ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای 1403 + دانشگاه ها | ایران تحصیل

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای بسیار اهمیت دارد. رشته های فنی و حرفه ای دارای طرفداران بسیار زیادی می باشند. خوشبختانه تنوع رشته نیز در کلیه گرایش های فنی و حرفه‌ ای بالا است و هر شخصی می تواند طبق علاقه خود رشته ای را انتخاب کند. برخی از این رشته ها طرفداران بیشتری نسبت به سایر رشته ها دارند که همین امر سبب شده است تا پذیرش در چنین رشته هایی در دانشگاه های سرتاسر کشور کمی سخت تر شود.

فرقی ندارد که داوطلب در کنکور سراسری شرکت کند و یا براساس سوابق تحصیلی خود قصد ثبت نام در دانشگاه را داشته باشد؛ در هر صورت پذیرش در دانشگاه های برتر کشور رقابتی و دشوار خواهد بود.  چنانچه در زمان مطالعه لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای، نام رشته مورد نظر خود را مشاهده نکردید و یا در مورد اینکه آیا برای رشته مورد علاقه شما هم امکان ثبت نام براساس سوابق تحصیلی وجود دارد یا خیر؟ سوالی داشتید، می توانید با مشاوران تحصیلی ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید. متخصصان ما شما را راهنمایی خواهند کرد. 

 

 نکته مهم 

رشته فنی و حرفه ای شامل 4 زیر شاخه و بیش از 40 زیر رشته می باشد.

 

معرفی لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای

همان طور که بیان شد، تعداد رشته های ارائه شده در دفترچه کنکور فنی و حرفه‌‌ای بسیار زیاد می باشد که به تمامی داوطلبان فرصت انتخاب رشته براساس علاقه و نیاز خود را می دهد. در واقع، این افراد هر ساله می توانند نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته های مقطع کاردانی اقدام کنند. این افراد، می توانند هم از طریق شرکت در کنکور سراسری و هم از طریق ثبت نام براساس سوابق تحصیلی خود در دانشگاه و در این رشته ها ثبت نام کنند.

البته، لازم به ذکر است که پذیرش در رشته های پر طرفدار فنی و حرفه ای، فقط از طریق شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مورد نیاز امکان پذیر می باشد. هر ساله با انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته، لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای نیز توسط سازمان سنجش منتشر می گردد. 

معرفی لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای

با این حال قصد داریم در ادامه این مقاله لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای را که با آزمون و بدون آزمون می توان انتخاب کرد را خدمت شما متقاضیان گرامی ارائه کنیم. 

 

برای اطلاع از ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

 

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای بدون آزمون

لیست برخی از رشته هایی را که برای ثبت نام در دانشگاه های مختلف نیازی به شرکت در کنکور ندارند و داوطلبان می توانند تنها براساس سوابق تحصیلی خود اقدام به نام نویسی در این رشته ها کنند، در جدول زیر بیان شده است. اسامی این رشته ها شامل موارد زیر می باشند: 

الکترونیک صنایع شیمیایی طراحی و دوخت هتلداری و گردشگری
ساخت و تولید صنایع نساجی گرافیک حمل و نقل
صنایع فلزی متالورژی هنرهای تجسمی – نقاشی مکاترونیک
تاسیسات مکانیکی سرامیک امور دامی پویانمایی
صنایع چوب و مبلمان معدن امور زراعی و باغی معماری داخلی
چاپ علوم دریایی ماشین های کشاورزی صنایع دستی
عمران امور اداری  صنایع غذایی انرژی تجدید پذیر خورشیدی
معماری تربیت کودک و مدیریت خانواده موسیقی

بنر کال تو اکشن

لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای با آزمون

همانطور که می دانید لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای بدون آزمون محدود است و افرادی که قصد تحصیل در رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای را دارند، می بایست در کنکور سراسری شرکت کنند و به رقابت با سایر داوطلبان بپردازند. در صورتی که داوطلبان موفق به کسب تراز و درصد های قابل قبول شوند، می توانند برای نام نویسی در رشته های پرطرفدار فنی و حرفه ای در دانشگاه های مطرح کشور اقدام کنند.

