ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط سنی ازمون وکالت در سال ۱۴۰۳ + آیین نامه جدید | ایران تحصیل

شرایط سنی آزمون وکالت۱
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط سنی آزمون وکالت از مسائل مهمی است که پیش از شرکت در آزمون باید در نظر گرفته شود. این شرط برای شرکت در آزمون وکالت دادگستری در سال ۱۴۰۳ سن حداقل 24 و حداکثر 40 سال در تهران می باشد. همچنین در شهرستان ها حداکثر سن مجاز در زمان کارآموزی 50 سال است. این در حالی است که متقاضیان شرکت در آزمون وکالت باید حداقل سن 24 و حداکثر سن 65 سال در زمان صدور پروانه وکالت را داشته باشند و شرایط سنی آزمون وکالت برای ایثارگران متفاوت اعمال خواهد شد.

در این مقاله به بررسی شرایط سنی آزمون وکالت در سال ۱۴۰۳، شرایط کلی شرکت در آزمون وکالت در بخش های مختلف؛ قوه قضاییه و دادگستری و ظرفیت پذیرش متقاضیان در آزمون وکالت خواهیم پرداخت. در صورت وجود هرگونه سوال و برای دریافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

شرط حداقل و حداکثر سن شرکت آزمون وکالت 

هر ساله پیش از برگزاری آزمون وکالت دادگستری و قوه قضاییه آگهی ثبت نام آزمون شامل شرایط و قوانین مرتبط با آن منتشر می شود. در سال های گذشته شرایط سنی آزمون وکالت به این نحو بوده است که کارآموزان پس از قبولی در آزمون و شرکت در دوره کارآموزی آزمون وکالت باید کم تر از 40 سال باشند. اما در سال گذشته تغییراتی در شرایط سنی مجاز داوطلبان به وجود آمد که در ادامه مطلب مورد بررسی قرار می گیرد.

در سال گذشته در حالی که داوطلبان آزمون وکالت برای انتشار آگهی ثبت نام این آزمون انتظار طولانی را تحمل می کردند، همزمان در اردیبهشت همان سال آیین نامه لایحه قانونی استقلال مورد تصویب رییس قوه قضاییه قرار گرفت. در این آیین نامه تغییرات مهمی در شرایط مجاز شرکت در آزمون به وجود آمده بود که شرایط سنی مجاز یکی از این موارد بود.

از جمله تغییراتی که در این آیین نامه ذکر شد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

💢 بر اساس تبصره ماده 34 آیین نامه، سن متقاضی در هنگام ثبت نام کارآموزی باید 24 سال تمام باشد. همچنین در مورد حداکثر سن مجاز برای ثبت نام کارآموزی، حداکثر سن در تهران 40 و در شهرستان ها 50 سال می باشد.

💢 طبق ماده 24 آیین نامه فوق، دو درس متون فقه و حقوق اساسی به منابع آزمون وکالت اضافه شده است.

💢 بر اساس ماده 41 آیین نامه حداقل نمره قبولی در آزمون باید 60 درصد از کل نمره آزمون باشد.

 همانطور که می دانید شرکت در آزمون وکالت به جهت دریافت و تمدید وکالت امری ضروری می باشد. داوطلبان پس از شرکت در آزمون و قبولی در آن باید حدود 1.5 تا 2 سال دوره کارآموزی را سپری نمایند. مطابق بند 3 ماده 10 لایحه قانونی استقلال، افراد زیر 25 سال اجازه وکالت ندارند. از این رو شرایط سنی ذکر شده با این قانون مطابقت دارد.

به طور کلی مراحل کسب پروانه وکالت به این نحو است که پس از قبولی در آزمون وکالت دادگستری، لازم است بین 18 ماه الی 2 سال دوره کارآموزی گذرانده شود. کارآموزان وکالت در این دوره قادر به بررسی پرونده و کسب درآمد از این طریق خواهند بود. پس از تکمیل دوره کارآموزی در نهایت با شرکت در آزمون اختبار و قبولی در آن، پروانه وکالت را کسب می نمایند.

 

📌 برای اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون وکالت کلیک کنید.

شرط حداقل و حداکثر سن شرکت آزمون وکالت 

کال تو اکشن تماس

شرایط سنی آزمون وکالت قوه قضائیه

همانطور که اشاره کردیم، شرکت در آزمون وکالت چه آزمون دادگستری و چه قوه قضاییه از شروط خاصی پیروی و تبعیت می کند. یکی از مهم ترین و محدود کننده ترین این شرایط، شرط سنی آزمون وکالت قوه قضاییه است. طبق لایحه قانون استقلال کانون وکلا حداقل سن در زمان صدور پروانه وکالت 24 سال و حداکثر سن 65 سال می باشد.

