ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

طلاق توافقی برای معافیت کفالت ۱۴۰۳ + راهنما جامع کفالت

طلاق توافقی برای معافیت کفالت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

طلاق توافقی برای معافیت کفالت از جمله روش هایی است که در سال های اخیر افراد برای سربازی نرفتن به آن متوسل شده اند، طبق قوانین سازمان نظام وظیفه در صورتی که فرد پدر و مادرش از هم جدا شده باشند و کفالت مادر با فرزند باشد معافیت دائم به شخص اعطا می گردد، اما اینکه زیر و بم دریافت معافیت سربازی کفالت مادر از به چه شکل است مسئله ای می باشد که در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

البته برای دریافت این نوع از معافیت هم ضوابط به خصوصی در نظر گرفته شده است به این شکل نمی باشد که بلافاصله بعد از ثبت طلاق صوری برای معافیت کفالت بتوان اقدام کرد، برای کسب اطلاع از شرایط دریافت این نوع از معافیت تا انتهای این صفحه با ما همراه باشید.

 

 

کاربران گرامی، در صورتی که قصد اخذ معافیت سربازی کفالت مادر را دارید به شما توصیه می کنیم تا برای کسب راهنمایی دقیق اقدام به برقراری تماس با شماره ایران تحصیل کنید و از مشاوره متخصصین ایران تحصیل بهره مند گردید.

 

 

منظور از طلاق توافقی برای معافیت کفالت چیست؟

یکی از سد های بزرگ در زندگی هر پسر جوانی 2 سال خدمت سربازی می باشد، رفتن به خدمت دو ساله سربازی به دلیل شرایط به خصوصی که رقم می زند برای بسیاری از جوانان دشوار است، این دشواری در برخی از مواقع تا جایی پیش می رود که آن ها حاضر هستند اقدام به هر کاری برای دریافت معافیت سربازی نمایند.

یکی از این اقدامات انجام یک طلاق صوری از سوی والدین می باشد، با انجام این کار بعد از ثبت رسمی طلاق فرد مشمول با عنوان کفیل مادر به سازمان نظام وظیفه مراجعه می کند تا از معافیت کفالت مادر مطلقه به طور دائمی بهره مند شود.

 

 

کاربران گرامی برای کسب اطلاع از معافیت پزشکی سربازی هم می توانید از مشاورین ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

 

شرایط طلاق توافقی برای معافیت

همانطور که به اختصار اشاره کردیم دریافت معافیت سربازی با طلاق صوری هرگز به سرعت امکان پذیر نخواهد بود و در صورتی معافیت به فرد اعطا می شود که شخص دارای ویژگی های زیر باشند:

  • فرد مشمول به خدمت مقدس سربازی تا قبل از طلاق پدر و مادر نباید دارای غیبت باشد.
  • مشمول باید تنها فرزند پسر خانواده باشد.
  • مادر فرد مشمول بعد از جدا شدن هرگز نباید ازدواج کرده باشد، در این صورت معافیتی به مشمول اعطا نمی شود.
  • طلاق باید به طور رسمی ثبت شده باشد و موعد جدایی از ثبت دفتری احتساب می شود نه زمان آغاز فرایند جدایی.
  • حداقل 30 ماه از تاریخ جدایی باید گذشته باشد.

 

 

طلاق صوری برای معافیت کفالت

 

نوع معافیت سربازی کفالت مادر

برای مشکلات مختلف انواع متفاوتی از معافیت اعم از دائمی، موقت، معاف از رزم، معاف از خدمات سنگین و … ارائه می شود، اما در زمان طلاق توافقی برای معافیت سربازی چه نوع از این معافیت ها به مشمولین ارائه می شود؟

  • در صورتی که فرد تمامی شرایط را دارد باشد و تک فرزند پسر خانواده هم باشد معافیت اون دائم خواهد بود.
  • در صورتی که برادر بزرگتر از 18 سال دیگری داشته باشد معافیتی به او تعلق نخواهد گرفت.
  • توجه داشته باشید که فرد باید علاوه بر عدم غیبت 30 ماه بعد از ثبت طلاق برای معافیت اقدام نماید.