برخی از مهم ترین و پرطرفدار ترین لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای با آزمون که در انتخاب رشته کنکور فنی حرفه ای کارامد خواهند بود، شامل موارد زیر می باشند: 

الكترونيک عمومی الكترونيک راديو و تلويزيون (ICT) ارتباطات و فناوري اطلاعات تعمير و نگهداری تجهيزات پزشكی آزمايشگاه تشخيص پزشكی نصب و تعمير آسانسور و پله برقی
سخت افزار كامپيوتر فناوری اطلاعات و ارتباطات نقشه كشی عمومی نقشه كشی و طراحی صنعتی مكانيک خودرو
مكانيک صنايع – ماشين آلات صنايع علمی – كاربردی تعمير و نگهداری خودرو تأسيسات – حرارت مركزی و تهويه مطبوع صنايع چوب و كاغذ سازه های چوبی ساختمان كارهای عمومی ساختمان
نقشه كشی معماری معماری صنايع شيميايی شيمی آزمايشگاهی (گرايش آرايشی بهداشتی) شيمی آزمايشگاهی (گرايش صنعتی) الكترونيک و مخابرات دريايی
مكانيك موتورهای دريايی علمي – كاربردي طراحی و ساخت طلا و جواهر تكثير و پرورش آبزيان (گرايش آبزيان آب شيرين) امور زراعی و باغی تكنولوژی توليدات زراعی علمی – كاربردی توليد و پرورش سبزی و صيفی
گرافيک  تعمير و نگهداری ماشين های الكتريكی خدمات پس از فروش خودرو كنترل كيفيت خودرو جوشكاری
حرارت مركزی و تهويه مطبوع ريخته گری تبليغات  فتوگرافيک عكاسی نقاشی
گياه پزشكی مكانيزاسيون كشاورزی هتلداری حسابداري گرايش مالياتی حسابداري گرايش دولتی 
حسابداری گرايش حسابرسی        

 

با توجه به اهمیت انتخاب رشته در آینده شغلی شما، بهتر است پیش از گرفتن تصمیم نهایی خود با مشاور تحصیلی خبره ای مشورت کنید. مشاور تحصیلی می تواند با بررسی و ارزیابی تمامی توانایی ها و استعداد های شما، بهترین رشته هایی را که می توانند سبب موفقیت شما شوند، به شما معرفی کنند.

این ارزیابی منحصر به استعداد ها و علایق شما خواهد بود. برای برقراری ارتباط با متخصصان تحصیلی ایران تحصیل تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

 

برای اطلاع از کارت ورود به جلسه کنکور کاردانی فنی حرفه ای روی لینک کلیک کنید.

 

دفترچه ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

افرادی که می خواهند در رشته های کاردانی فنی و حرفه ای ثبت نام کنند، باید با شرایط، زمان و نحوه ثبت نام نیز به خوبی آشنا شوند. تمامی این اطلاعات هر ساله توسط سازمان سنجش در دفترچه راهنمای آزمون مربوطه منتشر می شود. لذا، افراد برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر باید دفترچه مربوطه را دانلود کنند.

البته، لازم به ذکر است تا بدانید که بهتر است تا علاوه بر دفترچه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، دفترچه سال های گذشته را نیز مورد مطالعه قرار دهید. توجه داشته باشید که دفترچه سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ توسط سازمان سنجش منتشر نشده است. برای دانلود این دفترچه ها، در ادامه با ما همراه باشید. 

 

دانلود دفترچه ثبت نام کاردانی فنی و حرفه ای 1403  دانلود دفترچه
دانلود اصلاحیه دفترچه کاردانی فنی و حرفه ای 1403  دانلود دفترچه

 

 جهت دانلود دفترچه رشته های بدون کنکور فنی و حرفه ای 1403 بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 

 

مشاوره انتخاب رشته های فنی و حرفه ای

تمامی افراد اعم از مرد و زن، بهتر است که در زمان انتخاب رشته، از مشاور کمک بگیرند. اما، آن مشاور، باید تمامی ویژگی های یک مشاور خوب را دارا بوده و با تجربه باشد. برخی از افراد بنا به دلایل مختلفی بدون پرس و جو به سراغ برخی از مراکز مشاوره می روند و بدون جمع آوری اطلاعات و آشنایی با آن ها، از آن ها مشاوره می گیرند.
در این هنگام، ممکن است که در آینده و در انتخاب رشته با شکست رو به رو شوند. اما، اگر مشاور با دانش، مهارت و تجربه باشد، می تواند آینده آن ها را دگرگون کرده و سبب موفقیت روز افزون آن ها شود. مشاوران ما در ایران تحصیل با داشتن چندین سال سابقه، می توانند افراد را در این زمینه یاری برسانند. تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.
مشاوره انتخاب رشته های فنی و حرفه ای
 برای دریافت مشاوره تحصیلی رایگان، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید. 
کال تو اکشن تماس

جدیدترین اخبار پیرامون رشته های فنی و حرفه ای

نتایج نهایی پذیرش در «کاردانی» و کارشناسی» علمی کاربردی اعلام شد:

اسامی پذیرفته‌ شدگان نهایی پذیرش ظرفیت خالی مانده رشته‌ های تحصیلی دوره‌ مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ ای «ناپیوسته» نظام آموزش مهارتی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهمن‌ ماه سال 1401 اعلام شد.

