ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استخدام آموزش و پرورش 1403 + زمان، مدارک و شرایط جدید

استخدام آموزش و پرورش
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استخدام آموزش و پرورش در قالب یک آزمون پرطرفدار تحت نظارت سازمان اداری استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش صورت خواهد گرفت. بنابراین متقاضیان علاقه‌‌مند می‌‌توانند باتوجه به رشته تحصیلی خود در حوزه‌‌های دبیری، هنرآموز، مشاور مدارس و غیره استخدام شوند.

ثبت نام آزمون، دانلود دفترچه راهنمای آزمون استخدامی آموزش و پرورش، شرایط ثبت نام، مدارک لازم برای آزمون، رشته‌‌های مورد نیاز استخدام، پرداخت هزینه، نحوه ثبت نام و منابع آن در این مقاله گردآوری شده است. همچنین زمان ثبت نام استخدام آموزش و پرورش مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی از 17 تا 24 بهمن ماه 1403 می‌باشد.

چنانچه در هریک از مراحل ثبت نام نیاز به راهنمایی داشته و یا قصد دارید شرایط خود و شانس استخدام در این ارگان دولتی را بررسی نمایید، از خط تلفن ثابت شماره 9099075307 را شماره گیری کرده و با مشاوران حرفه‌ای ایران تحصیل اقدام به احراز شرایط ثبت نام نمایید. و یا برای اطمینان بیشتر ثبت نام خود را به کارشناسان این امر بسپارید.

اطلاعیه: ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی از 17 تا 24 بهمن ماه 1403 است.

مشاوره تخصصی استخدام اموزش پرورش

جدول زمانبندی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

سازمان سنجش و آموزش کشور به عنوان مجری برگزار کننده آزمون‌های استخدامی، طی اعلامیه‌ای، زمان برگزاری آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی را در سایت sanjesh.org منتشر خواهد کرد. علاقه‌مندان به شرکت در این آزمون می‌توانند با مراجعه یه سایت سنجش از جزئیات زمان برگزاری باخبر شوند.

همچنین زمان ثبت نام برای آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی از 17 تا 24 بهمن ماه 1403 برگزار خواهد شد. البته چنانچه فرصت ثبت نام در آزمون استخدام وزارت آموزش و پرورش را از دست بدهید، می‌بایست جهت اطلاع از تاریخ تمدید این آزمون به سامانه سنجش مراجعه نمایید.

◀ زمان ثبت نام، تمدید و نتایج آزمون استخدام آموزش و پرورش به صورت کلی به شرح زیر است:

عنوان استخدام آموزش و پرورش برای مربی آموزش معلولین استخدام آموزش و پرورش برای رشته‌های دبیری و هنر استخدام آموزش و پرورش برای رشته آموزگاری آزمون مشاغل کیفیت بخشی
ثبت نام آزمون 17 تا 31 شهریور ماه 9 تا 24 بهمن ماه 1403 9 تا 14 بهمن ماه 1403 از 9 تا 14 بهمن ماه
تمدید مهلت تا 15 بهمن ماه تا 15 بهمن ماه تا 15 بهمن ماه
انتشار کارت ورود به جلسه 17 مهر ماه 25 اردیبهشت ماه 15 اسفند ماه 15 اسفند ماه
برگزاری آزمون 20 و یا 21 مهر ماه 28 اردیبهشت ماه 18 اسفند ماه 18 اسفند ماه
اعلام نتایج اولیه 17 آبان ماه 15 خرداد ماه 1403 24 فروردین ماه 1403 24 فروردین ماه 1403
اعلام نتایج نهایی 24 دی ماه

 

برای آشنایی با نحوه گزینش آموزش و پرورش می‌توانید آزمون سال‌های گذشته را مرور کنید و برای دانلود دفترچه سوالات به سایت سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایید. همچننی در صورت اطلاع از ثبت نام آزمون‌های استخدام آموزش و پرورش به جدول بالا مراجعه نمایید. تمامی اطلاعات مندرج در جدول به‌روزرسانی شده است.

جدول زمانبندی ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مهلت ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش 1403

طبق اطلاعیه جدید در سامانه مرکز آزمون جهاد دانشگاهی به نشانی اینترنتی hrtc.ir، ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش آغاز شده است. مشاغل لازم که داوطلبان می‌توانند برای اسم نویسی شرکت کنند، شامل امور تربیتی و سبک زندگی، مربی تربیت بدنی و مشاوره است.

