ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳

ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. دانشجویانی که قصد اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور را دارند، می توانند مطابق با جدول زمان بندی و مهلت درخواست انتقالی که در تقویم آموزشی این دانشگاه ذکرشده است، اقدام نمایند. گفتنی است که دانشگاه پیام نور برای هر نیمسال تاریخ مشخصی را تعیین می کند، که دانشجویان می توانند تنها در آن باز زمانی درخواست خود را اعلام نمایند. چنانچه می خواهید از راهنمای اخذ انتقالی دانشگاه پیام نور بهره مند شوید، می توانید با مشاورین متخصص تحصیلی ما در ارتباط باشید.

 

 

جهت اطلاع از شرایط و زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام انتقالی پیام نور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور چه باید کرد؟

 

 

راهنمای اخذ انتقالی دانشگاه پیام نور 

 

 

زمانی که یک دانشجو به دلایل مختلف تصمیم به تغییر محل تحصیل خود می گیرد، قبل از هر چیز باید اطلاعات لازم را در مورد قوانین و ضوابط حاکم در آن دانشگاه کسب نماید. به طور قطع، هر دانشگاهی برای قبول درخواست انتقالی و مهمانی دانشجویان شرایط خاصی را تعیین می کند.

اخذ انتقالی یا ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور نیز در یک بازه زمانی و شرایط ویژه ایی قابل انجام است که لازم است دانشجویان متقاضی قبل از هر چیز از ان مطلع شوند.

همچنین، ممکن است به برخی از دانشجویان یا مقاطع چنین تسهیلاتی تعلق نگیرد. به عنوان مثال، رشته های ارشد فراگیر پیام نور مجاز به اخذ انتقالی نیستند و تنها در صورت موافقت دانشگاه مبدا و مقصد می توانند مهمانی دائم یا موقت بگیرند. بنابراین، موقعیت و وضعیت شخصی و تحصیلی فرد عوامل تاثیر گذاری در قبول این درخواست هستند.

از سوی دیگر، ممکن است تاریخ انتقالی دانشگاه پیام نور با دانشگاه های دیگر متفاوت باشد و دانشجویان نتوانند غیر از این زمان درخواست خود را ثبت نمایند. به همین دلیل، برای اطلاع از تمامی این موارد در ادامه توضیحات لازم را ارائه می دهیم.

 

 

برای دریافت مشاوره انتخاب موضوع پایان نامه بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

جدول زمان بندی و مهلت ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور این امکان را فراهم آورده است تا ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور در هر دو نیمسال اول و دوم تحصیلی امکان پذیر باشد.

بنابراین، دانشجویانی ک قصد استفاده از این تسهیلات را دارند، بایستی مطابق با تاریخ انتقالی دانشگاه پیام نور اعلام شده از سوی این دانشگاه، مراحل درخواست خود را به اتمام برسانند.

البته شایان ذکر است که هر دانشجو، در هر مقطع تحصیلی تنها یک بار می تواند از مهمانی یا انتقالی برخوردار شود.

متقاضیان می توانند بر اساس تقویم آموزشی، نه تنها از جدول زمان بندی و مهلت درخواست انتقالی پیام نور ، بلکه تمامی برنامه های آموزشی آن مطلع شوند.

اما تاریخ دقیق جهت ثبت درخواست انتقالی این دانشگاه در سال جاری، به ترتیب زیر است:

 

 

زمان ثبت درخواست انتقالی و مهمانی پیام نور  تاریخ

 

نیمسال اول تحصیلی

 

99/06/03 لغایت 99/07/08
نیمسال دوم تحصیلی

 

 99/10/02 لغایت 99/11/26

 

 

راهنمای اخذ انتقالی دانشگاه پیام نور

افرادی که قصد ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور را دارندف باید در طی دو مرحله، درخواست خود را به ثبت برسانند.

در مرحله اول، دانشجو به صورت حضوری به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کرده و فرم ها و مدارک لازم را تکمیل می نمایند.

البته به دلیل شیوع کرونا، برخی از واحدهای دانشگاهی ممکن است در این شیوه تغییراتی ایجاد کرده باشند که توصیه می کنیم دانشجویان عزیز از طریق تماس با مرکز مشاوره ایران تحصیل راهنمایی های لازم را کسب نمایند.

