ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد + سقف واحد و شهریه 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۳
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد شامل یک سری قوانین ثابت و قوانین متغیر است. به طور مثال اینکه در حذف و اضافه چند واحد میتوان برداشت و اینکه سقف انتخاب واحد در حذف و اضافه چقدر است از جمله مواردی است که مورد بررسی قرار می گیرد. شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد نیز از جمله مواردی است که در هر دانشگاه ممکن است با دانشگاه دیگر متفاوت باشد به همین دلیل توضیحاتی را در رابطه با آن ارائه خواهیم داد.

جزییات قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد شامل موارد مختلفی می شود که مهم ترین آن زمان بندی حذف و اضافه رشته های پزشکی و غیر پزشکی دانشگاه آزاد است. در صورتی که برای انجام حذف و اضافه خود با مشکل مواجه شدید و یا اگر می‌خواهید اطلاعات جامعی در مورد کلیه قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد کسب کنید، می توانید از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون پیش شماره) تماس بگیرید و با مشاوران مجموعه ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1403-1404

هر سال انتخاب واحد دانشگاه آزاد در آغاز هر ترم انجام می‌شود و دانشجویان پس از ثبت دروس مورد نظر خود برای نیمسال جاری در کلاس‌های آنلاین یا حضوری شرکت می‌کنند. به دلیل ظرفیت محدود هر واحد درسی، امکان دارد دانشجویان در زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد، نتوانند برخی از دروس مورد نظر خود را اخذ کنند یا به دلیل تغییرات برنامه، امکان شرکت در کلاس‌های درسی را نداشته باشند.

به منظور بهینه‌سازی انتخاب واحد، معمولا پس از پایان زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد، فرایند حذف و اضافه آغاز می‌شود. دانشجویان موظف هستند که همانند زمان اولین ثبت نام دانشگاه آزاد، طبق زمانبندی و تاریخ اعلام‌شده‌ وارد سامانه‌ شده‌ و در ویرایش دروس اقدام نمایند. زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد و همچنین تاریخ حذف و اضافه نیمسال دوم پزشکی آزاد به شرح زیر است.

زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد

تاریخ حذف و اضافه دانشگاه آزاد ترم بهمن

در زمان حذف و اضافه، داوطلبان می‌توانند در تاریخ حذف و اضافه دانشگاه آزاد ترم بهمن، دروس مختص به ترم بهمن را انتخاب کنند. افرادی که تغییر انتخاب واحد خود را مدنظر دارند، می‌توانند در زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد بهمن اقدام به حذف یا اضافه دروس مورد نظر نمایند.

تاریخ حذف و اضافه یک الی دو هفته بعد از به پایان رسیدن زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد و برگزاری اولین جلسه کلاس ها صورت می گیرد. در سال جاری زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد ترم بهمن 28 بهمن الی 2 اسفند ماه می باشد که تاریخ به شرح زیر برنامه ریزی شده است:

زمان بندی حذف و اضافه دانشگاه آزاد ترم بهمن
شنبه 28 بهمن 1403 خوزستان ،ایلام ،لرستان ،کرمانشاه، چهار محال بختیاری ورودی های ۱۴۰۱ و ما قبل آن ورودی های ۱۴۰۳
یکشنبه 29 بهمن 1403 فارس، بوشهر ،هرمزگان کهکیلویه و بویراحمد، البرز ورودی های ۱۴۰۱ و ما قبل آن ورودی های ۱۴۰۳
دوشنبه  30 بهمن 1403 مازندران گیلان ،همدان کردستان ،اصفهان، قم، سمنان، یزد و کرمان ورودی های ۱۴۰۱ و ما قبل آن ورودی های ۱۴۰۳
سه شنبه  1 اسفند 1403 آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل ،قزوین، زنجان، خراسان رضوی، شمالی جنوبی سیستان و بلوچستان، گلستان، مرکزی ورودی های ۱۴۰۱ و ما قبل آن ورودی های ۱۴۰۳
چهارشنبه  2 اسفند 1403 کلیه واحدهای استان تهران واحد الکترونیکی و واحدهای بین الملل و برون مرزی ورودی های ۱۴۰۱ و ما قبل آن ورودی های ۱۴۰۳

حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی

فرآیند حذف و اضافه یکی از مراحل مهم آموزشی در دانشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی در رشته‌های پزشکی است. این فرآیند به دانشجویان اجازه می‌دهد تا درصورت نیاز، دروس انتخابی خود را تغییر دهند.

در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجویان رشته‌های پزشکی می‌توانند در زمان مشخصی که توسط دانشگاه اعلام می‌شود، نسبت به حذف یا اضافه کردن واحدهای درسی اقدام کنند. این امکان به منظور افزایش انعطاف‌پذیری در برنامه درسی دانشجویان و همچنین تطابق بهتر با نیازها و شرایط آن‌ها فراهم آمده است.

مهم است که دانشجویان قبل از انجام هرگونه تغییری، با مشاوران آموزشی خود مشورت کنند. این امر به آن‌ها کمک می‌کند تا از انتخاب‌های خود اطمینان حاصل کنند و از اثرات آن بر برنامه درسی و آینده تحصیلی خود آگاه باشند.

حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی

تاریخ حذف و اضافه نیمسال دوم پزشکی آزاد 1403

بر اساس برنامه زمانی که از طریق وب‌سایت رسمی دانشگاه آزاد منتشر‌ شده‌ است، فرایند انتخاب واحد دانشجویانی که در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و رشته های با کنکور نام نویسی کرده اند، متفاوت بوده و برنامه زمانی مربوط به حذف و اضافه درس‌ها نیز متفاوت است.

زمان حذف و اضافه دانشجویان پزشکی آزاد بر اساس اطلاعیه سامانه دانشگاه آزاد iau.ir در تاریخ ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند ماه سال جاری می باشد.

تاریخ حذف و اضافه نیمسال دوم پزشکی آزاد به به صورت جدول در ادامه آمده است و در صورت تمدید این زمان در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد.

زمان حذف و اضافه دانشجویان پزشکی آزاد 1403
زمان حذف و اضافه دانشجویان پزشکی آزاد ۲۸ بهمن تا ۳ اسفند ماه

همچنین توجه نمایید پس از اتمام تاریخ حذف و اضافه نیمسال دوم پزشکی آزاد و شروع کلاس ها، امتحانات این رشته ها از 9 تیرماه سال 1403 آغاز شده و تا پایان 21 تیرماه ادامه خواهد داشت.

جهت آشنایی با دانشگاه مجازی کلیک کنید.

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد چیست؟

به صورت کلی انتخاب واحد در حذف و اضافه برای افرادی است که در زمان اصلی انتخاب واحد نتوانسته اند واحد مورد نظرشان را اخذ کنند و یا واحد اشتباهی را اخذ کرده اند و قصد دارند آن را حذف نمایند.

تفاوتی ندارد در کدام شعبه از دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشید، در هر صورت در تاریخ مشخص شده توسط این دانشگاه می توانید به حذف و اضافه بپردازید.

البته لازم است بگوییم ممکن است هریک از شعبه های دانشگاه آزاد در سراسر کشور قوانینی را برای خود داشته باشند اما به طور کلی قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد در تمام نقاط کشور یکسان است. از این رو قصد داریم در ادامه این قوانین را بیان نماییم.

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد چیست؟

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد شامل موارد زیر می باشد:

📌 در زمان حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی و غیر پزشکی به ظرفیت کلاس ها افزوده می شود اما اگر واحد درسی که مورد نظر شماست ظرفیت نداشته باشد لازم است از مدیر گروه آموزشی خود درخواست کنید ظرفیت آن درس را افزایش دهد.

