ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط شرکت در آزمون وکالت + شرایط سنی و معدل | ایران تحصیل

شرایط شرکت در آزمون وکالت۱
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط شرکت در آزمون وکالت خدمت داوطلبان و متقاضیان دریافت پروانه وکالت و اشتغال به عنوان یک وکیل اعلام شد. کلیه داوطلبان می توانند بعد از اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت اقدامات لازم را برای ثبت نام و شرکت در این آزمون انجام دهند. در اینجا ممکن است فرد داوطلب با سوالاتی در رابطه با شرایط شرکت در این آزمون مهم روبرو شود. به طور مثال، فرد از خود می پرسد که آیا شرط سنی برای شرکت در آزمون وکالت در نظر گرفته است؟ در این صورت شرط سنی آزمون وکالت چیست؟ و یا این که آیا آزمون وکالت شرط معدل دارد ؟ حتی این که آیا امکان شرکت و ثبت نام در آزمون وکالت بدون پایان خدمت برای من وجود دارد یا خیر؟ در صورتی که طلاب امکان شرکت در آزمون وکالت را داشته باشند شرایط آزمون وکالت طلاب شامل چه شرایطی می شوند؟ در این نوشته، توضیحاتی جامع را در این رابطه به شما دوستان عزیز ارائه کنیم.برای اطلاع از شرایط خاص و همچنین اطلاع از سهمیه های مشخص شده در آزمون وکالت می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید. در ادامه همراه ما باشید.

 

چرا اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت مهم است؟

آزمون وکالت یکی از مهم ترین آزمون هایی است که هر فرد دانش آموخته رشته حقوق برای گرفتن پروانه کار و شروع کار پردرآمد و عالی وکالت در آن شرکت می کند. اما باید این نکته بسیار مهم را خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که شرکت در آزمون وکالت تنها در صورتی میسر است که فرد شرایط شرکت در آزمون وکالت را داشته باشد.

بنر کال تو اکشن

شرایط شرکت در آزمون وکالت آن قدر مهم هستند که اگر فرد از آن ها بهره مند نباشد به هیچ وجه نمی تواند برای جذب و پذیرش در آزمون وکالت اقدام کند. با این تفاسیر دیگر حتماً تا الان به اهمیت اطلاع و برخورداری از شرایط شرکت در آزمون وکالت از جمله شرایط سنی آزمون وکالت پی برده اید. برای اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت در ادامه مقاله همراه ما باشید.

 

📍 برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون وکالت بر روی لینک کلیک نمایید.

شرایط شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۳

شرایط شرکت در آزمون وکالت

در این بخش از نوشته حاضر با ذکر شرایط شرکت در آزمون وکالت در خدمت شما دوستان و عزیزان هستیم. پس با ما همراه باشید تا با کلیه شرایط شرکت در آزمون وکالت از طریق مطالعه این بخش آشنا شوید.

اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط شرکت در آزمون وکالت دارید می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

تیم مشاوره ایران تحصیل می توانند به بهترین شکل شما را در رابطه با شرایط شرکت در آزمون وکالت راهنمایی کنند.

. اولین مورد این که هر فرد مایل به ثبت نام و شرکت در این آزمون مهم الزاماً باید ایرانی باشد و تبعه کشور خودمان باشد. در غیراینصورت امکان شرکت و ثبت نام در آزمون مهم و شناخته شده یعنی آزمون وکالت را به هیچ وجه ندارد.

. دومین مورد این که، داشتن مدرک کارشناسی در رشته حقوق و یا حتی مدرکی بالاتر از آن یعنی کارشناسی ارشد و یا دکتری برای هر فرد داوطلب الزامی است. دقت داشته باشید که در صورت اخذ مدرک تحصیلی خود از خارج از کشور الزاماً باید آن را از دانشگاهی دریافت کرده باشید که مورد تأیید وزارت علوم باشد. البته افراد دارنده مدرک کارشناسی از رشته فقه و مبانی حقوق اسلامی هم می توانند در آزمون وکالت شرکت داشته باشند و این امکان برای آن ها وجود دارد.

. سومین مورد این که در صورتی که مدرک کارشناسی ارشد شما در رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق است اما رشته دوران کارشناسی تان در رشته دیگری است به هیچ وجه شرایط شرکت در آزمون وکالت را ندارید.

