ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ + نحوه مشاهده جواب | ایران تحصیل

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ از جمله موضوعات مهم برای دانشجویان است. هر ساله داوطلبان زیادی که در رشته حقوق تحصیل کرده‌اند، تصمیم به شرکت در آزمون وکالت می‌گیرند. مرکز وکلای قوه قضاییه و کانون وکلای دادگستری هر سال و یا هر دو سال این آزمون را برای علاقه مندان به شغل وکالت برگزار می‌کنند.

این آزمون دو مرحله کتبی و شفاهی به صورت مصاحبه دارد. نتایج آزمون وکالت در دو نوبت برای قسمت کتبی و شفاهی اعلام می‌شود. در ادامه قرار است به تشریح زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون وکالت، مشاهده نتایج آزمون و جواب آزمون بپردازیم. باید به این موضوع اشاره کنیم که زمان اعلام نتایج آزمون وکالت با توجه به نوع آزمون (آزمون قوه قضاییه و یا کانون وکلای دادگستری) با یکدیگر متفاوت است.

توجه داشته باشید که هر داوطلب پس از اعلام نتایج و اطلاع از نتیجه آزمون خود باید برای شرکت در مصاحبه حضوری آمادگی لازم را پیدا کند. برای کسب اطلاعات بیشتر، شما می‌توانید از طریق شماره‌های درج شده با کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. مشاوران مجرب ایران تحصیل، همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

مرکز کانون وکلای دادگستری هر ساله از طریق برگزاری آزمون مجزایی اقدام به جذب و پذیرش داوطلبان واجد شرایط جهت به کارگیری در منصب وکالت می‌کند. داوطلبانی که در جلسه آزمون حضور داشتند، می‌توانند در زمان اعلام نتایج از نتیجه خود مطلع شوند.

آزمون وکالت به عنوان یکی از پرطرفدارترین آزمون‌های شناخته شده است که داوطلبین زیادی در آن شرکت می‌کنند. این آزمون از دو مرحله کتبی و شفاهی یعنی مصاحبه تشکیل می‌شود. افراد برای قبولی در این آزمون سخت و کسب پروانه وکالت، لازم است هر دو آزمون را پشت سر بگذرانند.

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

داوطلبان بایستی از زمان دقیق ثبت نام آزمون و اعلام نتایج آزمون وکالات کانون وکلای دادگستری اطلاعات دقیق و قابل اطمینانی کسب کنند. چراکه اگر فردی برای مشاهده نتایج اولیه کتبی با تاخیر وارد سایت شود، در صورت قبولی ممکن است برای شرکت در آزمون نهایی یعنی مصاحبه حضوری با تاخیر شرکت کرده و یا حتی از آزمون جا بماند.

با توجه به برگزاری آزمون وکالت، سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام کرده که تاریخ اعلام نتایج آزمون وکالت 40 روز پس از برگزاری امتحانات کتبی است. بنابراین این احتمال وجود دارد که نتیجه آزمون کتبی وکالت در اوایل شهریور ماه منتشر شود.

برای کسب اطلاع از زمان ثبت نام آزمون وکالت سال آتی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

نحوه اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

نتایج آزمون وکالت در کانون وکلا معمولا چند هفته بعد از برگزاری این آزمون به شکل اینترنتی در دسترس داوطلبان شرکت کننده قرار می‌گیرد.

کلیه داوطلبان باید با ورود به سامانه مشاهده اسامی پذیرفته شدگان آزمون وکالت کانون وکلای خود مطلع شوند. اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلا در سایت سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود.

در ادامه مراحلی را که باید جهت مشاهده نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری در زمان اعلام نتایج آزمون وکالت طی شود را خدمت شما ذکر می‌کنیم:

✅ در قدم اول هر داوطلب جهت مشاهده جواب آزمون وکالت خود باید آدرس سازمان سنجش یعنی sanjesh.org را در مرورگر سیستم خود وارد کند و بعد از فشردن دکمه google search اقدام به انتخاب اولین گزینه؛ یعنی سازمان سنجش آموزش کشور نماید.

ورود به صفحه اصلی سنجش

✅ پس از ورود به سایت از طریق منوی واقع در سمت بر روی گزینه سایر آزمون‌های استخدامی کلیک کند.

سازمان سنجش آزمون استخدامی

✅ در بخش بعدی اقدام به گزینش گزینه‌ای تحت عنوان اعلام نتایج آزمون ورودی کارآموزی وکالت (آزمون کانون وکلای دادگستری) کند.

اعلام نتایج آزمون وکالت سازمان سنجش

✅ پس از ورود به سامانه اعلام نتایج آزمون وکالت دو روش به فرد داوطلب جهت مشاهده نتایج آزمون وکالت وکلای دادگستری پیشنهاد می‌شود:

روش اول: شماره شناسنامه+شماره داوطلبی

روش دوم: شماره شناسنامه+شماره پرونده

بعد از وارد کردن اطلاعات مذکور در فیلدهای تعبیه شده در سایت، نوبت به درج عبارت امنیتی واقع در پایین صفحه و سپس کلیک بر روی کلید مشاهده نتایج می‌رسد. در نهایت شما می‌توانید جواب آزمون وکالت را مشاهده نمایید.