براساس ضوابط مربوط به گزینش هر یک از رشته‌ های تحصیلی گروه‌ های آموزشی مختلف در پذیرش دوره‌ های مذکور از بین متقاضیانی که حدنصاب لازم را احراز کرده‌ اند، براساس اولویت کد رشته محل‌ های انتخابی و ظرفیت‌ های تخصیص داده شده به هر سهمیه، گزینش انجام و اسامی پذیرفته‌ شدگان در هر کد رشته محل استخراج شده است.

همه پذیرفته‌ شدگان باید برای اطلاع از زمان ثبت‌ نام از روز دوشنبه 17 بهمن 1401 به سامانه جامع آموزشی هم‌ آوا دانشگاه به نشانی edu.uast.ac.ir مراجعه و در روزهای تعیین شده در سامانه مذکور با در دست داشتن مدارک مندرج در بند «ب» و با توجه به نشانی مندرج در دفترچه راهنمای پذیرش و اطلاعیه‌ های مربوط در سایت سازمان سنجش، به مرکز محل قبولی مراجعه کنند.

جهت اطلاع از پردرآمد ترین رشته فنی حرفه ای روی لینک کلیک کنید.
خلاصه مطلب
با توجه به عملی بودن بیشتر دروس رشته های فنی و حرفه ای افراد زیادی مایل به تحصیل در این دروس هستند و برای ادامه تحصیلات خود، می خواهند رشته مورد علاقه خود را در دانشگاه ادامه داده و مدارک بالاتر این رشته ها را اخذ کنند. لازم به ذکر است که این دسته از متقاضیان می توانند به دو صورت شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه مورد نیاز و یا براساس سوابق تحصیلی خود اقدام به اخذ پذیرش در رشته های مورد علاقه خود کنند. برای آشنایی بیشتر با رشته های ارائه شده در دانشگاه، در مقاله فوق می توانید لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای را به طور کامل مشاهده کنید.
لازم به ذکر است که تنها تحصیل در برخی از رشته های فنی و حرفه ای بدون شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است و چنانچه قصد تحصیل در رشته های پرطرفدار این رشته را دارید، باید در کنکور شرکت کرده و با سایر داوطلبان رقابت کنید. مشاوران تحصیلی ایران تحصیل در مسیر انتخاب رشته همراه شما هستند و شما می توانید از طریق تماس با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) مشاوره تخصصی تحصیلی دریافت کنید. متخصصان ما در تمامی روزهای هفته (حتی در ایام تعطیل) از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. 
 
 برای دریافت پی دی اف مقاله مربوطه کلیک کنید.
3.5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام کنکور کاردانی نظام جدید و انتخاب رشته در تمامی رشته های فنی و حرفه‌ای به چه صورت است؟

ثبت نام کنکور کاردانی نظام جدید و انتخاب رشته در تمامی رشته های فنی و حرفه‌ ای به صورت اینترنتی است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

رشته های فنی و حرفه ای شامل چه رشته هایی هستند؟

در مقاله فوق می توانید لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای را با آزمون و یا بدون آزمون مشاهده کنید. 

از کدام سایت دفترچه رشته های فنی و حرفه ای را دانلود کنیم؟

در مقاله فوق لینک مستقیم دانلود دفترچه راهنمای انتخاب رشته سال گذشته قرار داده شده است. با توجه به عدم انتشار دفترچه راهنمای سال جاری، در حال حاضر تنها می توانید دفترچه راهنمای سال گذشته را دریافت کنید.

نظرات

22 دیدگاه دربارهٔ «لیست رشته های کاردانی فنی و حرفه ای 1403 + دانشگاه ها | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    برای رشته ی نقشه کشی ساختمان برای ورود به دبیرستان باید فنی بریم؟ و اینکه کنکور فنی هم باید بدیم یا براساس سوابق تحصیلی هستش؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      پذیرش این رشته در دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی است.

  2. Avatar photo فاطمه یوسفی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من رشتم‌گرافیک هست چ رشته هایی میتونم ثبت نام کنم برای مقطع کاردانی؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر شما میتوانید برای رشته های با ازمون و بدون ازمون ثبت نام خود را انجام دهید اما فقط برای کنکور هنر سوابق تحصیلی شما محاسبه خواهد شد

  3. Avatar photo نوری گفت:

    سلام . کسی که دیپلم کامپیوترداره و کنکور فنی میده پیتونه رشته هایی مثل هوشمند سازی ساختمان و رشته های مربوط به زیر شاخه های الکتروتکنیک یا سایر رشته هارو انتخاب کنه؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عرزیز
      بله مشکلی در ثبت نام ندارد.

  4. Avatar photo AMIR گفت:

    سلام میشه از کنکور فنی حرفه ای وارد دانشگاه شهید رجایی شد؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      دانشگاه شهید رجایی یا تربیت معلم تنها از طریق کنکور سراسری نظری امکان ورود دارند.