نحوه کسب پروانه وکالت قوه قضاییه به این صورت است که داوطلبان با شرکت در آزمون وکالت قوه قضاییه و کسب نمره قبولی به مصاحبه حضوری دعوت خواهند شد. پس از پذیرش در مصاحبه آزمون وکالت قوه قضاییه مجاز به شرکت در دوره کارآموزی می باشند.

مطابق قانون تا پیش از سال 1398 متقاضیان با پایان کارآموزی، پروانه وکالت پایه 2 دریافت کرده و در نهایت پس از دو سال پروانه پایه 1 به آنها تعلق می گرفت. اما بعد از سال 98 با پایان دوره 18 ماهه کارآموزی، تمام متقاضیان پروانه وکالت پایه 1 دریافت می کنند.

طبق موارد گفته شده هیچ کانونی قادر به امتناع از اعطای پروانه وکالت پایه 1 به متقاضی که به سن 25 سال رسیده و تمام مراحل ضروری اعم از اتمام دوره کارآموزی و قبولی در آزمون اختبار را طی کرده اند، نخواهد بود. اما اشکالاتی بر این شرط سنی حداقلی برای شرکت در آزمون وکالت وارد است.

از جمله اینکه شروع ثبت نام تا زمان برگزاری آزمون وکالت و در نهایت اعلام نتایج چندین ماه به طول خواهد انجامید و پس از اعلام نتایج نیز داوطلب پذیرفته شده می بایست ماه ها در انتظار تصمیم گیری نهایی مراجع قانونی باشد تا کارآموزی خود را آغاز نماید.

از آنجا که دوره کارآموزی به مدت 1.5 سال به طول می انجامد و همچنین چندین ماه نیز در انتظار آزمون و اعلام نتایج آزمون وکالت صرف خواهد شد، در نتیجه نزدیک به 3 سال از تاریخ ثبت نام تا صدور پروانه وکالت پایه 1 زمان خواهد گذشت. به این معنی که فرد شرکت کننده در آزمون با دارا بودن شرط 24 سال سن، زمانی پروانه وکالت پایه 1 را دریافت می کند که 27 سال دارد و این در حالی است که شخص در سن 25 سالگی حق دریافت پروانه وکالت را داراست.

به طور کلی آزمون وکالت قوه قضاییه در سال جاری دارای شرایط سنی به صورت جدول زیر می باشد:

شرایط سنی آزمون وکالت قوه قضائیه

حداقل سن  در زمان صدور پروانه وکالت فرد متقاضی باید دارای 24 سال سن تمام داشته باشد.
حداکثر سن  در زمان صدور پروانه وکالت فرد متقاضی باید دارای 65 سال سن تمام داشته باشد.

📌 برای اطلاع از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون کلیک کنید.

شرایط سنی آزمون وکالت قوه قضائیه

شرایط شرکت در آزمون وکالت

پیش از این در ارتباط با شرایط سنی شرکت در این آزمون توضیحاتی را ارائه دادیم. در اینجا به بررسی شرایط کلی شرکت در آزمون وکالت و دریافت پروانه وکالت خواهیم پرداخت. این شرایط شامل:

❇️ داشتن تابعیت ایرانی توسط متقاضی

❇️ دارا بودن شرط سنی حداقل 24 سال و حداکثر 65 سال در زمان صدور پروانه وکالت در آزمون قوه قضاییه

❇️ عدم سوء پیشینه و شهرت به فسق و فجور

❇️ تائید صلاحیت شخص مستلزم تائید عدم وجود سابقه کیفری و محرومیت های اجتماعی می باشد.

❇️ عدم اعتیاد به مواد مخدر با بررسی پزشکی قانونی تائید می شود.

❇️ افراد دارای صلاحیت شرکت در آزمون اشخاصی هستند که در هیچ یک از سازمان ها، نهاد های انقلابی، ادارات و شرکت های دولتی، وزارتخانه ها، شهرداری و موسسات خدمات عمومی مشغول به کار نباشند.

❇️ از مدارک مورد نیاز برای شرکت در آزمون وکالت می توان به هر یک از مدارک کارشناسی در رشته های حقوق، فقه و حقوق، فقه و مبانی حقوق و معادل آن از دروس حوزوی و دانشگاهی اشاره کرد.

❇️ متقاضیانی که مدرک کارشناسی در رشته های غیر مرتبط دارند مجاز به شرکت در این آزمون نمی باشند.