📌 دانشجویان دانشگاه آزاد نهایتا تا 5 هفته قبل از پایان ترم فرصت دارند یکی از درس های نظری یا عملی یا عملی – نظری خود را حذف کنند البته شرط این کار بدین صورت است که واحد های درسی باقی مانده از حداقل واحد درسی مجاز یک ترم کمتر نباشد.

📌 به دلیل اینکه معمولا در زمان حذف و اضافه جلسات اولیه برخی از کلاس ها تشکیل شده اند، دانشجویان اضافه شده به کلاس از طریق حذف و اضافه مشمول غیبت جلسات سپری شده نیستند.

📌 ممکن است کلاس هایی که در زمان حذف و اضافه کمتر پر شده باشند تشکیل نشوند و یا با سایر کلاس ها ادغام گردند بنابراین حتما دقت نمایید کلاس مورد نظر شما به حد نصاب ظرفیت تشکیل رسیده باشد.

📌 کلیه دانشجویان موظف هستند طبق چارت ارائه شده دروس خود را اخذ نمایند و در صورت عدم رعایت دروس همنیاز و پیشنیاز عواقب آن بر عهده خود دانشجو می باشد.

📌 تمامی دانشجویان می بایست سقف انتخاب واحد در حذف و اضافه را در نظر بگیرند.

📌 یکی از قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی و غیر پزشکی این است که دانشجویان آن حتما می بایست بدهی خود را کامل تسویه کنند و البته در برخی از دانشگاه های آزاد تنها لازم است بخشی از شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد (شهریه ثابت) پرداخت شود تا سامانه انتخاب واحد فعال گردد.

📌 سقف انتخاب واحد در حذف و اضافه دانشجویان بر اساس معدل ترم قبل آن ها مشخص می شود. بدین معنی دانشجویان با معدل بالاتر از 17 مجاز به انتخاب 24 واحد درسی، دانشجویان با معدل 12 تا 17 مجاز به انتخاب 20 واحد درسی و دانشجویان با معدل کمتر از 12 مجاز به انتخاب حداکثر 14 واحد درسی هستند.

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد درخواست مهمانی دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد

نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد پزشکی و غیر پزشکی

پس از گذشت مدتی از پایان زمان انتخاب واحد در دانشگاه آزاد و انتشار زمان دقیق حذف و اضافه توسط سایت دانشگاه، دانشجویان موظفند به سامانه آموزشیار با آدرس اینترنتی edu.iau.ac.ir مراجعه کرده و در مراحل زیر دروس مورد نظر خود را حذف یا اضافه نمایند.

در ابتدا وارد سامانه آموزشیار دانشگاه آزاد‌شده‌ و گزینه «دانشجو» را انتخاب نمایید.

نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد1

سپس، گزینه «ورود انتخاب واحد/حذف و اضافه» را انتخاب کنید.

نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد2

پس از پیشروی در ۳ مرحله، قوانین سامانه را با انتخاب گزینه «تایید مطالب و ورود به سیستم» مطالعه و تایید نمایید.

نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد3

در صفحه بعدی، نام کاربری، کلمه عبور و کد تصویر را در کادر مربوطه وارد کرده و بر روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک کنید.

پس، کد رمز ورود به شما از طریق برنامه آی گپ ارسال خواهد شد که باید آن را وارد نموده و دکمه «تایید» را فشار دهید. در صورت عدم دریافت کد، می‌توانید با انتخاب گزینه «ارسال دوباره رمز»، کد را مجددا دریافت نمایید.

برای پرداخت شهریه نیمسال تحصیلی پیشرو اقدام کرده و سپس بر روی گزینه «درخواست مجوز» کلیک نمایید.

نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 5

در منوی ثبت نام دروس دانشجو در سمت راست صفحه گزینه «حذف و اضافه» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، اطلاعات فردی دانشجو نمایش داده خواهد شد و در صورت تطابق اطلاعات باید گزینه «ادامه» را انتخاب نمایید تا لیست دروس انتخابی به شما نمایش داده شود.

