ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری 1403 + تکنیک های مصاحبه

راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری1
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبان تحصیل در مقطع دکتری علاوه بر شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه مورد نیاز، می بایست در مصاحبه علمی دکتری نیز شرکت کنند تا توانایی ‌های علمی، پژوهشی و آموزشی آن ها مورد ارزیابی و سنجش قرار گیرد. با توجه به اینکه مصاحبه علمی هر دانشگاه متفاوت می باشد و در زمان معین شده از سوی هر دانشگاه، در دانشگاه مربوطه برگزار می شود؛ بهتر است که پیش تر از تکنیک های مصاحبه دکتری مطلع شوید. به همین دلیل نیز در این مقاله راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری را برای شما متقاضیان گرامی ارائه کردیم. هم چنین با مطالعه این مقاله می توانید از تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان و نیز عواقب عدم شرکت در مصاحبه دکتری مطلع شوید. 

فراموش نکنید که موفقیت در آزمون دکتری و مصاحبه علمی آن، در گروه تلاش و پشتکار، برنامه ریزی صحیح، اطلاع از تکنیک های آزمون و مصاحبه است. در همین راستا نیز می توانید برای دریافت مشاوره تحصیلی آزمون دکتری و مصاحبه عملی آن با متخصصان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایید. مشاوران باتجربه ایران تحصیل از ساعت 8 صبح الی 12 شب در تمامی ایام هفته (حتی در روزهای تعطیل) آماده پاسخگویی به سوالات شما، ارائه مشاوره تحصیلی و پشتیبانی درسی هستند. 

 

📢 اطلاعیه 📢

با توجه به اعلام سازمان سنجش، مصاحبه های دکتری 1403 به صورت حضوری برگزار خواهد شد. عدم شرکت در مصاحبه دکتری به منزله انصراف از پذيرش بوده و امكان آزمون كتبی يا مصاحبه مجدد در هيچ يک از دانشگاه ها و مؤسسات برای داوطلب وجود نخواهد داشت.

 

کال تو اکشن تماس

نحوه محاسبه نمره مصاحبه دکتری 1403

اگر تصمیمتان برای ورود به دوره دکتری کاملاً جدی است و به دنبال قبولی در مصاحبه دکتری هستید باید عرض کنیم که استفاده از راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری برای شما ضروری است. اما در ابتدا خوب است تا با نحوه محاسبه نمره مصاحبه دکتری آشنا شوید تا یک دید کلی از روند مصاحبه داشته باشید. 

نحوه محاسبه نمره مصاحبه دکتری

پس از قبولی در آزمون سراسری دکتری و کسب حد نصاب نمره جهت شرکت در مصاحبه دانشگاه های انتخابی خود، در زمان مقرر شده از سوی دانشگاه ها می بایست به دانشگاه مراجعه کرده و در جلسه مصاحبه دکتری شرکت کنید. توجه داشته باشید که پیش از حضور می بایست هزینه مصاحبه را پرداخت کرده باشید و تمامی مدارک مورد نیاز به همراه داشته باشید. شیوه پذیرش داوطلبان در دوره های «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور» عبارت است از:

شیوه پذیرش داوطلبان در دوره های «آموزشی – پژوهشی» و «پژوهش محور»
مواد موثر  آموزشی – پژوهشی پژوهش محور
نمره آزمون کتبی 50 درصد نمره کل 30 درصد نمره کل
مصاحبه و سنجش علمی 30 درصد نمره کل 30 درصد نمره کل
سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری 20 درصد نمره کل 20 درصد نمره کل
تهیه طرح واره 20 درصد نمره کل

 

برای قبولی در مصاحبه دکتری برخی معیار ها وجود دارد که بر روی امتیاز و نمره شما تاثیر می گذارند که عبارتند از انتشار کتاب، انتشار مقاله، مدرک زبان، مصاحبه انگلیسی، پایان نامه، معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد و رزومه کاری. در جداول زیر می توانید امتیاز در نظر گرفته شده برای هر یک از فاکتورها را براساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور مشاهده کنید. 

