ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

رشته اتاق عمل بدون کنکور ۱۴۰۳ + شرایط جدید | ایران تحصیل

رشته اتاق عمل بدون کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته اتاق عمل یکی از پر متقاضی ترین رشته های پیراپزشکی گروه آزمایشی علوم تجربی می باشد که سالانه داوطلبان بسیاری برای ثبت نام و تحصیل در این رشته تلاش می کنند و به دنبال راه های قبولی تضمینی در آن هستند. از این رو در این مقاله به طور کامل به شرح این رشته خواهیم پرداخت و در مورد رشته اتاق عمل بدون کنکور نیز صحبت خواهیم کرد.

البته باید توجه داشته باشید که امکان تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور در حال حاضر در کشورمان وجود ندارد و تنها در بازه زمانی سال 1394 الی 1397 این امکان برای داوطلبان فراهم شده بود که پس از آن نیز مجددا لغو شد. بنابراین هم اکنون تنها امکان تحصیل در این رشته از طریق شرکت در کنکور سراسری ممکن می باشد. به همین علت در ادامه این مقاله به بررسی کامل رشته اتاق عمل خواهیم پرداخت پس پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کرده و در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به راهنمایی های بیشتر با مشاوران ما در مجموعه ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

 

 توجه📢  توجه📢

 به اطلاع کلیه داوطلبان محترم می رسانیم، سازمان سنجش و آموزش کشور در سال ۱۴۰۳  اطلاعیه ای مبنی بر پذیرش دانشجو در رشته های پزشکی و پیراپزشکی براساس سوابق تحصیلی منتشر نکرده است و پذیرش دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی به هیچ عنوان به صورت بدون کنکور قابل انجام نخواهد بود و مقاله ارائه شده در خصوص دفترچه سال 94 ، 96 و 97 می باشد.

معرفی کامل رشته اتاق عمل

یکی از رشته‌ هایی که نزد داوطلبین تجربی محبوبیت زیادی دارد، رشته اتاق عمل است. دانشجویان این رشته با انواع ابزارها و فناوری های مربوط به اتاق عمل و جراحی آشنا می‌ شوند و در عین حال می‌ آموزند که چگونه از بیمار قبل، بعد و در حین عمل مراقبت نمایند. همچنین فارغ التحصیلان این رشته همراه با تیم پزشکی در اتاق عمل حضور دارند و در بخش‌ های اتاق عمل بیمارستان ها به پزشکان در انجام عمل های جراحی کمک می‌ کنند.

هدف از ایجاد رشته اتاق عمل تربیت نیروی متخصص و متعهد است که بتواند به‌ صورت حرفه‌ ای و اصولی انجام وظیفه نماید. این افراد با به روز ترین اصول و قوانین اتاق عمل و تخصصی ترین فناوری های جراحی آشنا می شوند و در رابطه با نحوه بند آوردن خونریزی، اصول صحیح قرار گرفتن بیمار با توجه به محل جراحی، استریل و ضدعفونی کردن وسایل جراحی نیز اطلاعات تخصصی به دست می آورند.

البته کارشناس اتاق عمل در برخی از جراحی های حساس و اورژانسی، به بیمار نزدیک نمی شود و تنها ملزومات اتاق عمل را فراهم می کند.  علاوه بر این امکان ادامه تحصیل با توجه به رتبه قبولی اتاق عمل تا مقطع دکتری در کشور عزیزمان ایران و همچنین کشورهای خارجی وجود دارد.

معرفی کامل رشته اتاق عمل

 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته هوشبری بدون کنکور کلیک کنید.

بررسی دروس رشته اتاق عمل 

در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل به صورت کلی 130 واحد وجود دارد که از این تعداد، 22 واحد دروس عمومی، 74 واحد دروس پایه و تخصصی، 18 واحد کارآموزی و 16 واحد کارآموزی در عرصه اتاق عمل می باشند.

بهتر است پیش از انتخاب رشته اتاق عمل در رابطه با دروس این رشته تحقیق کرده و از متناسب بودن آن ها را با روحیه، توانایی و مهارت های خود مطمئن شوید. فراموش نکنید که در نهایت در شغلی موفق خواهید بود که به آن علاقه داشته و استعداد و مهارت کافی را داشته باشید. در جداول زیر لیستی از دروس پایه، تخصصی و کارآموزی رشته اتاق عمل را در مقطع کارشناسی ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