*توجه داشته باشید که در صورت گم کردن و یا به خاطر نیاوردن شماره داوطلبی و یا شماره پرونده امکان دریافت مجدد آن ها را به وسیله ثبت درخواست در سایت سازمان سنجش در زمان اعلام نتایج آزمون وکالت دادگستری را دارید.

برای کسب اطلاع از شرایط اخذ پروانه وکالت بدون آزمون کلیک کنید.

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه

قوه قضاییه نیز در هر سال و یا هر دو سال آزمونی را برای علاقه مندان برگزار می‌کند. نتایج اولیه این آزمون پیش‌تر قرار بود در تاریخ 6 تیر ماه ۱۴۰۲ منتشر شود و در سایت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه به نشانی jazb.23055.ir قابل مشاهده باشد، اما نتایج اولیه تا این تاریخ منتشر نشده است.

لازم به ذکر است داوطلبانی که در مرحله کتبی آزمون پذیرفته شده‌اند، دعوت به مصاحبه آزمون وکالت می‌شوند. جهت اطلاع از جزئیات برگزاری مصاحبه شفاهی این آزمون می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه

✔ در این مرحله پیامکی حاوی رمز عبور جهت انجام اولین ورود به کاربر ارسال می­‌گردد.

✔ پس از دریافت پیامک، لازم است از قسمت «ورود به پرتال» با ورود کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور ارسال شده در پیامک نسبت به ورود اقدام نمایند.

✔ پس از ورود، در صفحه ظاهر شده، می­‌بایست رمز جدید که شامل حروف بزرگ و کوچک انگلیسی و عدد باشد، تعریف شود.

✔ پس از ایجاد رمز عبور و ذخیره آن، میتوانید وارد محیط کاربری خود شوید و نتایج اعلام شده را مشاهده نمایید.

اطلاعیه: به محض اعلام نتایج آزمون وکالت این مطلب بروز رسانی خواهد شد.

بنر کال تو اکشن

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری

همانطور که گفتیم، آزمون وکالت از جمله آزمون‌های پرطرفدار در ایران است که عده زیادی هر سال در آن شرکت می‌کنند. این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار می‌شود. بنابراین علاقه‌مندان به قبولی در آن اید بیشتر از همیشه تلاش کنند و در هر 2 مرحله، در صورت پذیرش در آزمون کتبی، شرکت نمایند.

چنانچه متقاضیان در مرحله اول موفق به کسب نمره قبولی شدند، باید بلافاصله پس از مشاهده اعلام نتایج در سایت سنجش کشور، به سرعت برای آزمون دوم که به صورت مصاحبه حضوری است، آماده شوند. رقابت در این مرحله نفس‌گیر و سخت است. پس از آن شرکت کنندگان باید از زمان اعلام نتایج نهایی آزمون وکالات کانون دادگستری با خبر شوند.

اطلاع از تاریخ دقیق انتشار نتایج، موضوع مهم و حساس است. زیرا معمولا چند روز پس از برگزاری آزمون، نتایج منتشر شده و داوطلبین برای مشاهده کارنامه خود باید شماره داوطلبی و یا شماره پرونده خود را داشته باشند. در صورت نداشتن و یا فراموشی اطلاعات، لازم است هر دو کد را در سامانه سنجش بازیابی کنند.

برای آشنایی با شرایط استخدام شرکت نفت کلیک کنید.

نحوه انتشار نتایج نهایی آزمون وکالت قوه قضاییه ۱۴۰۲

داولبین شرکت در آزمون وکالت، در صورت قبولی بایستی خودشان را برای شرکت در آزمون نهایی آماده کنند. نتایج نهایی در سازمان سنجش قرار می‌گیرد که طبق آخرین اخبار منتشر شده، برای مشاهده آن لازم است به سامانه جذب مراجعه کنید. در ادامه مراحل مشاهده نتایج نهایی به صورت تیتر وار خدمت شما ارائه خواهد شد:

  • ورود به سامانه جذب قوه قضاییه از مرورگر گوگل

ورود به سامانه جذب مرکز وکلا

  • وارد کردن نام کاربری و گذر واژه

ورود به سامانه جذب کانون وکلا

  • درج عبارت امنیتی و کلیک بر روی عبارت ورود

ورود به سامانه جذب کانون وکلا

  • مشاهده کارنامه و نتیجه نهایی آزمون سال ۱۴۰۲

آیا امکان اعتراض به نتایج آزمون وکالت وجود دارد؟

باید بگوییم که کارنامه وکالت مواردی همچون نوع سهمیه و نمره خام داوطلب در هر یک از درس ها را در خود جای می دهد. در صورت اعتراض داوطلب به جواب آزمون وکالت و یا هر یک از موارد درج شده در کارنامه امکان ثبت اعتراض برای وی وجود دارد.

