ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون ept سال ۱۴۰۳

ثبت نام آزمون ept
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افرادی که قصد دارند در مقطع دکتری تحصیل کنند حتماً باید مدرک زبان انگلیسی داشته باشند بسیاری از افراد توانایی شرکت در آزمون های تافل یا آیلتس را ندارند به همین دلیل باید به دنبال آزمونی باشند که سطح پایین تر پوشش دهد. این آزمون، EPT نام دارد. لازم به ذکر است بدانید اولویت با آزمون تافل و آیلتس است زیرا اعتبار بسیار زیادی دارند در مرحله بعد باید به سراغ  ثبت نام آزمون ept سال ۱۴۰۳ بروید. این آزمون توسط دانشگاه آزاد برگزار می شود و اعتبار بالایی در داخل کشور دارد.

به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله شما را با مراحل ثبت نام آزمون ept سال ۱۴۰۳ به طور کامل آشنا کنیم. در واقع شما با مطالعه این مقاله در گام اول با سایت ثبت نام ept آشنا می‌شوید و در مرحله بعد هم اطلاعاتی نسبت به زمان ثبت نام آزمون ept ۱۴۰۳ به دست خواهید آورد.

در نهایت بهتر است بدانید در این مقاله نحوه ثبت نام با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش داده می‌شود در نتیجه شما بعد از مطالعه مقاله به راحتی می‌توانید در سایت برای ثبت نام EPT اقدام کنید. اگر قصد دارید ثبت نام در آزمون ept را یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مقاله ما را در وب سایت ایران تحصیل همراهی نمایید.

 

اطلاعیه

داوطلبان مقطع دکتری برای قبولی در مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد باید مدرک زبان معتبر داشته باشند. برای این کار می‌توانند از طریق سامانه آزمون زبان ای پی تی که نشانی آن english.iau.ac.ir/ept می باشد در آزمون EPT شرکت کنند.

 

زمان ثبت نام آزمون ept ۱۴۰۳

در این بخش از مقاله ثبت نام آزمون ept قصد داریم اطلاعاتی را نسبت به زمان ثبت نام آزمون ept ۱۴۰۳ در اختیار شما قرار دهیم. لازم به ذکر است بدانید که این آزمون توسط دانشگاه آزاد حدودا هر ماه یکبار در شهرهای گوناگون برگزار می‌گردد. زمان ثبت نام حدود به یک ماه قبل از برگزاری آزمون مشخص می شود و تمام داوطلبان برای ثبت نام در این آزمون تنها یک هفته فرصت دارند.

شاید بهتر باشد این مسئله را با ذکر یک مثال توضیح دهیم. زمان ثبت نام آزمون ای پی تی در ماه فروردین به طور معمول در اسفند ماه می باشد و این مسئله نسبت به تمام ماه های سال صدق می کند. اگر قصد دارید نسبت به تقویم زمان بندی آزمون‌های ای پی تی در سال ۱۴۰۳ اطلاعات کاملی به دست بیاورید بهتر است بدانید که هر ساله دانشگاه آزاد تقویم زمانی را در وب سایت english.iau.ac.ir/ept اعلام می کند. البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که ممکن است در جدول زمانبندی تغییرات ایجاد شود.

 

زمان ثبت نام آزمون ept ۱۴۰۳

شرایط ثبت نام آزمون EPT

در گام اول بهتر است بدانید که ثبت نام برای آزمون زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی شرایط خاصی ندارد. در واقع تنها کافی است شما دانشجوی مقطع دکتری یا عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد باشید. زیرا در این صورت مجوز برای ثبت نام شما در آزمون ای پی تی صادر می‌شود و می توانید برای ثبت نام اقدام کنید. در نقطه مقابل اگر یکی از این دو شرایط را نداشته باشید امکان ثبت نام برای شما وجود نخواهد داشت.

در ادامه بهتر است ذکر کنیم اگر قصد دارید در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی به تحصیل بپردازید پیشنهاد در آزمون EPT ثبت نام کنید چون بهترین انتخاب برای شما آزمون ای پی تی است چون سطح پایین تری نسبت به تافل و آیلتس دارد. به همین دلیل برای شرکت در مقطع دکتری دانشگاه آزاد نیاز نیست به سراغ آزمون تافل، آیلتس و غیره بروید. البته برای ثبت نام در دانشگاه سراسری شرکت در آزمون زبان انگلیسی ای پی تی به کار شما نمی آید چون این آزمون تنها در دانشگاه آزاد معتبر است.