دروس پایه و تخصصی رشته اتاق عمل – مقطع کارشناسی
تشریح فیزیولوژی بیوشیمی باکتریولوژی و انگل شناسی
آسیب شناسی و بافت شناسی خون شناسی و انتقال خون ایمونولوژی آمار حیاتی
روش تحقیق در اتاق عمل فناوری اطلاعات در اتاق عمل فیزیک پزشکی و الکتریسیته و رباتیم و کاربرد آن در اتاق عمل روان شناسی عمومی
داروشناسی اصطلاحات پزشکی زبان تخصصی بهداشت روان در اتاق عمل
بهداشت در اتاق عمل اصول و فنون مهارت های بالینی اصول و فنون عملکرد فرد سیار و اسکراب تغذیه در جراحی
اصول استیریلیزاسیون و ضدعفونی آشنایی با وسایل و تجهیزات اتاق عمل مقدمه ای بر تکنولوژی اتاق عمل آشنایی با بیماری های داخلی و مراقبت های آن
تکنولوژی اتاق عمل – گوارش و غدد و مراقبت های آن تکنولوژی اتاق عمل زنان و اورولوژی (ادراری – تناسلی) و مراقبت های آن تکنولوژی اتاق عمل توراکس، قلب و عروق و مراقبت های آن تکنولوژی اتاق عمل اعصاب و مراقبت های آن
تکنولوژی اتاق عمل ارتوپدی و مراقبت های آن تکنولوژی اتاق عمل ENT، فک و صورت، دهان و دندان و مراقبت ها آن تکنولوژی اتاق عمل اطفال و نوزادان و مراقبت های آن تکنولوژی اتاق عمل چشم و مراقبت های آن
تکنولوژی اتاق عمل ترمیمی، پلاستیک، پوست و سوختگی و مراقبت های آن تکنولوژی اتاق عمل در اورژانس، تروما و بحران ها و حوادث غیر مترقبه و مراقبت های آن بیهوشی و مراقبت های آن آشنایی با کلیات تصاویر رادیولوژی رایج در اتاق عمل
روش های احیای قلبی ریوی و اصول مراقبت های آن اصول مراقبت در اتاق بیهوشی فوریت های پزشکی مدیریت در اتاق عمل
اخلاق حرفه ای در اتاق عمل

 

واحد های کارآموزی اتاق عمل – مقطع کارشناسی
کارآموزی مهارت های بالینی کارآموزی رفتار در اتاق عمل کارآموزی بخش استریل مرکزی کارآموزی اصول و فنون عملکرد فرد سیار
کارآموزی تکنیک اتاق عمل کارآموزی روش های احیای قلبی ریوی کارآموزی اصول مراقبت در اتاق بهبودی کارآموزی در اتاق عمل اورژانس
کارآموزی مدیریت در اتاق عمل

دروس کارآموزی عرصه –  کارشناسی رشته اتاق عمل
کارآموزی در عرصه اورولوژی (ادراری ـ تناسلی) اتاق عمل جراحی پلاستیک و ترمیمی کارآموزی در عرصه ارتوپدی کارآموزی در عرصه جراحی گوارش و غدد
کارآموزی در عرصه توراکس کارآموزی در عرصه فک و صورت کارآموزی در عرصه قلب و عروق کارآموزی در عرصه ENT
کارآموزی در عرصه اطفال کارآموزی در عرصه اتاق عمل اعصاب کارآموزی در عرصه چشم کارآموزی در عرصه زنان
کار آموزی در عرصه در یک حیطه جراحی (انتخابی)

 

رشته اتاق عمل تضمینی بدون کنکور

 

شرایط پذیرش رشته اتاق عمل بدون کنکور

به دلیل متقاضی زیادی که در رشته تجربی وجود دارد بسیاری از افرادی که در کنکور این رشته موفق عمل نمی کنند به دنبال ورود به رشته های بدون کنکور پزشکی و پیراپزشکی هستند، یکی از این رشته ها رشته اتاق عمل بدون کنکور می باشد.

در بسیاری از رشته های شاخه های نظری ما شاهد وجود دانشگاه هایی با پذیرش بدون کنکور و تنها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب هستیم و این موضوع با پدید آمدن دانشگاه های پردیس بین الملل در مورد رشته تجربی هم صدق می کرد اما با گذشت چندین سال، شرایط دچار تغییر شد و حقیقتی که باید در مورد شرایط فعلی و امروزی به آن پرداخت عدم امکان پذیر بودن ثبت نام رشته های پیراپزشکی به صورت بدون کنکور است.

توجه به نکات زیر نیز حائز اهمیت است چرا که لازم است بدانید حتی در شرایطی که امکان تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور فراهم بود نیز تمامی متقاضیان به دلیل وجود محدودیت نمی توانستند در این رشته ثبت نام کنند. محدودیت و شرایط در نظر گرفته شده برای متقاضیان ثبت نام در رشته های بدون کنکور عبارتند از:

🔸 حداقل سن مجاز داوطلبان 18 و حداکثر 25 (حداکثر سن داوطلبانی که دوره سربازی خود را سپری کرده اند 27 سال تمام می باشد.)