در این مرحله می‌توانید دروس انتخابی خود را ویرایش کرده و برای ثبت تغییرات در آخر کلید «ارسال درخواست جدید» را فشار دهید.

برای حذف دروس، باید دروس مورد نظر را تیک زده و گزینه «حذف» را که در پایین صفحه قرار دارد انتخاب کنید.

در صورت تمایل به اضافه کردن درس به لیست دروس خود، باید از قسمت «انتخاب کلاس درس از دروس رشته دانشجو» عنوان درس مورد نظر را جستجو کرده و در صورت وجود ظرفیت، در کلاس درس خود نام را وارد نمایید.

نحوه حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد 6

پس از انجام این مراحل می‌توانید حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد پزشکی و غیر پزشکی خود را انجام دهید. فقط کافی است این مراحل را به ترتیب طی کنید.

حذف و اضافه انتخاب واحد دانشگاه آزاد

نکات مهم در رابطه با قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1403

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم این امکان وجود دارد که قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی و غیر پزشکیدر هر دانشگاه متفاوت باشد؛ اما به صورت کلی این قوانین در تمامی مراکز دانشگاهی رعایت می شوند. برای اطلاع از سایر قوانین می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

🔸 در مورد زمان انتخاب واحد دانشگاه آزاد نیز لازم است بگوییم انتخاب واحد در حذف و اضافه در تمامی واحدهای سراسر کشور از 8 صبح آغاز شده و تا 8 صبح روز بعد یعنی به مدت 24 ساعت ادامه دارد اما در صورتی که هر مشکلی در مراحل انتخاب واحد به وجود بیاید، دانشگاه تنها در ساعت های اداری پاسخگو خواهد بود.

🔸 امکان استفاده از سایت دانشگاه نیز برای انتخاب واحد دانشگاه آزاد در ساعات اداری ممکن است.

🔸 تمامی حذف و اضافه ها در ساعت های اداری و روزهای عادی انجام می شود.

🔸 توصیه می شود قبل از آغاز ساعت حذف و اضافه حتماً تمامی اطلاعاتی که نیاز دارید مانند کدهای دروس استخراج نمایید تا با ترافیک و کندی سرعت انتخاب واحد رو به رو نشوید.

🔸 هنگام انتخاب واحد برای جلوگیری از تداخل واحدهای انتخابی، حتماً به برنامه ریزی ساعت های برگزاری کلاس ها و تاریخ و ساعت امتحان آن نیز توجه داشته باشید.

🔸 نباید دروسی که قبلاً انتخاب کرده اید، دوباره انتخاب کنید.

🔸 تطابق پیش نیازهای واحدهای اخذ شده بر عهده دانشجو است.

🔸 هر دانشجو فقط قادر به مشاهده دروس مرتبط با رشته تحصيلي خود می باشد.

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد کلیک کنید.

حذف تک درس چیست؟

ما در موارد فوق سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با اینکه در حذف و اضافه چند واحد میتوان برداشت و اینکه سقف انتخاب واحد در حذف و اضافه چقدر است پاسخ دهیم.

در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه حذف تک درس را به شما آموزش دهیم. به صورت کلی تمامی دانشجویان می توانند تنها یک درس نظری را حذف نمایند. حدود دو هفته قبل از شروع شدن امتحانات پایان نیم سال نیز امکان حذف کردن یک درس نظری با تایید گروه آموزشی وجود خواهد داشت. پس از واحد تک درس، نباید تعداد واحدها کمتر از 12 مورد شود.

دروس عملی (آزمایشگاهی، کارگاهی، پروژه، کارآموزی و…) قابلیت حذف اضطراری ندارند.

حذف تک درس چیست؟

👈🏻 برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط بورسیه دانشگاه آزاد بر روی لینک کلیک کنید.

