ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دانشگاه های سامانه سما لایو

دانشگاه های سامانه سما لایو
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه علمی کاربردی با ایجاد سامانه ایی به نام سما لایو و آدرس اینترنتی samalive.ir نه تنها آموزش دانشجویان خود بلکه دانشجویان برخی از دانشگاه های دیگر را نیز تحت پوشش قرار داده است. تعداد و اسامی دانشگاه های سامانه سما لایو برای برخی از دانشجویان مشخص نیست و به همین خاطر قصد داریم به توضیح کامل در مورد لیست کامل دانشگاه های سما لایو و راهنمای ورود بپردازیم.

 

 

برای اطلاع ازاز لیست دانشگاه های سامانه سما لایو _ نحوه ورود به این سامانه، چگونگی انتخاب واحد و مشاهده نمراتاز سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

دانشگاه های سامانه سما لایو کدامند؟

 

دانشگاه های سامانه سما لایو کدامند؟

دانشگاه های سامانه سما لایو کدامند؟

 

بعد از شیوع بیماری کرونا تحولی بزرگ در نظام آموزشی نه تنها کشور ما بلکه تمام جهان رخ داد. کلاس های حضوری به مجازی تبدیل شد و همین سبب به وجود آمدن سیستم های آموزش آنلاینی همچون سما لایو شد تا به کار آموزش تسهیل ببخشد. این سامانه که توسط دانشگاه علمی کاربردی ساخته شد، یک قدم بزرگ در جهتادامه روند آموزش در دانشگاه و متوقف نشدن کار تحصیل به شمار می آید.

در این میان نه تنها دانشجویان دانشگاه علمی کابردی بلکه برخی از دانشگاه های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی و پزشکی نیز از این سامانه برای آموزش استفاده می کنند. به همین دلیل است که برای بسیاری از دانشجویان اطلاع از فهرست دانشگاه ها و همچنین نحوه ورود به سامانه سما لایو علمی کاربردی اهمیت دارد، چرا که در غیر این صورت این دوستان عزیز احتمالا با مشکل مواجه خواهند شد. 

البته از آنجا که آموزش مجازی همچنان بر قوت خود باقی است و ممکن است تا مدت ها ادامه داشته باشد، احتمال اینکه دانشگاه های دیگری به این تعداد اضافه شود، وجود دارد. به همین دلیل همکاران ما در ایران تحصیل همواره این آمادگی را دارند که لیست کامل دانشگاه های سما لایو و راهنمای ورود  را به همراه به روزترین اطلاعات در مورد تغییرات احتمالی آن در اختیار همه دوستان عزیز قرار دهند.

 

 

لیست کامل دانشگاه های سما لایو و راهنمای ورود

 

لیست کامل دانشگاه های سما لایو و راهنمای ورود

لیست کامل دانشگاه های سما لایو و راهنمای ورود

 

یک مورد مهم در مورد سامانه سما لایو این است که در حال حاضر تنها دروس نظری ارائه و آموزش داده می شود. آگاهی از فهرست دانشگاه های سامانه سما لایو از این جهت مهم است که ممکن است دانشجویان ندانند که برای کدام دروس باید به این سامانه مراجعه کنند، و اینکه آیا اصلا در فهرست دانشگاه های زیر مجموعه آن قرار دارند یا خیر.

 

