ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تطبیق واحد یعنی چه؟ شرایط، مراحل + آیین‌نامه جدید

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تطبیق واحد یعنی چه؟ شرایط و مراحل آن چگونه است؟ آیا معادل‌سازی دروس همان تطبیق واحد است؟ چه آیین‌نامه جدیدی برای تطبیق واحد درسی دانشگاه‌های سراسری، شبانه، غیرانتفاعی، آزاد و غیره در نظر گرفته شده است؟ منظور از معادل‌سازی دروس یعنی چه؟

معمولاً این سوالات را کسانی که در یک رشته تحصیلی فارغ‌التحصیل شدند و قصد دارند در رشته جدیدی ادامه تحصیل دهند از خود می‌پرسند. زیرا آن‌ها می‌توانند در صورت تمایل دروس گذرانده شده خود را در رشته قبلی تطبیق واحد دهند. در نهایت نیز این کار می‌تواند از نیمسال‌های تحصیلی آن‌ها بکاهد. البته آن دسته از دانشجویانی که قبل از فارغ‌التحصیلی قصد دارند رشته خود را تغییر دهند نیز می‌توانند دروس گذرانده شده خود را در رشته جدید معادل‌سازی کنند. حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که تطبیق واحد و معادل‌سازی دروس یعنی چه؟

جواب دادن به این سوال می‌تواند کار تطبیق واحد درسی شما را آسان‌تر کند. همچنین می‌تواند مسیر خود را برای فارغ‌التحصیلی در رشته و دانشگاه جدید کوتاه‌تر کنید.

 

شما برای شرایط تطبیق واحد دانشگاه سراسری ۱۴۰۳ و تغییر رشته در مقطع ارشد روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در تطبیق واحد یعنی چه، معادل‌سازی یعنی چه، تطبیق واحد کارشناسی ارشد، تطبیق واحد دانشجویان اخراجی، تطبیق واحد از پیام نور به دولتی، تطبیق واحد ارشد سراسری، تطبیق واحد بعد از انصراف، تطبیق واحد دانشگاه‌های خارج از کشور، فرم تطبیق واحد، معادل‌سازی دروس دانشگاه آزاد، معادل‌سازی دروس پرستاری به پزشکی، معادل‌سازی دروس ارشد، معادل‌سازی دروس عمومی، معادل‌سازی دروس پایه، معادل‌سازی دروس اختیاری، معادل‌سازی دروس، بخشنامه معادله سازی دروی، فرم معادل‌سازی دروس، هزینه معادل‌سازی دروس، تطبیق واحد تغییر رشته، تطبیق واحد چگونه است، حداکثر واحدهای تطبیق واحد، روش تطبیق واحد، زمان تطبیق واحد، شرایط تطبیق واحد، تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان و تطبیق واحد دانشگاه پزشکی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

معادل‌سازی دروس یعنی چه؟

معادل‌سازی دروس یعنی چه؟

 

تطبیق واحد درسی یعنی چه؟ توضیح کامل

شاید آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند رشته یا دانشگاه خود را تغییر دهند با مسائلی مانند تطبیق و معادل‌سازی دروس مواجه شده باشند. به طوری که آن‌ها قصد دارند بدانند تطبیق واحد یعنی چه؟ منظور از معادل‌سازی چیست؟

خوب است بدانید که تطبیق واحد درسی یکی از روش‌هایی است که در آن شما تمام دروس گذرانده شده دانشگاه قبلی خود را به دانشگاه جدید ارائه می‌دهید. این کار می‌تواند تمام دروس گذرانده شده شما را بیهوده نکند. به طوری که اگر واحد آموزشی دانشگاه مقصد با تطبیق واحد درسی موافقت کند، آنگاه مجبور نخواهید بود در دانشگاه جدید دوباره آن‌ها را مطالعه کنید.

 

شما برای مشاوره تحصیلی آنلاین روی  لینک کلیک کنید.

