ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم + بخشنامه ۱۴۰۳

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم 1403 اعلام شد. سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی جهت برآورده کردن نیازهای موجود در کادر علمی و آموزشی واحدهای مختلف دانشگاهی، فراخوانی را تحت عنوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد واحدهای مختلف منتشر می‌ کند. علاقمندان به تدریس، تحقیق و پژوهش در دانشگاه می‌ توانند از این طریق برای عضویت هیئت علمی دانشگاه ثبت نام کنند. گفتنی است ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم سال 1403 نیز از 15 تا 30 بهمن ماه از طریق سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی امکان پذیر می‌ باشد.

لازم به ذکر است تمام متقاضیان می‌ بایست پیش از ثبت نام بخشنامه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد و شرایط معدل هیئت علمی شدن و رشته‌ های ارائه شده را مطالعه کنند تا با آگاهی بیشتر جهت ثبت نام اقدام کنند. متقاضیان گرامی در صورت داشتن سوال می توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و از راهنمایی های مشاوران خبره ما بهره مند شوید.

آشنایی با وظایف هیئت علمی آموزشی دانشگاه

در ابتدای مقاله بهتر است تا با وظایف هیئت علمی دانشگاه‌ ها آشنا شوید و پس از آن به بررسی بخشنامه ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم بپردازیم. در این بخش از مقاله به بررسی وظایف هیئت علمی آموزشی دانشگاه می‌ پردازیم که عبازتند از:

🔵 اعضای هیئت علمی آموزشی دانشگاه موظف به تدریس 8 تا 12 واحد نظری یا معادل عملی آن بر اساس آئین نامه مصوب شورای دانشگاه هستند.

🔵 انجام تحقیقات بنیادی یا کاربردی

🔵 راهنمایی و پاسخگویی به سؤالات دانشجویان

🔵 سرپرستی و انجام امور مربوط به کار آموزی و کارورزی دانشجویان

🔵 راهنمایی پایان نامه‌ های دوره‌ های کارشناسی و مقاطع تحصیلات تکمیلی

🔵 ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی و آماده سازی آن‌ ها یا انجام عملیات صحرایی

🔵 حضور در شوراها و کمیته‌ ها و هیئت های ممتحنه

🔵 قبول دعوت مراکز علمی وابسته به دانشگاه یا دانشکده جهت ارائه خدمات علمی و تخصصی

🔵 حضور حداقل 40 ساعت در هفته در دانشگاه

🔵 انجام سایر وظایف محوله از طرف مدیر گروه یا رئیس دانشکده یا مسئولین دانشگاه

آشنایی با وظایف هیأت علمی آموزشی دانشگاه 

وظایف هیئت پژوهشی دانشگاه

علاوه بر هیئت علمی آموزشی، نوع دیگری از هیئت علمی به نام هیات علمی پژوهشی نیز وجود دارد که وظایف آن کمی متفاوت‌ تر است. گاه ممکن است در بخشنامه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد تنها تقاضا برای جذب هیات علمی آموزشی وجود داشته باشد و گاه برعکس ولی در حالت معمول تقاضای جذب برای هر دو نوع هیئت علمی مشاهده می‌ گردد. در این بخش از مقاله به بررسی وظایف هیئت علمی پژوهشی دانشگاه خواهیم پرداخت که عبارتند از:

🔵 اجرای پروژه‌ های تحقیقاتی مصوب شورای پژوهشی دانشگاه طبق ارجاع گروه

🔵 ارائه خدمات علمی، آزمایشگاهی به دانشگاه و خارج از دانشگاه بر اساس مصوبات هیئت رئیسه دانشگاه طبق ارجاع گروه

🔵 انجام امور کارشناسی و مشاوره علمی طبق برنامه گروه

🔵 شرکت در سمینارها و کنفرانس‌ ها و مجامع علمی و تخصصی طبق نظریه گروه

🔵 شرکت در شوراهای دانشگاه و خارج از دانشگاه به تشخیص گروه

🔵 تدریس حداکثر 4 ساعت در هفته

🔵 حضور حداقل 40 ساعت در هفته در دانشگاه

🔵 انجام سایر اموری که از طرف مدیر گروه، رئیس دانشکده یا رئیس دانشگاه ارجاع می‌ شود.

برای آشنایی با استخدام کارمند اداری در دانشگاه علمی کاربردی روی لینک بزنید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

شرایط ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

هر سال در فراخوان دانشگاه آزاد مبنی بر جذب نیروهای متخصص به عنوان هیئت علمی دانشگاه، شرایط اعلام می‌ شود که افراد باید از این شرایط برخوردار باشند. این شرایط در قالب دو دسته شرایط عمومی و اختصاصی در فرایند پذیرش در فراخوان منتشر شده‌ اند. به دلیل اهمیت اطلاع از ضوابط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، در ادامه به مهم ترین این ضوابط و شرایط اشاره خواهیم کرد.

شرایط ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

💢 شرایط عمومی ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم:

همانطور که می دانید برای عضویت در هیئت علمی دانشگاه‌ ها لازم است علاوه بر شرایط معدل هیئت علمی شدن، دارای برخی شرایط عمومی و اختصاصی باشید که در صورت عدم برخورداری از این شرایط، متاسفانه امکان ثبت نام دانشگاه آزاد برای شما وجود نخواهد داشت.

