ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ + لینک دانلود

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۲ دی ۱۴۰۲
دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان و نحوه دانلود دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ به زودی مشخص می شود. داوطلبانی که قصد پذیرش در این دوره را دارند، بمحض اعلام تاریخ ثبت نام می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دریافت این دفترچه اقدام نمایند. گفتنی است که شرایط و کد رشته محل های تمامی متقاضیان دوره های روزانه، شبانه، پیام نور، پردیس خود گردان، و آزاد در دفترچه ارشد سوابق تحصیلی مذکور به طور مشترک قید شده و می بایست پیش از ثبت نام حتما آن را با دقت مطالعه کنید.

در این مقاله در مورد بازه زمانی احتمالی دانلود دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی سراسری و آزاد به تفضیل صحبت خواهیم کرد. همچنین، همه داوطلبان گرامی می توانند برای طرح سوالات خود و اطلاع از جدیدترین اطلاعیه ها و اخبار در این زمینه کانال تلگرامی ایران تحصیل را دنبال کنند.

زمان انتشار دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی دانشگاه سراسری

سازمان سنجش هر ساله تاریخ های مشخصی را جهت ثبت نام ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری و آزاد اعلام می کند. بر این اساس، داوطلبان می توانند از میان کد رشته محل هایی که بعد از برگزاری آزمون هنوز جای خالی دارند، به انتخاب بپردازند.

لیست رشته های مذکور در دفترچه راهنما ذکر شده است. بنابراین، متقاضیان تمامی دوره های غیر انتفاعی، پیام نور و پردیس خودگردان بایستی حتما ابتدا این دفترچه را دانلود و با دقت مطالعه نمایند و سپس الویت های خود را تکمیل کنند.

دفترچه کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی همزمان با شروع مهلت ثبت نام منتشر می شود. اما از آنجا که هنوز اطلاعیه ایی مبنی بر تاریخ ثبت نام ۱۴۰۳ اعلام نشده است، نمی توان به قطعیت گفت که چه تاریخی انتشار می یابد. البته در سال گذشته دانلود دفترچه ارشد سوابق تحصیلی در 25 آذر امکانپذیر بود. انتظار می رود که در سال جاری نیز در همین حوالی دفترچه قابل دسترسی باشد.

دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد

به دلیل ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، دفترچه ارشد سوابق تحصیلی این دو دانشگاه نیز یکسان است. بدین ترتیب، داوطلبان دانشگاه آزاد نیز می توانند برای مطالعه رشته محل های مورد پذیرش این دانشگاه، به جداول ویژه آن مراجعه نمایند.

گفتنی است که ثبت کد رشته محل های آزاد هم می بایست با سایر کدهای دیگر مطابق با دفترچه ثبت نام بدون کنکور ارشد آزاد در فرم ثبت نام انجام گیرد. به همین دلیل، نیازی به پر کردن فرم جداگانه نخواهد بود و تنها کافی است که به ترتیب علاقه مندی رشته های خود را وارد کنید.

نحوه دانلود دفترچه ارشد سوابق تحصیلی

همانطور که گفته شد، متولی ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد بایستی به سازمان سنجش مراجعه کند. از این رو متقاضیان می توانند برای دانلود دفترچه ارشد سوابق تحصیلی به سامانه این سازمان مراجع شود. برای این امر لازم است که مراحل زیر طی شود.

  1. وارد کردن آدرس سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  2. بر روی گزینه ” کارشناسی ارشد ” در منوی سمت راست یا لینک فعال ” دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته محل پذیرش با سوابق تحصیلی ( معدل ) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته ۱۴۰۳) ” کلیک نمایید.
  3. دفترچه برای شما بارگذاری خواهد شد.

به منظور اطلاع از رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد لینک شوید

مندرجات دفترچه ارشد سوابق تحصیلی

در دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی مهم ترین اطلاعات لازم برای ثبت نام ذکر شده است. این موارد عبارتند از:

  • تمامی شرایط عمومی و اختصاصی
  • ضوابط و مقررات مربوط به وظیفه عمومی
  • قوانین سهمیه رزمندگان و ایثارگران
  • روش ثبت نام و پذیرش
  • شیوه پر کردن تقاضانامه نام نویسی
  • روش گزینش نهایی
  • جداول مربوط به کد و نام استان و شهرستان
  • جداول کد رشته محل های تحصیلی گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی، هنر، دامپزشکی
  • فرم ویژه معدل
  • فرم پیش نویس ثبت نام

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و قبولی استعداد درخشان کارشناسی ارشد بر روی لینک کلیک فرمایید.

شرایط اختصاصی ذکر شده در دفترچه ارشد سوابق تحصیلی

شرایط اختصاصی ذکر شده در دفترچه ارشد سوابق تحصیلی

مطابق با آنچه ذکر شد، یکی از اصلی ترین مواردی که با دانلود دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی می توان از آن باشند. به علت آنکه شرایط عمومی میان تمامی پذیرش های تحصیلی یکسان است، از بیان آن ها خودداری می کنیم. اما شرایط اختصاصی به شرح زیر می باشند.

  • برخورداری از مدرک لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری حرفه ای
  • دانشجویان شاغل به تحصیل در ترم آخر مقطع کارشناسی رشته های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به شرطی که گواهی پایان دوره خود را تا پایان شهریور ماه دریافت نمایند، مجاز به ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور خواهند بود
  • متقاضیانی که در آزمون سال گذشته پذیرفته شده اند، بر اساس دفترچه سوابق تحصیلی مجاز به نام نویسی در این دوره نخواهند بود. تفاوتی ندارد که ثبت نام قطعی کرده باشد یا انصراف داده باشد
  • اگر داوطلب از دانشجویان مقطع دکتری و یا کارشناسی ارشد باشد، به شرطی که تا پیش از پایان مهلت نام نویسی این دوره از تحصیل انصراف دهد، مانعی برای ثبت نام نخواهند داشت. در غیر این صورت حتی در صورت قبولی، از تحصیل آن ها ممانعت به عمل خواهد آمد. البته این مور شامل پذیرفته شدگان دوره های روزانه ارشد سال گذشته نمی باشد.
  • متقاضیانی که دانشجوی دوره های شهریه پرداز و کارشناسی ناپیوسته اعم از شبانه، پیام نور، غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد و مجازی هستند، برای ثبت نام در این مرحله نیازی به انصراف از تحصیل ندارند. حتی اگر در آزمون سال گذشته پذیرفته شده باشند. البته در صورت پذیرش نهایی، می بایست از انصراف قطعی دهند
  • پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال گذشته در صورت ثبت نام و قبولی، پذیرش قبلی آن ها لغو خواهد شد و می بایست در رشته جدید به تحصیل بپردازند
  • داوطلبانی که دانشجوی یکی از رشته های گروه پزشکی می باشند، باید پیش از نام نویسی وضعیت خود را از نظر طرح تعهد خدمت مشخص نموده و مشکلی برای این امر نداشته باشند
  • چنانچه متقاضی از دبیران وزارت آموزش و پرورش باشد، لازم است که موافقت نامه کتبی این وزرات خانه را جهت شرکت در این دوره کسب نمایند
  • اگر داوطلب در یکی از وزارتخانه ها، سازمان ها یا نهادهای دولتی شاغل باشد، بایستی ثبت نام و موافقت نامه کتبی را دریافت کند

توصیه های مهم در دفترچه ارشد سوابق تحصیلی

  • قبل از اینکه فرم تقاضانامه را در سایت سازمان سنجش تکمیل نمایید، ابتدا محتوای دفترچه راهنما را مطالعه و فرم پیش نویس را تکمیل کنید تا با مشکلی مواجه نشوید.
  • چنانچه در اطلاعات وارد شده به صورت عمدی یا سهوی تناقضی با واقعیت وجود داشته باشد، عواقب بعد از آن متوجه خود داوطلب خواهد بود.
  • هزینه ثبت نام لازم است که به شکل اینترنتی و از طریق کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت شود.
  • در وارد کردن معدل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد خود کمال دقت را داشته باشید. چرا که معیار پذیرش بر اساس معدل متقاضی خواهد بود.
  • برای آنکه موارد مربوط به سهمیه ایثارگران و اتباع خارجی را به درستی تکمیل کنید، حتما این قسمت ها را پس از دانلود دفترچه ارشد سوابق تحصیلی با دقت بخوانید.
  • در وارد کردن کد رشته ها نهایت دقت را داشته باشید. زیرا پس از اتمام فرایند نام نویسی و دریافت کد رهگیری 16 رقمی دیگر به هیچ وجه مجاز به اصلاح، جابجایی و ویرایش نخواهید بود.
  • بعد از پایان ثبت نام، از فرم تقاضانامه خود پرینت گرفته و تا پایان پذیرش نهایی نزد خود نگه دارید.
  • چنانچه به هر دلیل پس از ثبت نام، مشاهده کردید که معدلتان به درستی در فرم تقاضانامه وارد نشده است، تا پیش از پایان مهلت ثبت نام آن را ویرایش کنید.

خلاصه مطالب

هدف از نگارش این مقاله آشنایی همه متقاضیان عزیز با زمان و نحوه دفترچه ارشد سوابق تحصیلی بود و تلاش کردیم تا برخی از مهم ترین مندرجات این دفترچه را ذکر نماییم.

اگر شما نیز از علاقه مندان به ورود و تحصیل در رشته های بدون آزمون هر کدام از دانشگاه های روزانه و غیر روزانه یا آزاد کشور می باشید، می توانید جهت یک ثبت نام و انتخاب رشته موفق از کارشناسان ایران تحصیل راهنمایی بگیرید. همکاران ما در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی همه سوالات خواهند بود.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی سال جاری چه زمانی منتشر می شود؟

از آنجا که هنوز اطلاعیه ایی مبنی بر تاریخ ثبت نام ۱۴۰۳ اعلام نشده است، نمی توان به قطعیت گفت که چه تاریخی انتشار می یابد. اما بمحض اطلاع رسانی، این مقاله به روز رسانی خواهد شد.

برای دانلود دفترچه ارشد سوابق تحصیلی به کجا باید مراجعه کرد؟

برای این منظور لازم است که داوطلبان به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

آیا دفترچه ارشد سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری و یکسان با یکدیگر متفاوتند؟

خیر. به دلیل ادغام آزمون کارشناسی ارشد سراسری و آزاد، دفترچه ارشد سوابق تحصیلی این دو دانشگاه نیز یکسان است.

چگونه برای ارشد سوابق تحصیلی یک انتخاب رشته خوب داشته باشیم؟

داوطلبان گرامی می توانند جهت کسب مشاوره انتخاب رشته سوابق کارشناسی ارشد با مشاوران ایران تحصیل در ارتباط باشند. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «دفترچه کارشناسی ارشد سوابق تحصیلی ۱۴۰۳ + لینک دانلود»

  1. Avatar photo گفت:

    سلام
    کسانی که کارشناسی رادرسال 97تمام کردن میتونن ارشدبراساس سوابق تحصیلی1401 ثبت نام کنند

    1. Avatar photo hedayati گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت مشاوره کارشناسی ارشد بدون کنکور با مرکز تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دفترچه سوالات کنکور ارشد

    دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 + دانلود پاسخنامه تشریحی

    زمان و نحوه دفترچه سوالات کنکور ارشد 1403 مشخص شد. بر این اساس همه متقاضیان و شرکت کنندگان آزمون ورودی ارشد می‌‎توانند پس از اتمام برگزاری آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای دانلود سوالات کنکور ارشد با جواباقدام...
  • باجه های رفع نقص کنکور ارشد

    آدرس باجه های رفع نقص کنکور ارشد سازمان سنجش 1403 | sanjesh

    کسانی که کارت ورود به جلسه خود را دریافت می کنند ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند و اطلاعات روی کارت آن ها ناقص باشد. آن ها برای رفع این مشکل باید به باجه های رفع نقص کنکور ارشد مراجعه...
  • ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت

    ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت 1403 + رشته محل ها

    زمان ثبت نام آزمون ارشد وزارت بهداشت از 11 تا 21 بهمن ماه 1403 اعلام شده است. متقاضیانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته‌های علوم پزشکی را دارند، می‌توانند در بازه زمانی اعلام شده به سامانه...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار

    ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار 1403 + شرایط و رشته ها

    اطلاعیه ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه چابهار براساس استعدادهای درخشان در دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان منتشر شد. دانشگاه چابهار در استان سیستان و بلوچستان واقع شده و در حال حاضر 2707 دانشجو و 106 استاد در...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)