ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. دانشجویانی که به هردلیلی علاقه مند به تغییر واحد دانشگاهی خود هستند، می توانند با ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور درخواست خود را ثبت کرده و در زمانبندی مقرر شده نتیجه را دریافت نمایند. گفتنی است که این افراد باید از شرایط مورد نیاز جهت پذیرش درخواست انتقالی دانشگاه پیام نور در آیین نامه نقل و انتقال دانشجویی آگاه باشند. برای تسهیل و تسریع در این کار می توانید از مشاورین تحصیلی ایران تحصیل کمک بگیرید.

 

 

جهت اگاهی از  زمان در نظر گرفته شده برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشجو در دانشگاه پیام نور با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

جهت اطلاع از شرایط مهمانی دانشگاه پیام نور روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

روش های ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

 

روش های ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

 

 

با توجه به اینکه در سال های اخیر اعتبار مدرک دانشگاه پیام نور  تا حد زیادی بالا رفته است، همواره افراد بسیاری علاقه مند ورود به این دانشگاه هستند.

دانشگاه پیام نور طبق روال هرساله شرایطی را فراهم آورده از تا دانشجویانی که قصد استفاده از تسهیلاتی مانند انتقالی یا مهمانی در واحد دانشگاهی دیگر را دارند، بتوانند از طریق ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور این درخواست را به ثبت برسانند.

انجام این فرایند گاهی برای دانشجویان دارای پیچیدگی هایی است و یا مشکلاتی بر سر راه آن ها قرار می گیرد.

قبل از هر چیز، دانشجو باید از اینکه دانشگاه مبدأ دارای رشته مورد نظر هست یا خیر مطمئن شود. همچنین، داشتن شرایط لازم برای موافقت در هر دو دانشگاه مبدا و مقصد ضروری است.

ثبت درخواست در دو مرحله حضوری و غیر حضوری انجام می شود. برای ثبت نام غیر حضوری پیام نور نقل و انتقالات، باید به سایت گلستان پیام نور مراجعه کرد.

اما برای مرحله حضوری یک سری مراحل خاص وجود دارد که البته اغلب دانشجویان از آن آگاه نیستند و  گاهاً دیر به نتیجه می رسند.

به همین دلیل می توانید برای اطلاع از تمامی مراحل ثبت و موافقت انتقالی از مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

جهت اطلاع ازشرایط و ثبت درخواست مهمانی دانشگاه پیام نور روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

زمان ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور

به طور معمول تاریخ نقل و انتقال دانشگاه پیام نور هر ساله از طریق تقویم آموزشی موجود در سامانه اطلاع رسانی دانشگاه پیام نور به اطلاع دانشجویان می رسد.

برای سال تحصیلی جاری نیز متقاضیان نقل و انتقال نیمسال اول بایستی در تاریخ 3 شهریور الی 8 مهرماه درخواست خود را ثبت می کردند.

برای نیمسال دوم نیز از تاریخ 2 بهمن 99 لغایت 26 اسفند برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور در نظر گرفته شده است.

افرادی که در سال آینده نیز قصد استفاده از این تسهیلات و مهمان شدن در دانشگاه های  را دارند می تواند برای تابستان سال آینده یعنی در تاریخ ۱۴۰۳/04/12 تا ۱۴۰۳/04/16 برای این مورد اقدام نمایند.

 

 

ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور

 

 

ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور

 

 

همانطور که گفته شد، یکی از مراحل ثبت درخواست انتقالی، به صورت اینترنتی است. برای این کار، متقاضی بایستی طبق مراحل زیر اقدام نماید.

  • ورود به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور به آدرس reg.pnu.ac.ir
  • انتخاب گزینه ورود به سیستم
  • وارد کردن رمز و شماره دانشجویی
  • انتخاب گزینه آموزش، دانشجو، درخواست ها، تقاضای انتقال و مهمان
  • کلیک بر روی ستون تقاضای انتقال و انتقال و ورود به صفحه اصلی 

اطلاعاتی مانند وضعیت تایید مبدأ، وضعیت تایید مقصد، اقدام کننده و غیره از فرد خواسته شده است که توصیه می شود دانشجویان عزیز آن ها را با دقت وارد نمایند.

