ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
شرایط انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

شرایط انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

 

جهت اطلاع دقیق از شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی و دریافت جدول میزان جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی در تمامی رشته ها با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

جهت عدم ادامه تحصیل در دانشگاه شما نیازمند درخواست کتبی می باشید. برای اخذ این مجوز، لازم است واجد شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی باشید این شرایط توسط دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان و متقاضیان تعیین می گردد. همچنین متقاضیان عزیز لازم است که جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی را پرداخت نمایند. برای آشنایی شما متقاضیان عزیز در ادامه قصد داریم تا در رابطه با روش انصراف از دانشگاه علمی کابردی سخن بگوییم.

انصراف از دانشگاه می تواند به هر دلیلی برای دانشجویان به وجود آید. برخی از داوطلبان پس از انتخاب رشته گاها به این نتیجه می رسند که دانشگاه و یا رشته انتخابی آنان مناسب نمی باشد  به همین دلیل به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی می باشند. تمامی دانشگاه ها برای متقاضیان انصرافی هزینه ای را در نظر می گیرند که قطعا این دانشگاه نیز از جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی مستثنی نخواهد بود.

 

آیا شرایط انصراف دانشگاه علمی کاربردی متفاوت با سال های گذشته می باشد؟

چگونه می توانیم از تخفیف شهریه بهره مند شویم؟

برای انصراف از تحصیل چه اقداماتی لازم است صورت پذیرد؟

آیا می توان در دانشگاه علمی کاربردی مهمانی دائم گرفت؟

حداقل هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه علمی کابردی به چه میزان است؟

 

 

شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی ۱۴۰۳

از جمله شرایط انصراف از دانشگاه علمی کاربردی برای دانشجویان این است که آنها لازم است برای انصراف از تحصیل هزینه یا شهریه ای را پرداخت نمایند و این مورد در رابطه با تمامی دانشجویان رشته های جامع علمی کاربردی صادق می باشد. بنابراین جهت انصراف از تحصیل در این دانشگاه چنانچه پس از پایان ترم تحصیلی و قبل از ثبت نام ترم تحصیلی جدید، نسبت به انصراف از تحصیل اقدام نموده باشید، هیچ گونه جریمه ای برای شما منظور نخواهد گردید.

آن دسته از دانشجویانی که برای ثبت نام مراجعه ننموده باشند و همچنین یک ترم تحصیلی و یا بیشتر از یک ترم را در دانشگاه حضور نداشته باشند، مطابق با قوانین، این دسته از دانشجویان انصرافی خواهند بود و به همین دلیل شهریه تعیین شده برای این دسته از داوطلبان، شهریه ثابتی برابر با شرایط درخواست آنان برای انصراف خواهد بود و شهریه دیگری از آنان منظور نخواهد گردید.

دانشجویانی که واجد شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی می باشند، و انصراف خود را قبل از حذف و اضافه ارائه نموده باشند، علاوه بر جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی که همان شهریه ثابت می باشد، لازم است حق نظارت دانشجوی را نیز پرداخت نمایند. این میزان برای دانشجویان در دانشگاه های مختلف تعیین گردیده و مطابق با آن دستورالعمل ها مشخص خواهد گردید.

لازم به ذکر است با توجه به شرایط انصراف از دانشگاه علمی کاربردی چنانچه دانشجویی انصراف خود را پس از زمان حذف و اضافه ارائه نموده باشد، حتی در صورت عدم مراجعه و همچنین حضور در کلاس و یا عدم حضور در جلسه امتحانات پایان ترم، کل شهریه ترم و بعلاوه سایر هزینه های مربوط به نظارت از وی اخذ خواهد گردید. بنابراین پرداخت جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی تا حدود زیادی به شرایط درخواست و زمان آن بستگی خواهد داشت.

چنانچه هنوز برای سوال های خود پاسخ مناسبی دست نیافته اید و یا اینکه مایل به مشورت در این زمینه هستید، با مشاورین انصراف از تحصیل مرکز جامع علمی کابردی ایران تحصیل  به شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی برای تمامی دانشجویان تا حدودی یکسان و تنها در برخی از تبصره ماده ها متفاوت می باشد.

 

 

 

 

 

 

 

برای ورود به سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

 

 

روش انصراف از دانشگاه علمی کابردی

 

روش انصراف از دانشگاه علمی کابردی

روش انصراف از دانشگاه علمی کابردی

 

تمامی دانشجویان عزیزی که در رشته های موجود در دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام نموده اند، اما به هر دلیلی از ادامه تحصیل در این دانشگاه منصرف شده اند، لازم است ابتدا تقاضانامه کتبی را مبنی بر درخواست انصراف از دانشگاه تکمیل نمایید. پس از آن سیر مراحل را به صورت الکترونیک و با استفاده از سامانه ها تعیین شده به انجام برسانند.