لینک ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش در این سامانه فعال شده و مهلت ثبت از تاریخ 17 تا 24 بهمن ماه می‌باشد. البته شرایط و محدودیت سنی برای شرکت در آزمون لحاظ شده است. حداقل سن مجاز 20 سال تمام و حداکثر سن 40 سال می‌باشد.

◀ داوطلبین پیش از ثبت نام بهتر است با نحوه ثبت نام و بارگذاری آشنا شوند. برای اطلاع دقیق از مهلت ثبت نام و تمدید ثبت نام آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی آموزش و پرورش به جدول زیر توجه نمایید:

مهلت ثبت نام آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی از 17 الی 24 بهمن 1403
تمدید ثبت نام آزمون استخدام مشاغل کیفیت بخشی تا 15 بهمن 1403

دانلود دفترچه آزمون استخدام آموزش و پرورش 1403

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش 1403 شامل اطلاعات کامل درباره نکات مهم برای ثبت نام در آزمون است. این موارد شامل شرایط عمومی و اختصاصی مورد نیاز داوطلبان، مواد عمومی و اختصاصی آزمون، امتیازات و سهمیه‌‌های قانونی، راهنمای مراحل ثبت نام، سایر مراحل استخدامی و نحوه اعلام نتیجه به همراه تذکرات مهم برای داوطلبان می‌باشد.

برای دریافت دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 داوطلبان باید در زمان انتشار دفترچه آزمون استخدامی به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند. این دفترچه در زمان شروع بازه زمانی ثبت نام منتشر می‌‌شود و در این بخش لینک مربوطه برای دریافت قرار داده‌ شده است. داوطلبان باید توجه داشته باشند که برای هر آزمون استخدامی آموزش و پرورش، دفترچه جداگانه‌‌ای در سایت سازمان سنجش قرار داده می‌‌شود.

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
لینک دانلود دفترچه آموزش و پرورش آموزگار ابتدایی و استثنایی 1401
لینک دانلود دفترچه ثبت نام مربی امور آموزش معلولین 1403
لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون آموزگاری، دبیری و هنرآموز 1403
لینک دانلود دفترچه ثبت نام آزمون مشاغل کیفیت بخشی جهاد دانشگاهی 1403

شرایط استخدام آموزش و پرورش 1403

✅ در این بخش قصد داریم اطلاعاتی در مورد شرایط عمومی استخدام آموزش و پرورش در اختیار شما قرار دهیم. این نکته را در نظر داشته باشید عدم برخورداری از هر یک از شرایط‌های موجود، باعث عدم پذیرش شما خواهد شد. بنابراین قبل از شروع فرایند ثبت نام، شرایط اعلام شده برای ثبت نام استخدام آموزش و پرورش را مطالعه کنید.

◀ شرایط اختصاصی استخدام آموزش و پرورش:

✅ داوطلبانی که در آزمون پذیرفته می‌‌شوند، موظفند یک دوره یک ساله مهارت آموزی را پشت سر بگذارند.

✅ در صورت عدم شرکت در دوره‌‌های آموزشی مرتبط، انصراف از فرصت فعالیت تدریس در نظر گرفته خواهد شد و داوطلبان انصرافی موظفند مبالغی به عنوان خسارت پرداخت کنند.

✅ پذیرفته‌ شدگان رشته‌‌های استادکاری باید به سایت دانشگاه تربیت شهید رجایی مراجعه کرده و اطلاعات لازم برای ثبت نام و شرکت در دوره‌‌های آموزشی ویژه را کسب کنند.

✅ همچنین، پذیرفته‌ شدگان عناوین آموزگار، دبیر، مراقب سلامت، مشاور و مربی امور تربیتی باید به سایت دانشگاه فرهنگیان مراجعه کرده و اطلاعات لازم را به دست آورند.

✅ در زمان ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403، تمامی داوطلبان موظف به ارائه مدرک روخوانی و روان‌ خوانی قرآن کریم و گواهینامه بین‌ المللی کار با کامپیوتر می‌‌باشند.

✅ در صورت عدم حضور این مدارک، تعهد به اخذ آن‌‎ها قبل از آزمون جامع دوره مهارت آموزی الزامی است.