از این رو در این بخش از مقاله به ارائه لیستی از شرایط عمومی مورد نیاز برای ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم با توجه به شرایط اعلامی از سوی اداره کل جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران می‌ پردازیم.

این شرایط سالانه توسط اداره کل جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ارائه می‌ گردد. شرایط عمومی جذب هیات علمی دانشگاه آزاد سال جاری عبارتند از:

شرایط عمومی ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

💢 شرایط اختصاصی ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم :

در این بخش از مقاله به بررسی شرایط مطرح شده در بخشنامه ثبت نام دانشگاه آزاد جهت جذب هیئت علمی نوبت دوم خواهیم پرداخت که افراد متقاضی باید علاوه بر شرایط معدل هیئت علمی شدن، شرایطی را که به شرح زیر هستند، داشته باشند:

  • شرايط عمومی جذب اعضاي هيأت علمی مطابق مصوبه 608 مورخ 1386/4/19 شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌ باشد.
  • مدرک تحصیلی مورد نیاز برای شرکت در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها در تمامی رشته‌ ها اعلام نیاز شده دکتری تخصصی می‌ باشد.

📌 تبصره 1: ثبت نام متقاضیان دارنده مدرک کارشناسی ارشد در گروه هنر در رشته‌ های فاقد سرفصل مصوب دوره دکتری در کشور که در سامانه جذب به آن رشته‌ ها اعلام نیاز شده است، بلامانع می‌ باشد.
📌 تبصره 2: ثبت نام متقاضیان دارنده مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ های پرستاری، مامایی، هماتولوژی و اتاق عمل، مشروط به نداشتن تعهد خدمت متقاضیان به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع می‌ باشد.
📌 تبصره 3: در گروه علوم پزشکی علاوه بر متقاضیان تبصره فوق در سایر رشته‌ ها، متقاضیان صرفاً از بین دارندگان مدرک دکتری تخصصی (آموزشی)، بورد تخصصی و فوق تخصصی پس از بررسی و تأیید صلاحیت علمی و عمومی و طی نمودن فرایند جذب انتخاب خواهند شد.

  • با توجه به آخرین آگهی جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی که مربوط به ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم می‌ باشد ، شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر 30 سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر 45 سال می‌ باشد.

📌 تبصره: برای متقاضیان زیرگروه پزشکی شرط سنی برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد حداکثر 35 سال و برای دارندگان مدرک دکتری تخصصی حداکثر 45 سال می‌ باشد.

  • تبديل وضعيت كاركنان دانشگاه به هيات علمی مطابق بخشنامه شماره 351146/35 مورخ 92/10/21 امكان پذير می‌ باشد.
  • رشته تحصيلی متقاضي در دو مقطع آخر تحصيل هم خوانی داشته باشد.

📌 تبصره: برابر مصوبه جلسه شصت و پنجم مورخ 89/9/1 هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ ها و مراکز آموزش عالی، متقاضیان جذب در گروه‌ های پرستاری، معارف اسلامی و هنر در صورت داشتن سایر شرایط، همگونی رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ملاک عمل در جذب نمی‌ باشد.

  • فارغ التحصیلان دوره تمام وقت حضوری با حداقل معدل مورد تأیید براي مقاطع کارشناسی 14، کارشناسي ارشد و دكتری حرفه‌ای 16 و دكتری تخصصي 17 می‌ باشد.

📌 تبصره: متقاضیانی که فارغ التحصیل دانشگاه‌ های خارج از کشور می‌ باشند در صورت اینکه رتبه دانشگاه‌ های آنان براساس سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گروه الف (ممتاز) قرار گیرد مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه خواهند بود.

  • رشته و گرایش تخصصی متقاضی با رشته مورد نیاز مندرج در سامانه جذب دانشگاه همخوانی داشته باشد.
  • متقاضیان گروه علوم پزشکی باید فاقد هرگونه تعهد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جهت استفاده از مزایای آموزش رایگان، خدمات قانونی و مورد تعهد (طرح نیروی انسانی و ضریب k) باشند و در زمان ثبت نام ملزم به بارگذاری دانشنامه یا تأییدیه مدرک تحصیلی خود در سامانه جذب می‌ باشند.
  • ثبت نام در سامانه جذب هیچ گونه حقی را براي متقاضیان ایجاد نمی‌ کند و جذب افراد واجد شرایط صرفاً پس از تأیید توانایی علمی، عمومی و طی شدن فرایند جذب هیئت علمی در هیئت اجرایی جذب استان و هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه امکان پذیر خواهد بود.
  • مسئولیت صحت و کامل بودن اطلاعات وارد شده بر عهده متقاضی بوده و در صورت مشاهده هر گونه مغایرت یا نقص در اطلاعات ثبت شده، درخواست وی منتفی می‌ گردد.
  • متقاضیان مجاز به انتخاب سه استان به عنوان اولویت‌ های محل خدمت می‌ باشند.