 

البته خوب است بدانید که تطبیق واحد درسی علاوه برای دانشگاه‌های داخلی برای مهاجرت کاری و ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج کشور نیز کاربرد دارد. به طوری که شما در آن تمام دروس گذرانده شده به همراه ریزنمرات و مهارت‌های خود را به دانشگاه مقصد ارسال می‌کنید. سپس آن‌ها با معادل‌سازی مدرک تحصیلی شما می‌توانند تایید کنند که دروس گذرانده شده شما مورد قبول واقع هستند یا نه.

معمولاً در تطبیق واحد درسی معیارهای زیادی مانند توضیحات، اعتبارات دانشگاهی، اعتباربخشی، روش تدریس، نوع مدرس، نتایج یادگیری، سطح تدریس، پیش‌نیازها، مقیاس و نمره‌های به دست آمده کتاب درسی و ضروریات آن مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بنابراین دانشگاه مقصد بر اساس آن‌ها معادل‌سازی دروس را تایید یا رد می‌کند.

این‌ها جواب سوال تطبیق واحد یعنی چه؟ هستند. حال اگر شما به توضیحات بیشتری در رابطه با این سوالات و این که معادل‌سازی دروس یعنی چه؟ دارید می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل به عنوان راهنما کمک بگیرید.

 

شما برای معادل‌سازی مدرک تحصیلی چیست؟ + راهنما گام به گام روی لینک کلیک کنید.

 

آیین‌نامه تطبیق واحد درسی و معادل‌سازی آن

آن دسته از دانشجویانی که قصد دارند واحدهای درسی خود را در رشته جدید معادل‌سازی کنند. باید طبق آیین‌نامه تطبیق واحد درسی و معادل‌سازی آن به صورت زیر اقدام کنند:

 

تطبیق واحد دروس یعنی چه؟

تطبیق واحد دروس یعنی چه؟

 

  • حداقل 80 درصد دروس پاس شده آن‌ها از نظر محتوایی با دروس جدید مطابقت داشته باشد.
  • باید نمره دانشجو در دروس پاس شده بیشتر از 12 باشد. البته حداقل نمره قابل قبول در دانشگاه‌های مختلف وابسته به سطح دانشگاه متغیر است. مثلاً اگر شما جزو یکی از دانشجوهای دانشگاه آزاد، غیرانتفاعی و پیام نور باشید و حالا قصد دارید واحدهای درسی خود را در یک دانشگاه دولتی تطبیق سازی کنید باید نمره شما بیشتر از 14 باشد.
  • واحدهای هر کدام از درس‌های پاس شده، با تعداد واحدهای درسی دوره جدید یکسان باشند.
  • معادل‌سازی واحدها درسی توسط آموزش دانشگاه مبدا و مقصد و ۳ نفر از هیئت آموزشی دانشگاه مقصد انجام می‌گیرد.

 

شما برای مشاوره تحصیلی دانشگاهی روی لینک کلیک کنید.

 

نکات مهم به هنگام تطبیق‌سازی دروس

معمولاً شما به هنگام معادل‌سازی و تطبیق واحدهای درسی خود باید چند نکته مختلف دقت کنید تا بتوانید طبق آیین‌نامه معادل‌سازی دروس دانشگاهی آن‌ها را تکمیل کنید. در زیر این نکات را برای شما ذکر می‌کنیم:

  • به ازای هر 20 واحد درسی معادل‌سازی شده 1 نیمسال از مدت زمان دوره تحصیلی جدید شما کاسته می‌شود. بنابراین اگر شما بتوانید 25 واحد درسی خود را تطبیق سازی کنید، آنگاه یک نیم سال از دوره تحصیلی شما در رشته جدید کاسته می‌شود.
  • عین نمره تمام دروسی که در دانشگاه جدید معادل‌سازی شدند را در کارنامه جدید دانشجو وارد می‌کنند. این نمرات معمولاً در معدل ترم دانشجو موثر نخواهند بود. ولی در معدل نهایی گواهی پایان دوره آن لحاظ خواهند شد.
  • اکثر دانشجویان که تنها از طریق آزمون سراسری وارد دانشگاه شدند می‌توانند از این آیین‌نامه استفاده کنند. در حالی که استفاده از تطبیق واحد درسی از روش پذیرش بدون کنکور و غیره مجاز نیست.
  • دانشجویان تنها در زمانی می‌توانند دروس قبلی خود را تطبیق و معادل‌سازی کنند که در یکی از دانشگاه‌های داخلی یا خارج کشور مشغول به تحصیل بوده‌اند. به طوری که این دانشگاه از نظر دانشگاه جدید در آیین‌نامه تطبیق واحد درسی معتبر و مجاز شناخته می‌شود.