گزینه حذف یا اصلاح موجود در این صفحه نیز برای افرادی در نظر گرفته شده است که از درخواست خود منصرف شده اند.

پاسخ درخواست نیز متعاقبا از طریق همین سامانه به اطلاع متقاضی خواهد رسید. نکته قابل توجه اینکه، تا روشن شدن وضعیت موفقت یا عدم موافقت با درخواست، دانشجو نمی تواند برای نیمسال جاری انتخاب واحد کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انتخاب واحد دانشگاه پیام نور وارد شوید.

 

شرایط نقل و انتقال دانشگاه پیام نور

اخذ انتقالی دانشگاه پیام نور منوط به شرایط خاصی است که تنها در صورت دارا بودن آن ها، با درخواست دانشجو موافقت می شود. در جدول زیر این شرایط ذکر گردیده است. 

 

 

 

دانشجو باید حتما 24 واحد درسی را گذرانده باشد ( البته این تعداد بدون احتساب واحدهای معادل سازی شده و دروس پیش دانشگاهی می باشد).

 

معدل کل متقاضی باید حداقل 12 باشد.

 

نمره آزمون ورودی فرد باید همسان یا بالاتر از نمره قبولی آخرین دانشجوی پذیرفته در دانشگاه مقصد در رشته و سال شرکت وی باشد.

 

حداکثر زمان تحویل مدارک انتقالی توسط متقاضی درخواست انتقالیف شش هفته قبل از شروع نیمسال تحصیلی می باشد.

 

هر دانشجو تنها می تواند در مقاطع هم سطح تحصیلی خود و یا پایین تر از آن انتقالی بگیرد ( برای مثال از کارشناسی به کارشناسی، کاردانی به کاردانی و یا کارشناسی به کاردانی).

 

اگر برنامه زمانی ارائه دروس دانشگاه مبدا و مقصد با یکدیگر مطابقت نداشته باشند، مسئولیت آن با خود دانشجو است.

 

دانشجویان دوره فراگیر تنها در صورتی می توانند انتقالی بگیرند که یک ترم از دوره دانشپذیری آن ها گذشته و 24 واحد را گذرانده باشند. حداقل معدل قابل قبول برای انتقالی این اشخاص نیز 12 می باشد.

 

هر دانشجو تنها یکبار می تواند انتقالی بگیرد

 

چنانچه با درخواست انتقالی فردی موافقت شود، همه سوابق تحصیلی، درس های گذارنده شده و اخذ شده بدون هیچ تغییری به دانشگاه مقصد تحویل داده می شود.

 

دانشجویان دارای سهمیه ایثارگر یا شاهد باید از طریق ستاد ایثارگر و شاهد اقدام نمایند

 

هیچ دانشجویی نمی تواند از دانشگاه پیام نور به دوره های روزانه یا دولتی حضوری انتقالی بگیرد. برای دوره های نیمه حضوری یا غیر دولتی نیز دارا بودن شرایط آموزش استان مربوطه الزامی است.

 

نمره دانشجویانی که از طریق شاهد، تکمیل ظرفیت و یا مواردی از این دست قبول شده اند، باید از سوی سازمان سنجش استعلام گیری گردد.

 

 

شرایط اخذ مهمانی دانشگاه پیام نور چیست؟

برای درخواست مهمانی موقت و دائم دانشجویان می توانند در همان زمان اعلام شده برای ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور در بالا، اقدام نمایند.

جذب دانشجوی مهمان حتی در ترم اول نیز برای دانشجویان این دانشگاه امکانپذیر است.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی با پیام نور متفاوت است و باید طبق ضوابط اعلام شده از سوی این دانشگاه عمل نمایند.

بر این اساس برای رفاه این عزیزان، شرایط مهمانی دانشگاه پیام نور در ادامه ذکر شده است. گفتنی است، تنها افرادی می توانند مهمانی بگیرند که از شرایط زیر برخوردار باشند.