🔸 حداقل معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی با نمره 16 (معدل داوطلب باید به حد نصاب اعلامی توسط دانشگاه پذیرنده نیز رسیده باشد.)

🔸 انجام تعهد خدمت به مدت سه برابر طول تحصیل پس از فارغ التحصیلی

🔸بومی بودن در مناطق محروم شامل این مصوبه 

پس همانطور که مشاهده کردید چنانچه داوطلبان ساکن شهرهای غیر محروم بودند و بومی آن مناطق نیز محسوب نمی شدند، همچنان می بایست برای تحصیل در این رشته ها در کنکور سراسری شرکت کرده و رتبه مورد نیاز برای قبولی را کسب می کردند.

تحصیل در رشته اتاق عمل بدون آزمون در سال های گذشته

اصلی ترین راهی که برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد در رشته اتاق عمل بدون آزمون در سال های گذشته وجود داشت دانشگاه های پردیس بین الملل بودند، این دانشگاه ها با هدف جذب دانشجوی خارجی شروع به فعالیت کردند و دانشجوهای ایرانی علاقه مند هم فرصت را غنیمت شمردند.

در حال حاضر به دلیل عدم موفقیت دانشگاه های پردیس بین الملل در جذب دانشجوی خارجی و توقف فعالیت آن ها راهی به غیر از شرکت در کنکور سراسری برای داوطلبان باقی نمی ماند، مگر اینکه فرد به ثبت نام در دانشگاه های آزاد خارج از کشور اقدام نماید که برای اینکار می بایست هزینه زیادی پرداخت کند.

 

💣 تذکر ویژه💣

پذیرش در رشته اتاق عمل در سال های جاری تنها از طریق شرکت در کنکور سراسری امکان پذیر است.

تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور

پس از اعلام نتایج کنکور سراسری چنانچه موفق به کسب نمره قبولی برای تحصیل در این رشته نشده اید و نیز قصد شرکت مجدد در کنکور سراسری را نداشته باشید، می توانید از گزینه تحصیل در خارج از کشور استفاده کنید. لازم به ذکر است که امکان ثبت نام در رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور فراهم می باشد و داوطلبان می توانند بدون تحمل استرس و اضطراب کنکور مجدد تحصیل خود را در خارج از کشور آغاز نمایند. از جمله بهترین کشورهای خارجی برای تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور نیز می توان به نروژ، آلمان،ترکیه، انگلیس، آمریکا و سوئد اشاره کرد.

شرایط تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور

همانطور که گفتیم امکان تحصیل در رشته اتاق عمل برای علاقمندان به تحصیل در کشورهای خارجی ممکن می باشد اما برای این کار داوطلبان نیازمند داشتن شرایطی هستند که از جمله مهمترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

🔸 داشتن سن 18 تا 25 سال

🔸 داشتن دیپلم با معدل بالا

🔸 داشتن مدرک پیش دانشگاهی

🔸 داشتن مدرک زبان کشور مورد تحصیل

🔸 داشتن مقاله معتبر یا کسب رتبه در پژوهش های علمی

🔸 داشتن تمکن مالی برای پرداخت شهریه دانشگاه

قبولی تضمینی در رشته های پزشکی بدون کنکور

مدارک لازم برای تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور

به صورت کلی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی در رشته اتاق عمل به صورت بدون آزمون شامل موارد زیر است:

🔹 مدارک تحصیلی 12 ساله در ایران و داشتن مدرک دیپلم

🔹 پر کردن انگیزه‌ نامه برای ورود به دانشگاه کشور مورد نظر

🔹 دارا بودن مدرک زبان انگلیسی (آیلتس یا تافل)

🔹 ارائه رزومه پژوهشی، فعالیت‌ های اجتماعی و مهارتی 

🔹 گواهی اثبات تمکن مالی و گردش حساب بانکی

🔹 اصل و ترجمه پاسپورت به همراه کپی آن ها

🔹 داشتن کارت معافیت یا اتمام سربازی

🔹 موفقیت در مصاحبه ورودی دانشگاه

هزینه تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور

همانطور که می دانید ورود به دانشگاه های خارج از کشور و زندگی در یک کشور خارجی در طول مدت تحصیل هزینه های به خصوصی خواهد داشت که داوطلبان تحصیل در هر کشور می بایست پیش از اقدام از آن ها اطلاع داشته باشند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل بدون کنکور و در خارج از کشور (بسته به کالج، دانشگاه و یا موسسه ی مقصد) می بایست محصل ۵۰۰ ساعت آموزش را پشت سر بگذارد که ممکن است بین یک تا چهار سال زمان ببرد. همچنین هزینه سالانه تحصیل نیز از ۱۳,۵۰۰ تا ۲۴,۰۰۰ دلار متغیر خواهد بود.