شما برای مشاوره تحصیلی همگام روی لینک کلیک کنید.

 

تطبیق واحد درسی یعنی چه؟

تطبیق واحد درسی یعنی چه؟

 

  • سقف تطبیق واحدهای درسی مجاز برای مقطع کارشناسی 70 واحد، کارشناسی ارشد 12 واحد و دکترا 9 واحد می‌باشد.
  • تمام دانشجویان انتقالی و مهمان می‌توانند از شرایط تطبیق واحد درسی خود استفاده کنند. البته باید بر اساس ماده 52 و تبصره‌های مربوط به آن مشمول به استفاده از این آیین‌نامه باشند.
  • آن دسته از دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی که در مقطع تحصیلی خود فارغ‌التحصیل شدند و حالا قصد دارند دوباره در همان مقطع تحصیلی مجدداً تحصیل کنند. در این صورت می‌توانند تمام دروس گذرانده شده در این مقطع را طبق ماده 67 معادل‌سازی کنند.
  • تمام دانشجویان رشته‌های وزارت بهداشت برای تطبیق واحدهای درسی خود علاوه بر آیین‌نامه و شرایط تطبیق معادل‌سازی دروس خود باید نکات دیگری را رعایت کنند که این جزییات آن بسیار زیاد می‌باشد. لذا برای دریافت راهنمایی بیشتر با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.
  • شما برای تطبیق دروس خود در کارشناسی ارشد (فوق‌لیسانس) باید نمره 14 به بالا داشته باشید.
  • یکی از نکات مهم برای تطبیق واحد درسی در مقاطع دکترای تخصصی این است که نمرات دروس شما باید حداقل 16 به بالا باشد.
  • همچنین نباید بیش از 6 نیمسال تحصیلی از گذراندن دروس شما به هنگام درخواست معادل‌سازی آن نگذشته باشد. در غیر این صورت نمی‌توانید معادل‌سازی دروس خود را انجام دهید.

اگر برای شما سوالی در مورد شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه‌های آزاد، شبانه، پیام نور، غیرانتفاعی و غیره پیش آمده باشد یا این که نیاز به توضیحات بیشتر در مورد تطبیق واحد یعنی چه و چه نکاتی به هنگام آن‌ها باید رعایت کنیم را می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

شما برای مدارک لازم برای میهمانی دانشگاه آزاد و سامانه انتخاب واحد دانشجویان مهمان روی لینک کلیک کنید.

 

هزینه معادل‌سازی و تطبیق واحدهای درسی

معادل‌سازی و تطبیق واحدهای درسی هزینه‌ای برای دانشجویان دارد. به طوری که به ازای هر واحد درسی هزینه‌ای معادل یک سوم شهریه متغیر آن بر اساس آخرین شهریه دانشجو گرفته می‌شود. این شهریه می‌تواند با دستورالعمل‌های مربوط به دانشگاه‌های مختلف متفاوت باشد. خوب است بدانید که معمولاً معادل‌سازی واحدهای درسی در ابتدای سال تحصیلی انجام می‌گیرد و در همان سال نیز محاسبه می‌شود. اما اگر به هر دلیلی معادل‌سازی واحدهای درسی دانشجو به تاخیر بیفتد، در این صورت باید هزینه تطبیق و معادل‌سازی آن طبق مقررات همان نیمسال اول محاسبه شود. حال شما برای دریافت هزینه تطبیق و معادل‌سازی دروس مختلف دانشگاه‌های معتبر کشور ر می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

تطبیق واحد و هزینه معادل سازی یعنی چه؟

تطبیق واحد و هزینه معادل سازی یعنی چه؟

 

شرایط تطبیق و معادل‌سازی دروس دانشگاه‌های کشور

علاوه بر موارد ذکر شده در آیین‌نامه تطبیق و معادل‌سازی دروس، شرایط دیگری برای تطبیق واحدهای درسی وجود دارد که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • اگر دانشجو در پایان دومین نیمسال تحصیلی خود یا بعد از آن قصد معادل‌سازی دروس را داشته باشد، آنگاه باید کل ریزنمرات آن را ارائه دهد.
  • دانشجو می‌تواند تمام واحدهای گذرانده شده در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، علمی کاربردی و غیره را در دانشگاه آزاد اسلامی تطبیق دهد.
  • دانشجو تمام دروس گذرانده شده در دانشگاه آزاد اسلامی را نمی‌تواند در دانشگاه دولتی معادل‌سازی کند. بنابراین تبدیل واحدهای دانشگاه آزاد به واحدهای دانشگاه دولتی به غیر از دروس عمومی امکان‌پذیر نیست.
  • شما طبق شرایط تطبیق و معادل‌سازی تنها می‌توانید واحدهایی را تطبیق کنید که عنوان درسی یکسان و حداقل 80 درصد محتوای آن با دروس دانشگاه جدید مشابه باشد.
  • دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی برای تطبیق واحد درسی خود به دانشگاه‌های دولتی و بالعکس می‌توانند حداکثر 50 واحد گذرانده شده خود را به کارشناسان آموزشی دانشگاه مقصد ارسال کنند.

خوب است بدانید که شرایط تطبیق واحد درسی در دانشگاه‌های علوم تربیتی و تربیت معلم با شرایط ذکر شده در بالا کاملا متفاوت است. بنابراین شما برای تطبیق دادن واحد درسی خود از دانشگاه‌های تربیت معلم به دانشگاه‌های دیگر و بالعکس بهتر است با کارشناسان ایران تحصیل مشورت کنید. این کار می‌تواند آگاهی شما را نسبت به تطبیق واحد درسی بیشتر کند.

 

شما برای شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

 

جهت دریافت مشاوره در تطبیق واحد یعنی چه، معادل‌سازی یعنی چه، تطبیق واحد کارشناسی ارشد، تطبیق واحد دانشجویان اخراجی، تطبیق واحد از پیام نور به دولتی، تطبیق واحد ارشد سراسری، تطبیق واحد بعد از انصراف، تطبیق واحد دانشگاه‌های خارج از کشور، فرم تطبیق واحد، تطبیق واحد تغییر رشته، تطبیق واحد چگونه است، حداکثر واحدهای تطبیق واحد، روش تطبیق واحد، زمان تطبیق واحد، شرایط تطبیق واحد، تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان و تطبیق واحد دانشگاه پزشکی با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

شرایط تطبیق واحد یعنی چه؟

شرایط تطبیق واحد یعنی چه؟

 

مراحل تطبیق واحد درسی و معادل‌سازی دروس

با توجه به اینکه در اکثر دانشگاه‌ها نحوه اجرای تطبیق واحد درسی تقریبا یکسان است. بنابراین در زیر قصد داریم دستورالعمل کلی تطبیق واحدهای درسی پیام نور را اعلام کنیم:

  • مراکز آموزشی موظف هستند برای دانشجوی جدید خود معادل‌سازی دروس را اطلاع‌رسانی کنند تا در صورت لزوم کار معادل‌سازی خود را انجام دهد.
  • دانشجو وظیفه دارد در اولین فرصت و حداکثر تا پایان دومین سال تحصیلی خود تقاضای تطبیق واحد درسی را به واحد آموزشی ارائه دهد.
  • تقاضای دانشجو در دبیرخانه ثبت می‌شود و برای دریافت نمرات گذرانده شده به دانشگاه مبدا ارسال می‌گردد.
  • بعد از آنکه دانشجو اقدامات خود را انجام داد و دانشگاه قبلی نمرات تایید شده خود را به دانشگاه جدید ارسال کرد. حالا در صورت تایید و کنترل آن‌ها باید دانشجو فرم تکمیل تطبیق واحدهای درسی خود را پر کند. این فرم بر اساس دفترچه آزمون سراسری خواهد بود.
  • بعد از آن درخواست دانشجو به همراه کارنامه و ریز نمرات تایید شده آن به مرکز استان ارسال می‌گردد. حالا پس از بررسی و تایید واحدهای قابل تبدیل آن توسط بخش آموزش مرکز استان فرم تطبیق واحدهای درسی دانشجو توسط رئیس مرکز استان تایید، مهر و امضا می‌شود.
  • دانشگاه مقصد پس از دریافت فرم تطبیق واحدهای درسی دانشجو از مرکز استان، آن‌ها را به دانشجو و واحد آموزشی خود اطلاع می‌دهد. سپس تمام درس‌ها تطبیق شده در ابتدای کارنامه کامپیوتری دانشجو به عنوان واحدهای تطبیقی درج می‌شوند.

حال ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که اگر دانشجو به هر دلیلی نتواند مراحل تطبیق واحدهای خود را در زمان تعیین شده سپری کند یا اینکه مسئولین در اجرای دستورالعمل‌های آن کوتاهی کنند، در این صورت چیکار باید کرد؟ شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل معادل‌سازی دروس دانشگاهی می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید. آن‌ها ضمن پاسخگویی به سوالات شما می‌توانند در صورت لزوم معادل‌سازی دروس یعنی چه را بیشتر توضیح دهند.

 

مراحل تطبیق واحد یعنی چه؟

مراحل تطبیق واحد یعنی چه؟

 

مطالب مرتبط:

تغییر رشته در مقطع کارشناسی ارشد

سامانه استعلام مدرک تحصیلی دانشگاهی

شرایط انصراف از دانشگاه علمی کابردی

مشاوره تحصیلی تلفنی شبانه روزی

تطبیق واحد یعنی چه؟ شرایط، مراحل + آیین‌نامه جدید

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می‌توان با تغییر رشته، دروس گذرانده شده در رشته قبلی را در رشته جدید تطبیق سازی کرد؟

اگر رشته جدید و قدیم شما در یک زیر مجموعه باشند، در این صورت شما می‌توانید تمام دروس مشترک تخصصی و عمومی را بر اساس شرایط تطبیق واحد درسی دانشگاه معادل‌سازی کنید. حال اگر در صورتی که رشته جدید شما با قدیم جزو یک زیرمجموعه نباشند، در این صورت شما تنها می‌توانید کلیه دروس عمومی را با داشتن شرایط آیین‌نامه معادل‌سازی دروس دانشگاه تطبیق سازی کنید.

مدارک لازم جهت معادل‌سازی دروس کدام هستند؟

مدارک لازم جهت معادل‌سازی دانشگاه مبدا و مقصد شما می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدارک لازم جهت معادل‌سازی دروس دانشگاه قدیم و جدید خود می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل کمک بگیرید.

تطبیق واحد یعنی چه؟ آیا تطبیق واحد با معادل‌سازی دروس یکسان است؟

بله، تطبیق واحد درسی با معادل‌سازی دروس یکسان است. به طوری که شما در آن می‌توانید تمام دروس گذرانده شده را برای معادل‌سازی به دانشگاه جدید معرفی کنید. حال در صورتی که کارشناسان آموزشی دانشگاه مقصد با تطبیق سازی واحد درسی شما موافقت کنند، در این صورت در دوره تحصیلی جدید لازم نیست دوباره آن‌ها را پاس کنید.

آیا تطبیق و معادل‌سازی دانشجویان تربیت معلم مانند سایر دانشجویان دانشگاه‌ها است؟

خیر، معمولاً معادل‌سازی درس‌های عمومی و تخصصی دانشجویان تربیت معلم با دانشجویان سایر دانشگاه‌ها کاملاً متفاوت است. به طوری که شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تطبیق و معادل‌سازی دانشجویان تربیت معلم می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید. البته آن‌ها در صورت لزوم می‌توانند توضیحات بیشتری را در مورد معادل‌سازی دروس یعنی چه ارائه دهند.