لیست دانشگاه های سامانه سما لایو

نوع دانشگاه نام دانشگاه
علمی کاربردی تمامی واحد ها
آزاد واحد زنجان
دولتی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری علوم کشاورزي و منابع طبيعي خوزستان
شهید مدنی آذربایجان مراغه
صنعتی ارومیه پژوهشكده امام خميني (س) و انقلاب اسلامي
غیرانتفاعی آبان هراز علامه حلي چالوس
آفاق علامه خوی
آفرینش علم و فن
آيندگان علم و فناوری شمس
احرار علوم و توسعه پايدار آريا
اسوه علوم و فنون خوارزمی
الوند قدير
اميد نهاوند كاوش
انديشه سازان ليان
انرژي ساوه معراج
باختر معماري و هنر پارس
بنيان مهر کرمان
تجن ميزان
توران میلاد گلستان
جويندگان علم ندای دانش
حافظ نور دانش
دامون نیما
دانشگاه محدث نوری هدف
ديلمان پارس شیراز
راه دانش پارسا
راهبرد شمال پرديسان
رفاه پرندک
رهپويان سيدالشهداء عليه السلام کارون
رودکي تنکابن کبیر غرب
زاگرس کرمان-کرمان
سبحان کمال الملک
سبز شهيد اشرفي اصفهاني
سراج صنعتی مازندران
سنا صنعتی مراغه
شاهرود طبری
شـهريار عرفان
شمس علامه امینی(بهنمیر)
علوم پزشکی نيشابور صدوقی یزد
البرز علوم پزشكي تبريز
انستیتو پاستور ایران علوم پزشكي رفسنجان
جيرفت علوم پزشکی اراک
شوشتر علوم پزشکی شهر کرد

 

 

ساختار کلی  دانشگاه های سامانه سما لایو

به طور کلی سامانه جامع علمی کاربردی از سه بخش تشکیل شده است. در یک قسمت که سما لاین نامیده می شود، دروس و کنفرانس ها ارائه می شود و سعی شده است محیط کلاس واقعی شبیه سازی شود. همچنین امکان گفتگوی دو طرفه میان دانشجو و استاد نیز وجود دارد. در بخش دیگری گزینه ایی به نام سما کورس وجود دارد که در آن یک محیط چند رسانه ایی تدارک دیده شده و آزمون ها در آن اجر می شوند.

گزینه سوم مربوط می شود به همکاری آموزشی استاد و دانشجو اختصاص یافته است و دارای پلت فرم های اجتماعی است. اما در مورد امکاناتی که دانشگاه های سامانه سما لایو از آن برخوردار خواهند شد، باید بگوییم که انجام تمامی مراحل آموزشی در این سایت امکانپذیر است. 

برای مثال، دانشجویان می توانند از این طریق به ثبت نام آنلاین، انتخاب واحد، ثبت نمرات برای هر واحد درسی، محاسبه و یا واریز شهریه ترم، امتحان دادن، کسب انواع کارنامه اعم از کارنامه ترم، پودمانی، بالینی و …، ارزشیابی استاد، کارهای مربوط به اتوماسیون غذا بپردازند. البته به شرط آنکه با نحوه کار با این سامانه به خوبی آشنای داشته باشند.

 

 