✅ داوطلبانی که به عنوان معلم می‌خواهند کار کنند، باید پیش از اینکه به عنوان معلم فعالیت خود را آغاز کنند، سوگند نامه معلم را ادا کرده و آن را امضا کنند.

✅ همچنین، فارغ‌ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، مراکز تربیت معلم و دانشگاه تربیت شهید رجایی موظفند به وزارت آموزش و پرورش تعهد داشته باشند و ممنوعیت شرکت در آزمون استخدامی سال آینده را رعایت کنند. همچنین برای کسب اطلاع از زمان و نحوه استخدام مدرس دانشگاه فرهنگیان می‎توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید.

شرایط استخدام آموزش و پرورش

مدارک لازم برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 باید پس از شروع زمان مقرر برای ثبت نام، توسط متقاضیان آماده شود. این مدارک توسط مجری آزمون، یعنی سازمان سنجش و آموزش کشور، برای تکمیل ثبت نام و آماده شرکت در آزمون‌‌های بعدی اعلام خواهد شد.

ابتدا برای شروع فرآیند ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش، باید سریال ثبت نام را تهیه کرده و هزینه آن را از طریق کارت‌‌های بانکی عضو شتاب در سایت سنجش پرداخت کرد.

برای تکمیل ثبت نام، متقاضیان باید عکس 3*4 خود را تهیه و اسکن کرده و طبق شرایط مورد نظر، در سامانه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 بارگذاری کنند. برخی از این شرایط شامل موارد زیر است:

☑️ عکس باید رنگی و مربوط به همان سال باشد.

☑️ دارای زمینه سفید و واضح و بدون هرگونه لکه باشد.

☑️ فرمت عکس jpg باشد.

☑️ حجم عکس نباید بیشتر از ۷۰ کیلوبایت باشد.

☑️ اندازه عکس حداقل ۳۰۰*۲۰۰ پیکسل و حداکثر ۴۰۰*۳۰۰ باشد.

☑️ اسکن عکس کارت ملی یا شناسنامه قابل قبول نیست.

☑️ رعایت حجاب کامل اسلامی برای خواهران الزامی است.

☑️ مشخصات تحصیلی و هویتی افرادی که از سهمیه‌‌‎های مربوط به رزمندگان و ایثارگران برخوردار می‌‌باشند، نیاز به انجام اقدام خاصی ندارند و تنها لازم است‌ بند مربوط به سهمیه خود را که در فرم ثبت نامی در نظر گرفته شده، تکمیل کنند.

☑️ در صورتی که فردی از داوطلبان نیاز به منشی در هنگام برگزاری آزمون داشته باشد، می‌‌بایست در هنگام ثبت نام درخواست خود را ثبت نماید.

☑️ ثبت معدل آخرین مدرک تحصیلی به انضمام تاریخ فراغت از تحصیل نیز برای ثبت نام‌کنندگان الزامی است.

☑️ به منظور تعیین حوزه امتحانی، درج کد و نام استان به همراه شهرستان محل سکونت در فرم ثبت نام الزامی است.

☑️ داوطلبان می‌بایست حتما قبل از خرید سریال ثبت نام در آزمون نسبت به مطالعه پیش نویس ثبت نام که در دفترچه راهنما قرار داده می‌ شود، اقدام نموده سپس برای تکمیل ثبت نام به سایت سنجش مراجعه کنند.

نحوه ثبت نام اینترنتی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

تمامی مراحل نام نویسی آزمون استخدامی آموزش و پرورش به صورت اینترنتی بوده و نیازی به مراجعه حضوری به هیچ نهادی نیست. به این منظور، به محض اینکه زمان فرایند نام نویسی اعلام گردید، داوطلبان باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام، به مطالعه آن بپردازند.

همچنین این افراد می‌توانند در صورت داشتن شرایط لازم و وجود سهمیه‌های مرتبط با مدرک تحصیلی آن‌ها، سایر مراحلی را که در ادامه ارائه شده است را انجام دهند.

◀ ابتدا آدرس سایت سازمان سنجش به آدرس اینترنتی sanjesh.org وارد کنید و بر روی لینک «آزمون استخدامی متمرکز دستگاه های اجرایی کشور» کلیک نمایید.

مرحله اول ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ در صفحه جدیدی که باز می‌شود، می‌بایست بر روی لینک فعال «سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی دبیر / هنرآموز) سال 1403» کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ مجددا بر روی لینک فعال «سیستم ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی دبیر / هنرآموز) سال 1403» کلیک کنید.