 

  1.  دانشجو دارای بیماری خاصی باشد و این مورد توسط مراجع ذی صلاح تایید گردد.
  2. سرپرست خانواده دانشجو در حین تحصیل دچار معلولیت شود، یا از دنیا برود و فرد مذکور به عنوان کفیل خانواده محسوب گردد.
  3. مهمان شدن از نواحی بالا به پایین امکانپذیر است.
  4. دانشجو در طول دوران تحصیل به معلولیت شدیدی مبتلا شده باشد.
  5. محل کار دانشجو و یا همسرش به مکان دیگری منتقل شده باشد.
  6. چنانچه دانشجوی دختر در طول تحصیل با فردی ازدواج کرده و محل دائمی کار همسر وی در زمان پیش از ازدواج نزدیک به دانشگاه مقصد باشد.
  7. دانشجو به شرطی می تواند در دانشگاه های هم گروه مهمان بگیرد که  دروس در نیمسال پایانی (ترم آخر) ارائه نشوند و دانشگاه مبدا و مقصد مؤافقت کند.

 

برای اطلاع از شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه سراسری روی لینک کلیک کنید.

 

تغییر شهریه دانشجویان مهمان انتقالی دانشگاه پیام نور

در گذشته یک قانون کلی در مورد دانشجویانی که در دانشگاه های پیام نور از انتقالی یا مهمانی استفاده می کردند، این بود که در صورت استفاده از این موارد باید شهریه دانشگاه پیام نور را با ضریب بالاتری پرداخت می کردند.

اما به دلیل اعتراضات گسترده دانشجویان، این قانون از سال 95 تغییر کرد و ضریب در نظر گرفته شده کاهش پیدا کرد. مفاد  قانون جدید بدین شرح باشد:

 

  • افرادی که در یکی از مراکز استان ها و یا شهرهای دماوند، ورامین، پاکدشت، ری و لوسان مهان موقت یا دائم بگیرند، ضریب شهریه آنها 1/2 خواهد بود.
  • افرادی که برای یکی از مراکز چهارگانه دانشگاه های پیام نور تهران  ( پیام نور تهران جنوب، پیام نور تهران شمال، پیام نور تهران غرب، پیام نور تهران شرق ) مهمان موقت یا مهمان دائم بگیرند، بایستی شهره متغیر را با ضریب 1/3 پرداخت کنند.
  • دانشجویانی که در یکی از مراکز با نواحی پایین تر به بالاتر به جز شهرهای قید شده در بند 1 و 2 مهمان موقت یا دائم بگیرند، شهریه متغیر آن ها بدون ضریب است.

توصیه می شود که داوطلبان با توجه به موارد ذکر شده برای اخذ انتقالی یا مهمانی تصمیم بگبرند تا دچار مشکل نشوند و اطلاعات کامل را از  مشاورین خبره و مطلع به مسائل دانشجویی دانشگاه پیام نور دریافت کنند.

 

 

انتقالی برای دانشجویان ارشد و دکترا

افرادی که در رشته های ارشد فراگیر پیام نور و یا مقطع دکترا این دانشگاه تحصیل می کنند، به هیچ وجه نمی تواند در ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور شرکت نمایند.

البته این افراد می توانند از مهمانی دائم یا موقت استفاده کنند. شرایط اخذ مهمانی نیز مطابق با آیین نامه این دانشگاه می باشد و زمان ثبت نام نیز این مورد نیز برای نیمسال اول در اوایل شهریور و برای نیمسال دوم در اوایل دی ماه است.

قبول یا رد درخواست این افراد منوط به تأیید یا عدم تأیید دانشگاه های مبدأ و مقصد است. برای ثبت نام نیز دانشجویان باید به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام نمایند. 

اگر شخصی متقاضی مهمان دائم باشد باید به صورت حضوری مراجعه کند و اما برای مهمان موقت می توان به صورت غیر حضوری ثبت نام نمود. ثبت نام غیرحضوری از طریق ورود به سامانه گلستان امکانپذیر است. 

البته گفتنی است که امکان اخذ مهمانی مقطه ارشد و دکترا در نیمسال اول تحصیلی وجود دارد. درخواست مهمانی در صورتی پذیرفته می شود که دانشگاه مقصد دارای رشته مربوطه باشد.

 

 

از دانشگاه پیام نور به دانشگاه های دیگر انتقالی گرفت؟

همانطور که می دانید در برخی از دانشگاه امکان انتقالی به دوره یا دانشگاه های دیگر وجود دارد. برای مثال، انتقالی از دانشگاه آزاد به دانشگاه سراسری، یا دولتی به دولتی برای دانشجویان حائز شرایط امکانپذیر است. 