واجدین شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی لازم است ابتدا به سامانه سجاد مراجعه نمایند. پس از ورود به سامانه مذکور، می توانید از منوی اصلی وب سایت، در قسمت درخواست ها وارد شده و درخواست انصراف خود را به ثبت برسانید. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که این سامانه امکان انصراف را در زمان های تعیین شده  و مقرر امکان پذیر خواهد نمود و در همین زمان می توانید نسبت به تکمیل فرم اقدام نمایید.

برای انجام و تکمیل فرآیند انصراف از دانشگاه شما نیازمند مراجعه به پایگاه الکترونیک www.irtciac.com می باشید. پس از مراجعه به سایت مرکز تحقیقات صنعتی ایران بر روی دانلود فرم تقاضا نامه ترک تحصیل کلیک نموده و نسبت به دانلود این فرم اقدام نمایید. پس از تکمیل نمودن فرم مورد نظر، شما می توانید به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه نموده و پس از ارائه این فرم سایر مراحل را پست سر بگذارنید.

 

 

برای اطلاع دقیق از هزینه تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی کلیک کنید.

 

 

شرایط استفاده از تخفیف شهریه علمی کاربردی

یکی دیگر از سوالاتی که برای واجدین شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی ممکن است به وجود آید این است که آیا می توان از شرایط تخفیف شهریه بهره مند گردید؟ در این رابطه باید بگوییم که دانشگاه واحد استانی مورد نظر باید با این موضوع موافقت نماید تا بتوانید از این تخفیف بهره مند شوید. دانشجویان مذکور ابتدا لازم است که درخواست شهریه خود را به واحد استانی دانشگاه جامع ارائه نمایند در صورتی که این موافقیت مورد تائید قرار بگیرد، تخفیف شهریه لحاظ خواهد شد.

شرایط تخفیف شهریه برای برخی از داوطلبان امکان پذیر می باشد و به همین دلیل برخی از دانشجویانی که از تمکن مالی کافی برخوردار نمی باشند و یا مددجویان کمیته امداد محسوب می شوند، می توانند ضمن دارا بودن شرایط و همچنین ارائه درخواست خود مبنی بر کاهش هزیه ها، در این رابطه اقدام نمایند و می توان گفت صلاحدید دانشگاه هاست که می تواند در این زمینه تعیین کننده این موضوع باشد.

 

 

جهت اطلاع از شرایط ادامه تحصیل با مدرک علمی کاربردی کلیک کنید.

 

 

شرایط میهمان شدن در دانشگاه علمی کابردی

چنانچه دلیل شما برای انصراف از دانشگاه علمی کاربردی به موضوع مهمانی و یا مشکلاتی است که با واحدهای این دانشگاه دارید باز می گردد، این موضوع می تواند کاملا قابل حل باشد. چنانچه دانشجوی شهر تهران می باشید، این امکان را برای میهمان شدن در دانشگاه علمی کاربردی و اخذ سایر واحد ها در دانشگاه های تهران نخواهید داشت. و این موضوع برای کلیه دانشجویان دارای محدودیت می باشد. تنها استثنا در این رابطه این است که در صورت عدم ارائه دروس در این دانشگاه می توانید به انجام این کار اقدام نمایند.

سوال دوم در رابطه با پذیرش دانشجوی میهمان دانشگاه علمی کاربردی این است که چگونه می توانیم مهمانی دائم بگیریم و برای انصراف از تحصیل اقدام نماییم؟ متقاضیان درخواست دهنده برای مهمانی دائم در صورتی که دو ترم تحصیلی را در دانشگاه مربوطه گذرانده باشند، می توانند نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. پس از این مورد، دانشگاه مورد نظر کارنامه دانشحویان را به دانشگاه مقصد ارسال نموده و پس از بررسی های لازم در این زمینه ، نسبت به درخواست وی رسیدگی خواهد شد.

خوشبختانه دانشگاه علمی کابردی این امکان را برای دانشجویان فراهم می نماید تا بر اساس درخواست خود، نسبت به ادامه تحصیل همزمان در دو دانشگاه ، با همان مهمان شدن در هر دو دانشگاه اقدام نمایند. بنابراین چنانچه به این دلیل به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی می باشید، می توانید به صورت تک درس در هر دو دانشگاه واحدای خود را اخذ نمایید.

 

 

جهت مشاهده پاسخ این سوال که آیا دانشگاه علمی کاربردی رشته داروسازی دارد؟ کلیک کنید.

 

 

جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

 

جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

 

تمامی دانشگاه های کشور به ازای تحصیل دانشجویان هزینه های را متقبل می شوند. در دانشگاه های روزانه با توجه به اینکه دانشجویان به صورت رایگان ادامه تحصیل می دهند، به همین دلیل هزینه ای را مبنی بر اخذ شهریه از داوطلبان اخذ می نمایند. در دانشگاه علمی کاربردی نیز شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی از این قاعده مستثنی نخواهد بود. به هیمن دلیل برای قبولی داوطلبان لازم است این میزان هزینه را پرداخت نمایند.

