ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱,۷۰۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ مهر ۱۴۰۲
شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در طول دوران تحصیل در دانشگاه ممکن است بنا به دلایل مختلفی دانشجویان تقاضای جابه جایی داشته باشند. خوشبختانه این امکان برای دانشجویان از سوی وزارت علوم تحقیقات و فناوری فراهم شده است و دانشجویان می توانند در زمان مشخص شده تقاضای خود را مبنی بر دریافت انتقالی از یک دانشگاه دولتی به دانشگاه دولتی دیگری ثبت نمایند. لازم به ذکر است که در صورت عدم اعلام درخواست خود در زمان مقرر شده، امکان انتقالی مجدد شما فراهم نخواهد شد چرا که این فرصت تنها یک بار در سال در اختیار دانشجویان قرار می گیرد.

اما آیا امکان نقل و انتقال برای همه دانشجویان وجود دارد؟ مسلما پاسخ منفی است. تنها دانشجویانی می توانند جابه جا شوند که دارای شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی را داشته باشند. از این رو در این مقاله به بررسی شرایط لازم می پردازیم و نکات مهمی را در این رابطه مطرح خواهیم کرد. چنانچه متقاضی انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی می باشید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

اطلاعیه

زمان اعلام نتایج درخواست انتقالی داوطلبان دانشگاه دولتی عموماً تا اواخر تابستان می باشد.

زمان ثبت نام انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

یکی از مهم ترین اطلاعاتی که در ابتدا می بایست از نقل و انتقالات دانشگاهی داشته باشید، زمان ثبت نام این درخواست می باشد. در زمان مقرر شده، دانشجویی که به هر دلیلی از شرایط حال حاضر خود رضایت ندارد و تمایل دارد تا به دانشگاهی دیگر منتقل شود می بایست پس از مطالعه شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی و بررسی تمام شرایط به سامانه سجاد مراجعه کرده و درخواست نقل و انتقال دهد.

بازه زمانی مقرر شده برای ثبت نام انتقالی را جدی بگیرید چرا که امکان نام نویسی تنها در این بازه وجود دارد و سامانه ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاهی تنها یک بار در سال فعال می گردد و امكان ثبت درخواست انتقالی به دانشگاه دیگر را برای هر یک از نیم سال های مهر ماه و بهمن ماه فراهم می كند. برای اطلاع از زمان دقیق ثبت نام می توانید به سامانه سجاد مراجعه نمایید. هم چنین در این بخش نیز تاریخ دقیق ثبت نام را خدمت شما متقاضیان عزیز اعلام خواهیم کرد.

زمان ثبت درخواست نقل و انتقالات سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از یکم اردیبهشت ماه آغاز می گردد و تا سی و یکم اردیبهشت ماه ادامه می یابد (یک ماه تمام). دراین بازه زمانی می بایست دانشجویان به سامانه مراجعه کرده و درخواست انتقالی خود را برای هر یک از نیمسال های تحصیلی (مهر ماه و بهمن ماه) اعلام کنند. از یکم خرداد ماه تا پانزدهم تیر ماه درخواست های ثبت شده توسط دانشگاه مبدا مورد بررسی قرار خواهند گرفت و نتیجه نهایی را به عنوان قبولی و یا رد درخواست اعلام خواهند کرد. پس از این مرحله از تاریخ پانزدهم تیر ماه تا سی و یکم شهریور درخواست های ارسال شده مورد بررسی دانشگاه مقصد قرار خواهند گرفت و نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد.

اطلاعیه

توجه داشته باشید که درخواست انتقال و میهمانی متقاضیانی که خارج از شرایط آئین نامه نقل و انتقالات پذیرش می شوند صرفاً در قالب ظرفیت مازاد( شهریه پرداز) بوده و داوطلبان ملزم به پرداخت شهریه دوره متناسب با مصوبات هر ساله می باشند.