❇️ متقاضیان دارای مدرک کارشناسی ناپیوسته، در صورت داشتن مدرک کاردانی مرتبط، مجاز به شرکت در آزمون وکالت هستند.

❇️ افراد فاقد گواهی خدمت به هیچ عنوان نمی توانند در آزمون شرکت کنند.

و از شرایط اختصاصی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

❇️ فرد متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی از دانشگاه های معتبر داخل و یا خارج از کشور داشته باشد و یا باید معادل آن مدرک کارشناسی دارای مدرک حوزوی در یکی از رشته های حقوق، فقه و یا حقوق اسلامی باشد تا بتواند در آزمون شرکت نماید.

❇️ فرد متقاضی اگر دارای مدارک بالات از کارشناسی باشد اما مدرک در رشته ای حقوق، فقه و یا حقوق اسلامی و یا معادل آن در دروس حوزوی نباشد، اجازه شرکت در آزمون را نخواهد داشت و حتی در صورت شرکت و پذیرفته شدن، در مراحل بعدی حذف خواهد شد.

❇️ اگر دارای مدارک بالاتر از کارشناسی در یکی از رشته های مربوطه و نام برده باشد می تواند در آزمون شرکت نماید.

از جمله  ایرادات وارد بر شرط سنی 24 سال برای دریافت پروانه وکالت این است که آقایان پس از گذراندن خدمت مقدس نظام وظیفه و تا قبل از 24 سال امکان شرکت در آزمون وکالت را ندارند. آقایانی که معاف از خدمت هستند و یا خانم ها که خدمت نمی روند نیز باید تا سن 24 سالگی صبر کنند.

از سوی دیگر برخی از دانشجویان زود تر از موعد، دوره کارشناسی حقوق خود را به اتمام می رسانند حتی پس از گذراندن خدمت، زودتر از 24 سالگی شرایط شرکت در آزمون وکالت را می یابند ولی طبق قانون وضع شده شرایط سنی، باید تا 24 سالگی برای شرکت در آزمون وکالت صبر کنند. این در صورتی است که شرط سنی شرکت در آزمون قضاوت که رشته هم تراز با وکالت به شمار می آید، 22 سال می باشد.

 

برای اطلاع از زمان ثبت نام آزمون وکالت روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

 

سهمیه آزمون های وکالت

سهمیه آزمون های وکالت

تا قبل از سال 95 تنها 25 درصد ظرفیت آزمون وکالت به داوطلبان سهمیه اختصاص داشت . اما از سال 95 کانون های وکلا موظف شدند که 30 درصد ظرفیت را به داوطلبان سهمیه اختصاص دهند که پنج درصد نسبت به قبل افزایش یافت. لازم به ذکر است که شرایط سنی آزمون وکالت برای ایثارگران نیز متفاوت است، به طور کلی آن دسته از داوطلبانی که در دسته بندی ذیل قرار گیرند، به عنوان داوطلبان ظرفیت پذیرش سهمیه به شمار می روند :

🔶 همسر و فرزندان شهدا

🔶 جانبازان با حداقل ده درصد جانبازی و بالاتر

🔶 رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه و بالاتر

🔶 همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر

🔶 آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و بالاتر

🔶 همسر و فرزندان آزادگان با حداقل سه ماه سابقه اسارت و بالاتر

🔶 فرزندان رزمندگانی که حداقل دوازده ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه دارند.

 

📌 برای اطلاع از سهمیه در آزمون وکالت کلیک کنید.

سهمیه آزمون های وکالت

شرایط سنی آزمون وکالت برای ایثالرگران

طبق قانون ماده ۵۹ مکرر قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران:

قوه قضائیه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، کانون وکلای دادگستری، کانون کارشناسان رسمی، مرکز وکلاء و کارشناسان قوه قضائیه، مکلفند سی‌درصد(۳۰%) از سهمیه صدور دفاتر خدمات قضائی و الکترونیک، سردفتری، صدور پروانه وکالت، مجوز کارشناسان رسمی دادگستری را به فرزندان و همسران شهدا، جانبازان با حداقل ده درصد (۱۰%)، آزادگان با داشتن حداقل سه ‌ماه سابقه اسارت و رزمندگان با داشتن حداقل شش‌ ماه حضور در جبهه و همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد(۲۵%) و بالاتر و فرزندان و همسران آزادگان و فرزندان رزمندگان دارای حداقل دوازده‌ ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه، بدون رعایت شرط سنی در صورت واجد شرایط بودن اختصاص دهند. تا قبل از سال 95 کانون های وکلای دادگستری موظف بودند 25 درصد از ظرفیت پذیرش خود را به داوطلبان دارای سهمیه ایثارگری اختصاص دهند. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ایثارگران مراجعه نمایید و شرایط سنی آزمون وکالت برای ایثارگران را مطالعه نمایید.