مرحله سوم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ در این مرحله از ثبت نام، لازم است که بر روی گزینه «خرید کارت اعتباری» که در منوی سمت راست صفحه قرار دارد، کلیک کنید.

مرحله چهارم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ سپس بر روی گزینه «سریال ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش (ویژه رشته شغلی دبیر/ آموزگار ابتدایی هنرآموز) سال 1403» کلیک کنید و در نهایت نیز دکمه «تایید و ادامه» را انتخاب کنید.

مرحله پنجم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ در این مرحله اطلاعات خواسته شده در کادرهای مربوطه را وارد کنید.

مرحله ششم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ پس از مطالعه شرایط ذکر شده و فعال کردن تیک مربوط به شماره پیگیری را یادداشت نموده‌ام، بر روی گزینه «ادامه روند پرداخت» کلیک کنید. پس از آن نوبت به وارد کردن اطلاعات مربوط به کارت بانکی است.

مرحله هفتم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ در این مرحله از ثبت نام باید اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کرده و هزینه را پرداخت نمایید.

مرحله هشتم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ پس از پرداخت هزینه کارت اعتباری، می‌بایست مجددا به صفحه ابتدایی ثبت نام برگردید. با ورود به این صفحه بر روی گزینه «تایید و ادامه – گام بعدی» کلیک کنید.

مرحله نهم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ برای ورود به سیستم لازم است تا شماره سریال کارت اعتباری‌ای را که خریده‌اید وارد کنید. سپس کد امنیتی نشان داده شده را وارد کنید و در نهایت بر روی گزینه «ورود به سیستم» کلیک کنید.

مرحله دهم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ شرایط عکسی را که می بایست در سامانه آپلود کنید به شما نشان داده خواهد شد. پس از مطالعه آن، ابتدا عکس پرسنلی خود را آپلود کنید و سپس گزینه «تایید و ادامه – گام بعدی» کلیک کنید.

مرحله یازدهم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ فرم ثبت نام به شما نشان داده خواهد شد. در این قسمت لازم است تا تمامی اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید. در نهایت نیز بر روی «تایید» کلیک کنید.

مرحله دوازدهم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

◀ با دریافت شماره پرونده 7 رقمی و کد پیگیری 15 رقمی، مراحل ثبت نام شما با موفقیت به اتمام خواهد رسید. چنانچه اطلاعاتی را قبلا به اشتباه درج کرده‌اید، می‌بایست به یکی از دو روش زیر وارد سامانه سنجش شده و نسبت به انجام اصلاحات لازم اقدام کنید.

مرحله سیزدهم ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش

داوطلبانی که می‌خواهند در آزمون شرکت کنند، لازم است ابتدا سوالات مصاحبه استخدامی آموزش و پرورش را دانلود کرده و مطالعه نمایند تا شانس بیشتری برای پذیرش در این آزمون پیدا کنند.

رشته‌های مجاز استخدامی آموزش و پرورش 1403

رشته‌های مجاز برای ثبت نام آزمون کدام رشته‌ها است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم استخدام آموزش و پرورش به نحوی است که تنها برخی از رشته‌ها که برای تدریس در مدارس کاربرد دارند در آزمون قرار داده شده است.

توجه داشته باشید در قسمت زیر جدول رشته‌های مجاز به استخدام آموزش و پرورش ارائه شده تا با بررسی هر کدام از رشته‌های موجود در آزمون از سوی این سازمان مطلع شوید.

رشته‌های مجاز برای ثبت نام در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
مشاوره جامعه شناسی
فقه و مبانی حقوق اسلامی روانشناسی
زیست فیزیک

همچنین لیست رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال گذشته در ادامه مقاله قابل دانلود می‌باشد:

لیست رشته های استخدامی آموزش و پروش سال گذشته
دانلود لیست رشته های آزمون دبیری آموزش و پرروش
دانلود لیست رشته های مورد نیاز آموزش و پرورش

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 با شروع زمان ثبت نام اعلام می‌‌شود. از این رو سازمان سنجش، مجری برگزاری این آزمون، با انتشار اطلاعیه میزان هزینه لازم برای ثبت نام اعلام می‌‌کند.

