ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه استفاده از راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد مشخص شده است. از آنجایی که بسیاری از دانشجویان در رابطه با نحوه استفاده از این سامانه و بسیاری موارد دیگر همچون چگونه در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کنیم و یا نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل سوال می پرسند، به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد را بررسی کنیم و به تمامی سوالات شما در رابطه با این موضوع پاسخ دهیم.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه راهنمای کلاس های مجازی برای دانشگاه آزاد از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

جزییات راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

برای استفاده از راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد ، کافی است به وبسایت iauctb.daan.ir مراجعه کنید.

 

 

نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل

 

 

توجه داشته باشید که پس از مراجعه به سامانه ، باید حتماً استاد قبل از خودتان در کلاس حاضر  شده باشد. زیرا در غیر این صورت دانشجو توانایی حضور در کلاس را نخواهد داشت. پس از ورود استاد، دانشجو نیز می تواند وارد کلاس شود. جهت اطلاع از نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل و یا با لپ تاپ، کافی است طبق مراحل زیر عمل کنید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر از سامانه پایش دانشگاه آزاد کلیک کنید.

 

 

بخش اول: پیش نیازها در راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

در ابتدا برای لازم است سیستم خود را به ویندوز 7 یا ویندوزهای بالاتر مجهز نمایید. همچنین سیستم شما برای داشتن شنود صدای استاد، لازم است مجهز به کارت صدا نیز باشد.

حداقل نرم افزار مورد نیاز در سیستم، مجهز بودن آن به نرم افزارهای آفیس است.

علاوه بر این لازم است ، یک سری برنامه های کاربردی جهت باز کردن فایل های pdf را نیز داشته باشید.

مرورگر فایرفاکس نیز برای باز کردن برنامه های آموزشی نیز لازم است.

جدیدترین نسخه فلش پلیر را نیز نصب نمایید.

لازم است کیبورد فارسی نیز نصب کرده باشید که توانایی چت در کلاس را پیدا کنید.

 

 

بخش دوم: پیش نیازهای سخت افزاری سیستم در کلاس های مجازی

برای این که راحت تر مطالب درسی را بشنوید و یا با استاد خود صحبت کنید، بهتر است میکروفون یا هندزفری داشته باشید.

داشتن وبکم نیز می تواند به شما کمکن کند تا ارتباط تصویری بهتری با دانشجویان و یا سایر اساتید برقرار نمایید.

 

 

بخش سوم: میکروفون

می توانید برای مطمئن شدن جهت سالم بودن میکروفون، به صورت آنلاین میکرفون خود را تست نمایید.

 

 

راهنمای ورود دانشجویان به سامانه آموزش مجازی دانشگاه آزاد (وادانا)

برای وارد شدن به سامانه دانشگاه آزاد ، باید ابتدا حساب کاربری خود را ایجاد نمایید. با ساختن حساب کاربری ، می توانید به اطلاعات کلاس های خود دسترسی داشته باشید. جهت ساختن حساب کاربری نیز باید به آدرس lmsmap.iauec.ac.ir وارد شوید. البته در حال حاضر، این سامانه به lmsmap.iauec.ac.ir تغییر پیدا کرده است.

برای ساختن حساب کاربری لازم است بعد از ورود به سامانه، گزینه دانشگاه ها را انتخاب کنید. بعد از انتخاب گزینه دانشگاه ها، نام دانشگاه مورد نظر را نیز از بین لیست انتخاب نمایید.

 سپس نوبت به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سایت می رسد.

حالا باید گزینه درس های من را از سمت راست صفحه انتخاب کنید تا دروس به شما نمایش داده شود.

پس از نمایش لیست دروس، می توانید به سادگی درس مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

هنگام انتخاب درس، نشانگر کلاس آنلاین نیز نمایان خواهد شد. در نهایت با فشردن دکمه پیوستن به کلاس می توانید وارد کلاس مورد نظر خود شوید.