بنر کال تو اکشن

📌 تبصره: در صورتی که پس از طی شدن فرآیند جذب در هیئت اجرایی جذب استان‌ ها، بیش از یک استان با جذب متقاضی موافقت داشته باشد، هیئت مرکزی جذب، استان محل خدمت را انتخاب می‌ نماید.

  • جذب هیئت علمی از خانواده معزز شهدا و ایثارگران بر اساس بند “پ” ماده 90 قانون برنامه ششم توسعه كشور صورت می‌گیرد و متقاضیان واجد شرایط هنگام ثبت نام در فراخوان ملزم به بارگذاری مدارک و مستندات ایثارگری در سامانه جذب می‌ باشند.
  • جذب اعضای هیئت علمی صرفاً از طریق شرکت در فراخوان و طی شدن فرآیند آن امکان پذیر می‌باشد.
  • در طی فرآیند جذب، در صورت داشتن شرایط مساوی (توانایی علمی و صلاحیت عمومی)، اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.
  • اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه آزاد که شامل قراردادی، پیمانی، پیمانی یک ساله، رسمی آزمایشی، رسمی قطعی و … هستند، مجاز به شرکت در فراخوان جذب دانشگاه نخواهند بود.
  • توجه داشته باشید که ثبت نام در سامانه مرکز جذب هیئت علمی، به معنی استخدام دانشگاه آزاد نمی‌باشد و جذب داوطلبان بعد از تأیید صلاحیت‌ها و طی کردن مراحل مشخص امکان پذیر خواهد بود.
  • متقاضیانی که قصد استفاده از سهمیه طرح مشمولین وظیفه را دارند. پس از سپری نمودن مراحل اولیه پذیرش، جهت انجام خدمت “با اولویت مراکز کم برخوردار” معرفی خواهند شد.
  • در طی فرآیند جذب، در صورت داشتن شرایط مساوی (توانایی علمی و صلاحیت عمومی)، اولویت با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد.
  • متقاضیانی که تمایل به انتخاب واحد بین الملل فرشتگان را دارند لازم است با توجه به شرایط خاص این واحد (فعالیت در حوزه ناشنوایان و کم شنوایان) ، جهت ثبت نام شروط الف:تسلط به زبان اشاره ب: آشنایی با فرهنگ ناشنوا را داشته باشته باشند.

شرایط عمومی ثبت نام جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم 

برای مشاهده فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

شرط معدل برای ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

همانطور که گفته شد، جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد دارای برخی شرایط می‌باشد که یکی از مهم‌ترین شرایط آن معدل متقاضی می‌باشد. از این رو شرایط معدل هیئت علمی شدن را در این بخش از مقاله برای مقاطع مختلف ارائه خواهیم داد. شرایط معدل هیئت علمی شدن برای مقاطع مختلف عبارتند از:

🔵 شرایط معدل هیئت علمی شدن برای دوره لیسانس حداقل 14.

🔵 شرایط معدل هیئت علمی شدن برای دوره فوق لیسانس و دکتری حرفه‌ای حداقل 16.

🔵 شرایط معدل هیئت علمی شدن برای دوره دکتری تخصصی حداقل 17 (با اعمال ضریب تطبیق معدل).

برای مشاهده فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه امام حسین کلیک کنید.

تاریخ جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

در مجموع در صورت بازنشستگی اعضای هیئت علمی یا افزوده شدن ظرفیت موقعیت شغلی در هیأت علمی دانشگاه، جهت جذب نیروهای متخصص فراخوانی صادر خواهد شد. در همین راستا دانشگاه آزاد نیز برای تکمیل کادر خود فراخوانی را در رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی منتشر کرده است.

سامانه اسم نویسی در فراخوان جذب هیئت علمی آزاد به نشانی sajed.iau.ir است که در آن زمان بندی جذب هیئت علمی اعلام می‌ گردد. در جدول زمانبندی زیر می‌توانید از زمان جذب نوبت اول، دوم و جذب هیأت علمی وابسته مطلع شوید.

فراخوان جذب هیئت علمی نوبت اول آزاد جذب هیئت علمی نوبت دوم آزاد جذب هیئت علمی وابسته دانشگاه آزاد
مهلت ثبت نام 21 تا 31 خرداد ماه 15 تا 30 بهمن ماه از 15 تیرماه
تمدید مهلت تا 14 تیرماه اعلام نشده اعلام نشده
اعلام نتایج تا 16 آبان ماه اعلام نشده اعلام نشده

متقاضیان باید با مطالعه شرایط مربوط به جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم و جدول زمان بندی اقدام به تکمیل مراحل ثبت نام کنند. پس از ثبت نام و دریافت کردن اطلاعات داوطلبان، مراحل اعتبارسنجی و تأیید افراد از سوی هیئت مرکزی دانشگاه آزاد هر کدام از استان‌ ها شروع خواهد شد و در پایان نتایج بررسی اعلام می‌ شود.

تاریخ جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم 

مراحل ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

چنانچه متقاضی ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم هستید و پیش از ثبت نام شرایط معدل هیئت علمی شدن و بخشنامه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد را مطالعه کرده‌ اید و تمامی شرایط لازم را دارا می‌ باشید، در این بخش از مقاله همراه ما باشید.