ارزان تری کشوری که تحصیل در آن برای علاقه مندان به رشته اتاق عمل امکان پذیر است ترکیه می باشد، قیمت مناسب ارز این کشور موجب شده تا افراد ایرانی با هزینه مناسب تری بتوانند در این کشور تحصیل کنند.

کشور انگلیس هم با حداقل هزینه ۸۵ هزار پوند بالاترین هزینه تحصیلی در این رشته را دارد و به قطع که اعتبار مدرک دریافتی از انگلیس به مراتب از ترکیه بیشتر می باشد. هزینه تحصیل برای مقطع کارشناسی ارشد این رشته نیز به طور میانگین ۲۰ الی ۲۵ هزار دلار خواهد بود.

شرایط تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور

 

🔔 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پرستاری بدون کنکور کلیک کنید.🔔 

ثبت نام اتاق عمل بدون کنکور در دانشگاه علمی و کاربردی

یکی از رشته هایی که مشابه اتاق عمل می باشد و علاقه مندان می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری در آن ثبت نام کرده و تحصیل نمایند تحت عنوان مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل در دانشگاه علمی کاربردی وجود دارد. همچنین به دلیل شباهت زیاد این رشته با رشته اتاق عمل، گاهی بعضی از داوطلبان دچار اشتباه شده و فکر می کنند رشته مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل همان رشته اتاق عمل می باشد درصورتیکه این طور نیست و این دو رشته متفاوت از یکدیگر هستند.

لازم به ذکر است این رشته به صورت بدون کنکور در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می شود بنابراین در صورتیکه علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری نیستید یا رتبه قبولی کافی را کسب نکرده اید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم در این رشته ثبت‌نام و تحصیل نمایید.

📢 اطلاعیه 📢 

رشته مهندسی فناوری تجهیزات پزشکی – اتاق عمل در دو مقطع کاردانی و کارشناسی و با توجه به سوابق تحصیلی داوطلبان در دانشگاه های علمی کاربردی به پذیرش دانشجو می پردازد.

ثبت نام اتاق عمل بدون کنکور در دانشگاه علمی و کاربردی

داوطلبان با تحصیل در رشته مهندسی فناوری تجهيزات پزشكی – اتاق عمل، قابليت و مهارت های لازم را برای نگهداری، كالیبراسیون، تشخيص و برطرف كردن ایراد و مشکلات تجهيزات اصلی اتاق عمل كسب می کنند. این مهندسان در بخش های اتاق عمل، ارتباط مناسبی را ميان تجهيزات پزشكی و كادر درمانی به وجود می آورند.
 مهندسان فناوری تجهيزات پزشكی – اتاق عمل می توانند در بخش های مختلفی از مراکز، بیمارستان ها و شرکت های مشغول به کار شوند. بازار کار این افراد عبارت است از:

كلیه اتاق عمل های عمومی و تخصصی، بیمارستانی و مراكز درمانی

شركت های تولید كننده، وارد كننده و خدمات دهنده تجهیزات اتاق عمل

مسئول فنی، مهندسی نصب، نگهداری و تعمیرات تجهیزات پزشکی اتاق عمل

کارشناس خدمات پس از فروش شرکت های وارد کننده تجهیزات اتاق عمل

مشاوره فنی انتخاب و خرید تجهیزات پزشکی اتاق عمل

مدت دوره تحصیلی رشته اتاق عمل بدون کنکور

چنانچه در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل بدون کنکور امکان پذیرش وجود داشته باشد مانند همه رشته‌ های کارشناسی 4 سال و یا نهایتا 5 سال به طول می‌ انجامد تا شما در رشته اتاق عمل بدون آزمون فارغ التحصیل شوید. تعداد واحد هایی که باید در رشته اتاق عمل بدون کنکور بگذرانید همانند رشته های با آزمون تعداد واحد های عمومی و تخصصی می‌ باشند.

🔔 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته پزشکی بدون کنکور کلیک نمایید. 🔔 

بازار کار و درآمد رشته اتاق عمل

آینده شغلی رشته اتاق عمل را می توان خوب ارزیابی کرد. ذکر این نکته برای داوطلبانی که قصد شرکت در اتاق عمل بدون آزمون را دارند ضروری است؛ فرقی نمی‌ کند شما در رشته اتاق عمل بی آزمون و یا با آزمون دانشگاه‌ ها پذیرفته شده باشید. شما می‌ توانید پس از دریافت مدرک کارشناسی خود در رشته اتاق عمل، در بیمارستان‌ها و یا مراکز سیار بهداشتی مشغول به کار شوید. همچنین امکان اشتغال برای فارغ التحصیلان رشته اتاق عمل در بیمارستان ها، درمانگاه ها، اورژانس، بخش های جراحی، اتاق عمل، ریکاوری، مراکز آندوسکوپی و رادیولوژی وجود دارد.