مدارک مورد نیاز برای درخواست انتقال دانشجویان دانشگاه دولتی

تهیه مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست نقل و انتقال، یکی دیگر از موارد حائز اهمیت می باشد. از این رو در این قسمت از مقاله لیست کاملی از مدارکی را که می بایست برای ثبت درخواست فراهم نمایید، ارائه خواهیم داد. این مدارک شامل موارد زیر می باشند:

  • فتوکپی کارت ملی (صفحات اول و دوم)
  • فتوکپی شناسنامه (صفحات اول و دوم)
  • گواهی عدم تخلف دانشجویی
  • معدل کل دانشجو
  • تکمیل فرم مربوط به درخواست انتقال (فرم انتقالی یا مهمانی)
  • فرم درخواست انتقالی
  • کارنامه قبولی در آزمون کنکور
  • مدارک احراز هویت دانشجویان با شرایط خاص مانند گواهی فوت یا معلولیت سرپرست خانواده

برای کسب اطلاع در خصوص آیین نامه نقل و انتقال دانشجویان وزارت علوم روی لینک کلیک کنید.

شرایط انتقالی گرفتن از دانشگاه های سراسری

دلایل انتقالی گرفتن دانشجویان دانشگاه دولتی

دانشجویان دانشگاه دولتی به دلایل مختلف ممکن است تصمیم به انتقالی گیرند. در این بخش از مقاله برخی از متداول ترین دلایل انتقال دانشجویان دانشگاه دولتی را اعلام خواهیم کرد. از جمله دلایل انتقالی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مسافت های طولانی موجود میان محل سکونت دانشجو با دانشگاه مبدا که در حال حاضر مشغول به تحصیل است.
  • مبتلا شدن دانشجو به بیماری های خاص
  • مبتلا شدن یکی از والدین دانشجو به بیماری های خاص
  • کفیل بودن دانشجویان (سرپرست خانوار بودن دانشجو)
  • عدم برخورداری از شرایط مناسب رفاهی در دانشگاه محل تحصیل
  • عدم وجود هیات علمی مناسب در دانشگاه محل تحصیل
  • وجود مشکلات متعدد در خوابگاه شهر محل سکونت (شهری که دانشجو مشغول به تحصیل است)
  • ازدواج دانشجو در طول دوران دانشجویی
  • سطح بالای تحصیل دانشگاه محل تحصیل مانند مشکلات اساتید، سطح علمی آزمون ها و…
  • به دنیا آمدن فرزند دانشجو در طی دوران تحصیل

برای اطلاع از شرایط اخذ مهمانی در دانشگاه سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

نحوه گرفتن انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی

در این بخش از مقاله نحوه ثبت درخواست انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی را شرح خواهیم داد تا متقاضیان گرامی به راحتی بتوانند تمامی مراحل را طی کنند. سامانه ثبت درخواست انتقالی، سامانه جامع امور دانشجویان نامیده می شود که می بایست دانشجویان در زمان های تعیین شده به سامانه اعلامی، مراجعه کرده و درخواست خود را ثبت نمایند.

برای ثبت درخواست انتقالی دانشگاه دولتی لازم است مراحل زیر طی شود:

  • در ابتدا می بایست دانشجو به سامانه سجاد (سامانه جامع امور دانشجویان) به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir مراجعه نمایند. سپس اطلاعاتی هم چون نام کاربری، کد ملی و رمز عبور خود را وارد نمایید.

ورود به سامانه جامع امور دانشجویان

  • در مرحله بعد برای ثبت نام در این سامانه می بایست قوانین را مطالعه کرده و موافقت نمایید.

موافقت با قوانین سامانه سجاد برای ثبت درخواست انتقالی

  • اطلاعات شخصی خواسته شده در این قسمت را در قالب فرم ارائه شده تکمیل نمایید.

تکمیل اطلاعات شخصی در سامانه سجاد

  • در این مرحله می بایست درخواست انتقال دائم و یا موقت داوطلب را تکمیل نمایید. سپس شماره کدی را که برای احراز هویت و بررسی اطلاعات برای شما ارسال شده است را وارد نمایید.

احراز مالکیت با ارسال کد

  • در نهایت نیز با دریافت کد پیگیری، با موفقیت درخواست شما ثبت خواهد شد و تنها انتظار برای دریافت نتیجه باقی خواهد ماند.

اطلاعیه

یکی از اولویت های پذیرش برای انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی دانشجویان معلولی که تحت حمایت سازمان بهزیستی هستند، می باشند.

شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی چیست؟

شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی نسبت به سال های گذشته دچار تغییراتی شده است، مطمئناً سؤالات و مشکلات پیش‌بینی‌نشده‌ ای بر سر راه دانشجویان متقاضی خواهد بود. مسائلی مانند عدم ثبت نام صحیح و به موقع، نداشتن مدارک و دلایل کافی برای پذیرش از سوی دانشگاه مبدا و مقصد و غیره را شامل می باشد.

شاید بسیاری دانشجویان تصور کنند که شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با و شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی یکسان است، اما حقیقت این است بر اساس شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی میزان ظرفیت، هزینه های مربوط به نقل و انتقال، میزان معدل مورد نیاز و بسیاری از شرایط دیگر با دانشگاه آزاد متفاوت است.

مسلما دلایل زیادی می تواند باعث شود که یک دانشجو تصمیم به تغییر دانشگاه خود و  تحصیل مجدد در دوره های روزانه دانشگاه دولتی بگیرد. یکی از مهم‌ترین این دلایل که پیش تر نیز بیان گردید، دوری محل تحصیل و دانشگاه از شهر و محل سکونت است. این دلیل به‌ ویژه در مورد خانم‌ ها پر رنگ‌ تر دیده می‌ شود. دلیل دیگر می‌ تواند انتقال به دانشگاهی با سطح بالاتر باشد. دلایل موجود منجر به ایجاد امکان نقل و انتقال برای کلیه دانشجویان عزیز گشته است.

مراحل انتقالی گرفتن از دانشگاه های دولتی

یکی از شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی مربوط دانشجویان ورودی جدید (ترم اول) می باشد. دانشجویان ترم اول نمی توانند در نقل و انتقال دانشگاه های دولتی شرکت نمایند. با توجه به تبصره های پیش بینی شده در برخی از مواد استثناء با مهمانی و یا انتقالی این دسته از افراد موافقت خواهد شد. در ادامه به تبصره های موجود اشاره خواهیم نمود.

برای اطلاع از چگونگی تحصیل مجدد در دوره های روزانه دانشگاه سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

اطلاعیه

با توجه به شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی ۱۴۰۳ پذیرفته شدگان مهمانی و یا انتقالی دائم در دانشگاه های دولتی ، شبانه محسوب می گردند.

تبصره های موجود برای شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی عبارتند از:

  • با توجه به شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی و مطابق با آیین‌ نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، انتقال از دانشگاه شبانه به روزانه، پیام نور به روزانه و شبانه، غیر دولتی به دولتی و از غیردولتی به دانشگاه‌ های فنی و حرفه‌ ای و علمی کاربردی ممنوع می‌ باشد.
  • شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی همانند سال‌ های پیش دارای تبصره‌ ها و بندهای متعددی در سامانه جامع امور دانشجویان به نشانی اینترنتی portal.saorg.ir است. طبق آیین‌ نامه شرایط انتقالی دانشگاه دولتی دانشجویانی که قصد انتقالی از یک دانشگاه دولتی به دولتی را دارند، موظف به پرداخت شهریه برابر با دوره شبانه می‌ باشند. میزان این شهریه به تعرفه دانشگاه مقصد بستگی خواهد داشت.

برای اطلاع از دانشگاه محقق اردبیلی روی لینک کلیک کنید.

  • در آیین‌ نامه شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی برای آن دسته از دانشجویانی که دارای شرایط خاص باشند بند ها و تبصره‌ هایی مبنی بر معاف شدن از پرداخت هزینه ذکر شده است. بنابراین دانشجویان گرامی می‌ توانند با آگاهی از شرایط انتقالی دانشگاه دولتی در صورت دارا بودن شرایط مذکور از پرداخت شهریه به دانشگاه مقصد معاف شوند.
  • پس از اینکه دانشجو تقاضای خود را به دانشگاه مبدأ و مقصد اعلام می‌ دارد، مسئولین پس از بررسی شرایط فرد مذکور و مطابقت آن با شرایط انتقالی دانشگاه دولتی با درخواست وی موافقت می‌ کنند. هر دانشجو در هر مقطعی تنها یک‌ بار مجاز به انتقالی می‌ باشد و پس از اتمام تحصیل، مدرک وی توسط دانشگاه مقصد صادر می‌ گردد.
  • در آیین نامه مربوط به شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی و شرایط مهمانی دانشگاه دولتی اولویت انتقالی، مهمانی، مهمانی مبنا، مهمانی دائم برای دختران در نظر گرفته شده است. البته هیچ یک از دانشجویان نمی توانند در یک شهر از دانشگاهی به دانشگاه دیگر مهمانی یا انتقالی بگیرند و تنها برای گذراندن دورس تک درس مجاز خواهند بود.