در این بخش به صورت گام به گام به بررسی نحوه ثبت نام در سامانه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی خواهیم پرداخت و نیز برای راهنمایی هر چه بهتر، راهنمای تصویری گام به گام نیز ارائه خواهیم داد.

در اولین مرحله از ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم لازم است پس از ورود به سامانه ساجد، ابتدا از طریق منوی بخشنامه‌ ها، دستورالعمل و شرایط جذب اعضای هیئت علمی را مطالعه کنید. در صورتی که دارای شرایط معدل هیئت علمی شدن و سایر شرایط هستید، می‌ بایست مطابقت اعلام نیاز استان‌ها با رشته – گرایش آخرین مقطع تحصیلی خود را از طریق منوی جذب هیئت علمی یا لینک سامانه جذب اعضای هیات علمی بررسی کرده و در نهایت گزینه ثبت نام را انتخاب نمایید.

گام اول ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

حال در این صفحه باید شرایط فراخوان بخشنامه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم سال ۱۴۰۳ را مطالعه نمایید و عبارت” مطالب فوق را مطالعه کردم” را تیک بزنید تا بتوانید وارد مرحله بعد شوید.

گام دوم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

پس از مطالعه  و تأیید مطالب، صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد. لازم است کد ملی و حروف رمز کپچا را در قسمت‌های مربوطه ثبت نمایید و بر روی دکمه بررسی کلیک کنید.

گام سوم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

در صورتی که قبلاً به هر دلیلی به سامانه ساجد وارد شده باشید، مشخصات خود را در هر بخش مشاهده خواهید کرد. اما در صورتی که اولین ورودتان به سامانه باشد، صفحه زیر برای شما نمایش داده می‌شود که می‌بایست مشخصات خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید.در هر یک از شرایط فوق، پس از بررسی یا ورود اطلاعات، آیتم “بعدی” را انتخاب کرده و پس از تأیید و یا در صورت نیاز، ویرایش اطلاعات فردی، به سامانه ورود نمایید.

گام چهارم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

جهت ورود به سامانه از کد ملی و یک شماره تلفن همراه فعال و غیر تکراری استفاده نمایید تا رمز عبور ورود به ساجد از طریق پیام کوتاه برای شما ارسال شود. پس از ورود به سامانه وارد داشبورد یا میز کارخود خواهید شد.

گام پنجم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

در این قسمت کد فعال سازی به شماره شما ارسال خواهد شد که پس از وارد کردن آن باید گزینه “ورود” را انتخاب کنید. برای ورود به سامانه از کد ملی و شماره همراه غیر تکراری استفاده کنید تا رمز عبور به صورت پیام کوتاه برای شما ارسال گردد.

گام ششم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

رمز عبور را خود را وارد کرده و گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

گام هفتم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

جهت ثبت نام در فراخوان می‌بایست در این مرحله بر روی آیتم “جذب اعضای هیئت علمی” که در صفحه داشبورد شما قرار دارد کلیک نمایید. در صفحه جدید برای ثبت درخواست هیئت علمی، بر روی “ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم” کلیک نمایید.

گام هشتم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

با ثبت درخواست جدید وارد مراحل بیست گانه ثبت نام خواهید شد که از اطلاعات پایه شروع و با پرداخت نهایی خاتمه می‌یابد.

گام نهم ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

توجه: لازم به ذکر است در هر مرحله کلیه فیلدها باید تکمیل شود و در صورتی که فیلدی مقدار نداشته باشد، با علامت خط تیره مشخص شود.

در مرحله دوم ثبت نام (اطلاعات تحصیلی)، در خصوص افرادی که حق التدریس واحدهای دانشگاهی هستند و یا در فراخوان‌های قبلی شرکت نموده‌اند، اطلاعات قابل ویرایش نیست، لذا به منظور اصلاح اطلاعات می‌توانند از طریق گزینه “ثبت سوابق تحصیلی جدید” اقدام به ثبت رکورد جدید در آن مقطع نمایند.

اطلاعیه

در هر یک از مراحل ثبت نام جهت درج تاریخ در سوابق پژوهشی و غیره، می‌بایست تاریخ شمسی ثبت شود.

در صورتی که در رشته و مقطع تحصیلی متقاضی اعلام نیازی صورت نگرفته باشد و یا مطابق نکته اشاره شده، رشته – گرایش آخرین مقطع متقاضی با رشته – گرایش‌های اعلام نیاز استان‌ها مطابقت نداشته باشد، امکان ثبت نام نخواهید داشت.

در صورت پرداخت وجه، ثبت نام شما قطعی شده و در لیست بررسی قرار خواهد گرفت و در صورت عدم پرداخت وجه ثبت نام، پس از پایان مهلت ثبت نام، رکورد درخواست ثبت نام کان لم یکن خواهد شد.

برای مشاهده مقاله فراخوان جذب هیات علمی وزارت علوم کلیک کنید.