 

 

برای کسب اطلاع از راه های معافیت استفاده از خدمات مشاوره معافیت سربازی را به شما عزیزان توصیه می کنیم.

 

 

آیا طلاق سوری برای معافیت جرم محسوب می شود؟

در سال های اخیر موردی که خیلی زیاد شده است ثبت طلاق هایی است که به دلیل مهاجرت، دریافت عایدی پدر و معافیت سربازی صورت می گیرد و در اصل فعلی تحت عنوان جدایی وجود نحواهد داشت؛ اما زمانی که صحبت از تبعات قانونی انجام این کار می شود میبینیم که ثبت طلاق صوری می تواند حتی جرم محسوب گردد و موجب دردسر های بسیاری گردد.

در ماده 190 قانون مدنی ایران ذکر شده است که اهلیت طرفین، قصد و رضایت طرفین، موضوع و مشروعیت قرارداد باید صحت داشته باشد و در صورتی که اثبات گردد که طلاق فرد صوری می باشد فرزند به سربازی فرستاده خواهد شد و والدین هم با تبعات قانونی این مسئله مواجه خواهند بود.

 

 

طلاق گرفتن برای معافیت کفالت مادر

 

مراحل دریافت معافیت سربازی طلاق والدین

معمولا اغلب افراد در زمان طلاق توافقی برای معافیت کفالت اقدام کنند با مراحل انجام این کار آشنا نیستند و نمی دانند که برای دریافت معافیت چه باسد کرد، اگر شما هم قصد دریافت معافیت سربازی را دارید اما به مراحل انجام این کار آشنایی ندارید در ادامه با ما همراه باشید:

  • در گام اول باید به پلیس +10 مراجعه نمایید و اقدام به دریافت فرم های معافیت سربازی نمایید.
  • ارائه مدارک کفالت مادر (ارائه برگه ثبت احوال لازم نیست، سازمان نظام وظیفه خود اقدام به استعلام می کند)
  • پلیس +10 درخواست شما را به سازمان نظام وظیفه ارسال می کند.
  • بعد از دریافت استعلام ثبت احوال فرد باید اقدام به ارائه استشهاد محلی نماید.
  • بعد از گذشت 10 روز فرد به سازمان نظام وظیفه عمومی دعوت می شود تا در کمیسیون وضعیت معافیت آن مورد بررسی قرار بگیرد.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی کفالت مادر

برای دریافت معافیت سربازی کفالت مادر برخی از مدارک برای تثبیت جدایی والدین و برخی از مدارک هم به عنوان مدارک شناسایی والدین و خود فرد مشمول به سربازی مورد نیاز می باشد، چنانچه با مدارکی که برای دریافت معافیت باید ارائه داد آشنا نیستید به شما توصیه می کنیم تا در ادامه با ما همراه باشید و با هم به بررسی مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی کفالت مادر بپردازیم:

  • کپی تمامی صفحات شناسنامه مشمول، پدر و مادر
  • کپی صفحه اول شناسنامه خواهر و برادران مشمول
  • 2 عدد عکس 3*4 تمام رخ 
  • ارائه مدارک واکسیناسیون فرد مشمول به سربازی
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشمول

 

 

برای کسب اطلاع بهره مندی از مشاوره غیبت سربازی با ما همراه باشید.

 

 

چه مدت بعد از جدایی والدین برای معافیت سربازی می توان اقدام کرد؟

اینکه چه مدتی بعد از طلاق توافقی برای معافیت کفالت مادر اقدام کرد موردی است که اغلب افراد در زمان قصد به طلاق صوری یا توافقی مطرح می کنند، سازمان نظام وظیفه برای اینکه بتواند طلاق های واقعی را از طلاق های صوری ای که صرفا با هدف معافیت فرزند گرفته می شوند تشخیص دهد اقدام به تدوین قانونی کرده است که طبق آن شخص بعد از جدایی پدر و مادر باید 30 ماه برای دریافت معافیت صبر کند.

علاوه بر این از سوی دیگر فرد مشمولی که پدر و مادرش جدا شده اند نباید حتی یک روز هم غیبت داشته باشد، در غیر این صورت اجازه استفاده از هیچ کدام از معافیت های خود را نخواهد داشت.

 

 

دریافت معافیت کفالت مادر مطلقه

 

 

نحوه اعتراض به رای نظام وظیفه برای معافیت سربازی کفالت مادر

یکی از پرسش های رایج مشمولین این است که آیا در صورت عدم رضایت از رای سازمان نظام وظیفه در مورد معافیت فرد می توان اقدام به اعتراض برای تغییر رای نمود؟

برای تمامی معافیت هایی که از سوی نظام وظیفه صورت می گیرد امکان ثبت اعتراض وجود دارد، شما برای ثبت اعتراظ خود می توانید ابتدا به کمیسیون معافیت از سربازی شهرستان، بعد از آن استان، بعد از آن کمیسیون خود سازمان نظام وظیفه و در آخر به شورای عالی اعتراض نمایید.

برای بررسی مجدد معافیت سربازی کفالت مادر به علت طلاق حداقل 2 ماه زمان برای تجدید نظر احتمالی لازم است، شما بلافاصله بعد از دریافت عدم معافیت می توانید اقدام به ثبت اعتراض خود نمایید.

 

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

طلاق توافقی برای معافیت کفالت گرچه می تواند منجر به معافیت دائم فرد مشمول از سربازی گردد اما در زمان اقدام به دریافت این نوع از معافیت فرد باید به دو موضوع مهم اهمیت داشته باشد، اول اینکه دریافت این معافیت برای افرادی که صرفا تک پسر خانواده هستند امکان پذیر می باشد، در ضمن برای اخذ این نوع معافیت باید حداقل 30 ماه از ثبت طلاق گذاشته باشد و فرد مشمول هم هیچگونه غیبتی برای سربازی نداشته باشد.

اگر با همه این موارد فرد موفق به این شد که معافیت سربازی دریافت کند اگر روزی اثبات گردد که طلاق پدر و مادر وی صوری بوده است فرد به سربازی فرستاده می شود و والدین او هم با تبعات قانونی رو به رو خواهند شد.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بعد از طلاق توافقی بلافاصله اقدام برای دریافت معافیت وجود دارد؟

خبر، معافیت فقط بعد از 30 ماه آن هم در صورت نداشتن غیبت به فرد اعطا می شود.

آیا طلاق صوری برای معافیت کفالت جرم محسوب می شود؟

طبق ماده 190 قانون مدنی بله، اگر اثبات شود مشمول به سربازی اعزام می شود و والدین هم باید در قبال تبعات قانونی پاسخگو باشند.

آیا معافیت کفالت در صورت ازدواج طرفین قابل اخذ می باشد؟

بستگی به این دارد که فرد کفالت کدام یک از طرفین را بر عهده داشته باشد، اگر کفالت مادر را بر عهده داشته باشد ازدواج مجدد مادر می تواند او را از معافیت کفالت بی بهره نماید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    مزایای دوره MBA در غلبه بر چالش‌های مدیریتی سازمان

    پیچیدگی روزافزون محیط کسب‌وکار همواره چالش‌های جدیدی را برای مدیران و سازمان‌ها به ارمغان می‌آورد. در چنین شرایطی داشتن توانمندی لازم برای مدیریت بهتر و مواجهه با بحران‌های احتمالی از اهمیت بالایی برخوردار است. دوره به‌عنوان یکی از معتبرترین دوره‌های...
  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
تماس با مشاور