 

برای کسب اطلاعات نسبت به دفترچه انتخاب رشته دکتری دانشگاه آزاد بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید

 

نمره آزمون EPT به چه صورت است؟

آزمون زبان ept همچون تمام آزمون های معتبر زبان انگلیسی اعم از آزمون های داخلی و خارجی دارای نمره قبولی و مشروطی می‌باشد. توجه داشته باشید افراد عادی که سهمیه شاهد، ایثارگر و غیره ندارند با دریافت نمره ۵۰ در این آزمون قبول می‌شوند و اگر داوطلب نمره ای زیر ۵۰ دریافت کند مطمئنا مشروط می‌گردد.

اما این مسئله در مورد افرادی که دارای سهمیه شاهد، ایثارگر و غیره هستند متفاوت است. زیرا این دسته از افراد با نمره ۴۰ قبول می‌شوند و اگر نمره ای زیر 35 الی 40 دریافت کنند مشروط خواهد شد. در انتها بهتر است ذکر کنیم حداکثر نمره ای که میتوان در آزمون ای پی تی دریافت کرد ۱۰۰ می باشد. این آزمون به هیچ وجه نمره منفی ندارد در نتیجه اگر شما به سوالات به صورت اشتباه پاسخ دهید با نمره منفی مواجه نخواهید شد.

 

 

اطلاعیه

متقاضیانی که قصد داشتن در آزمون زبان انگلیسی EPT شرکت کنند، اما به دلایلی نتوانستند در این ازمون ثبت نام کنند می توانند در آزمون MSRT که زیر نظر وزارت علوم می باشد شرکت کنند.

 

نحوه ثبت نام آزمون EPT

در این بخش از مقاله قصد داریم نحوه ثبت نام در آزمون EPT را به صورت کامل با استفاده از متن و تصویر به شما آموزش دهیم. لازم به ذکر است بدانید تمام مراحل به صورت کامل و بدون هیچ کم و کاستی به شما آموزش خواهیم داد در نتیجه اگر شما به این بخش از مقاله دقت کنید مطمئناً می‌توانید ثبت نام را انجام دهید.

 

  • وارد وب سایت شوید

در گام اول باید وارد سایت english.iau.ac.ir شوید. زمانی که وارد این وب سایت می شوید با صفحه ای مشابه با تصویر زیر مواجه خواهید شد که در این قسمت باید بر روی گزینه ثبت نام آزمون EPT کلیک کنید که در تصویر زیر با عدد 1 نشانه گذاری شده است.

 

وارد وب سایت شوید

  • وارد کردن کد دانشجویی

در این قسمت از کار باید کد دانشجویی خود را به همراه کد امنیتی وارد کنید. لازم به ذکر است بدانید این وب سایت به حروف کوچک و بزرگ حساس است. در نتیجه در هنگام وارد کردن کد امنیتی به این مسئله توجه ویژه ای داشته باشید. در مرحله بعد باید بر روی دکمه ورود به مرحله ثبت نام کلیک نمایید.

 

وارد کردن کد دانشجویی

 

  • تکمیل فرم اطلاعات

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید در این قسمت از ثبت نام آزمون ept باید فرم اطلاعات را تکمیل کنید. توجه داشته باشید تکمیل کردن بخش های که دارای ستاره قرمز هستند اجباری می باشد و تکمیل مابقی فیلدها اختیاری است.

 

تکمیل فرم اطلاعات

 

  • مشخص کردن نوع سهمیه

همانطور که میدانید سهمیه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است برای مثال اگر سهمیه ایثارگری، شاهد و غیره نداشته باشید باید نمره 500 بیاورید تا بتوانید قبول شوید اما نمره قبولی برای افرادی که دارای سهمیه هستند 400 می‌باشد.

به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورت داشتن سهمیه (عادی، رزمنده، جهادگر، آزاده یا همسر یا فرزند، جانباز، همسر و یا فرزند جانباز 25 درصد به بالا و شاهد را به همراه اطلاعات تماس و اطلاعات تحصیلی) وارد کنید. زمانی که به مرحله بعد رفتید باید کد امنیتی را وارد کرده و بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.

