ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه ایثارگران در آزمون ept

سهمیه ایثارگران در آزمون ept
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه ایثارگران در آزمون ept برای قبولی در این آزمون بسیار تاثیرگذار است، اشخاصی که از سهمیه ایثارگری برخوردار هستند می‌توانند از این گزینه برای قبولی خود استفاده کنند. یکی از سهمیه‌هایی که برای قبولی در آزمون EPT می‌توانید استفاده کنید، سهمیه ایثارگران و شاهد است.

این آزمون هرساله به واسطه دانشگاه آزاد اسلامی برای تمامی متقاضیان ورود به مقطع دکتری برگزار می‌شود، آن گروه از داوطلبانی که تمایل دارند در آزمون دکتری دانشگاه آزاد ثبت نام کنند، می‌بایست از منابع آزمون برای قبولی آگاهی داشته بانشد، خوشبختانه آزمون ept برای تمامی دانشگاه‌ها به غیز از دانشگاه‌های آزاد معتبر است.

اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید از سهمیه ایثارگران در آزمون ept مطلع شده و سپس از آن استفاده کنید.  در ادامه با ما  همراه باشید تا به صورت کامل و جامع به این موضوع بپردازیم.

 

سهمیه ایثارگران در آزمون ept برای حداقل نمره مشروط و حداقل نمره قابل‌قبول برای دفاع نهایی از پایان‌نامه امتیازات متفاوتی دارد

 

آشنایی با سهمیه ایثارگران در آزمون ept

با توجه به حداقل نمره برای کلیه داوطلبین، آزمون ept به صورت حداقل نمره مشروط برای افرادی که قصد شرکت در آزمون جامع یا به حداقل نمره قابل قبول برای دفاع نهایی از پایان نامه احتیاج دارند، استفاده می‌شود.

سهمیه ایثارگران در آزمون ept برای هرکدام از موارد متشکل از امتیازات مختلفی است، بنابراین هرکدام از داوطلبان با در نظر گرفتن نوع فعالیت و مدت فعالیت، امتیازات متفاواتی خواهند داشت.

با در نظر گرفتن آیین نامه سهمیه ایثارگران در آزمون ept از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران به هیئت رئیسه دانشگاه، برای در نظر گرفتن سهمیه جدا برای خانواده‌های محترم شهدا و ایثارگران لحاظ می‌شود. با توجه به آیین نامه گفته شده، حداقل نمره لازم تعیین می‌شود که با بهره‌گیری از این سهمیه داوطلبین لازم است از حداقل نمره برای قبولی خود استفاده کنند.

برای آشنایی با سامانه ایثار کلیک کنید.

آئین نامه سهمیه ایثارگران در آزمون ept

آزمون ept یکی از آزمون‌هایی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برای کلیه متقاضیان ورود به مقطع دکتری هر ساله برگزار می گردد. آن دسته از داوطلبانی که مایل به ثبت نام در آزمون دکتری دانشگاه آزاد می‌باشند، لازم است از منابع آزمون ها برای قبولی به خوبی آگاه باشند. خوشبختانه مدرک آزمون ept برای سایر دانشگاه‌ها غیر از دانشگاه آزاد نیز معتبر می‌باشد.

آزمون ept با توجه به حداقل نمره برای هر یک از داوطلبان ، به صورت حداقل نمره مشروط برای شرکت در آزمون جامع و همچنین حداقل نمره قابل‌قبول برای دفاع نهایی از پایان‌نامه در نظر گرفته می‌شود. سهمیه ایثارگران در آزمون ept برای هر یک از این موارد شامل امتیازات متفاوتی می باشد. لذا برای هر یک از داوطلبان با توجه به نوع فعالیت و همچنین مدت فعالیت امتیاز متفاوتی خواهند داشت.

با توجه به آئین‌نامه سهمیه ایثارگران در آزمون ept که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به هیئت رئیسه دانشگاه ، مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه جداگانه برای خانواده‌های محترم شهدا ، ایثارگران، ابلاغ شده است، حداقل نمره لازم با توجه به آئین نامه مذکور مشخص گردیده که با استفاده از این سهمیه داوطلبان لازم است از حداقل نمره برای قبولی بهره‌مند گردند.

 

 

سهمیه ایثارگران در آزمون ept به دو صورت و در دو زمان برای داوطلبان آزمون ept محاسبه می گردد.