برای مطالعه آیین‌ نامه نقل و انتقالات دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

انتقالی دانشجویان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر، در همان رشته و همان دوره و مقطع تحصیلی امکان پذیر می باشد در صورتی که شرایط زیر وجود داشته باشد:

  • بالاتر بودن معدل میانگین دانشجو نسبت به دانشجویان دانشگاه مقصد در همان سال.
  • مدت تحصیل دانشجو در دانشگاه مقصد نیز محدود شده است. یعنی حداکثر زمان انتقالی، برای دانشجویان کارشناسی پیوسته 4 نیم سال تحصیلی بوده و بیشتر از 4 ترم نمی توانند در دانشگاه مقصد تحصیل کنند.
  • هم چنین حداکثر زمان انتقالی، در مقاطع کارشناسی ناپیوسته و کاردانی 2 نیمسال تحصیلی می باشد.
  • باید واحد های پاس شده دانشجو در دانشگاه مبدا بالاتر از 12 باشد.
  • کلیه نمرات درسی دانشجو شامل واحد های رد شده، واحد های پاس شده و سوابق آموزشی، در کارنامه دانشجوی انتقالی ثبت شده، و در میانگین معدل کل او محاسبه خواهد شد. هم چنین همانطور که در بالا اشاره کردیم مدرک فارغ التحصیلی دانشجو نیز توسط دانشگاه مقصد صادر می شود.

اطلاعیه

میانگین نمرات دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته بر اساس ۳ ترم تحصیلی متوالی و برای دانشجویان دوره کارشناسی نا پیوسته بر اساس ۲ ترم تحصیلی، در نظر گرفته می شود.

سامانه انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی

ثبت درخواست انتقال داوطلبان از طریق سامانه امور دانشجویان وزارت علوم یا سجاد به نشانی portal.saorg.ir انجام می شود. کلیه داوطلبان دوره های روزانه و شبانه دانشگاه دولتی لازم است با مراجعه به این سامانه، درخواست انتقالی خود را ثبت کرده و مراحل را طی کنند. برای مشاهده مراحل ثبت انتقالی به بخش های بالایی مقاله مراجعه کنید.

برای انتقالی از دانشگاه آزاد به دانشگاه سراسری روی لینک کلیک کنید.

مشاوره گرفتن انتقالی از دانشگاه های دولتی

مشاوره نحوه گرفتن انتقالی از دانشگاه های دولتی

به صورت کلی با استفاده از خدمات مشاوره می توانید مشکلات کمتری را در طی فرآیند گرفتن انتقالی تجربه کنید. به علاوه به تمامی سوالات و ابهامات شما نیز در این فرآیند پاسخ داده خواهد شد. به طور مثال یکی از موارد مربوط به درخواست انتقالی همراه با تغییر رشته است که دانشجویان از آن سوال می پرسند. برای این کار ابتدا درخواست به صورت کتبی به دانشگاه مبدا فرستاده شده و اگر فرد احراز شرایط شود، می تواند انتقالی خود را بگیرد. به علاوه در جلسات مشاوره در رابطه با موضوعاتی مانند شرایط درخواست مهمانی مبنا نیز صحبت خواهد شد.

برای بررسی دقیق شرایط مهمانی دانشگاه آزاد روی لینک کلیک کنید.

اخبار پیرامون نقل و انتقالات دانشجویان

زمان و جزییات نقل و انتقال دانشجویان دانگشگاه فنی و حرفه ای

معاونت آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای اعلام کرد: سامانه آموزشی بوستان به منظور ثبت درخواست میهمان و انتقال برای دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای از اول مردادماه لغایت ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ فعال است.