متقاضیان باید ابتدا هزینه ثبت نام را پرداخت و سریال ثبت نام را دریافت کنند تا بعد مراحل ثبت نام را به اتمام برسانند. میزان هزینه در سال جاری 368 هزار تومان بوده و باید قبل از شروع مراحل ثبت نام پرداخت گردد. پس از پایان فرآیند پرداخت، سریال ثبت نام را برای تکمیل فرآیند اسم نویسی نگهداری کنید.

در صورت آشنایی با حقوق معلمان آموزش و پرورش می‌توانید با مشاوران مجرب و حرفه‌ای ما در ایران تحصیل که همه روزه آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند، با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

هزینه ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و پرورش

مباحث آزمون استخدام آموزش و پرورش 1403

هر کدام از متقاضیانی که فرایند استخدام آموزش و پرورش را انجام داده‌اند، بایستی در روز آزمون به دو دسته از سوالات عمومی و اختصاصی پاسخ دهند. سوالات اختصاصی هر رشته با دیگری متفاوت است. اما اگر مایل به اطلاع از مفاد امتحانی سوالات عمومی هستید، به لیست زیر توجه کنید.

به یاد داشته باشید که سوالات به صورتی تستی بوده و جواب‌های اشتباه دارای امتیاز منفی می‌باشند. یعنی به ازای هر سوال اشتباه، یک سوم نمره مکتسبه از جواب‌های درست زایل می‌شود. مفاد امتحانی آزمون شامل دروس زیر است:

✔️ زبان و ادبيات فارسی

✔️ معارف اسلامی (اقلیت های مذهبی از پاسخ دادن به سوالات این بخش معاف خواهند بود)

✔️ فناوری اطلاعات (مهارت های هفتگانه)

✔️ رياضی و آمار مقدماتی

✔️ زبان انگليسی ـ عمومی

✔️ اطلاعات عمومی، دانش اجتماعی و حقوق اساسی

✔️ هوش و توانمندی های عمومی

منابع قبولی در آزمون آموزش و پرورش

در راستای کسب موفقیت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش سال 1403، داوطلبان باید با مطالعه کامل منابع این آزمون، سر جلسه حاضر شوند. براساس اطلاعیه منتشر شده، عنوان سومی نیز به منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش اضافه‌ شده‌ که مواد تخصصی این آزمون است.

مواد عمومی و اختصاصی آزمون برای تمامی عناوین شغلی مشترک بوده و فقط داوطلبان می‌بایست مواد تخصصی آزمون خود را با توجه به سمت شغلی و رشته مورد نظر خود مطالعه کرده و با آمادگی کامل در جلسه حضور پیدا کنند.

منابع حیطه عمومی آزمون استخدام آموزش و پرورش به شرح زیر است:

منابع عمومی آزمون استخدامی آموزش و پرورش
 تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)

خدمات متقابل اسلام و ایران

صعود چهل ساله / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران

توانایی‌‌های عمومی و ذهنی

تذکر اول: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.

تذکر دوم: اقلیت‌های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخ‌ گویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده می شود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تاثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.

دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی (ره) / بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی – عمومی جمهوری اسلامی) بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی – عمومی)

مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی – عمومی جمهوری اسلامی

معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه‌ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سیدعلی خامنه‌ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی).

طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن

همرزمان حسین (ع)

در این بخش، مواد آزمون در حیطه اختصاصی قرار گرفته است. حیطه اختصاصی شامل موارد زیر است:

منابع اختصاصی آموزش و پرورش
روانشناسی تربیتی اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش
روش‌ها و فنون تدریس سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی

مواد آزمون در حیطه تخصصی، باتوجه به عنوان رشته مربوطه، متفاوت خواهد بود. داوطلبان باید طبق دفترچه‌‌ای که هر ساله در سایت سازمان سنجش منتشر می‌‌شود، منابع را بررسی کنند. اکنون برای آشنایی با ماده ۲۸ آموزش و پرورش می‌توانید به لینک مراجعه کرده و مطالب مطرح شده را بررسی و مطالعه نمایید.

منابع قبولی در آزمون آموزش و پرورش

آخرین تغییرات منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

تغییرات نسبتا زیادی در روند آزمون‌‌ها مشاهده‌ شده‌ که نمی‌توان درباره آن توضیحاتی ارائه نکرد. از جمله آزمون استخدام آموزش و پرورش که نیز از این تغییرات مستثنی نبوده است.