اما طبق آیین نامه های موجود، دانشجویان پیام نور نمی توانند برای سایر دانشگاه ها انتقالی بگیرند.

البته بر اساس یک مصوبه، چنانچه فردی قصد انتقالی از دانشگاه پیام نور به دولتی را داشته باشد، چنانچه دانشگاه دولتی مقصد موافقت نماید فرایند انتقالی انجام می پذیرد. در غیر این صورت، امکان انتقالی وجود ندارد.

انتقالی از دانشگاه های دیگر نیز به به دانشگاه پیام نور، تنها از طریق سازمان مرکزی اداره کل خدمات آموزشی ممکن است.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به زمان، نحوه و شرایط ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور آشنا شدیم و دیدیم که چگونه با ورود به سامانه نقل و انتقالات پیام نور درخواست خود را به ثبت برسانیم. 

چنانچه شما نیز متقاضی اخذ انتقالی یا مهمان در این دانشگاه به دانشگاه های پیام نور، دولتی یا آزاد هستید می توانید راهنمای تمامی مراحل را همکاران کسب نمایید. تنها کافی است که با شماره های مندرج در جدول زیر در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 شب با مشاورین ما تماس بگیرید.

 

 

برای آشنایی با شرایط و نحوه ثبت نام نقل و انتقالات دانشجو در دانشگاه پیام نور با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

شرایط پذیرش غیرحضوری دانشگاه پیام نور

همه چیز درباره دانشگاه پیام نور را بدانید

دانلود دفترچه دانشگاه پیام نور

شرایط اخذ انتقالی از دانشگاه پیام نور

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور 

شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور در چه زمانی است؟

زمان ثبت نام انتقالی نیم سال اول این دانشگاه در اوایل شهریور و برای نیمسال دوم، اوایل بهمن ماه است.

چگونه برای انتقالی دانشگاه پیام نور ثبت نام کنیم؟

داشنجویان به دو روش حضوری و غیر حضوری اقدام کنند. برای اطلاع از مراحل کامل با مشاورین ما تماس بگیرید.

آیا میزان شهریه در صورت انتقالی دانشگاه پیام نور تغییرخواهد کرد؟

آیین نامه جدید تعیین ضریب افزایش شهریه انتقالی را می توانید در این مقاله مطالعه فرمایید.

برای ثبت نام اینترنتی انتقالی دانشگاه پیام نور به چه سایتی مراجعه نماییم؟

متقاضیان بایستی به سامانه نقل و انتقالات پیام نور یا همان سایت گلستان مراجعه کنند. 

 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته‌های بدون کنکور پیام نور

    رشته‌های بدون کنکور پیام نور 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته های جدید پیام نور بدون کنکور 1403 اعلام شد. دانشگاه پیام نور مثل دیگر دانشگاه‌های سراسری و آزاد کشور به صورت بدون کنکور و براساس سوابق تحصیلی، رشته‌های متعددی را ارائه داده است. داوطلبانی که قصد تحصیل در...
  • ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور

    ثبت درخواست مهمانی پیام نور 1403 + زمان و شرایط

     شرایط ثبت نام مهمانی دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ اعلام شد. کلیه افراد متقاضی اخذ مهمانی در دانشگاه‌های دیگر الزاما باید از این شرایط مطلع باشند و سپس جهت ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه پیام نور اقدام نمایند. البته دانشجویان...
  • شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور

    شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ + هزینه و مراحل

    شرایط انصراف از دانشگاه پیام نور ۱۴۰۳ مشخص شد. آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی مایل به ترک تحصیل در این دانشگاه هستند، می‌توانند با ارائه فرم و مدارک انصراف از دانشگاه پیام نور برای این امر اقدام...
  • ترم تابستان پیام نور ۱۴۰۳

    ترم تابستان پیام نور ۱۴۰۳ + شهریه، دروس و تعداد واحد

    ترم تابستان پیام نور، ثبت نام در ترم تابستان دانشگاه پیام نور اجباری نیست و دانشجویان می توانند تا سقف 8 واحد در این ترم واحد اتخاذ کنند. انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه پیام نور در هر سال در زمان مشخصی...
تماس با مشاور