جهت اطلاع از نحوه ثبت اعتراض و یا زمان دقیق آن با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برای کسب اطلاع از سهمیه در آزمون وکالت ۱۴۰۲ کلیک کنید.

اخبار پیرامون امتحان وکالت

✔ رییس کانون وکلای دادگستری بیان کرد که حدود یک ماه تا یک ماه و نیم پس از آزمون، نتایج توسط سازمان سنجش بارگذاری خواهد شد.

✔ آزمون وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۲ در تاریخ جمعه ۱۳ مرداد با حدود صد و ده هزار داوطلب در بیشتر شهرهای ایران برگزار شده است.

✔ به خبر ایسنا، نایب رییس کانون وکلای دادگستری مرکز، آقای سهیل نظری درباره زمان اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ افزود: برگزاری این آزمون زیر نظر سازمان سنجش کشور بوده و اعلام نتایج حدود 40 روز دیگر در اوایل شهریور ماه منتشر و اعلام می‌شود.

برای دانلود فایل PDF زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون وکالت کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

خلاصه مطلب

در این مطلب به توضیح زمان و نحوه اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ پرداختیم. هر ساله داوطلبان زیادی برای قبولی در آزمون وکالت با یکدیگر رقابت میکنند. افرادی که در جلسه آزمون شرکت کرده اند میتوانند با مطالعه مطالب فوق از زمان و چگونگی اعلام نتایج آزمون خود با خبر شوند. گفتنی است که این آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی برگزار میشود و داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول، به مصاحبه دعوت خواهند شد.

در صورت وجود هرگونه سوال و یا ابهام در خصوص آزمون وکالت میتوانید با مشاوران و کارشناسان مجرب ایران تحصیل  از طریق شماره های درج شده،تماس حاصل فرماییید. همکاران ما همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

5/5 - (5 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعلام نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری در کدام سایت انجام می شود؟

شرکت کنندگان در آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری برای مشاهده نتایج خود باید به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه نمایند.

اسامی پذیرفته شدگان آزمون وکالت چه زمانی اعلام می شود؟

طبق آخرین اخبار نتایج در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

هر داوطلب در زمان اعلام نتایج آزمون وکالت چگونه می تواند از نتیجه آزمون خود مطلع شود؟

داوطلبان میتوانند در آزمون دادگستری و یا قوه قضاییه شرکت کرده باشند، که برای هر کدام از آزمون ها نحوه مشاهده نتایج متفاوت است. در مطلب فوق راهنمای مشاهده نتایج توضیح داده شده است.

نظرات

7 دیدگاه دربارهٔ «اعلام نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۲ + نحوه مشاهده جواب | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo سحر گفت:

    سلام خسته نباشید میخاستم بدونم امسال تاریخ ثبت نام کی هست؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. تاریخ دقیقی اعلام نشده است. باید اطز طریق سایت سنچش پیگیر باشید.

  2. Avatar photo حمیده گفت:

    سلام خسته نباشید آیا امکانش وجود داره که بعد از اعلام نتیجه آزمون وکالت اعتراض زد؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      بله

  3. Avatar photo مفتاحی گفت:

    سلام معمولا اعلام نتایج آزمون وکالت چقدر بعد از خود آزمونه؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      30-45 روز

  4. Avatar photo رضا گفت:

    ملت مردم مسئولین دنیا داشته باشید که پارسال هشت هزار نفر در مرکز وکلای قوه قضائیه قبول شدند به لطف هیآت نظارت مرکز وکلا و طرح تسهیل مجلس انقلابی این تعداد به یک سوم تبدیل شد آخه هدف افزایش تعداده دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه آزمون استخدامی بانک ملی

    دفترچه آزمون استخدامی بانک ملی 1403 + pdf لینک دانلود bmi.ir

    دفترچه آزمون استخدامی بانک ملی همزمان با شروع فرآیند نام نویسی در اختیار داوطلبان قرار می گیرد. بانک ملی هر سال براساس نیاز شعب خود به نیروی انسانی اقدام به برگزاری آزمون می کند. با شروع ثبت نام، دفترچه راهنمای...
  • سوالات آزمون استخدامی بانک ها

    سوالات آزمون استخدامی بانک ها 1403 + نکات و راهنما قبولی

    آشنایی با سوالات آزمون استخدامی بانک ها 1403 برای متقاضیان بسیار اهمیت دارد. هر ساله بانک‌های دولتی و خصوصی کشور، آزمون استخدامی برگزار می کنند و افراد واجد شرایط می توانند در مهلت مقرر برای نام نویسی اقدام کنند. اما...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • دفترچه آزمون استخدامی بانک ملت

    دفترچه آزمون استخدامی بانک ملت 1403 + pdf دانلود bankemellat

    دفترچه آزمون استخدامی بانک ملت همزمان با آغاز ثبت نام بر روی سامانه بانک ملت بارگذاری می شود. داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون این بانک باید به تمام اخبار و اطلاعیه ها دسترسی داشته باشند و با دانلود دفترچه و...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)