جزییات نقل و انتقال دانشجویان اعلام شد

ثبت نام مهمانی و انتقال دانشجویان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از فردا اول اردیبهشت در سامانه سجاد سازمان امور دانشجویان آغاز می شود و به مدت یک ماه ادامه دارد.

برای اطلاع از نحوه انتقالی از دانشگاه علمی کاربردی به آزاد روی لینک کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مطلب تعدادی از شرایط انتقالی دانشگاه دولتی را ذکر کردیم. اما به دلیل پیچیدگی شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی به‌ طور معمول بسیاری از متقاضیان با مشکلاتی مواجه می‌شوند. از این رو در این مقاله به طور کامل به بررسی این موضوع پرداختیم تا با اطلاع از تمامی این بند ها، ماده‌ ها و تبصره‌ های ثبت نام دولتی در خدمت دانشجویان محترمی که سوالات و مشکلات خود را با ما در میان می‌ گذارند باشیم. با داشتن اطلاعات و شناخت از قوانین و شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی، برای کسب مجوز انتقالی و ثبت نام نقل و انتقالات دانشگاه دولتی با مشکلات کمتری همراه خواهید بود. علاوه بر آن از مشکلاتی پیش‌ بینی‌ نشده‌ ای که عمدتاً بر سر راه متقاضیان به وجود می‌ آیند و سبب سردرگمی دانشجویان می شود کسب اطلاع می نمایید.

پس از مطالعه دقیق مقاله چنانچه با سوال و یا اشکالی رو به رو شدید می توانید با مشاورین و متخصصین مجرب ما در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. هم چنین می توانید برای ما کامنت بگذارید. مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود پی دی اف کامل مقاله شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی بر روی لینک مربوطه کلی کنید.

4.2/5 - (16 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط انتقالی دانشگاه دولتی چگونه است؟

با توجه به متن، انتقال به دانشگاه دولتی براساس دلایل مختلفی ممکن می باشد که به علت شرایط های متفاوت، پیشنهاد ما این است که مقاله را کامل مطالعه بفرمایید.

سامانه انتقال دانشگاه دولتی به دولتی کدام است؟

متقاضیان گرامی می توانند از طریق سامانه portal.saorg.ir درخواست انتقالی خود را ثبت نمایند.

آیا شرایط نقل و انتقالات دانشگاه آزاد با و شرایط اخذ مهمان در دانشگاه دولتی همچنین انتقالی یکسان است؟

بر اساس شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی میزان ظرفیت، هزینه های مربوط به نقل و انتقال، میزان معدل مورد نیاز و بسیاری از شرایط دیگر با دانشگاه آزاد متفاوت است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله فوق مراجعه کنید.

 

نظرات

1,706 دیدگاه دربارهٔ «شرایط انتقالی از دانشگاه دولتی به دولتی»

  1. Avatar photo محمدرسول گفت:

    سلام
    اگر دو ترم مهمانی بگیرم بعد از گذشت دو ترن در دانشگاه مقصد امکان درخواست مهمان برای دو ترم دیگر داشت؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتوانید تا سقف 4 ترم تمدید کنید

  2. Avatar photo رضا گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجوی دانشکده فنی حرفه ای خرم آباد
    هستنم رشت الکترتکنیک شبانه آیا میتوانم انتقال یا مهمانی دانشکده همدان شبانه بگیرم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سلام با توجه به دارا بودن شرایط مهمانی اگر واحد مقصد و مبدا قبول کنند میتوانید این موضوع را عملی کنید

  3. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ترم یک ۸ واحد پاس کردم اگه ترم دوم ۱۶ واحد پاس کنم
    میتونم برای ترم سوم مهمان بشم ؟ اخه اردیبهشت ماه ک باید درخواست انتقالی بدم هنوز ترم دومم تموم نشده
    و اینکه میانگین نمرات دو ترمم رو برسی می‌کنند یا فقط ترم یک ؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      برای دو ترم.