نحوه محاسبه امتیازات نگارش مقاله و کتاب در مصاحبه آزمون دکتری 1403
نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
مقالات علمی – پژوهشی (داخلی و خارجی) مرتبط با رشته تحصیلی 22 امتیاز  هر مقاله تا 7 امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء
 گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران  گواهی ثبت اختراع بین المللی تا 7 و داخلی تا 5 امتیاز
 برگزیدگان در جشنواره علمی معتبر  برگزیدگی داخلی تا 3 و خارجی تا 7 امتیاز
مقالات علمی – ترویجی مرتبط با رشته تحصیلی 6 امتیاز هر مقاله تا 2 امتیاز مطابق آیین نامه ارتقاء
مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر (داخلی یا خارجی) 4 امتیاز خارجی تا 2 و داخلی 1 امتیاز
تالیف یا ترجمه کتاب مرتبط با رشته تحصیلی 4 امتیاز

 

 (MCHE) IELTS Equivalent TOEFL IBT TOEFL Computer TOEFL PAPER+ TOLIMO حداکثر نمره
100-90 9-7 120-96 300-250 680-600 8
89-85 6/9-6/5 95-86 249-232 599-575 7
84-80 6/4-6/0 85-76 231-213 574-550 6
79-75 5/9-5/5 75-66 212-196 549-525 5
74-70 5/4-5/0 65-56 195-173 524-500 4
69-65 4/9-4/5 55-46 172-152 499-475 3
64-60 4/4-4/0 45-36 151-133 474-450 2
59-50 3/9-3/5 35-29 132-113 449-425 1

 

نحوه محاسبه امتیازات معدل در مصاحبه آزمون دکتری 1403
نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی تا 6 امتیاز طبق نظر کمیته مصاحبه کننده
معدل و کیفیت دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته تا 5 امتیاز
طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی  3 امتیاز
طول مدت تحصیل در دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته  3 امتیاز
برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی  5 امتیاز رتبه 1 تا 3، 5 امتیاز

رتبه 4 تا 6، 4 امتیاز

رتبه 7 تا 9، 3 امتیاز

رتبه 10 تا 12، 2 امتیاز

رتبه 13 تا 15، 1 امتیاز

 

نحوه محاسبه امتیاز پایان نامه در مصاحبه آزمون دکتری 1403
نوع فعالیت حداکثر امتیاز نحوه ارزیابی
کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد 4 امتیاز عالی تا 4 و بسیار خوب تا 2 امتیاز

 

 

🔗 جهت دانلود و مشاهده دفترچه سوالات آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری سال 1403

پس از آشنایی با نحوه نمره دهی در مصاحبه در این بخش از مقاله راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری را برای آن دسته از داوطلبانی که نمره قبولی در آزمون سراسری را کسب کرده اند و اکنون به مصاحبه دریافت شده اند، ارائه خواهیم داد. با اطلاع از تکنیک های مصاحبه دکتری می توانید برای قبولی در مصاحبه، گام مثبتی بردارید. فراموش نکنید عدم شرکت در مصاحبه دکتری به منزله انصراف از پذيرش بوده و امكان آزمون كتبی يا مصاحبه مجدد در هيچ يک از دانشگاه ها و مؤسسات برای داوطلب وجود نخواهد داشت.

تکنیک های مصاحبه دکتری

برخی از تکنیک های مصاحبه دکتری که در قبولی شما موثر خواهند بود، عبارتند از:

پیش از حضور در جلسه مصاحبه، هر گونه مدارک پژوهشی و آموزشی (بر اساس چارچوب اعلام شده سازمان سنجش) که شامل مقالات و کتاب های منتشر شده، مدارک آموزشی، مدرک زبان معتبر، پایان نامه کارشناسی ارشد و توصیه نامه‌ های اساتید قبلی هستند، را به صورت مکتوب و فیزیکی آماده کنید؛ چرا که ارزیابی مدارک و نمره شما در همان جلسه انجام می شود و امکان اینکه بعد از جلسه مصاحبه مدرکی را به دست هیات ارزیابی کننده برسانید وجود ندارد.