چه کسانی می‌توانند درخواست تطبیق واحدهای درسی را ارائه بدهند؟

تمام کسانی که از رشته خود انحراف دادند یا می‌خواهند در دانشگاه دیگری همان رشته تحصیلی خود را ادامه دهند می‌توانند درخواست تطبیق سازی واحدهای درسی خود را ارائه دهند. هم‌چنین کسانی که قصد دارند از کاردانی به کارشناسی ادامه تحصیل دهند و یا می‌خواهند به دانشگاه‌های خارج از کشور بروند و بالعکس می‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

نظرات

64 دیدگاه دربارهٔ «تطبیق واحد یعنی چه؟ شرایط، مراحل + آیین‌نامه جدید»

  1. Avatar photo Cwe گفت:

    سلام من فارغ تحصیل دانشگاه فرهنگیان هستم و میخوام دوباره در رشته ی دیگری مدرک کارشناسی بگیرم با توجه به تعهدات و اینکه من مدرکم دست آموزش و پرورشه ، میتونم امور تطبیق نمره رو انجام بدم ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت صدور مجوز ارگان مربوطه می توانید مجدد تحصیل کنید قوانین تطبیق ،داشتن واحد های یکسان کسب میانگین بالای 12 و مجوز دانشگاه می باشد

  2. Avatar photo M گفت:

    سلام خسته ناشید وقتتون بخیر.من مدیریت مالی غیر انتفاعی مشهد میخونم الان ترم 4ام.میخوام بیام دانشگاه ازاد تهران شمال.به نظرتون با توجه به هزینه های تطبیق واحد و شهریه ها و هزینه انصراف ارزش داره که بیام تهران شمال یا همین غیر انتفاعی مشهد بخونم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوال شما نیاز به برررسی بیشتری دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید
      داخلی 109 خانم امینی.

  3. Avatar photo محمدعلی گفت:

    با سلام
    سال۹۹ فارغ التحصیل رشته حسابداری دانشگاه آزاد شدم اما الان میخوام در رشته هتلداری در دانشگاه علمی کاربردی بخونم میخواستم بدونم امکان تطبیق واحد هام هست چون هر دو زیرگروه رشته انسانی هستند.
    مدارک مورد نیاز برای تطبیق واحد رو میشه بگید نتونستم پیدا کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای شما فقط دروس عمومی را تطبیق میزنند و نیاز است که ریزنمرات خودرا از دانشگاه ازاد دریافت و حویل دانشگاه علمی کاربردی کنید

  4. Avatar photo سینا گفت:

    سلام وقت بخیر من در سال 96 وارد دانشگاه آزاد شدم و 98 از دانشگاه انصراف دادم حالا دوباره برگشتم به دانشگاه ولی رشته دیگه ای میخوام بخونم خواستم ببینم دروس عمومی که پاس کردم میتونم تطبیق بدم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      قوانین تطبیق واحد داشتن واحد های یکسان و کسب میانگین بالا 12 می باشد

  5. Avatar photo Negin گفت:

    سلام
    من ۳ ترم هنر در دانشگاه تهران مرکز بدون کنکور خوندم اواسط ترم ۴ از دانشگاه بدون انصراف اومدم بیرون دیگه نرفتم . الان کنکور دادم و قبول شدم میخوام برم دولتی میتونم تطبیق دروس انجام بدم ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت پاس کردن واحد های حد نصاب و دریافت ریز نمرات از دانشگاه همچین داشتن واحد های یکسان و کسب میانگین حداقل 12 می توانید تطبیق دروس انجام دهید

  6. Avatar photo احمد گفت:

    سلام.من فارغ التحصیل سال 1380 دانشگاه مشهد هستم.ایا میتونم در رشته مرتبط در دانشگاه ازاد معادلسازی کنم؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر . در چه مقطعی ؟

  7. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر بنده کاردانی مکانیک خودرو بودم کارشناسی تاسیسات حرارتی و برودتی الان آزمون استخدامی قبول شدم بهم میگن بخاطر تطابق نداشتن مدارک باید بری معادل سازی کنی با مهندسی مکانیک میخواستم بدونم باید چیکار کنم.