با توجه به این که فرد چه میزان مهارت، تخصص و توانمندی هایی در این رشته دارد و دارای چه میزان سابقه کاری است، حقوق متفاوتی را دریافت خواهد کرد. به طور معمول میزان حقوق ماهانه این افراد حداقل 3 تا 7 میلیون تومان خواهد بود. 

وظایف کارشناس اتاق عمل

وظایف کارشناسان اتاق عمل

برای داشتن آینده شغلی موفق لازم است تا با وظایف کارشناس اتاق عمل آشنا شوید و بدانید که لازم است چه مهارت هایی داشته باشید تا بتوانید در این رشته به یک کارشناس متخصص و حرفه ای تبدیل شوید. وظایف یک کارشناس اتاق عمل عبارتند از:

  • یک کارشناس اتاق عمل باید دستورات کار را از سرپرست خود دریافت کند، لوازم و ابزار جراحی را چک کرده و از وجودشان اطمینان حاصل نماید.
  • یک کارشناس اتاق عمل لوازم جراحی را طبق لیست آماده می کند.
  • پیش از عمل لازم است تا اطلاعات مربوطه به بیمار داده شود و او را برای جراحی آماده کرد. این وظیفه به عهده کارشناس اتاق عمل می باشد.
  • سالم بودن ابزار و دستگاه های اتاق عمل اهمیت بالایی دارد تا پزشک بداند که آن ابزارها کارایی لازم را حین جراحی خواهند داشت یا خیر. وظیفه بررسی این دستگاه و ابزار و ارائه گزارش در زمانی که هر کدام دچار مشکل و یا خرابی باشند، به عهده کارشناس اتاق عمل است. 
  • اتاق عمل محیطی بسیار پاکیزه و استریلیزه می باشد تا بیمار دچار عفونت نگردد. استریلیزه کردن وسایل جراحی با روش های مخصوص نیز به عهده کارشناس اتاق عمل است. 
  • انتقال نمونه های آزمایشگاه با حفظ و مراقبت ویژه، به آزمایشگاه 
  • کمک به پانسمان نهایی و استریل بیمار نیز از وظایف یک کارشناس اتاق عمل است.
  • کارشناس اتاق عمل، اتاق عمل را به لحاظ روشنایی، درجه حرارت و رطوبت، ایمنی و سیستم برق رسانی کنترل می کند.
  • کارشناس بیمار را در پوزیشن صحیحی برای عمل قرار می دهد.
  • کامل بودن مدارک پزشکی بیمار اهمیت بسیاری دارد و کارشناس می بایست پیش از جراحی پرونده بیمار را کنترل کند.
  • در روند هموستازی به جراح کمک می کند تا خونریزی بیماری بند آید. 
  • بیماران را به اتاق ریکاوری منتقل می کند.
  • کارشناس اتاق عمل می بایست از روند جراحی گزارشی کامل ارائه دهد.

 

🔔 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته های بدون کنکور تجربی کلیک کنید. 🔔

دانشگاه های ارائه دهنده رشته اتاق عمل

در این قسمت از مقاله لیست کاملی را از دانشگاه های ارائه دهنده رشته اتاق عمل ارائه داده ایم. پس از قبولی درکنکور سراسری می توانید یکی از دانشگاه های بیان شده در لیست زیر را انتخاب کرده و تحصیلات خود را آغاز نمایید.

دانشگاه شاهد تهران دانشگاه علوم پزشکی اراک دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاه علوم پزشکی ایران
دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران دانشگاه علوم پزشکی البرز – کرج دانشگاه علوم پزشکی ایلام دانشگاه علوم پزشکی بابل دانشگاه علوم پزشکی بم دانشگاه علوم پزشکی بندرعباس
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دانشگاه علوم پزشکی بیرجند دانشگاه علوم پزشکی تبریز دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه دانشگاه علوم پزشکی تهران دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور – اهواز
دانشگاه علوم پزشکی جهرم دانشگاه علوم پزشکی جیرفت دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی – بجنورد دانشگاه علوم پزشکی دزفول دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی زابل
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دانشگاه علوم پزشکی زنجان دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران دانشگاه علوم پزشکی شیراز دانشگاه علوم پزشکی فسا دانشگاه علوم پزشکی قزوین دانشگاه علوم پزشکی قم دانشگاه علوم پزشکی کاشان
دانشگاه علوم پزشکی کردستان – سنندج دانشگاه علوم پزشکی کرمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی گیلان – رشت دانشگاه علوم پزشکی گناباد دانشگاه علوم پزشکی گلستان – گرگان
دانشگاه علوم پزشکی لرستان – خرم آباد دانشگاه علوم پزشکی مازندران – ساری دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشگاه علوم پزشکی همدان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دانشگاه علوم پزشکی یزد
دانشگاه علوم پزشکی آبادان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر دانشگاه علوم پزشکی بهبهان دانشگاه علوم پزشکی خمین دانشگاه علوم پزشکی خوی دانشگاه علوم پزشکی ساوه
دانشگاه علوم پزشکی شوشتر دانشگاه علوم پزشکی گراش دانشگاه علوم پزشکی لارستان دانشگاه علوم پزشکی مراغه دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