اگر فردی نیاز به فایل های ظبط شده جلسات قبلی نیز داشته باشد می تواند با کلیک روی گزینه جلسات ظبط شده به آن ها دسترسی پیدا کنید.

 

 

اگر از نکات مهم مرتبط  با سامانه دان دانشگاه آزاد ، اطلاعاتی ندارید کلیک کنید.

 

 

معرفی قسمت های مختلف کلاس آنلاین

براساس  راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد ، پس از وارد شدن به هر کلاس می توانید به قسمت های ذیل دسترسی داشته باشید که شامل موارد زیر می شود.

بخش اول گزینه اشتراک را نشان می دهد که توسط آن استاد می تواند محتوای مورد نظر خود را به دانشجویان نشان دهد.

قسمت دوم گزینه جلسان را نشان می دهد. در این گزینه افراد می توانند با اجازه گرفتن از استاد گزینه های اسپیکر و میکروفون را فعال کنند.

قسمت ویدئوها نیز تمامی ویدئوهای مربوط به اساتید را نشان می دهد.

در قسمت Attendees می توانید تعداد افرادی را که در کلاس حضور دارند، مشاهده کنید.

از گزینه چت نیز افراد حاضر در کلاس می توانند برای چت کردن استفاده نمایند.

توجه داشته باشید که اگر استاد شما فایلی را پیوست کرده بود، می توانید با کلیک روی گزینه فایل به آن دست یابید. در این قسمت امکان دانلود کردن فایل های انتخاب شده نیز وجود دارد.

از آن جایی که ممکن است بسیاری از افراد نتوانند از طریق لپ تاپ و با کامپیوتر وارد سامانه مجازی دانشگاه آزاد شوند. به همین دلیل ما در این قسمت قصد داریم نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل را نیز بررسی نماییم. گوشی موبایل همیشه همراه دانشجویان است و می توانند در هر زمان و مکانی بدون هیچ مشکلی در کلاس  حضور کنند. به همین دلیل توصیه می کنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا از نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل اطلاعات لازم را بدست آورید.

در راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد برای شرکت با موبایل آمده است که اولاً سه نرم افزار به نام های فایرفاکس، فلس فاکس وادوب کانکت برای شرکت در کلاس های آنلاین ضروری است. توجه داشته باشید که لازم است این نرم افزارهای روی نسخه اندروید 6 به بالا نصب نمایید. در صورتی که هر گونه مشکلی در کار با سامانه و یا این نرم افزارها داشتید، لازم است از کارشناسان مربوطه کمک بگیرید؛ زیرا کارشناسان دانشگاهی در قبال مشکلات مربوط به گوشی تلفن همراه پاسخگو نمی باشند.

 

 

برای کسب اطلاعات تکمیلی از دانشگاه های سامانه سما لایو کلیک کنید.

 

 

گفتگو در کلاس آنلاین

ما در قسمت های فوق سعی کردیم نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل را بررسی کنیم. همچنین به تمامی سوالات شما در رابطه با چگونه در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کنیم پاسخ دادیم. پس از بررسی راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد ، در این قسمت می توانید نکاتی کاربردی دررابطه با هر یک از قسمت های مختلف و همچنین راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد را مشاهده کنید.

 

 

چگونه در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کنیم

 

 

طبق راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد که قسمت های مختلف یک کلاس را به شما معرفی کردیم. در این قسمت قصد داریم در رابطه با امکانات کفتگوی آنلاین در کلاس ها با شما صبحت کنیم. در ابتدا لازم است بدانید که امکان کفتکوی آنلاین علاوه بر نسخه های وب در تلفن همراه نیز وجود خواهد داشت. برای این منظور کافی است، در تلفن همراه نیز تمامی صحبت های خود را تایپ نموده و مطرح کنید.

توجه داشته باشید که لازم است نوشته های خود را به صورت انگلیسی تایپ نمایید و از تایپ فارسی خودداری کنید. زیرا امکان فارسی تایپ کردن وجود ندارد.