همانطور که در بخش مربوط به شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی ذکر گردید، جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی تا حدود زیادی به زمان شما برای درخواست این انصراف بستگی خواهد داشت . همچنین آنچه تعیین کننده این موضوع می باشد، رشته تحصیلی و میزان واحدهای اخذ شده توسط داوطلبان خواهد بود. به همین دلیل در این رابطه بسیاری از موارد به نسبت می تواند متفاوت باشد.

برای اطلاع دقیق از جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی و همچنین تمامی شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی می توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه ، حتی ایام تعطیل آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. کافی است با شماره های مندرج در وب سات تماس حاصل نمایید تا تمامی اطلاعات را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

 

آیا امکان حذف ترم تحصیلی وجود خواهد داشت؟

بله. امکان حذف ترم برای هردانشجو در مهر مقطع کاردانی و کارشناسی تنها یکبار امکان پذیر است. لذا توصیه می شود که حذف ترم را برای زمان بسیار لازم و ضروری نگاه دارید. کلیه دانشجویان لازم است برای ثبت درخواست خود به سامانه سجاد مراجعه نموده و فرم های مربوطه را تکمیل نماید. متقاضیان توجه داشته باشند که ثبت درخواست و تکمیل فرم تنها به صورت الکترونیک صورت خواهد پذیرفت.

در چه صورتی می توان از حذف پزشکی استفاده نمود؟
چنانچه دانشجویی به دلیل بیماری قادر به حضور در جلسات امتحان نباشد و تقاضای حذف پزشکی درس یا ترم را داشته باشد، می بایست حداکثر ظرف مدت 84 ساعت گواهی و مدارک پزشکی را برای تایید پزشک معتمد موسسه و مراکز آموزش علمی – کاربردی ارائه نماید. لازم به ذکر است درصورت حضور دانشجو در جلسه امتحان حذف پزشکی درس امکان پذیر نمی باشد.

چگونه می توان تقاضای مرخصی تحصیلی نمود؟

جهت دریافت مرخصی اقدامات لازم به ترتیب این است که الف- در مقاطع کاردانی و کارشناسی فقط در یک نیمسال می توان تقاضا مرخصی تحصیلی نمود، ب- دو هفته قبل از شروع نام نویسی دانشجو می بایست با مراجعه به سامانه سجاد درخواست خود را در سیستم
درج نموده و سپس برای تکمیل فرمهای مربوطه به دانشگاه مراجعه نماید.

چه مدت پس از درخواست انصراف می توان نتایج آن را مشاهده نمود؟

آیا شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی برای رشته های مختلف متفاوت می باشد؟

آیا می توانم در ترم اول از مرخصی تحصیلی استفاده کنم و یا آن را برای ترم بعد رزرو نمایم؟

در چه صورت دانشجوی مشروطی از ادامه تحصیل محروم می گردد؟

در صورت غیبت دانشجو در جلسه امتحان نمره درس چگونه محاسبه می گردد؟

معادلسازی واحدها چگونه است؟

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی و همچنین دریافت پاسخ سوالات مطرح شده با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل به شماره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

اعتبار مدرک علمی کاربردی برای استخدام

لیست رشته های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

لیست رشته های علمی کاربردی مهر و بهمن

آدرس دانشگاه علمی کاربردی

ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

ورود به سامانه سما لایو علمی کاربردی

شرایط میهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

جریمه انصراف از دانشگاه علمی کاربردی

شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی

 

4/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • فراخوان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

    جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی 1403 + ورود jam.uast.ac.ir

    این روزها بسیاری از افراد به دنبال استخدام در دانشگاه علمی کاربردی هستند تا بتوانند در این دانشگاه تدریس کنند. توجه داشته باشید برای این که بتوانید جذب دانشگاه علمی کاربردی شوید و به تدریس بپردازید، باید منتظر فراخوان جذب...
  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

    رشته های دانشگاه علمی کاربردی مهر 1403 + واحد دانشگاهی

    لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی دوبار در سال اعلام می‌گردد. معمولا رشته‌ها به چهار گروه صنعت، مدیریت، کشاورزی و هنر و فرهنگ دسته‌بندی می‌شود و پس از تایید وزارت علوم کشور اعلام می‌شوند؛ بنابراین شما قبل از انتخاب رشته...
  • ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

    ثبت نام مهمانی علمی کاربردی 1403 + زمان، شرایط و مراحل

    ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه جامع این دانشگاه امکان پذیر است.  بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ازدواج، فوت پدر یا مادر و غیره تصمیم میگیرند محل زندگی خود را تغییر دهند که این...
  • سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی + ورود edu.uast.ac.ir

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی با هدف سهولت امر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی شده است که دانشجویان زیادی به خصوص دانشجویان جدید الورود هنگام کار با این سامانه دچار مشکلات زیادی می‌شوند. از آنجا این سامانه جایگزین...
تماس با مشاور