دفترچه راهنمای ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

زمانی که دانشگاه‌ ها برای جذب نیروهای متخصص فراخوان منتشر می‌ کنند، دفترچه راهنمایی در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت تا از شرایط و رشته‌ های ارائه شده و مراحل جذب مطلع شوند. در سال جاری دانشگاه آزاد برای جذب هیئت علمی دانشگاه در سایت خود اطلاعیه‌ ای منتشر کرده است و متقاضیان می‌ توانند با بررسی این اطلاعیه، از روند جذب و پذیرش مطلع شوند.

اطلاعیه مربوط به جذب یأت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم هر سال در سامانه ساجد قرار می‌ گیرد و داوطلبان می‌ توانند با مراجعه به این سامانه گزینه ” جذب اعضای هیئت علمی جدید” را در بالای صفحه سایت انتخاب کرده و از شرایط شرکت در فراخوان و مراحل ثبت نام آگاهی یابند. این اطلاعیه همانند دفترچه راهنمای سایر دانشگاه‌ ها شامل طلاعات زیر می‌ باشد:

  • شرایط ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم
  • فهرست رشته‌ های و گرایش‌های مورد نیاز هر استان
  • روند ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

دفترچه راهنمای ثبت نام جذب هیأت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم 

لیست رشته محل‌ های جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

در این بخش از مقاله لیستی از رشته‌ ها و گرایش‌ های مورد نیاز فراخوان ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم را بررسی خواهیم کرد. فراموش نکنید که پیش از ثبت نام حتماً شرایط معدل هیئت علمی شدن را مطالعه نمایید.

همچنین توجه داشته باشید که لیست تمامی رشته‌ها در تمامی استان‌ها در این بخش ارائه نخواهد شد و تنها برخی از آن‌ها ارائه کرده‌ایم. متقاضیان گرامی می‌توانند برای اطلاع از لیست کامل رشته‌ها و گرایش‌های ارائه شده از طریق اداره کل جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران پیگیری نمایند و یا با کلیک بر روی لینک مشخص شده، لیستی جامع از تمامی رشته های ارائه شده را در سامانه ساجد مشاهده نمایند.