 

 

نمره قبولی آزمون ept ایثارگران

 

نمره قبولی آزمون ept ایثارگران

 

نمره قبولی آزمون ept ایثارگران همانطور که ذکر گردید به دو صورت است. حداقل نمره مشروط برای دانشجویان شاهد و ایثارگر جهت شرکت در آزمون جامع نمره 28 می باشد. با توجه به این نمره متقاضیان می توانند در آزمون جامع شرکت نمایند و نمره قبولی خود را تا حداقل قبل از جلسه دفاع به حد نصاب لازم دست یابند. مطالعه دقیق منابع آزمون ept جهت قبولی بسیار کمک کننده می باشد.

نمره دیگری که کسب آن برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران در آزمون ept ضروری می باشد، حداقل نمره قابل قبول برای دانشجویان شاهد و ایثارگر جهت دفاع نهایی از رساله می باشد. حداقل نمره قابل قبول برای داوطلبان خانواده های محترم شاهد نمره 35 است. داوطلبان و متقاضیان عزیز لازم است این نمره را حداکثر قبل از دفاع کسب نمایند.

 

تاثیر انواع سهمیه در آزمون ept

براساس بخشنامه‌ایی که منتشر شده است، تمامی ایثارگران عزیز و خانواده‌های ایشان که از سهمیه ایثارگران در آزمون ept برخوردارند می‌توانند با احتساب 10 نمره تخفیف، قادر خواهند بود تا حدنصاب آزمون ای پی تی را بدست آوردند، از سوی دیگر معیار نمره مشروطی نمره 32 (320) و معیار قبولی برای این افراد 40 (400) است.

لذا بهتر است بدانید که نمره این آزمون در گاهی از 1000 نمره و گاها از 100 نمره در نظر گرفته می‌شود، سامانه آزمون ای پی تی به آدرس اینترنتی english.iau.ac.ir/ept نمرات را براساس عددی از 1000 اعلام می‌کند.

 

حد نصاب نمره قبولی در آزمون ای پی تی دانشگاه آزاد با احتساب سهمیه ایثارگران

 

نام آزمون نمره مشروط نمره قبولی نمره مشروط سهمیه ایثارگران نمره قبولی سهمیه ایثارگران
ept 40 50 32 40

 

 

از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به هیئت رئیسه دانشگاه، سهمیه ایثارگران در آزمون ept، مبنی بر در نظر گرفتن سهمیه جداگانه برای خانواده‌های محترم شهدا ، ایثارگران لحاظ شده است.

 

سهمیه بسیج فعال در آزمون ept

 

سهمیه بسیج فعال برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی نقش بسیار پررنگی را ایفا می نماید. با توجه به اینکه نوع فعالیت داوطلبان بسیج متفاوت می باشد، حضور هر یک از داوطلبان با توجه به فعالیت آنان به صورت جمعا و ببا توجه به امتیازات مختلف تعیین می گردد. به همین دلیل بسته به اینکه شما در چه زمانی از جدول زمان بندی ثبت نام آزمون ept شرکت می نمایید لازم است امتیازات شما محاسبه گردد.

یکی از اشتباهاتی که داوطلبان در رابطه با استفاده از سهمیه ایثارگران در آزمون ept دارند، به موضوع عدم مطالعه دقیق در رابطه با آمادگی برای این آزمون باز می گردد. قطعا این میزان سهمیه و یا سهمیه بسیج فعال در آزمون ept برای پذیرش داوطلبان بسیار کمک کننده می باشد اما این بدان معنی نخواهد بود که شما به راحتی و بدون مطالعه دقیق بتوانید در این آزمون پذیرفته شوید.

 

جهت دانلود جزوه تضمینی آزمون زبان eptکلیک کنید.

 

دریافت کد رهگیری ایثارگران برای آزمون ept

 

دریافت کد رهگیری ایثارگران برای آزمون ept

 

میزان تاثیر سهمیه ایثارگران در آزمون ept با توجه به موار مختلف به صورت جداگانه و با توجه به سهمیه های مختلفی تعیین می گردد. بنابراین هر یک از متقاضیان ثبت نام آزمون ept  می توانند با استفاده از تاثیر این سهمیه ،نسبت به کسب اطلاعات دقیق و همچنین نمره مورد نظر اقدام نمایند. آزمون های مختلفی برای دریافت مدرک زبان وجود دارد که یکی از این آزمون ها همان آزمون ept می باشد.