آخرین تغییرات دفترچه به شرح زیر است:

مواد آزمون به سه حیطه تقسیم‌ شده‌ که حیطه‌‌های عمومی، اختصاصی و تخصصی را شامل می‌‌شود. برای هر کدام از این حیطه‌‌ها، منابع متفاوتی در نظر گرفته‌ شده‌ است.

در هنگام برگزاری آزمون، دو دفترچه به داوطلبان اعطا خواهد شد که ابتدا باید به سوالات عمومی و سپس اختصاصی و تخصصی پاسخ دهند. اطلاعات مربوط به این سه حیطه به‌ طور جداگانه در دفترچه‌‌های آموزگار ابتدایی و کودکان استثنائی، و همچنین در دفترچه دبیری برای هر دو گرایش (دبیری و هنرآموزی) گفته‌ شده‌ است.

مشاوره قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403

◀ تعداد افرادی که در آزمون شرکت می‌کنند، هر سال در حال افزایش است، بنابراین فضای رقابتی بر این آزمون حاکم است. از این رو توصیه می‌کنیم برنامه ریزی مناسبی برای این آزمون داشته باشید.

◀ از سوی دیگر، سهمیه‌های اختصاص یافته برای بسیاری از رشته‌های غالبا تک ظرفیتی هستند. بنابراین، اگر تصمیم جدی در رسیدن به شغل دبیری دارید، بهتر است چند نکته مهم را در نظر داشته باشید تا بتوانید شانس پذیرش خود را افزایش دهید.

◀ برای کسب حد نصاب لازم برای آزمون، منابع آزمون مربوط به رشته خود را بشناسید. چنین آزمون هایی گرچه در برخی از منابع، کتاب‌های پراکنده‌ای دارند، اما یک سری از منابع به خوبی می‌‎تواند نیاز شما برای پاسخ دادن به سوالات را برآورده کنند.

◀ همچنین آشنایی با نمونه سوالات اصلی می‌تواند یک راهنمای عالی برای روشن شدن مسیر مطالعه شما باشد. نوع، زمان و شکل مطالعه و برنامه ریزی که دارید هم فاکتورهایی مهمی است. البته دستیابی به همه این موارد کار چندان راحتی هم نیست و نیاز به مشورت با افرادی دارید که در این مسیر از تجربه کافی برخوردار باشد.

◀ مشاوران ایران تحصیل با داشتن سال‌ها سابق هدر امر مشاوره آزمون‌های مختلف، می‌توانند بهترین روش مطالعه برای کسب حد نصاب را به شما داوطلبان عزیز در ارائه دهند و با ارائه روش‌های مناسب، می‌توانند شما را در مسیر قبولی در آزمون استخدام آموزش و پرورش یاری کنند. تنها کافیست با شماره 9099075307 تماس بگیرید.

برای اطلاع از نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون استخدامی آموزش و پرورش روی لینک کلیک کنید.

جدیدترین اخبار پیرامون استخدام آموزش و پرورش

◀ ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی:

ثبت نام آزمون استخدامی مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی از 17 تا 24 بهمن ماه 1403 است. دفترچه ثبت نام به در حال حاضر منتشر شده تا علاقه‌مندان به پذیرش در آموزش و پرورش برای شرکت در آزمون اقدام نمایند.

◀ استخدام 70 هزار معلم از طریق آزمون آموزش و پرورش:

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: در سال جاری، بیش از ۷۰ هزار نفر از مربیان و معلمان پرورشی و تربیت بدنی از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی جذب خواهند شد که پس از قطعی شدن موارد مربوطه، اعلام خواهد شد.

وی افزود: سالانه باید حدود ۳۰ هزار نفر به دانشگاه فرهنگیان جذب شوند، همچنین باید تعداد دانشجویان دبیری در دانشگاه شهید رجایی نیز افزایش یابد. دانشجوی معلم تا پایان فعالیت حرفه‌ ای خود، موارد دانشجویی را حفظ می‌ کند و تنها مکان توانمند سازی آن تغییر می‌ کند.