آیا برای حذف و اضافه دانشگاه آزاد باید شهریه پرداخت شود؟

شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی و غیر پزشکی این تشکیل شده از بخش ثابت و متغیر است. تمامی دانشجویان باید ابتدا شهریه ثابت را پرداخت کرده تا بتوانند انتخاب واحد را انجام دهند.

اگر در این مرحله دانشجویان نتوانند واحدهای مورد نظر خود را انتخاب کنند باید در مرحله حذف و اضافه اقدام کنند که در این مرحله نیاز است شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد پرداخت شود.

نحوه پرداخت شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد 1403

در این قسمت همراه ما باشید تا جزییات مربوط به شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد را بیشتر بررسی کنیم.

برای آگاهی از میزان شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد لازم است در صفحه مربوط به پرداخت شهریه دانشگاه آزاد را که تعیین شده پرداخت نمایید. برای پرداخت شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد نیز لازم است روی لینک “پرداخت الکترونیکی حداقل پیش پرداخت شهریه” کلیک کرده و سپس یکی از گزینه های بانک های مشخص شده را انتخاب کنید.

حالا نوبت به وارد کردن میزان بدهی در قسمت مشخص شده است و در نهایت باید پرداخت الکترونیکی را بزنید. توجه داشته باشید که رمز دوم اینترنتی شما باید حتماً فعال باشد تا بتوانید شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد را پرداخت نمایید.

مشاوره حذف و اضافه دانشگاه آزاد

یک نکته اساسی که باید به آن توجه کرد این است که انجام هرگونه تغییرات و جایگزینی واحدهای درسی خارج از زمان مشخص‌شده‌(تاریخ و ساعت) امکان‌پذیر ناست. ممکن است دانشجویانی وارد سایت‌شده‌و تلاش کنند حذف و اضافه را انجام دهند، اما این امر بدون رعایت زمان‌بندی مشخص‌شده‌امکان‌پذیر نیست.

در نیمسال گذشته، دانشجویانی که خارج از زمان مشخص حذف و اضافه دروس خود را انجام دادند، تغییرات لازم در کلاس‌های سامانه دان و سامانه وادانا دانشگاه آزاد برای آن‌ها اعمال نشد. بنابراین، به دانشجویان توصیه می‌شود که خارج از زمان تعیین‌شده‌ برای انجام حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی و غیر پزشکی این اقدام ننمایند.

دانشجویان دانشگاه آزاد باید به یاد داشته باشند که انجام حذف و اضافه دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳ از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه آزاد یعنی سامانه آموزشیار انجام می‌شود.

مشاوره حذف و اضافه دانشگاه آزاد

اخبار پیرامون حذف و اضافه دانشگاه آزاد

✅ تقویم آزموشی دانشگاه آزاد در سال 1403

به اطلاع می‌رساند بر طبق تقویم آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت‌نام و انتخاب واحد دانشجویان در رشته‌های غیر پزشکی و علوم پزشکی برای نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از تاریخ هفتم بهمن ماه ۱۴۰۳ آغاز گردیده و دانشجویان تا تاریخ هجدهم بهمن ماه فرصت دارند تا نسبت به تکمیل فرآیند انتخاب واحد خود اقدام نمایند.

آغاز کلاس‌ها از تاریخ بیست و یکم بهمن ماه خواهد‌ بود و دوره حذف و اضافه از تاریخ بیست و هشتم بهمن ماه لغایت سوم اسفند ماه ۱۴۰۳ فعال خواهد شد.

