مدیر مدرسه است که توسط مسئول سامانه در منطقه ها قابل تعریف است و این شخص در سامانه مدرسه تقریبا به تمامی بخش ها دسترسی دارد. مدیر مدرسه می تواند کاربرانی از نوع معاون اجرایی مدرسه، معاون پرورشي، معاون آموزشی و معلمان شاغل در مدرسه را تعریف و به آن ها نام کاربری اختصاص دهد.
سطوح دسترسی و اختیارات هر کدام از این نقش ها قبلاً به سامانه معرفی شده است. به طور مثال معاون اجرایی اختیاراتی تقریبا مشابه با مدیر مدرسه دارد جز در بخش های خاصی و معلمان مدرسه نیز تنها قادر هستند تا لیست کلاس های مرتبط با خود را از سامانه دریافت و چاپ کرده و سپس برای آن لیست در سامانه اقدام به درج نمرات نمایند.

مشخصات پرسنل غیر رسمی مدرسه

برای تعریف کاربران در سطح مدرسه ابتدا لازم است تا مشخصات این افراد در فایل مشخصات پرسنل این سامانه از قبل تعریف شده و موجود باشد. در این سامانه فایل کاملی از مشخصات پرسنل رسمی و شاغل در وزارت آموزش و پرورش گردآوری شده است که دسترسی به هر شخص با کد پرسنلی او امکان پذیر خواهد بود. در مورد کارمندان و معلمین غیر رسمی که سابقه ای در فایل پرسنل وزارت آموزش و پرورش ندارند ابتدا لازم است تا آن ها به عنوان یک پرسنل غیر رسمی به سامانه معرفی گردند. این بخش به این منظور طراحی شده است.
همان گونه که در شکل مشخص است در این صفحه برای جستجو و در صورت نیاز تعریف یک پرسنل جدید باید کد ملی و کد پرسنلی او را وارد کرد. البته برای افراد غیر رسمی به جای کد پرسنلی می توان از کد ملی نیز استفاده نمود. با ورود این دو کد، سامانه در جستجوی افرادی بر می آید که یکی از آن کدها متعلق به آن شخص است و اگر چنین شخصی را پیدا کند جهت اطلاع رسانی به کاربر، مشخصات او در کادرهای زیر صفحه نمایش داده می شود و دیگر نیازی به تعریف مجدد وی نیست و اگر چنین کدهایی در سامانه یافت نشود، سامانه با باز کردن باکس های اطلاعاتی مورد نظر امکان درج اطلا عات و ثبت پرسنل جدیدی در خود را فراهم می سازد.

سازمان مدرسه

این بخش سازماندهی تعریف شده برای مدرسه در سال و دوره جاری را نمایش می دهد. در نگارش جاری سامانه چون این اطلاعات از سامانه سناد دریافت شده است، ویرایش و حذف و اضافه آن امکان یذیر نیست. منظور از سازمان مدرسه مشخص کردن پایه ها و رشته های مدرسه، کلاس های تعریف شده برای هر پایه و در آخر مشخص نمودن دانش آموزان هر کلاس می باشد. این اطلاعات به صورت یک درختواره نمایش داده می شود.

 

برای اطلاع از سامانه پادا – سامانه آنلاین پرونده دانش آموزی – pada.medu.ir کلیک نمایید.

 

مشاهده مشخصات کلاس ها

در این قسمت نیز همان گونه که از نام آن پیدا است قصد تعریف و مشاهده مشخصات کلاس های فیزیکی مستقر در مدرسه منظور است و البته فعلا چون اطلاعات مبتنی بر دریافت سوابق از سامانه سناد است، امکانی برای ویرایش این اطلاعات وجود ندارد.

نمایش ثبت نام و انتخاب واحد دانش آموزان

در این بخش فهرست دانش آموزان ثبت نام شده در سال و دوره جاری مدرسه نمایش داده می شود . جلوی نام هر فرد با زدن کلید مربوطه لیستی از دروس ارائه شده به این دانش آموز در سال و دوره جاری نمایش داده می شود.

راهنمای سامانه سیدا:

انتخاب واحد

اصولا در بخش انتخاب واحد در نظر است تا عملیات تخصیص درس گروه ها به دانش آموزان که ما به آن انتخاب واحد می گوییم صورت پذیرد. این انتخاب واحد به دو صورت کلی اتوماتیک و دستی انجام خواهد شد. در روش انتخاب واحد دستی نیز باز کار به دو صورت انتخاب واحد بر مبنای لیست کلاس (گروهی) و همچنین انتخاب واحد انفرادی تقسیم بندی شده و انجام خواهد شد. اما از آن جایی که در حال حاضر سامانه مبتنی بر دریافت اطلاعات از سناد طراحی شده است، این بخش ها در منو های سامانه قرار داده نشده است.