 

مشخص کردن نوع سهمیه

 

مرحله نهایی ثبت نام در آزمون ای پی تی

در مرحله پایانی باید ابتدا حوزه امتحانی را مشخص کنید و در مرحله بعد به سراغ  تایید نهایی، ثبت نام و پرداخت نهایی بروید این نکته را در نظر داشته باشید برای تایید نهایی و پرداخت تنها 30 دقیقه زمان خواهید داشت.

 

 اطلاعیه

مدرک زبان دانشگاه آزاد فقط در واحدهای دانشگاه آزاد معتبر می باشد در نتیجه اگر قصد دارید در دانشگاه های سراسری یا دانشگاه های خارج از کشور اعتباری ندارد.

 

اخبار پیرامون ثبت نام آزمون ept

مطابق با آخرین خبر تقسیم بندی سوالات آزمون (واژگان شامل ۲۵ سؤال تستی، دستور زبان شامل ۴۰ سؤال تستی، درک مطلب شامل 35 سوال) می باشد.

دانشجویان دانشگاه ازاد خارج از کشور میتوانند در آزمون EPT شرکت کنند.

برای کسب اطلاعات نسبت بهثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب

مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کاملی نسبت به ثبت نام آزمون ept سال ۱۴۰۳ در اختیار نداشته اید اما در حال حاضر از زمان ثبت نام آزمون ept ۱۴۰۳ مطلع هستید و میدانید که ثبت نام در این آزمون چه شرایطی نیاز دارد. از سوی دیگر اطلاعاتی را نسبت به نمره های قبولی و نداشتن نمره منفی این آزمون به دست آورده اید.

در ادامه بهتر است بدانید که ما نحوه ثبت نام آزمون ای پی تی را به صورت متن و تصویر در اختیار شما قرار دادیم تا شما بتوانید با طی کردن مراحل به ساده ترین شکل ممکن در آزمون ept ثبت نام کنید. در نهایت امیدواریم محتویات موجود در این مقاله بتواند در هنگام ثبت نام آزمون ept شما را یاری کند.

برای دانلود فایل PDF ثبت نام آزمون ept سال ۱۴۰۳ بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تعداد دفعات شرکت در آزمون زبان EPT دانشگاه آزاد محدودیت دارد؟

این سوال توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود زیرا فکر می کنند برای شرکت در آزمون زبان دانشگاه آزاد محدودیت وجود دارد. اما بهتر است بدانید که هیچ محدودیتی برای شرکت در این آزمون وجود ندارد و شما به راحتی می توانید در تمام آزمون هایی که در طول سال توسط دانشگاه آزاد برگزار می‌شود شرکت کنید.

 آیا مدرک آزمون زبان EPT بدر دانشگاه های دولتی هم معتبر است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر، زیرا این زبان تنها مختص به دانشجویان مقطع دکتری و هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی است. در نتیجه اگر قصد دارید در دانشگاه های سراسری تحصیل کنید باید به سراغ آزمون هایی همچون تافل، آیلتس و غیره بروید.

داشتن سهمیه ایثارگران در آزمون ept چقدر موثر است؟

نمره قبولی برای افرادی که دارای سهمیه ایثارگر هستند ۴۰ می باشد و ۱۰ نمره نسبت به افراد معمولی تفاوت دارد. البته این مسئله به صورت کامل در داخل محتوا مورد بررسی قرار گرفته است.

نظرات

3 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام آزمون ept سال ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo امید گفت:

    سلام. برادر شهید هستم. نمره ept من ۴۱۰ شده ولی در موقع ثبت نام سهمیه نزدم یعنی عنوان برادر شهید نداشت. اگه نامه از بنیاد شهید ارائه کنم آیا قبول محسوب می شوم. لطفا راهنمایی بفرمایید. ممنونم

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام نمره قبولی برای ایثارگران 400 و مشروطی 320 طبق ثبت نام ازمون eptساذل 1401

  2. Avatar photo ملیکا سهراب گفت:

    ممنون با خوندن این مقاله خیلی بهم کمک کردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سامانه مای مدیو my.medu.ir

    سامانه مای مدیو my.medu.ir + ورود خدمات آموزش و پرورش

    my medu.ir سامانه اصلی خدمات الکترونیک آموزش و پرورش یا همان مای مدیو است که برای استفاده ساده‌تر و خدمات مجازی متمرکز در زمینه آموزش و تحصیل دانش‌آموزان راه‌اندازی شده و در دسترس قرار گرفته است. در سایت مای مدیو...
  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)