لیست رشته محل‌های جذب استان آذربایجان شرقی
ردیف استان / واحد جامع گروه / رشته گرایش شناسه گرایش جنسیت حداقل مدرک تحصیلی توضیحات
1 اردبيل علوم تشريحي- پزشکي علوم تشريحي 2746 هر دو دکتري تخصصي
2 اردبيل روانشناسی روانشناسی بالینی 2586 هر دو دکتري تخصصي
3 اردبيل داخلی بیماری‌های داخلی 2328 هر دو دکتري تخصصي
4 اردبيل پرستاري پرستاری – سالمندی 2201 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
5 اردبيل آمار حیاتی(زیستی) پزشکی آمار حیاتی(زیستی) پزشکی 2166 هر دو دکتري تخصصي
6 اردبيل پرستاري پرستاری مراقبت‌های ویژه 2152 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
7 اردبيل پزشکی پزشکی اجتماعی 2098 هر دو دکتري تخصصي
8 اردبيل باکتری شناسی پزشکی باکتری شناسی پزشکی 2092 هر دو دکتري تخصصي
9 اردبيل اطفال اطفال 2085 هر دو دکتري تخصصي
10 اردبيل پرستاري روان پرستاری 2021 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
11 اردبيل پرستاري پرستاری کودکان 2020 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
12 اردبيل داروسازی فارماکولوژی بالینی 2004 هر دو دکتري تخصصي
13 اردبيل مامائي مامایی 18 زن دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
14 اردبيل روانشناسی روانشناسی سلامت 325 هر دو دکتري تخصصي
لیست رشته محل‌های جذب استان تهران
ردیف استان / واحد جامع گروه / رشته گرایش شناسه گرایش جنسیت حداقل مدرک تحصیلی توضیحات
1 تهران علوم زبان زبان و ادبيات ايتاليايي 3405 هر دو دکتري تخصصي
2 تهران هنر طراحي و ساخت طلا و جواهر 3404 هر دو دکتري تخصصي تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايي
3 تهران هنرنمایش عکاسی 2064 هر دو دکتري تخصصي تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايي
4 تهران اپیدمیولوژی اپیدمیولوژی 2082 هر دو دکتري تخصصي
5 تهران پزشکی پزشکی اجتماعی 2098 هر دو دکتري تخصصي
6 تهران چشم پزشکی چشم پزشکی 2106 هر دو دکتري تخصصي
7 تهران پرستاري پرستاری با پایه اتاق عمل 2153 هر دو دکتري تخصصي
8 تهران پرستاري پرستاری مراقبت‌های ویژه 2152 هر دو دکتري تخصصي
9 تهران هماتولوژی هماتولوژی 2117 هر دو دکتري تخصصي
10 تهران فیزیولوژی فیزیولوژی 2156 زن دکتري تخصصي
11 تهران دندانپزشکی سلامت دهان و دندانپزشکی اجتماعی 2165 هر دو دکتري تخصصي
12 تهران اتاق عمل اتاق عمل 2172 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
13 تهران پرستاري پرستاری – سالمندی 2201 هر دو دکتري تخصصي
14 تهران پزشکی پزشکی قانونی 2202 هر دو دکتري تخصصي
15 تهران پاتولوژی کلینیکال پاتولوژی 2299 هر دو دکتري تخصصي
16 تهران مهندسی پزشکی مهندسی پزشکی – بیومکانیک 2438 هر دو دکتري تخصصي
17 تهران مامائي بهداشت باروری 2446 زن دکتري تخصصي
18 تهران قلب و عروق بیماری‌های قلب و عروق 2494 هر دو دکتري تخصصي
19 تهران مدیریت رسانه‌ای مدیریت رسانه‌ای 2524 هر دو دکتري تخصصي
20 تهران مهندسی پزشکی مهندسی پزشکی – بیوالکتریک 2529 هر دو دکتري تخصصي
21 تهران دندانپزشکی پروتزهای دندانی 2554 هر دو دکتري تخصصي
22 تهران روانشناسی روانشناسی بالینی 2586 هر دو دکتري تخصصي
23 تهران بهداشت بهداشت حرفه‌ای 2619 هر دو دکتري تخصصي
24 تهران دندانپزشکی پاتولوژي دهان و فک و صورت 2841 هر دو دکتري تخصصي
25 تهران مدیریت مديريت تکنولوژي 3094 هر دو دکتري تخصصي
26 تهران هوشبري هوشبري 3400 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
27 تهران زبان شناسي ناشنوايي 3403 زن دکتري تخصصي تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايي
28 تهران دندانپزشکی ارتودانتیکس 6 هر دو دکتري تخصصي
29 تهران دندانپزشکی پریودانتیکس 7 هر دو دکتري تخصصي
30 تهران دندانپزشکی جراحی دهان و فک و صورت 8 هر دو دکتري تخصصي
31 تهران دندانپزشکی دندانپزشکی ترمیمی 9 هر دو دکتري تخصصي
32 تهران دندانپزشکی دندانپزشکی کودکان 11 هر دو دکتري تخصصي
33 تهران دندانپزشکی اندودانتیکس 13 هر دو دکتري تخصصي
34 تهران مامائي مامایی 18 زن دکتري تخصصي
35 تهران علوم زبان مترجمی  زبان  ایتالیایی 166 هر دو دکتري تخصصي
36 تهران زبان اسپانيولي زبان  اسپانیایی 167 هر دو دکتري تخصصي
37 تهران روانشناسی روانشناسی سلامت 325 هر دو دکتري تخصصي
38 تهران اقتصاد بانکداری اسلامی 408 هر دو دکتري تخصصي
39 تهران مدیریت دولتی مدیریت امور گمرک 540 هر دو دکتري تخصصي
40 تهران کارآفريني کسب و کار جدید(576) 576 هر دو دکتري تخصصي
41 تهران شيمي شیمی گرایش شیمی دارویی 939 هر دو دکتري تخصصي
42 تهران مهندسی پزشکی مهندسی پزشکی – بیومتریال 1144 مرد دکتري تخصصي
43 تهران مالی مهندسی مالی 1279 هر دو دکتري تخصصي
44 تهران کامپیوتر مهندسی فناوری اطلاعات 1470 هر دو دکتري تخصصي تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايي
45 تهران هنر طراحی پارچه و لباس – طراحی لباس 1934 زن دکتري تخصصي تسلط به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوايي
46 تهران داروسازی فارماکوگنوزی 2005 هر دو دکتري تخصصي
47 تهران داروسازی فارماسیوتیکس 2006 هر دو دکتري تخصصي
48 تهران داروسازی داروسازی بالینی 2007 هر دو دکتري تخصصي
49 تهران پرستاري پرستاری سلامت جامعه 2019 زن دکتري تخصصي
50 تهران پرستاري پرستاری کودکان 2020 زن دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
51 تهران پرستاري روان پرستاری 2021 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
52 تهران پرستاري پرستاری-داخلی جراحی 2022 هر دو دکتري تخصصي
لیست رشته محل‌های جذب استان تهران واحد علوم تحقیقات
ردیف استان / واحد جامع گروه / رشته گرایش شناسه گرایش جنسیت حداقل مدرک تحصیلی توضیحات
1 واحد علوم و تحقيقات زبان انگـلیسی مترجمی  زبان  انگلیسی 155 هر دو دکتري تخصصي
2 واحد علوم و تحقيقات گردشگري و هتلداري مدیریت جهانگردی 551 هر دو دکتري تخصصي
3 واحد علوم و تحقيقات کارآفريني کسب و کار جدید(576) 576 زن دکتري تخصصي
4 واحد علوم و تحقيقات حسابداری حسابداری 599 هر دو دکتري تخصصي
5 واحد علوم و تحقيقات تربیت بدنی و علوم ورزشی فیزیولوژی ورزشی – تغذیه ورزش 648 زن دکتري تخصصي
6 واحد علوم و تحقيقات روانپزشکی روانپزشکی 2155 مرد دکتري تخصصي
7 واحد علوم و تحقيقات مهندسی پزشکی مهندسی پزشکی – بیومکانیک 2438 هر دو دکتري تخصصي
8 واحد علوم و تحقيقات حقوق حقوق عمومی 2539 هر دو دکتري تخصصي
9 واحد علوم و تحقيقات فلسفه و کلام اسلامی فلسفه و کلام اسلامی 2576 زن دکتري تخصصي
10 واحد علوم و تحقيقات روانشناسی روانشناسی بالینی 2586 هر دو دکتري تخصصي
11 واحد علوم و تحقيقات تربیت بدنی و علوم ورزشی آسيب شناسي ورزشي و حرکات اصلاحي 3088 زن دکتري تخصصي
12 واحد علوم و تحقيقات سالمند شناسي سالمند شناسي 3312 هر دو دکتري تخصصي
13 واحد علوم و تحقيقات بهداشت و ايمني مواد غذايي بهداشت و ايمني مواد غذايي 3326 هر دو دکتري تخصصي
لیست رشته محل‌های جذب استان کرمان
ردیف استان / واحد جامع گروه / رشته گرایش شناسه گرایش جنسیت حداقل مدرک تحصیلی توضیحات
1 کرمان دامپزشکی بهداشت و بیماری‌های پرندگان 3315 هر دو دکتري تخصصي
2 کرمان روانشناسی روانشناسی بالینی 2586 هر دو دکتري تخصصي
3 کرمان دامپزشکی مامایی و بیماریهای تولید مثل دام 2540 هر دو دکتري تخصصي
4 کرمان دامپزشکی بیماری‌های داخلی دامهای کوچک 2482 هر دو دکتري تخصصي
5 کرمان مامائي بهداشت باروری 2446 زن دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
6 کرمان پاتولوژی کلینیکال پاتولوژی 2299 هر دو دکتري تخصصي
7 کرمان اتاق عمل اتاق عمل 2172 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
8 کرمان پرستاري پرستاری فوریت 2174 مرد دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
9 کرمان فیزیولوژی فیزیولوژی 2156 هر دو دکتري تخصصي
10 کرمان پرستاري پرستاری مراقبت‌های ویژه 2152 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
11 کرمان اپیدمیولوژی اپیدمیولوژی 2082 هر دو دکتري تخصصي
12 کرمان مامائي آموزش مامائی 2028 زن دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
13 کرمان پرستاري پرستاری-داخلی جراحی 2022 مرد دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
14 کرمان پرستاري روان پرستاری 2021 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
15 کرمان پرستاري پرستاری کودکان 2020 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
16 کرمان پرستاري پرستاری سلامت جامعه 2019 هر دو دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد
17 کرمان صنایع مهندسی صنایع – مهندسی لجستیک و زنجیره تأمین 1280 مرد دکتري تخصصي
18 کرمان روانشناسی روانشناسی سلامت 325 هر دو دکتري تخصصي
19 کرمان مامائي مامایی 18 زن دکتري تخصصي و کارشناسي ارشد