خلاصه مقاله استخدام آموزش و پرورش

اشخاص علاقمند به شغل دبیری و رشته‌‌های مرتبط با آموزش و پرورش می‌توانند با ثبت‌ نام در آزمون استخدام آموزش و پرورش فرصت شغلی خود را برای استخدام در رشته‌‌های آموزگاری ارزیابی کنند. آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 به منظور استخدام داوطلبان در رشته‌‌های متنوع برگزار خواهد شد.

توجه داشته باشید نداشتن شرایط لازم برای ثبت نام در آزمون، به معنی عدم پذیرش شما خواهد بود. لذا توصیه می‌کنیم قبل از هر چیز دفترچه راهنمای ثبت نام در آزمون که در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد را مطالعه کرده و پس از اطمینان از داشتن شرایط اعلام شده، فرایند ثبت نام خود را آغاز کنید.

چنانچه در ارتباط با زمان و نحوه ثبت نام استخدام آموزش و پرورش نیاز به کسب اطلاعات تکمیلی داشته باشید، کافی است با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا مشاوران مجرب آکادمی ایران تحصیل به بهترین شکل شما عزیزان را راهنمایی کنند.

  برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

4/5 - (44 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام آزمون استخدامی در آموزش و پرورش به چه صورت است؟

همانند سال‎‌های پیش از طریق سایت استخدام آموزش و پرورش انجام خواهد گرفت.

تاریخ شروع مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی کی است؟

زمان ثبت نام مشاغل کیفیت بخشی مربی پرورشی از 17 تا 24 بهمن ماه 1403 می‌باشد.

دفترچه ثبت نام آزمون آموزش و پرورش از چه طریق قابل دانلود است؟

با ورود به سایت سازمان سنجش و یا از طریق همین مقاله می‌توانید دفترچه راهنمای آزمون را دریافت کنید.

نظرات

1,241 دیدگاه دربارهٔ «استخدام آموزش و پرورش 1403 + زمان، مدارک و شرایط جدید»

  1. Avatar photo زری گفت:

    باسلام مشاور عزیز طبق خبرامروز منظوراز برداشته شدن سن و از20سالکی تا 40سالگی فقط ارشد است یا کارشناسی هم هست بنده متولد 63هستم وکارشناسی

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . هنوز چیزی به صورت دقیق منتشر نشده . پس از منتشر شدن دفترچه مشخص میگردد

  2. Avatar photo الهه گفت:

    سلام من ۸واخد باقی مانده تا فارق تحصیل بشم میتونم توی آزمون شرکت کنم؟تا اردیبهشت مدرکم میاد

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . زمان ثبت نام میبایست مدرک لیسانس خود را دریافت کرده باشید

  3. Avatar photo ندا گفت:

    با سلام با توجه ب خبر جدید یعنی رشته های دبیری نمیتونن شرکت کنن؟؟؟ مشاور تو رو خدا جواب بدین

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز سوالتون رو واضح بیان کنید. منظور از رشته های دبیری یعنی چی؟

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    مهندس نفت هستم
    میتونم شرکت کنم به نظرتون؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلام وقت بخیر
      درحاضر این جزوه رشته های اقدام برای شرکت در ازمون استخدامی آموزش وپرورش نمیباشد اما نیازه دفترچه امسال رابررسی کنید

  5. Avatar photo رویا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دنبال کارای فارغ التحصیلی دورە کارشناسی هستم و دو یا سە روز دیگە فارغ التحصیل میشم. میتونم برای آزمون استخدامی شرکت کنم ؟ محدودیت فاصلە زمانی بین ثبت نام و فارغ التحصیلی هست؟ چون یە جایی بهم گفتن برای ثبت نام حداقل باید یە ماە قبل از ثبت نام آزمون فارغ التحصیل شدە باشم . ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      سلا وقت بخیر
      شما درصورتی میتوانید اقدام کنید که وضعیت شما دانشجو نباشد وحداقل مدرک موقت را داشته باشید

  6. Avatar photo زری گفت:

    باسلام آیا درست است که آزمون استخدامی آموزش تغییر یافته به 8اردیبهشت
    آیا شرایط سنی تغییر کرده ؟؟؟
    باتشکر

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز، ثبت نام در 26 اسفند ماه خواهد بود و برگزاری آزمون در اردیبهشت ماه خواهد بود.

  7. Avatar photo رستمی گفت:

    سلام ببخشیدگفتن آموزگارابتدایی میگیرن نامه رشتمون علوم اجتماعی هست یعنی شامل نمیشیم

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)