. چهارمین مورد این که، در صورت داشتن مدرک معادل حوزوی و تمایل به شرکت در آزمون وکالت الزاماً مدرک شما باید به تأیید وزارت علوم و فناوری رسیده باشد.

. اگر مدرک کارشناسی ناپیوسته حقوق دارید تنها در صورتی امکان شرکت در آزمون وکالت را دارید که در طول زمان تحصیل در دوره کاردانی واحدهای مقطع کارشناسی را نیز پاس کرده باشید.

.ثبت نام و نام نویسی در وکلای دادگستری و حتی کارآموزی که عضو کانون دیگری باشد نمی تواند در این آزمون ثبت نام نماید.

. یکی از شرایط شرکت در آزمون وکالت وضعیت پایان خدمت است، متقاضیان آقا باید وضعیت پایان خدمتشان مشخص شده و دارای گواهی خدمت باشند تا بتوانند در این آزمون شرکت نمایند، در غیر این صورت اجازه نام نویسی در آزمون را نخواهند داشت.

. افراد داوطلب باید برای شرکت در آزمون دارای سن حداقلی 24 سال تمام داشته باشند و قبل از این سن دارای شرایط شرکت در آزمون وکالت نمی باشند.

. حداکثر سن مجاز برای شرکت در آزمون وکالت برای پروانه کارآموزی در استان تهران 40 سال و برای سایز حوزه های قضایی 50 سال تمام می باشد و در زمان ثبت نام نباید سن افراد بیشتر از سن تعیین شده باشد.

شرایط شرکت در آزمون وکالت را با هم بررسی نمودیم و در زمان ثبت نام باید این شرایط را در نظر گرفته و سپس برای ثبت نام اقدام نمایید. برای راهنمایی و مشاوره بیشتر در این خصوص می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307  تماس گرفته و راهنمایی های لازم جهت ثبت نام در آزمون را دریافت نمایید.

📍 برای اطلاع از زمان و نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

چرا اطلاع از شرایط شرکت در آزمون وکالت مهم است؟

 

آیا آزمون وکالت شرط معدل دارد ؟

شاید این سؤال مهم به ذهن شما هم رسیده باشد که آیا آزمون وکالت شرط معدل دارد ؟

در واقع، آیا تنها در صورت داشتن معدلی خاص در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری می توان برای ثبت نام و شرکت در آزمون وکالت اقدام کرد؟

اگر به دنبال یافتن جوابی درست و منطقی براساس آخرین اطلاعات منتشر شده در رابطه با این سوال که آیا آزمون وکالت شرط معدل دارد ؟ هستید می توانید در این رابطه با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل می توانند اطلاعات خوبی را در رابطه با این سؤال که آیا آزمون وکالت شرط معدل دارد ؟ یا خیر در را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد.

پس در صورت نیاز به دریافت پاسخی درست و منطقی در رابطه با این سوال یعنی آیا آزمون وکالت شرط معدل دارد ؟ یا خیر با ما در ارتباط باشید.

کال تو اکشن تماس

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط سنی آزمون وکالت روی لینک کلیک کنید.

 

در مورد شرایط آزمون وکالت طلاب چه می دانید؟

همان طور که بالاتر هم خدمت شما دوستان عزیز عرض کردیم طلاب حوزه علمیه هم در صورت داشتن شرایطی امکان شرکت در آزمون وکالت را دارند.

اما آیا می دانید شرایط آزمون وکالت طلاب شامل چه مواردی می شود؟ آیا این شرایط آزمون وکالت طلاب موارد خاصی را در برمی گیرد و هر فردی هم شرایط آزمون وکالت طلاب را ندارند؟

در صورت نیاز به اطلاع از شرایط آزمون وکالت طلاب می توانید با مشاورانی خبره در این رابطه تماس حاصل فرمایید تا اطلاعات لازم را خدمت شما عزیزان ارائه کنند.

 

در مورد زمان ثبت نام و شرکت در آزمون وکالت چه می دانید؟

اطلاع از زمان ثبت نام و شرکت در آزمون وکالت برای هر فرد متقاضی شرکت در این آزمون جامع ضروری به نظر می رسد.