راهنمای گام به گام به دانشگاه های سامانه سما لایو

  1.  ابتدا در موتور جستجو گر خود کلمه سما لایو یا آدرس دقیق آن به نام samalive.ir یا samademo.ir را وارد نمایید.
  2. بعد از ورد به سایت، در قسمت پایین گزینه شروع یادگیری و آموزش را انتخاب کنید. البته می توانید روی گزینه ورود که در قسمت بالا گوشه سمت چپ واقع شده است نیز کلیک نمایید.
  3. حال در این قسمت باید نام کاربری و گذرواژه خود را وارد نمایید. اگر رمز عبور مختص خود را فراموش کرده اید، می توانید بر روی گزینه رمز عبور خود را فراموش کرده ام کلینک کنید تا برای شما یک رمز دیگر فعال گردد.
  4. در این قسمت نوبت به انتخاب دانشگاه می رسد که عبارتند از علمی کاربردی، آزاد، غیر انتفاعی و دولتی. همانطور که در بالا گفته شد ضرورت اطلاع از دانشگاه های سامانه سما لایو برای چنین مواقعی است.
  5. سپس به سامانه هم آوا هدایت خواهید شد. شاید کارایی این سامانه برایتان سوال باشد. باید بگوییم که این سامانه جایگزین سجاد که قبلا همه خدمات الکترونیک دانشگاه های علمی کاربردی را ارائه می داد، شده است و دانشجویان می توانند تمام امور دانشگاهی خود را با استفاده از این سمانه انجام دهند.
  6. در سامانه هم آوا نیز باید کلمه عبور و نام کاربری خود را وارد و سپس گزینه ورود را انتخاب کنید.
  7. حال در این بخش، لیست تمام کلاس هایی که به آن ها دعوت شده به نمایش در می آید. شما باید هر کدام از کلاس های مربوط به خود را انتخاب و بر روی کلمه عضویت کلیک نمایید.
  8. در مرحله بعد، لیست کلاس هایی که در آن ها عضو شده اید در قسمت راست صفحه برایتان به نمایش در می آید. کافی است برای اطلاع از زمان جلسات هر کدام از کلاس ها بر روی آن کلیک نمایید.
  9. حال این امکان برای شما فراهم شده است تا نه تنها در مورد هر جلسه بلکه تمام منابعی که استاد برای شما بارگذاری نموده به همراه همه فایل ها در اختیارتان قرار گیرد. همچنین در این قسمت می توانید به استاد پیام دهید.
  10. هر چند که توضیحات کامل در بالا ذکر شد، اما چنانچه در هر کدام از با مشکلی مواجه شدید و یا به اطلاعات دیگری مثل جدول شهریه دانشگاه علمی کاربردی کاردانی و کارشناسی 99-۱۴۰۳ نیاز داشتید، مشاورین ایران تحصیل از طریق شماره های موجود در جدول، در اختیار شما خواهند بود.

 

 

کلمه عبور و نام کاربری سامانه سما را از کجا تهیه کنیم؟

 

کلمه عبور و نام کاربری سامانه سما را از کجا تهیه کنیم؟

کلمه عبور و نام کاربری سامانه سما را از کجا تهیه کنیم؟

 

به طور معمول دانشجویانی که در یکی از دانشگاه ها قبول می شوند، بعد از اینکه مراحل ثبت نام و تحویل مدارک را به اتمام می رسانند، از سوی مسئولین مربوطه نام کاربری و کلمه عبور را دریافت می کنند. روال کار مراکز آموزش عالی معمولا به این نحو است که شماره شناسنامه را به عنوان کلمه عبور و کد ملی دانشجو را نام کاربری قرار می دهند. از این بعد کلیه امور دانشجویان دانشگاه های سامانه سما لایو از طریق این دو انجام می پذیرد.

حال ممکن است دانشجویی نام کاربری و یا کلمه عبور خود را فراموش کند. در چنین شرایطی هیچ جای نگرانی نیست. کافی است مستطیلی که در آن عبارت نا کاربری/ کلمه عبور خود را فراموش کرده ام را انتخاب کنید. سپس به به صفحه ایی هدایت می شوید که در آن موقعیت خود از نظر دانشجو یا استاد بودن را مشخص می کنید. در قسمت زیرین نیز کد ملی خود را وارد نمایید و به سوال ساده ریاضی گونه برای اثبات اینکه ربات نیستید پاسخ دهید.

همچنین امکان تغییر این کد برای همه دانشجویان وجود دارد. تمامی این امکانات در گزینه قسمت بالا گوشه سمت راست سایت قرار داده شده است و نام آن دسترسی است. چنانچه در هر کدام از این موارد دچار مشکل شدید می توانید از کمک و راهنمایی همکاران ما استفاده کنید. 

 

آیا دانشگاه های پزشکی نیز جزء دانشگاه های سامانه سما لایو هستند؟

خوشبختانه سامانه دانشگاه های جامع علمی کاربردی سما بستری را فراهم کرده است تا دانشگاه های دیگر نیز از آن استفاده کنند. دانشگاه علوم پزشکی نیز از این قائده مستثنی نیست. البته از آنجا که رشته پزشکی دارای دروس عملی زیادی نیز هست، نمی توان تمامی واحدها را به صورت آنلاین آموزش دارد. به این ترتیب، طبق تصمیم اساتید و مسئولان این دانشگاه دروس بالینی فیزیوپاتولوژی و استیجاری در اولیت تدریس آنلاین هستند.