 

تحصیل در مقاطع بالاتر رشته اتاق عمل

همانطور که پیش تر مطالعه کردید، برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته اتاق عمل نیازمند شرکت در کنکور سراسری خواهید بود و در حال حاضر امکان تحصیل رشته اتاق عمل بدون کنکور وجود ندارد. به همین طریق برای تحصیل در مقاطع بالاتر رشته اتاق عمل نیز، نیازمند شرکت در کنکور سراسری و کسب رتبه قبولی خواهید بود.

با توجه به اینکه تقریبا این رشته در ایران جدید می باشد، گرایش های کمتری برای مقاطع بالاتر آن (کارشناسی ارشد، دکتری) ارائه شده است. حتی در سال های اولیه گرایشی برای تحصیل در آن وجود نداشت و به مرور زمان تعداد گرایش های این رشته افزایش پیدا کرد. در حال حاضر نیز امکان ادامه تحصیل در رشته اتاق عمل در کشور وجود دارد. در جدول زیر می توانید گرایش های مقطع ارشد و دکتری رشته اتاق عمل را مشاهده کنید. 

گرایش های اتاق عمل در مقاطع تحصیلات تکمیلی

گرایش های رشته اتاق عمل در مقاطع تحصیلات تکمیلی
کارشناسی ارشد
اتاق عمل تکنولوژی گردش خون
ارگونومی فیزیولوژی
دکتری
آموزش پزشکی پزشکی مولکولی
بهداشت حرفه ای علوم اعصاب
ارگونومی علوم بیومدیکال مقایسه ای
کار درمانی علوم تغذیه
مهندسی پزشک (بیوالکتریک) علوم سلولی کاربردی
مهندسی پزشکی (رباتیک پزشکی) فیزیولوژی
نانو فناوری پزشکی فیزیولوژی ورزشی
بیولوژی تولید مثل مطالعات اعتیاد
مهندسی بافت

 

توجه داشته باشید که گرایش های ارائه شده در مقطع دکتری به این علت از تعداد گرایش های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد بیشتر است که گرایش های مقطع دکتری فقط مختص رشته اتاق عمل نمی باشد. این جمله به این معنا است که ممکن است سایر داوطلبان رشته های پیراپزشکی نیز برای تحصیل در مقطع دکتری این گرایش ها را انتخاب نمایند.

🔔 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروسازی بدون کنکور کلیک نمایید. 🔔 

اخبار پیرامون رشته اتاق عمل

✅ اختصاص ۵ درصد سهمیه بهیاری‌ ها به رشته‌ های اتاق عمل و هوشبری

دکتر منصور کبگانیان، قائم مقام و دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، در گزارش جلسه ۱۶۵ شورای ستاد راهبری و اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: این جلسه در خصوص بحث اهمیت مصوبه افزایش ظرفیت دستیار تخصصی پزشکی بود.

کبگانیان در خصوص مصوبه‌ ای در مورد بهیار ها گفت: پیش از این در برخی استان‌ های محروم، در رشته‌ های پرستاری مصوبه‌ ای داشتیم. در ارتباط با رشته‌ های اتاق عمل و هوشبری نیز چون نیاز بیشتری در مناطق محروم وجود دارد، با درخواست وزارت بهداشت و چند دستگاه دیگر، ۵ درصد سهمیه بهیاری‌ ها به اتاق عمل و هوشبری اختصاص پیدا خواهد کرد.

✅ افزایش دانشجویان در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی مورد تاکید دولت است.