اما در مرحله دوم، لازم است که دانشجو به صورت غیر حضوری و با مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور، به آدرس اینترنتی reg.pnu.ac.ir، مراحل خواسته شده را تکمیل کند.

  • ورود به سامانه گلستان و کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم
  • ثبت شماره دانشجویی و رمز ورود
  • انتخاب ردیف آموزش، دانشجو، درخواست ها، تقاضای انتقال و مهمان
  • کلیک بر روی گزینه انتقال، و ورود به صفحه اصلی

دانشجو در این صفحه باید وضعیت دانشگاه مبدا و مقصد را وارد نماید، و منتظر نتیجه نهایی اخذ انتقالی بماند.

 

 

شرایط اخذ انتقالی پیام نور چیست؟

 

 

تاریخ و زمان انتقالی دانشگاه پیام نور

 

 

چنانچه قصد ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور را دارید، توصیه می شود که موارد زیر را که از ضروریات پذیرش درخواست محسوب می شود با دقت مطالعه فرمایید.

 

  •  دانشجو شرایط لازم جهت ادامه تحصیل در دانشگاه مبدا را داشته باشد و حداقل نصف واحدهای درسی خود را در این دانشگاه گذرانده باشد.

 

  • دانشجو 24 واحد درسی را گذرانده باشد ( دروس پیش دانشگاهی و معادل سازی شده محسوب نمی شوند)

 

  • میانگین کل دانشجو حداقل 12 باشد (دروس مردودی نیز محسوب می شود)

 

  • نمره آزمون ورودی متقاضی انتقالی باید از نمره آخرین دانشجوی پذیرفته شده در همان رشته و مقطع تحصیلی پایین تر نباشد.

 

  • چنانچه دانشجو در رشته علوم پایه و مهندسی دارای میانگین کل حداقل 15 و یا یکی از رشته های علوم انسانی و هنر با میانگین کل حداقل 16 باشد، از قانون نمره آزمون معاف خواهند شد ( اگر دانشجویی بخواهد برای انتقالی  از شرط میانگین استفاده کند، بایستی حتماً حداقل 12 واحد درس غیر عمومی را گذارنده باشد)

 

  • متقاضیان اخذ انتقالی تا شش هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی، می توانند درخواست خود را به دانشگاه ارائه دهند.

 

  • دانشجویان فقط می توانند به واحد دیگر در مقطع هم سطح یا از بالا به پایین انتقالی بگیرند ( منظور کاردانی به کارشناسی، کارشناسی به کارشناسی، و یا کارشناسی به کاردانی می باشد).

 

  • دانشجویان مقطع ارشد که در دوره های فراگیر تحصیل می کنند، بایستی یک ترم از دوره دانشپذیری خود را با 24 واحد درسی و حداقل میانگین 12 سپری کرده باشند.

 

  • انتقالی در صورتی امکانپذیر است که رشته مورد نظر در دانشگاه دیگر در حال اجرا باشد. چنانچه برنامه زمانی درسی دو مرکز با یکدیگر مطابقت نداشته باشد، انتقالی امکانپذیر نیست.

 

  • با انتقال دانشجو به دانشگاه دیگر، هیچ تغییری در درس های اخذ شده یا گذرانده شده ایجاد نمی شود، و تمامی سوابق تحصیلی عیناً به مرکز دیگر منتقل می گردد.

 

  • هر دانشجو تنها یکبار مجاز به اخذ انتقالی در طول دوره مقطع تحصیلی خود است.

 

  • دانشجویان پیام نور نمی توانند به دوره های حضوری دانشگاه های دولتی انتقالی بگیرند، تنها در صورت موافقت و رعایت شرایط آموزش استان امکان منتقل شدن به دوره های غیر دولتی و نیمه حضوری وجود دارد.

 

  • برای مؤافقت با درخواست انتقال دانشجویان برون مرزی مؤافقت اداره کل خدمات آموزشی لازم است.

