ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه دولتی 1403 + شرایط و رشته ها

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری برای داوطلبان و متقاضیان شرکت در این طرح جامع آغاز شد. هر داوطلب در صورت داشتن شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی می تواند برای انجام فرآیند نام نویسی در سایت دانشگاه مورد نظر خود اقدامات لازم را انجام دهد. نکته مهم و قابل توجه این است که برای ثبت نام ارشد بدون کنکور سراسری  در رشته های بدون آزمون، فرد داوطلب می بایست حتما دارای شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری باشد و در غیر اینصورت از پذیرش او جلوگیری می گردد.

لازم به ذکر است متقاضیان نام نویسی در ارشد بدون آزمون دانشگاه دولتی می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص از تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس بگیرند.

روش های ورود به ارشد بدون کنکور دولتی

داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند از طریق آزمون سراسری به دانشگاهی که در آن قبول می شوند، وارد گردند. همچنین امکان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری نیز وجود دارد که از طریق شرکت در آزمون اختصاصی فراگیر پیام نور، استعدادهای درخشان و یا سوابق تحصیلی ویژه دانشجویان ممتاز ممکن می باشد.

ارشد بدون آزمون دانشگاه دولتی

زمان و روش ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

سال ۹۹ برای اولین بار ارشد بر اساس سوابق تحصیلی برای پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های مختلف سراسری و آزاد برگزار شد. در آن زمان، با تصمیماتی که ستاد مدیریت مبارزه با کرونا اتخاذ کرده بود، شرایطی برای داوطلبان کارشناسی ارشد فراهم شد تا بدون شرکت در آزمون کارشناسی ارشد از طریق ثبت نام ارشد بدون آزمون در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و پیام نور ادامه تحصیل دهند.

شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور سراسری در این دانشگاه‌ها بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان تعیین شده‌ بود و متفاوت از پذیرش بر اساس سهمیه استعداد درخشان یا معدل ممتاز بود.

زمان ثبت نام ارشد بر اساس معدل، پس از اعلام نتایج نهایی داوطلبان کنکوری فوق لیسانس، در مهر ماه ۹۹ بود.

اما پس از آن سازمان سنجش sanjesh.org اعلام کرد که شیوه پذیرش و ثبت نام بر اساس سوابق تحصیلی کارشناسی ارشد لغو خواهد شد و در صورت نیاز به تکمیل ظرفیت ارشد، جای آن را خواهد گرفت و از آن پس هیچ اعلامیه‌ای در مورد برگزاری این شیوه پذیرش منتشر نخواهد شد.

برای کسب اطلاع از مهلت و بازه تمدید زمان ثبت نام دانشگاه سراسری بدون آزمون با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

نکاتی مربوط به شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

در خصوص شرایط شرکت‌کنندگان پذیرفته‌ شده‌ در دوره‌های روزانه آزمون تاکید می‌شود که در صورت عدم ثبت‌نام یا انصراف قطعی از رشته قبولی، امکان ثبت‌نام در این مرحله از پذیرش دوره‌های کارشناسی ارشد وجود ندارد.

دانشجویان در حال تحصیل در دوره‌های غیرروزانه، شامل نوبت دوم، مجازی، پردیس خودگردان، پیام نور، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی و دانشگاه‌های آزاد که در آزمون ورودی سال ۱۴۰۳ و قبل از آن پذیرفته شده‌اند، مجاز به ثبت‌نام و شرکت در این پذیرش هستند.

در صورت قبولی قطعی، موظف به انصراف کامل از رشته محل قبلی هستند.

داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، اگر تمایل دارند، می‌توانند در این فرآیند ثبت‌نام نمایند.

تمامی فارغ‌التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و یا دکتری که علاقه‌مند به شرکت مجدد در این مرحله از پذیرش هستند، باید فرم تقاضانامه خود را بر اساس اطلاعات مقطع کارشناسی تکمیل کنند.

در حال حاضر، دانشجویان رشته‌های گروه پزشکی باید وضعیت خود از لحاظ تعهد به وزارت بهداشت را مشخص کنند و بدون هیچ مانعی به ثبت نام و پذیرش بپردازند. در غیر این صورت، آن‌ها مسئولیت و عواقب ناشی از عدم رعایت این تعهدات را خواهند پذیرفت.