برای کسب اطلاع از نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون وکالت با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

مشاوره ثبت نام و شرایط سنی آزمون وکالت  1403

پس از مطالعه شرایط سنی آزمون وکالت و آشنایی با تمامی شرایط شرکت در آزمون شاید شما جز افرادی باشید که قدر به شرکت در هر دو آزمون وکالت قوه قضاییه و یا دادگستری می باشید، اما تفاوت آن را ندانسته و در انتخاب آن سردرگم می باشید. بر اساس تجربه و مطالعات برخی از تفاوت این دو مورد را برای شما بیان می نماییم.

📍 اصلی ترین تفاوت این دو مرکز در حق الوکاله آن ها می باشد که قوه قضایه حداکثر تا شصت درصد تعرفه دادگستری می باشد.

📍 از مزیت های دادگستری نسبت به قوه قضاییه، اجازه و حق رای گیری سمینار ها هستند 

📍 تفاوت بعدی آن ها در تعداد آن ها م یباشد که وکلا کانون دادگستری دارای مراکز زیادی در سارسر کشور بوده ولی وکلا قوه قضاییه دارای تعداد محدود می باشد.

📍 اگر شما جز افرادی هستید که شرایط سنی آزمون وکالت را دارید و در انتخاب آن دچار ابهام می باشید، پیشنهاد می کنیم برای مشاوره و انتخاب بهترین گزینه با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 در ارتباط باشید.

 

آخرین اخبار شرایط سنی آزمون وکالت

🔊 رئیس هیات نظارت مرکز وکلای قوه قضاییه: با توجه به قانون تسهیل، ملاک «نمره» برای تعیین نصاب قبولی آزمون وکالت ارجح است

حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق درباره برگزاری آزمون وکالت و ابهام در ماده قانونی ملاک در جذب کارآموزان وکالت و اینکه «معیار باید نمره باشد یا تراز؟» افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص یک ابهام قانونی را مطرح کردند و ما هم به این ماده قانونی مراجعه کردیم، اما اینکه برخی از نمایندگان گفتند که این ماده صریح است؛ حرف درستی نیست. این قانون دارای ابهام است و اگر قرار است برداشتی از این قانون شود، برداشت نمره ارجح است تا تراز.

معاون اول قوه قضائیه افزود: البته برطرف کردن این ابهام راه حل قانونی دارد و راه حل این است که این ابهام را از مجلس شورای اسلامی استفسار کنند و مجلس پاسخ دهد، نه اینکه بیانیه امضا کنند، که احتمالا این کار (یعنی استفسار از مجلس) صورت می‌گیرد.

وی گفت: برای مقدمه این کار نیز، قرار شد متولیان امر، این موضوع را از سازمان سنجش استعلام کنند. در این خصوص نظر سازمان سنجش که متولی برگزاری آزمون هاست برای ما محترم است.

🔊 اگر کمتر از ۲۴ سال سن دارید در آزمون وکالت شرکت نکنید!

شرایط سنی مذکور در آیین‌نامه لایحه استقلال بر اساس ماده 7 و بند 3 ماده 10 لایحه استقلال تعیین شده است که با توجه به تصریح عدم اجازه وکالت اشخاص با سن کمتر از 25 سال و لزوم گذراندن حداقل یک سال دوره کارآموزی، حداقل سن برای ثبت نام آزمون متقاضیان پروانه وکالت کانون‌های وکلای دادگستری 24 سال کامل شمسی در نظر گرفته شده است.

 

📥 برای دانلود این مقاله به صورت PDF کلیک کنید.📥 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به بررسی شرایط سنی آزمون وکالت در سال ۱۴۰۳ پرداخته شد. همانطور که ذکر شد برای شرکت در آزمون وکالت دادگستری در سال ۱۴۰۳ سن حداقل 24 و حداکثر 40 سال در تهران می باشد. همچنین در شهرستان ها حداکثر سن مجاز در زمان کارآموزی 50 سال است. این در حالی است که متقاضیان شرکت در آزمون وکالت باید حداقل سن 24 و حداکثر سن 65 سال در زمان صدور پروانه وکالت را داشته باشند. همچنین شرایط سنی آزمون وکالت برای ایثارگران در نظر گرفته نخواهد شد.