در جداول فوق تنها جذب هیئت علمی در دانشگاه‌های اردبیل، تهران، واحد علوم تحقیقات و کرمان مورد بررسی قرار گرفت اما ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم شامل استان‌های قم، فارس، گیلان، لرستان، البرز، کردستان ، همدان، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام،چهارمحال بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، گلستان، مازنداران، هرمزگان، مرکزی و واحد مستقل نجف آباد است.

جدیدترین اخبار مرتبط با جذب هیئت علمی دانشگاه

✅ تکمیل نیروی انسانی هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان

دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد به منظور تأمین و تکمیل بخشی از نیروی انسانی هیئت علمی مورد نیاز پردیس‌ها و مراکز خود، از طریق فراخوان عمومی برای سال ۱۴۰۳ به جذب 300 عضو هیئت علمی، اقدام کند.

جعفر جعفری معاون مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: فرآیند فراخوان جذب اعضای هیئت علمی اردیبهشت ۱۴۰۳ از ۱۱ تیرماه آغاز شد و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور تا ۱۷ تیرماه می‌توانستند با مراجعه به سامانه جذب اعضای هیأت علمی بر اساس سهمیه اختصاص یافته نسبت به تأیید رشته‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شیوه‌ نامه اجرایی بررسی پرونده متقاضیان جذب عضو هیئت علمی تاکید بر رعایت قوانین قبلی پذیرش اعضای هیات علمی و به منظور جذب نیروهای فرهیخته و رعایت عدالت در پذیرش اعضای هیئت علمی به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است، افزود: بر اساس این شیوه نامه در غربالگری اولیه افرادی که هر کدام از شرایط لازم قانونی از قبیل شرط سنی، هم‌سویی رشته گرایش تحصیلی با فراخوان، حداقل معدل سه مقطع تحصیلی، هم‌سویی مقاطع تحصیلی و شرایط اختصاصی اعلام شده در فراخوان را ندارند، حذف می‌شوند.

جعفری با بیان اینکه امسال حدود ۲ هزار ردیف استخدامی برای جذب اعضای هیئت علمی اختصاص یافته است، گفت: در فراخوان امسال ۱۷ هزار و ۱۰۰ نفر شرکت کردند.