  5. Avatar photo هیلا گفت:

    سلام من در کاردانش رشته کامپیوتر هستم آیا میتونم کنکوره فنی بدم!؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله این امکان را دارید

  6. Avatar photo زهره گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من رشتم طراحی دوخت توی کار و دانشه . ممکنه ک کنکور فنی حرفه ای بدم با یکی دیگه از رشته ها و بعد موقع انتخاب رشته دانشگاه رشته خودمو توی دانشگاه دولتی انتخاب کنم؟ چون میگن رشته طراحی دوخت بدون کنکور همه دانشگاه هاش ازاده

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      امکان شرکت در آزمون ورودی رشته دیگه وجود ندارد.پذیرش این رشته بدون کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی است.در دانشگاه های دولتی هم ارائه می شود.

  7. Avatar photo محمد گفت:

    سلام خسته نباشید. لیست رشته های فنی حرفه کارشناسی رو هم میتونید بزارید؟ الان اینا کاردانیه یا کارشناسی؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      از طریق سایت سازمان سنجش

  8. Avatar photo یاشار گفت:

    ببخشید من انسانی هستم خیلی عاقم به سمت خراطی و منبت کاری هسته
    بجه های انسانیم میتونن کاردانی فنی حرفه ای شرکت کنن؟ تو لیست رشته ها خراطی هست؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله
      باید منتظر دفترچه بمانید . در دانشگاه آزاد و علمی کاربردی مقطع کاردانی نیز ارایه می شود

  9. Avatar photo عیازی گفت:

    اگه بخوایم لیست رشته های فنی حرفه ای رو ببینیم که کد رشته هم داشته باشه باید چکار کنیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      کد و لیست رشته های ارائه شده در دانشگاه های فنی حرفه ای داخل دفترچه راهنمای ثبت نام قید می شود.

  10. Avatar photo محمد گفت:

    سلام دانش آموز ۱۲ مکانیک خودرو هستم برای قبولی در دانشگاه شهید منتظری روزانه باید چه رتبه ای در کنکور بیارم و چرا تو لیست رشته های با آزمون اسم دانشگاه شهید منتظری نبود.ممنونم

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای کسب اطلاع بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید .

  11. Avatar photo مریم سبکروح گفت:

    سلام ، من مجاز شدم رفتم برای ثبت نام ، دفترچه هم گرفتم، اما متاسفانه کد رشته و دانشگاه فنی و حرفه ای شهر ما نیست، دانشکده فنی و حرفه ای کازرون ، من چگونه کد را پیدا کنم تا بتونم ثبت نام کنم تا شنبه هم بیشتر وقت ندارم لطفا راهنمایی کنید ، رشته من گرافیک رایانه هست.

    1. Avatar photo haghipor گفت:

      سلام وقت بخیر
      تمام کد رشته ها در دفترچه انتخاب رشته سراسری و بدون کنکور فنی ثبت شده
      برای برسی دقیق تر میتوانید با مشاورین ما در ارتباط باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه رشته‌های بدون کنکور فنی حرفه‌ای

    دفترچه رشته‌های بدون کنکور فنی حرفه‌ای ۱۴۰۳ + دانشگاه ها | sanjesh

    با انتشار دفترچه رشته‌های بدون کنکور فنی حرفه‌ای، ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای به صورت هم زمان و از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور، صورت می‌پذیرد. متقاضیان و داوطلبان می‌توانند با دانلود دفترچه...
  • ثبت نام کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

    ثبت نام کنکور کاردانی فنی حرفه ای ۱۴۰۳ + بارگذاری مدارک | sanjesh

    کلیه داوطلبانی که قصد دارند در کنکور کاردانی فنی حرفه ای سال ۱۴۰۳ ثبت نام کنند می توانند از 31 مرداد الی 3 شهریور ماه سال جاری برای ثبت نام اقدام نمایند. البته لازم به ذکر است برای ثبت نام...
  • دفترچه کنکور فنی و حرفه‌ای

    دفترچه کنکور فنی و حرفه‌ای ۱۴۰۳ + {لینک دانلود} | ایران تحصیل

    دفترچه کنکور فنی و حرفه‌‌ای 1403 برای دانلود در دسترس قرار گرفت. مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور، کلیه متقاضیانی که مایل به انتخاب رشته کنکور فنی و حرفه‌ای می‌باشند، می‌توانند طبق رشته‌های موجود در دفترچه اقدام به...
  • رشته های بدون کنکور هنرستان

    رشته های بدون کنکور هنرستان ۱۴۰۳

    رشته های بدون کنکور هنرستان ۱۴۰۳ اعلام شد. مطابق با اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور ، آن دسته از داوطلبانی که در رشته های فنی و حرفه ای و همچنین هنرستان مشغول به تحصیل می‌باشند، می‌توانند در رشته های...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)