علاوه بر وجود شرایط سنی برای شرکت در آزمون وکالت، شروط دیگری نیز وجود دارد که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. از جمله این شروط می توان به؛داشتن تابعیت ایرانی توسط متقاضی، دارا بودن شرط سنی حداقل 24 سال و حداکثر 65 سال در زمان صدور پروانه وکالت در آزمون قوه قضاییه و عدم سوء پیشینه و شهرت به فسق و فجور اشاره کرد. همچنین تائید صلاحیت شخص مستلزم تائید عدم وجود سابقه کیفری و محرومیت های اجتماعی می باشد. عدم اعتیاد به مواد مخدر با بررسی پزشکی قانونی تائید می شود. لازم یه ذکر است افراد دارای صلاحیت شرکت در آزمون اشخاصی هستند که در هیچ یک از سازمان ها، نهاد های انقلابی، ادارات و شرکت های دولتی، وزارتخانه ها، شهرداری و موسسات خدمات عمومی مشغول به کار نباشند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان ایران تحصیل با شماره 9099075307 در ارتباط باشید و یا پرسش خود را در زیر همین مقاله کامنت بگذارید تا در اولین فرصت مشاورین ما پاسخ گو شما عزیزان باشند.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا داوطلبان سهمیه و داوطلبان آزاد با هم سنجیده می شوند؟

 خیر ، ظرفیت این دو گروه از هم مجزا بوده و هر کدام صرفا با داوطلبان مربوط به گروه خود مورد سنجش قرار می گیرند که در مقاله به طور کامل بررسی شده است. 

حداکثر سن داوطلبان برای شرکت در آزمون وکالت چند سال است؟

این سن برای متقاضبان تهران 50 سال و برای شهرستانی ها 60 سال می باشد.

حداقل سن شرکت در آزمون وکالت چقدر است؟

حداقل سن مجاز برای شرکت در این آزمون 24 سال می باشد.

 

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «شرایط سنی ازمون وکالت در سال ۱۴۰۳ + آیین نامه جدید | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo عارفه گفت:

    من کارمند یک اداره دولتی هستم با 18 سال سابقه و تصمیم به شرکت در آزمون وکالت اسکودا دارم. در شورت قبولی تا چه زمانی فرصت استعفا یا بازخربد از کارم دارم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      شما تا یک ماه قبل از استخدامتون فرصت دارید تا استعفای خودتون رو ارائه بدید.

  2. Avatar photo غزل گفت:

    سلام من متولد 20خرداد 1380هستم ایا میتونم ازمون مرکز قوه قضاییه رو ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      آخرین مدرک تحصیلی تون چیه؟

  3. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام من ۳۷ساله هستم میخام حقوق بخوانم برای وکالت در اسلامشهر ساکن هستم چطور از شهرستان استفاده کنم برای ۵۰سال آزمون باید برم شهرستان ثبت نام کنم

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای د ریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  4. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای ثبت نام آیا باید ۲۴ سال کامل باشیم، الان من متولد آذر ۷۸ هستم قادر به شرکت در آزمون هستم یا خیر ؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای ثبت نام باید 24 تمام باشید . یعنی بعد از تولدتان در سال 1402

  5. Avatar photo طباطبایی گفت:

    درزمان صدور پروانه !
    یعنی اگر در سن ۲۲ سالگی در ازمون قبول بشم و دوره کار اموزی رو طی بکنم در پایان شرط سنی محقق شده
    درست متوجه شدم ؟!

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در زمان ثبت نام باید شرایط سنی را دارا باشید . جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  6. Avatar photo صامتی. گفت:

    سلام
    شرایط سنی آزمون وکالت در سال جدید دارم فقط بقیه شرایط را باید چطوری اطلاع پیدا کنم ممکنه راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      میتوانید برای مشاوره و راهنمایی با مرکز تماس بگیرید

  7. Avatar photo آبادانی گفت:

    شرایط سنی آزمون وکالت برای فارغ التحصیلان مقاطع مختلف یکیه ؟

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . بله شرایط سن یکی میباشد

  8. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام من 2 سال از دبستان و 2 سال از متوسطه را جهشی خوانده ام و لیسانس را در 3 سال به پایان رساندم
    آیا شامل شرایط سنی آزمون وکالت هستم ؟ در حال حاضر 19 سال دارم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شما شرط حداقل سن شرکت در این آزمون را ندارید . البته قرار است در شرایط جدید حداقل شرایط سنی حذف گردد. منتظر بمانید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور