ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا از حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی اطلاعی دارید؟ از آنجا که تامین هزینه های زندگی و تحصیلی با افزایش قیمت ارز برای بسیاری از دانشجویان، دشوار و یا حتی امکانپذیر نیست، اغلب تصمیم می گیرند که از بورسیه های تحصیلی جهت اعزام به دانشگاه های خارجی استفاده کنند. اما تاثیر معدل در اپلای خارج از کشور چقدر است؟ این پرسش را که کلیدی ترین و مهم سوال در ذهن علاقه مندان می باشد را در ادامه پاسخ می دهیم. همچنین، برای کسب اطلاعات دقیق تر در مورد نحوه و شرایط اخذ بورسیه، می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با حداقل معدل لازم برای انواع بورسیه تحصیلی همه دانشگاه های خارجی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی کشورهای مختلف

 

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی کشورهای مختلف

 

وجود امکانات و پیشرفت های تحصیلی در برخی از دانشگاه های خارجی، همواره بسیاری از دانشجو را بر آن می دارد تا به طرق مختلف خود به یکی از این موسسه های آموزشی وارد شوند. از جمله این روش ها که پر متقاضی ترین و به صرفه ترین این شیوه ها، اخذ بورسیه تحصیلی از طریق معدل است.

البته این بورسیه ها در مقاطع مختلفی همچون کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد. حال این سوال مهم پیش می آید که حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی چقدر است؟

هر دانشگاه و کشوری بسته به سطح علمی و رشته های خود، شرط معدل خاصی را برای بورسیه دانشجویان تعیین می کند. برای مثال، تاثیر معدل در اپلای کشورهای اروپایی با آمریکایی متفاوت است.

کشورهای اروپایی همچون فرانسه و آلمان از از سطح علمی و تحصیلاتی بسیاری خوبی برخوردار هستند، حداقل معدل لازم برای بورسیه بعضی از رشته های آن ها، 18 می باشد.

این در حالی است که در مورد رشته های فنی و مهندسی سخت گیری های کمتری اعمال می شود و با معدل های پایین تر هم بتوان بورسیه گرفت.

 

 

آیا می دانید شرایط سنی و معدل لازم جهت تحصیل پزشکی بدون کنکور در آلمان چیست؟ بر روی لینک کلیک کنید

 

 

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف

اگر بخواهیم دانشجویان متقاضیان بورسیه را دسته بندی کنیم، می توان آن ها را به 4 گروه تقسیم کرد.

 

1. داشتن معدل خوب در هر دو مقطع ارشد و کارشناسی: پر واضح است که افراد دارای معدل خوب، شانس پذیرش بیشتری برای اخذ بورسیه دارند. البته این خوب بودن به تناسب برای دانشگاه های سطح بالا متفاوت است. بدین معنا که اگر معدل بالایی دارید و می خواهید در برترین دانشگاه های کشور تحصیل کنید، باید دارای نمره تافل وGRE  بسیار خوبی نیز باشند.

 

2. معدل کارشناسی ارشد بالا، اما معدل کارشناسی پایین: این گروه بخش اعظم متقاضیان را در بر می گیرند. باید بگوییم که این دسته نیز از شانس قبولی نسبتا خوبی برخوردارند. چرا که تاثیر معدل در اپلای برای مقطع کارشناسی بیشتر از کارشناسی است. از سوی دیگر، برای اغلب اساتید خارجی، نمره دو سال آخر کارشناسی اهمیت بیشتری نسبت به ترم های پایین تر دارد. اگر به طور کل معدل کارشناسی تان پایین است، می توانید با نمره GRE  بالای 170، خود را به معیارهای خواسته شده نزدیک کنید.

 

3. معدل بالا در کارشناسی و معدل پایین در ارشد: در چنین مواردی کارتان کمی سخت خواهد بود. افرادی که معدل کارشناسی ارشد خوبی ندارند، می توانند از طریق نمره بالای تافل وGRE ، و یک رزومه بسیار قوی معدل پایین قابل جبران خواهد بود.

 

4. معدل کارشناسی و ارشد هر دو پایین: متقاضیانی که در این دسته قرار دارند احتمال قبولی کمی دارند، اما به معنای غیرممکن بودن نیست. این افراد می توانند با افزایش مقالات، کنفرانس ها، و به طور کلی یکک رزومه بسیار خوب و مدارک زبان، اخذ برسیه را امکانپذیر کنند.

 

 

برای آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان لینک مربوطه را انتخاب کنید

 

 

شرایط و تاثیر معدل در اپلای دانشگاه های آمریکایی

 

تاثیر معدل در اپلای

 

از آنجا که دانشگاه های آمریکا از سطح علمی بسیار عالی برخوردار هستند، علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کنند. اما به دلیل هزینه های زیاد و گاهی سرسام آور زندگی و تحصیل باعث می شود که این امکان برای بسیاری از علاقه مندان فراهم نشود. اما اگر فردی بتواند حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی و شرایط لازم را به دست آورد، مجاز به استفاده از تسهیلات رایگان خواهد بود.

در این صورت، فردی که پذیرفته می شود می تواند هزینه های مهاجرت بسیار کمتری را بپردازد و از کمک هزینه های تحصیلی و زندگی بهره مند شود. حال این سوال پیش می آید که شرایط بورسیه در دانشگاه های دولتی، خصوصی و مراکز تحقیقاتی، و همچنین تاثیر معدل در اپلای چگونه است.

 

  • داشتن معدل بالا در مقاطع کارشناسی و ارشد
  • ارائه مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر
  • برخورداری از یکی از مدارک زبان ACT ،SAT ،GRE و یا GMAT با نمره خوب
  • داشتن امتیازات علمی همچون مقالات معتبر علمی در نشریات، اختراعات و تحقیقات
  • کسب امتیاز در مسابقات علمی و بین المللی
  • برخورداری از مهارت یا استعدادهای ویژه

 

 

برای اطلاع از نحوه پذیرش در رشته داروسازی به صورت بدون کنکور در کشور ترکیه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

شرایط و تاثیر معدل در اپلای دانشگاه های اروپایی

کم نیستند تعداد افرادی که در آرزوی تحصیل در دانشگاه های اروپایی هستند. اگر این اشخاص نیز به دنبال پذیرش راحت تر و تحصیل کم هزینه تر باشند، اولین شرط، حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی است.

برای روشن سازی باید بگوییم که نحوه حساب کردن معدل دانشگاه های آمریکا و کانادا بر حسب 4 نمره است. از سوی دیگر به دلیل آنکه در سیستم آموزشی ایران، ملاک نمره دهی بر اساس 20 می باشد، در برخی موارد محاسبه حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی این دانشگاه ها برای دانشجویان دشوار می شود.

اما یک نوع ماشین حساب به نام  GPA برای این کار تدارک دیده شده است تا محاسبه معدل برای همه کشورهایی که سیستم متفاوتی دارند، آسان شود.

در کل اگر بخواهیم بر حسب نمره دهی کشور خودمان بگوییم، برای مثال حداقل معدل لازم  دیپلم و پیش دانشگاهی برای تحصیل پژشکی در آلمان 17 می باشد. همچنین، برای دانشگاه هایی مانند بریتیش کلمبیا باید حداقل معدل ارشد، 16 و کارشناسی 16 باشد.

 

 

به منظور آشنایی با شرایط دریافت بورسیه هلند لینک مربوطه را انتخاب نمایید 

 

 

برای بورسیه تحصیلی در خارج از کشور چه شرایطی لازم است؟

یکی از فاکتورهای مهم برای بورسیه شدن در بسیاری از کشورها، علاوه بر داشتن حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی ، آشنایی و تسلط به زبان انگلیسی یا زبان آن کشور است. شیوه اپلای بورسیه در بسیاری از کشورها از طریق استاد است. یعنی دانشجوی متقاضی باید یک سوپروایزر را به دانشگاه مقصد معرفی کند. سپس رزومه خود را برای استاد مورد نظر ارسال می کند. اما اگر بخواهیم به طور خیلی خلاصه شرایط لازم اخذ بورسیه برای مقاطع مختلف را توضیح دهیم، نکات زیر اهمیت دارند.

 

مقطع کارشناسی: اغلب کشورها پذیرش رایگان در این مقطع را ندارند. البته در برخی از کشورها مانند آلمن، اتریش، نروژ و فرانسه با تعیین برخی شرایط خاص، تحصیل کاملا رایگان می باشد.

 

مقطع کارشناسی ارشد: علاوه بر برخورداری از حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی ، تسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور مقصد یکی از شروط اصلی می باشد.

 

مقطع دکتری: تعداد متقاضیان این مقطع بسیار زیاد است و هر چه رزومه قوی تر باشد، تاثیر معدل در اپلای کمتر خواهد بود. البته این به معنی بدون تاثیر بودن نیست و اگر ریز نمرات بالا باشد، شانس قبولی بیشتر خواهد بود.

 

 

جهت دریافت مشاوره تحصیل در خارج از کشور بر روی لینک کلیک کنید

 

 

چگونه با معدل پایین اپلای بگیریم؟

یک تصور عمومی در بین افراد جامعه وجود دارد و آن هم این است که اگر معدل پایینی داشته باشیم، باید تحصیل در خارج از کشور را از یاد ببریم. هر چند که افراد دارای معدل بالا شانس بیشتری برای قبولی دارند، اما نباید هرگز ناامید شد و از طریق برخی از روش های خاص می توان به خواسته خود دست یافت. چرا که تنها صرف داشتن حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی نمی توان برای اخذ اپلای اقدام کرد. توصیه های زیر می تواند در تحقق ای امر موثر باشد.

  • معدل به تنهایی نمی تواند فاکتور تعیین کننده برای اخذ بورسیه باشد. به همین دلیل تنها بر معدل خود تکیه نکنید و از پایین بودن آن نا امید نشوید.

 

  • در صورت پایین بودن معدل، در انتخاب دانشگاه های مورد نظر دقت کافی را داشته باشید. چرا که برای بررسی پرونده شما هزینه و زمان خاصی لازم است که با گزینش دانشگاه های متناسب با وضعیتتان می توانید در این موارد صرفه جویی کنید. به طور معمول دانشگاه هایی که شهریه می گیرند، متقاضی کمتری دارند و شانس بالاتری برای پذیرش خواهید داشت.

 

  • چاپ مقاله ISI و ژورنال های معتبر، و به طور کلی رزومه قوی می تواند معدل پایین را جبران کند.

 

  • داشتن نمره زبان بالا و ارائه مقالات چاپ شده به زبان خارجی

 

  • تا می توانید در کنفرانس های بین المللی و فضاهای علمی شرکت کنید. اگر خود را به دانشگاه های خارجی پژوهش محور نشان دهید، معدل پایین به اصطلاح به چشم نخواهد آمد.

 

  • روابط علمی با اساتید خوب و بزرگ می تواند تصویر خوبی را از شما به نمایش درآورد. سعی کنید اساتید خوب را متقاعد کنید تا راهنما و سرپرستی پایان نامه شما را به عهده گیرند.

 

 

برای آشنایی با بهترین رشته های بورسیه دار علوم انسانی بر روی لینک کلیک نمایید

 

 

انواع بورسیه های تحصیلی خارج کشور

افرادی که از حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی برخوردار می باشند، می توانند از چند بورسیه استفاده کنند. این موارد عبارتند از:

 

فول فاند (Full Fund): همه هزینه های تحصیل و زندگی در این نوع بورسیه برعهده دارد. به همین دلیل، تقاضای این بورسیه ها زیاد است.

 

Parital Fund: در این بورسیه تنها بخشی از هزینه ها بر عهده دانشگاه مقصد است. بدان معنا که حدود 50 درصد از هزینه ها را خود شخص متحمل می شود. البته باید توجه داشته باشید که اخذ این بورسیه مهلت زمانی خاصی دارد، اگر در بازه زمانی مقرر شده اقدامات لازم انجام نشود، باطل خواهد شد.

 

Scholarship: از بورسیه های عادی به شمار می رود و غالبا برای دانشجویان مستعد در نظر گرفته می شود. در این نوع بورسیه تاثیر معدل در اپلای بسیار بالاست. دانشجویانی که این بورسیه را اخذ می کنند، وظایف دیگری مثل نمره دادن، برطرف کردن مشکلات درسی دانشجویان تصحیح برگه های امتحانی و… را انجام می دهند.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله در مورد حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی در دانشگاه های خارجی توضیحاتی ارائه دادیم، و  متوجه شدیم که تاثیر معدل در اپلای خارج از کشور چقدر است؟

اگر می خواهید در یکی از دانشگاه های خارجی ادامه تحصیل دهید، و می خواهید در مورد شرایط اختصاصی پذیرش، نحوه اخذ اپلای، میزان هزینه، زمان ثبت نام  اطلاعات لازم را از مشاورین ایران تحصیل دریافت نمایید. برای این کار می توانید از طریق شماره های مندرج در جدول زیر از ساعت 8 صبح تا 12 شب در تمامی روزهای هفته با ما در ارتباط باشید.

 

 

جت آشنایی با حداقل معدل لازم برای انواع بورسیه تحصیلی در مقاطع مختلف تحصیلی و میزان شهریه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

معرفی رشته‌های بدون کنکور خارج از کشور

شرایط تحصیل پزشکی در انگلیس

شرایط تحصیل درآمریکا

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی

3.3/5 - (11 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی چند است؟

در این مقاله تاثیر معدل در اپلای در مقاطع و کشورهای مختلف توضیح داده شده است.

آیا می توان با معدل پایین اپلای گرفت؟

درصورت داشتن برخی شرایط، بله. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس بگیرید.

آیا تنها با داشتن معدل خوب می توان در کشورهای خارجی اپلای گرفت؟

خیر. رزومه شخص بخصوص برای دانشگاه های برتر نیز بسیار اهمیت دارد.

مزیت بورسیه فول فاند چیست؟

در چنین بورسیه هایی تمام هزینه های تحصیل و زندگی بر عهده دانشگاه خواهد بود. 

نظرات

94 دیدگاه دربارهٔ «حداقل معدل لازم برای بورسیه تحصیلی»

  1. Avatar photo حسن گفت:

    سلام.با معدل ۱۲ونیم کارشناسی حقوق از دانشگاه بین المللی قزوین
    آیلتس ۶ونیم.
    امکان گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد در یکی از کشورهای اروپایی هست ؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز شرط پذیرش برای بعضی از کشورها و دانشگاهها تاثیرگزار نخواهد بود و بستگی دارد شما کدام کشور و کدام دانشگاه را انتخاب خواهید کرد.

  2. Avatar photo علی گفت:

    سلام خسته نباشید بی زحمت اگه میشه سوال من رو هم جواب بدید
    ممنون
    من معدل دیپلم خوبی ندارم اما لیسانس معدل ۱۷ در رشته حسابداری در دانشگاه ازاد دارم مدرک تافل رو هم دارم
    آیا میتونم برای کارشناسی ارشد تو کشور کانادا یا ایتالیا بورسیه بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله محدودیتی در این مورد ندارید.

  3. Avatar photo اسما گفت:

    سلام اگه نمره هایم رو تو شهریور ترمیم کنم اونا تاثیر داره یا فقط نمره های خرداد

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر تاثیر ندارد

  4. Avatar photo سنا گفت:

    سلام خسته نباشید برای بورسیه کره فقط نمره های خرداد مهم هست ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقت بخیر
      ریزنمرات سه سال

  5. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    معدل مهمه یا تک تک نمرات جداگانه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تک تک

  6. Avatar photo م _ ا _ ی گفت:

    درود من الان دار دانشگاه آزاد درس میخونم و معدلم ۱۴ است آیا با مقاله های ژورنال چه داخلی و چه خارجی میتونم در خواست بدم و همچنین در تدارک ساخت یک ماشین هستم و در رشته مهندسی مکانیک دارم درس میخونم و از ریاضی به اون رشته رفتم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر در شرایط رزومه تحصیلی شما معدل جایگاه مهمی دارد و در پوسه اپلای گرفتن شما موثر خواهد بود

  7. Avatar photo آیلین گفت:

    سلام.من الان در دانشگاه آزاد کامپیوتر می خونم.اگه معدلم بالا باشه و ارشد رو در یک دانشگاه دولتی بخونم.شانسی برای بورسیه فول فاند در مقطع دکترا در دانشگاه های آمریکا رو دارم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. بله شانس خواهید داشت. بشرط داشتن سطح زبان خوب و پذیرش از دانشگاه کشور مورد نظرتون

  8. Avatar photo هلیا گفت:

    سلام من‌۱۶ سالمه و زیاد نمرات ریاضی و زبان سال نهم خوب نیست اما سال های دیگه بهتره میخام بدونم که سال نهم مهمه یا سال دهم چون دهم و ۱۹حورده ای شدم میتونم بورسیه کانادا رو بگیرم

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام وقت بخیر برای دریافت مشاوره کامل بورسیه با مرکز مشاوره تماس بگیرید

  9. Avatar photo علوی گفت:

    سلام کاردانی امداد معدل 18.71 و کارشناسی ناپیوسته ژنتیک معدل 19.54 و ارشد زیست جنین شناسی معدل 18.71 میتونم امیدوار باشم برای گرفتن بورسیه.البته شما توی پاسخها فرمودید دانشگاه علمی کاربردی مدرکش غیرقابل ترجمه است یعنی ما باید چکار کنیم چون من کاردانی و کارشناسی علمی کاربردی بودم فقط ارشدم پیام نور بودم.امیدی هست؟
    و از طرفی مقاله و …هم ندارم چون نمیتونم اساتیدم رو پیدا کنم.فکر کنم کرونا گرفتن مردن😂

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      طبق آن کشوری که میخواهید مهاجرت تحصیلی متغیر است ولی شانس شماپایین میباشد.

  10. Avatar photo محمد گفت:

    من دیپلم فنی مهندسی الکترونیک معدل ۱۸ دارم و میخواهم برای ادامه تحصیل به یکی از کشور ها بورسیه بشم ولی نمیدانم میشه یانه؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      متاسفانه برای مقاطع پایین تر از کارشناسی ارشد صادر نمیشود.

    2. Avatar photo آشا گفت:

      سلام
      من امسال نهمم اگ معدل امسالم خوب نشد ولی از دهم خوب بشه اشکالی نداره یا معدل نهم هم مهمه برا بورسیه؟

      1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

        سلام وقت بخیر معدا سه سال اخر دبیرستان شما دارای اهمیت است

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • لیسانس به پزشکی خارج از کشور

    لیسانس به پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها

    شرایط تحصیل لیسانس به پزشکی در خارج از کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ در ابتدا کشور‌های که دوره‌های پزشکی را در مقطع کارشناسی برگزار می‌کنند و کشورهایی که دوره های ارشد لیسانس به پزشکی را برگزار می...
  • تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها | ایران تحصیل

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور با داشتن شرایط خاصی امکان‌پذیر است که در این مقاله از ایران تحصیل همه این شرایط را بررسی خواهیم کرد. همه افراد می‌دانند که تحصیل در رشته پزشکی نیاز به پرداخت هزینه زیادی...
  • دندانپزشکی رایگان خارج کشور

    دندانپزشکی رایگان خارج کشور 2024 + شرایط کشور ها

    افراد زیادی به دنبال تحصیل در دندانپزشکی رایگان خارج کشور هستند تا با کمترین هزینه در این کشورها مدرک دندانپزشکی خود را دریافت کنند. در حال حاضر کشورهای زیادی رشته دندانپزشکی را در کالج های خود ارائه می دهند و...
تماس با مشاور