 

  • فرزندان هیأت علمی می توانند از طریق اداره کل خدمات آموزشی انتقالی بگیرند. در چنین مواردی، هیأت علمی با مراجعه به سازمان سنجش در اولین نیمسال تحصیلی، مجوز لازم را دریافت و به خدمات آموزشی ارائه می دهد.

 

علاوه بر شرایط ذکر شده، قوانین دیگری جهت موافقت با درخواست و ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور وجود دارد که دانشجویان عزیز می توانند، برای اگاهی از تمامی موارد و تسریع در انجام فرایند با همکاران ما در ارتباط باشند.

 

 

چه کسانی در اولویت اخذ انتقالی پیام نور هستند؟

در برخی موارد اگر دانشجو دارای شرایط خاص زیر باشد، درخواست او قبل از سایرین بررسی و مورد پذیرش قرار می گیرد. گفتنی است که شرایط مذکور باید بعد از پذیرش و در حین تحصیل رخ دهند.

 

  • پدر یا سرپرست خانواده وی شهید، فوت یا معلول شده باشد، و دانشجو به عنوان سرپرست خانواده از طرف مراجع ذیصلاح شناخته شود.

 

  • متقاضی دچار معلولیت گردد و قادر نباشد که زندگی خود را به طور مستقل ادامه دهد. البته شورای آموزشی باید این امر را به تایید برساند.

 

  • محل اشتغال یا کار همسر دانشجوی دختر تغییر کرده و وی مجبور به انتقال به محل سکونت همسر شود.

 

نکته 1: افرادی که کارمند رسمی یا پیمانی دولت باشند، می توانند بدون گذراندن 24 واحد درسی یا توجه به نمره آزمون، در صورت ارائه حکم اشتغال محل خدمت خود را تغییر دهند.

نکته 2: چنانچه متقاضی یا همسر وی دارای شغل آزاد باشند، بایستی گواهی سکونت و اشتغال آن ها توسط مراجع ذیصلاح تأیید شود.

نکته 3: دانشجویانی که هنگام ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور دارای هر کدام از موارد ذکر شده باشند، می توانند بدون گذراندن حداقل 24 واحد درسی یا نمره آزمون انتقالی اخذ نمایند.

 

 

آیا زمان اخذ انتقالی پیام نور با مهمانی متفاوت است؟

ممکن است که عده ایی از دانشجویان مایل باشند که تنها به طور موقت و زمان کوتاهی واحدهای درسی خود را در واحد دانشگاه دیگری سپری کنند. زمان و نحوه ثبت نام مهمانی پیام نور، با آنچه که در راهنمای اخذ انتقالی دانشگاه پیام نور گفته شد، تقریباً برابر است.

یعنی تاریخ و زمان ارائه درخواست اخذ مهمانی و انتقالی با هم مطابقت دارد، و متقاضیان هر دو هر دو روش باید از طریق سامانه گلستان جهت ثبت اطلاعات خود اقدام نمایند. 

البته شایان ذکر است که شرایط مهمانی پیام نور با انتقالی آن تفاوت هایی دارد و دانشجویان لازم است که با توجه به این شرایط اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین، دانشجویان حائز شرایط می توانند از انواع مهمانی موقت، دائم و اضطراری بهره مند شوند. 

 

 

تاریخ انتقالی دانشگاه پیام نور برای مقاطع ارشد و دکترا

ما در راهنمای اخذ انتقالی دانشگاه پیام نور به طور کلی در مورد زمان و مهلت درخواست انتقالی صحبت کردیم، اما امکان دارد که این سؤال پیش بیاید که آیا موارد ذکر شده تنها برای مقطع کارشناسی است یا مقطع ارشد و دکترا را نیز در بر می گیرد. 

باید بگوییم که به طور کلی روند ثبت درخواست تمام مقاطع تقریبا با هم مشابه است. اما نکته قابل توجه این است که اخذ انتقالی در مقطع دکتری و ارشد امکان پذیر نیست.

اما چنانچه دانشجویان این دوره ها قصد جابجایی داشته باشند، می توانند از تسهیلاتی همچون مهمانی دائم یا موقت استفاده کنند که احتمالاً در همان بازه زمانی اخذ انتقالی قابل انجام است.