تخصیص معلم به درس گروه

تنها بخشی که فعلا فعال است بخش تخصیص معلم به درس گروه ها می باشد. هر درسی در هر پایه و در هر کلاسی از نظر ما یک درس گروه تلقی می شود و دارای یک لیست کلاسی مجزا خواهد بود. اساس طراحی سامانه بر این قرار گرفته است که ابتدا هر درس گروه باید با یک معلم مشخص مرتبط باشد و در ادامه کلیه امور آن درس گروه از این به بعد بر عهده معلم آن خواهد بود. به عنوان مثال ورود نمرات از طریق معلم همان درس گروه صورت خواهد پذیرفت.
این توضیحات نشان می دهد که اختصاص یک معلم به یک درس گروه کاملا ضروری و الزامی است. این بخش از سامانه به همین منظور طراحی شده است. با ورود به این بخش و پس از انتخاب پایه و کلاس مورد نظر لیستی از تمامی درس گروه های مرتبط با آن پایه و کلاس نمایش داده می شود. حال کاربر قادر است تا با انتخاب یک درس گروه و زدن کلید ویرایش نام معلم مورد نظر را به آن درس گروه اختصاص دهد.

نکته قابل توجه این است که با زدن کلید ویرایش فقط نام افرادی نمایش داده خواهد شد که قبلا در بخش معرفی کادر اداری و آموزشی مدرسه برای سال و دوره جاری تعریف شده باشند و در ضمن در آن بخش نقش آن ها در مدرسه به عنوان معلم در نظر گرفته شده باشد.

 

برای اطلاع از شماره دانشجویی سامانه آموزشیار کلیک نمایید.

 

چاپ لیست کلاس و ورود نمرات

در این قسمت سعی بر آن شده است تا انواع لیست های کلاسی مورد نیاز معلمان برای درج نمرات و یا مثلا کاربرگ دبیر برای کاربرد های کلاسی برای نوبت های اول و دوم و نوبت تابستانی به صورت لیست های با نمره یا لیست خام بی نمره چاپ و در اختیار معلم آن درس قرار گیرد.
لازم به ذکر است که در این بخش فقط لیست هایی اجازه مشاهده و چاپ پیدا می کنند که قبلا توسط بند قبلی برای آن ها معلم مربوطه مشخص شده باشد. در این بخش کاربر با انتخاب پایه، کلاس، نوبت امتحانی و نوع لیست مورد نظر، فهرستی از عناوین درس گروه های منطبق با آن پایه و کلاس را مشاهده می کند.

▪︎ با انتخاب درس گروه مورد نظر و زدن کلید چاپ این لیست کلاس برای او نمایش داده شده و قابل چاپ می باشد:
ثبت نتایج ارزشیابی بر اساس لیست کلاس
▪︎ در این قسمت کاربر که یا یکی از معلمان است یا دفتر دار مدرسه، می تواند نمرات مربوط به یک درس گروه را که به عنوان لیست کلاس قبلا چاپ شده و در اختیار معلم قرار گرفته و او نمرات امتحانی دانش آموزان را در آن درج کرده است، به سهولت در سامانه وارد و ثبت نماید.

روش های ورود نمرات در مورد مقطع ابتدایی توصیفی با مقاطع متوسطه اول و متوسطه دوم تفاوت هایی دارد:

ورود نمرات برای مقطع ابتدایی توصیفی

در این قسمت کاربر با انتخاب پایه و کلاس مورد نظر و سپس عنوان درسی آن لیست و انتخاب نوبت امتحانی با صفحه ای شامل لیست دانش آموزان آن کلاس مواجه می شود. در مدارس ابتدایی چون نمرات کسب شده به صورت توصیفی ارائه شده است برای راحتی کار هر کدام از این توصیف های چهارگانه وضعیت ارزشیابی دانش آموز با یک عدد خاص بین ۱ تا ۴ تعریف شده است که معانی این اعداد در سمت راست تصویر توضیح داده شده است.
در ابتدایی، هر درس به ریزعنوان هایی به نام سرفصل های درس تقسیم بندی می شود. هر سرفصل به صورت مستقل ارزشیابی و نمرات آن ارائه خواهد شد ولی در نهایت یک نمره ارزشیابی نهایی برای کل درس هم توسط معلم انتخاب و ثبت می شود. لذا نوع ورود نمرات در این نظام به ۲ دسته بندی کلی تقسیم بندی شده است:

۱) ورود نمرات توصیفی برای عنوان اصلی درس
۲) ورود نمرات توصیفی برای هر یک از ریز سرفصل های آن درس