 آیا اطلاعی از زمان ثبت نام و شرکت در آزمون وکالت در سال جاری دارید؟ در صورت نیاز به اطلاع از زمان ثبت نام و شرکت در آزمون وکالت می توانید با مشاوری آگاه و حرفه ای در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

مشاوری که بتواند به جز شرایط شرکت در آزمون وکالت اطلاعات لازم را در رابطه با زمان ثبت نام و شرکت در آزمون وکالت در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد و راهنماگر شما در این زمینه باشد.

📍 برای اطلاع از زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون وکالت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

ظرفیت پذیرش متقاضیان آزمون وکالت 1403

افراد متقاضی قبل از ثبت نام  باید شرایط شرکت در آزمون وکالت را بررسی نمایند و در صورت داشتن شرایط لازم و همچنین مشاهده ظرفیت هر استان، برای ثبت نام اقدام نمایند زیرا ممکن است فرد تمامی شرایط شرکت در آزمون وکالت را داشته باشد اما ظرفیت پذیرش در استان خود  را نداشته و ثبت نام نماید. همان طور که گفتیم امکان تغییر کانون پس ا انتخاب امکان پذیر نمی باشد. ظرفیت پذیرش متقاضیان آزمون وکالت در سال گذشته به شرح زیر می باشد که به محض انتشار دفترچه این ظرفیت برای سال جاری به روز رسانی خواهد شد. ظرفیت پذیرش متقاضیان آزمون وکالت سال گذشته به شرح زیر است:

 

نام کانون ظرفیت پذیرش متقاضیان آزمون وکالت به صورت  آزاد ظرفیت پذیرش متقاضیان آزمون وکالت برای  ایثارگران تعداد کل 
 مرکز  1400 600 2000
 آذربایجان شرقی 105 45 150
 فارس و کهگیلویه و بویراحمد 88 38 126
 اصفهان 152 65 217
 آذربایجان غربی 73 32 105
 مازندران 77 33 110
 خراسان رضوی، شمالی و جنوبی 98 42 140
 گیلان 70 30 100
 قزوین 77 33 110
 خوزستان 101 44 145
 کرمانشاه 42 18 60
 همدان 49 21 70
 قم 21 9 30
 کردستان 42 18 60
 گلستان 42 18 60
 اردبیل 31 14 45
 مرکزی (اراک) 52 23 75
 چهارمحال و بختیاری 17 7 24
 ایلام 42 18 60
 کرمان 91 39 130
یزد 56 24 80
 خراسان شمالی 31 14 45
 بوشهر 63 27 90
 زنجان 63 12 90
 لرستان 46 19 65
 البرز 80 35 115

 

جهت دریافت سوالات سال های گذشته آزمون وکالت و معرفی منابع آزمون می توانید با کارشناسات ایران تحصیل در ارتباط باشید.

ظرفیت پذیرش متقاضیان آزمون وکالت

نتایج آزمون وکالت چه زمانی به اطلاع شرکت کنندگان می رسد؟ 

به جز بحث نحوه، زمان و یا شرایط شرکت در آزمون وکالت کسب اطلاعاتی در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون وکالت هم مهم به نظر می رسد. در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون وکالت دادگستری باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که در سال گذشته شاهد اعلام نتایج این آزمون در دی ماه بودیم. اما در رابطه با زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که در سال گذشته نتایج این آزمون در دی ماه به اطلاع داوطلبان رسید. 

برای اطلاع از زمان دقیق اعلام نتایج آزمون وکالت دادگستری و یا قوه قضاییه با مشاوری خبره در این رابطه در ارتباط باشید.

📍 جهت اطلاع از پکیج آموزشی آزمون وکالت بر روی لینک کلیک نمایید.

اخبار پیرامون شرایط شرکت در آزمون وکالت

🔊 منابع آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۳ مشخص شد

بر اساس مصوبه شورای اجرایی فروردین ماه سال ۱۴۰۳ این اتحادیه، سوالات آزمون ورودی کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۳ از میان منابع حقوق مدنی، آیین دادرسی مدنی، حقوق تجارت، حقوق جزا، آیین دادرسی کیفری، حقوق اساسی، متون فقه و اصول فقه خواهد بود.