برای دریافت کد رهگیری ایثارگران برای آزمون ept می توانید با شماره های 9099075307 سراسر کشور و 9099075307 ( استان تهران) تماس حاصل نماید. تنها با استفاده از برقراری تماس با متخصصین ایران تحصیل می توانید به راحتی نسبت به دریافت کدهگیری اقدام نمایید. همچنین امکان دریافت کد فعال بسیج با استفاده از سامانه مذکور فراهم گردیده است.

 

کلیه داوطلبین مقطع دکتری دانشگاه آزاد که دارای کد ایثارگری هستند، مشمول استفاده از این سهمیه هستند.

 

 

بخشنامه سهمیه ایثارگران در آزمون ept

 

بخشنامه سهمیه ایثارگران در آزمون ept

چنانچه مایل به شرکت در آزمون دکتری می باشید، لازم است از شهریه دکتری دانشگاه آزاد اطلاع دقیقی حاصل نمایید. یکی از مواردی که با استفاده از آن تاثیر سهمیه مشخص می گردد، بخشنامه سهمیه ایثارگران در آزمون ept می باشد. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که سهمیه ایثارگران در آزمون ept در سال های اخیر برای متقاضیان اعمال شده است.

 

 

 

برای اطلاع از کارنامه کنکور سهمیه ایثارگران وارد لینک شوید.

 

 

برای کسب اطلاع از منابع کارشناسی ارشد بهداشت حرفه ای با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

اخبار پیرامون سهمیه ایثارگران در آزمون ept

  • آیا می دانید نمره قبولی در آزمون EPT چند است؟

براساس جدیدترین بخشنامه‌ایی که برای آزمون ept صادر شده است، حد نصاب قبولی در این آزمون در سال ۱۴۰۳، نمره 50 است. داوطلبین در صورتی که این نمره را در این آزمون کسب کنند، مدرک آن‌ها از اعتبار برخوردار است.

  • سهمیه ایثارگران در آزمون ept

سهمیه‌ایی که برای ایثارگران در این آزمون در نظر گرفته شده است، هرکدام متشکل از امتیازات مختلفی هستند، بنابراین برای هرکدامم از داوطلبین با در نظر گرفتن نوع فعالیت و مدت فعالیت امتیازات متفاوتی هستند.

  • آیا می دانید نمره قبولی در آزمون EPT چند است؟

براساس بخشنامه‌ایی که جدیدا برای سال ۱۴۰۳ منشتر شده است، در این بخشنامه حدنصاب نمره برای متقاضیان نمره 50 است که این حدنصاب برای افرادی که از سهمیه ایثارگری استفاده می‌کنند متفاوت است.

 

در زمان ثبت نام آزمون ept، برای استفاده از سهمیه‌، باید کد رهگیری مربوط به سهمیه را در بخش مربوطه فرم ثبت نام وارد کنید.

 

کاربران گرامی برای دانلود پی دی اف مطالب این صفحه کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

آزمون EPT، به واسطه دانشگاه آزاد اسلامی از سال 1386 برای تمامی دانشجویان و متقاضیان دکتری این دانشگاه در نظر گرفته شده است، نام این آزمون برگرفته از عبارت English Proficiency Test است که برای افرادی است که مدرک بین المللی با نمره مشخص را از سوی دانشگاه دریافت نمی‌کنند. به همین سبب باید نمره قبولی در آزمون ept را به عنوان جایگزین آن نمره برای ورود به دوره دکتری دانشگاه کسب کنند.

در اینجا افرادی که جزو خانواده شهدا و ایثارگران هستند می‌توانند از سهمیه ایثارگران در آزمون ept استفاده کنند، این سهمیه به این افراد کمک می‌کند تا زودتر نمره قبولی این آزمون را کسب کنند.

در صورتی که در خصوص حدنصاب نمره قبولی یا مشروطی این آزمون برای متقاضیان سهمیه ایثارگری ابهام و مشکلی دارید می‌توانید با همکاران و مشاوران ما در ایران تحصیل کمک بگیرید.

4/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بخشنامه سهمیه ایثارگران در آزمون ept برای چه رشته هایی اعمال می گردد؟

در اجرای بخشنامه هیچ تفاوتی بین رشته ها و گروه های آزمایشی مختلف وجود ندارد. هر یک از داوطلبان در تمامی رشته ها می توانند اقدام به ثبت نام نمایند.