در ابتدای جلسه مصاحبه دکتری لازم است تا خود را معرفی کنید. نام و نام خانوادگی، رشته تحصیلی که خوانده‌ اید، دانشگاهی که مدرک گرفته اید، زمینه‌ های پژوهشی که کار کرده‌ اید و زمینه‌ هایی که مورد علاقه تان هست را به صورت مختصر بیان کنید. حتما قبل از جلسه تمرین کنید که بدانید در طول جلسه چه چیزی خواهید گفت.

بر روی مطالب ارائه شده، روش انجام کار و یافته‌ های تحقیق پایان نامه کارشناسی ارشد خود تسلط کافی داشته باشید. سوالاتی که پس از معرفی از شما خواهند پرسید، سوالات مرتبط با پایان نامه شماست. اگر در پاسخ دادن به سؤالات پایان نامه ضعیف عمل کنید نمره مصاحبه تان به شدت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

زمینه‌ های کاری مورد علاقه تان را در دوره دکتری پیش از حضور در جلسه مصاحبه مشخص کنید. در این حالت نشان می دهید که موضوع مشخص برای انجام پایان نامه دکتری را هم دارید. به دلیل اهمیت این موضوع حتما این مبرای مشخص کردن موضوع رساله دکتری، لازم است که طی جست و جو و مشورت‌هایی که قبل از جلسه مصاحبه می گیرید حوزه تخصصی و موضوع مورد علاقه خود را در رشته تخصصی تان مشخص کنید. برای اساتیدی که ارزیاب شما در جلسه مصاحبه دکتری هستند خیلی مهم است که زمینه کاری مشخص و البته جذاب داشته باشید.

سایت دانشگاه هایی را که برای مصاحبه دعوت شده اید، بررسی کنید و با اساتیدی که در جلسه آزمون حضور خواهند داشت پیشاپیش آشنا شوید. (موضوعات پژوهشی مورد علاقه، مقالات و کتاب‌ هایی را که منتشر کرده اند را به خاطر بسپارید.)

پیش از حضور در جلسه خوب است تا چندین مقاله و کتاب تخصصی ای که اخیرا در حوزه رشته تحصیلی شما منتشر شده اند را مطالعه کنید تا در پاسخ دادن به سوالات تخصصی در مورد رشته تان مشکلی نداشته باشید.

اگر مدرک زبان انگلیسی مورد تأیید سازمان سنجش دارید، به همراه داشته باشید. چنانچه تسلط کافی به زبان انگلیسی دارید، سعی کنید مهارت خود را با صحبت در خصوص انگیزه تان از تحصیل در مقطع دکتری، چکیده پایان نامه خود، نقاط قوت و برتری خود نسبت به سایر داوطلبان و … به زبان انگلیسی نشان دهید. 

دو یا سه توصیه نامه از اساتید شاخص در حوزه تخصصی خود دریافت کنید و برای ارائه در جلسه مصاحبه، همراه خود داشته باشید.

نشان دهید که در مقطع دکتری به صورت تمام وقت مشغول تحصیل و پژوهش در فضای دانشگاه خواهید بود و تمام تمرکز خود را به کار خواهید گرفت. پاره وقت بودن تحصیل دکتری ممکن است سبب مردد شدن اساتید ارزیابی کننده شود. 

از شما در مورد دانشگاه‌ های دیگری که برای مصاحبه دعوت شده اید سوال پرسیده خواهد شد؛ که از میان این دانشگاه ها در صورت قبولی کدام یک را انتخاب خواهید کرد؟ در این بخش می بایست دانشگاهی را که ترجیح می دهید از قبل مشخص کرده باشید. سعی کنید دلایل شما محکم و قانع کننده باشد. 