این انواع ورود نمره در سمت راست صفحه به صورت سه انتخاب مجزا به کاربر نمایش داده شده است. اگر کاربر نوع ۱ را انتخاب کند یعنی ورود نمرات دروس، در این صورت در لیست نمایش داده شده در سمت چپ صفحه فقط یک ستون نمایش داده می شود، به معنی محل ورود نمره آن درس در نوبت امتحانی انتخاب شده. در هریک از خانه های این ستون می توان با صفحه کلید و یا با کلیک کردن متوالی ماوس یکی از اعداد ۱ تا ۴ را به عنوان نمره دانش آموز در نوبت درسی مورد نظر وارد کرد و با کلیک کردن روی سرستون هم می توان کل نمرات این ستون را به اعداد ۱ تا ۴ تغییر داد.

برای ورود نمرات از نوع ۲، کاربر باید یکی از دو انتخاب سرفصل ها و یا دروس و سرفصل ها را انتخاب کند. با انتخاب هر کدام از این موارد در لیست سمت راست به ازای هر سرفصل درس مربوطه یک ستون به فرم اضافه می شود که در این ستون باید نمره سرفصل را به روش گذشته وارد کرد.

اهداف سامانه ثبت نمرات دانش آموزی سیدا

مهم ترین هدف در نظر گرفته شده در راه اندازی سایت سیدا sida.medu.ir این است که دانش آموزی که وارد سیستم آموزشی شده و در مقاطع اولیه مدرسه ثبت نام می نماید از همان ابتدای کار مورد پوشش و مدیریت قرار گرفته و تمامی عوامل مربوط به او از جمله ثبت نام، پیشرفت تحصیلی، دریافت کارنامه، ارزشیابی، گذراندن واحد های درسی و سایر موارد از این قبیل در سامانه سیدا ثبت و کنترل شود.

چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص مجموع نمرات در سامانه سیدا و راهنما جامع نمرات سیدا برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

برای اطلاع از مجموع نمرات در سامانه سیدا و راهنما جامع نمرات سیدا و همچنین دریافت راهنمای کامل ورود به سامانه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

مطالب مرتبط:

ورود به سامانه سیدا دانشگاه آزاد آزمون های آنلاین

ثبت نام معلمان در سامانه سناد

راهنمای ثبت ارزشیابی در سامانه سناد 

کد سوابق دیپلم چیست؟

دریافت معدل کتبی دیپلم

مجموع نمرات در سامانه سیدا چیست؟ | راهنما جامع نمرات سیدا

3.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

30 دیدگاه دربارهٔ «مجموع نمرات در سامانه سیدا چیست؟»

  1. Avatar photo A.O گفت:

    من دوازدهمی هستم سلام من نمراتو بالاتر میشه یعنی معدل کل من بیشتر میشه درحالی که کمترازاون معدل من شده علتش چیه لطفاً کامل توضیح بدید منی که 19.46میشم 18.95داده

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام نیاز به بررسی با مدرسه دارد

  2. Avatar photo م. گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من برای ورود جهت مشاهده کارنامه اطلاعات رو وقتی وارد میکنم از کلمه عبور و رمز ایراد میگیره..
    میتونم بپرسم دلیلش چیه؟
    صفر اول کد ملیم رو وارد نمیکنم..و برای تغییر رمز هم اطلاعات رو پر میکنم باز هم همون ایراد های قبلی رو میگیره…

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      نام کاربری و رمزعبورتون را باید از مدرسه بگیرید برای سامانه سیدا

  3. Avatar photo دنیز گفت:

    سلام
    ترم اول معلما گفتن سایت سیدا ۱۹.۵ و از اون به بالا رو ۲۰ میکنه ایا برای ترم دوم هم این شرایط وجود داره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      19.75 را 20 خواهد کرد

  4. Avatar photo دنیز گفت:

    سلام ببخشین ترم اول معلما گفتن سایت سیدا ۱۹.۵ و از اون به بالا رو ۲۰ میکنه واسه ترم دوم هم این شرایط وجود داره؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . خیر همون نمره ای که ثبت میگردد همان لحاظ میشود

  5. Avatar photo دنیز گفت:

    سلام ترم اول نمرات ۱۹.۵ به بالارا سایت سیدا ۲۰ کرد آیا ترم دوم هم این امکان وجود داره که هنگام ثبت نمره، نمره ۲۰ بشه؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      احتمال آن کم میباشد

  6. Avatar photo دنیز گفت:

    سلام من تو یکی از امتحان ترم دوم ۱۹.۵ شدم اگر تو سایت سیدا ثبت کنند سایت ارفاق میکنه؟
    ترم اول که ۱۹.۵ ها رو ارفاق کردن

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      مشخص نیست پنجاه پنجاه میباشد

  7. Avatar photo جواد گفت:

    سلام
    یه سوال داشتم چرا موقع ورود به سامانه سیدا میگه نام کاربری با کلمه عبور صحیح نیست
    کد ملیم رو درست میزنم ولی بازهم میگه صحیح نیست

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز برای ورود به چه منظوری کد رو وارد میکنید؟ لطفا مشخص کنید و مجدد سوالتون رو مطرح کنید.