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. مرکز مشاوره ما در این مورد راهنمایی ای ندارد. به دانشگاه قبلیتون مراجعه کنید

  8. Avatar photo نگین گفت:

    سلام خسته نباشید من درس وصیت های امام را معادلسازی کردم و نمره و درس برام داخل سایت اومده و زده معادلسازی شده قبول شده اما توی وضعیت دانشجو توی همون قسمت زده معاف و اون یک واحد توی کل واحد هام محاسبه نشده . این یعنی چی؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. برای حل این مسئله به واحد آموزش دانشگاهتون مراجعه کنید.

  9. Avatar photo ساسان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من کاردانی عمران کارهای عمومی ساختمان و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تکنولوژی عمران عمران تو دانشگاه آزاد خوندم ، با توجه اینکه تو دبیرستان رشته ریاضی خوندم،امکانش هست دوباره ثبت نام کنم برای مهندسی عمران (پیوسته) تو همون دانشگاه و تمام واحد ها رو تطبیق بزنن و مدرک مهندسی عمران بگیریم . چون تو نظام مهندسی برای ناپیوسته ها تبعیض قائل میشن و تو پروانه ها مون مرتبط با مهندسی زدن و یکم محدودیت هم اعمال کردن. در صورتی که تمام دروس مطابقت داره و حتی بیشتر هم پاس کردیم.علاوه بر این تو آزمون های استخدامی هم با مشکل مواجه هستیم.
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شرایط شما باید تحت برسی مشاور قرار بگیرد برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بفرمایید

  10. Avatar photo ... گفت:

    سلام وقت بخیر من از دانشگاه ملی انصراف دادم و رفتم دانشگاه آزاد بعد ریزنمراتمو از دانشگاه ملی گرفتم و بردم دانشگاه آزاد واسم چند درسو تطبیق دادن بعد الان یکی از درسایی که قبلا تو دانشگاه ملی پاس کردم و توی ریزتمراتم بود الان تو چارتمه قبلا نمیدوستم که این درس رو هم میتونم تطبیق بدم حالا دوباره میتونن دانشگاه آزاد اون درسو میتونن تطبیق بدن ؟!

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بله به واحد اموزش دانشگاه درخواست دهید

  11. Avatar photo محسن گفت:

    با سلام و خداقوت خدمت شما لطفا راهنمایی کنید من کارشناسی حسابداری از دانشگاه غیر انتفاعی دارم و میخوام همین مدرک یعنی کارشناسی حسابداری آزاد تطبیق کنم آیا امکانش هست؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      یعنی مدرک مجدد کارشناسی برای رشته حسابداری؟

  12. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام سال 95دو ترم مهندسی شبمی پیام نور خوندم دیگه ادامه ندادم تا بهمن ماه که مهندسی عمران ثبت نام کردم و تطبیق واحد دادم
    ایا الان من دانشجوی ترم یک هستم با ترم دو
    واینکه تو سبستم زده ترم چندم هستیم؟؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز شما از زمان ثبت نام ترم هاتون محسوب خواهد شد. قاعدتا ترم اول هستید ولی بخاطر تطبیق واحد زودتر فارغ التحصیل خواهید شد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور + راه حل | ایران تحصیل

    نداشتن معدل دیپلم برای ثبت نام کنکور مشکلی است که دانش آموزان سال آخری با آن مواجه هستند؛ زیرا هنگام ثبت نام کنکور هنوز در امتحانات خرداد ماه شرکت نکرده اند و به همین دلیل از معدل خود آگاه نمی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی به نشانی Dipcode.medu.ir به منظور دسترسی دانش‌آموزان فارغ‌التحصیلی که قصد شرکت در کنکور سراسری داشته و باید سوابق تحصیلی خود را در فرم پیشنویس ثبت‌نام درج کنند، راه‌اندازی شده است. این کد که شامل تمام...
  • شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان

    شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان + آیین نامه ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

    ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان به اندازه قبولی در آزمون و ورود به این مدارس چالش برانگیز است. از این رو رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان شرایط ادامه تحصیل در مدارس تیزهوشان در پایه ششم به هفتم و نهم...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)