 

دانشگاه های سامانه سما لایو تا چه زمانی اینگونه ادامه می یابد؟

قطع به یقین در حال حاضر نمی توان تاریخ مشخصی را نه تنها برای ادامه کار این سامانه، بلکه همه برنامه های مجازی سایر دانشگاه ها و یا مدارس همچون شاد پیش بینی کرد. چرا که با وجود بیماری کرونا که در حال گسترش است، چاره ایی جز لغو یا کمتر کردن کلاس های حضوری نیست. البته همانطور که گفته شد، انتقادات زیادی نیز در این برنامه ها وجود دارد.

اما تمام کارشناسان حوزه تدریس و آموزش معتقدند که حتی در صورت پایان کرونا، تحولی در سیستم آموزشی رقم خواهد خورد و احتمالا در کنار آموزش حضوری به کار خود ادامه دهد. طراحان سامانه لایو نیز بایستی تلاش خود را در ارتقای بیشتر این برنامه انجام دهند تا دانشجویان با مشکلات کمتری روبه رو شوند.

همچنین دانشجویان پزشکی دانشگاه های سامانه سما لایو می توانند برای مشاهده نمرات، انتخاب واد، و حذف و اضافه دروس از این سامانه استفاده نمایند. 

 

 شرایط حضور در کلاس های سامانه سما لایو چیست؟

هر دانشجویی موظف است تا در صفحه شخصی خود که توسط دانشگاه برای او در نظر گرفته شده است، در زمان مقرر حاضر و مواد درسی که استاد در اختیارشان قرار داده را بارگذاری یا مشاهده نماید. البته درگاه ورد به این صفحه شخصی، همانطور که قبلا گفته شد، دریافت کلمه عبور و نام کاربری است که در بالا به نحوه اخذ آن اشاره کردیم.

البته از آنجا که سامانه هم آوا به طور کلی سامانه سما لایو را پوشش می دهد، لازم است دوستان عزیز بدانند که نام کاربری و کلمه عبور هر دو سیستم یکی است و نیازی به اقدام دوباره جهت دریافت آن ها نیست. لیس تمامی دروسنیز برای هر دانشجو ب نمایش درآمده است تا به راحتی به هر کدام از آن ها دسترسی داشته باشد. 

 

آیا دانشجویان دانشگاه های سامانه سما لایو از این سامانه رضایت دارند؟

با وجود آنکه سامانه هایی از این دست نقش مهمی در پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا دارند و طراحان نیز برای هر چه بالاتر بردن کیفیت تلاش بسیاری کرده و می کنند، اما حقیقت این است که سامانه سما لایو دارای اشکالاتی است. یکی از ایرادات اساسی که دانشجویان  اساتید دانشگاه همواره به آن معترضند، این است که علیرغم وعده های داده شده، هنوز برگزاری امتحانات آنلاین در این سایت عملا امکانپذیر  نیست.

البته مسئولین ذیربط معتقدند که مشکل جدی وجود ندارد، اما متاسفانه در زمان برگزاری آزمون ها قطع و وصلی مکرر و یا عدم بارگذاری فایل ها باعثشده است که برخی از کاربران دانشگاه های سامانه سما لایو خاطره خوشایندی در ذهن نداشته باشند. به ویژه اینکه امتحانات به خودی خود با اضطراب همراه هستند، و بروز چنین مشکلاتی می تواند اوضاع را برای دانشجویان دشوار کند. همچنین برگزاری کلاس های آنلاین نیز دچار نواقصی است.