آیت‌ الله رئیسی با مهم توصیف کردن مسأله عدالت آموزشی در حوزه بهداشت و درمان، گفت: افزایش دانشجویان در رشته‌ های پزشکی و پیراپزشکی با هدف تامین نیازهای کشور در این حوزه مورد تاکید و توجه دولت است که باید ضمن توجه به اقتضائات مربوطه و حفظ کیفیت خدمات آموزشی، در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش دولت در هدایت، حمایت و نظارت جامعه پزشکی، تصریح کرد: بخش خصوصی، تعاونی‌ ها و مجموعه‌ های مختلفی که در این حوزه فعال هستند، فعالیت خود را مضاعف کنند و بدانند دولت از همه کسانی که در حوزه سلامت مردم گام برمی‌ دارند، حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور افزود: این حمایت‌ ها هم حقوقی و مالی و هم در قالب تضمین فروش و تجاری‌ سازی محصولات ساخته شده از سوی فعالان جامعه پزشکی خواهد بود.

✅ پذیرش در رشته اتاق عمل بدون کنکور در سال ۱۴۰۳

همانطور که در متن مقاله گفتیم امکان تحصیل در رشته اتاق عمل بدون شرکت در کنکور سراسری ممکن نمی باشد اما گاهی این استثنا وجود دارد که رشته های پیراپزشکی مانند رشته اتاق عمل به صورت بدون آزمون در برخی از دانشگاه ها پذیرش شوند. از جمله این استثناها در سال ۱۴۰۳، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بود که به پذیرش دانشجویان بومی با استفاده از سوابق تحصیلی در رشته اتاق عمل اقدام کرد.

محل تحصیل دانشجویان این رشته نیز مجتمع آموزش عالی سلامت اسلام آباد غرب بود. لازم به ذکر است در پذیرش این رشته به صورت بدون آزمون، داوطلبان خانم و آقا مورد پذیرش قرار گرفتند. اما نکته مهم این که این پذیرش های بدون کنکور هر ساله نیستند و ممکن است در سال‌ های آینده ارائه رشته های پیراپزشکی به صورت بدون آزمون اتفاق نیفتد.

ورود تضمینی پزشکی بدون کنکور

خلاصه مطلب 📄

رشته اتاق عمل یکی از رشته های پر متقاضی، کاربردی و پر اهمیت است که سالانه متقاضیان زیادی برای ثبت نام در این رشته تلاش کرده و با یکدیگر رقابت می کنند. افراد با تحصیل در این رشته وظایف مختلفی را مانند استریلیزه کردن اتاق عمل، بررسی سالم بودن ابزارها و دستگاه های اتاق عمل، کمک به بند آوردن خونریزی بیمار و… بر عهده می گیرند.

اگر متقاضی تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور هستید، لازم است بدانید که در حال حاضر این امکان برای شما وجود ندارد و تنها داوطلبانی می توانند در این رشته مشغول به تحصیل شوند که رتبه قبولی مناسب را در کنکور سراسری کسب کرده باشند.

با مطالعه این مقاله اطلاعات جامع و کاملی از رشته اتاق عمل، دانشگاه های ارائه دهنده، گرایش های این رشته در مقاطع بالاتر، هزینه تحصیل رشته اتاق عمل بدن کنکور در خارج از کشور و … کسب خواهید کرد.

پس از مطالعه این مقاله در صورت داشتن هر گونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید در انتهای مقاله سوال یا مشکل خود را برای ما کامنت بگذارید تا مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشند.

 

🔔 برای دانلود فایل pdf مقاله کلیک کنید. 🔔 

 

 

3.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تحصیل در رشته اتاق عمل بدون کنکور در دانشگاه آزاد موجود وجود دارد؟

خیر؛ در گذشته ثبت نام بدون کنکور برای رشته اتاق عمل  ممکن بود ولی در حال حاضر نمی توان رشته اتاق عمل را بدون آزمون در دانشگاه آزاد و یا سراسری انتخاب کرد. 

آیا راه میانبری برای انتخاب رشته اتاق عمل بدون کنکور وجود دارد؟

بله؛ راه های متفاوتی از جمله تحصیل در خارج از کشور و یا شرکت در کنکور لیسانس به پزشکی ممکن است.

شهریه رشته اتاق عمل بدون کنکور در خارج از کشور چقدر است؟

با توجه به نوسان قیمت ها نمی توان قیمت ثابتی را در نظر گرفت. برای اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید و یا برای ما کامنت بگذارید.