متقاضیانی که فارغ التحصیل یا دانشجوی رشته‌های دبیری هستند، باید قبل از ثبت نام موافقت‌نامه کتبی از وزارت آموزش و پرورش برای ادامه تحصیل دریافت کرده و آن را نگهداری کنند.

اشخاص شاغل در وزارتخانه ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی باید قبل از ثبت نام موافقت کتبی محل کار خود را برای ادامه تحصیل دریافت کرده و نگهداری کنند.

پذیرفته شدگانی که در وزارتخانه، سازمان‌ها و نهادهای دولتی مشغول به کار هستند، موظف به ارائه تعهد برای اشتغال و خدمت در طول دوره کارشناسی ارشد در محل کار مربوطه هستند.

نکاتی مربوط به شرایط ثبت نام بدون آزمون کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

زمان و نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان

در دانشگاه‌های سراسری هر ساله در بازه‌های زمانی مختلف اقدام به ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی می‌نمایند. در سال جاری نیز همانند سال‌های گذشته، داوطلبان از اواخر آذر ماه به انتشار فراخوان پذیرش ارشد بدون کنکور سراسری در دانشگاه‌های مختلف برای سال تحصیلی جاری شاهد خواهند بود.

دلیل انتشار زود هنگام فراخوان‌های دانشگاه‌ها، زمان‌بر بودن بررسی مدارک داوطلبان و رسیدگی به اعتراضات احتمالی آن‌هاست.

پس از ثبت نام، متقاضیان این امکان را خواهند داشت که در صورت عدم تکمیل ظرفیت، فراخوان‌های تکمیلی منتشر کرده و بر اساس شرایط و ضوابط، پس از اخذ هزینه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور، فرصت نام‌نویسی را در اختیار سایر داوطلبان هم قرار خواهد داد.

این موضوع بیشتر در خصوص دانشگاه‌های سطح یک و دو صدق می‌کند، زیرا این دانشگاه‌ها ظرفیت بیشتری را به پذیرش بدون آزمون اختصاص می‌دهند. طبق روال سالیان گذشته، داوطلبان از اواخر آذر ماه سال جاری به انتشار اطلاعیه‌های پذیرش بدون کنکور خواهند بود.

 

👈🏻 برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتایج ثبت نام بدون کنکور دانشگاه سراسری وارد شوید.

 

بررسی شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری

 

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد

تعداد زیادی از دانشگاه های ایران با توجه به مندرجات موجود در آیین نامه جذب دانشجو از بین دانشجویان ممتاز و استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی مراکز دانشگاهی اقدام به پذیرش دانشجو می کنند.

باید عرض کنیم که تمامی متقاضیان و افراد داوطلب شرکت در این دوره لزوماً باید از طریق آیین نامه منتشره از شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه دولتی مطلع شوند و سپس با کسب اطلاعات و آگاهی کامل از شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری اقدامات ضروری جهت ثبت نام را انجام دهند.

در این بخش، شماری از شرایط پذیرش ارشد بدون کنکور سراسری را خدمتتان عرض می کنیم. این شرایط شامل شرایط عمومی و اختصاصی می باشند:

شرایط عمومی پذیرش ارشد بدون کنکور سراسری

🎓 داشتن اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

🎓 پایبندی عملی به احکام دین اسلام

🎓  عدم هرگونه خصومت و یا مخالفت با انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران

🎓 نداشتن هرگونه ارتباط با گروهک های منافقین و ضد انقلابی

🎓 نداشتن هرگونه سابقه فساد اخلاقی

🎓 عدم داشتن سو سابقه کیفری یا اعمال مخالفت با قوانین تحصیلی از شرایط ارشد بدون کنکور سراسری می باشد.

شرایط اختصاصی بدون کنکور کارشناسی ارشد استعداد درخشان

در دانشگاه‌های مختلف کشور از طریق آیین‌نامه پذیرش ارشد بدون کنکور دولتی از میان استعدادهای درخشان و دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ارشد انجام می‌شود.

تمامی متقاضیان قبل از ثبت نام باید تمامی شرایط و ضوابط مربوطه را به دقت مطالعه کرده و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارشد بدون کنکور را با دقت و کامل ارائه دهند.