در بخش فوق می توانید راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری را مشاهده کنید. فراموش نکنید که تحت هر شرایطی در روز و دانشگاه مقرر شده حاضر باشید؛ چرا که عواقب عدم شرکت در مصاحبه دکتری بیشتر از عدم کسب نمره مطلوب است. داوطلبان گرامی که علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک های مصاحبه دکتری با متخصصان مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

 

🔗 جهت اطلاع از چگونگی و روند مصاحبه دکتری وزارت بهداشت بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

بنر کال تو اکشن

تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان و توصیه های آنان

در بخش قبلی مقاله برخی از تکنیک های مصاحبه دکتری را بیان کردیم. حال در این بخش از مقاله می خواهیم تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان و توصیه های آنان را بیان کنیم. دعوت شدگان به جلسه مصاحبه می توانند با مطالعه تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان برای جلسه آمادگی بهتری کسب کنند.

تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان

🔰 برخی از تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان عبارتند از:

مصاحبه را مثل بازی فوتبال در نظر بگیرید: یادتان باشد که مصاحبه را هم مثل بازی فوتبال بدانید. همان طور که بازیکنان فوتبال تا دقیقه نود هم ناامید نمی شوند و تا آخرین لحظه دست از تلاش برنمی دارند شما هم این گونه عمل کنید. اگر جوابی نامناسب به سؤالی دادید ناامید نشوید و سریع استرس نگیرید.

در طول کل جلسه نیازی به برخورد رسمی ندارید: هیچ نیازی به رسمی بودن در کل مدت مصاحبه ندارید. راحت باشید؛ حتی گاهی برخوردی دوستانه داشته باشید. گاهی لبخند بزنید. هیچ وقت پاها را روی هم نیندازید و با بیخیالی تمام پای رویی خود را نلرزانید.

حس خستگی خود را بروز ندهید: یکی از مهم ترین تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان، عدم نشان دادن حس خستگی است. هرگز در طول مصاحبه خود را ملول و خسته نشان ندهید. همین که مدام به ساعت خود نگاه کنید و یا سرتان را بخارانید این یعنی خسته شده اید و مایل به ترک جلسه مصاحبه هستید.

خود را دست کم نگیرید: شما به آسانی می توانید عقاید و نظرات اساتید مصاحبه کننده را در مورد خود تغییر دهید. باید با صداقت و زیرکی علاقه خود را بروز دهید و در اوقاتی مناسب اطلاعاتی را از توانایی ها و سوابق کاری خود ارائه کنید.

اگر چیزی را بلد نبودید سریع خود را نبازید: امکان دارد اساتید سؤالاتی را از شما بپرسند که یا پاسخشان را نمی دانید یا جواب ها یادتان نمی آید. در این شرایط سعی در پیچاندن آن ها نداشته باشید. بلکه کاملاً صادقانه اظهار کنید که جواب را نمی دانید.

اعتماد بنفس خود را در زمان ورود به جلسه حفظ کنید: از مهم ترین تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان می توان به حاضر شدن سر وقت در جلسه اشاره کرد. اگر دیر برسید مسلماً استرس می گیرید. در زمان دست دادن با مصاحبه کنندگان دستشان را محکم و با اعتماد بنفش بفشارید. نکته مهم این که، در تمام طول مصاحبه لبخند را فراموش نکنید. همین لبخند ساده وجود اعتماد بنفس را در شما نشان می دهد.

آراسته و پیراسته در جلسه حضور پیدا کنید: براساس تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان می توانیم بگوییم که هیچ نیازی به پوشیدن کت و شلوار در جلسه مصاحبه ندارید. ولی هرگز شلخته نباشید و آراسته باشید. 

داوطلبان گرامی فراموش نکنید که عدم شرکت در مصاحبه دکتری به منزله انصراف از پذيرش بوده و امكان آزمون كتبی يا مصاحبه مجدد در هيچ يک از دانشگاه ها و مؤسسات برای داوطلب وجود نخواهد داشت.

 

🔗 جهت اطلاع از شرایط دعوت به جلسه مصاحبه دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

 

اخبار پیرامونی مصاحبه دکتری

📢 اطلاعیه‌ تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون ورودی دكتری (Ph.D) نیمه‌ متمركز سال 1403:

🔸 پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته (دفترچه شماره 2) آزمون ورودی مقطع دکتری (Ph.D) نیمه‌ متمرکز سال 1403 در تاریخ 28 فروردین ماه سال 1403، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون فوق می‌ رساند، آن دسته از داوطلبانی که تا تاریخ 2 اردیبهشت ماه سال 1403 موفق به انتخاب رشته نشده‌ اند، ترتیبی اتخاذ شد که داوطلبان بتوانند تا پایان روز سه‌ شنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه سال 1403 نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

🔸 لذا داوطلبان در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌ های تحصیلی، به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت کد رشته محل‌ های انتخابی در آزمون مذکور اقدام نمایند.

🔸 ضمناً آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کد رشته محل‌ های تحصیلی اقدام نموده‌ اند، می‌ توانند در صورت تمایل تا تاریخ فوق، نسبت به مشاهده یا ویرایش کد رشته محل‌ های انتخابی خود اقدام نمایند.

🔸 لازم به توضيح است اسامی معرفی شدگان دارای حد نصاب به منظور شركت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و …) در دهه سوم اردیبهشت ماه 1403 از طريق درگاه اطلاع‌ رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

🔸 لازم به ذکر است داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته می‌ باشند و علاقه‌ مند به انتخاب رشته‌ های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌ های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌ رسانی خواهد شد، اقدام نمایند.

 

خلاصه مطلب

شرکت در آزمون سراسری دکتری و کسب رتبه و تراز قبولی در رشته مورد نظر، پایان قبولی در مقطع دکتری نیست و داوطلبان ملزم به قبولی در مصاحبه دکتری نیز می باشند. شرکت در مصاحبه علمی دکتری از نظر اکثر متقاضیان دشوار است و به همین دلیل نیز گاه پس از قبولی در آزمون تصمیم به عدم شرکت در مصاحبه دکتری می گیرند؛ لازم به ذکر است که در این حالت قبولی شما باطل خواهد بود و بدون شرکت در مصاحبه نمی توانید در این مقطع تحصیلات خود را آغاز کنید و شرکت در مصاحبه الزامی است. به همین دلیل نیز تصمیم به ارائه ی راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری برای علاقمندان تحصیل در این مقطع گرفتیم.

در مقاله فوق می توانید تکنیک های مصاحبه دکتری و نیز تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان را مطالعه کنید. فراموش نکنید که با طی کردن اصولی مسیر قبولی در مقطع دکتری می توانید به راحتی پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنید و دیگر به عدم شرکت در مصاحبه دکتری فکر نکنید. فراموش نکنید که عدم شرکت در مصاحبه دکتری به منزله انصراف از پذيرش بوده و امكان آزمون كتبی يا مصاحبه مجدد در هيچ يک از دانشگاه ها و مؤسسات برای داوطلب وجود نخواهد داشت.

در راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری ما برخی از نکات کلی را مطرح کردیم؛ داوطلبانی که تصمیم قطعی خود را برای قبولی در مصاحبه دکتری گرفته اند، می توانند برای دریافت مشاوره قبولی در مصاحبه دکتری با مشاوران مجرب مرکز مشاوره ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس حاصل فرمایند.

در جلسات مشاوره تمامی نکاتی که برای قبولی لازم است بدانید، مطرح می شود و با پشتیبانی و رفع اشکالات، سوالات و ابهامات آزمون و مصاحبه دکتری قبولی شما را تضمین خواهیم کرد. کارشناسان ما از ساعت 8 صبح الی 12 شب در تمامی ایام هفته (حتی در روزهای تعطیل) آماده خدمت رسانی به شما می باشند. علاوه بر تماس تلفنی می توانید سوالات خود را در قسمت دیدگاه برای ما نوشته و ارسال کنید. در کوتاه ترین زمان ممکن مشاوران ما پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. 

 

📥 برای دانلود پی دی اف کامل مقاله فوق بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

عواقب عدم شرکت در مصاحبه دکتری چیست؟ 

با توجه به اعلام سازمان سنجش هر داوطلب دکتری تنها یک بار می تواند در جلسه مصاحبه حضور داشته باشد و عدم مراجعه برای مصاحبه، به منزله انصراف از پذيرش بوده و امكان آزمون كتبی يا مصاحبه مجدد در هيچ يک از دانشگاه ها و مؤسسات وجود نخواهد داشت.

نحوه نمره دهی مصاحبه دکتری چگونه است؟

پذیرفته شدگان آزمون سراسری دکتری پس از انتخاب رشته و درج کد رشته محل براساس نمره اکتسابی به مصاحبه دعوت می شوند. در جلسه مصاحبه دکتری فاکتورهایی چون انتشار کتاب، مقاله، مدرک زبان و ... داوطلب مورد ارزیابی قرار می گیرد. برای مشاهده جزئیات بیشتر و امتیاز در نظر گرفته شده برای هر یک از فاکتور ها به مقاله فوق مراجعه کنید. 

تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان به چه صورت بوده است؟

در مقاله فوق برخی از تجربیات مصاحبه دکتری سایر داوطلبان را بیان کردیم که خوب است پیش از حضور در جلسه، مطالعه کنید. تجربیاتی چون: خاموش کردن تلفن همراه، انتخاب موضوعی که مورد علاقه شما باشد برای رساله دکتری و ... . 

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری 1403 + تکنیک های مصاحبه»

  1. Avatar photo احمدی گفت:

    با سلام و درود چاپ کتاب هم تاثیر مثبتی در مصاحبه دکتری دارد حتی تبدیل پایان نامه به کتاب بنده کتابم رو در انتشارات آریا دانش چاپ کردم و راضی بودم

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام مرسی ازنظرطون

  2. Avatar photo مرادی گفت:

    شرکت کردم اما ازم الویت دانشگاه انتخابی رو پرسید گفتم اول علامه بعد شاهد، دیگه ازم سوال نپرسیدن و گفتن اگه اینجا قبول نشی انشاءالله جای دیگه قبول میشی خیلی ناراحت شدم، حالا برای علامه و الزهرا و خوارزمی مصاحبه دارم خیلی استرس دارم و تا امیدم

    1. Avatar photo mansuri گفت:

      سلام وقت بخیر نگران نباشید برای مصاحبه هر دانشگاهی که دعوت شدید با روحیه بالا و امادگی کامل حضور پیدا کنید .سوالات عقیدتی سیاسی و مذهبی -سوالاتی درباره ی رشته انتخابی و علایق -سوالاتی در خصوص علت انتخاب رشته و….. از شما پرسیده خواهد شد

  3. Avatar photo مرادی گفت:

    با سلام و درود، من مصاحبه دکتری فلسفه تعلیم و تربیت شرکت کردم، رتبه ام ۱۷ و یک مقالهisc و یک کتاب دارم، ده سال پیش از ارشد فارغ‌التحصیل شدم، از دانشگاه الزهرا و دوره ارشدم شاگرد اول بودم. برای مصاحبه دانشگاه شاهد

    1. Avatar photo alizadeh گفت:

      سلام سوالتو رو بفرمایید//؟؟!!