🔊 زمان ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 1403 اعلام شد

علی نظری، مدیرکل جذب و گزینش قضات از زمان ثبت نام آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضا سال 1403 خبر داد و گفت: متقاضیان دانشگاهی و حوزوی علاقمند به جهت شرکت در آزمون جذب عمومی تصدی منصب قضاء در سال ۱۴۰۳ می توانند از روز سه‌شنبه مورخ 1403/01/29 تا پایان روز پنج شنبه مورخ 1403/02/07 با مراجعه به درگاه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی www.hrtc.ir نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

خلاصه مطلب

افراد متقاضی شرکت در آزمون وکالت باید قبل از ثبت نام شرایط شرکت در آزمون وکالت را به طور کامل مشاهده کرده و در صورت واجد شرایط بودن، اقدام به ثبت نام نماید. ما در این مقاله شرایط شرکت در آزمون وکالت به صورت کامل بیان کردیم و همچنین ظرفیت پذیرش در هر استان را شرح دادیم. اگر پس از مطالع مقاله نیاز به توضیح و شماره دارید، می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس گرفته و یا در زیر مقاله کامنت بگذارید تا در اویل فرصت پاسخ را از سوی کارشناسان ایران تحصیل دریافت نمایید.

📥 برای دریافت و مطالعه پی دی اف مقاله کلیک نمایید. 📥

 

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط شرکت در آزمون وکالت شامل چه مواردی می شود؟ 

از جمله شرایط شرکت در آزمون وکالت می توان به شرایط سنی اشاره کرد. در صورت نیاز به اطلاع دقیق از شرایط آزمون وکالت با مشاوران مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 آیا داوطلب بدون داشتن مدرک کارشناسی می تواند در آزمون وکالت 1403 شرکت نماید؟

در صورتی که داوطلب مدارک بالاتر از کارشناسی رشته های مذکور در این مقاله را داشته باشد اما مدرک کارشناسی را خیر، اجازه شرکت در آزمون وکالت را نخواهد داشت.

ظرفیت پذیرش متقاضیان در آزمون وکالت 1403 به چه صورت می باشد؟

ظرفیت پذیرش برای هر استان متفاوت می باشد که تعداد دقیق نفرات مورد نیاز برای هر استان، در این مقاله آمده است.

 

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «شرایط شرکت در آزمون وکالت + شرایط سنی و معدل | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo ویسی گفت:

    من شرایط شرکت در آزمون رو دارم فقط تنها مشکلم اینه که مدرکم هنوز نیومده
    میشه اقدام کرد ولی بعدا برد؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر مدرک موقت داشته باشید امکان پذیر میباشد .

  2. Avatar photo ایاز گفت:

    ایا شرایط شرکت در آزمون وکالت محدودیت سنی هم داره؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  3. Avatar photo سامان. گفت:

    سلام شرایط شرکت در آزمون وکالت را مطالعه کردم . من شرایط هر دو قوه قضاییه و دادگستری را دارم به نظر شما کدام بهتره شرکت کنم … لطفا راهنمایی فرمایید با تشکر

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . مرکز وکلای دادگستری خیلی بهتراست هم از لحاظ مزایا و ….. اما قبولی سخت تری به نسبت قوه قضاییه دارد

  4. Avatar photo بنیادی گفت:

    سلام برای شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه هم همین شرایط برقراره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      کمی در شرایط سنی تفاوت هایی وجود دارد

  5. Avatar photo امیرحسین گفت:

    من تا خردلد لیسانسم رو میگیرم شرایط شرکت تو آزمون وکالت رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سایر شرایط تون هم باید بررسی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
  • منابع آزمون وکالت

    منابع آزمون وکالت 1403 + 12 منبع طلایی از نظر رتبه ها!

    منابع آزمون وکالت 1403 اعلام شد. بسیاری از داوطلبان سوال دارند که برای قبولی در وکالت چه کتابی بخوانیم؟ برای کلیه دانشجویان دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق که قصد دارند جهت اخذ پروانه وکالت و اشتغال به کار اقدام به...
  • سوالات مصاحبه علمی قضاوت

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت 1403 + پاسخنامه pdf

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ 1403 از جمله موارد مهمی است که بیشتر داوطلبان مصاحبه آزمون قضاوت، به دنبال آن هستند. پیش از شروع آزمون بهتر است سوالات سال‌های گذشته را بررسی کرده تا بتوانید برای مصاحبه نهایی که...
  • مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

    مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1403 + سوالات و پاسخ | ایران تحصیل

    دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه آزمونی را برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک لیسانس هستند برگزار می کند و به آن ها فرصت رقابت برای اخذ پذیرش پزشکی را می دهد. اما تنها کسب نمره قبولی در...
تماس با مشاور