ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شهریه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + جدول نرخ های جدید

شهریه کارشناسی ارشد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شهریه کارشناسی ارشد برای دانشجویانی می باشد که در یکی از دانشگاه های غیر روزانه سراسری کارشناسی ارشد قبول شده اند که ملزم به پرداخت شهریه ای برای هر ترم تحصیلی می باشند. نرخ جدید شهریه ارشد برای دانشجویان شامل دو بخش ثابت و متغییر می باشد و ممکن است مبلغ آن هرساله ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر و افزایش یابد. داوطلبانی که در کنکور سراسری به صورت روزانه قبول شده باشند می توانند بدون پرداخت شهریه ای به طور رایگان به تحصیل خود در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند.

نرخ جدید شهریه ارشد در دانشگاه های دولتی شبانه و آزاد و غیر انتفاعی و … متغییر و متفاوت می باشد. دانشجویانی که در یکی از این دانشگاه ها پذیرفته شده باشند باید مبلغ تعیین شده را برای هر ترم پرداخت کنند. این مبلغ ممکن است هرساله تغییر کند و افزایش داشته باشد. یکی از سوال های دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد غیر روزانه این است که هزینه هر ترم در هر یک از دانشگاه ها چقد است؟ و یا تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ها مقرون به صرفه است؟ و ما در این مقاله قصد داریم شما را نسبت به شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه های غیر دولتی آشنا کنیم.

شهریه کارشناسی ارشد در دانشگاه های مختلف ممکن است هر ساله متغییر باشد و افزایش داشته باشد. شهریه در دانشگاه های غیر دولتی و شبانه دولتی، متغییر و متفاوت است، که از دو بخش متغییر و ثابت تشکیل شده است. شهریه متغییر شامل، دروس نظری و عملی و پایان نامه می باشد. دانشجویان دانشگاه های شبانه دولتی نیز مشمول پرداخت شهریه در هر ترم می باشند. دانشگاه های دولتی باید از دانشجویان دولتی نرخ مربوطه برای شهریه را دریافت کنند. قابل ذکر است که مدرک تحصیلی دانشجویانه شبانه با روزانه هیچ تفاوتی ندارد و همچنین عنوان شبانه و با نوبت دوم در آن درج نمی شود و به دلیل پرداخت شهریه تعهد بعد تحصیل را ندارند.

 

جهت اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

         

شهریه کارشناسی ارشد در دانشگاه های دولتی نوبت دوم و یا شبانه

بعد از اعلام نتایج و آگاهی از وضیعت کارنامه ، داوطلبان می توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و  داوطلبان می توانند رشته های مورد علاقه خود در دانشگاه های شبانه را انتخاب کنند. شهریه دانشگاه ها برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای سال ۱۴۰۲  هنوز مشخص نشده است و ممکن است افزایش نرخ داشته باشد. داوطلبان دانشگاه های دولتی در نوبت دوم و یا شبانه به دلیل اینکه مستلزم پرداخت شهریه می باشند پس باید اطلاعاتی در ارتباط با نرخ شهریه داشته باشند.  

 

 

 

برای مشاهده نرخ جدید شهریه دانشگاه آزاد و پرداخت شهریه دانشگاه آزاد روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

توصیه برای داوطلبانی که قصد دارند از شهریه کارشناسی ارشد آگاهی داشته باشند تا آخر این مقاله به ما همراه باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات درباره شهریه کارشناسی ارشد شهریه دانشگاه ها را در سال گذشته بررسی کنید و در مهلت تعیین شده وارد سایت دانشگاه مورد نظر خود شده تا از نرخ شهریه اطلاعات کامل و دقیق را کسب کنید. جداولی برای نرخ شهریه ثابت و متغییر دانشگاه های شبانه برای سال ۱۴۰۲ وجود دارد که با افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی می توان به طور تقریبی نرخ شهریه برای ۱۴۰۲ را تخمین زد. قابل ذکر است که بعد از دانشگاه های شبانه دانشگاه های پیام نور دارای شهریه پایین تری می باشند.

 

 

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی

شهریه کارشناسی ارشد در دانشگاه های آزاد ۱۴۰۲

دانشگاه های آزاد یکی از دانشگاه هایی می باشد که شهریه پرداز است. این دانشگاه بعد از دانشگاه های سراسری در سطح کشور از لحاظ پذیرش دانشجو در درجه دوم می باشد. قابل ذکر است که نرخ شهریه دانشگاه های ارشد در مقطع کارشناسی ارشد از برخی از دانشگاه های شهریه پرداز بیشتر می باشد. دلیل بالا بودن شهریه این دانشگاه داشتن امکانات و سطح علمی قابل قبول می باشد همچنین شهریه دانشگاه آزاد در تمامی واحد هایش یکسان نیست و متغییر می باشد.

شهریه در واحد های مختلف دانشگاه های آزاد به نوع امکانات مانند آزمایشگاه ها و کتابخانه ها و اساتید و کیفیت آموزشی و رتبه بندی و … بستگی دارد همچنین نرخ شهریه در این دانشگاه به رشته انتخابی و تعداد دروس عملی و یا در حالت کلی به تعداد دروس اخذ کرده که این دروس معمولا بین ۸ الی ۱۲ واحد متغییر است، نرخ شهریه متفاوت می باشد، که شما داوطلبان با مطالعه جداول نرخ شهریه ۱۴۰۲ به اضافه ۲۰ الی ۳۰ درصد به طور تقریبی می توانید نرخ شهریه ۱۴۰۲ را تخمین بزنید.

دانشجویان دانشگاه های آزاد در زمان ثبت نام برای قطعی شدن نام نویسی شان باید شهریه ثابت به همراه درصدی از شهریه متغییر خود را بپردازند بقیه شهریه متغییر خود را نیز تا شروع امتحانات باید به دانشگاه پرداخت کنند. شهریه داوطلبان بدون کنکور و با کنکور در کد رشته های یکسان یکی می باشد و تفاوتی ندارد.

 

 

برای اطلاع از شهریه دانشگاه نوبت دوم و دانشگاه شبانه بهتر است یا آزاد؟ روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

شهریه کارشناسی ارشد در دانشگاه غیر انتفاعی  ۱۴۰۲

متقاضیانی که در هنگام کنکور دانشگاه های غیر انتفاعی را مد نظر خود داده اند و رشته های موجود در دانشگاه های غیر انتفاعی را انتخاب کرده اند و قبول شده اند، برای ثبت نام باید هزینه اولیه را پرداخت کنند تا ثبت نامشان قطعی شود. این دانشگاه ها به صورت مجرا توسط هیئت امنا اداره می شوند.

داوطلبان برای پذیرش در این دانشگاه ها باید در کنکور مقطع کارشناسی ارشد شرکت کنند یا از طریق بدون کنکور وارد این دانشگاه شوند که در هر دو شهریه یکسان می باشد و تنها در نحوه پذیرش با هم فرق دارند. دانشگاه های غیر انتفاعی از لحاظ کیفیت دارای رتبه بندی می باشند و از این جهت شهریه در این دانشگاه ها بر اساس رتبه بندی که دارند متفاوت و متغییر می باشد که شهریه این دانشگاه ها نیز از دو قسمت ثابت و متغییر تشکیل شده است.

شهریه متغییر بر اساس تعداد واحد و واحد های عملی و دیگر امکانات متفاوت می باشد.  جداولی برای شهریه دانشگاه های غیر انتفاعی سال ۱۴۰۲ تبیعه شده که با مطالعه آن به طور تقریبی می توانید از شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه های غیر انتفاعی ۱۴۰۲ اطلاعاتی را کسب کنید. دانشجویان با ورود به سایت دانشگاه مربوطه می توانند میزان نرخ شهریه هر ترم را مشاهده کنند همچنین داوطلبان می توانند با مطالعه و ارتباط با کارشناسان مجرب ایران تحصیل اطلاعاتی درباره نرخ شهریه این دانشگاه ها کسب کنند.

 

 

 

برای اطلاع از راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد و ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه آزاد روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه های پیام نور ۱۴۰۲

در دانشگاه های پیام نور بین رشته های انسانی ، فنی و مهندسی و … در مقطع کارشناسی ارشد تفاوتی وجود ندارد. در حالت کلی تمام دانشجویان این دانشگاه باید نرخ شهریه یکسانی را پرداخت کنند. در دانشگاه های پیام نور برخی از کلاس ها به صورت مجازی و برخی دیگر به صورت حضوری برگزار می گردد.

قابل ذکر می باشد که دانشجویان پیام نور به دلیل پرداخت شهریه مانند دیگر دانشگاه هایی همچون دانشجویان شبانه و غیر انتفاعی و پردیس خود گردان تعهدی برای خدمت بعد از تحصیلی ندارند. نرخ شهریه های دانشگاه های پیام نور برای سال ۱۴۰۲ به طور تقریبی دارای 10 درصد افزایش شهریه می باشد که توسط هیئت امنا به تصویب می رسد و همچنین شهریه دانشگاه های پیام نور در دوره های فراگیر و سراسری یکسان می باشد با هم فرق ندارند.

در دانشگاه های پیام نور نیز میزان شهریه متغییر با توجه به تعداد واحد و واحد های عملی و نظری می تواند متغییر باشد. برای پرداخت شهریه پیام نور باید در زمان انتخاب واحد اقدام کنید. پرداخت در این دانشگاه بدین صورت است که حداقل باید نصب شهریه را در اول پرداخت کنید و مابقی را به صورت اقساطی تا پایان ترم تحصیلی پرداخت کنید. برای اطلاع از نحوه قسط بندی شهریه می توانید از امور دفتری دانشگاه خود سوال کنید.   

 

 

 

برای اطلاع از قوانین انتخاب واحد دانشگاه آزاد و سامانه سیدا دانشگاه آزاد اسلامی روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه های پردیس خود گردان ۱۴۰۲

دانشگاه های پردیس خود گردان جزو دانشگاه های دولتی می باشند. تنها در قبال پذیرش دانشجو از متفاضیان هزینه هایی را دریافت می کنند. نرخ شهریه در پردیس خود گردان معمولا بیشتر از بقیه دانشگاه ها برای مقطع کارشناسی ارشد می باشد. قابل ذکر است که برخی از متقاضیان بعد از اعلام نتایج اولیه کنکور کارشناسی ارشد بنا به دلایلی مانند مسافت راه، داشتن رشته های مورد علاقه شان و کیفیت آموزشی و … حاضر به ثبت نام در یکی از این دانشگاه ها می باشند،  دلیل دیگر این است که رقابت در این دانشگاه ها زیاد است و طرفداران دانشگاه های پردیس خود گردان بسیار زیاد می باشد.

 

 

 

برای اطلاع از سامانه مجازی دانشگاه آزاد و شهریه ارشد دانشگاه آزاد  روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

همچنین دانشگاه های پردیس نیز دارای رتبه بندی می باشند و نرخ شهریه از واحدی به واحد دیگر در پردیس خود گردان متفاوت و متغییر است که شهریه در این دانشگاه نیز مانند بقیه دانشگاه ها از دو بخش ثابت و متغییر تشکیل شده است. شهریه متغییر در این دانشگاه ها بر اساس تعداد واحد های اخذ شده محاسبه می گردد. با توجه به رشته هایی که دارند و همچنین کیفیت بالای دانشگاه های پردیس، این دانشگاه ها دارای متقاضیان زیادی می باشند. شما می توانید برای کسب اطلاعات درباره نرخ شهریه دانشگاه های پردیس خود گردان ۱۴۰۲ شهریه این دانشگاه ها را در سال ۱۴۰۲ به اضافه ۱۰ درصد بر انداز کنید که این نرخ به طور تقریبی می باشد.

 

 

نرخ شهریه در دانشگاه های مختلف

نرخ شهریه در دانشگاه های مختلف

 

           

نرخ شهریه در دانشگاه های مختلف

یکی از دوره های تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد است که در یکی ازدانشگاه های زیر نظر وزرات علوم تعریف شده است. هرساله شاهد ادامه تحصیل دانشجویان در مقاطع بالاتر هستیم.

یکی از دانشگاه هایی که از دانشجویانش شهریه دریافت می کند دانشگاه دولتی در نوبت دوم و یا به صورت شبانه دانشگاه های غیر انتفاعی و پردیس خود گردان و پیام نور می باشد و شرایط تحصیل برای دانشجویان شبانه  در برخی موارد که در دفترچه نیز به آنها اشاره شده است و بسیار جزئی می باشد فرق دارد و در بسیاری دیگر مانند دانشجوبان روزانه می باشد.

 

 

 

برای اطلاع از شهریه ارشد وزارت بهداشت و شهریه ثابت و متغیر چیست؟  روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

 

تمامی دانشجویان بجز دانشجویان دانشگاه های دولتی روزانه باید برای ادامه تحصیل در هر یک از دانشگاه های نام برده شهریه پرداخت کنند و تعهد به خدمت تحصیل ندارند.  نرخ شهریه برای دانشجویان کارشناسی ارشد بسیار مهم می باشد و میتوان گف که برخی از دانشجویان بر اساس نرخ شهریه دانشگاه برای رشته مورد نظر خود انتخاب رشته می کنند.

کسب اطلاعات درباره نرخ شهریه برای اینگونه از متقاضیان دانشگاه های شبانه بسیار مهم می باشد با ارتباط با کارشناسان ایران تحصیل می توانند اطلاعاتی در رابطه با نرخ تقریبی دانشگاه های شبانه برای مقطع کارشناسی ارشد کسب کنند.

 

 

 

جهت دانلود pdf این مقاله کلیک نمایید.

 

 

 

خلاصه مطالب

هر ساله تعداد زیادی از افراد داوطلب ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد می باشند. دانشگاه های مختلف در مقطع ارشد دانشجو جذب می نمایند. تحصیل این افراد در دانشگاه های سراسری به صورت رایگان می باشد و برای ورود به دانشگاه های ازاد و شبانه و غیرانتفاعی و … باید شهریه پرداخت شود. در این مقاله شهریه کارشناسی ارشد برای دانشگاه های مختلف را بررسی نمودیم. در صورت وجود هرگونه سوال می توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

جهت اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد ۱۴۰۲ + جدول نرخ های جدید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شهریه دانشگاه های دولتی برای داوطلبان کارشناسی ارشد شبانه در سال ۱۴۰۲ افزایش دارد؟

شهریه این دانشگاه ها معمولا هرساله  ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش می یابد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را از نرخ شهریه ها در این دانشگاه ها آشنا کنند.

آیا شهریه دانشگاه های شبانه با هم فرق دارد و متغییرند؟

جواب این سوال بله است و بر اساس رتبه بندی که دارند نرخ شهریه از واحدی به واحد دیگر متغییر است و فرق دارد.

آیا شهریه در دانشگاه های پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف با هم فرق دارند؟

همان طور که در این مقاله به این موضوع اشاره شد در دانشگاه های پیام نور بین رشته های تحصیلی هیچ فرقی در نرخ شهریه آنها وجود ندارد.   

شهریه دانشگاه های شبانه با دانشگاه های غیر انتفاعی چه تفاوتی دارند؟

با مطالعه دقیق این مقاله متقاضیان می توانند اطلاعاتی در این رابطه کسب کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت ثبت نام امریه سربازی

    سایت ثبت نام امریه سربازی 1403 + زمان و شرایط ارگان ها

    مشمولان نظام وظیفه باید از سایت ثبت نام امریه سربازی سازمان های ارائه دهنده امریه اطلاع داشته باشند. از راه های گذراندن دوران خدمت نظام وظیفه دریافت امریه می باشد. بسیاری از ارگان ها و سازمان هایی که نیروی انسانی...
  • ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه قرآن و حدیث براساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت می‌گیرد. دانشگاه قرآن و حدیث با هدف پرورش پژوهشگر و استاد حوزه قرآنی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با آزمون و بدون آزمون برای...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد

    آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403

    ثبت نام تکمیل ظرفیت پردیس بین الملل دانشگاه آزاد بهمن 1403 آغاز شد. داوطلبانی که تمایل دارند بدون شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی خود وارد دانشگاه آزاد شوند، می‌توانند برای مقاطع تحصیلی کارشناسی و کاردانی (پیوسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)