اگر قصد فرستادن پیام خصوصی برای فردی را دارید، ابتدا لازم است از حضور وی در کلاس مطمئن شوید. بدین منظور به قسمت Attendes رفته و فرد مورد نظر را در کلاس پیدا کنید. سپس روی نام فرد کلیک کرده و گزینه Start private chat را بزنید.

برای اینکه با فردی به صوتی گفتگو داشته باشید نیز کافی است روی علامت میکروفون کلیک کرده و سپس روی شکل آدمکی که نمایان می شود، بزنید. در نهایت درخواست فعال سازی میکروفون برای فردی که در حال برگزار کردن کلاس است فرستاده می شود و وی برای شما در صورت صلاحدید، میکروفون را فعال خواهد کرد.

 

 

نکات مربوط به گفت و گو در کلاس های آنلاین

گاهی ممکن است علامت دسترسی به میکروفون در گوشی یاب تبلت خودتان نمایش داده شود که در این صورت حتماً به فرد مورد  نظر دسترسی بدهید.

اگر در کلاس، مشکل قطعی صدا، نویز و … داشتید، بهتر است از هندزفری استفاده نمایید. اگر با هندزفری باز هم مشکل برطرف نشده بود، راه دیگری وجود نخواهد داشت.

برای اینکه از تمامی امکانات در گوشی تلفن همراه شما پشتیبانی شود، لازم است گوشی مجهز به سیستم عاملی بروز باشد. در غیر این صورت نمی توانید از تمامی برنامه های سامانه به درستی استفاده نمایید.

نکته مهم دیگری که در نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل وجود دارد این است که، دانشجویان نمی توانند برنامه های آپلود شده در قسمت فایل را دانلود کنند. امکان تایپ فارسی نیز وجود ندارد. به علاوه نمی توانید جلسات ظبط شده را با گوشی تلفن همراه مشاهده نمایید.

 

 

راهنمای برطرف کردن خطای connecting

در راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد ما سعی کردیم تمامی نکات مربوط به ورود به سامانه و همچنین چگونه در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کنیم را پاسخ دهیم.

 

 

how use azad university system

 

 

اما با این حال، ممکن است باز هم ابهاماتی در این زمینه وجود داشته باشد که در ادامه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد. به طور مثال ممکن است گاهی،  در هنگام ورود به کلاس، در مرحله Connecting باقی بمانید. یا ممکن است قطعی و وصلی بسیاری را در هنگام وصل شدن مشاهده کنید. در این حالت بهترین راه حلی که پیشنهاد می شود مربوط به پاک کردن کش سیستم از برنامه ادوب کانکت می باشد. برای پاک کردن کش نیز کافی است به قسمت تنظیمات بروید و گوشی خود را پاکسازی نمایید. در گوشی های اندرویدی از قسمت تنظیمات، مدیریت برنامه های کاربردی می توانید این کار را انجام دهید. البته ممکن است این مسیر در گوشی های مختلف متفاوت باشد.

 

 

برای اطلاع از نحوه ورود به کلاس مجازی داشگاه آزاد کلیک کنید.

 

 

راهنمایی های کلی برای کلاس های مجازی آزاد

برخی دانشجویان در رابطه با چگونه در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کنیم می پرسند که گاهی با زدن نام کاربری و کلمه عبور، هیچ اتفاقی در سیستم رخ نمی دهد . در این حالت وضعیت چیست؟ در این حالت لازم است مرورگر خود را تغییر دهید و سعی کنید حتماً مرورگر شما فایرفاکس باشد.

مشکل دیگری که اغلب دانشجویان با آن مواجه هستند، مربوط به تایپ است. همانطور که در راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد اشاره کرده بودیم ، برای دانشجویان امکان تایپ فارسی وجود ندارد. اما خوب گاهی نیز به دلایل مختلف ممکن است برخی مجبور به تایپ فارسی باشند. در این حالت پس از تایپ، افراد با به هم ریختگی حروف مواجه هستند. حالا ما قصد داریم در این قسمت راه حلی را برای برطرف کردن این به هم ریختگی به شما ارائه دهیم. راحت ترین راه این است که از کیبورد نیان نتورک که در قسمت نرم افزارهای فایل راهنما احتمالاً وجود دارد، استفاده کنید.