آخرین آیین‌نامه پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور برای استعدادهای درخشان که به دانشگاه‌های کشور ابلاغ‌شده‌است، همراه با تغییراتی ارائه‌شده‌است.

متقاضیان برای پذیرش باید جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم ورودی رشته خود بر اساس سه چهارم واحدهای گذرانده‌ شده‌ تا پایان نیمسال ششم باشند و حداکثر تا ۸ نیمسال فارغ التحصیل‌ شده‌ و برای سال تحصیلی بلافاصله پس از فارغ التحصیلی تقاضای پذیرش کنند.

پذیرش بر اساس آیین‌نامه کارشناسی ارشد بدون آزمون فقط برای یک بار امکان‌پذیر است و پذیرش دانشجو در رشته‌های مرتبط تنها با تصمیم گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه صورت می‌گیرد.

بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون، تغییر رشته یا محل تحصیل برای دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد مجاز نیست و دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین‌نامه برای پذیرش دانشجو نمی‌باشند.

 

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه دولتی

👈🏻 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نتایج کارشناسی ارشد بدون کنکور وارد شوید.

در رابطه با شرایط جایگزینی افراد متقاضی ارشد بدون کنکور دولتی چه می دانید؟

مطابق آیین‌نامه جدید کارشناسی ارشد بدون آزمون، در دانشگاه‌های سطح یک و دو حداکثر ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون، در دانشگاه‌های سطح سه ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون و در دانشگاه‌های دیگر حداکثر ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون است.

بنابراین، دانشگاه‌های سطح یک ملزم به پذیرش یک‌سوم از پذیرفته‌ شدگان بدون آزمون خود از متقاضیان دیگر دانشگاه‌ها هستند.

اگر ۲۰ درصد برتر دانشجویان به دلیل انصراف یا عدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده ننمودند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، دانشگاه مجاز به جایگزینی تنها ۱۰ درصد برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

در ضمن، دانشگاه می‌تواند برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی ثبت نام المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم و با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

در صورتی که متقاضیان در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو ۲۰ درصد برتر باشند، دانشگاه می‌تواند آن‌ها را به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کند.

مدارک لازم جهت ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی

مثقاضیان ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری برای انجام فرآیند ثبت نام خود به مدارکی نیاز خواهند داشت. لیست این مدارک به صورت زیر است:

📂 اسکن صفحات شناسنامه و کارت ملی متقاضی از مدارک ارشد بدون کنکور دولتی  می باشد.

📂 عکس پرسنلی 4 * 3 با زمینه سفید و پشت نویسی شده

📂 مدرک فارغ التحصیلی یا گواهی موقت فراغت از تحصیل

📂 کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت (ویژه داوطلبان آقا)

📂 خرید کارت اعتباری و نگهداری سریال و شماره پرونده ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی

📂 اصل تکمیل شده فرم معدل برای ثبت نام ارشد برای داوطلبانی که تا 30 بهمن ماه فارغ التحصیل می شوند.

 

مدارک لازم جهت ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی

 

👈🏻 برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دانشگاه های بدون کنکور  وارد شوید.

مشاوره برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی

فراخوان‌های مربوط به ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور معمولا از آذر ماه تا اواسط ماه تیر اعلام می‌شود تا دانشگاه‌ها به امکان زمان کافی برای بررسی مدارک داوطلبان بپردازند.

همچنین، در صورت وجود ظرفیت خالی، دانشگاه‌ها امکان ثبت نام مجدد را برای افراد واجد شرایط از طریق انتشار فراخوان‌های تکمیلی فراهم می‌کنند.

علاوه بر شرایط ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور، دانشگاه‌ها ممکن است نکات دیگری را برای پذیرش دانشجویان با استعداد در نظر بگیرند. به عنوان مثال:

دانشگاه‌ها ممکن است دانشجویانی که پس از ثبت نام در المپیاد‌های علمی دانشجویی، از بین برگزیدگان نهایی اول تا پانزدهم قرار گرفته اند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کنند.