تاریخ پایان کلاس‌ها برای رشته‌های غیر پزشکی، سی و یکم خرداد ماه ۱۴۰۳ و برای رشته‌های علوم پزشکی، هفتم تیر ماه ۱۴۰۳ است. امتحانات رشته‌های غیر پزشکی در بازه زمانی دوم تا چهاردهم تیر ماه ۱۴۰۳ و رشته‌های علوم پزشکی از نهم تا بیست و یکم تیر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

خلاصه مقاله قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد بپردازیم. قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد شامل موارد مختلفی می شود که یکی از آن ها زمان انتخاب واحد در حذف و اضافه و همچنین سقف انتخاب واحد در حذف و اضافه است. افزون بر این، به بیان حذف و اضافه دانشگاه آزاد پزشکی نیز پرداختیم. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما همراهان گرامی در زمینه تاریخ حذف و اضافه دانشگاه آزاد ترم بهمن مفید واقع شده باشد.

اما شما عزیزان در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیازمند کسب اطلاعات بیشتری در خصوص شهریه حذف و اضافه دانشگاه آزاد و یا سقف مجاز برای این کار بودید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید. برای این کار تنها لازم است بدون کد با شماره 9099075307 تماس بگیرید. مشاوران مرکز ایران تحصیل به صورت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل نیز آماده پاسخگویی هستند.

👈🏻  برای دانلود پی دی اف مقاله قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد کلیک کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا حذف و اضافه دانشگاه آزاد در تمامی ترم ها اجرا می شود؟

بله هم در ترم اول و هم در ترم دوم دانشگاه اجرا می شود.

آیا امکان حذف ترم در حذف و اضافه وجود دارد؟

بله این امکان برای دانشجویان وجود دارد و شرایط آن نیز کامل توضیح داده شده است.

سقف تعداد واحدهای حذفی چقدر است؟

تا زمانی که تعداد واحدهای حذف شده شما کمتر از 12 واحد نشده می توانید حذف کنید.

نظرات

33 دیدگاه دربارهٔ «قوانین حذف و اضافه دانشگاه آزاد + سقف واحد و شهریه 1403»

  1. Avatar photo کامرانی گفت:

    درود بعد از انتخاب درس سیستم از دسترس خارج شد و دکمه ثبت را نزدم اما درس در وضعیت دانشجو نمایش داده می شود و درقسمت بالا وضعیت دانشجو را اماده انتخاب واحد نمایش میدهد ایا انتخاب واحد من سلامت است ودراینده مشکلی پیش نمی اید؟

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط انصراف از دانشگاه آزاد

    شرایط انصراف از دانشگاه آزاد + راهنمای مراحل بخشنامه 1403

    پیرو انتشار آیین نامه جدید دانشگاه آزاد، شرایط انصراف از دانشگاه آزاد و ثبت نام مجدد مشخص گردید. کلیه متقاضیان محترم قبل از تکمیل فرم انصراف از تحصیل دانشگاه آزاد، از شرایط ادامه تحصیل بعد از انصراف از دانشگاه و...
  • تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد

    تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    شرایط ثبت نام تربیت معلم بدون کنکور دانشگاه آزاد اعلام شد. دانشگاه آزاد برای پذیرش افراد متعهد و علاقه‌مند به معلمی، رشته‌های بدون کنکور تربیت معلم را ارائه داده است. از این رو افرادی که شانس قبولی در دانشگاه فرهنگیان...
  • استعداد درخشان ارشد آزاد

    استعداد درخشان ارشد آزاد 1403 + دانلود دفترچه | ایران تحصیل

    برنامه استعداد درخشان ارشد آزاد به دنبال شناسایی و حمایت از دانشجویانی است که در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فناوری پتانسیل بالایی دارند. این برنامه با هدف ایجاد فرصت‌های برابر تحصیلی برای استعدادهای برتر جهت ادامه تحصیل در مقطع ارشد...
  • ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد

    ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 + رشته محل ها | azmoon.iau

    اطلاع از زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد ۱۴۰۳ برای داوطلبان بسیار حائز اهمیت است. سایت ثبت نام دانشگاه آزاد اسلامی به منظور پذیرش بدون آزمون در نیمسال اول و دوم در مقاطع کاردانی و کارشناسی از داوطلبان واجد...
تماس با مشاور