تا چه مدتی می توان از سهمیه ایثارگران در آزمون ept استفاده نمود؟

با توجه به اینکه آزمون ept در ماه های مختلفی در سال برگزار می شود، بنابراین امکان استفاده از سهمیه در هر یک از این ازمون ها وجود خواهد داشت.

آیا میزان سهمیه ایثارگران در آزمون ept  در سال های مختلف تغییر خواهد کرد؟

چنانچه قبل از دفاع پایان نامه موفق به کسب نمره قبولی نشویم آیا نمی توانیم در جلسه دفاع حضور یابیم؟

نظرات

304 دیدگاه دربارهٔ «سهمیه ایثارگران در آزمون ept»

  1. Avatar photo کمیل زندی گفت:

    سلام
    سهمیه ept برای من که فرزند جانباز زیر ۲۵ درصد و رزمنده هستم نمی شود؟
    ظاهرا فقط رزمنده است و مشمول فرزندان نمی شود

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      بله.

  2. Avatar photo مهیار گفت:

    سلام نمره قبولی برای فرزند شهید چنده لطفا راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با نمره 41 قبول می شوید.

  3. Avatar photo نسيم گفت:

    سلام ولى من نمرم ٤٠ شد چون فرزند ايثارگر بودم گفتن شامل نميشه يعنى اون سهميه ايثارگر فقط شامل خود رزمنده ميشه

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام بله

  4. Avatar photo م.م گفت:

    سلام من فرزند جانباز ۲۵ درصدم و در آزمون eptاسفند شدم۳۹۰ آیا برای رساله دوباره باید آزمون بدم یا همین نمره قبوله؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      ببینید اخیرین نمره قبولی ۴۰۰ هستش
      ولی باز باید برید صحبت کنید ببینید قبول میکنند یا خیر.

  5. Avatar photo شریفان گفت:

    سلام. من خودم ۶ سال سابقه بسیج فعال دارم و فرزند ایثارگر و جانباز زیر ۲۵ ٪ هستم. پدر مسافرتند و دسترسی به کد ایثارگری ایشون ندارم. برای استفاده از سهمیه در آزمون ept باید چیکار کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حتما باید کد ایثارگری را لحاظ کنید

      1. Avatar photo زهرا گفت:

        سلام من فرزند ایثار گر پنج در صد هستم رتبه ام 6 هزار و شصت شدم آیا دانشگاه دولتی قبول میشم

        1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

          سلام وقت بخیر بصورت صد در صد نمیشه گفت ولی امتیاز خوبی برای پذیرش دارید

  6. Avatar photo اتنا گفت:

    سلام وعرض ادب من ۴۰۱شدم وسهمیه جانبازی پدرم این ترم برای من اعمال شده که ۲۵درصداست ،وشهریه پرداخت نکردم درازمون ای پی تی سهمیه ۲۵درصدرازدم،آیاشامل من میشود؟داخل کارنامه چیزی ندیدم؟وبخش نامه نوشته بعدانتیجه نهایی اعلام میشه،چطوروازکجابایداطلاع پیداکنم ؟ایالازمه به دانشگاه مراجعه کنم یابنیاد؟باسپاس

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام برای بررسی دقیق تر تماس بگیرید

    2. Avatar photo قاسم معارف گفت:

      سلام من ایثارگر هستم کد ایثارگری نگرفتم ولی در برگه ورود به جلسه قید شده بود سهمیه شاهد. نمره۴۱ گرفتم آیا دانشگاه قبول میکنه

      1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

        سلام. خیر متاسفانه مورد قبول نمیباشد و هر گزینه ای که شما تیک زده باشید باید با ارئه ی مدرک باشد.

  7. Avatar photo فیضی گفت:

    دانشگاه ازاد قم .نمره 510 اشتمال را برای دفاع رساله قابل قبول نمی داند میگه 580 باید باشد لطفا راهنمایی فرمایید

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      دوست عزیز دقیقا چه راهنمایی کنیم؟ این جزو قوانین دانشگاه میباشد و باید طبق همین قانون پیش برید.