نظرات

19 دیدگاه دربارهٔ «رشته اتاق عمل بدون کنکور ۱۴۰۳ + شرایط جدید | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo Kook گفت:

    سلام کسی که رشته علوم تجربی نخونده باشه بعد بخواد آزاد بره مدرک رشته پرستاری یا اتاق عمل بگیره میشه ؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته های پزشکی و پیرا پزشکی بدون کنکور پذیرش ندارند و برای کنکور باید دیپلم تجربی داشته باشید

  2. Avatar photo Maryam گفت:

    سلام
    رشته اتاق عمل با سوابق تحصیلی استان کرمانشاه مصاحبه داره؟؟
    لطفاً راهنمایی کنید 🙏🏻

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر طبق دفترچه برای کاردانی این رشته ها اگر مناطق محروم باشه بله میتونید

  3. Avatar photo Mitra گفت:

    سلام امسال کرمانشاه اتاق عمل و هوشبری بدون کنکور داشت
    من با معدل کتبی ۱۹/۳۰و معدل کل ۱۸/۷۶ بومی استان امکان داره پذیرش بشم ۲۱ سالمه دشتم کارودانش نظام جدید بوده لطفا جوتبمو بدین مهمه

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      حداقل معدلی تعین نشده اما هرچه معدل بالاتر احتمال قبولی بیشتر است.

    2. Avatar photo Mah گفت:

      کنکور شرکت کردین؟
      میگن دعوت به مصاحبه داره شما دعوت شدین یا الکی میگن؟

  4. Avatar photo آتوسا گفت:

    سلام
    پذیرش با سوابق تحصیلی برای رشته فنی و حرفه ای هم تصویب شده یانه لطفا جواب بدین🙏

    1. Avatar photo hedayati گفت:

      سلام وقت بخیر
      یک سری رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی فنی و حرفه ای وجود دارد

    2. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روزبخیر

      برای رشته های علوم پزشکی؟؟

  5. Avatar photo Mah گفت:

    سلام صفحه ۱۰۵ دفترچه انسانی رشته اتاق عمل با سوابق برای مناطق محروم زده واقعا پذیرش داره یا الکیه؟؟؟ خاهش میکنم جواب بدین

    1. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روزبخیر
      بله این رشته برای داوطلبان علوم انسانی هم ارایه شده.

  6. Avatar photo Amir گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید این اعلام مصاحبه برای دانشگاه ها برای کسانی که رشته اتاق عمل بدون کنکور یعنی کنکور شرکت نکردن براساس سوابق تحصیلی نوشتن شامل میشع؟؟ یا بعداز اتمام ثبت نام ۶شهریور ب بعد

    1. Avatar photo javadi گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست عزیز
      لیست رشته هایی که مصاحبه دارن تو سایت سنجش اعلام شده.

    2. Avatar photo Mah گفت:

      مگه اینام مصاحبه دارن؟؟

  7. Avatar photo آتوسا گفت:

    از طریق چه رشته هایی از مدرسه میتونیم بریم؟

    1. Avatar photo gholizadegan گفت:

      سلام روزتون بخیر از طریق انسانی و تجربی و انسانی و یا فنی حرفا ای و کارو دانش

  8. Avatar photo آتوسا گفت:

    سلام
    اتاق عمل برای چه رشته هایی هست

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      رشته تکنولوژی اتاق عمل یکی از رشت های پیراپزشکی در مقطع کارشناسی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور

    رشته‌ های پیراپزشکی بدون کنکور 1403 + شرایط و دانشگاه ها | ایران تحصیل

    یکی از پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی در میان داوطلبان گروه آموزشی تجربی، رشته‌های پیراپزشکی بدون کنکور است. با توجه به نیازی که جامعه به رشته‌های پیراپزشکی دارد، داوطلبان پذیرش در رشته های پیراپزشکی بدون کنکور پردیس می‌توانند بدون نیاز به کسب...
  • ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور

    ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور 1403-۱۴۰۳

    رشته فیزیوتراپی یکی از شاخه‌های پیراپزشکی است که طرفداران بسیار زیادی دارد. به همین دلیل، برخی از افراد به دنبال پذیرش در فیزیوتراپی بدون شرکت در کنکور هستند. آن‌ها برای ثبت نام رشته فیزیوتراپی بدون کنکور، باید معدل بالایی داشته...
  • رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور

    رشته علوم آزمایشگاهی بدون کنکور ۱۴۰۳ + بازار کار و شرایط

    رشته علوم آزمایشگاهی از جمله رشته‌های پرطرفدار در رشته تجربی است که داوطلبان با شرکت در آزمون کنکور سراسری و کسب رتبه مطلوب می‌توانند در این رشته ادامه تحصیل دهند. در این بین افراد علاقه مند به این رشته که...
  • رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

    رشته بهداشت خانواده بدون کنکور

    رشته بهداشت خانواده بدون کنکور اعلام شد. شرایط ثبت نام رشته بهداشت خانواده بدون کنکور با توجه به اطلاعیه‌ای که از طرف دانشگاه آزاد اسلامی بر روی سایت ایران تحصیل قرار می‌گیرد، آغاز می‌شود. کلیه داوطلبان می‌توانند در صورت دارا...
تماس با مشاور