  4. Avatar photo مرادی گفت:

    ,با سلام و درود، من برای دکتری فلسفه تعلیم و تربیت شرکت کردم، رتبه ام ۱۷ شده و یک مقالهisc و یک کتاب دارم، ده سال پیش فارغ تحصیل شدم، معلم هستم، بنظرتون روزانه قبول میشم، البته دوره ارشدم شاگرد اول در دانشگاه الزهرا بودم، مصاحبه شاهد رو دادم، اما ازم پرسیدن الویت کجا زدم، من گفتم اول علامه بعد شاهد، بعد این حرف دیگه ازم نپرسیدن گفتن اگه اینجا قبول نشدی انشاءالله جای دیگه قبول میشی خیلی ناراحت شدم، الان برای علامه و الزهرا و خوارزمی مصاحبه دارم اما خیلی ناامید و استرس دارم

    1. Avatar photo ekhlasi گفت:

      با سلام وقت بخیر برای راهنمایی مصاحبه باید شرایطتون به طور کامل بررسی بشود تماس بگیرید

  5. Avatar photo حشمت گفت:

    سلام، من برای اولین باری هست که قصد شرکت در مصاحبه دکتری را دارم، میخواستم این پرسش را مطرح کنم که گزینش اعتقادی هم در این مصاحبه وجود دارد یا صرفا سوالات پیرامون موارد علمی و تحصیلی مطرح می شوند؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، خیر گزینش اعتقادی برای قبولی در مصاحبه دکتری ملاک نمی باشد.

  6. Avatar photo هاشم گفت:

    سلام، من برای قبولی مصاحبه دکتری نیاز به راهنمایی دارم، میخواستم بدونم که در صورتی که مصاحبه کننده در این آزمون یک سوال رو مطرح کرد که من نسبت به جواب اون بی اطلاع بودم چیکار باید کنم؟ و اینکه اگر به یک سوال جواب ندادم رد میشم؟ تا چه میزان فرصت خطا وجود داره؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، همانطور که در مقاله راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری گفته شد بهتر است در صورتی که یک پاسخ سوالی را نمی دانستید نسبت به عدم دانایی خود در این باره اظهار داشته باشید، علاوه بر این صرفا عدم پاسخ به یک سوال نمی تواند فرایند مصاحبه را تحت تاثیر قرار دهد و کلیت فرایند مصاحبه روی پذیرش و یا عدم پذیرش شما تاثیر گذار می باشد.

  7. Avatar photo قادر گفت:

    سلام، ممنون بابت راهنمای قبولی در مصاحبه دکتری که ارائه دادید، میخواستم بدونم در این نوع مصاحبه هم مثل مصاحبه استخدامی مراکز دولتی نوع پوشش و لباس هایی که میپوشیم هم حائز اهمیت هست؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، پوشش و موارد عقیدتی عموما برای پذیرش در ادارات دولتی حائز اهمیت می باشد و همانطور که در راهنمای قبولی مصاحبه دکتری ذکر شد پوشش اهمیت چندانی ندارد، اما از جایی که کار از محکم کاری عیب نمی کند بهتر است که پوششی در عرف جامعه داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • انتخاب رشته آزمون دکترا

    انتخاب رشته دکتری 1403 {راهنما و نکات مهم} | ایران تحصیل

    انتخاب رشته دکتری یکی از مهمترین دغدغه‌های پذیرفته‌شدگان است، چرا که پس از اعلام نتایج آزمون دکتری، داوطلبان باید در بازه زمانی تعیین شده برای انتخاب رشته در سامانه سنجش آموزش کشور اقدام کنند. بنابراین داوطلبان براساس کارنامه کتبی خود...
  • اعلام نتایج آزمون دکتری

    اعلام نتایج آزمون دکتری 1403+ مشاهده جواب sanjesh.org

    اعلام نتایج آزمون دکتری از روز 28 فروردین ماه 1403 آغاز شده و کلیه شرکت‌کنندگان در این آزمون می‌توانند با مراجعه به سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org اقدام به دریافت کارنامه اولیه خود کرده و برای تعیین وضعیت خود برای...
  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
تماس با مشاور