دانشگاه‌ها اختیار دارند که دانشجویانی که در مقایسه با هم دانشجویان رشته مشابه و هم ورودی‌های خود، جزو ۲۰ درصد برتر هستند، را به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش قبول کنند.

دانشگاه‌ها ممکن است درخواست بررسی مدت تحصیل بیشتر از ۸ ترم برای برخی از دانشجویانی که به دلایل خارج از اختیار خود (مانند بیماری یا ماموریت) دارای این وضعیت هستند، را مورد بررسی قرار دهند.

اخبار پیرامون ارشد بدون کنکور سراسری

📢 آغاز ثبت نام دکتری بدون کنکور دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، در راستای اجرای سیاست‌های راهبردی جهت هدایت و حمایت از دانش‌آموختگان برجسته و به منظور ایجاد بستری مناسب برای جذب این عزیزان به منظور ورود به مقطع دکتری؛ با استناد به آیین‌نامه استعدادهای درخشان دکتری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تصویب‌نامه‌های داخلی شورای آموزشی دانشگاه؛ از میان فارغ‌التحصیلان و دانشجویان نیمسال پایانی مقطع کارشناسی ارشد، با رعایت دقیق معیارهای اعلام‌شده‌برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در دوره‌های دکتری تخصصی به صورت فراتر از ظرفیت، دانشجو می‌پذیرد.

خلاصه مقاله ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری

در این مقاله در ارتباط با ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری صحبت کردیم و از آنجا که شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دولتی از اهمیت بالایی برخوردار هستند این شرایط را نیز بیان نمودیم. علاوه بر این نحوه ورود به ارشد بدون کنکور سراسری را نیز شرح دادیم.

امیدواریم مطالعه مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. شما همراهان گرامی می توانید در صورت داشتن هرگونه سوال یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر در خصوص شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

همچنین افزون بر روش یادشده می توانید پرسش یا مشکل خود را به صورت کامنت در انتهای این مقاله نیز بنویسید تا مشاوران ایران تحصیل در کوتاهترین زمان ممکن به شما پاسخ دهند.

 

👈🏻 برای دریافت فایل پی دی اف مقاله ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری کلیک کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری در چه زمانی انجام می شود؟

ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه دولتی در زمان اعلام هر دانشگاه برای جذب دانشجو انجام می شود.

شرایط پذیرش ارشد بدون آزمون سراسری چیست؟

شرایط ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه دولتی موارد مختلفی را شامل می شود. برای اطلاع دقیق ار این شرایط پذیرش با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری چگونه است؟

در رابطه با نحوه ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سراسری باید عرض کنیم که این ثبت نام در زمان اعلام شده توسط خود دانشگاه و با تهیه مدارکی چند از سوی داوطلب انجام می گیرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور

    رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 {شرایط و دانشگاه} | sanjesh

    فهرست رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 1403 از طریق فراخوان دانشگاه‌هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرند در وبسایت رسمی این دانشگاه‌ها اعلام می‌شود. متقاضیان تحصیل در هرکدام از رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون می‌توانند...
  • ارشد بدون کنکور پیام نور

    ارشد بدون کنکور پیام نور 1403 + زمان، شرایط و رشته ها

    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بدون کنکور پیام نور یکی از گزینه‌ها برای افرادی است که قصد ادامه تحصیل در این مقطع را دارند. متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط می‌توانند اقدام به ورود به این دانشگاه‌ها و تحصیل در...
  • کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی

    ثبت نام ارشد با سوابق تحصیلی 1403 +شرایط، شهریه و رشته ها

    ثبت نام کارشناسی ارشد با سوابق تحصیلی یکی از انتخاب هایی است که پس از پایان تحصیلات در مقطع کارشناسی، افراد علاقمند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد پیش رو دارند. در چنین شرایطی می توان از امکان ثبت...
  • ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر

    ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه امیر کبیر 1403 + رشته ها

    دانشگاه صنعتی امیرکبیر هر سال از بین داوطلبان واجدالشرایط، بر اساس سهمیه ارشد استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد. متقاضیان ثبت نام بدون کنکور ارشد دانشگاه امیرکبیر باید در مهلت تعیین‌ شده‌ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه مربوطه مراجعه و نسبت به تکمیل...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)