برای این مورد، تبصره ها و بندهایی در نظر گرفته شده است که متقاضیان عزیز می توانند از مشاورین خبره ما راهنمایی و اطلاعات دقیق را در این مورد دریافت نمایند 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به شرایط ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور پرداختیم و جدول زمان بندی و مهلت درخواست این دانشگاه را ارائه دادیم.

چنانچه شما نیز قصد استفاده از این تسهیلات را دارید، می توانید در مورد زمان و تاریخ دقیق دانشگاه محل تحصیل خود، و همچنین تسریع بخشیدن به مراحل مورد نیاز جهت اخذ انتقالی یا مهمانی با همکاران و مشاورین ما در ایران تحصیل تماس بگیرید. برای این کار می توانید از طریق شماره های موجود در جدول، در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با ما در ارتباط باشید.

 

 

برای اگاهی از مهلت درخواست و ثبت نام انتقالی از دانشگاه پیام نور به دانشگاه های دیگر از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

شرایط انتقالی دانشگاه فنی حرفه ای چیست؟

آگاهی از شرایط انتقالی دانشگاه آزاد بدون کنکور

شرایط درخواست انتقالی دانشگاه آزاد را بدانیم 

شرایط تطبیق واحد پیام نور به دولتی و آزاد

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور

ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور چیست؟

جهت آگاهی از تمامی شرایط لازم جهت اخذ انتقالی می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. 

از چه طریقی می توان برای اخذ انتقالی پیام نور اقدام نمود؟

دانشجویان در دو مرحله حضوری و غیر حضوری با مراجعه به سامانه گلستان پیام نور می توانند درخواست خود را به ثبت برسانند.

تاریخ انتقالی دانشگاه پیام نور چه زمانی است؟

در جدول زمان بندی و مهلت درخواست انتقالی پیام نور ذکر شده در این مقاله، زمان اخذ انتقالی برای هر دو نیمسال ذکر شده است. 

حداکثر زمان مجاز برای درخواست انتقالی پیام نور چقدر است؟

متقاضیان می توانند تا شش هفته مانده به شروع نیمسال تحصیلی ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور را انجام دهند.

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام انتقالی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo حسن. طهماسبی ابدر گفت:

    سلام را. براترم. تابستان. 1402کی زمان. مهمانی. است. باتشکر

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      زمان بندی هنوز مشخص نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام دانشگاه پیام نور

    ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    زمان و شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور 1403 اعلام شد. داوطلبانی که علاقه‌مند به ورود به دانشگاه‌های پیام نور هستند، می‌توانند از دو طریق با کنکور و بدون کنکور به رشته مورد علاقه خود وارد و ادامه تحصیل دهند....
  • ثبت نام وام دانشجویی پیام نور

    ثبت نام وام دانشجویی پیام نور + شرایط، زمان، مدارک و مبلغ 1403

    شرایط ثبت نام وام دانشجویی پیام نور اعلام شد. دانشگاه پیام نور به منظور تسهیل روند آموزشی و کم کردن بار هزینه‌های مالی دانشگاه از دوش دانشجویان، هر ساله اقدام به واگذاری وام دانشجویی به متقاضیان سراسر کشور می‌کند. واگذاری...
  • نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور

    نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور + آموزش تصویری

    اطلاع از نحوه ثبت نام در سایت گلستان پیام نور برای دانشجویان جدیدالورود بسیار ضروری است، چراکه که در مراحل باید باید فرایند انتخاب واحد و پرداخت شهریه را در این سامانه انجام دهند. متقاضیان رشته‌های مختلف با آزمون و...
  • حذف اضطراری دانشگاه پیام نور

    حذف اضطراری دانشگاه پیام نور + قوانین جدید 1403

    با حذف اضطراری دانشگاه پیام نور reg.pnu.ac.ir لازم نیست نگران عدم حضور در جلسه امتحان و یا ثبت نمره صفر در کارنامه باشید. برای دانشجویان دانشگاه پیام نور این امکان وجود دارد که در تاریخ‌های معینی قبل از امتحانات ترم،...
تماس با مشاور