به همین دلیل برخی از استادان دانشگاه و دانشجویان خواهان اصلاح یا منتفی شدن این سامانه هستند. راه حل دوم که تنها با جایگزین کردن کلاس های حضوری قابل اجراست، در چنین شرایطی معقولانه به نظر نمی رسد. البته در این میان برخی معتقدند که حذف ترم و یا به تعویق انداختن آن نیز چاره خوبی است. اما مسئله اینجاست که مشخص نیست وجود بیماری کرونا تا چه زمانی است. بنابراین بهترین راهکار بالا برد کیفیت هاست.

 

 

خلاصه مطالب

در این مطلب به لیست کامل دانشگاه های سما لایو و راهنمای ورود پرداختیم. چنانچه در هنگام ورود به دانشگاه های سامانه سما لایو دچار مشکل شدید و یا در سایر مراحل ابهامی برایتان ایجاد شده است، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت و جدول همین مقاله در تمامی روزهای هفته باهمکارن ما تماس گرفته و سوالات خود را از ساعت 8 صبح تا 10 شب مطرح بفرمایید.

 

 

مطالب مرتبط

دریافت ستعلام مدرک دانشگاه علمی کاربردی

رشته مهمانداری هواپیما دانشگاه علمی کاربردی

آگاهی از لیست رشته های کارشناسی ارشد علمی کاربردی

راهنمای نوشتن پروپروزال

بازیابی شماره دانشجویی دانشگاه آزاد

دانشگاه های سامانه سما لایو

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانشگاه های سامانه سما لایو کدامند؟

سامانه سما لایو در اصل مربوط به دانشگاه جامع علمی کاربردی است. اما برخی از دانشاه های دولتی و روزانه نیز بعضی از واحدهای درسی خود را در آن سامانه بارگذاری می کنند.

نحوه ورود به سامانه سما لایو چیست؟

جهت اطلاع از لیست کامل دانشگاه های سما لایو و راهنمای ورود گام به گام می توانید از طریق شماره های مندرج در دفترچه با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. 

دانشجویان دانشگاه های سامانه سما لایو چگونه وارد این سامانه شوند؟

دانشجویان برای ورود نیاز به نام کاربری و کلمه عبور دارند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • فراخوان ثبت نام مدرس دانشگاه علمی کاربردی

    جذب مدرس دانشگاه علمی کاربردی 1403 + ورود jam.uast.ac.ir

    این روزها بسیاری از افراد به دنبال استخدام در دانشگاه علمی کاربردی هستند تا بتوانند در این دانشگاه تدریس کنند. توجه داشته باشید برای این که بتوانید جذب دانشگاه علمی کاربردی شوید و به تدریس بپردازید، باید منتظر فراخوان جذب...
  • رشته های دانشگاه علمی کاربردی بدون کنکور

    رشته های دانشگاه علمی کاربردی مهر 1403 + واحد دانشگاهی

    لیست رشته های دانشگاه علمی کاربردی دوبار در سال اعلام می‌گردد. معمولا رشته‌ها به چهار گروه صنعت، مدیریت، کشاورزی و هنر و فرهنگ دسته‌بندی می‌شود و پس از تایید وزارت علوم کشور اعلام می‌شوند؛ بنابراین شما قبل از انتخاب رشته...
  • ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی

    ثبت نام مهمانی علمی کاربردی 1403 + زمان، شرایط و مراحل

    ثبت درخواست مهمان شدن دانشگاه علمی کاربردی از طریق سامانه جامع این دانشگاه امکان پذیر است.  بسیاری از افراد به دلایل مختلف همچون ازدواج، فوت پدر یا مادر و غیره تصمیم میگیرند محل زندگی خود را تغییر دهند که این...
  • سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی + ورود edu.uast.ac.ir

    سامانه هم آوا دانشگاه علمی کاربردی با هدف سهولت امر دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی طراحی شده است که دانشجویان زیادی به خصوص دانشجویان جدید الورود هنگام کار با این سامانه دچار مشکلات زیادی می‌شوند. از آنجا این سامانه جایگزین...
تماس با مشاور