    2. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله می توانید درخواست انتقالی خود را ثبت کنید میانگین و نمرات هر دو ترم محاسبه می شود

  4. Avatar photo شهریاری گفت:

    سلام وقت بخیر من دو ترم مهمان دانشگاه شیراز بودم برای درخواست دو ترم بعد باید درخواست مهمانی بدم یا انتقالی؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید اقدام کنید و مهمانی خود را تمدید کنید

  5. Avatar photo رهامه گفت:

    سلام برای رشته هایی که بر اساس سوابق هستن،
    من ترم دو هستم میتونم بقیه اش رو مهمانی بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  6. Avatar photo M گفت:

    سلام. ، من پزشکی روزانه کرمان میخونم و الان ترم ۲هستم ، میتونم برای انتقال به بیرجند اقدام کنم؟ تا چند ترم میتونم در بیرجند بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید با توجه به ایین نامه نقل و انتقال دانشجویی شرایط این موضوع را داشته باشید
      هم مهمانی و هم نقل و انتقال برای شم میسر میباشد

  7. Avatar photo حسین گفت:

    سلام ببخشید دانشگاه صنعتی اراک دارم برق میخونم ترم دوم هستم میتونم انتقال دائمی بگیرم برای دانشگاه اراک یا دانشگاه سمنان؟
    و اینکه اگه بتونم خوابگاه بهم تعلق میگیره؟

  8. Avatar photo علی گفت:

    با سلام جدید الورود کارشناسی هستم در نمیسال دوم قولبی شدم ایا متوان انقالی بگیرم اگر متوانم چطور هست لطفا رهنما کنید دانشگاه فنی حرفه ای

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که شرایط انتقالی داشته باشید در بازه زمانی مشخص می توانید در سایت ناد درخواست خود را ثبت کنید

  9. Avatar photo پرنیان اسدی گفت:

    سلام من در دانشگاه پزشکی دولتی خرم آباد هستم و محل سکونتم تهرانه میتونم انتقالی بگیرم برای دانشگاه تهران ؟؟
    اگر آره دائمی یا موقت هستش

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید حد نصاب تراز 90 درصد اخرین فرد قبولی دانشگاه تهران رو کسب کرده باشید

      1. Avatar photo محمد گفت:

        اگر ترازمان پایین باشد می‌توانیم دوباره کنکور دهیم و از تراز آن استفاده کنیم؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          خیر امکان پذیر نیست

  10. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    آیا با گرفتن انتقالی دائم از دانشگاه دولتی به دولتی دروسی هم که نمره زیر ۱۲ دارن تطبیق میخورن یا نه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان تطبیق وجود ندارد برای دروس زیر 12

      1. Avatar photo نیکا گفت:

        سلام دانشجوهای قبولی بر اساس سوابق تحصیلی دولتی هم میتونن انتقالی یا مهمانی بگیرن؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          انتقالی خیر ولی مهمانی این امکان را دارند

  11. Avatar photo محمدرضا گفت:

    درود استاد تاریخ انتقالی کی هست برای ترم زوج واینگه کلا شرایطش چیه

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در بازه زمانی اردیبهشت وارد سامانه سجاد شده و درخواست انتقالی خود را ثبت نمایید

  12. Avatar photo sana گفت:

    سلام وقت بخیر دانشجوی ریاضی کاربردی الزهرا تهران هستم ترم ۴. میتونم به دانشگاه مازندران انتقالی بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که شرایط انتقالی (تراز ،ازدواج،بیماری خاص….) داشته باشید در بازه زمانی مشخص وارد سامانه نقل و انتقالات (سامانه سجاد) وارد شده درخواست خود را ثبت کنید

  13. Avatar photo Ahmad گفت:

    سلام آیا میتونم از پرونده پزشکی کمرم برای انتقالی استفاده کنم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به شدت بیمارس تان دارد

  14. Avatar photo Z گفت:

    سلام من تو دانشگاه محل زندگی خودم تحصیل میکنم.میخواستم بدونم با درنظر گرفتن سهمیه ۲۵ درصدی میتونم اصفهان انتقالی بگیرم یا خیر
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز لطفا به نوع دانشگاهتون اشاره کنید. در دانشگاه ازاد این گزینه برای انتقالی وجود دارد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی

    نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی ممکن است از اولین مواردی باشد که شما پیش از ثبت نام آن را بررسی کنید. هر دانشگاه غیر انتفاعی بسته به سیاست‌ها و تدابیر خود شرایط متفاوتی را برای پرداخت شهریه در نظر...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
تماس با مشاور