جدیدترین اخبار مرتبط با جذب هیات علمی دانشگاه 

خلاصه مقاله ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم

در این مقاله به بررسی فراخوان ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم پرداختیم و مرحله به مرحله همراه با راهنمای تصویری، نحوه ثبت نام در سامانه ساجد را شرح دادیم تا متقاضیان ثبت نام بتوانند به راحتی درخواست خود را نهایی نمایند.  فراموش نکنید که متقاضیان می‌ بایست پیش از ثبت نام بخشنامه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد و شرایط معدل هیئت علمی شدن را مطالعه کنید تا با آگاهی بیشتر جهت ثبت نام اقدام کنید.

همچنین متقاضیان می‌بایست پیش از انجام فرایند ثبت نام در بخشنامه جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، لیست رشته‌ ها و گرایش‌ های مورد نیاز برای جذب را از طریق سایت اداره کل جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران پیگیری و یا در سامانه ساجد مشاهده کنند. چنانچه پس از مطالعه دقیق این مقاله با مشکل و یا سوالی مواجه شدید می‌ توانید با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 تماس حاصل کنید.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد از چه طریقی انجام می شود ؟

برای ثبت نام فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد می بایست از طریق سامانه ساجد دانشگاه آزاد اقدام صورت گیرد. مراحل ثبت نام در این مقاله شرح داده شده است.

متقاضیان ثبت نام فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد، مجاز به انتخاب چند اولویت خواهند بود؟

همانطور که در مقاله فوق مطالعه کرده اید، متقاضیان ثبت نام فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد مجاز به انتخاب 3 استان به عنوان محل خدمت خود خواهند بود.

اگر در بیش از یک استان با درخواست جذب هیئت علمی متقاضی موافقت گردد، چه اتفاقی می افتد؟

در صورتی که در انتهای فرآیند جذب هیئت علمی، درخواست جذب هیئت علمی شما در بیش از یک استان مورد موافقت قرار گیرد، هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، استان محل خدمت داوطلب را انتخاب خواهد کرد.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم + بخشنامه ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo سحر گفت:

    سلام وقتتون بخیر . سوالی داشتم برای ثبت نام فراخوان جذب هیئت علمی منظور جذب هیئت علمی وابسته است داخل منوی هیئت علمی دو تا گزینه است هیئت علمی جدید – هیئت علمی وابسته لطف میکنید راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست در این مورد مجوعه ی ما راهنمایی ای ندارد لطفا با دانشگاه علمی کاربردی در تماس باشید.

  2. Avatar photo عماد دیبا گفت:

    سلام چطوری میتونم ثبت نام کنم برای جذب هیات علمی دانشگاه آزاد نوبت اول و دوم ؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز. در زمان اعلام فراخوان میتونید برای ثبت نام اقدام کنید.

  3. Avatar photo هیراد مصطفوی گفت:

    وقت بخیر
    برای ثبت نام هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم باید چقدر از زمان آخرین مدرک تحصیلی گذشته باشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      مدت زمانی را معین نکرده است.

  4. Avatar photo محمد گفت:

    با سلام.
    معدل کارشناسی من ۱۵.۷ و ارشد ۱۴.۶ است. در بخشنامه نوشته شده مجموع سه مقطع بالای ۴۸ باشه. مورد قبول هست که مجموع این دو نمره کارشناسی و ارشد بالای ۳۰ باشه؟ )۱۴ و ۱۶ (

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  5. Avatar photo رازقی. گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا افراد ناشنوایی که تسلط کامل به زبان اشاره و فرهنگ ناشنوایی دارند هم می توانند برای ثبت نام جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد نوبت دوم اقدام کنند؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلا
      شرایط تان باید مورد بررسی کامل قرار بگیرد.
      با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد + بخشنامه 1403 | ایران تحصیل

    شرایط جذب هیئت علمی دانشگاه آزاد یکی از موضوعات اساسی برای افرادی است که می‌خواهند به عنوان کادر آموزشی پزشکی و غیر پزشکی فعالیت داشته باشند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی علاقه‌مند به تحقیق و پژوهش و همچنین تدریس در...
  • ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد 1403 + ورود sajed.iau.ir

    ثبت نام وام دانشجویی دانشگاه آزاد برای نمیسال دوم هنوز اعلام نشده است. این وام‌ها از سوی صندوق رفاه دانشجویی در انواع مختلفی اعم از مسکن، شهریه، ازدواج و… تعیین شده و از طریق ثبت نام وام در سامانه ساجد...
  • ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد اساتید و دانشجویان

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد + ورود دانشجو sajed.iau.ir

    سامانه ساجد دانشگاه آزاد به منظور سهولت در ثبت درخواست‌های دانشجویی و همچنین درخواست‌های اداری اساتید و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، راه اندازی شده است. مواردی اعم از ثبت درخواست وام دانشجویی دانشگاه آزاد و ثبت نام جذب هیئت...
  • ارشد مجازی

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد 1403 +شرایط و رشته ها

    ثبت نام کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه آزاد برای تمامی داوطلبان و متقاضیان مایل به ثبت نام در این دوره آغاز شد. کلیه داوطلبان می توانند در زمان ثبت نام ارشد مجازی دانشگاه آزاد اقدامات لازم را برای ثبت نام انجام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)