  8. Avatar photo سینا گفت:

    دوستان عزیز بنده سهمیه ۵درصد ایثارگری داشتم و همه اطلاعات رو درست وارد کردم حتی روی برگه ورود به جلسه هم نوشته بود سهمیه رزمنده
    ولی ازمون زبان شامل حال فرزند ایثارگر نمیشه الان سهمیه من رو زده عادی لطفا اطلاعات غلط ندید فقط خود رزمنده شامل حالش میشه نه بچه هاش

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  9. Avatar photo ز گفت:

    الان لازمه برای دفاع آخر دوبار 42 به بالا بشید از سال وورد به دانشگاه که زبان شرکت کردید هم میگن قبوله وکافی هست دوبار رفته باشید وبالا 42 و اینا شده باشید باز از آموزش دانشکده تون باید بپرسید پس یکبار زیر50 شدن برای سهمیه ازاد بس نیست

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  10. Avatar photo ز گفت:

    طبق قانون ایثارگران باید هشتاد درصد نمره قبولی در اون سال دانشگاه آزاد رو قبول بشن یعنی اگر برای پیش دفاع وجامع 40 هست اونا 32 بشه و برای الان 1402 اگر برای دفاع آخر شده 48 اونا میشه 33 درصد یا 330 نمره از صد. باید بررسی بشه واقعا

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  11. Avatar photo آیناز گفت:

    با سلام واحترام
    سوالی که بنده داشتم از مشاورین محترم اینکه آیا هشتاد درصد نمره زبان 42طبق بخشنامه جدید برای خانواده ایثارگران لحاظ می‌شود ؟؟ یعنی نمره ۳۴،ممنون میشوم پاسخ دهید

    1. Avatar photo rahdar گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شامل میشود.

  12. Avatar photo ضیا گفت:

    الان نمره مشروط واسه ایثارگران یعنی فرزندان جانباز 25 درصد به بالا همسران جانباز و خودجانباز و ازادگان و بچه ها وهمسران اوناو حانواده شهدا باز هشتاد درصد بسه یعنی اگر الان که نمره قبولی مشروط زبان برا ازمون جامع 40 هست واسه ایثارگران با هشتاد درصد اون نمره میشه 32 و ببرید اموزش قبولید برا مجوز جامع و پیش دفاع اما برا قبولی تو پیش دفاع الان نمره قبولی شده 43 چون اگر 42 بشید گفته باید یکبار دیگه بشید42 تا دوتا42 طول تحصیل شده باشید بتونید دفاع کنید امسال و حتی
    دوسال قبل شرکت کرده باشید حسابه پس 43 یکبار بسه فکر کنم و هشتاد درصد 43 همون33 میشه برای ایثارگران طبق بخشنامه امسال1402 که بچه ها پیگیری کنند

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا برای دریافت مشاوره تماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • منابع لیسانس به پزشکی

    منابع لیسانس به پزشکی 1403 {بودجه‌بندی سوالات}

    آشنای با منابع لیسانس به پزشکی بسیار اهمیت دارد. متقاضیانی که علاقه مند هستند در رشته پزشکی به تحصیل بپردازند باید در کنکور تجربی شرکت کنند. لازم به ذکر است بدانید بسیاری از افراد موفق به قبولی در کنکور تجربی...
  • ضرایب دروس آزمون وکالت

    ضرایب دروس آزمون وکالت ۱۴۰۳ + بودجه بندی | ایران تحصیل

    اهمیت هر یک از دروس برای قبولی در آزمون وکالت بسیار متفاوت است. ضرایب دروس آزمون وکالت 1403 با توجه به دروس مختلف متفاوت می باشد. همانطور که می دانید ظرفیت پذیرش در کانون های مختلف متفاوت است. برای انجام...
  • بودجه بندی آزمون وکالت۲

    بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ + جدول فراوانی سوالات | ایران تحصیل

    بودجه بندی آزمون وکالت 1403 در واقع تعیین‌کننده میزان اهمیت مباحث هر کدام از دروس می‌باشد. متقاضیان آزمون قوه قضاییه و آزمون وکالت دادگشتری، می‌توانند با اطلاع بودجه بندی آزمون وکالت ۱۴۰۳ و تعداد سؤالات هر درس، برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته...
  • جزوه آزمون وکالت

    جزوه آزمون وکالت ۱۴۰۳ {دانلود pdf} | ایران تحصیل

    حجم کتاب‌های آزمون وکالت بسیار زیاد می‌باشد و مطالعه آنان وقت زیادی را می‌طلبد. جزوه آزمون وکالت 1403 به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان بر مطالب مهم تسلط یابید. در هر درس تمام نکات مهمی که برای آمادگی...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)