گاهی برخی اساتید از ضعیق بودن صدای میکروفون نیز شکایت دارند که این موضوع مربوط به خرابی سخت افزاری میکروفون می گردد.

اگر در هنگام به اشتراک گذاری فایل ها با مشکل مواجه بودید کافی است حجم فایل را کاهش داده و نام آن را نیز کوتاه و انگلیسی انتخاب کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی نحوه ورود به کلاس مجازی دانشگاه آزاد با موبایل بپردازیم. از آنجایی که تمامی کلاس ها آنلاین شده و لازم است دانشجویان از راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد باخبر باشند، به همین دلیل این موضوع را برای بررسی انتخاب کردیم. ما سعی کردیم با ارائه راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد به تمامی سوالات شما در رابطه با چگونه در کلاس های مجازی دانشگاه آزاد شرکت کنیم پاسخ دهیم. در صورتی که نیاز به راهنمایی بیشتری در این باره داشتید، می توانید از کارشناسان ما کمک بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه راهنمای کلاس های مجازی برای دانشگاه آزاد علوم تحقیقات از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

سامانه ساهم دانشگاه آزاد

سامانه مجازی دانشگاه آزاد

کد دسترسی انتخاب رشته دانشگاه آزاد

شرایط ثبت نام بیمه تامین اجتماعی

imsmap.iauec.ac.ir

نحوه ورود به کلاس های مجازی دانشگاه آزاد

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

براساس راهنمای کلاس های مجازی دانشگاه آزاد نام کاربری و رمز عبور از چه مواردی شامل می شود؟

این دو مورد شامل شماره دانشجویی و نام کاربری دانشجو هستند که زمان ثبت نام تعیین می شود.

آیا امکان ورود به کلاس های مجازی دانشگاه آزاد با موبایل نیز وجود دارد؟

بله می توانید با موبایل نیز از سامانه استفاده نمایید.

برای دریافت راهنمای تصویری استفاده از کلاس مجازی دانشگاه آزاد می توان از کارشناسان ایران تحصیل کمک گرفت؟

برای دریافت راهنما می توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک گرفت.

آیا استفاده از کلاس های مجازی دانشگاه آزاد توسط گوشی آیفون نیز وجود دارد؟

بله می توانید با استفاده از گوشی تلفن موبایل نیز به سامانه متصل شوید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
  • ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی 1403

    ثبت‌ نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه علوم قضایی در سال 1403 بر اساس آیین نامه پذیرش بدون کنکور استعداد‌های درخشان در مقطع ارشد، پذیرای دانشجویان و داوطلبان سایر دانشگاه‌ها است. دانشگاه علوم قضایی یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ما...
  • وام ازدواج دانشجویی

    وام ازدواج دانشجویی 1403 + شرایط، مدارک + مبالغ | راهنما ثبت نام

    زمان ثبت نام وام ازدواج دانشجویی آغاز شد. پرداخت شهریه یکی از مهم‌‎ترین دغدغه‌های اغلب دانشجویان می‌باشد. برای رفع و کاهش این دغدغه‌ها، دانشگاه‌ها مبلغی را به عنوان وام دانشجویی برای هر یک از دانشجویان در نظر گرفته‌ است. در...
  • ثبت نام وام دانشجویی

    ثبت نام وام دانشجویی 1403 {مدارک، شرایط} + ورود swf.ir

    ثبت نام وام دانشجویی از طریق سامانه swf.ir امکان پذیر است. این مورد یکی از خدمات مهم اداره رفاه دانشجویان بوده که با هدف کمک به تامین نیازهای اولیه دانشجویان واجد شرایط ارائه می‌شود. از این رو تمامی دانشجویان در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)