  8. Avatar photo کاربر گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید در سامانه سیدا برای نهایی نهم اگه مستمر ۲۰ بشیم و برگه ۱۹.۷۵ از معدل چند صدم کم میشه؟ یا اینکه رند می کنه سامانه؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      میانگین رد میشه

  9. Avatar photo کاربر گفت:

    سلام ‌ ببخشید در سیدا نمرهی بالاتر از چند را ۲۰ میدن

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا نمره 19.75 به سمت بالا گرد می شود

  10. Avatar photo Asma گفت:

    سلام ببخشید من دهم تجربی ام من نمراتم همه ۲۰و۱۹و۱۸
    بعد اخر معدلم شد ۱۷.۵۰؟؟
    مستمر پایانی
    دینی ۲۰ ۱۹
    عربی ۲۰ ۱۹.۵
    فارسی ۲۰ ۲۰
    نگارش ۲۰ ۲۰
    ریاضی ۲۰ ۱۹.۷۵
    امادگی ۲۰ ۲۰
    زبان ۲۰ ۱۸
    تربیت بدنی۲۰ ۲۰
    شیمی ۱۹.۷۵ ۱۹.۷۵
    ازمایشگاه ۲۰ ۲۰
    جغرافیا ۲۰ ۲۰
    زیست ۲۰ ۱۸.۵
    فیزیک ۲۰ ۱۹
    کارافرینی ۲۰ ۲۰
    انظباط ۲۰ ۲۰
    …..

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در هدایت تحصیلی چندین عامل موثره که یکی از اونها معدل و نمرات دروس هست.

  11. Avatar photo Asma گفت:

    سلام ببخشید من دهم تجربی ام من نمراتم همه ۲۰و۱۹و۱۸
    بعد اخر معدلم شد ۱۷.۵۰؟؟
    مستمر پایانی
    دینی ۲۰ ۱۹
    عربی ۲۰ ۱۹.۵
    فارسی ۲۰ ۲۰
    نگارش ۲۰ ۲۰
    ریاضی ۲۰ ۱۹.۷۵
    امادگی ۲۰ ۲۰
    زبان ۲۰ ۱۸
    تربیت بدنی۲۰ ۲۰
    شیمی ۱۹.۷۵ ۱۹.۷۵
    ازمایشگاه ۲۰ ۲۰
    جغرافیا ۲۰ ۲۰
    زیست ۲۰ ۱۸.۵
    فیزیک ۲۰ ۱۹
    کارافرینی ۲۰ ۲۰
    انظباط ۲۰ ۲۰

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در هدایت تحصیلی چندین عامل موثره که یکی از اونها معدل و نمرات دروس هست.

  12. Avatar photo ... گفت:

    سلام ، معلم ما گفت ک نمره ها گرد میشن تو سایت سیدا یعنی یکی ۱۹ و نیم بگیره یعنی بیست گرفته
    حرفش درسته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      سامانه سیدا توسط مدرسه و در نهایت با تاییدیه آموزش و پرورش نمرات را ثبت می کنند.

  13. Avatar photo حدیث گفت:

    سلام وقتتون بخیر …اگه نمره مستمر ۲۰بیاری پایانی۱۹/۵ میانگین میشه ۱۹/۷۵ همینطور میمونه یا نه ۲۰میشه….یازدهمم برای نوبت اول

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر نمرات با توجه به ضرایب محاسبه میگردد که حدودا همین 19/75 محاسبه میگردد

  14. Avatar photo مریم گفت:

    سلام من هشتم متوسطه اول هستم. اگر من امتحان ام رو ۱۹ بگیرم، مستمر ۲۰ باشه، جمع شون میشه ۲۰؟ یا ۱۹ و نیم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      چون ضریب آزمون پایانی بیشتر از نمره مستر است
      19.5 به بالا میشه

  15. Avatar photo اترینا گفت:

    باسلام . ایا در سامانه سیدا نمرات ترم اول گرد می شوند و معدل نیز با نمرات گرد شده محاسبه می شود؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز خیر نمرات بصورت واقعی درج میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور