ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱,۶۲۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲
شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای 98
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای ۱۴۰۳ در حکم فیلتری عمل می‌کند که داوطلبان متقاضی ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای می‌توانند بر اساس آن نسبت به ثبت نام در آزمون و همچنین ورود به دانشگاه تصمیم گیری نمایند. مطابق با آئین نامه‌های جدید آموزش و پرورش ، دانش آموزان مقطع یازدهم نمی‌توانند مستقیم وارد دانشگاه شوند و حتم لازم است در پایه دوازدهم تحصیلات خود را به اتمام برسانند.

کلیه متقاضیان ورود به دانشگاه ، برای ثبت نام در رشته‌های مورد نظر ، ابتدا لازم است از شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای   آگاه شوند. خوشبختانه هزینه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی نسبت به دانشگاه آزاد بسیار پایین تر می‌باشد. بنابراین داوطلبان بر اساس شرط معدل فنی و حرفه ای ، می‌توانند به دانشگاه راه یابند.

ثبت نام کاردانی دانشگاه علمی کاربردی در رشته‌های بدون آزمون هنرستان و همچنین فنی و حرفه ای ، داوطلبان عزیز را پذیرش می‌نماید.شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای به صورت شرایط عمومی و شرایط اختصاصی می‌باشد. لذا کلیه داوطلبان عزیز با استفاده از شرایط که در ادامه در رابطه با آن سخن خواهیم گفت و همچنین شرط معدل فنی و حرفه ای ، وارد دانشگاه خواهند شد.

 

جهت اطلاع دقیق از شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای ، شرط معدل فنی و حرفه ای ، انجام ثبت نام با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید

9099075307 تماس از سراسر کشور 9099075307 ( استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل .

کلیه شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای

 

در سال های گذشته در رابطه با شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای  می توانستیم به موضوع آزمون و کسب رتبه مجاز توسط داوطلبان سخن بگوییم. اما امروزه اوضاع این موضوع بسیار تغییر کرده است لذا شرط معدل فنی و حرفه ای ، نقش پررنگی در شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای ایفا می نماید. آن دسته از داوطلبانی که بتوانند این شرایط  دفترچه کنکور فنی و حرفه ای  را احراز نمایند، خواهند تواست به دانشگاه راه یابند.

 

کلیه شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای 98
کلیه شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای

 

  • مطالبق با سنوات تحصیل جدید  برگزاری کنکور برای رشته های فنی و حرفه ای  را نخواهیم داشت. بنابراین داوطلبان بر اساس شرط معدل فنی و حرفه ای می توانند به دانشگاه ورود یابند.
  • دوره دانشگاه به صورت دوره 5 ساله ای خواهد بود که به صورت پیوسته ، آن دسته از دانش آموزان فارغ التحصیل پایه دوازدهم ، می توانند در این مقطع وارد شوند و ادامه تحصیل دهند.
  • براساس  برخی از گمانه زنی ها تمامی داوطلبانی که مایل به ورود به دانشگاه های علمی کاربردی می باشند، می توانند بدون کنکور به این مقطع راه یابند. به دلیل پرمتقاضی بودن برخی از رشته ها، احتمال برگزاری آزمون برای این رشته ها وجود خواهد داشت.
  • ظرفیت باقی مانده در رابطه با ورود به دانشگاه ، از طریق دانشگاه های علمی کابردی تکمیل می گردد.
  • دانش اموزان عزیز حتما لازم است مدرک خود را در مراکز فنی و حرفه ای معتبر اخذ نموده باشند.

روش های مختلفی برای ورود به دانشگاه با توجه به شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای  برای کلیه دانش آموزان عزیز قرار داده شده است. چنانچه ابهام و یا سوالی در رابطه با رشته های پرتقاضی و همچنین شرط معدل فنی و حرفه ای دارید، می توانید با استفاده از متخصصین ما پاسخ مناسب آن را دریافت نمایید.

 

 

 

 

کلیه داوطلبان بر اساس شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای  می توانند به ادامه تحصیل در رشته های مورد نظر خود بپردازند.

 

 

 

 

شرط معدل فنی و حرفه ای

 

شرط معدل فنی و حرفه ای
شرط معدل فنی و حرفه ای

 

داوطلبان ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای و همچنین می‌توانند با استفاده از شرط معدل فنی و حرفه ای وارد دانشگاه شوند و همچنین در رشته‌های مورد نظر خود ادامه تحصیل دهند. خوشبختانه دبیرستان های فنی و حرفه ای به صورت عملی و کاملاً علمی دانش آموزان را با دروس و همچنین تخصص خود آشنا می‌سازند.

آن دسته از داوطلبانی که بر اساس شرط معدل فنی و حرفه ای وارد دانشگاه علمی کاربردی می‌شوند‌ نیازی به پشت سر گذاشتن آزمون برای ورود به دانشگاه نخواهند داشت. با توجه به اهمیت و بالا رفتن تأثیر سوابق تحصیلی برای ورود به دانشگاه ، داوطلبانی می‌توانند در آزمون‌ها پذیرفته شوند که بتوانند معدل بالایی را کسب نمایند.

در ادامه به شرح کامل شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای  خواهیم پرداخت. لذا کلیه داوطلبانی که علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند و به دنبال کسب اطلاعات دقیق در رابطه با شرط معدل فنی و حرفه ای می‌باشند،  می توانند با استفاده از کمک متخصصین و مشاورین ایران تحصیل ، اطلاعات جامعی را کسب نمایند. کافی است با شماره‌های مدرج در سایت تماس حاصل نمایید.

برای آشنایی با کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور کلیک کنید.

آیا فنی و حرفه ای کنکور دارد؟

 

دانشگاه فنی و حرفه ای راه ورود به دانشگاه را برای کلیه داوطلبان فراهم نموده است. خوشبختانه طبق آئین نامه های جدید ، در سال ۱۴۰۳ شاهد حذف کنکور می باشیم و بنابراین تمامی دانش آموزان عزیز با توجه به شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای  می توانندبه دانشگاه و رشته مورد نظر راه یابند.

ما در این مطلب به برخی از شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای اشاره نمودیم اما این شرایط و ضوابط و همچنین گمانه زنی هایی که در رابطه با شرط معدل فنی و حرفه ای وجود دارد که داوطلبان را ممکن است دچار ابهام و سردرگمی نماید و به همین دلیل ما راه های ارتباطی را برای این دسته از دانش آموزان عزیز هموار نموده ایم .

برای کسب اطلاع دقیق در رابطه با شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای  و همچنین شرط معدل فنی و حرفه ای ، می توانید با متخصصین و مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید و مشاورین ما همه روزه ودر هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، آماده ارائه خدمات  مشاوره کنکور فنی حرفه ای به شما داوطلبان عزیز خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا به اطلاعات جامعی در این رابطه دست یابید.

 

شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۱۴۰۳ تغییر کرده ؟

برای اطلاع از شرایط قبولی فنی حرفه ای با سوابق تحصیلی چیست ؟

برای قبولی در دانشگاه های معتبر باید معدل بالایی داشت ؟

برای اطلاع پاسخ تمامی سوالات خود می توانید با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید تا بتوانید با یک تماس انتخاب درست را انجام دهید .

کانال اطلاع رسانی شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای 98
کانال اطلاع رسانی شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای

 

مطالب مرتبط :

سامانه ناد

سیستم ناد فنی حرفه ای

ثبت نام کاردانی فنی حرفه ای نظام جدید 

انتخاب رشته فنی حرفه ای نظام جدید http://reg.tvu.ac.ir/

شرط معدل فنی و حرفه ای

شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای

راهنمای ورود به سیستم ناد

3.6/5 - (51 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

1,620 دیدگاه دربارهٔ «شرایط ورود به دانشگاه فنی و حرفه ای»

  1. Avatar photo امیرحسین کرمیان گفت:

    سلام من معدلم متاسفانه 14الی 15 هست ایا شانسی برای ورود به دانشگاه دارم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله شانس قبولیو دارید.

      1. Avatar photo امیر حسین کرمیان گفت:

        با ۱۴ الی ۱۵ چی میشه،رفت

        1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

          با هر معدلی شما امکان ثبت نام رو خواهید داشت.

  2. Avatar photo رضا گفت:

    سلام با دیپلم رشته انسانی میتونم برم دانشکده فنی خرفه ای؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید اما تنها در محدود رشته ها و در مقطع کاردانی ناپیوسته میتونید ثبت نام کنید و معد ل های 18 به بالا شانس قبولی بیشتری دارند

  3. Avatar photo نجفی گفت:

    سلام وقتتون بخیر.
    من معدل کاردانی رشته طراحی دوخت. 17.50هست

    آیا میتوانم مقطع کارشناسی،در دانشکده فنی حضرت رقیه یزد ثبت نام کنم ؟ثبت نام چه موقع است؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن است
      ثبت نام در تابستان است

  4. Avatar photo علیرضا گفت:

    با سلام وخسته نباشید درمورد رشته صنایع شیمیایی مشاوره و راهنمایی بفرمایید برا کاردانی دانشگاه انقلاب باید ادامه تحصیل داد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام بله
      دانشگاه علمی کاربردی هم میتوانید مراجعه کنید

  5. Avatar photo عباس گفت:

    سلام دوازدهم هستم دو پودمان افتاده دارم رشته صنایع شیمیایی بچه میگن اگه در شهریور ماه پاس بدی از ترم اول دانشگاه عقب میمونی میشه یه نصیحتی بدی

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      برای برنامه ریزی با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)